E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 489 din  1 octombrie 2001

privind ratificarea Contractului de finantare dintre Romania, Banca Europeana de Investitii si Consiliul General al Municipiului Bucuresti pentru finantarea Proiectului privind infrastructura urbana in Bucuresti, semnat la Luxemburg la 18 decembrie 2000 si la Bucuresti la 19 decembrie 2000

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 636 din 10 octombrie 2001


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    Art. 1
    Se ratifica Contractul de finantare dintre Romania, Banca Europeana de Investitii si Consiliul General al Municipiului Bucuresti, in valoare de 110 milioane euro, pentru finantarea Proiectului privind infrastructura urbana in Bucuresti, semnat la Luxemburg la 18 decembrie 2000 si la Bucuresti la 19 decembrie 2000.
    Art. 2
    (1) Finantarea proiectului se va asigura pe intreaga perioada de executie din imprumutul Bancii Europene de Investitii si din fonduri de la bugetul de stat, conform planului de finantare anexat la acordul de imprumut subsidiar mentionat la art. 3.
    (2) Contributia Romaniei la realizarea proiectului, reprezentand sumele necesare pentru finantarea investitiei, achitarea taxelor vamale, cheltuielilor neprevazute si a oricaror impozite si taxe datorate si platibile in Romania, va fi prevazuta anual prin legea bugetului de stat, ca pozitie distincta si globala, pe seama transferurilor de la bugetul de stat catre bugetele locale pentru investitii finantate partial din imprumuturi externe.
    (3) Echivalentul in valuta al platii in lei reprezentand contributia partii romane la finantarea proiectului este cel valabil la data incheierii contractului de finantare si poate fi modificat pe parcursul executarii lucrarilor cu diferentele rezultate din actualizarea valorii totale a proiectului in functie de evolutia indicelui preturilor de consum total, comunicat de Institutul National de Statistica. Cheltuielile suplimentare rezultate ca urmare a actualizarii, precum si eventualele depasiri provenite din modificarea unor reglementari legale in domeniul impozitelor si taxelor aferente realizarii proiectului, pe parcursul derularii acestuia, se asigura din transferuri de la bugetul de stat catre bugetul Consiliului General al Municipiului Bucuresti pentru investitii finantate partial din imprumuturi externe.
    Art. 3
    Implementarea proiectului se va realiza de catre Consiliul General al Municipiului Bucuresti, impreuna cu Regia Autonoma de Transport Bucuresti si cu Regia Autonoma de Distributie a Energiei Termice, cu care Ministerul Finantelor Publice va incheia un acord de imprumut subsidiar prin care li se vor delega acestora intreaga autoritate si responsabilitate privind utilizarea imprumutului si modul de realizare a proiectului, rambursarea ratelor de capital, plata dobanzilor si a altor costuri ale imprumutului.
    Art. 4
    (1) Achitarea dobanzii aferente imprumutului pe perioada constructiei se va asigura de catre Consiliul General al Municipiului Bucuresti din transferuri de la bugetul de stat, aprobate pentru investitii finantate partial din imprumuturi externe, prin prevederea anuala a sumelor necesare in bugetul propriu la partea de cheltuieli, la subcapitolul "Rambursari de imprumuturi externe pentru investitii".
    (2) Rambursarea imprumutului, achitarea dobanzilor si a altor costuri aferente imprumutului pentru perioada 10 iunie 2006 - 10 decembrie 2015 vor fi suportate de catre Consiliul General al Municipiului Bucuresti din veniturile proprii ale acestuia, avand obligatia sa prevada anual, pana la terminarea rambursarii imprumutului, in bugetul propriu la partea de cheltuieli, la subcapitolul "Rambursari de imprumuturi externe pentru investitii", sumele necesare cu aceasta destinatie.
    Art. 5
    Pentru scopurile proiectului se aproba ca din sumele si in limita imprumutului Bancii Europene de Investitii Consiliul General al Municipiului Bucuresti, Regia Autonoma de Transport Bucuresti si Regia Autonoma de Distributie a Energiei Termice sa efectueze, daca este cazul, plati in valuta aferente contractelor adjudecate persoanelor fizice si juridice rezidente.
    Art. 6
    Se autorizeaza Guvernul Romaniei ca, prin Ministerul Finantelor Publice si de comun acord cu Banca Europeana de Investitii si Consiliul General al Municipiului Bucuresti, sa introduca pe parcursul utilizarii imprumutului, in raport cu conditiile concrete de derulare a contractului de finantare mentionat la art. 1, amendamente la continutul acestuia care privesc realocari de fonduri, modificari in structura imprumutului pe componente, modificari de termene, precum si orice alte modificari care nu sunt de natura sa sporeasca obligatiile financiare ale Romaniei fata de Banca Europeana de Investitii sau sa determine noi conditionalitati economice fata de cele convenite initial intre parti.

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 27 august 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                     PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                               VALER DORNEANU

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 10 septembrie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                           PRESEDINTELE SENATUI
                              NICOLAE VACAROIU

    BANCA EUROPEANA DE INVESTITII
    FI Nr. 20.882
    Agora nr. 20.000.434

    ROMANIA - PROIECTUL PRIVIND INFRASTRUCTURA URBANA IN BUCURESTI

                           CONTRACT DE FINANTARE
intre Romania, Banca Europeana de Investitii si Consiliul General al Municipiului Bucuresti*)

    *) Traducere.

    Prezentul contract este incheiat intre:
    Romania, reprezentata de Ministerul Finantelor, cu sediul in Romania, municipiul Bucuresti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, reprezentat prin domnul Valentin Lazea, secretar de stat, denumita in continuare Imprumutatul, ca prima parte;
    Banca Europeana de Investitii, cu sediul central in Marele Ducat al Luxemburgului, Luxemburg-Kirchberg, bd Konrad Adenauer nr. 100, reprezentata prin domnul Konstantin J. Andreopoulos, consilier general adjunct, si domnul Guido Bruch, sef de divizie, denumita in continuare Banca, ca a doua parte; si
    Consiliul General al Municipiului Bucuresti, cu sediul in Romania, municipiul Bucuresti, bd Regina Elisabeta nr. 47, sectorul 5, reprezentat prin domnul Traian Basescu, primar general al municipiului Bucuresti, denumit in continuare Consiliul General al Municipiului Bucuresti, ca a treia parte.
    Avand in vedere ca:

    1. La data de 1 februarie 1993 Comunitatile Europene si Imprumutatul au incheiat Acordul european de asociere intre Comunitatile Europene si statele membre ale acestora, pe de o parte, si Romania, pe de alta parte (denumit in continuare acord european).
    2. In cadrul acordului european si in conformitate cu Decizia Consiliului nr. 2000/24 CE din 22 decembrie 1999, Consiliul Guvernatorilor Bancii a autorizat la data de 28 martie 2000 acordarea de imprumuturi pentru proiecte de investitii in Romania.
    3. La datele de 4/5 iunie 1997 un acord-cadru (denumit in continuare acord-cadru) referitor la cooperarea financiara mentionata a fost semnat de catre Imprumutat si Banca si este aplicabil acestui contract.
    4. Imprumutatul a propus initierea unui proiect (denumit in continuare Proiect) care urmeaza sa fie realizat de Consiliul General al Municipiului Bucuresti si care consta in mai multe lucrari civile si alte investitii de reabilitare urbana in vederea imbunatatirii situatiei mediului si a infrastructurii in orasul Bucuresti, dupa cum se specifica mai detaliat in descrierea tehnica prezentata in anexa A la prezentul contract (denumita in continuare Descrierea tehnica).
    5. Consiliul General al Municipiului Bucuresti este responsabil pentru coordonarea tuturor activitatilor Proiectului, precum si pentru executarea Proiectului prin intermediul Directiei generale pentru transporturi si drumuri, al operatorului municipal de distributie a energiei termice (denumit in continuare RADET) si al operatorului de transport public urban municipal (denumit in continuare RATB).
    6. Costul total al Proiectului, astfel cum a fost estimat de Banca, este de 220.000.000 EUR (doua sute douazeci milioane euro), incluzand cheltuieli neprevazute, dobanda pe perioada constructiei si taxe vamale, dar excluzand impozite si taxe.
    7. Costul Proiectului urmeaza sa fie finantat astfel:
__________________________________________________________________________
Contributia de la bugetul de stat si alte fonduri     EUR     110.000.000
__________________________________________________________________________
Imprumutul Bancii                                     EUR     110.000.000
__________________________________________________________________________
TOTAL:                                                EUR     220.000.000
__________________________________________________________________________

    8. In consecinta, Imprumutatul a solicitat Bancii un imprumut in suma echivalenta cu 110.000.000 EUR (o suta zece milioane euro).
    9. In baza art. 3 din acordul-cadru Imprumutatul a fost de acord ca dobanda si toate celelalte plati datorate Bancii si care apar ca urmare a activitatilor avute in vedere in acordul-cadru, precum si activele si veniturile Bancii legate de astfel de activitati vor fi scutite de impozite.
    10. In baza art. 4 din acordul-cadru Imprumutatul a fost de acord ca, pe intreaga perioada a oricarei operatiuni financiare incheiate in conformitate cu acordul-cadru, Imprumutatul:
    a) va asigura:
    (i) ca beneficiarii sa poata schimba in orice valuta convertibila, la cursul de schimb care prevaleaza, sumele in moneda nationala a Imprumutatului, necesare pentru plata la timp a tuturor sumelor datorate Bancii in legatura cu imprumuturile si garantiile referitoare la orice proiect; si
    (ii) ca aceste sume sa fie transferabile liber, imediat si efectiv; si
    b) va asigura:
    (i) ca Banca sa poata schimba in orice valuta liber convertibila, la cursul de schimb care prevaleaza, sumele in moneda nationala a Imprumutatului, primite de Banca cu titlu de plati aferente unor imprumuturi si garantii sau oricarei alte activitati, si ca Banca sa poata transfera liber, imediat si efectiv sumele astfel schimbate; sau, daca Banca va opta astfel,
    (ii) ca aceasta sa poata dispune liber de astfel de sume pe teritoriul Imprumutatului.
    11. Convinsa ca prezenta operatiune corespunde scopului functiilor sale si este conforma cu scopurile acordului-cadru si tinand seama de aspectele mentionate anterior, Banca a decis sa dea curs solicitarii Imprumutatului, acordandu-i un credit in suma echivalenta cu 110.000.000 EUR (o suta zece milioane euro).
    12. Domnul Valentin Lazea, secretar de stat, este deplin autorizat, potrivit conditiilor stabilite in documentul I anexat, sa semneze acest contract in numele Imprumutatului si domnul Traian Basescu, primar general al municipiului Bucuresti, este deplin autorizat, potrivit conditiilor stabilite in documentul II anexat, sa semneze acest contract in numele Consiliului General al Municipiului Bucuresti.
    13. Euro este moneda comuna a statelor membre ale Uniunii Europene, care participa la a treia etapa a Uniunii economice si monetare europene (UEM).
    14. Reglementarea Consiliului (CE) nr. 1.103/97 din 17 iunie 1997 si Reglementarea Consiliului (CE) nr. 974/98 din 3 mai 1998 au stabilit anumite aspecte referitoare la introducerea monedei euro.
    15. Referirile din prezentul contract la articole, preambul, paragrafe, subparagrafe, alineate, anexe si documente anexate reprezinta referiri facute la articolele, preambulul, paragrafele, subparagrafele, alineatele, anexele si documentele anexate ale acestui contract.
    Drept care s-a convenit prin prezentul contract dupa cum urmeaza:

    Art. 1
    Trageri
    1.01. Suma creditului
    Prin acest contract Banca acorda Imprumutatului, iar Imprumutatul accepta, un credit (denumit in continuare credit) in suma echivalenta cu 110.000.000 EUR (o suta zece milioane euro), care urmeaza sa fie utilizat exclusiv pentru finantarea partiala a costurilor Proiectului.
    1.02. Proceduri de tragere
    A. Creditul va fi pus la dispozitie Consiliului General al Municipiului Bucuresti pentru a fi utilizat, in numele Imprumutatului, in cel mult 20 de transe (denumite in continuare transe si fiecare denumita transa). Fiecare transa va avea o valoare de cel putin echivalentul a 5 milioane euro (cu exceptia ultimei transe) si nu va depasi echivalentul a 15 milioane euro.
    B. Tragerea fiecarei transe se va efectua in baza unei cereri scrise (denumita in continuare cerere) din partea Consiliului General al Municipiului Bucuresti, in numele Imprumutatului, potrivit conditiilor mentionate in paragraful 1.04. Fiecare cerere:
    a) va specifica suma solicitata pentru tragere in cadrul transei;
    b) va specifica valuta in care Consiliul General al Municipiului Bucuresti, in numele Imprumutatului, solicita sa fie trasa transa, ca fiind o valuta la care se face referire in paragraful 1.03;
    c) va specifica rata dobanzii aplicabile, daca este cazul, indicata anterior Consiliului General al Municipiului Bucuresti, in numele Imprumutatului, de catre Banca, fara nici un angajament din partea Bancii;
    d) va specifica data la care se prefera sa se faca tragerea, fiind inteles ca Banca poate elibera transa in termen de cel mult 4 luni calendaristice de la data cererii; si
    e) va fi insotita de documente justificative relevante necesare conform prevederilor subparagrafului 1.04 C.
    Nici o cerere nu va putea fi efectuata dupa data de 28 februarie 2006. Sub rezerva prevederilor subparagrafului 1.02 C, fiecare cerere este irevocabila.
    C. Cu 10 - 15 zile inainte de data tragerii transei Banca va remite Imprumutatului si Consiliului General al Municipiului Bucuresti, daca cererea este conforma cu prevederile subparagrafului 1.02 B si in masura in care documentele justificative relevante puse la dispozitie in conformitate cu prevederile subparagrafului 1.02 B alin. e) sunt acceptabile pentru Banca, o notificare (denumita in continuare aviz de tragere) care:
    a) va confirma valoarea si valuta transei, specificate in cerere;
    b) va specifica rata dobanzii aplicabila transei potrivit prevederilor paragrafului 3.01; si
    c) va specifica data tragerii transei.
    In cazul in care unul sau mai multe elemente specificate in avizul de tragere nu sunt conforme cu elementul corespunzator din cerere, Consiliul General al Municipiului Bucuresti, in numele Imprumutatului, poate revoca cererea printr-o notificare catre Banca intr-un interval de 3 zile lucratoare in Luxemburg, ulterior primirii avizului de tragere, si, ca urmare, cererii si avizului de tragere nu li se va da curs.
    D. Tragerea va fi efectuata in acel cont bancar, pe numele si in contul Imprumutatului sau al Consiliului General al Municipiului Bucuresti, dupa cum Consiliul General al Municipiului Bucuresti, in numele Imprumutatului, va instiinta Banca cu cel putin 8 zile inainte de data efectuarii tragerii.
    1.03. Valuta tragerii
    Sub rezerva existentei disponibilitatilor, Banca va elibera fiecare transa in valuta pentru care Consiliul General al Municipiului Bucuresti, in numele Imprumutatului, si-a exprimat o preferinta. Fiecare valuta de tragere va fi euro, o valuta a unuia dintre statele membre ale Bancii, care nu participa la etapa a treia a UEM, sau orice alta valuta care este tranzactionata pe scara larga pe principalele piete valutare.
    Pentru calculul sumelor ce urmeaza sa fie trase intr-o alta valuta decat euro Banca va aplica cursul de schimb de referinta calculat si publicat de Banca Centrala Europeana din Frankfurt sau, in lipsa acestuia, cursul de schimb care prevaleaza pe orice alta piata financiara aleasa de Banca, intr-un interval de 15 zile anterior datei efectuarii tragerii, dupa cum va decide Banca.
    1.04. Conditii de tragere
    A. Tragerea primei transe, in conformitate cu prevederile paragrafului 1.02, va fi conditionata de indeplinirea in mod satisfacator pentru Banca a urmatoarelor conditii, si anume ca inainte de data primei cereri:
    a) un consilier juridic al Imprumutatului sa fi emis un aviz juridic privind semnarea corespunzatoare a acestui contract de catre Imprumutat si privind documentele relevante, in forma si continutul acceptabile pentru Banca;
    b) un consilier juridic al Consiliului General al Municipiului Bucuresti sa fi emis un aviz juridic privind semnarea corespunzatoare a acestui contract de catre Consiliul General al Municipiului Bucuresti si privind documentele relevante, in forma si continutul acceptabile pentru Banca;
    c) toate aprobarile necesare privind controlul schimbului valutar (daca exista) vor fi fost obtinute, pentru a permite Consiliului General al Municipiului Bucuresti sa primeasca dupa aceea trageri in conditiile prezentului contract si pentru a permite Imprumutatului sa ramburseze imprumutul (astfel cum este definit in paragraful 2.01) si sa plateasca dobanda si toate celelalte sume datorate conform prezentului contract; aceste aprobari trebuie sa se extinda si asupra deschiderii si mentinerii conturilor in care Consiliul General al Municipiului Bucuresti, in numele Imprumutatului, solicita Bancii sa disponibilizeze creditul;
    d) Banca sa fi primit documente justificative in limba engleza, care sa ateste ca Imprumutatul a autorizat si a imputernicit in mod legal Consiliul General al Municipiului Bucuresti pentru a solicita si a primi trageri in conformitate cu prezentul contract, in numele si pe seama Imprumutatului;
    e) Banca sa fi primit documente satisfacatoare referitoare la persoana sau persoanele autorizate sa semneze cererile si specimenul de semnatura autentificat al unei/unor astfel de persoane;
    f) Banca sa fi primit documente satisfacatoare in legatura cu infiintarea in cadrul Consiliului General al Municipiului Bucuresti a unui departament la care se face referire in subparagraful 6.11 A, precum si a unei unitati de implementare a proiectului, cu o structura adecvata, care sa realizeze Proiectul;
    g) Banca sa fi primit dovezi satisfacatoare privind angajarea consultantilor in conformitate cu prevederile paragrafului 6.10;
    h) Banca sa fi primit dovezi satisfacatoare in limba engleza, in legatura cu imputernicirea de semnare a acestui contract de catre domnii Valentin Lazea si Traian Basescu, in numele Imprumutatului si, respectiv, in numele Consiliului General al Municipiului Bucuresti, si o copie de pe rezolutia satisfacatoare prin care se autorizeaza Consiliul General al Municipiului Bucuresti sa semneze acest contract.
    Daca o cerere pentru tragerea primei transe este efectuata inainte de primirea de catre Banca a unor dovezi satisfacatoare pentru ea, demonstrand ca aceste conditii au fost indeplinite, o astfel de cerere va fi considerata ca fiind primita de Banca la acea data la care conditiile vor fi fost indeplinite.
    B. Tragerea fiecarei transe ulterioare primei transe va fi conditionata de primirea de catre Banca, inainte sau chiar la data cererii respective, a unor dovezi la care se face referire in subparagraful 1.04 C.
    In plus fiecare tragere se va face cu conditia ca Banca sa fie convinsa permanent ca suficiente fonduri continua sa fie asigurate in concordanta cu prevederile paragrafului 6.07, astfel incat sa se asigure realizarea si terminarea la timp a Proiectului.
    Fiecare tragere, inclusiv tragerea primei transe, va fi mai departe conditionata de:
    a) aprobarea de catre autoritatile competente in domeniul mediului a lucrarilor care urmeaza sa fie finantate din sumele respectivei trageri;
    b) primirea de catre Banca a unei/unor copii de pe raportul/rapoartele satisfacator/satisfacatoare pentru aceasta, intocmit/intocmite de catre consultanti in conformitate cu prevederile subparagrafului 6.10 B si referitor/referitoare la acea parte a Proiectului pentru care este solicitata tragerea.
    C. In decurs de 90 de zile de la tragerea oricarei transe Consiliul General al Municipiului Bucuresti va remite Bancii documente satisfacatoare pentru aceasta, demonstrand ca Consiliul General al Municipiului Bucuresti a efectuat cheltuieli (excluzand impozite si taxe vamale platibile in Romania) pentru articolele finantate de Banca, in conformitate cu Descrierea tehnica, pentru o suma globala egala cu toate transele trase anterior, mai putin o suma de 2.000.000 EUR, cu exceptia ultimei trageri.
    Daca pentru Banca vreo parte a documentelor nu este satisfacatoare, aceasta poate elibera proportional mai putin decat suma solicitata, fara a contraveni astfel termenilor subparagrafului 1.02 A.
    D. Pentru calcularea echivalentului in euro al sumelor cheltuite Banca va aplica cursul de schimb in vigoare cu 30 de zile inainte de data cererii.
    E. Daca vreo parte a documentelor furnizate de Consiliul General al Municipiului Bucuresti nu este satisfacatoare pentru Banca, aceasta poate fie sa actioneze in concordanta cu prevederile ultimei fraze din subparagraful 1.04 A, fie sa elibereze proportional mai putin decat suma solicitata.
    1.05. Anularea creditului
    In cazul in care costul Proiectului va fi mai mic decat cifra mentionata in preambul, Banca poate, printr-o notificare adresata Imprumutatului si Consiliului General al Municipiului Bucuresti, sa anuleze creditul proportional cu suma redusa. Imprumutatul poate oricand, printr-o notificare adresata Bancii, sa anuleze integral sau partial orice suma netrasa din credit, cu conditia ca, daca Imprumutatul anuleaza orice transa care a facut obiectul unui aviz de tragere si care nu a fost revocata in conformitate cu prevederile subparagrafului 1.02 C, va plati un comision calculat asupra sumei anulate, la o rata uniforma egala cu jumatate din rata dobanzii aplicabila unei astfel de transe.
    Dupa data de 1 iunie 2006 Banca poate oricand, printr-o notificare adresata Imprumutatului si Consiliului General al Municipiului Bucuresti, sa anuleze orice parte a creditului pentru care nu s-a efectuat nici o tragere.
    1.06. Anularea si suspendarea creditului
    Banca poate, printr-o notificare adresata Imprumutatului si Consiliului General al Municipiului Bucuresti, sa anuleze integral sau partial, in orice moment si cu efect imediat, partea netrasa din credit:
    a) ca urmare a aparitiei oricarui eveniment mentionat in subparagraful 10.01 A sau 10.01 B; sau
    b) daca vor surveni situatii exceptionale care vor afecta negativ accesul Bancii pe pietele de capital nationale sau internationale relevante.
    Alternativ, daca a survenit o situatie dintre cele descrise la alin. a) sau b) de mai sus si in opinia Bancii aceasta are un caracter temporar, Banca poate suspenda integral sau partial, printr-o notificare adresata Imprumutatului si Consiliului General al Municipiului Bucuresti, partea netrasa din credit. Intr-un astfel de caz suspendarea va continua pana cand Banca va instiinta Imprumutatul si Consiliul General al Municipiului Bucuresti ca este din nou in masura sa emita un aviz de tragere pentru acea parte din credit. Suspendarea nu va implica nici o extindere a datei de anulare prevazute la paragraful 1.05.
    Totusi Banca nu va fi indreptatita sa anuleze sau sa suspende, in temeiul prevederilor alin. b) al acestui paragraf, nici o transa care a facut obiectul unui aviz de tragere.
    Partea netrasa din credit va fi considerata anulata daca Banca solicita rambursarea in baza art. 10.
    In cazul in care creditul este anulat in temeiul alin. a) de mai sus, Imprumutatul va plati un comision pentru suma anulata a oricarei transe netrase care a facut obiectul unui aviz de tragere, la o rata anuala de 0,75%, calculata de la data avizului de tragere respectiv pana la data anularii.
    1.07. Valuta comisioanelor
    Comisioanele datorate de Imprumutat Bancii, in baza prezentului articol, vor fi calculate si platibile in euro.
    Art. 2
    Imprumutul
    2.01. Suma imprumutului
    Imprumutul (denumit in continuare imprumut) va cuprinde totalul sumelor in valutele disponibilizate de Banca, astfel cum au fost notificate de Banca cu ocazia tragerii fiecarei transe.
    2.02. Valuta de rambursare
    Fiecare rambursare care cade sub incidenta prevederilor art. 4 sau, dupa caz, ale art. 10 va fi efectuata in valutele in care au fost efectuate tragerile si in proportiile in care acestea sunt cuprinse in soldul imprumutului.
    2.03. Valuta dobanzii si a altor obligatii de plata
    Dobanda si celelalte obligatii de plata datorate conform prevederilor art. 3, 4 si 10 vor fi calculate si platibile proportional in fiecare valuta in care imprumutul este rambursabil.
    Orice alta plata va fi efectuata in valuta specificata de Banca, avand in vedere valuta in care s-au efectuat cheltuielile ce urmeaza sa fie rambursate prin acea plata.
    2.04. Notificari ale Bancii
    Dupa tragerea fiecarei transe Banca va transmite Imprumutatului si Consiliului General al Municipiului Bucuresti o situatie rezumativa in care sa se precizeze suma, data tragerii si rata dobanzii ale si pentru acea transa.
    Art. 3
    Dobanda
    3.01. Rata dobanzii
    A. Soldul nerambursat al oricarei transe va fi purtator de dobanda la rata specificata in avizul de tragere aferent transei respective, care va fi rata dobanzii aplicabila la data emiterii avizului de tragere pentru imprumuturile denominate in valuta respectiva si acordate de Banca imprumutatilor sai in aceleasi conditii de rambursare si de plata a dobanzii ca cele pentru transa in cauza.
    B. Dobanda va fi platibila semestrial la datele specificate in paragraful 5.03.
    3.02. Dobanda la sumele restante
    Fara a contraveni prevederilor art. 10 si ca exceptie de la cele ale paragrafului 3.01, pentru orice suma restanta platibila in conditiile acestui contract se va cumula dobanda de la data scadentei pana la data efectiva a platii, la o rata anuala calculata dupa cum urmeaza:
    a) pentru o suma datorata din orice transa, la o rata egala cu suma a:
    (i) 2,5% (doi virgula cinci procente); si
    (ii) rata relevanta specificata conform paragrafului 3.01; si
    b) pentru orice alta suma, la o rata egala cu suma a:
    (i) 2,5% (doi virgula cinci procente); si
    (ii) rata dobanzii perceputa de Banca la data scadentei pentru imprumuturi acordate in valuta in cauza pe termen de 15 ani.
    Aceasta dobanda este platibila in aceeasi valuta ca si suma restanta asupra careia se aplica.
    Art. 4
    Rambursarea
    4.01. Rambursarea normala
    Imprumutatul va rambursa imprumutul conform graficului de amortizare prezentat in anexa B.
    4.02. Rambursarea anticipata voluntara
    A. Imprumutatul poate rambursa anticipat integral sau partial o transa, in baza unei comunicari scrise (denumita in continuare notificare de rambursare anticipata) in care se specifica suma (suma rambursata anticipat) care urmeaza sa fie rambursata anticipat si data propusa pentru rambursarea anticipata (data rambursarii anticipate), care va fi o data specificata in paragraful 5.03 (fiecare fiind o data de plata). Notificarea de rambursare anticipata va fi transmisa Bancii cu cel putin o luna inainte de data rambursarii anticipate. Rambursarea anticipata va fi conditionata de plata de catre Imprumutat a unei compensatii, daca este cazul, datorata Bancii in conformitate cu prevederile subparagrafelor 4.02 B si 4.02 C.
    B. Suma compensatiei va fi suma dobanzii neincasate de Banca pentru fiecare semestru incheiat la datele de plata succesive, ulterioare datei rambursarii anticipate, calculata dupa cum se specifica in urmatorul subparagraf si diminuata in conformitate cu prevederile subparagrafului 4.02 C.
    Suma neachitata va fi calculata ca fiind suma prin care:
    x) dobanda care ar fi fost platibila in timpul acelui semestru cu privire la transa sau partea din transa de rambursat anticipat depaseste
    y) dobanda care ar fi fost astfel platibila in timpul acelui semestru daca ar fi fost calculata la rata de referinta; in acest scop rata de referinta inseamna rata anuala a dobanzii (diminuata cu 15 puncte procentuale) pe care Banca o stabileste cu o luna inainte de data rambursarii anticipate ca fiind rata standard pentru un imprumut acordat de Banca din sursele proprii imprumutatilor sai, denominata in valuta transei respective, avand aceleasi caracteristici financiare ca si transa care urmeaza sa fie rambursata anticipat, in special avand aceeasi periodicitate pentru plata dobanzii, aceeasi perioada ramasa pana la scadenta si acelasi tip de rambursare.
    Rata dobanzii pe care Banca, urmand procedurile stabilite de Consiliul Directorilor Bancii, o percepe pentru un imprumut este in conformitate cu statutul Bancii si este determinata pe baza conditiilor care prevaleaza pe piata de capital.
    C. Fiecare suma calculata in acest mod va fi diminuata la data rambursarii anticipate prin aplicarea unei rate de discont egale cu rata determinata conform alin. y) al subparagrafului 4.02 B.
    D. Banca va comunica Imprumutatului suma compensatiei datorate sau, dupa caz, inexistenta compensatiei. Daca pana la ora 5 p.m. ora Luxemburgului la data notificarii Imprumutatul nu confirma in scris intentia sa de a efectua rambursarea anticipata in conditiile comunicate de Banca, notificarea de rambursare anticipata va ramane fara efect. Cu exceptia cazului anterior mentionat, Imprumutatul va avea obligatia de a efectua plata in conformitate cu notificarea de rambursare anticipata si de a plati dobanda acumulata la suma rambursata anticipat, precum si orice alta suma datorata conform prevederilor prezentului paragraf.
    4.03. Rambursarea anticipata obligatorie
    A. Daca Imprumutatul ramburseaza anticipat in mod voluntar, partial sau integral, orice alt imprumut contractat initial pe o perioada mai mare de 5 ani, Banca poate solicita rambursarea anticipata a unei astfel de parti din suma imprumutului nerambursat, ca suma rambursata anticipat, datorata pentru suma totala nerambursata a tuturor acelor imprumuturi.
    Banca va transmite Imprumutatului cererea sa, daca este cazul, in termen de 4 saptamani de la primirea notificarii respective, conform prevederilor subparagrafului 8.02 a). Orice suma ceruta de Banca va fi platita, impreuna cu dobanda acumulata, la data indicata de Banca, data care nu va precede datei rambursarii anticipate a celuilalt imprumut.
    Rambursarea anticipata a unui imprumut printr-un nou imprumut cu termen de rambursare cel putin la fel de mare ca termenul neexpirat al imprumutului rambursat anticipat nu va fi considerata rambursare anticipata.
    B. In cazul in care costul total al Proiectului se va situa semnificativ sub cifra specificata in preambul, Banca poate cere rambursarea anticipata a imprumutului proportional cu suma reprezentand diferenta.
    4.04. Prevederi generale privind rambursarea anticipata conform prevederilor prezentului articol
    Rambursarea anticipata va fi efectuata in toate valutele imprumutului, proportional cu sumele respective nerambursate, exceptand cazul in care Imprumutatul poate alege, in locul rambursarii anticipate conform prevederilor paragrafului 4.02, rambursarea intr-o transa a intregii sume datorate.
    In cazul rambursarii anticipate partiale in toate valutele, pentru fiecare suma rambursata anticipat se va aplica o reducere pro rata a fiecarei rate ramase de rambursat.
    Dispozitiile prezentului articol nu vor contraveni prevederilor art. 10.
    Art. 5
    Platile
    5.01. Locul platii
    Fiecare suma platibila de Imprumutat conform acestui contract va fi platita in contul respectiv comunicat Imprumutatului si Consiliului General al Municipiului Bucuresti de catre Banca. Banca va indica contul cu cel putin 15 zile inainte de data scadentei pentru prima plata pe care o va face Imprumutatul si va comunica orice schimbare a contului cu cel putin 15 zile inainte de data primei plati la care se aplica modificarea.
    Aceasta perioada de notificare nu se aplica in cazul platilor efectuate in baza art. 10.
    5.02. Calculul platilor referitoare la o fractiune de an
    Orice suma datorata de Imprumutat ca dobanda, comision sau in alt mod, conform acestui contract, si calculata pentru orice fractiune din an va fi calculata pe baza unui an de 360 de zile si a unei luni de 30 de zile.
    5.03. Datele de plata
    Sumele datorate semestrial conform acestui contract sunt platibile Bancii in fiecare an la datele de 10 iunie si 10 decembrie.
    Orice plata scadenta intr-o zi nelucratoare va fi platibila in ziua imediat urmatoare care este zi lucratoare. Zi lucratoare inseamna o zi in care bancile sunt deschise pentru tranzactii in centrul financiar al tarii a carei moneda nationala este moneda sumei in care se face plata, cu mentiunea ca in cazul monedei euro zi lucratoare inseamna ziua in care instructiunile de creditare sau de transfer in euro se prelucreaza prin sistemul de decontare euro denumit Sistemul rapid automat transeuropean cu privire la decontarile brute in timp real (TARGET).
    Alte sume datorate conform prezentului contract sunt platibile in termen de 7 zile lucratoare de la primirea de catre Imprumutat a cererii emise de Banca.
    O suma datorata de Imprumutat va fi considerata platita in momentul in care aceasta este primita de Banca.
    Art. 6
    Angajamente speciale
    6.01. Utilizarea imprumutului si a altor fonduri
    Consiliul General al Municipiului Bucuresti, in numele Imprumutatului, va utiliza sumele imprumutului si alte fonduri mentionate in planul de finantare descris in preambul exclusiv pentru executia Proiectului.
    6.02. Finalizarea Proiectului
    Consiliul General al Municipiului Bucuresti, in numele Imprumutatului, se angajeaza sa realizeze Proiectul in conformitate cu Descrierea tehnica si sa il finalizeze pana la datele specificate in aceasta, dupa cum acestea pot fi modificate periodic cu aprobarea Bancii.
    6.03. Costul majorat al Proiectului
    In cazul in care costul Proiectului depaseste cifra estimata prezentata la pct. 5 din preambul, Imprumutatul si/sau Consiliul General al Municipiului Bucuresti vor/va obtine finantare pentru a acoperi depasirea costului, fara a apela la Banca, astfel incat Consiliul General al Municipiului Bucuresti sa poata finaliza Proiectul in conformitate cu Descrierea tehnica. Planurile pentru finantarea costului suplimentar vor fi inaintate Bancii in timp util pentru aprobare.
    6.04. Procedura de licitatie
    Consiliul General al Municipiului Bucuresti se angajeaza sa achizitioneze bunuri, servicii si sa comande lucrari pentru Proiect, acolo unde este cazul si in mod satisfacator pentru Banca, prin licitatie internationala deschisa participantilor din toate tarile.
    6.05. Asigurare
    Atata timp cat imprumutul este nerambursat Consiliul General al Municipiului Bucuresti va asigura in mod adecvat toate lucrarile si proprietatile care fac parte din Proiect, in conformitate cu practica normala pentru lucrari similare de interes public.
    6.06. Intretinerea
    Atata timp cat imprumutul este nerambursat Consiliul General al Municipiului Bucuresti se va asigura ca toate proprietatile ce fac parte din Proiect sunt intretinute si reparate, ca li se vor face reparatii capitale si vor fi reinnoite, dupa cum va fi necesar, pentru a fi pastrate in buna stare de functionare.
    6.07. Alocarea fondurilor
    Imprumutatul si Consiliul General al Municipiului Bucuresti se angajeaza sa aloce anual suficiente fonduri bugetare si/sau alte resurse financiare pentru Proiect, in scopul de a asigura contributia la planul de finantare a Proiectului pentru suma neacoperita de imprumut si de a permite terminarea la timp a Proiectului in conformitate cu Descrierea tehnica.
    6.08. Programarea financiara si auditarea conturilor
    A. In vederea stabilirii unui sistem bugetar programat si a consolidarii intregului proces de executie bugetara Consiliul General al Municipiului Bucuresti se angajeaza sa pregateasca in fiecare an un program pe 3 ani de cheltuieli de capital circulant si un plan de finantare pertinent, precum si previziuni financiare si de trezorerie.
    B. Consiliul General al Municipiului Bucuresti va determina RADET si RATB sa isi auditeze anual conturile, bugetul si situatiile financiare, in conformitate cu standardele contabile internationale, de catre o firma de audit de reputatie internationala acceptabila pentru Banca.
    6.09. Functionarea Proiectului
    Atata timp cat imprumutul este nerambursat si daca Banca nu va fi convenit altfel in scris, Consiliul General al Municipiului Bucuresti va pastra si va determina RADET si RATB sa pastreze titlul de proprietate si posesiunea asupra activelor care fac parte din Proiect sau, dupa cum este necesar, sa inlocuiasca si sa reinnoiasca aceste active si va mentine Proiectul in functionare continua in conformitate cu scopul sau initial.
    Banca poate sa nu isi dea acordul numai in cazul in care actiunea propusa ar prejudicia interesele acesteia in calitate de creditor al Imprumutatului sau ar face ca Proiectul sa devina neeligibil pentru finantare din partea Bancii.
    6.10. Servicii de consultanta
    A. Consiliul General al Municipiului Bucuresti se obliga sa angajeze consultanti, prin procedurile de selectie satisfacatoare pentru Banca, ale caror calificare, experienta si termeni de referinta vor fi satisfacatoare pentru Banca, in urmatoarele scopuri:
    a) sa asigure asistenta Consiliului General al Municipiului Bucuresti, RADET si RATB, dupa cum va fi cazul, pentru proiectare si specificatiile pentru Proiect si pentru pregatirea documentelor de licitatie relevante, care vor include recomandarile rapoartelor la care se face referire in subparagraful 6.10 B si vor fi satisfacatoare pentru Banca;
    b) sa asigure asistenta Consiliului General al Municipiului Bucuresti, RADET si RATB in cazul licitatiilor pentru lucrarile si serviciile legate de Proiect;
    c) sa certifice situatiile de cheltuieli efectuate la care se face referire in subparagraful 1.04 C;
    d) sa supervizeze si sa raporteze implementarea Proiectului.
    B. Consiliul General al Municipiului Bucuresti se obliga in mod egal sa angajeze consultanti satisfacatori pentru Banca pentru a intocmi studiile finale de fezabilitate pentru pasajul suprateran Basarab si parcarea de la Gara de Nord, componente ale Proiectului la care se face referire in Descrierea tehnica, inclusiv estimarile costurilor finale si planurile de implementare, precum si propunerile privind reorganizarea traficului si a parcarilor stradale si reguli pentru zona din vecinatatea acestor noi infrastructuri.
    6.11. Angajamente speciale
    A. Pentru a corespunde scopurilor si cerintelor finantatorilor internationali si pentru a facilita participarea lor la investitii in proiecte municipale realizate in orasul Bucuresti Consiliul General al Municipiului Bucuresti se obliga sa infiinteze un departament in cadrul schemei sale organizatorice, care sa fie responsabil de coordonarea si managementul tuturor activitatilor de investitii initiate de Consiliul General al Municipiului Bucuresti si finantate prin credite externe. Acest departament va fi responsabil de coordonarea si supervizarea tuturor activitatilor desfasurate in cadrul Proiectului.
    B. Consiliul General al Municipiului Bucuresti se angajeaza sa stabileasca si sa remita Bancii pana cel mai tarziu la sfarsitul anului 2002 modalitati adecvate de operare a parcarii de la Gara de Nord la care se face referire in Descrierea tehnica. Aranjamentul organizatoric si comercial si structura corespunzatoare a tarifelor vor trebui stabilite. In cazul in care selectia si recrutarea unui operator privat sau concesionarea vor fi considerate necesare, specificatiile de licitatii si graficul de realizare, precum si aranjamentele contractuale pertinente avute in vedere vor fi de asemenea definite.
    C. Inainte de inceperea implementarii componentei Proiectului privind modernizarea tramvaielor, la care se face referire in Descrierea tehnica, Consiliul General al Municipiului Bucuresti se angajeaza sa determine RATB sa elaboreze si sa remita Bancii, in vederea analizei si aprobarii, norme de asigurare a calitatii, impreuna cu o programare a aplicarii acestora, care se refera la cerintele de siguranta si de protectie a mediului in atelierele de lucru pentru tramvaie ale RATB.
    D. Consiliul General al Municipiului Bucuresti se angajeaza sa determine RADET sa elaboreze planuri anuale de furnizare si de implementare a componentei referitoare la contorizarea vanzarii de caldura si apa potabila, cuprinsa in Proiect, la care se face referire in Descrierea tehnica.
    E. Consiliul General al Municipiului Bucuresti se angajeaza sa dezvolte o strategie de intretinere a drumurilor urbane in Bucuresti, care sa tina seama de dimensiunile tehnice, economice si financiare/bugetare, si sa stabileasca si sa remita Bancii un program anual de intretinere a drumurilor urbane pentru orasul Bucuresti, inclusiv o lista detaliata cuprinzand actiunile de intretinere a drumurilor care urmeaza sa fie realizate.
    6.12. Prevederi privind mediul
    Atata timp cat imprumutul este nerambursat Consiliul General al Municipiului Bucuresti va face astfel incat si va determina RADET si RATB:
    a) sa realizeze activitatile sale/lor in conformitate cu legislatia aplicabila privind mediul si cu standardele Uniunii Europene referitoare la protectia mediului, dupa cum pot fi amendate sau modificate, sa asigure si sa pastreze toate autorizatiile guvernamentale necesare, aplicabile acestui scop;
    b) sa execute toate lucrarile de intretinere, constructie si reabilitare si sa aplice politicile de atenuare a impactului asupra mediului, care pot fi necesare Proiectului, in conformitate cu o buna practica pentru utilitati si cu standardele la care se face referire la alin. a) al acestui paragraf;
    c) sa realizeze toate lucrarile de intretinere si reabilitare pentru facilitatile Proiectului, care pot fi solicitate de autoritatile competente; si
    d) sa se asigure ca se vor achizitiona pentru Proiect numai acele echipamente noi care nu contin nici un material sau nici o substanta (cum ar fi: PCB, haloizi sau azbest) care ar putea avea efecte nocive asupra mediului.
    6.13. Vizite
    A. Imprumutatul si Consiliul General al Municipiului Bucuresti inteleg ca Banca poate fi obligata sa divulge Curtii de Conturi a Comunitatilor Europene (denumita in continuare Curtea de Conturi) acele documente referitoare la Imprumutat, Consiliul General al Municipiului Bucuresti si la Proiect, atunci cand sunt necesare pentru indeplinirea sarcinilor Curtii de Conturi, in concordanta cu legislatia Uniunii Europene.
    B. Imprumutatul si Consiliul General al Municipiului Bucuresti vor permite, iar Consiliul General al Municipiului Bucuresti va determina RADET si RATB sa permita persoanelor desemnate de Banca, care pot fi insotite de reprezentanti ai Curtii de Conturi, sa viziteze amplasamentele, instalatiile si lucrarile incluse in Proiect si sa faca verificarile pe care le doresc. In acest scop Imprumutatul si Consiliul General al Municipiului Bucuresti le vor acorda sau se vor asigura ca li se va acorda toata asistenta necesara. Cu ocazia unei astfel de vizite reprezentantii Curtii de Conturi pot solicita Consiliului General al Municipiului Bucuresti, RADET sau RATB sa prezinte documentele care cad sub incidenta subparagrafului 6.13 A.
    Art. 7
    Garantii
    7.01. Garantii
    Daca Imprumutatul va acorda unei terte parti vreo garantie pentru indeplinirea oricareia dintre obligatiile sale privind datoria externa sau orice fel de preferinta ori prioritate in legatura cu acestea, Imprumutatul, daca Banca va solicita, va furniza Bancii o garantie echivalenta pentru indeplinirea obligatiilor sale in cadrul prezentului contract sau va acorda Bancii o preferinta ori o prioritate echivalenta.
    Imprumutatul confirma ca in prezent nu exista nici o astfel de garantie, preferinta sau prioritate.
    Art. 8
    Informatii
    8.01. Informatii privind Proiectul
    Consiliul General al Municipiului Bucuresti:
    a) se va asigura ca evidentele sale prezinta toate operatiunile referitoare la finantarea si realizarea Proiectului;
    b) va transmite Bancii, in limba engleza sau in traducere in limba engleza:
    (i) un raport privind implementarea Proiectului, care va fi avizat de consultantii mentionati in subparagraful 6.10 A, pana la data de 30 iunie 2001 si ulterior, trimestrial, pana la terminarea Proiectului;
    (ii) un raport privind terminarea Proiectului, la 6 luni dupa incheierea acestuia; si
    (iii) periodic, orice documente suplimentare sau informatii privind finantarea, implementarea si functionarea Proiectului, dupa cum Banca poate solicita in mod rezonabil, aceste rapoarte fiind avizate de consultantii mentionati in subparagraful 6.10 A;
    c) va supune spre aprobare Bancii, fara intarziere, orice modificare majora in planurile generale, graficul de executie, planurile de finantare sau in programul de cheltuieli ale Proiectului, in legatura cu aspectele facute cunoscute Bancii inainte de semnarea acestui contract;
    d) va informa Banca in timp util despre orice situatie care impune consimtamantul acesteia, in conformitate cu prevederile paragrafului 6.09; si
    e) va informa in general Banca despre orice fapt sau eveniment cunoscut care poate prejudicia in mod substantial sau poate afecta conditiile executarii ori functionarii Proiectului.
    8.02. Informatii privind Imprumutatul
    Imprumutatul va informa Banca:
    a) imediat despre orice hotarare luata de el din orice motiv sau despre orice situatie care il obliga ori despre orice cerere care i s-a facut de a rambursa anticipat orice imprumut acordat initial pentru o perioada mai mare de 5 ani;
    b) imediat despre orice intentie din partea sa de a acorda in favoarea unei terte parti orice garantie pentru oricare dintre activele sale; sau
    c) in general despre orice situatie sau eveniment care ar putea impiedica indeplinirea oricarei obligatii a Imprumutatului care decurge din acest contract sau ar prejudicia in mod substantial ori ar afecta conditiile executarii sau functionarii Proiectului.
    8.03. Informatii privind Consiliul General al Municipiului Bucuresti
    A. Consiliul General al Municipiului Bucuresti va furniza Bancii inaintea sfarsitului fiecarui an:
    a) documentatia referitoare la programul financiar, conform prevederilor subparagrafului 6.08 A; si
    b) documentatia tehnica, conform prevederilor subparagrafelor 6.11 D si 6.11 E.
    B. Consiliul General al Municipiului Bucuresti va determina RADET si RATB:
    a) sa remita anual Bancii, la o luna de la publicare, rapoartele lor anuale, bilantul, contul de profit si pierderi si raportul auditorilor intocmit in concordanta cu standardele contabile internationale; si
    b) sa informeze Banca:
    (i) imediat in legatura cu orice modificare adusa documentelor lor de baza si cu orice schimbare a statutului legal si a mandatului lor; sau
    (ii) in general despre orice situatie sau eveniment care ar putea impiedica indeplinirea oricareia dintre obligatiile lor asumate in cadrul acestui contract.
    Art. 9
    Speze si cheltuieli
    9.01. Impozite, taxe si comisioane
    Imprumutatul si/sau Consiliul General al Municipiului Bucuresti vor/va plati toate impozitele, taxele, comisioanele si alte impuneri de orice natura, inclusiv taxe de timbru si taxe de inregistrare, aferente semnarii sau implementarii acestui contract ori a oricarui document legat de acesta si aferente acordarii oricarei garantii pentru imprumut.
    Imprumutatul va rambursa integral capitalul si va plati dobanda, comisioanele si alte sume datorate in baza acestui contract, brut, fara deducerea vreunei impuneri nationale sau locale de orice natura, cu conditia ca, daca Imprumutatul este obligat prin lege sa faca orice astfel de deducere, acesta va majora suma de plata catre Banca, astfel incat dupa deducere suma neta primita de Banca sa fie echivalenta cu suma datorata.
    9.02. Alte speze
    Imprumutatul va suporta orice costuri profesionale, bancare, de transfer sau de schimb valutar, ocazionate de semnarea sau de implementarea acestui contract ori a documentelor legate de acesta si de acordarea oricarei garantii pentru imprumut.
    Art. 10
    Rambursarea anticipata datorata unui caz de culpa
    10.01. Dreptul de a solicita rambursarea
    Imprumutatul va rambursa imprumutul sau orice parte a acestuia anticipat, pe baza cererii facute in acest sens de Banca:
    A. imediat:
    a) daca vreo informatie majora sau vreun document remis Bancii de catre sau in numele Imprumutatului ori al Consiliului General al Municipiului Bucuresti, in legatura cu negocierea acestui contract sau in timpul cat acesta este in vigoare, se dovedeste incorect in orice detaliu semnificativ;
    b) daca Imprumutatul nu ramburseaza la data scadentei orice parte din imprumut, nu plateste dobanda la acesta sau nu efectueaza orice alta plata catre Banca, dupa cum este prevazut in prezentul contract;
    c) daca, din cauza oricarei neindepliniri a obligatiilor in legatura cu acesta, Imprumutatului sau Consiliului General al Municipiului Bucuresti i se cere sa ramburseze anticipat orice imprumut acordat initial pentru un termen mai mare de 5 ani;
    d) daca survine vreun eveniment sau vreo situatie care este posibil sa pericliteze indeplinirea obligatiilor de plata care decurg din imprumut sau sa afecteze negativ orice garantie acordata pentru acesta;
    e) daca vreo obligatie asumata de Imprumutat si la care se face referire la pct. 9 si 10 din preambul inceteaza sa fie indeplinita cu privire la orice imprumut acordat oricarui imprumutat din Romania din resursele Bancii sau ale Uniunii Europene;
    f) daca Imprumutatul, Consiliul General al Municipiului Bucuresti, RADET sau RATB nu isi va indeplini orice obligatie cu privire la orice alt imprumut acordat de Banca din resursele Bancii sau ale Uniunii Europene; sau
    g) (i) daca un executor intra in posesia oricarei parti a activelor Consiliului General al Municipiului Bucuresti, RADET sau RATB ori un creditor, lichidator sau administrator este desemnat pentru orice parte a acestora; sau
    (ii) daca orice poprire, executare, sechestru sau alt procedeu este initiat ori aplicat asupra proprietatii Consiliului General al Municipiului Bucuresti, RADET sau RATB;
    B. la expirarea unei perioade rezonabile, specificata de Banca intr-o comunicare catre Imprumutat, fara ca problema sa fi fost remediata in mod satisfacator pentru Banca:
    a) daca Imprumutatul sau Consiliul General al Municipiului Bucuresti nu indeplineste vreo obligatie care rezulta din acest contract, alta decat cea mentionata in subparagraful 10.01 A alin. b); sau
    b) daca vreun element important prevazut in preambul se modifica in mod substantial sau se dovedeste eronat si daca modificarea fie prejudiciaza interesul Bancii ca imprumutator al Imprumutatului, fie afecteaza negativ implementarea sau functionarea Proiectului.
    10.02. Alte drepturi legale
    Prevederile paragrafului 10.01 nu vor limita nici un alt drept legal al Bancii de a solicita rambursarea anticipata a imprumutului.
    10.03. Daune
    In cazul solicitarii de rambursare anticipata conform prevederilor paragrafului 10.01, Imprumutatul va plati Bancii o suma calculata la data la care s-a facut solicitarea, oricare este mai mare dintre:
    a) o suma calculata conform prevederilor subparagrafului 4.02 A, aplicata sumei care a devenit scadenta si platibila si cu efect de la data scadentei specificata in notificarea Bancii privind solicitarea; si
    b) o suma calculata la o rata anuala de 0,25% de la data solicitarii pana la data la care fiecare rata de rambursare a sumei solicitate ar fi fost rambursabila daca nu ar fi fost facuta solicitarea.
    10.04. Nederogari
    Neinitierea sau initierea cu intarziere de catre Banca a oricarei actiuni in exercitarea oricaruia dintre drepturile sale conform prevederilor prezentului articol nu va fi considerata ca o renuntare la un astfel de drept.
    10.05. Utilizarea sumelor primite
    Sumele primite ca urmare a unei cereri formulate conform prevederilor prezentului articol vor fi utilizate in primul rand pentru plata daunelor, a comisioanelor si dobanzii, in aceasta ordine, si in al doilea rand pentru reducerea ratelor nerambursate in ordinea inversa a scadentei. Acestea se vor aplica intre transe, dupa cum va considera Banca.
    Art. 11
    Legea si jurisdictia
    11.01. Legea
    Acest contract si intocmirea, interpretarea si validitatea lui vor fi guvernate de legea franceza.
    Locul incheierii acestui contract este sediul central al Bancii.
    11.02. Jurisdictia
    Toate litigiile privind acest contract vor fi supuse Curtii de Justitie a Comunitatilor Europene (Curtea).
    Partile la acest contract renunta, conform prezentului articol, la orice imunitate sau drept de a obiecta fata de jurisdictia Curtii.
    O decizie a Curtii, emisa conform prevederilor prezentului paragraf, va fi definitiva si obligatorie pentru parti, fara restrictie sau rezerva.
    11.03. Dovada sumelor datorate
    In orice actiune juridica ce decurge din acest contract certificarea de catre Banca a oricarei sume datorate Bancii potrivit acestui contract va constitui dovada prima facie a unei astfel de sume.
    Art. 12
    Clauze finale
    12.01. Notificari
    Notificarile si alte comunicari transmise in legatura cu prezentul contract vor fi trimise la adresele mentionate la pct. 1 de mai jos, cu exceptia notificarilor catre Imprumutat si Consiliul General al Municipiului Bucuresti in legatura cu litigiile in curs sau in declansare, care vor fi trimise la adresele specificate la pct. 2 de mai jos, unde Imprumutatul si Consiliul General al Municipiului Bucuresti isi aleg sediul:
    - pentru Banca:
    1. bd Konrad Adenauer nr. 100, L-2950 Luxemburg-Kirchberg, Marele Ducat al Luxemburgului;
    - pentru Imprumutat:
    1. str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, RO-70060, Bucuresti, Romania;
    2. Misiunea Romaniei la Comunitatile Europene, 107, rue Gabrielle, B-1180 Bruxelles, Belgia;
    - pentru Consiliul General al Municipiului Bucuresti:
    1. bd Regina Elisabeta nr. 47, sectorul 5, Bucuresti, Romania;
    2. Misiunea Romaniei la Comunitatile Europene, 107, rue Gabrielle, B-1180 Bruxelles, Belgia.
    Fiecare parte poate sa comunice celeilalte parti schimbarea adresei sale mentionate mai sus, cu conditia ca adresele specificate la pct. 2 de mai sus pot fi schimbate numai cu alta adresa din cadrul Uniunii Europene.
    12.02. Forma notificarii
    Notificarile si alte comunicari pentru care sunt mentionate in acest contract perioade fixe sau care fixeaza ele insele perioade obligatorii pentru destinatar vor fi transmise personal, prin scrisoare recomandata, telegrama, telex sau prin orice alte mijloace de transmitere care fac posibila dovada primirii de catre destinatar. Data inregistrarii sau, dupa caz, data declarata a primirii documentului transmis va fi concludenta pentru determinarea unei perioade.
    12.03. Preambul, anexe si documente anexate
    Preambulul si urmatoarele anexe fac parte din acest contract:
    - anexa A "Descrierea tehnica";
    - anexa B "Graficul de amortizare".
    Urmatoarele documente sunt anexate la prezentul contract:
    - documentul I "Imputernicirea pentru semnare din partea Imprumutatului";
    - documentul II "Imputernicirea pentru semnare din partea Consiliului General al Municipiului Bucuresti".
    Ca urmare, partile la prezentul contract au convenit ca acesta sa fie semnat in 4 exemplare originale in limba engleza, fiecare pagina fiind semnata cu initiale in numele Imprumutatului de doamna Mioara Ionescu, director general, in numele Bancii de domnul Richard Schnopfhagen, consilier, si in numele Consiliului General al Municipiului Bucuresti de domnul Radu Dinulescu, sef al Departamentului juridic.

                     Semnat pentru si in numele Romaniei,
                                Valentin Lazea


         Semnat pentru si in numele Bancii Europene de Investitii,
                         Konstantin J. Andreopoulos
                               Guido Bruch

                          Semnat pentru si in numele
                Consiliului General al Municipiului Bucuresti,
                               Traian Basescu

    Luxemburg, 18 decembrie 2000.
    Bucuresti, 19 decembrie 2000.

    ANEXA A

                              DESCRIEREA TEHNICA
    Romania - Proiectul privind infrastructura urbana in Bucuresti

    Proiectul are 5 componente, dupa cum urmeaza:
    - Pasajul suprateran Basarab - constructia unui nou pasaj suprateran deasupra liniilor ferate din Gara de Nord, care leaga doua sectiuni ale drumului de centura interior. Vor fi instalate linii de tramvai pe pasajul suprateran si va fi creata o noua statie de tramvai deasupra liniilor ferate, avand legaturi pietonale cu statia de cale ferata. Investitia include rampe de acces, modificari in reteaua sinelor de tramvai in apropierea pasajului suprateran, schimbari minore la statia de metrou Basarab si adaptari ale diferitelor retele din zona. Studiul final de fezabilitate pentru pasajul suprateran Basarab trebuie sa includa propuneri detaliate pentru imbunatatiri in traficul din vecinatatea noii infrastructuri. Costul total al acestei componente a fost estimat de Consiliul General al Municipiului Bucuresti la circa 67,8 milioane EUR.
    - Facilitatea de parcare de la Gara de Nord - construirea unei facilitati de parcare subterana ca parte a unui concept mai larg pentru o organizare imbunatatita a unuia dintre nodurile de transport intermodal major. Proiectul promotorului consta intr-o facilitate pe 3 niveluri care asigura 1.602 spatii de parcare. Trebuie pregatit un studiu de fezabilitate pentru reorganizarea traficului si a parcarii in zona Garii de Nord, luandu-se in considerare respectarea regulilor de parcare pe carosabil. Costul total al acestei componente a fost estimat de Consiliul General al Municipiului Bucuresti la circa 23 milioane EUR.
    - Reabilitarea drumurilor urbane - reabilitarea a 60 de sectiuni de drum selectate in oras, conform planurilor municipale pentru anii 2001 si 2002. Un program de mentinere a drumurilor urbane pentru orasul Bucuresti va fi stabilit pe baza unui studiu detaliat, a carui strategie trebuie sa tina seama de dimensiunile tehnice, economice si financiar-bugetare. Costul total al acestei componente a fost estimat de Consiliul General al Municipiului Bucuresti la circa 32,4 milioane EUR.
    - Modernizarea tramvaielor - modernizarea a 126 de vagoane simple TATRA T4R in 63 de tramvaie simplu articulate, incluzand: reinnoirea boghiurilor si motoarelor electrice, noi carcase de aluminiu cu elemente lipite si usi pe ambele parti, un nou design interior si exterior, o noua comanda de tractiune realizata cu variator de tensiune continua si noi frane. Instalarea a 3.000 de unitati de taxare-validatoare de generatie noua in cadrul intregului parc de tramvaie, compatibile pe deplin cu cele din restul sistemului de transport public din Bucuresti. Costul total al acestei componente a fost estimat de Consiliul General al Municipiului Bucuresti la circa 46,3 milioane EUR.
    - Contorizarea vanzarii de caldura si apa potabila - achizitionarea si instalarea a 2 contoare si a 4 valve la fiecare dintre cele 15.000 de scari in 6.000 de blocuri cu apartamente. Contoarele vor fi conectate la centrele de distributie si la departamentul de facturare al operatorului municipal de distributie a caldurii.
    Scheme stimulative, cum ar fi imprumuturi cu rate reduse si stimulente fiscale, trebuie promovate pentru consumatorii casnici in vederea finantarii micilor investitii pentru conservarea caldurii si a apei calde curente. Costul total al acestei componente a fost estimat de Consiliul General al Municipiului Bucuresti la circa 50,5 milioane EUR.
    Costurile totale indicate mai sus includ cheltuieli neprevazute, dobanda pe perioada constructiei si taxe vamale, dar exclud impozite si taxe. Aceste costuri sunt simple estimari si unele ajustari pot rezulta ca o consecinta a detaliilor de proiectare, a licitatiilor si cheltuielilor neprevazute de implementare.
    Proiectul va fi incheiat si va deveni pe deplin operational in conformitate cu urmatorul calendar:
    - pasajul suprateran Basarab: inainte de sfarsitul anului 2004;
    - parcarea de la Gara de Nord: mijlocul anului 2004;
    - reabilitarea drumurilor urbane: mijlocul anului 2003;
    - modernizarea materialului rulant: inainte de sfarsitul anului 2005;
    - instalarea contoarelor pentru caldura: inainte de sfarsitul anului 2003.

    ANEXA B

                         GRAFIC DE AMORTIZARE

    Romania - Proiectul privind infrastructura urbana in Bucuresti
___________________________________________________________
     Data scadenta a ratei     Sume de rambursat exprimate
         de rambursat            ca procent din imprumut
___________________________________________________________
   1. 10 iunie 2006                        5%
   2. 10 decembrie 2006                    5%
   3. 10 iunie 2007                        5%
   4. 10 decembrie 2007                    5%
   5. 10 iunie 2008                        5%
   6. 10 decembrie 2008                    5%
   7. 10 iunie 2009                        5%
   8. 10 decembrie 2009                    5%
   9. 10 iunie 2010                        5%
  10. 10 decembrie 2010                    5%
  11. 10 iunie 2011                        5%
  12. 10 decembrie 2011                    5%
  13. 10 iunie 2012                        5%
  14. 10 decembrie 2012                    5%
  15. 10 iunie 2013                        5%
  16. 10 decembrie 2013                    5%
  17. 10 iunie 2014                        5%
  18. 10 decembrie 2014                    5%
  19. 10 iunie 2015                        5%
  20. 10 decembrie 2015                    5%
___________________________________________________________

    Domnului Valentin Lazea, secretar de stat
    Ministerul Finantelor
    Str. Apolodor nr. 17, sectorul 5
    Bucuresti
    Romania

    Domnului Traian Basescu, primar general al municipiului Bucuresti
    Consiliul General al Municipiului Bucuresti
    Bd Regina Elisabeta nr. 47, sectorul 5
    Bucuresti
    Romania

    Luxemburg, 18 decembrie 2000                   JU/Ops/RS
    Ref: Romania - Proiectul privind infrastructura urbana in Bucuresti
    Contract de finantare din 18/19 decembrie 2000 pentru o suma echivalenta cu 110 milioane euro (contract de finantare)

    Stimati domni,
    Referitor la paragraful 6.04 din contractul de finantare mentionat mai sus, dorim sa va aducem la cunostinta ca pentru a fi acceptabile pentru Banca Europeana de Investitii toate documentele de licitatie trebuie insotite de versiunea in limba engleza si ca in cazul unor dispute aceasta versiune va prevala.
    De asemenea, va aducem la cunostinta ca, in conformitate cu politica Bancii Europene de Investitii, clauzele privind preferintele locale nu sunt permise.
    De asemenea, dorim sa va informam ca Proiectul, astfel cum este descris in anexa A, include serviciile de consultanta solicitate conform paragrafului 6.10.
    Va rugam sa confirmati acordul dumneavoastra in legatura cu cele de mai sus, prin semnarea si datarea acestei scrisori.

                                 Cu stima
                       Banca Europeana de Investitii,
                         Konstantin J. Andreopoulos
                               Guido Bruch

                                 De acord
                        pentru si in numele Romaniei,
                              Valentin Lazea

                             19 decembrie 2000.

                                 De acord
                  pentru si in numele Consiliului General
                        al Municipiului Bucuresti,
                              Traian Basescu

                            19 decembrie 2000.



SmartCity5

COMENTARII la Legea 489/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 489 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 489/2001
Legea 113 2011
privind ratificarea Amendamentului nr. 5 convenit prin schimburi de scrisori semnate la Bucureşti la 24 martie 2010 şi 19 aprilie 2010 şi la Luxemburg la 31 martie 2010, dintre România, Banca Europeană de Investiţii şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti, la Contractul de finanţare dintre România, Banca Europeană de Investiţii şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti pentru finanţarea Proiectului privind infrastructura urbană în Bucureşti, semnat la Luxemburg la 18 decembrie 2000 şi la Bucureşti la 19 decembrie 2000, şi pentru modificarea Legii nr. 489/2001 privind ratificarea acestui contract
OUG 13 2003
pentru ratificarea Amendamentului nr. 1 convenit prin schimb de scrisori, semnate la 27 noiembrie 2002 la Bucuresti si la 25 februarie 2003 la Luxemburg, intre Guvernul Romaniei, prin Ministerul Finantelor Publice, Banca Europeana de Investitii si Consiliul General al Municipiului Bucuresti la Contractul de finantare dintre Romania, Banca Europeana de Investitii si Consiliul General al Municipiului Bucuresti pentru finantarea Proiectului privind infrastructura urbana in Bucuresti, semnat la Luxemburg la 18 decembrie 2000 si la Bucuresti la 19 decembrie 2000, si pentru modificarea Legii nr. 489/2001 privind ratificarea acestui contract
Rectificare 489 2001
Decretul 714 2001
pentru promulgarea Legii privind ratificarea Contractului de finantare dintre Romania, Banca Europeana de Investitii si Consiliul General al Municipiului Bucuresti pentru finantarea Proiectului privind infrastructura urbana in Bucuresti, semnat la Luxemburg la 18 decembrie 2000 si la Bucuresti la 19 decembrie 2000
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu