Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 62 din 24 martie 2004

pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Croatia privind transportul pe caile navigabile interioare, semnat la Zagreb la 26 mai 2003

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 291 din  1 aprilie 2004


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Acordul dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Croatia privind transportul pe caile navigabile interioare, semnat la Zagreb la 26 mai 2003.

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 17 februarie 2004, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

                       PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                               VALER DORNEANU

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 8 martie 2004, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

                         p. PRESEDINTELE SENATUI,
                             DORU IOAN TARACILA

                                   ACORD
intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Croatia privind transportul pe caile navigabile interioare

    Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Croatia, denumite in continuare parti contractante,
    dorind sa promoveze relatiile de prietenie existente intre cele doua state,
    dorind sa contribuie la dezvoltarea si intarirea relatiilor de colaborare dintre statele lor in domeniul transportului de marfuri si pasageri pe caile navigabile interioare si sa stimuleze introducerea tehnologiilor moderne in navigatia pe caile navigabile interioare,
    avand in vedere prevederile Conventiei privind regimul navigatiei pe Dunare (Belgrad, 18 august 1948),
    luand in considerare Actul Final al Conferintei pentru Securitate si Cooperare in Europa si, in special, al acelor prevederi referitoare la dezvoltarea transportului,
    luand, de asemenea, in considerare initiativa Uniunii Europene privind elaborarea unei conventii internationale care sa reglementeze in mod unitar aspectele legate de navigatia pe caile navigabile interioare,
    au convenit dupa cum urmeaza:

    Art. 1
    Prezentul acord va fi aplicat pe caile navigabile interioare ale Romaniei si ale Republicii Croatia, clasificate conform Acordului european privind marile cai navigabile de importanta internationala (A.G.N.), adoptat la Geneva la 19 ianuarie 1996.
    Art. 2
    In scopul prezentului acord, termenii de mai jos au urmatoarele semnificatii:
    a) nave romanesti - nave fluviale sau maritimo-fluviale inregistrate in Registrul romanesc de nave, care navigheaza sub pavilion romanesc si care efectueaza transport de marfuri si/sau de pasageri pe caile navigabile interioare;
    b) nave croate - nave fluviale sau maritimo-fluviale inregistrate in Registrul croat de nave, care navigheaza sub pavilion croat si care efectueaza transport de marfuri si/sau pasageri pe caile navigabile interioare;
    c) societati de navigatie romanesti - persoane juridice romane inregistrate pentru a efectua transport de marfuri sau de pasageri pe caile navigabile interioare si care actioneaza in conformitate cu legislatia romana in vigoare;
    d) societati de navigatie croate - persoane fizice sau juridice croate inregistrate pentru a efectua transport de marfuri sau de pasageri pe caile navigabile interioare si care actioneaza in conformitate cu legislatia croata in vigoare;
    e) autoritate competenta:
    - pentru Guvernul Romaniei - Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei;
    - pentru Guvernul Republicii Croatia - Ministerul Afacerilor Maritime, Transporturilor si Comunicatiilor.
    Partile contractante isi vor notifica reciproc orice modificare privind autoritatile competente respective;
    f) porturi - porturi maritime si fluviale, precum si locurile de acostare autorizate oficial pentru incarcare, descarcare sau transbordare de marfuri, precum si imbarcare/debarcare de pasageri, situate pe caile navigabile interioare la care se face referire in art. 1;
    g) trafic direct - transportul de marfuri si/sau de pasageri, efectuat cu nave romanesti si nave croate intre porturile situate pe teritoriul statului unei parti contractante si porturile situate pe teritoriul statului celeilalte parti contractante;
    h) trafic in tranzit - transportul de marfuri si/sau de pasageri, efectuat cu nave romanesti si nave croate pe caile navigabile interioare din teritoriul statului celeilalte parti contractante, fara oprire pentru operatiuni de incarcare/descarcare de marfuri sau imbarcare/debarcare de pasageri, si a caror destinatie nu este un port situat pe teritoriul statului oricarei parti contractante;
    i) trafic cu navele unui stat tert - transportul de marfuri si/sau de pasageri, efectuat cu nave arborand pavilionul unui stat tert intre porturile situate pe teritoriul statului unei parti contractante si porturile situate pe teritoriul statului celeilalte parti contractante;
    j) trafic printr-un stat tert - transportul de marfuri si/sau de pasageri, efectuat cu nave romanesti intre porturile aflate pe teritoriul Republicii Croatia si porturile situate pe teritoriul unui stat tert sau cu nave croate intre porturile situate pe teritoriul Romaniei si porturile situate pe teritoriul unui stat tert;
    k) cabotaj - transportul de marfuri si/sau de pasageri, efectuat intre porturile romanesti de catre nave croate sau intre porturile croate de catre nave romanesti.
    Art. 3
    1. Navele romanesti si navele croate au permisiunea sa navigheze pe caile navigabile interioare la care se face referire la art. 1 si sa foloseasca porturile situate pe acestea.
    2. Prevederile paragrafului 1 vor fi aplicate in mod corespunzator pentru transportul de echipamente plutitoare, precum si pentru transportul navelor nou-construite.
    Art. 4
    1. Navelor romanesti si navelor croate li se acorda in mod echitabil dreptul de a efectua transport in trafic direct.
    2. Societatile de navigatie romanesti si societatile de navigatie croate au dreptul sa participe liber in traficul direct.
    Art. 5
    Navele romanesti si navele croate pot efectua in mod liber trafic in tranzit pe caile navigabile interioare la care se face referire la art. 1.
    Art. 6
    Traficul cu navele unui stat tert este permis numai cu aprobarea autoritatii competente din statul pe teritoriul caruia se afla portul/porturile de incarcare.
    Art. 7
    Traficul printr-un stat tert este permis numai cu aprobarea autoritatii competente din statul pe teritoriul caruia se afla portul/porturile de incarcare.
    Art. 8
    Cabotajul va fi efectuat in conformitate cu legislatia in vigoare a statului intre porturile caruia se efectueaza un astfel de transport.
    Art. 9
    1. Navele, membrii de echipaj ai acestora, pasagerii, precum si incarcatura aflata la bord respecta legislatia nationala a partii contractante pe ale carei ape navigabile interioare aceste nave navigheaza.
    2. Documentele si certificatele referitoare la nava, pasageri, incarcatura si membrii de echipaj, eliberate de autoritatile relevante ale unei parti contractante, vor fi recunoscute de autoritatile relevante ale celeilalte parti contractante, cu conditia ca acestea sa fie in conformitate cu legislatia nationala a acestei parti contractante. Un comitet comun desemnat de comisia mixta va verifica modelele acestor documente.
    Art. 10
    Navele romanesti si navele croate pot transporta marfuri periculoase pe caile navigabile interioare la care se face referire in art. 1, cu conditia respectarii legislatiei nationale si a conventiilor internationale in vigoare care se refera la respectiva cale de navigatie interioara.
    Art. 11
    Fiecare parte contractanta va acorda navelor care arboreaza pavilionul statului celeilalte parti contractante acelasi tratament pe care il acorda navelor care arboreaza pavilionul statului sau. Aceasta prevedere se va aplica in mod special la:
    a) utilizarea ecluzelor, a instalatiilor portuare si a locurilor de acostare;
    b) perceperea tarifelor portuare si de navigatie, colectate de autoritatile portuare;
    c) intocmirea formalitatilor de catre autoritatile relevante;
    d) alimentarea cu combustibili, lubrifianti si provizii;
    e) eliminarea reziduurilor si a apelor poluate.
    Art. 12
    Fiecare parte contractanta va acorda navelor care arboreaza pavilionul statului celeilalte parti contractante acelasi tratament pe care il acorda navelor care arboreaza pavilionul statului sau in ceea ce priveste tratamentul vamal privind aprovizionarea navei cu alimente, combustibili si lubrifianti folositi la bord.
    Art. 13
    1. Societatile de navigatie romanesti si societatile de navigatie croate pot, in conditii de reciprocitate, stabili agentii si efectua achizitii pe teritoriul statului celeilalte parti contractante, cu respectarea legislatiei nationale a acesteia.
    2. Societatile de navigatie romanesti si societatile de navigatie croate pot conveni, in vederea promovarii rentabilitatii transportului, asupra unor intelegeri privind cooperarea in domeniul tehnic si comercial.
    Art. 14
    1. Societatile de navigatie romanesti si societatile de navigatie croate au dreptul sa transfere liber, la sediul lor permanent, diferentele dintre veniturile si cheltuielile rezultate din transportul de marfuri si/sau de pasageri, realizate pe teritoriul statului celeilalte parti contractante, in conformitate cu legislatia nationala a respectivei parti contractante.
    2. In ceea ce priveste impozitele pe venit si pe capital, va fi aplicat Acordul dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Croatia pentru evitarea dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit si pe capital, semnat la Zagreb la 25 ianuarie 1996.
    Art. 15
    Navele romanesti si navele croate pot ancora ziua si noaptea in porturi, precum si in alte locuri de ancoraj autorizate, situate pe caile navigabile interioare la care se face referire la art. 1.
    Art. 16
    1. La trecerea frontierei de stat a unei parti contractante, membrii de echipaj de pe navele care arboreaza pavilionul statului celeilalte parti contractante trebuie sa fie in posesia unui document de calatorie valabil.
    2. Alte persoane care calatoresc pe navele romanesti si pe navele croate, la trecerea frontierei de stat a celeilalte parti contractante, trebuie sa fie in posesia unui document de calatorie valabil si, daca este necesar, a unei vize sau a unui permis de rezidenta.
    3. Toate persoanele mentionate la paragraful 1 trebuie sa fie incluse intr-o lista cuprinzand echipajul, iar persoanele mentionate in paragraful 2 trebuie sa fie incluse intr-o lista cuprinzand pasagerii.
    4. Ambele parti contractante vor efectua, pana la intrarea in vigoare a prezentului acord, schimbul de modele ale documentelor mentionate la paragraful 1.
    5. In masura in care legislatia nationala a unei parti contractante privind intrarea, sederea sau plecarea strainilor pe/de pe teritoriul statului sau contine prevederi mai avantajoase, se vor aplica aceste prevederi.
    6. Fiecare parte contractanta isi rezerva dreptul de a refuza intrarea pe teritoriul statului sau a persoanelor mentionate la paragrafele 1 si 2, care detin un document de calatorie valabil si o viza, daca aceste persoane sunt considerate indezirabile.
    Art. 17
    In cazul in care un incident apare la bordul unei nave arborand pavilionul statului unei parti contractante, care sa faca imposibila continuarea voiajului sau intoarcerea in statul de incarcare (avarie, accident, imbolnavirea grava a unei persoane etc.), autoritatile relevante ale celeilalte parti contractante, pe teritoriul statului careia se afla nava, vor acorda asistenta necesara pentru acea nava si/sau pentru persoanele aflate la bord.
    Art. 18
    1. Pentru urmarirea implementarii prevederilor prezentului acord se infiinteaza o comisie mixta. Comisia mixta este compusa din cate 3 reprezentanti pentru fiecare parte contractanta, numiti de autoritatea lor competenta. Presedintia Comisiei mixte va fi asigurata alternativ de cele doua parti contractante. La sedintele Comisiei mixte pot participa si alti experti. La prima sa sedinta Comisia mixta va stabili regulamentul sau de functionare.
    2. Comisia mixta are urmatoarele sarcini si responsabilitati:
    a) sa faca schimb de date statistice privind navele si incarcatura;
    b) sa faca propuneri autoritatilor competente privind stabilirea unor tarife eficiente si profitabile din punct de vedere economic, precum si a conditiilor aferente traficului direct;
    c) sa numeasca Comisia comuna.
    3. Intelegerile incheiate in baza propunerilor Comisiei mixte, in conformitate cu paragraful 2, vor intra in vigoare in decurs de doua saptamani de la comunicarea reciproca a acordului autoritatilor competente ale partilor contractante.
    4. Daca Comisia mixta nu poate realiza o intelegere, atunci, la cererea unei parti contractante, reprezentantii autoritatilor competente se intalnesc pentru consultari in interval de 4 saptamani.
    5. Comisia mixta va prezenta partilor contractante propuneri privind adaptarea prezentului acord la evolutia transporturilor pe caile navigabile interioare si solutionarea tuturor problemelor care pot aparea din aplicarea prezentului acord.
    Art. 19
    Autoritatile competente ale partilor contractante vor transmite Comisiei mixte, la cererea sa, acele documente de care are nevoie pentru indeplinirea atributiilor si responsabilitatilor sale, in conformitate cu prevederile paragrafului 2 al art. 18.
    Art. 20
    Ambarcatiunile sportive si de agrement care arboreaza pavilionul statului unei parti contractante pot utiliza caile navigabile interioare din teritoriul statului celeilalte parti contractante, cu respectarea legislatiei nationale si a reglementarilor in vigoare cu privire la respectiva cale navigabila interioara.
    Art. 21
    Prezentul acord nu va afecta drepturile si obligatiile partilor contractante asa cum reies acestea din acordurile bilaterale sau multilaterale la care Romania si Republica Croatia sunt parti.
    Art. 22
    Orice divergenta privind interpretarea si aplicarea prezentului acord va fi solutionata prin negocieri directe intre autoritatile competente ale partilor contractante. Daca prin negocieri nu se ajunge la o intelegere, aceasta divergenta va fi solutionata pe cai diplomatice.
    Art. 23
    Prezentul acord va putea fi modificat sau completat prin acordul reciproc al partilor contractante. In acest sens, fiecare parte contractanta va inainta propunerile sale de amendamente sau completari catre cealalta parte contractanta, care are obligatia de a raspunde in termen de 30 de zile. Orice amendament convenit de partile contractante va intra in vigoare in conformitate cu prevederile art. 24.
    Art. 24
    Prezentul acord va intra in vigoare la data primirii ultimei notificari in scris, pe cai diplomatice, prin care oricare parte contractanta a informat cealalta parte contractanta asupra indeplinirii procedurii sale legale nationale pentru intrarea in vigoare a acestui acord.
    Art. 25
    Prezentul acord se incheie pe o perioada nedeterminata. Prezentul acord va inceta la 6 luni de la data la care una dintre partile contractante notifica, in scris, pe cai diplomatice, celeilalte parti contractante intentia sa de a-l denunta.
    Semnat la Zagreb la 26 mai 2003, in doua exemplare originale, fiecare in limbile romana, croata si engleza, toate textele fiind egal autentice. In cazul oricarei divergente de interpretare, textul in limba engleza va prevala.

                      Pentru Guvernul Romaniei,
                      Miron Tudor Mitrea,
                      ministrul lucrarilor publice,
                      transporturilor si locuintei

                      Pentru Guvernul Republicii Croatia,
                      Roland Zuvanic,
                      ministrul afacerilor maritime,
                      transporturilor si comunicatiilor



SmartCity5

COMENTARII la Legea 62/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 62 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu