Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Norma Nr.4 din 26.01.2016

privind administrarea Fondului de rezoluţie pentru asigurători
ACT EMIS DE: Autoritatea de Supraveghere Financiara
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 80 din 03 februarie 2016



SmartCity1

În conformitate cu prevederile art. 1 alin. (2), art. 2 alin. (1) lit. b) şi d), art. 3 alin. (1) lit. b), art. 6 alin. (2) şi art. 14 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013 , cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 143 din Legea nr. 246/2015 privind redresarea şi rezoluţia asigurătorilor,în urma deliberărilor Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară din şedinţa din data de 22 ianuarie 2016, Autoritatea de Supraveghere Financiară emite următoarea normă: Capitolul IConstituirea, destinaţia şi reprezentarea Fondului de rezoluţie pentru asigurători Articolul 1(1) Prezenta normă reglementează condiţiile referitoare la constituirea, administrarea şi utilizarea Fondului de rezoluţie pentru asigurători, denumit în continuare Fond de rezoluţie, în scopul aplicării eficace a instrumentelor şi competenţelor de rezoluţie de către Autoritatea de Supraveghere Financiară, denumită în continuare A.S.F., în calitatea sa de autoritate de rezoluţie. (2) Utilizarea resurselor financiare ale Fondului de rezoluţie se dispune de către A.S.F. prin decizie, în calitate de autoritate de rezoluţie, şi se utilizează conform obiectivelor stabilite prin această decizie şi conform principiilor rezoluţiei prevăzute la art. 44 din Legea nr. 246/2015 privind redresarea şi rezoluţia asigurătorilor, denumită în continuare Legea nr. 246/2015. Fondul de garantare a asiguraţilor, denumit în continuare Fond de garantare, asigură punerea în aplicare a măsurilor dispuse. (3) Constituirea Fondului de rezoluţie are în vedere punerea în aplicare a măsurilor de rezoluţie, pentru asigurarea continuităţii funcţiilor financiare şi economice critice ale acestora şi pentru prevenirea contagiunii, prin evitarea efectelor negative semnificative asupra stabilităţii pieţei de asigurări. Articolul 2Fondul de rezoluţie se constituie ca structură specializată în cadrul Fondului de garantare, fără personalitate juridică, în subordinea directă a conducerii executive a Fondului de garantare. Fondul de rezoluţie este administrat de Fondul de garantare a asiguraţilor. Articolul 3(1) Pentru desfăşurarea activităţii, Fondul de rezoluţie va avea în vedere ca în componenţa sa să deţină, în principal, specialişti în managementul riscului, specialişti de daune, analişti financiari şi consilieri juridici. (2) Conducerea executivă a Fondului de garantare supune spre avizare Consiliului de administraţie al Fondului de garantare structura organizatorică a Fondului de rezoluţie. Consiliul de administraţie al Fondului de garantare va supune structura organizatorică avizată spre aprobare Consiliului A.S.F. Componenţa structurii specializate se face ţinând cont de funcţiile pe care le exercită Fondul de rezoluţie şi de amploarea activităţilor desfăşurate în vederea atingerii obiectivelor rezoluţiei stabilite prin decizia A.S.F., în calitatea sa de autoritate de rezoluţie. Articolul 4Reprezentarea intereselor şi drepturilor Fondului de rezoluţie în faţa autorităţilor publice, a instanţelor judecătoreşti, a organelor judiciare şi/sau a oricăror altor persoane fizice şi/sau juridice, după caz, se face de către Fondul de garantare. Articolul 5Pentru a asigura protejarea creditorilor de asigurări, asiguratorii definiţi la art. 1 alin. (2) pct. 3 din Legea nr. 237/2015 privind autorizarea şi supravegherea activităţii de asigurare şi reasigurare, denumită în continuare Legea nr. 237/2015, şi autorizaţi de A.S.F. potrivit aceleiaşi legi datorează contribuţii în scopul constituirii şi menţinerii Fondului de rezoluţie.Articolul 6Fondul de rezoluţie se constituie din sursele financiare prevăzute la art. 144 din Legea nr. 246/2015.Articolul 7 (1) Calculul contribuţiei la Fondul de rezoluţie se efectuează de către asigurători separat pe cele două categorii de asigurări, respectiv asigurări generale şi asigurări de viaţă, pe baza evidenţelor contabile lunare ale acestora, aplicându-se o cotă procentuală raportată la primele brute încasate din activitatea de asigurări directe, stabilită conform art. 152 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 246/2015. (2) Primele brute încasate din activitatea de asigurări directe se determină astfel: la rulajul creditor al contului 401 „Decontări privind primele de asigurare" se adaugă rulajul creditor al contului 405 „Decontări privind operaţiunile de coasigurare", diminuate cu rulajul debitor al contului 402 „Prime anulate şi de restituit", la care se adaugă rulajul creditor al contului 474 „Venituri înregistrate în avans"/analitic distinct, diminuate cu rulajul debitor al contului 474 „Venituri înregistrate în avans"/analitic distinct, la care se adaugă rulajul creditor al contului 404 „Decontări privind intermediarii în asigurări", diminuate cu rulajul debitor al contului 404 „Decontări privind intermediarii în asigurări", la care se adaugă sumele din rulajul contului 765 „Venituri din diferenţe de curs valutar", reprezentând diferenţele favorabile de curs valutar aferente încasării creanţelor din prime brute subscrise, şi se diminuează cu sumele din rulajul contului 665 „Cheltuieli din diferenţe de curs valutar", reprezentând diferenţele nefavorabile de curs valutar aferente primelor brute subscrise şi diferenţele nefavorabile de curs valutar aferente evaluării creanţelor din prime brute subscrise. Asigurătorii care au evidenţiat în contabilitate sumele încasate în creditul contului 474 „Venituri înregistrate în avans", iar la intrarea în vigoare a contractului de asigurare au debitat direct contul 474 „Venituri înregistrate în avans" prin contul 701 „Venituri din prime brute subscrise privind asigurările de viaţă directe" şi/sau prin contul 702 „Venituri din prime brute subscrise privind asigurările generale directe" nu vor diminua baza de calcul al contribuţiei datorate Fondului de rezoluţie cu rulajul debitor al contului 474 „Venituri înregistrate în avans" aferent acestor sume.(3) În contabilitatea asigurătorilor, contribuţia datorată Fondului de rezoluţie se reflectă în debitul contului 643 „Cheltuieli cu fondurile speciale privind activitatea de asigurare", respectiv al contului 6431/analitic distinct „Cheltuieli privind contribuţia la Fondul de rezoluţie - pentru asigurările de viaţă" şi al contului 6432/analitic distinct „Cheltuieli privind contribuţia la Fondul de rezoluţie - pentru asigurările generale", prin creditul contului 443 „Fonduri speciale privind activitatea de asigurări", respectiv pentru asigurările de viaţă contul 4431/analitic distinct „Contribuţia la Fondul de rezoluţie" şi pentru asigurările generale contul 4432/analitic distinct „Contribuţia la Fondul de rezoluţie". (4) Asigurătorii sunt obligaţi să întocmească şi să transmită lunar Fondului de garantare ca administrator al Fondului de rezoluţie, până în ultima zi lucrătoare a lunii curente pentru luna anterioară, raportările privind modul de constituire şi de virare a contribuţiei datorate, conform anexei nr. 1. Raportările privind modul de constituire şi de virare a contribuţiei datorate Fondului de garantare a asiguraţilor se fac distinct pe cele două categorii de asigurări. (5) În cazul transmiterii unei situaţii rectificative, aceasta se va face în forma prevăzută de anexa nr. 2. Este admisă o singură situaţie rectificativă aferentă contribuţiei pentru o lună de raportare.(6) Datele şi/sau informaţiile conţinute în raportările lunare se stabilesc potrivit prevederilor alin. (2). Odată cu transmiterea raportărilor, asigurătorii anexează în mod obligatoriu şi o declaraţie pe propria răspundere, dată sub semnătură reprezentantului legal al acestora, sub sancţiunile prevăzute de Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, prin care se atestă că datele şi/sau informaţiile transmise sunt reale, corecte şi complete. (7) În caz de deficit al Fondului de rezoluţie, pentru acoperirea obligaţiilor generate de aplicarea dispoziţiilor art. 146 din Legea nr. 246/2015, cota procentuală a contribuţiilor poate fi majorată, în cursul anului, fără a se putea depăşi limita prevăzută de art. 152 alin. (2) din Legea nr. 246/2015. În acest sens conducerea executivă a Fondului de garantare, la sesizarea direcţiei de specialitate din cadrul acestuia, face propuneri Consiliului de administraţie al Fondului de garantare. Propunerea avizată de către Consiliul de administraţie al Fondului de garantare, împreună cu o nota de fundamentare, se supune spre aprobare Consiliului A.S.F. Articolul 8Instituţia-punte va plăti contribuţie în contul Fondului de garantare, în calitate de administrator al Fondului de rezoluţie. Articolul 9Contribuţiile datorate şi virate de asigurători în contul Fondului de garantare, în calitate de administrator al Fondului de rezoluţie, nu se restituie, inclusiv în situaţia lichidării voluntare sau a dizolvării unui asigurător. Articolul 10Pentru neachitarea la termen a contribuţiilor datorate Fondului de rezoluţie, asigurătorii sunt obligaţi să plătească dobânzi şi/sau penalităţi de întârziere, calculate în conformitate cu reglementările aplicabile pentru colectarea creanţelor fiscale. Dobânzile şi penalităţile vor fi virate în contul Fondului de garantare, în calitate de administrator al Fondului de rezoluţie. În situaţia în care prin ordinul de plată se virează o sumă cumulată compusă din contribuţia datorată şi din dobânzi şi penalităţi de întârziere, la explicaţii se vor evidenţia distinct cele două sume. Articolul 11Asigurătorii pot efectua operaţiuni de regularizare şi/sau compensare a sumelor virate la Fondul de rezoluţie. Articolul 12La finanţarea necesităţilor legate de aplicarea instrumentelor de rezoluţie se utilizează resursele Fondului de rezoluţie, cu respectarea principiilor prevăzute la art. 44 din Legea nr. 246/2015.Articolul 13Sumele aferente acoperirii necesităţilor legate de aplicarea instrumentelor de rezoluţie, inclusiv cele obţinute de Fondul de garantare, în calitate de administrator al Fondului de rezoluţie, din împrumuturi sau împrumuturi obligatare prin emisiune de titluri de valoare şi alte forme de sprijin financiar de la instituţii, instituţii financiare sau alte părţi terţe, se evidenţiază ca o creanţă a Fondului de rezoluţie asupra asigurătorului supus rezoluţiei sau asupra instituţiei-punte. Articolul 14Fondul de garantare, în calitate de administrator al Fondului de rezoluţie, poate să deschidă conturi la instituţii de credit. Articolul 15(1) Resursele financiare disponibile ale Fondului de rezoluţie pot fi investite de Fondul de garantare, în următoarele instrumente financiare:a)titluri garantate de stat sau obligaţiuni municipale care deţin un rating acordat de cel puţin una dintre agenţiile de rating înregistrate sau certificate în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 1.060/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului, care sunt admise la tranzacţionare şi care se tranzacţionează pe o piaţă reglementată din România; b)depozite la termen, certificate de depozit şi ale instituţiilor de credit; c)titluri de stat emise de statele membre ale Uniunii Europene, titluri emise de băncile centrale ale acestora şi titluri emise de Trezoreria Statelor Unite ale Americii. (2) La stabilirea instrumentelor financiare şi a emitenţilor acestora, conform prevederilor alin. (1), se au în vedere minimizarea riscurilor, asigurarea eficienţei şi a lichidităţii plasamentelor respective. Strategia privind investirea Fondului de rezoluţie se stabileşte anual sau cu o frecvenţă mai mare, dacă acest lucru se impune, de către Consiliul de administraţie al Fondului de garantare, la propunerea conducerii executive a Fondului de garantare, pe baza analizei efectuate de structura de specialitate.(3) Regimul TVA aplicabil operaţiunilor de vânzare a instituţiei-punte şi a celor de vânzare a acţiunilor deţinute de Fondul de garantare la instituţia-punte, dacă este cazul, este reglementat de legislaţia fiscală privind operaţiunile de asigurare. Articolul 16(1) Consiliul de administraţie al Fondului de garantare adoptă deciziile necesare pentru punerea în aplicare a deciziei A.S.F. prin care se stabileşte modalitatea de utilizare a resurselor Fondului de rezoluţie pentru asigurători.(2) A.S.F. stabileşte modalitatea de utilizare a resurselor Fondului de rezoluţie, putându-se consulta în acest sens cu Fondul de garantare. Articolul 17Utilizarea resurselor financiare ale Fondului de rezoluţie se poate face doar cu respectarea principiilor generale care guvernează aplicarea măsurilor de rezoluţie reglementate de Legea nr. 246/2015 şi cu respectarea cadrului legal privind ajutorul de stat.Capitolul IIUtilizarea resurselor Fondului de rezoluţie şi recuperarea cheltuielilor acestuia Articolul 18(1) Fondul de garantare trebuie să dispună de sisteme şi proceduri adecvate pentru selectarea şi punerea în aplicare a măsurilor de rezoluţie şi pentru monitorizarea riscurilor aferente în vederea evitării falimentului unui asigurător, conform planului de rezoluţie elaborat de către A.S.F., în calitate de autoritate de rezoluţie.(2) Fondul de garantare se consultă cu A.S.F., ca autoritate de rezoluţie, cu privire la măsurile de rezoluţie şi condiţiile impuse asigurătorului supus rezoluţiei. Articolul 19Resursele financiare ale Fondului de rezoluţie se utilizează pentru finanţarea măsurilor de rezoluţie conform dispoziţiilor Legii nr. 246/2015 şi pentru asigurarea desfăşurării activităţii structurii specializate din cadrul Fondului de garantare în îndeplinirea atribuţiilor legale.Articolul 20Orice dispoziţii ale A.S.F., în calitate de autoritate de rezoluţie, referitoare la utilizarea resurselor Fondului de rezoluţie, în vederea finanţării măsurilor de rezoluţie, fac obiectul unor condiţii stricte de minimizare a riscului de hazard moral şi au în vedere următoarele: a)necesitatea menţinerii stabilităţii financiare şi alegerea celei mai potrivite măsuri de rezoluţie, susceptibilă a îndeplini obiectivele rezoluţiei în cel mai înalt grad; b)sursele private de finanţare au fost epuizate sau nu şi-au atins scopul urmărit în ceea ce priveşte restabilirea situaţiei financiare a asigurătorului; c)aplicarea principiilor rezoluţiei prevăzute la art. 44 din Legea nr. 246/2015;d)respectarea cadrului legal privind ajutorul de stat, definit conform art. 2 pct. 8 din Legea nr. 246/2015.Articolul 21În aplicarea dispoziţiilor art. 20, utilizarea resurselor financiare ale Fondului de rezoluţie se face cu celeritate şi transparenţă, pentru a se asigura continuitatea funcţiilor critice ale asigurătorului aflat în rezoluţie. Articolul 22Resursele Fondului de rezoluţie nu se pot folosi în mod direct pentru a absorbi pierderile unui asigurător. Articolul 23(1) Fondul de garantare, în calitatea sa de administrator al Fondului de rezoluţie, este îndreptăţit să recupereze orice sume suportate din disponibilităţile Fondului de rezoluţie, în aplicarea măsurilor de rezoluţie, precum şi dobânzi şi/sau penalităţi aferente, conform art. 72 din Legea nr. 246/2015. (2) În aplicarea alin. (1), A.S.F., în calitate de autoritate de rezoluţie, stabileşte prin planul de rezoluţie modalităţile concrete de recuperare a sumelor datorate Fondului de rezoluţie, dacă resursele financiare ale acestuia au fost utilizate. Articolul 24A.S.F., în calitate de autoritate de rezoluţie, va dispune, în situaţia existenţei de contracte de reasigurare valabile, ca plata primelor de reasigurare să fie suportată din resursele financiare ale Fondului de rezoluţie, urmând ca în caz de activare a clauzelor de reasigurare sumele cuvenite asigurătorului supus rezoluţiei să revină Fondului de rezoluţie, după caz. Capitolul IIIFuncţiile Fondului de garantare, în calitate de administrator al Fondului de rezoluţie pentru asigurători Secţiunea 1Fondul de garantare ca administrator temporar Articolul 25(1) Prezentul capitol stabileşte cadrul privind desemnarea Fondului de garantare în calitate de administrator temporar, în aplicarea dispoziţiilor art. 30 din Legea nr. 246/2015. (2) A.S.F., în calitatea sa de autoritate competentă, poate desemna, prin decizie motivată, Fondul de garantare în calitate de administrator temporar. Fondul de garantare, în calitate de administrator temporar, îşi desfăşoară activitatea în condiţiile art. 30-38 din Legea nr. 246/2015.
(3) Fondul de garantare, în calitate de administrator temporar, este desemnat fie pentru a conlucra temporar cu organul de conducere al asigurătorului, fie pentru a înlocui temporar organul de conducere al asigurătorului. În decizia A.S.F. pentru desemnarea Fondului de garantare ca administrator temporar se va specifica dacă misiunea acestuia vizează supravegherea şi conlucrarea cu organul de conducere al asigurătorului sau dacă acesta a fost desemnat pentru a înlocui temporar organul de conducere al asigurătorului. (4) Decizia prevăzută la alin. (2) cuprinde următoarele date:a)dispoziţiile privind cadrul legal aplicabil; b)nominalizarea Fondului de garantare ca administrator temporar; c)scopul/misiunea pentru care a fost desemnat; d)atribuţiile şi competenţele administratorului temporar, precizând în acest sens şi limitele mandatului; e)cerinţele pentru organul de conducere al asigurătorului de a se consulta cu administratorul temporar sau, după caz, de a lua anumite decizii sau de a întreprinde anumite acţiuni, cu acordul prealabil al administratorului temporar; f)perioada exercitării mandatului de administrator temporar de către Fondul de garantare, conform prevederilor
art. 36 din Legea nr. 246/2015; g)alte menţiuni considerate necesare pentru a asigura ducerea la îndeplinire a mandatului Fondului de garantare a asiguraţilor, în calitate de administrator temporar.(5) În aplicarea dispoziţiilor alin. (4) lit. d), competenţele stabilite prin decizia de desemnare a Fondului de garantare ca administrator temporar pot include unele dintre sau toate competenţele organului de conducere al asigurătorului, în condiţiile art. 31 alin. (2) din Legea nr. 246/2015, inclusiv competenţa de a exercita unele dintre sau toate funcţiile administrative ale organului de conducere al asigurătorului. Articolul 26 (1) Decizia A.S.F. de desemnare a Fondului de garantare ca administrator temporar se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.(2) Prevederile alin. (1) sunt aplicabile doar în situaţia în care Fondul de garantare este desemnat în calitate de administrator temporar, pentru a înlocui temporar organul de conducere al asigurătorului, conform art. 30 alin. (4) din Legea nr. 246/2015.Articolul 27(1) Competenţele Fondului de garantare ca administrator temporar astfel cum sunt stabilite prin decizie de A.S.F., în calitate de autoritate competentă, la momentul desemnării acestuia, pot include:a)evaluarea poziţiei financiare a asigurătorului; b)conducerea activităţii sau a unei părţi a activităţii asigurătorului în vederea menţinerii sau restabilirii situaţiei financiare a asigurătorului, dacă este cazul, inclusiv cu privire la condiţiile de efectuare a plăţilor din/în conturile asigurătorului; c)adoptarea de măsuri în vederea restabilirii conducerii sănătoase şi prudente a activităţii asigurătorului; d)examinarea activităţii asigurătorului şi întocmirea unui raport cu privire la situaţia financiară a acestuia, identificând măsuri pentru soluţionarea problemelor constatate; e)elaborarea unui program de acţiuni şi a unui calendar de implementare a acestuia; f)analizarea strategiei de afaceri a asigurătorului şi prezentarea unui punct de vedere; g)conlucrarea cu organul de conducere al asigurătorului pentru ducerea la îndeplinire a măsurilor stabilite prin decizia A.S.F. ca măsuri de intervenţie timpurie, dacă este cazul; h)orice alte dispoziţii/măsuri pe care A.S.F. le consideră necesare în vederea restabilirii situaţiei financiare a asigurătorului. (2) A.S.F. stabileşte, prin decizia de desemnare a Fondului de garantare a asiguraţilor, în calitate de administrator temporar, actele şi măsurile care fac obiectul aprobării prealabile a acesteia. Articolul 28 (1) Decizia A.S.F. de desemnare a administratorului temporar, inclusiv a Fondului de garantare, constituie titlu executoriu, conform art. 140 alin. (1) din Legea nr. 246/2015. (2) Împotriva deciziei A.S.F. de desemnare a administratorului temporar, asigurătorul sau orice persoană afectată prin decizie poate face contestaţie la Secţia de contencios administrativ şi fiscal a Curţii de Apel Bucureşti, în termen de 10 zile de la data comunicării, sub sancţiunea decăderii, conform art. 138 alin. (1) şi art. 139 alin. (1) din Legea nr. 246/2015. Articolul 29Misiunea Fondului de garantare, desemnat în calitate de administrator temporar, în vederea punerii în aplicare a măsurilor dispuse prin decizia A.S.F. de desemnare a administratorului temporar, este de a întreprinde toate demersurile necesare pentru restabilirea situaţiei financiare a asigurătorului. Articolul 30(1) Fondul de garantare, desemnat în calitate de administrator temporar, îşi îndeplineşte atribuţiile şi competenţele dispuse de A.S.F., conform deciziei de desemnare.(2) În aplicarea dispoziţiilor alin. (1), directorul general al Fondului de garantare întocmeşte o notă de fundamentare, ţinând seama de volumul activităţilor desfăşurate în mod curent, şi propune spre aprobare Consiliului de administraţie al Fondului de garantare desemnarea prin decizie a unui salariat sau a unui membru al Consiliului de administraţie al Fondului de garantare, cu experienţă de cel puţin 5 ani în domeniul asigurărilor/în domeniul financiar/în instituţiile de supraveghere a acestor domenii pe posturi de conducere, ca reprezentant al Fondului de garantare în calitate de administrator temporar, precum şi, dacă este cazul, specialişti ai Fondului de garantare. Prin aceeaşi decizie se va desemna şi un înlocuitor al reprezentantului Fondului de garantare, în calitate de administrator temporar, pentru situaţiile în care acesta se află în imposibilitate temporară sau permanentă de exercitare a mandatului.(3) Persoanele nominalizate la alin. (2) vor duce la îndeplinire atribuţiile legale, astfel cum acestea au fost stabilite prin decizia A.S.F. prin care a fost desemnat Fondul de garantare în calitate de administrator temporar. (4) Directorul general al Fondului de garantare emite decizia de desemnare a reprezentantului Fondului de garantare şi a specialiştilor din cadrul acestuia, care va cuprinde date cu privire la numele reprezentantului şi al specialiştilor Fondului de garantare desemnaţi, funcţiile exercitate de aceştia, precum şi condiţiile şi limitele îndeplinirii atribuţiilor aferente administratorului temporar, cu respectarea dispoziţiilor, a termenelor şi a condiţiilor prevăzute în decizia A.S.F. de desemnare a Fondului de garantare, în calitate de administrator temporar. (5) După emiterea deciziei directorului general al Fondului de garantare de desemnare a reprezentantului şi a specialiştilor acestuia, Fondul de garantare este obligat să-i asigure pentru răspundere profesională, prin subscrierea unei poliţe de asigurare valabile. Plafonul minim de asigurare se va stabili prin decizie a Consiliului de administraţie al Fondului de garantare, iar prima de asigurare este plătită din disponibilităţile Fondului de rezoluţie, urmând a fi recuperată de la asigurătorul supus rezoluţiei, în conformitate cu art. 59 coroborat cu art. 72 din Legea nr. 246/2015. Articolul 31Onorariul cuvenit Fondului de garantare, în calitate de administrator temporar, se va stabili de către A.S.F. prin decizia de desemnare având ca punct de referinţă remuneraţia avută de conducerea asigurătorului şi se va plăti din activele acestuia. Onorariul este perceput de Fondul de garantare a asiguraţilor, ca administrator al Fondului de rezoluţie, conform art. 5 alin. (1) din Legea nr. 213/2015 privind Fondul de garantare a asiguraţilor coroborat cu art. 2 pct. 3 şi art. 30 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 246/2015. Articolul 32(1) Fondul de garantare, în calitate de administrator temporar, dispune, după caz, de o parte sau de toate competenţele organului de conducere al asigurătorului, în conformitate cu decizia A.S.F. de desemnare a acestuia, competenţe care se exercită sub controlul A.S.F., în calitatea sa de autoritate competentă. (2) Pe perioada administrării, administratorul temporar, după caz, poate prelua integral atribuţiile de administrare şi de conducere ale asigurătorului. (3) Administratorul temporar poate, în orice situaţie, convoca adunarea generală a acţionarilor şi stabili ordinea de zi a acesteia, numai cu aprobarea prealabilă a A.S.F., conform prevederilor art. 34 alin. (2) din Legea nr. 246/2015.Articolul 33(1) Fondul de garantare, în calitate de administrator temporar, are următoarele atribuţii şi competenţe, în vederea menţinerii sau restabilirii situaţiei financiare a asigurătorului, după caz:a)ducerea la îndeplinire a măsurilor şi/sau dispoziţiilor A.S.F., în calitatea sa de autoritate competentă, la termenele şi în condiţiile prevăzute în decizia de desemnare; b)după numirea sa, analizarea activităţii asigurătorului şi întocmirea unui raport detaliat referitor la situaţia economică şi financiară a acestuia; raportul întocmit va preciza şi măsurile ce urmează a fi întreprinse de către Fondul de garantare, în calitate de administrator temporar, precum şi posibilităţile reale de restabilire a situaţiei financiare a asigurătorului sau, după caz, motivele care împiedică atingerea scopului pentru care s-a dispus această măsură; c)întocmirea rapoartelor periodice astfel cum acestea au fost stabilite prin decizia A.S.F., în calitatea sa de autoritate de rezoluţie; d)ducerea la îndeplinire a demersurilor stabilite prin mandatul acestuia pentru restabilirea conducerii sănătoase şi prudente a activităţii asigurătorului; e)conducerea activităţii asigurătorului, în limitele şi condiţiile stabilite prin mandatul dat de A.S.F.; f)convocarea adunării generale a acţionarilor, cu aprobarea prealabilă a A.S.F.; g)îndeplinirea oricăror altor dispoziţii ale A.S.F., în calitatea sa de autoritate de rezoluţie, necesare asigurării apărării drepturilor şi intereselor legitime ale asiguraţilor. (2) Raportul prevăzut la alin. (1) lit. b) se întocmeşte şi se transmite în termen de cel mult 50 de zile lucrătoare de la data desemnării Fondului de garantare ca administrator temporar. La cererea administratorului temporar şi pentru motive temeinice, durata prevăzută pentru întocmirea şi transmiterea raportului către A.S.F. poate fi prelungită, o singură dată, cu cel mult 30 de zile lucrătoare. (3) Rapoartele periodice prevăzute la alin. (1) lit. c) cuprind o analiză asupra evoluţiei aplicării măsurilor stabilite prin decizia A.S.F.(4) Rapoartele prevăzute la alin. (1) lit. b) şi c) se prezintă de către reprezentantul Fondului de garantare şi se supun spre avizare Consiliului de administraţie al acestuia. După avizarea acestora de către Consiliul de administraţie al Fondului de garantare, acestea se supun spre aprobare Consiliului A.S.F., care poate adopta măsuri, în consecinţă. Articolul 34Actele întreprinse de Fondul de garantare, în calitate de administrator temporar, sunt supuse aprobării prealabile a A.S.F., în calitate de autoritate competentă, cu excepţia actelor care vizează activitatea curentă a asigurătorului, cu respectarea prevederilor art. 33 alin. (1). Articolul 35 (1) În situaţia în care A.S.F., în calitatea sa de autoritate de rezoluţie, consideră că măsurile cuprinse în rapoartele prevăzute la art. 33 alin. (1) lit. b) şi c) ce urmează a fi întreprinse de Fondul de garantare, în calitatea sa de administrator temporar, sunt incomplete, poate face recomandări concrete sau poate lua orice altă măsură pe care o consideră necesară şi adecvată, ţinând cont de gravitatea deficienţelor. A.S.F. va emite o decizie în acest sens pe care o va comunica, în timp util, Fondului de garantare.(2) A.S.F. poate modifica în orice moment termenii mandatului conferit Fondului de garantare. Articolul 36(1) Fondul de garantare, în calitatea sa de administrator temporar, are acces nerestricţionat, pe întreaga perioadă de derulare a mandatului acordat, în toate sediile şi locaţiile asigurătorului şi la toate activele, evidenţele, conturile şi alte înregistrări. (2) Administratorul temporar poate angaja/contracta persoane, cum ar fi auditori, avocaţi, evaluatori, consultanţi/specialişti în domeniu, alţi experţi autorizaţi independenţi, care să îl sprijine în îndeplinirea atribuţiilor sale şi poate delega în acest sens sarcini specifice în conformitate cu instrucţiunile date de Fondul de garantare şi de A.S.F.(3) Orice cheltuieli suportate de către Fondul de garantare, în calitate de administrator temporar, în vederea exercitării mandatului şi îndeplinirii mandatului său, se achită din disponibilităţile Fondului de rezoluţie, administrat de Fondul de garantare. Articolul 37A.S.F., în calitatea sa de autoritate competentă, poate dispune oricând înlocuirea administratorului temporar, dacă se constată că activitatea acestuia poate conduce la situaţii care sunt de natură să prejudicieze drepturile creditorilor de asigurări definiţi la art. 4 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 213/2015.Articolul 38Încetarea calităţii de administrator temporar are loc în următoarele cazuri: a)prin revocarea deciziei de numire a administratorului temporar de către A.S.F.; b)prin înlocuirea acestuia, în conformitate cu art. 33 din Legea nr. 246/2015.Secţiunea a 2-aFondul de garantare a asiguraţilor ca administrator de rezoluţie Articolul 39(1) Prezenta secţiune stabileşte cadrul privind desemnarea Fondului de garantare a asiguraţilor, în calitate de administrator de rezoluţie, în aplicarea dispoziţiilor art. 49 din Legea nr. 246/2015. (2) A.S.F., în calitatea sa de autoritate de rezoluţie, poate desemna, prin decizie motivată, Fondul de garantare a asiguraţilor în calitate de administrator de rezoluţie. Fondul de garantare a asiguraţilor, în calitate de administrator de rezoluţie, îşi desfăşoară activitatea în condiţiile art. 49-54 din Legea nr. 246/2015 privind redresarea şi rezoluţia asigurătorilor.
(3) Decizia prevăzută la alin. (2) va cuprinde, în principal, următoarele date: a)dispoziţiile privind cadrul legal aplicabil, inclusiv cele privitoare la ajutorul de stat; b)nominalizarea Fondului de garantare a asiguraţilor ca administrator de rezoluţie; c)competenţele în exercitarea mandatului cu specificarea atribuţiilor şi a limitelor exercitării acestora; d)modalitatea de exercitare a controlului A.S.F., în calitatea sa de autoritate de rezoluţie, asupra competenţelor Fondului de garantare, în calitate de administrator de rezoluţie; e)obiectivele rezoluţiei; f)măsurile de rezoluţie aplicabile; g)actele administratorului de rezoluţie supuse aprobării prealabile a A.S.F., în calitatea sa de autoritate de rezoluţie; h)motivele care pot duce la înlocuirea administratorului de rezoluţie, conform
art. 52 din Legea nr. 246/2015;

i)perioada exercitării mandatului de administrator de rezoluţie de către Fondul de garantare a asiguraţilor, cu respectarea prevederilor art. 54 din Legea nr. 246/2015;

j)conţinutul rapoartelor privind situaţia economică şi financiară a asigurătorului la care a fost desemnat administrator de rezoluţie şi intervalele de prezentare a acestora A.S.F., în calitate de autoritate de rezoluţie; k)onorariul cuvenit Fondului de garantare pentru exercitarea mandatului de administrator de rezoluţie; l)alte dispoziţii în aplicarea mandatului administratorului de rezoluţie.(4) Decizia A.S.F. de desemnare a administratorului de rezoluţie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Articolul 40(1) Decizia Autorităţii de Supraveghere Financiară de desemnare a administratorului de rezoluţie, inclusiv a Fondului de garantare a asiguraţilor, constituie titlu executoriu, conform art. 140 alin. (1) din Legea nr. 246/2015. (2) Împotriva deciziei Autorităţii de Supraveghere Financiară de desemnare a administratorului de rezoluţie, asigurătorul sau orice persoană care se consideră vătămată prin decizie poate face contestaţie la Secţia de contencios administrativ şi fiscal a Curţii de Apel Bucureşti, în termen de 10 zile de la data comunicării, sub sancţiunea decăderii, conform art. 138 alin. (1) şi art. 139 alin. (1) din Legea nr. 246/2015. Articolul 41Misiunea Fondului de garantare, desemnat în calitate de administrator de rezoluţie, este de a lua toate măsurile necesare pentru atingerea obiectivelor rezoluţiei şi de a pune în aplicare măsurile de rezoluţie, dispuse prin decizia A.S.F. de desemnare a administratorului de rezoluţie. Articolul 42 (1) Fondul de garantare, desemnat în calitate de administrator de rezoluţie, îşi îndeplineşte atribuţiile şi competenţele de rezoluţie, dispuse de A.S.F., cu respectarea dispoziţiilor cuprinse în decizia de desemnare.(2) În aplicarea dispoziţiilor alin. (1), directorul general al Fondului de garantare întocmeşte o notă de fundamentare, ţinând seama de volumul activităţilor desfăşurate în mod curent, şi propune spre aprobare Consiliului de administraţie al Fondului de garantare desemnarea prin decizie a unui salariat sau a unui membru al Consiliului de administraţie al Fondului de garantare, cu experienţă de cel puţin 7 ani în domeniul asigurărilor/în domeniul financiar/în instituţiile de supraveghere a acestor domenii pe posturi de conducere, ca reprezentant al Fondului de garantare în calitate de administrator de rezoluţie, precum şi, dacă este cazul, specialişti ai Fondului de garantare. Prin aceeaşi decizie se va desemna şi un înlocuitor al reprezentantului Fondului de garantare, în calitate de administrator de rezoluţie, pentru situaţiile în care acesta se află în imposibilitate temporară sau permanentă de exercitare a mandatului.(3) Persoanele nominalizate la alin. (2) vor duce la îndeplinire atribuţiile legale, astfel cum acestea au fost stabilite prin decizia A.S.F. prin care a fost desemnat Fondul de garantare în calitate de administrator de rezoluţie.(4) După aprobarea de către Consiliul de administraţie al Fondului de garantare a persoanelor nominalizate la alin. (2), directorul general al Fondului de garantare a asiguraţilor emite decizia de desemnare a reprezentantului Fondului de garantare a asiguraţilor şi a specialiştilor acestuia, dacă este cazul, care va cuprinde date cu privire la numele reprezentantului şi al specialiştilor desemnaţi, funcţiile exercitate de aceştia, precum şi condiţiile şi limitele îndeplinirii atribuţiilor aferente administratorului de rezoluţie, cu respectarea dispoziţiilor, a termenelor şi a condiţiilor prevăzute în decizia Autorităţii de Supraveghere Financiară de desemnare a Fondului de garantare a asiguraţilor, în calitate de administrator de rezoluţie.(5) După emiterea deciziei directorului general al Fondului de garantare a asiguraţilor de desemnare a reprezentantului şi a specialiştilor acestuia, Fondul de garantare a asiguraţilor este obligat să-i asigure pentru răspundere profesională, prin subscrierea unei poliţe de asigurare valabile. Plafonul minim de asigurare profesională se stabileşte prin decizia Consiliului de administraţie al Fondului de garantare a asiguraţilor, iar prima de asigurare este plătită din disponibilităţile Fondului de rezoluţie pentru asigurători, urmând a fi recuperată de la asigurătorul supus rezoluţiei, în conformitate cu art. 59 coroborat cu art. 72 din Legea nr. 246/2015.Articolul 43Onorariul cuvenit Fondului în calitate de administrator de rezoluţie se va stabili de către A.S.F. prin decizia de desemnare având ca punct de referinţă remuneraţia avută de conducerea asigurătorului supus rezoluţiei şi se va plăti din activele asigurătorului supus rezoluţiei. Onorariul este perceput de Fondul de garantare a asiguraţilor, ca administrator al Fondului de rezoluţie pentru asigurători, conform art. 5 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 213/2015 privind Fondul de garantare a asiguraţilor coroborat cu art. 2 pct. 2 şi art. 49 ultima teza din Legea nr. 246/2015. Articolul 44(1) Fondul de garantare, în calitate de administrator de rezoluţie, dispune de toate competenţele acţionarilor şi ale organului de conducere al asigurătorului supus rezoluţiei, competenţe care se exercită sub controlul A.S.F., în calitatea sa de autoritate de rezoluţie. (2) Pe perioada rezoluţiei, administratorul de rezoluţie preia integral atribuţiile de administrare şi de conducere ale asigurătorului. (3) În cazul în care Autoritatea de Supraveghere Financiară a hotărât suspendarea drepturilor de vot ale unora sau mai multor acţionari semnificativi la societatea de asigurare/reasigurare, pentru întrunirea valabilă a adunării generale se convoacă acţionarii al căror exerciţiu al drepturilor de vot nu este suspendat, majoritatea prevăzută de lege sau, după caz, de actul constitutiv pentru adoptarea hotărârilor fiind raportată, în acest caz, la totalul capitalului social deţinut de acţionarii cu drept de vot. (4) În aplicarea dispoziţiilor alin. (1), Autoritatea de Supraveghere Financiară poate decide, ţinând seama de circumstanţele concrete care au determinat aplicarea măsurilor de rezoluţie, încetarea mandatului organelor de conducere/persoanelor semnificative, după caz, administratorul de rezoluţie preluând integral atribuţiile de administrare şi de conducere ale asigurătorului supus rezoluţiei. (5) Măsura încetării este instituită prin retragerea aprobării persoanelor semnificative/organelor de conducere, după caz, de către A.S.F., aceasta urmând a actualiza decizia de desemnare a administratorului de rezoluţie, în sensul completării mandatului acordat acestuia. (6) Fondul de garantare a asiguraţilor, în calitatea sa de administrator de rezoluţie care aplică măsurile de rezoluţie dispuse de A.S.F., prin decizia de desemnare, nu va putea fi sancţionat sau obligat la plata oricăror cheltuieli de judecată, amenzi, daune sau a oricăror sume, de către instanţa de judecată sau de altă autoritate, pentru fapte sau omisiuni imputabile asigurătorului supus rezoluţiei. Articolul 45 (1) Fondul de garantare, în calitate de administrator de rezoluţie, are următoarele atribuţii şi competenţe:a)ducerea la îndeplinire a măsurilor şi/sau dispoziţiilor A.S.F., în calitatea sa de autoritate de rezoluţie, la termenele şi în condiţiile prevăzute în decizia de desemnare; b)după numirea sa, analizarea activităţii asigurătorului supus rezoluţiei şi întocmirea unui raport detaliat referitor la situaţia economică şi financiară a acestuia, cu precizarea inclusiv a cauzelor care au condus la aplicarea măsurilor de rezoluţie şi menţionarea persoanelor culpabile în acest sens, precum şi a existenţei premiselor angajării răspunderii acestora conform art. 44 lit. e) din Legea nr. 246/2015; raportul întocmit va preciza şi măsurile ce urmează a fi întreprinse de către Fondul de garantare a asiguraţilor, în calitate de administrator de rezoluţie, precum şi posibilităţile reale şi operative de rezoluţie a asigurătorului sau, după caz, motivele care împiedică atingerea scopului procedurii de rezoluţie;c)întocmirea rapoartelor periodice dacă au fost stabilite prin decizia A.S.F., în calitatea sa de autoritate de rezoluţie; d)ducerea la îndeplinire a demersurilor necesare pentru îndeplinirea măsurilor de rezoluţie prevăzute de lege; e)conducerea activităţii asigurătorului, în vederea asigurării continuităţii funcţiilor critice; f)îndeplinirea oricăror altor dispoziţii ale A.S.F., în calitatea sa de autoritate de rezoluţie, necesare asigurării apărării drepturilor şi intereselor legitime ale asiguraţilor.(2) Raportul prevăzut la alin. (1) lit. b) se întocmeşte şi se transmite în termen de cel mult 50 de zile lucrătoare de la data desemnării administratorului de rezoluţie. La cererea administratorului de rezoluţie şi pentru motive temeinice, durata prevăzută pentru întocmirea şi transmiterea raportului către A.S.F. poate fi prelungită, o singură dată, cu cel mult 30 de zile lucrătoare. (3) Rapoartele periodice prevăzute la alin. (1) lit. c) cuprind o analiză asupra evoluţiei aplicării măsurilor de rezoluţie stabilite prin decizia A.S.F.(4) Rapoartele prevăzute la alin. (1) pct. b) şi c) se prezintă conducerii executive a Fondului de garantare de către reprezentantul Fondului de garantare a asiguraţilor şi se supun spre avizare Consiliului de administraţie al Fondului de garantare a asiguraţilor. După avizarea acestora de către Consiliul de administraţie al Fondului de garantare a asiguraţilor, acestea se prezintă în Consiliul Autorităţii de Supraveghere Financiară, care poate adopta măsuri, în consecinţă. Articolul 46(1) În vederea atingerii obiectivelor rezoluţiei, Fondul de garantare a asiguraţilor, în calitatea sa de administrator de rezoluţie, poate lua una sau unele dintre următoarele măsuri de rezoluţie, fără a se limita la acestea: a)majorarea capitalului social al asigurătorului supus rezoluţiei; b)modificarea structurii acţionariatului asigurătorului supus rezoluţiei; c)preluarea controlului asigurătorului supus rezoluţiei de către asigurători cu o soliditate financiară adecvată. (2) În situaţia aplicării unor măsuri de rezoluţie, Fondul de garantare, în calitate de administrator de rezoluţie, trebuie să ţină cont de obiectivele rezoluţiei prevăzute de art. 40 din Legea nr. 246/2015 şi să decidă asupra acelor măsuri care permit realizarea în cel mai înalt grad a obiectivelor relevante pentru fiecare situaţie în parte. (3) Atunci când se urmăresc obiectivele prevăzute de art. 40 din Legea nr. 246/2015, Fondul de garantare, în calitate de administrator de rezoluţie, încearcă să reducă la minimum costul rezoluţiei şi să evite distrugerea valorii, cu excepţia cazului în care acestea nu permit realizarea obiectivelor rezoluţiei. (4) Orice măsuri impuse asigurătorului supus rezoluţiei de către Fondul de garantare a asiguraţilor, în calitate de administrator de rezoluţie, trebuie să fie proporţionale cu gravitatea şi amplitudinea deficienţelor şi vor ţine seama de efectul măsurilor asupra activităţii economice a asigurătorului, asupra stabilităţii acestuia şi asupra capacităţii sale de a contribui la economie.(5) Orice măsuri impuse asigurătorului supus rezoluţiei de către Fondul de garantare a asiguraţilor, în calitate de administrator de rezoluţie, vor urmări reducerea la minim a costurilor rezoluţiei şi tratamentul echitabil al creditorilor aparţinând aceleiaşi categorii. (6) Dacă situaţia specifică impune tratamentul diferit al creditorilor din aceeaşi categorie, acesta trebuie justificat prin prisma interesului public, fără a avea un caracter discriminatoriu. Articolul 47În situaţia în care A.S.F., în calitatea sa de autoritate de rezoluţie, consideră că măsurile cuprinse în rapoartele prevăzute la art. 45 alin. (1) lit. b) şi c) ce urmează a fi întreprinse de Fondul de garantare, în calitatea sa de administrator de rezoluţie, sunt incomplete, poate face recomandări concrete sau poate lua orice altă măsură pe care o consideră necesară şi adecvată, ţinând cont de gravitatea deficienţelor. A.S.F. va emite o decizie în acest sens pe care o va comunica, în timp util, Fondului de garantare a asiguraţilor. Articolul 48(1) Fondul de garantare, în calitatea sa de administrator de rezoluţie, are acces nerestricţionat, pe întreaga perioadă de derulare mandatului acordat, în toate sediile şi locaţiile asigurătorului supus rezoluţiei şi la toate activele, evidenţele, conturile şi alte înregistrări şi deţine controlul asupra acestora.(2) Administratorul de rezoluţie poate angaja/contracta persoane, cum ar fi auditori, avocaţi, evaluatori, consultanţi/specialişti în domeniu, alţi experţi autorizaţi independenţi, care să îl sprijine în îndeplinirea atribuţiilor sale şi poate delega în acest sens sarcini specifice în conformitate cu instrucţiunile date de Fondul de garantare, în calitate de administrator al Fondului de rezoluţie pentru asigurători, şi A.S.F., în calitatea sa de autoritate de rezoluţie. (3) Orice cheltuieli suportate de către Fondul de garantare, în calitate de administrator de rezoluţie, în vederea exercitării mandatului şi îndeplinirii măsurilor de rezoluţie, se achită din disponibilităţile Fondului de rezoluţie, administrat de Fondul de garantare, şi urmează a fi recuperate integral de la asigurătorul supus rezoluţiei. Articolul 49(1) În exercitarea atribuţiilor sale, Fondul de garantare, în calitatea sa de administrator de rezoluţie, este ţinut să răspundă de modul de îndeplinire a mandatului primit, conform măsurilor şi dispoziţiilor stabilite de A.S.F. prin decizia de desemnare a acestuia în calitate de administrator de rezoluţie.(2) A.S.F., în calitatea sa de autoritate de rezoluţie, poate dispune oricând în cursul procedurii de rezoluţie înlocuirea administratorului de rezoluţie, dacă se constată că activitatea acestuia poate conduce la situaţii care sunt de natură să prejudicieze drepturile creditorilor de asigurări. Articolul 50Încetarea calităţii de administrator de rezoluţie are loc în următoarele cazuri: a)prin revocarea deciziei de numire a administratorului de rezoluţie de către A.S.F.; b)prin înlocuirea acestuia, în conformitate cu art. 52 din Legea nr. 246/2015.Secţiunea a 3-aFondul de garantare a asiguraţilor în calitate de acţionar unic al instituţiei-punte Articolul 51(1) Fondul de garantare poate fi autorizat de A.S.F. să fie acţionar unic al unei instituţii-punte, conform prevederilor art. 89 alin. (2) din Legea nr. 246/2015, având obligaţia, potrivit dispoziţiilor legale aplicabile, de a asigura toate operaţiunile necesare constituirii şi funcţionării instituţiei-punte. (2) Decizia A.S.F. referitoare la constituirea instituţiei-punte se bazează pe analiza viabilităţii instituţiei-punte, ţinând seama de obiectivele prevăzute de art. 40 alin. (1) din Legea nr. 246/2015, în funcţie de natura şi de circumstanţele proprii fiecărui caz.(3) În aplicarea dispoziţiilor art. 106 din Legea nr. 246/2015, instituţia-punte se poate constitui ca societate pe acţiuni cu acţionar unic. Fondul de garantare poate fi unic acţionar al instituţiei-punte. Îndeplinirea criteriilor stabilite de art. 23 din Legea nr. 237/2015 şi a normelor emise de Autoritatea de Supraveghere Financiară în aplicarea acestei dispoziţii, privitoare la acţionari, se prezumă atunci când Fondul de garantare a asiguraţilor este numit acţionar unic al instituţiei-punte.Articolul 52(1) În vederea obţinerii autorizaţiei de constituire, Fondul de garantare va depune la A.S.F., în principal, documentele solicitate de A.S.F. prin reglementările emise în conformitate cu prevederile art. 107 din Legea nr. 246/2015. (2) A.S.F. va elibera Fondului de garantare în calitate de acţionar unic o autorizaţie de constituire a instituţiei-punte, conform reglementărilor emise în conformitate cu prevederile art. 107 din Legea nr. 246/2015. (3) A.S.F. poate stabili, după caz, ca instituţia-punte să încheie contracte prin care transferă o parte/toate activele, drepturile sau obligaţiile asigurătorului supus rezoluţiei către o terţă parte şi condiţiile în care se realizează acest transfer şi cerinţele pe care trebuie să le îndeplinească terţa parte.(4) A.S.F. poate stabili, după caz, modalităţile în care instituţia-punte poate obţine aport de capital sau altă modalitate de susţinere financiară, inclusiv prin Fondul de rezoluţie, cu respectarea cadrului legal privind ajutorul de stat. Articolul 53(1) După primirea deciziei A.S.F. prin care a fost desemnat Fondul de garantare a asiguraţilor ca acţionar unic al instituţiei-punte şi a autorizaţiei de constituire, Fondul va depune documentaţia necesară înmatriculării în registrul comerţului, în regim de urgenţă, la oficiul registrului comerţului. Înmatricularea acesteia în registrul comerţului se face în termen de 24 de ore de la depunerea documentelor la oficiul registrului comerţului, conform art. 108 alin. (1) din Legea nr. 246/2015. (2) Cu respectarea termenului prevăzut de art. 108 alin. (2) din Legea nr. 2462015, Fondul de garantare a asiguraţilor va depune la registrul comerţului documente care atestă vărsarea integrală a capitalului social. Documentele sunt depuse în copie şi cuprind şi un extras de cont privind vărsarea integrală a capitalului social. Articolul 54După înmatricularea în registrul comerţului a instituţiei-punte, Fondul de garantare a asiguraţilor va proceda conform prevederilor art. 109 din Legea nr. 246/2015.Articolul 55(1) Activitatea Fondului de garantare ca acţionar unic al instituţiei-punte va fi evidenţiată distinct în contabilitatea acestuia.(2) Cheltuielile specifice activităţii Fondului de garantare ca acţionar unic al instituţiei-punte se suportă de către Fondul de rezoluţie pentru asigurători. (3) Finanţarea necesară instituţiei-punte este asigurată de Fondul de rezoluţie pentru asigurători. Articolul 56Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta normă. Articolul 57Prezenta normă se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data publicării. Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară, Mişu Negriţoiu ANEXA Nr. 1RAPORTARE privind contribuţia datorată şi virată la Fondul de rezoluţie pentru luna ........... Denumirea societăţii: ........ ......... Sediul: str. ............ nr. ..........., bl. ..........., sc. .............., ap. ............, sectorul/judeţul ............... Persoana de contact ........ .......... Telefon ........ ........., e-mail ............... lei -

Nr. crt. Specificaţii Total cumulat de la începutul anului*) Din care pentru luna de raportare**) Numărul şi data documentului de plată***)
0 1 2 3 4
1. Prime brute încasate din asigurări directe:
- asigurări generale X
- asigurări de viaţă
2. Cota procentuală stabilită de Autoritatea de Supraveghere Financiară pentru: X X
- asigurări generale
- asigurări de viaţă
3. Contribuţie datorată la Fondul de rezoluţie pentru: X
- asigurări generale X
- asigurări de viaţă X
4. Dobânzi şi penalităţi de întârziere datorate X
5. Suma virată - total, din care:
6. - aferentă contribuţiei datorate la Fondul de rezoluţie:
- asigurări generale
- asigurări de viaţă
7. - aferentă dobânzilor şi penalităţilor de întârziere datorate

Subsemnatul, ........ ................ ........., în calitate de ........ ................ ................ ................ .............., (conducător executiv) cunoscând prevederile Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, declar pe propria răspundere că toate informaţiile şi documentele sunt complete şi conforme cu realitatea şi că nu există alte fapte relevante care trebuie aduse la cunoştinţa Fondului.Numele şi prenumele ........ ................ ........ ............ (cu majuscule) Semnătura ........ ......... Ştampila societăţii *) În coloana 2 se înscriu primele brute încasate, cumulate de la începutul anului, inclusiv cele aferente lunii pentru care se face raportarea. **) În coloana 3 se înscriu primele brute încasate aferente lunii pentru care se face raportarea. ***) Ori de câte ori se efectuează viramente se va transmite şi copia documentului de plată, cu următoarele specificaţii: suma totală virată, din care: aferentă contribuţiei datorate la Fond, aferentă dobânzilor şi penalităţilor de întârziere datorate, şi luna pentru care se efectuează viramentul. ANEXA Nr. 2SITUAŢIA RECTIFICATIVĂ privind contribuţia datorată şi virată la Fondul de rezoluţie pentru luna ........... Denumirea societăţii: ........ ........... Sediul: str. ........... nr. ..........., bl. ................, sc. .............., ap. ............., sectorul/judeţul ........ ........... Persoana de contact ........ ........ Telefon ........ ..........., e-mail ........ ......... lei -

Nr. crt. Specificaţii Suma raportată iniţial*) Suma rectificată**) Diferenţa +/– Numărul şi data documentului de plată***)
0 1 2 3 4 (3 – 2) 5
1. Prime brute încasate din asigurări directe: X
- asigurări generale
- asigurări de viaţă
2. Cota procentuală stabilită de Autoritatea de Supraveghere Financiară pentru: X X
- asigurări generale
- asigurări de viaţă
3. Contribuţia datorată Fondului de rezoluţie pentru: X
- asigurări generale
- asigurări de viaţă
4. Dobânzi şi penalităţi de întârziere datorate X
5. Suma virată - total, din care:
6. - aferentă contribuţiei datorate la Fondul de rezoluţie pentru:
- asigurări generale
- asigurări de viaţă
7. - aferentă dobânzilor şi penalităţilor de întârziere datorate

Subsemnatul, ........ ............., în calitate de ........ ................ ................ ................ ................ ..........., (conducător executiv) cunoscând prevederile Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, declar pe propria răspundere că toate informaţiile şi documentele sunt complete şi conforme cu realitatea şi că nu există alte fapte relevante care trebuie aduse la cunoştinţa Fondului.Numele şi prenumele ........ ................ ................ (cu majuscule) Semnătura ........ .......... Ştampila societăţii *) În coloana 2 se înscrie valoarea iniţială declarată a primei brute încasate, aferentă lunii pentru care se face rectificarea. **) În coloana 3 se înscrie valoarea rectificată a primei brute încasate, aferentă lunii pentru care se face rectificarea. ***) Ori de câte ori se efectuează viramente se va transmite şi copia documentului de plată, cu următoarele specificaţii: suma totală virată, din care: aferentă contribuţiei datorate la Fond, aferentă dobânzilor şi penalităţilor de întârziere datorate, şi luna pentru care se efectuează viramentul.


SmartCity5

COMENTARII la Norma 4/2016

Momentan nu exista niciun comentariu la Norma 4 din 2016
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Norma 4/2016
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu