Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

NORMA Nr

NORMA   Nr. 2 din 30 ianuarie 2004

privind raportarea statistica la Banca Nationala a Romaniei a unor operatiuni valutare

ACT EMIS DE: BANCA NATIONALA A ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 127 din 12 februarie 2004


SmartCity3


    Avand in vedere prevederile art. 12 si 51 din Legea nr. 101/1998 privind Statutul Bancii Nationale a Romaniei, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si prevederile art. 38 alin. 1 din Legea nr. 58/1998 privind activitatea bancara, cu modificarile si completarile ulterioare,
    in temeiul art. 50 din Legea nr. 101/1998 privind Statutul Bancii Nationale a Romaniei, cu modificarile si completarile ulterioare,

    Banca Nationala a Romaniei emite prezenta norma.

    Art. 1
    Persoanele juridice rezidente si sucursalele din Romania ale institutiilor de credit persoane juridice straine, care efectueaza schimb valutar cu numerar si substitute de numerar pentru persoanele fizice in conformitate cu Regulamentul Bancii Nationale a Romaniei nr. 1/2004 privind efectuarea operatiunilor valutare, au obligatia raportarii atat letric, cat si in format electronic a acestor tranzactii la Banca Nationala a Romaniei - Directia statistica, lunar, pana la data de 10 a lunii urmatoare celei pentru care se face raportarea, conform anexei nr. 1.
    Art. 2
    (1) Persoanele juridice rezidente, care au conturi deschise in strainatate, in conformitate cu prevederile Regulamentului Bancii Nationale a Romaniei nr. 1/2004 privind efectuarea operatiunilor valutare, au obligatia sa raporteze letric la Banca Nationala a Romaniei - Directia statistica tranzactiile efectuate prin aceste conturi, lunar, pana la data de 20 a lunii urmatoare celei pentru care se face raportarea, conform anexei nr. 2.
    (2) Obligatia raportarii tranzactiilor efectuate prin conturile deschise in strainatate revine si persoanelor juridice rezidente exceptate de la autorizare conform Regulamentului Bancii Nationale a Romaniei nr. 1/2004 privind efectuarea operatiunilor valutare. Pentru ambasade, consulate sau alte reprezentante ale Romaniei in strainatate, agentii, birouri ale persoanelor juridice romane, care nu sunt inregistrate ca persoane juridice in strainatate si alte asemenea entitati, obligatia de raportare revine persoanei juridice rezidente de care acestea apartin.
    (3) Institutiile de credit persoane juridice romane si sucursalele din Romania ale institutiilor de credit persoane juridice straine, denumite in continuare institutii de credit, nu raporteaza in baza prezentului articol.
    Art. 3
    Institutiile de credit vor raporta lunar la Banca Nationala a Romaniei - Directia statistica soldurile din ultima zi bancara a fiecarei luni pentru conturile curente si de depozit in moneda nationala (leu) detinute de nerezidenti. Datele se raporteaza agregat pe fiecare tip de cont si se transmit prin reteaua de comunicatii interbancare (RCI), pana cel tarziu in data de 10 a lunii urmatoare celei pentru care se face raportarea, conform anexei nr. 3.
    Art. 4
    (1) Persoanele juridice si fizice rezidente care detin cel putin 10% din capitalul social al unei companii nerezidente sunt considerate investitori directi in strainatate si au obligatia notificarii acestei investitii la Banca Nationala a Romaniei - Directia statistica.
    (2) Notificarea investitiei se va efectua prin completarea si transmiterea letrica a formularului prezentat in anexa nr. 4, in cel mult 30 de zile calendaristice de la data dobandirii dreptului de proprietate asupra a cel putin 10% din capitalul social subscris al companiei nerezidente respective.
    (3) Rezidentii care, la data intrarii in vigoare a prezentei norme, au deja calitatea de investitori directi in strainatate au de asemenea obligatia notificarii investitiei respective, in cel mult 30 de zile calendaristice.
    Art. 5
    (1) La efectuarea platilor in valuta catre nerezidenti, clientii institutiilor de credit, rezidenti, au obligatia de a completa formularul "Dispozitie/declaratie de plata externa (DPE)", pus la dispozitie de institutia de credit prin intermediul careia se efectueaza plata sau prezentat acesteia de catre ordonatorul platii. Formularul DPE, prezentat in anexa nr. 5, se completeaza in doua exemplare, dintre care unul pentru institutia de credit si celalalt pentru ordonatorul platii.
    (2) In cazul platilor ordonate prin sistem computerizat (electronic banking) sau prin alte modalitati de teletransmisie, clientii ordonatori au obligatia punerii la dispozitia institutiilor de credit a formularului DPE completat, in maximum 10 zile calendaristice de la efectuarea platii.
    (3) In cazul ridicarilor de valuta in numerar din conturi deschise la institutii de credit, pentru plati catre nerezidenti, inclusiv cheltuieli pentru deplasari externe, formularul DPE se completeaza numai de catre persoanele juridice.
    (4) Pentru platile efectuate in cadrul unui acreditiv, formularul se utilizeaza in calitate de declaratie de plata externa. Formularul se va completa in maximum 15 zile calendaristice de la efectuarea platii, de catre client sau institutia de credit, in functie de procedura stabilita de comun acord, cu respectarea instructiunilor de completare.
    Art. 6
    (1) Clientii institutiilor de credit, rezidenti, au obligatia sa completeze formularul "Declaratie de incasare externa (DIE)", prezentat in anexa nr. 6, in cel mult 10 zile calendaristice de la creditarea conturilor lor cu sumele in valuta incasate de la nerezidenti.
    (2) Formularul DIE se completeaza pentru toate tipurile de tranzactii, in doua exemplare, dintre care unul pentru institutia de credit si celalalt pentru client.
    Art. 7
    Anexele nr. 1 - 6*) constituie parte integranta a prezentei norme.
------------
    *) Anexele nr. 1 - 6 sunt reproduse in facsimil.

    Art. 8
    (1) Banca Nationala a Romaniei, in conformitate cu prevederile legale in vigoare, asigura confidentialitatea datelor individuale raportate.
    (2) Raspunderea pentru corectitudinea datelor si informatiilor raportate in conformitate cu prevederile art. 1, 2, 3 si 4 revine persoanei rezidente raportoare.
    (3) Raspunderea pentru corectitudinea datelor si informatiilor completate in formularele DPE si DIE revine clientilor institutiilor de credit, titulari ai operatiunilor respective. Institutiile de credit au obligatia sa urmareasca completarea formularelor DPE si DIE de catre clientii acestora.
    (4) Nerespectarea prevederilor prezentei norme intra sub incidenta art. 60 din Legea nr. 101/1998 privind Statutul Bancii Nationale a Romaniei, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si a art. 69 din Legea nr. 58/1998 privind activitatea bancara, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Art. 9
    Prezenta norma intra in vigoare la 60 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

               p. Guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei,
                            Emil Iota Ghizari

    ANEXA 1

    CSV

    Denumire .....................................................
    Cod unic de inregistrare .....................................
    Cod statistic atribuit de B.N.R. .............................
    Localitate .................. Str. ................ Nr. ......
    Bl. ...... Ap. ...... Sector ............. Judet .............
    Telefon ............. Fax ............... E-mail .............

                              Operatiuni
       de schimb valutar efectuate in luna ........... anul ...........

 ______________________________________________________________________________
|Nr. |     Felul valutei      | Cumparari | Cumparari  | Vanzari  | Vanzari    |
|crt.|                        | de la     | de la      | catre    | catre      |
|    |                        | persoane  | institutii | persoane | institutii |
|    |                        | fizice    | de credit  | fizice   | de credit  |
|____|________________________|___________|____________|__________|____________|
|  0 |           1            |     2     |      3     |     4    |      5     |
|____|________________________|___________|____________|__________|____________|
| 1  | EURO                   |           |            |          |            |
|____|________________________|___________|____________|__________|____________|
| 2  | Dolari S.U.A.          |           |            |          |            |
|____|________________________|___________|____________|__________|____________|
| 3  | Total alte valute      |           |            |          |            |
|    | (in echivalent EURO*)) |           |            |          |            |
|____|________________________|___________|____________|__________|____________|
    *) Transformarea in echivalent EURO a valutelor tranzactionate se efectueaza pe baza cursurilor pietei valutare comunicate de Banca Nationala a Romaniei in ziua precedenta celei in care s-au efectuat tranzactiile.

    NOTA
    Raportarea se efectueaza centralizat, pentru toate subunitatile persoanei juridice sau ale sucursalei din Romania a institutiei de credit persoana juridica straina.
    Casele centrale ale cooperativelor de credit vor raporta centralizat date atat pentru activitatea proprie, cat si pentru cooperativele din retea.

    CSV                                                                  verso

                               DESCRIEREA
           tranzactiilor valutare in luna .............. anul .......

 ______________________________________________________________________________
|Nr.  |           Denumire tranzactie           |       Moneda       | Valoare |
|crt. |                                         |                    |         |
|_____|_________________________________________|____________________|_________|
|  1  |                    2                    |          3         |    4    |
|_____|_________________________________________|____________________|_________|
|A    | CUMPARARI DE VALUTA                     |                    |         |
|_____|_________________________________________|____________________|_________|
|1    | Sume in valuta cumparate - total        | in echivalent EURO |         |
|_____|_________________________________________|____________________|_________|
|     | din care:                               |                    |         |
|_____|_________________________________________|____________________|_________|
|1.1  | de la institutii de credit              | in echivalent EURO |         |
|_____|_________________________________________|____________________|_________|
|1.2  | de la persoane fizice rezidente         | in echivalent EURO |         |
|_____|_________________________________________|____________________|_________|
|1.3  | de la nerezidenti - total               | in echivalent EURO |         |
|_____|_________________________________________|____________________|_________|
|     | din care, pe tara de domiciliu:         |                    |         |
|_____|_________________________________________|____________________|_________|
|1.3.1| tara 1                                  | in echivalent EURO |         |
|_____|_________________________________________|____________________|_________|
|  :  | :                                       | in echivalent EURO |         |
|_____|_________________________________________|____________________|_________|
|1.3.n| tara n                                  | in echivalent EURO |         |
|_____|_________________________________________|____________________|_________|
|B    | VANZARI DE VALUTA                       |                    |         |
|_____|_________________________________________|____________________|_________|
|2    | Sume in valuta vandute - total          | in echivalent EURO |         |
|_____|_________________________________________|____________________|_________|
|     | din care:                               |                    |         |
|_____|_________________________________________|____________________|_________|
|2.1  | institutiilor de credit                 | in echivalent EURO |         |
|_____|_________________________________________|____________________|_________|
|2.2  | persoanelor fizice rezidente            | in echivalent EURO |         |
|_____|_________________________________________|____________________|_________|
|2.3  | nerezidentilor - total                  | in echivalent EURO |         |
|_____|_________________________________________|____________________|_________|
|     | din care, pe tara de domiciliu:         |                    |         |
|_____|_________________________________________|____________________|_________|
|2.3.1| tara 1                                  | in echivalent EURO |         |
|_____|_________________________________________|____________________|_________|
|  :  | :                                       | in echivalent EURO |         |
|_____|_________________________________________|____________________|_________|
|2.3.m| tara m                                  | in echivalent EURO |         |
|_____|_________________________________________|____________________|_________|

    NOTA:
    - Transformarea in echivalent EURO a valutelor tranzactionate se efectueaza pe baza cursurilor pietei valutare comunicate de Banca Nationala a Romaniei in ziua precedenta celei in care s-au efectuat tranzactiile.
    - Cumpararile si vanzarile de valuta in relatia cu nerezidentii (pozitiile 1.3 si 2.3) se vor detalia pe tarile de domiciliu ale nerezidentilor, stabilite in baza pasaportului prezentat.

             Semnatura autorizata                       Stampila

    Datele completate pe acest formular sunt confidentiale conform prevederilor legale in vigoare.

    ANEXA 2

                                                     _______________________
    CRS                                             | Referinta: .......... |
                                                    | (Atribuita de B.N.R.) |
                                                    |_______________________|

                RAPORTAREA STATISTICA A OPERATIUNILOR DERULATE
                    PRIN CONTURI DESCHISE IN STRAINATATE
                   pentru luna ................ anul ........

 ______________________________________________________________________________
|  I. DATE DE IDENTIFICARE REZIDENT                                            |
|     Denumire ............................................................... |
|     Cod unic de inregistrare ................ Cod CAEN ..................... |
|     Judet ............................. Localitate ......................... |
|     Str. ...................... Nr. ...... Bl. ....... Sc. ..... Ap. ....... |
|     Sector .............. Cod postal ............. Telefon ................. |
|     Fax ................................... E-mail ......................... |
|______________________________________________________________________________|
 ______________________________________________________________________________
| II. OPERATIUNI DERULATE                                                      |
|  1. Soldul conturilor in strainatate                                         |
|     la inceputul lunii de raportare: ............    in valuta ............. |
|  2. Tranzactii:                                                              |
|     Incasari                                                                 |
|Nr. |         Descrierea tranzactiei          | Tara de      |     Suma       |
|crt.|                                         | provenienta  |                |
|    |                                         | a incasarii  |                |
|____|_________________________________________|______________|________________|
|____|_________________________________________|______________|________________|
|____|_________________________________________|______________|________________|
|____|_________________________________________|______________|________________|
|____|_________________________________________|______________|________________|
|____|_________________________________________|______________|________________|
|____|_________________________________________|______________|________________|
|____|_________________________________________|______________|________________|
|  In cazul in care numarul de randuri din tabel este insuficient, se vor anexa|
|pagini suplimentare.                                                          |
|______________________________________________________________________________|
|     Plati                                                                    |
|Nr. |         Descrierea tranzactiei          | Tara de      |     Suma       |
|crt.|                                         | destinatie   |                |
|    |                                         | a platii     |                |
|____|_________________________________________|______________|________________|
|____|_________________________________________|______________|________________|
|____|_________________________________________|______________|________________|
|____|_________________________________________|______________|________________|
|____|_________________________________________|______________|________________|
|____|_________________________________________|______________|________________|
|____|_________________________________________|______________|________________|
|____|_________________________________________|______________|________________|
|  In cazul in care numarul de randuri din tabel este insuficient, se vor anexa|
|pagini suplimentare.                                                          |
|______________________________________________________________________________|
|  3. Soldul conturilor in strainatate la sfarsitul lunii de raportare:        |
|     ...........................                                              |
|______________________________________________________________________________|

    NOTA
    - Cod CAEN: Se completeaza codul CAEN al activitatii principale din certificatul de inregistrare al persoanei juridice.
    - La pozitiile 1 si 3, soldul reprezinta suma soldurilor conturilor deschise in aceeasi valuta.
    - Soldul la inceputul lunii de raportare trebuie sa fie egal cu soldul final din luna precedenta.

    Numele si prenumele        Semnatura autorizata:         Data ___/__/_____
                                (inclusiv stampila)               (zz/ll/aaaa)
    Functia
________________________________________________________________________________

    Datele completate pe acest formular sunt confidentiale conform prevederilor legale in vigoare.

    Exemple de tranzactii:

    Incasari din:
    - activitati de constructii montaj;
    - proiecte de arhitectura;
    - consultanta, studii de fezabilitate;
    - servicii de proiectare pentru constructii;
    - transport de marfuri (se va specifica modalitatea de transport: maritim, aerian, feroviar, rutier);
    - transport de pasageri (se va specifica modalitatea de transport: maritim, aerian, feroviar, rutier);
    - prestari servicii in domeniul informatic;
    - patente si drepturi de licenta, drepturi de utilizare a manuscriselor si programelor de calculator etc.;
    - chirii imobile, masini;
    - comisioane pentru subscrierea si plasamentul emisiunilor, brokeraj si rascumpararea titlurilor;
    - dobanzi pentru depozite;
    - dobanzi la conturi curente;
    - dividende;
    - intrari (trageri) din credite financiare primite de la nerezidenti;
    - vanzarea de valori mobiliare emise de nerezidenti;
    - vanzarea de valori mobiliare emise de rezidenti;
    - alimentari cu sume in valuta prin transfer din tara;
    - alimentari cu sume in valuta din alte conturi deschise in strainatate;
    - incasare sold "netting-account".

    Plati pentru:
    - achizitionarea de masini, echipamente, piese de schimb etc.;
    - transport de marfuri (se va specifica modalitatea de transport: maritim, aerian, feroviar, rutier);
    - transport de pasageri (se va specifica modalitatea de transport: maritim, aerian, feroviar, rutier);
    - cazare;
    - asigurari de bunuri;
    - asigurari medicale;
    - chirie imobile, masini;
    - cheltuieli de intretinere si functionare a sediilor din strainatate;
    - traduceri;
    - consultanta juridica;
    - consultanta manageriala si economica (de ex. referitor la strategia si politica firmelor, planificarea, structurarea si controlul unei organizatii);
    - servicii de telecomunicatii;
    - taxe si impozite prevazute de legislatia locala;
    - intretinerea si functionarea sucursalei in strainatate;
    - comisioane pentru subscrierea si plasamentul emisiunilor, brokeraj si rascumpararea titlurilor;
    - comisioane bancare;
    - dobanzi platite pentru creditele primite de la nerezidenti;
    - dividende;
    - drepturi de personal (salarii, CAS etc.) platite angajatilor romani;
    - drepturi de personal (salarii, CAS etc.) platite angajatilor straini;
    - rate de capital aferente creditelor primite de la nerezidenti
    - cumparari de actiuni emise de nerezidenti;
    - cumparari de obligatiuni, bilete la ordin, alte titluri de credit emise de nerezidenti;
    - repatrierea sumelor in valuta in conturi din tara;
    - alimentarea cu sume in valuta a altor conturi deschise in strainatate;
    - plata sold "netting-account".

    Raportarea statistica a operatiunilor derulate prin conturi deschise in strainatate

                    Modul de completare a formularului CRS

    Se va completa cate un formular CRS pentru conturile deschise in strainatate in aceeasi valuta.

    Valuta:
    Se va completa denumirea valutei in care sunt deschise conturile.

    Soldul conturilor in strainatate la inceputul lunii de raportare:
    Soldul initial al lunii de raportare trebuie sa fie egal cu soldul final al lunii precedente.
    In situatia in care pe parcursul lunii de raportare nu are loc nici o tranzactie prin conturile respective, formularul se transmite la Banca Nationala a Romaniei - Directia Statistica, urmarindu-se corelatia soldurilor: soldul final al lunii curente este egal cu soldul initial al lunii curente.

    Tranzactii derulate prin aceste conturi:
    - Incasarile si platile derulate intre detinatorul rezident al conturilor si tertii nerezidenti si rezidenti (exemple de astfel de tranzactii sunt redate pe verso-ul formularului CRS);
    - Alimentarile conturilor din strainatate cu sume provenite din conturi ale titularului la institutii de credit din Romania;
    - Alimentarile conturilor din strainatate cu sume provenite din alte conturi;
    - Repatrierile de valuta din acest cont, in conturi ale titularului la institutii de credit din Romania.

    Tranzactiile de natura diferita se completeaza individual; tranzactiile de aceeasi natura, derulate cu nerezidenti din aceeasi tara, se raporteaza agregat.
    Pentru fiecare tranzactie sau grup de tranzactii se va inregistra tara de destinatie sau de provenienta a platii/incasarii si suma.
    Alte obligatii de raportare ale rezidentilor in situatiile in care dispun alimentari din Romania ale conturilor din strainatate, sau in cazul repatrierilor de valuta din aceste conturi:
    - In cazul in care un rezident dispune alimentarea contului sau deschis la o institutie de credit nerezidenta, acesta va trebui sa completeze la institutia sa de credit din Romania un formular Dispozitie/Declaratie de plata externa (DPE); la rubrica natura tranzactiei va specifica: "alimentare cont deschis in strainatate";
    - In cazul in care un rezident repatriaza sume dintr-un cont deschis la o institutie de credit nerezidenta, va completa la institutia de credit din Romania prin care incaseaza banii un formular Declaratie de incasare valutara (DIE); raportorul va mentiona la rubrica natura tranzactiei: "repatriere de valuta din cont deschis in strainatate". Atunci cand rezidentul lichideaza contul din strainatate si repatriaza banii detinuti la institutia de credit nerezidenta, va completa un formular DIE, in care va specifica la rubrica natura tranzactiei: "lichidare cont deschis in strainatate".

    Tara de provenienta a incasarii/Tara de destinatie a platii, poate fi diferita de Tara in care functioneaza contul.

    Soldul conturilor in strainatate la sfarsitul lunii de raportare:
    Se calculeaza astfel:
    Soldul conturilor la inceputul lunii de raportare + Incasari - Plati.
    Soldul la sfarsitul lunii de raportare va constitui soldul initial al lunii urmatoare.

    ANEXA 3

    CLN

    Denumire institutie de credit ....................
    Data raportarii: __/__/____ [zz/ll/aaaa]

             Soldurile conturilor in lei detinute de nerezidenti
                     luna ................ anul ......

                                               mil. lei
     ____________________________________________________
    |Nr. |  Tipul conturilor  |  Sold                    |
    |crt.|                    |                          |
    |____|____________________|__________________________|
    | 1. | Conturi curente    |                          |
    |____|____________________|__________________________|
    | 2. | Conturi de depozit |                          |
    |____|____________________|__________________________|

         Semnatura autorizata           Stampila

    ANEXA 4

    IDRS

    NOTIFICARE PRIVIND INVESTITIILE DIRECTE ALE REZIDENTILOR IN STRAINATATE

 ______________________________________________________________________________
| I. REZIDENT (investitor direct in strainatate)                               |
|______________________________________________________________________________|
| DATE DE IDENTIFICARE                                                         |
|______________________________________________________________________________|
|1| Denumire companie/Nume:  |2| Cod unic de inregistrare: |3| Forma juridica: |
|_|                          |_| Cod numeric personal:     |_|                 |
|____________________________|_____________________________|___________________|
|4| Localitate:        |6| Strada/nr./bloc/sc./ap.:              |7| Judet:    |
|_|                    |_|                                       |_|           |
|______________________|_________________________________________|_____________|
|5| Cod postal:        |                                         |             |
|_|____________________|_________________________________________|_____________|
|8| Numar telefon:         |9| Numar fax:         |10| E-mail:                 |
|_|________________________|_|____________________|__|_________________________|
| CARACTERISTICI ALE FIRMEI REZIDENTE                                          |
|______________________________________________________________________________|
| ACTIVITATE   |11| Clasa CAEN     | Cod:                                      |
| ECONOMICA    |__|                |___________________________________________|
| PRINCIPALA   |                   | Denumire:                                 |
|______________|___________________|___________________________________________|
|              |12| Capital social   |13| Cifra de afaceri |14| Numar mediu de |
| MARIME FIRMA |__| subscris         |__| (mii lei):       |__| salariati:     |
|              |    (mii lei):       |                     |                   |
|______________|_____________________|_____________________|___________________|
 ______________________________________________________________________________
| II. FIRMA NEREZIDENTA (obiect al investitiei directe)                        |
|______________________________________________________________________________|
|1| Denumire:                                 |2| Tara:                        |
|_|___________________________________________|_|______________________________|
|3| Participatia la    |4| Valoarea participatiei |5| Sector de activitate     |
|_| capitalul subscris |_| (in valuta):           |_| (se completeaza asimilat |
|   al firmei (%):     |                          |   unei diviziuni CAEN):    |
|______________________|__________________________|____________________________|
 ______________________________________________________________________________
| III. PERSOANA CARE COMPLETEAZA ACEST FORMULAR                                |
|______________________________________________________________________________|
|1| Nume si prenume:                         |2| Functie:                      |
|_|                                          |_|                               |
|____________________________________________|_________________________________|
|3| Numar telefon:           |4| Numar fax: |5| E-mail:             |
|_|                          |_|                       |_|                     |
|____________________________|_________________________|_______________________|

    Data: |____| |____| |______|
            ZZ     LL     AAAA           Semnatura autorizata si stampila
                                         ________________________________

________________________________________________________________________________
    Datele completate in prezentul formular sunt confidentiale si se utilizeaza numai in scopuri statistice.

    ANEXA 5

    DPE
                                                _______________________________
    DISPOZITIE/DECLARATIE DE PLATA EXTERNA     | Se va completa de catre banca |
                                               |_______________________________|
                                               | Referinta                     |
                                               | bancara                       |
                                               |_______________________________|
________________________________________________________________________________
                                                 _
1. Ordonator                                    |_| Cod unic
                                                    de inregistrare
                                                 _
Denumire/Nume si prenume ______________________ |_| CNP ________________________

Cod CAEN ________________ Localitate ____________ Str. _________________________
Nr. ______ Telefon _________________ Fax ________ e-mail _______________________
________________________________________________________________________________
2. Banca ordonatorului
Denumire _______________________________________________________________________
Sucursala/Agentia/... ___________________________ Cod __________________________
________________________________________________________________________________
3. Suma ordonata sau platita
   ____________________________   ____________________   Valuta _____________
           (in cifre)                 (in litere)
din care, plati pe tipuri de tranzactii:
________________________________________________________________________________
Nr. | Valoarea    |   Cod*     | Descrierea tranzactiei | Data     | Nr. din
crt.| tranzactiei | tranzactie | pentru care se dispune/| livrarii | Registrul
    |             |            | efectueaza plata       |          | datoriei
    |             |            |                        |          | externe
____|_____________|____________|________________________|__________|____________
____|_____________|____________|________________________|__________|____________
____|_____________|____________|________________________|__________|____________
____|_____________|____________|________________________|__________|____________
____|_____________|____________|________________________|__________|____________
____|_____________|____________|________________________|__________|____________
____|_____________|____________|________________________|__________|____________
____|_____________|____________|________________________|__________|____________
____|_____________|____________|________________________|__________|____________
____|_____________|____________|________________________|__________|____________
____|_____________|____________|________________________|__________|____________
____|_____________|____________|________________________|__________|____________
____|_____________|____________|________________________|__________|____________
____|_____________|____________|________________________|__________|____________
    In cazul in care numarul de randuri din tabel este insuficient, se vor anexa pagini suplimentare.
________________________________________________________________________________
4. INSTRUCTIUNI ALE CLIENTULUI PRIVIND PLATA
 _            _                     _            _                  _
|_| spot     |_| SWIFT/telegrafic  |_| numerar  |_| cec            |_| incasso
 _            _                                  _                  _
|_| urgent   |_| confirmare a                   |_| ordin de plata |_| acreditiv
                 instructiunii                      nr. __________
                 telefonice/
                 electronice

Documente:
 _
|_| contracte ___________________          Plata din cont nr.
 _
|_| facturi _____________________          _____________________
 _
|_| DVI _________________________
 _                                                    _         _         _
|_| Anexa continand lista       Comisioane si speze: |_| OUR   |_| BEN   |_| SHA
    altor documente necesare
    efectuarii platii
________________________________________________________________________________
5. Banca beneficiarului               | 6. Beneficiar
Denumire ___________________________  | Nr. cont ______________________________
Adresa _____________________________  | Denumire/Nume _________________________
       _____________________________  | Adresa ________________________________
Tara _______________________________  |        ________________________________
                                      | Tara __________________________________
______________________________________| Mesaj pentru beneficiar
7. Tara partenerului din contractul   |
   extern __________________________  |
______________________________________|_________________________________________
8. Informatiile completate pe acest   | 9. SE COMPLETEAZA DE CATRE BANCA
formular sunt reale si complete.      | ORDONATORULUI
                                      | Dispozitia de plata a fost
                                      | executata.
Semnatura autorizata                  |
a ordonatorului _____________________ | Data valutei ____________________
                                      | Data _____________________
Data ____________   Stampila          | Semnatura si stampila lucratorului
                    ordonatorului     | bancar
______________________________________|_________________________________________
    *) Optional, se completeaza de catre banca

                          Instructiuni pentru completare

    Formularul DISPOZITIE/DECLARATIE DE PLATA (DPE) se utilizeaza, dupa caz, pentru ordonarea unei plati, respectiv pentru declararea unei plati efectuate in cadrul unui acreditiv.

    DPE se completeaza lizibil, manual cu majuscule sau computerizat, in doua exemplare (un exemplar pentru banca si un exemplar pentru client). Datele din formular se utilizeaza si pentru elaborarea balantei de plati.

    Caseta 1. La "Cod CAEN" se completeaza codul CAEN al activitatii principale din certificatul de inregistrare al persoanei juridice.

    Caseta 3. Atat suma ordonata cat si cea platita in cadrul unui acreditiv se defalca pe tranzactii, completandu-se pentru fiecare tranzactie valoarea si, dupa caz, data livrarii si/sau numarul din Registrul datoriei externe (publice sau private). Suma poate face obiectul platii mai multor facturi, contracte etc. catre acelasi beneficiar.

    Data livrarii se va completa numai in cazul importurilor de bunuri.

    Exemple de tranzactii pentru care se dispune sau s-a efectuat plata:
    - Import de bunuri (avansuri, plati la livrare, plati dupa livrare);
    - Transport de bunuri sau persoane pe modalitati de transport: transport feroviar, auto, maritim, fluvial sau aerian;
    - Constructii si antreprenoriat in Romania sau in strainatate;
    - Investitii directe in capitalul social al unor firme din strainatate (participare la capital social de 10% sau mai mult);
    - Lichidarea investitiilor nerezidentilor;
    - Donatii, mosteniri si alte transferuri fara contraprestatie;
    - Comisioane aferente creditelor primite de la nerezidenti;
    - Avans leasing financiar;
    - Dobanzi aferente creditelor primite de la nerezidenti;
    - Rate de capital aferente creditelor primite de la nerezidenti. Se va inscrie termenul (pana la un an inclusiv sau peste un an) si tipul creditului (credit financiar sau comercial, leasing financiar s.a.);
    - Dividende;
    - Dobanzi aferente valorilor mobiliare (obligatiuni si altele) emise de rezidenti;
    - Credite acordate nerezidentilor. Se va specifica termenul (pana la un an inclusiv sau peste un an) si tipul creditului acordat (credit financiar); Se va completa "credit investitie directa" daca intre creditor si debitor exista o relatie de investitie directa (detinerea de 10% si peste din capitalul social);
    - Achizitionarea de valori mobiliare emise de nerezidenti, specifice pietei de capital (cumparare de actiuni reprezentand pana la 10% din capitalul social, obligatiuni sau alte titluri de credit cu scadenta initiala, de regula, mai mare de un an) sau ale pietei monetare (efecte de comert, instrumente derivate, titluri de stat, precum si orice alte valori mobiliare cu scadente initiale, de regula mai mici de un an);
    - Rascumparari de valori mobiliare romanesti, instrumente ale pietei de capital sau ale pietei monetare.

    Caseta 7. Se completeaza in cazul in care tara partenerului din contractul extern difera de tara beneficiarului platii.

    Datele completate pe acest formular sunt confidentiale conform prevederilor legale in vigoare.

    ANEXA 6

    DIE
                                               _______________________________
    DECLARATIE DE INCASARE EXTERNA            | Se va completa de catre banca |
                                              |_______________________________|
                                              | Referinta                     |
                                              | bancara                       |
                                              |_______________________________|
________________________________________________________________________________
                                                  _
1. Beneficiar                                    |_| Cod unic
                                                     de inregistrare
                                                  _
Denumire/Nume si prenume _______________________ |_| CNP _______________________

Cod CAEN ________________ Localitate ____________ Str. _________________________
Nr. ______ Telefon _________________ Fax ________ e-mail _______________________
________________________________________________________________________________
2. Banca beneficiarului
Denumire _______________________________________________________________________
Sucursala/Agentia/... ___________________________ Cod __________________________
________________________________________________________________________________
3. Suma incasata
   ______________________      ___________________   Valuta _____________
        (in cifre)                 (in litere)
din care, incasari pe tipuri de tranzactii:
________________________________________________________________________________
Nr. | Valoarea    |   Cod*     | Descrierea tranzactiei | Data     | Nr. din
crt.| tranzactiei | tranzactie | pentru care s-a        | livrarii | Registrul
    |             |            | incasat suma           |          | datoriei
    |             |            |                        |          | externe
____|_____________|____________|________________________|__________|____________
____|_____________|____________|________________________|__________|____________
____|_____________|____________|________________________|__________|____________
____|_____________|____________|________________________|__________|____________
____|_____________|____________|________________________|__________|____________
____|_____________|____________|________________________|__________|____________
____|_____________|____________|________________________|__________|____________
____|_____________|____________|________________________|__________|____________
____|_____________|____________|________________________|__________|____________
____|_____________|____________|________________________|__________|____________
____|_____________|____________|________________________|__________|____________
____|_____________|____________|________________________|__________|____________
____|_____________|____________|________________________|__________|____________
____|_____________|____________|________________________|__________|____________
____|_____________|____________|________________________|__________|____________
____|_____________|____________|________________________|__________|____________
____|_____________|____________|________________________|__________|____________
____|_____________|____________|________________________|__________|____________
    In cazul in care numarul de randuri din tabel este insuficient, se vor anexa pagini suplimentare.
________________________________________________________________________________
5. Tara ordonatorului platii          | 6. Tara partenerului din contractul
   _________________________          | extern ____________________________
______________________________________|_________________________________________
7. Informatiile completate pe acest   | 8. SE COMPLETEAZA DE CATRE BANCA
formular sunt reale si complete.      | BENEFICIARULUI
                                      |
Semnatura autorizata                  | Data valutei ___________________
a beneficiarului ___________________  |
                                      |
Data _______________   Stampila       | Data ___________  Semnatura si stampila
                       beneficiarului |                   lucratorului bancar
______________________________________|_________________________________________
    *) Optional, se completeaza de catre banca.

                      Instructiuni pentru completare

    Formularul DECLARATIE DE INCASARE EXTERNA (DIE) se completeaza lizibil, manual cu majuscule sau computerizat, in doua exemplare (un exemplar pentru banca si un exemplar pentru beneficiar). Datele din formular se utilizeaza pentru elaborarea balantei de plati.

    Caseta 1. La "Cod CAEN" se completeaza codul CAEN al activitatii principale din certificatul de inregistrare al persoanei juridice.

    Caseta 3. Suma incasata se defalca pe tranzactii, completandu-se pentru fiecare tranzactie valoarea si dupa caz, data livrarii si/sau numarul din Registrul datoriei externe (publice sau private). Suma incasata poate face obiectul incasarii mai multor facturi, contracte etc. de catre acelasi beneficiar.

    Data livrarii se va completa numai in cazul exporturilor de bunuri.

    Exemple de tranzactii pentru care se fac incasari:
    - Export de bunuri (avansuri, incasari la livrare, incasari dupa livrare);
    - Transport de bunuri sau persoane pe modalitati de transport: transport feroviar, auto, maritim, fluvial sau aerian;
    - Constructii si antreprenoriat, in Romania sau in strainatate;
    - Servicii turistice oferite nerezidentilor: cazare, masa etc.
    - Servicii juridice, de consultanta, de reclama, de cercetare etc.
    - Investitii directe in capitalul social al firmelor din Romania (participare la capital social de 10% sau mai mult);
    - Lichidarea investitiilor rezidentilor;
    - Donatii, mosteniri, transferuri fara contraprestatie;
    - Comisioane aferente creditelor acordate nerezidentilor;
    - Dobanzi aferente creditelor acordate nerezidentilor;
    - Rate de capital aferente creditelor acordate nerezidentilor. Se va inscrie termenul (pana la un an inclusiv sau peste un an) si tipul creditului primit (credit financiar sau comercial);
    - Dividende;
    - Dobanzi aferente valorilor mobiliare (obligatiuni si altele) emise de nerezidenti;
    - Credite primite de la nerezidenti. Se va specifica termenul (pana la un an inclusiv sau peste un an) si tipul creditului primit (credit financiar sau comercial). Se va completa "credit investitie directa" daca intre creditor si debitor exista a relatie de investitie directa (detinerea de 10% si peste din capitalul social);
    - Achizitionarea de valori mobiliare emise de rezidenti, specifice pietei de capital (cumparare actiuni reprezentand pana la 10% din capitalul social, obligatiuni sau alte titluri de credit cu scadenta initiala, de regula mai mare de un an) sau ale pietei monetare (efecte de comert, instrumente derivate, titluri de stat, precum si orice alte valori mobiliare cu scadente initiale, de regula mai mici de un an);
    - Vanzari de valori mobiliare emise de nerezidenti, instrumente ale pietei de capital sau ale pietei monetare.

    Caseta 6. Se completeaza in cazul in care tara partenerului din contractul extern difera de tara ordonatorului platii.

    Datele completate pe acest formular sunt confidentiale conform prevederilor legale in vigoare.



SmartCity5

COMENTARII la Norma 2/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Norma 2 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu