MEMORANDUM Nr.
0 din 24 septembrie 2007
privind cadrul institutional
al Initiativei de Pregatire si Prevenire a Dezastrelor din Sud-Estul Europei
ACT EMIS DE:
ACT INTERNATIONAL
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 860 din 10 decembrie 2009
PREAMBUL
Guvernele Republicii Albania, Republicii Bulgaria,
Republicii Croaţia, Republicii Macedonia, Republicii Moldova, Republicii
Muntenegru, României şi Republicii Slovenia, denumite în continuare părţi
ale Iniţiativei de Pregătire şi Prevenire a Dezastrelor din Sud-Estul Europei
(părţi ale DPPISEE),
recunoscând ca fiind esenţială necesitatea de întărire
a cooperării şi consultării regionale în domeniul managementului dezastrelor
(creare de capacităţi, metode şi practici),
reafirmându-şi angajamentul faţă de Parteneriatul
pentru pregătire, prevenire, răspuns şi înlăturare a efectelor dezastrelor,
după cum este prevăzut în Declaraţia privind cooperarea în domeniul pregătirii
şi prevenirii dezastrelor în sud-estul Europei, semnată la Bucureşti, România,
la 5 iunie 2002,
recunoscând Iniţiativa de Pregătire şi Prevenire a
Dezastrelor din Sud-Estul Europei ca fiind cadrul legal instituţional regional
pentru naţiunile din sud-estul Europei, având scopul de a îmbunătăţi şi de a
întări posibilităţile şi capabilităţile de prevenire şi răspuns la dezastre
naturale şi antropice,
fiind de acord a transfera conducerea şi managementul
Iniţiativei în cadrul regiunii şi a asigura sprijinul financiar pentru
activităţile Secretariatului regional,
au convenit următoarele:
ARTICOLUL 1
Scopuri şi obiective ale DPPI SEE
Obiectivele principale ale Iniţiativei de Pregătire şi
Prevenire a Dezastrelor din Sud-Estul Europei sunt de a contribui la crearea
capacităţilor instituţionale ale organizaţiilor de management al dezastrelor
pentru a intensifica prevenirea şi pregătirea în ţările regiunii, prin:
- funcţionarea ca reţea regională şi de facilitare în
domeniul pregătirii şi prevenirii dezastrelor naturale sau antropice în
regiunea Europa de Sud-Est;
- sprijinirea ţărilor din regiune pentru dezvoltarea
şi/sau aplicarea strategiilor de management al dezastrelor şi a altor
iniţiative legislative, reglementări şi coduri pentru prevenirea şi limitarea
dezastrelor, în concordanţă cu îndrumarea şi practicile comune acceptate de UE
şi comunitatea internaţională;
- întărirea şi intensificarea cooperării bilaterale şi
multilaterale, facilitarea acordurilor bilaterale şi multilaterale între state
şi schimbul de informaţii la toate nivelurile între agenţiile specializate de
protecţie civilă şi managementul dezastrelor şi ministerele cu funcţii de
sprijin din regiunea Europa de Sud-Est, în conformitate cu regulamentele
naţionale în domeniul schimbului de informaţii;
*) Traducere.
- evaluarea programelor de pregătire existente şi
dezvoltarea unei strategii de intensificare a acestor programe şi integrarea
acestor eforturi în programe viitoare de impact al proiectelor;
- intensificarea eforturilor existente şi viitoare de
educare/instruire în domeniul pregătirii şi prevenirii dezastrelor prin mesaje
privind impactul proiectului, prevenirea şi înlăturarea efectelor dezastrelor;
- identificarea şi diseminarea lecţiilor învăţate şi a
celor mai bune practici.
ARTICOLUL 2
Structura de guvernare şi coordonare a DPPI SEE
Intâlnirea regională a DPPI SEE
Intâlnirea regională a DPPI SEE este un forum/organism
de conducere şi de decizie, format din şefi/directori/manageri generali ai
protecţiei civile/agenţii de management al dezastrelor ale părţilor DPPI SEE,
sprijinit de alte autorităţi relevante/ministere responsabile cu pregătirea,
prevenirea şi managementul dezastrelor.
La Intâlnirea regională participă părţile DPPI SEE. De
asemenea, pot participa membrii Comitetului consultativ DPPI SEE şi partenerii
DPPI SEE.
Preşedinţia Intâlnirii regionale a DPPI SEE va fi
preluată anual, prin rotaţie, de către părţile DPPI SEE. Termenii de referinţă
pentru preşedintele în exerciţiu (CIO) al DPPI SEE sunt prezentaţi în anexa I
la prezentul memorandum de înţelegere.
Intâlnirea regională a DPPI SEE aprobă programul/planul
de lucru anual şi bugetul aferent, aprobă proiectele specifice şi poate
constitui grupuri de lucru.
Intâlnirea regională a DPPI SEE asigură cadrul politic
al Iniţiativei şi serveşte ca o platformă pentru consultări interne şi
formulare de recomandări pentru a fi transmise autorităţilor naţionale
competente în scopul facilitării procesului de luare a deciziilor pe plan
naţional.
Aceasta sprijină colaborarea şi cooperarea cu
organizaţiile internaţionale, schimbul de informaţii, experienţă, lecţii
învăţate şi rezolvă probleme de interes general pentru Iniţiativă.
Intâlnirile regionale ale DPPI SEE au loc, în mod
normal, de două ori pe an. Sesiunile extraordinare pot fi planificate la
iniţiativa preşedinţiei şi cu aprobarea părţilor DPPI SEE.
Deciziile în cadrul întâlnirilor regionale sunt luate
prin majoritate (consens) de voturi.
Preşedintele în exerciţiu al DPPI SEE va elabora
rapoarte către Masa regională a Pactului de Stabilitate. După încheierea
perioadei de tranziţie a Pactului de Stabilitate şi stabilirea Consiliului de
Cooperare Regională (RCC), preşedintele în exerciţiu al DPPI SEE va raporta în
cadrul întâlnirilor Consiliului.
Comitetul consultativ al DPPI SEE (DPPI SEE AB)
Comitetul consultativ al DPPI SEE este format din
experţi cu expertiză funcţională, reprezentând partenerii internaţionali ai
DPPI SEE, la invitaţia preşedintelui în exerciţiu al DPPI SEE. Comitetul
consultativ al DPPI SEE formulează recomandări cu privire la proiectele şi
activităţile în derulare şi contribuie la susţinerea politică adecvată.
Nu există drept formal de vot; deciziile sunt luate
prin consens.
Termenii de referinţă pentru Comitetul consultativ al
DPPI SEE sunt prezentaţi în anexa II la prezentul memorandum de înţelegere.
Grupurile de lucru ale DPPI SEE (DPPI SEE WG)
Intâlnirea regională a DPPI SEE poate constitui grupuri
de lucru ale DPPI SEE ca organisme tehnice pentru dezvoltarea şi implementarea
proiectelor DPPI SEE. Grupurile de lucru ale DPPI SEE vor fi prezidate de către
o ţară din regiunea Europa de Sud-Est, cu participarea experţilor naţionali şi
internaţionali. Grupurile de lucru ale DPPI SEE raportează în cadrul Intâlnirii
regionale a DPPI SEE şi sunt sprijinite de către Secretariatul DPPI SEE.
Partenerii DPPI SEE
Statele interesate şi organizaţiile/instituţiile
internaţionale pot deveni parteneri sau/şi donatori ai DPPI SEE şi participă la
activităţile DPPI SEE prin notificarea preşedintelui în exerciţiu al DPPI SEE
sau printr-un anunţ în cadrul Intâlnirii regionale a DPPI SEE. Participarea
partenerilor la activităţile DPPI SEE se va face prin intermediul resurselor
financiare şi umane proprii.
ARTICOLUL 3
Administrarea DPPI SEE
Secretariatul DPPI SEE
Structura administrativă/de sprijin pentru DPPI SEE şi
preşedintele în exerciţiu al DPPI SEE este Secretariatul DPPI SEE.
Secretariatul DPPI SEE este format din şeful
Secretariatului DPPI SEE şi asistentul pe probleme administrative/financiare.
Locaţia în care funcţionează Secretariatul DPPI SEE este Sarajevo, Bosnia şi
Herţegovina. Componenţa şi locaţia Secretariatului DPPI SEE pot fi schimbate,
în urma deciziei Intâlnirii regionale a DPPI SEE, luată prin consens.
Ţara-gazdă a Secretariatului DPPI SEE va asigura
facilităţile şi costurile de funcţionare ale Secretariatului DPPI SEE.
Secretariatul DPPI SEE este administrat din punct de vedere financiare de către
Organizaţia Internaţională pentru Migraţie (OIM), în baza Memorandumului
de înţelegere încheiat între coordonatorul special al Pactului de Stabilitate
pentru Europa de Sud-Est şi OIM, dacă nu se convine altfel.
Termenii de referinţă pentru personalul Secretariatului
DPPI SEE sunt prezentaţi în anexa III la prezentul memorandum de înţelegere.
Secretariatul DPPI SEE îşi desfăşoară activitatea sub
îndrumarea preşedintelui în exerciţiu al DPPI SEE şi va prezenta, de două ori
pe an, în cadrul întâlnirilor regionale ale DPPI SEE, raportul asupra
activităţilor şi cheltuielilor efectuate. Rapoarte suplimentare (descriptive şi
financiare) pot fi solicitate de către preşedintele în exerciţiu al DPPI SEE.
Bugetul DPPI SEE, pregătit şi prezentat de către Secretariat, presupune
aprobarea formală în cadrul Intâlnirii regionale a DPPI SEE.
ARTICOLUL 4
Bugetul şi finanţarea DPPI SEE
Secretariatul DPPI SEE, în baza planului anual de lucru
al DPPI SEE, va pregăti bugetul estimativ al DPPI SEE pentru a fi prezentat
spre aprobare în cadrul Intâlnirii regionale a DPPI SEE, în cadrul sesiunii
acesteia de toamnă. Secretariatul DPPI SEE va pregăti, de asemenea, planuri de
acţiune adiţionale şi bugetul proiectelor, care urmează a fi implementate cu
sprijinul partenerilor DPPI SEE.
Părţile DPPI SEE sunt de acord să asigure, prin
finanţare proprie, resursele umane, tehnice şi financiare necesare pentru funcţionarea
durabilă a Iniţiativei şi a Secretariatului DPPI SEE.
Părţile DPPI SEE sunt de acord să înceapă finanţarea
costurilor administrative ale DPPI SEE în anul 2007 sau 2008 şi să continue
această finanţare, asumându-şi astfel dreptul regional asupra Iniţiativei şi
asigurând continuitatea acesteia.
Contribuţia financiară anuală a fiecărei părţi a DPPI
SEE va fi de cel puţin 25.000 euro şi va fi transferată înaintea lunii aprilie
a fiecărui an.
Partenerii DPPI SEE care contribuie la bugetul
proiectelor DPPI SEE pot solicita rapoarte specifice de audit.
Părţile DPPI SEE care participă la proiecte sunt de
acord să asigure contribuţia echivalentă sprijinului partenerilor DPPI SEE,
subiect al acordului mutual, pentru dezvoltarea şi implementarea proiectelor.
ARTICOLUL 5
Dispoziţii finale
Prezentul memorandum de înţelegere va fi aprobat de
către părţile DPPI SEE în concordanţă cu procedurile legale interne proprii şi
va intra în vigoare în prima zi a lunii următoare lunii în care 6 părţi ale
DPPI SEE au notificat depozitarul despre finalizarea procedurilor necesare în
acest scop.
Dacă procedurile legale interne îi permit, oricare
parte a DPPI SEE poate aplica provizoriu de la data semnării prevederile
prezentului memorandum de înţelegere. Aplicarea provizorie a dispoziţiilor
prevăzute în prezentul alineat va fi notificată depozitarului.
Anexele I-III constituie părţi integrante ale
prezentului memorandum de înţelegere.
Guvernul Bosniei şi Herţegovinei va fi depozitarul
prezentului memorandum de înţelegere.
Acest memorandum de înţelegere va rămâne valabil pe o
perioadă de 2 ani de la data semnării şi se va prelungi automat cu încă 2 ani,
dacă nu se convine altfel de către părţile DPPI SEE.
Oricare parte a DPPI SEE poate denunţa prezentul
memorandum de înţelegere prin transmiterea unei notificări scrise în acest sens
preşedintelui în exerciţiu al DPPI SEE. Denunţarea va produce efecte după 3
luni de la data primirii notificării.
In temeiul cărora semnatarii, fiind împuterniciţi de
către guvernele din care fac parte, au semnat prezentul memorandum de
înţelegere.
Semnat la Zagreb la 24 septembrie 2007, într-o singură
copie autentică, în limba engleză.
Pentru Guvernul Republicii Albania,
Alfed OIM,
director general,
Ministerul de Interne - Directoratul general pentru
urgenţe civile
Pentru Guvernul Republicii Bulgaria,
Andrey Ivanov,
director general,
Ministerul Poliţiei de Stat şi Accidentelor - Serviciul
Naţional de Protecţie Civilă
Pentru Guvernul Republicii Croaţia,
Djuro Poldrugac,
director, Directoratul Naţional de Protecţie
Pentru Guvernul Republicii Macedonia,
Kosta Jovcevski,
director,
Directoratul de Protecţie si Salvare
Pentru Guvernul Republicii Moldova,
Andrei Sumleanschi,
şef serviciu,
Ministerul Afacerilor Interne - Serviciul de protecţie
civilă şi situaţii de urgenţă
Pentru Guvernul Republicii Muntenegru,
Zoran Begovic,
ministru asistent adjunct şi şef de sector, Ministerul
de Interne şi al Reformei Administrative - Sectorul pentru Managementul
Situaţiilor de Urgenţă
Pentru Guvernul României,
Vladimir Secară,
inspector general,
Ministerul Internelor şi Reformei Administrative -
Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă
Pentru Guvernul Republicii Slovenia,
Branko Dervodel,
director adjunct,
Ministerul Apărării -Administraţia pentru Protecţie
Civilă si Salvare
Anexa la pagina de semnături a Memorandumului de
înţelegere privind cadrul instituţional al Iniţiativei de Pregătire şi
Prevenire a Dezastrelor din Sud-Estul Europei
Semnat la Sofia la 8 aprilie 2008, într-o singură copie
autentică, în limba engleză.
Pentru Guvernul Bosniei şi Herţegovina,
Samir Agic,
ministru adjunct şi şef al Departamentului de Protecţie
Civilă, Ministerul Securităţii
Pentru Guvernul Turciei,
Hasan Ipek,
director general,
Direcţia Generală Agenţia pentru Managementul
Situaţiilor de Urgenţă
ANEXA I
INIŢIATIVA DE PREGĂTIRE Şl PREVENIRE A DEZASTRELOR
DIN SUD-ESTUL EUROPEI (DPPI SEE)
Termeni de referinţă pentru preşedintele în
exerciţiu (CIO) al DPPI SEE
Sub coordonarea generală a Intâlnirii regionale a DPPI
SEE şi a Consiliului de cooperare regională (RCC), preşedintele în exerciţiu al
DPPI SEE este responsabil de implementarea Iniţiativei, sub toate aspectele, de
coordonarea generală a DPPI SEE şi de promovarea acesteia atât la nivel regional,
cât şi internaţional.
Concret, preşedintele în exerciţiu:
- va stabili şi menţine relaţii cu oficialităţile din
statele DPPI SEE, cu reprezentanţii organizaţiilor internaţionale, cu reţelele,
iniţiativele şi organizaţiile nonguvernamentale implicate în managementul
dezastrelor, precum şi cu comunitatea donatorilor;
- va oferi o conducere strategică şi va formula
recomandări politice;
- va raporta Mesei regionale a Pactului de Stabilitate,
Consiliului de cooperare regională (RCC) şi va informa părţile şi partenerii
DPPI SEE asupra îndeplinirii sarcinilor şi diverselor angajamente;
- va coopera îndeaproape cu organizaţia sau entitatea
ce administrează DPPI SEE (în prezent OIM). CIO va supraveghea bugetul DPPI
SEE, activitatea Secretariatului DPPI SEE şi a personalului acestuia;
- va monitoriza implementarea activităţilor aprobate în
statele SEE;
- va revizui proiectele şi va facilita colectarea
fondurilor pentru implementare;
- va organiza şi va prezida întâlnirile DPPI SEE;
- va participa sau va delega participarea la
seminarele, întâlnirile şi atelierele de lucru ale DPPI SEE şi va coordona
activităţile, astfel încât să evite suprapunerile.
Cerinţe profesionale pentru preşedintele în
exerciţiu:
- şefi/directori/manageri generali ai agenţiilor de
protecţie civilă/management al dezastrelor ale uneia dintre părţile DPPI SEE
sau reprezentanţii acestora de rang superior.
ANEXA II
INIŢIATIVA DE PREGĂTIRE Şl PREVENIRE A DEZASTRELOR
DIN SUD-ESTUL EUROPEI (DPPI SEE)
Termeni de referinţă pentru Comitetul consultativ al
DPPI SEE
Definirea rolului
Comitetul consultativ al DPPI SEE îndeplineşte
următoarele funcţii:
- asigură progresul în activităţile DPPI SEE prin
revizuire şi schimb de informaţii în domeniul pregătirii, prevenirii şi
răspunsului în situaţii de dezastre;
- oferă supervizare si informaţii pentru activităţile
DPPI SEE;
- coordonează proiectele planificate şi în derulare şi
alte măsuri.
Dispoziţii
1. Obiective
Iniţiativa DPPI SEE caută să ofere un cadru adecvat
ţărilor din regiunea Europa de Sud-Est pentru dezvoltarea de programe şi
proiecte de întărire a capabilităţilorde prevenire şi răspuns la dezastre
naturale şi tehnologice. Comitetul consultativ al DPPI SEE oferă îndrumare în
acest sens, asigură resurse substanţiale şi valoroase pentru activităţile DPPI
SEE şi oferă expertiză pentru proiectele legislative, pe linia pregătirii şi
prevenirii dezastrelor. Aceşti termeni de referinţă specifică componenţa şi
sarcinile Comitetului consultativ al DPPI SEE.
2. Componenţă
Comitetul consultativ al DPPI SEE este compus din
experţi naţionali şi internaţionali cu expertiză funcţională şi geografică şi
statele donatoare, invitaţi de către preşedintele în exerciţiu al DPPI SEE.
Este încurajată contribuţia şi a altor părţi, în calitate de participanţi. Participanţii
recunoscuţi vor fi incluşi în toate discuţiile Comitetului consultativ al DPPI
SEE. Nu există drept de vot formal; deciziile trebuie luate prin consens.
3. Sarcini
Comitetul consultativ al DPPI SEE este responsabil în
primul rând de asigurarea sprijinului politic relevant pentru DPPI SEE şi de
îndrumarea generală a Iniţiativei. Comitetul consultativ al DPPI SEE evaluează
activitatea Iniţiativei şi conturează direcţiile viitoare, precum şi
priorităţile. De asemenea, Comitetul consultativ al DPPI SEE foloseşte acest
forum ca o oportunitate pentru diseminarea lecţiilor învăţate şi a celor mai
bune practici. Comitetul consultativ al DPPI SEE constituie un cvorum atunci
când preşedintele în exerciţiu al DPPI SEE şi mai mult de jumătate dintre
membri sunt prezenţi; deciziile şi activităţile se vor desfăşura în consens.
Oricare membru sau participant poate lua cuvântul, iniţia şi sugera soluţii
posibile şi recomandări.
4. Intâlniri
Comitetul consultativ al DPPI SEE se va întâlni de două
ori pe an, de preferat în continuarea Intâlnirii regionale a DPPI SEE.
Preşedintele în exerciţiu al DPPI SEE poate conveni, în funcţie de necesitate,
şi alte întâlniri. Preşedintele în exerciţiu al DPPI SEE va pregăti, înaintea
fiecărei întâlniri, un raport de activitate, stadiul privind finanţele şi un
„program de acţiune" informai, conturând planurile de muncă şi
priorităţile. Preşedintele în exerciţiu al DPPI SEE va pune la dispoziţie,
înaintea întâlnirilor, proiectul de agendă şi, după, va elabora un raport
privind concluziile desprinse. Comitetul consultativ al DPPI SEE este încurajat
să utilizeze metode şi tehnologii alternative, incluzând conferinţe telefonice,
e-mail şi videoconferinţe.
5. Factori decizionali
Implementarea efectivă a DPPI SEE depinde de implicarea
deplină a factorilor decizionali, incluzând societatea civilă, autorităţile
locale şi provinciale, guvernele şi organizaţiile internaţionale. Comitetul
consultativ al DPPI SEE va lua toate măsurile necesare pentru implicarea
factorilor decizionali pentru a asigura eficienţa şi legătura dintre
activitatea DPPI SEE şi succesul proiectelor regionale.
6. Finanţare
Cheltuielile pentru întâlnirile Comitetului consultativ
al DPPI SEE (în particular diurna şi transportul) vor fi în principiu suportate
de către autorităţile naţionale trimiţătoare. Ţara-gazdă va furniza
facilităţile necesare desfăşurării întâlnirilor. Costurile de secretariat
pentru Comitetul consultativ al DPPI SEE vor fi acoperite din bugetul normal al
DPPI SEE.
ANEXA III
INIŢIATIVA DE PREGĂTIRE Şl PREVENIRE A DEZASTRELOR
DIN SUD-ESTUL EUROPEI (DPPI SEE)
Termeni de referinţă pentru şeful Secretariatului
DPPI SEE
Şeful Secretariatului DPPI SEE, sub supervizarea
preşedintelui în exerciţiu al DPPI SEE, va îndeplini următoarele sarcini şi
activităţi:
- va sprijini preşedintele în exerciţiu al DPPI în
activităţile de conducere, relaţiile politice, planurile şi operaţiunile
iniţiativei;
- va sprijini şi va monitoriza a propunerile de
proiecte, facilitarea colectării de fonduri, actualizarea informaţiilor în
conformitate cu standardele internaţionale/Comisiei Europene;
- va organiza şi va coordona activităţile grupurilor de
lucru ale DPPI SEE;
- va coordona implementarea proiectelor DPPI SEE;
- va participa la întâlniri în numele preşedintelui în
exerciţiu al DPPI SEE;
- va menţine contactul, corespondenţa şi schimbul de
informaţii cu partenerii DPPI SEE implicaţi în facilitarea şi implementarea
proiectelor;
- se va deplasa în regiune, la nevoie, în sprijinul
activităţilor DPPI SEE;
- va actualiza pagina de web a DPPI SEE.
Concret, ocupantul acestei funcţii va îndeplini
următoarele sarcini:
- va raporta rezultatele activităţilor preşedintelui în
exerciţiu al DPPI SEE şi va informa asupra activităţii îndeplinite, planificate
şi asupra realizărilor;
- va planifica şi va pregăti bugetul DPPI SEE;
- va călători în regiune în sprijinul activităţilor
DPPI SEE;
- va oferi sprijin general preşedintelui în exerciţiu
al DPPI SEE şi statelor din regiune, conform cerinţelor;
- va participa la seminarele, întâlnirile şi ateliere
de lucru ale DPPI SEE, conform cerinţelor;
- va coopera strâns cu OIM, care administrează
finanţele DPPI SEE.
Cerinţe profesionale/Calificări:
- studii corespunzătoare;
- experienţă în domeniul managementului dezastrelor sau
în alt domeniu conex (naţional, internaţional);
- cunoştinţe şi experienţă practică cu organizaţiile
internaţionale şi structurile din domeniile conexe;
- înţelegere complexă a contextului politic, social,
economic şi de securitate în SEE;
- comunicare excelentă şi abilităţi de comunicare în
scris în limba engleză; cunoaşterea unei alte limbi din zona SEE reprezintă un
atu;
- angajament, flexibilitate şi disponibilitate de a
lucra în echipă;
- disponibilitate de a efectua misiuni în teren şi
călătorii la nevoie.
Reglementări tehnice
Şeful Secretariatului DPPI SEE va fi contractat de OIM,
dacă nu se convine altfel.
OIM va acoperi toate costurile referitoare la transport
şi echipament din bugetul DPPI SEE - destinat şefului Secretariatului DPPI SEE.
Activitatea sa va fi evaluată de preşedintele în
exerciţiu al DPPI SEE sau de către reprezentantul desemnat de acesta.
Termeni de referinţă pentru asistentul
financiar/administrativ din cadrul Secretariatului DPPI SEE
Asistentul financiar/administrativ din cadrul
Secretariatului DPPI SEE, sub supervizarea şefului Secretariatului DPPI SEE, va
îndeplini următoarele sarcini şi activităţi:
- va controla şi va urmări folosirea bugetului DPPI SEE
prin administrarea bazei de date financiar-administrative;
- va colabora cu şefii sectorului
financiar-administrativ ai Biroului OIM din Sarajevo;
- va colabora cu şefii sectorului
financiar-administrativ ai autorităţilor de protecţie civilă şi management al
dezastrelor din ţările din regiune, referitor la procedurile financiare şi
administrative;
- va pregăti raportul financiar al DPPI SEE care face
parte din raportul intermediar al DPPI SEE şi raportul final;
- va asista şeful Secretariatului DPPI SEE în
planificarea şi pregătirea bugetului DPPI SEE;
- va îndeplini alte sarcini administrative, conform
cerinţelor. Concret, ocupantul acestei funcţii va îndeplini următoarele
sarcini:
- va raporta rezultatele activităţilor către şeful
Secretariatului DPPI SEE şi va informa asupra activităţii îndeplinite,
planificate şi asupra realizărilor;
- la nevoie, va călători în regiune în sprijinul
activităţilor DPPI SEE;
- va oferi sprijin general şefului Secretariatului DPPI
SEE şi statelor membre, la nevoie;
- va participa la seminarele DPPI SEE, la întâlniri şi
ateliere de lucru, la nevoie;
- va coopera strâns cu OIM, care administrează
finanţele DPPI SEE.
Cerinţe profesionale/Calificări:
- studii corespunzătoare;
- experienţă de câţiva ani în domeniul managementului
dezastrelor sau în alt domeniu conex (naţional, internaţional);
- cunoştinţe şi experienţă practică în lucrul cu
organizaţiile internaţionale şi structurile din domeniile conexe;
- înţelegere complexă a contextului politic, social,
economic şi de securitate în SEE;
- comunicare excelentă şi abilităţi de comunicare în
scris în limba engleză; cunoaşterea unei alte limbi din zona SEE reprezintă un
atu;
- angajament, flexibilitate şi disponibilitatea de a
lucra în echipă;
- disponibilitatea de a efectua misiuni în teren şi
călătorii la nevoie.
Reglementări tehnice
Asistentul financiar/administrativ al DPPI SEE va fi
contractat de OIM, dacă nu se convine altfel.