ORDONANTA
URGENTA Nr. 196 din 22 decembrie 2005
privind Fondul pentru mediu
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 1193 din 30 decembrie 2005
Avand in vedere necesitatea clarificarii regimului juridic al veniturilor
din care se constituie Fondul pentru mediu si a atributiilor Administratiei
Fondului pentru Mediu in ceea ce priveste activitatea privind declararea,
constatarea, controlul, colectarea, solutionarea contestatiilor si executarea
silita a contributiilor datorate la Fondul pentru mediu, in contextul
diminuarii veniturilor incasate la Fondul pentru mediu,
tinand seama de necesitatea sporirii numarului de categorii de proiecte ce
pot fi finantate din Fondul pentru mediu, in special cele privind prevenirea si
controlul integrat al poluarii, Directiva-cadru a apei si instalatiile mari de
ardere, pentru indeplinirea angajamentelor asumate pentru capitolul 22 - Mediu,
elemente care vizeaza interesul public si constituie o situatie de urgenta
si extraordinara,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Fondul pentru mediu este un instrument economico-financiar destinat
sustinerii si realizarii proiectelor pentru protectia mediului, in conformitate
cu dispozitiile legale in vigoare in domeniul protectiei mediului.
Art. 2
Fondul pentru mediu se constituie si se gestioneaza in conformitate cu
prevederile legale.
CAP. 2
Administrarea Fondului pentru mediu
Art. 3
(1) Unitatea care raspunde de gestionarea Fondului pentru mediu este
Administratia Fondului pentru Mediu, denumita in continuare Administratia Fondului,
institutie publica cu personalitate juridica, finantata integral din venituri
proprii, in coordonarea autoritatii publice centrale pentru protectia mediului.
(2) Administratia Fondului are sediul in municipiul Bucuresti, Splaiul
Independentei nr. 294, corp A, sectorul 6.
(3) Administratia Fondului are in principal, urmatoarele atributii:
a) urmareste constituirea si gestionarea Fondului pentru mediu;
b) intocmeste planul anual de lucru si bugetul de venituri si cheltuieli;
c) analizeaza, selecteaza si finanteaza proiectele pentru protectia
mediului aprobate in conformitate cu prevederile prezentei ordonante de urgenta
si conform cu procedurile prevazute in Manualul de operare al Fondului pentru
mediu;
d) urmareste si controleaza implementarea proiectelor aprobate si finantate
din Fondul pentru mediu;
e) finanteaza lucrari destinate prevenirii, inlaturarii si/sau diminuarii
efectelor produse de fenomenele meteorologice periculoase la lucrarile de
gospodarire a apelor, conform dispozitiilor art. 13.
Art. 4
(1) Administratia Fondului este condusa de un presedinte cu rang de
subsecretar de stat.
(2) Presedintele este numit, suspendat si revocat din functie, in
conditiile legii, prin decizie a primului-ministru, la propunerea
conducatorului autoritatii publice centrale pentru protectia mediului.
(3) In exercitarea conducerii Administratiei Fondului, presedintele emite
dispozitii.
(4) Presedintele are calitatea de ordonator de credite pentru fondurile pe
care le gestioneaza, reprezinta Administratia Fondului in relatiile cu tertii,
precum si in justitie, numeste si elibereaza din functie, in conditiile legii,
personalul acesteia.
(5) Administratia Fondului are personal propriu contractual care asigura
functiile de conducere, de executie si de control, potrivit regulamentului de
organizare si functionare propriu.
(6) Salarizarea personalului Administratiei Fondului se face conform
contractului colectiv de munca incheiat la nivelul institutiei.
(7) In indeplinirea atributiilor prevazute la art. 3 alin. (3),
Administratia Fondului are urmatoarele structuri de decizie:
a) Comitetul de avizare;
b) Comitetul director.
Art. 5
(1) Comitetul de avizare are urmatoarea componenta:
a) trei reprezentanti, la nivel de secretar de stat si de director general
sau director din cadrul autoritatii publice centrale pentru protectia mediului,
imputerniciti prin ordin al ministrului;
b) doi reprezentanti, la nivel de secretar de stat si de director general
sau director din cadrul autoritatii publice centrale pentru economie si comert,
imputerniciti prin ordin al ministrului;
c) un reprezentant la nivel de secretar de stat sau director din cadrul
autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura, imputernicit prin
ordin al ministrului;
d) cate un reprezentant la nivel de director general sau director,
imputerniciti prin ordin al ministrului de resort, din cadrul autoritatii
publice centrale pentru sanatate, autoritatii publice centrale pentru finante
publice, autoritatii publice centrale pentru transporturi, constructii si
turism, autoritatii publice centrale pentru administratie si interne;
e) un reprezentant al confederatiei patronale din domeniul proiectului
supus avizarii, desemnat de aceasta;
f) un reprezentant al organizatiilor neguvernamentale din domeniul
protectiei mediului, desemnat de acestea;
g) presedintele Administratiei Fondului.
(2) Presedintele Comitetului de avizare este reprezentantul, la nivel de
secretar de stat, al autoritatii publice centrale pentru protectia mediului,
iar vicepresedinte este reprezentantul, la nivel de secretar de stat, al
autoritatii publice centrale pentru economie si comert.
(3) Comitetul de avizare analizeaza si aproba prin vot:
a) manualul de operare, inclusiv metodologia de selectare, aprobare si
finantare a proiectelor;
b) planul anual de lucru, inclusiv categoriile de proiecte eligibile pentru
finantare;
c) proiectele ce urmeaza sa fie finantate din Fondul pentru mediu, dintre
cele propuse de Comitetul director;
d) modalitatile de sustinere financiara a proiectelor si, dupa caz, dobanda
cu care se acorda finantarile rambursabile.
(4) Membrii Comitetului de avizare, exclusiv secretarii de stat, primesc o
indemnizatie de participare pentru activitatea desfasurata in cadrul sedintelor
acestuia, in cuantumul si in conditiile stabilite prin Regulamentul de
organizare si functionare al Administratiei Fondului.
Art. 6
(1) Comitetul director este constituit din presedintele Administratiei
Fondului si conducatorii directiilor de specialitate ale acesteia.
(2) Regulamentul privind organizarea si desfasurarea concursului pentru
functia de presedinte al Administratiei Fondului se aproba prin ordin al
conducatorului autoritatii publice centrale pentru protectia mediului.
(3) Comitetul director are urmatoarele atributii:
a) aproba bugetul de venituri si cheltuieli al Administratiei Fondului, cu
acordul autoritatii publice centrale pentru protectia mediului;
b) avizeaza manualul de operare elaborat de catre directiile de
specialitate si il supune spre aprobare comitetului de avizare;
c) avizeaza planul anual de lucru elaborat de catre directiile de
specialitate si il propune spre aprobare Comitetului de avizare;
d) avizeaza si propune spre aprobare Comitetului de avizare proiectele
selectionate pentru a fi finantate din Fondul pentru mediu;
e) propune spre aprobare Comitetului de avizare modalitatile de sustinere a
proiectelor si, dupa caz, dobanda cu care se acorda finantarile rambursabile;
f) aproba situatiile financiare si conturile de executie trimestriale si
anuale, pe care le inainteaza autoritatii publice centrale pentru protectia
mediului;
g) urmareste constituirea si gestionarea Fondului pentru mediu;
h) urmareste implementarea proiectelor finantate;
i) aproba raportul anual privind gestionarea Fondului pentru mediu, pe care
il face public, conform prevederilor legale.
Art. 7
Cheltuielile curente si de capital ale Administratiei Fondului se asigura
din Fondul pentru mediu, in limita a 3% din veniturile acestuia.
Art. 8
(1) Operatiunile financiare ale Administratiei Fondului, care privesc
constituirea, gestionarea si utilizarea resurselor financiare, se deruleaza
prin Trezoreria Statului.
(2) Disponibilitatile financiare ale Fondului pentru mediu se pastreaza in
Trezoreria Statului intr-un cont distinct si sunt purtatoare de dobanzi.
(3) Fondurile financiare provenite din surse externe se gestioneaza pe baza
contractelor incheiate cu partenerii externi in conformitate cu scopul pentru
care au fost acordate si cu destinatiile prevazute de prezenta ordonanta de
urgenta.
CAP. 3
Veniturile Fondului pentru mediu
Art. 9
(1) Veniturile Fondului pentru mediu se constituie din:
a) o contributie de 3% din veniturile realizate din vanzarea deseurilor
feroase si neferoase de catre detinatorii de astfel de deseuri, persoane fizice
sau juridice. Sumele se retin prin stopaj la sursa de catre operatorii
economici colectori si/sau valorificatori, autorizati potrivit legislatiei in
vigoare privind gestionarea deseurilor industriale reciclabile, care au
obligatia sa le vireze la Fondul pentru mediu;
b) taxele pentru emisiile de poluanti in atmosfera, incasate de la
operatori economici, in cuantumul prevazut in anexa nr. 1;
c) taxele incasate de la operatorii economici utilizatori de noi terenuri
pentru depozitarea deseurilor valorificabile, in limitele prevazute in anexa
nr. 2;
d) o taxa de 1 leu (RON)/kg din greutatea ambalajelor introduse pe piata
nationala de catre producatorii si importatorii de bunuri ambalate si ambalaje
de desfacere;
e) o contributie de 2% din valoarea substantelor clasificate ca fiind
periculoase pentru mediu, prevazute in anexa nr. 2 la Normele metodologice de
aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 200/2000 privind
clasificarea, etichetarea si ambalarea substantelor si preparatelor chimice
periculoase, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 490/2002, comercializate de
catre producatori si importatori, cu exceptia celor utilizate la producerea
medicamentelor;
f) in cazul vanzarii masei lemnoase pe picior, contributia la Fondul pentru
mediu se stabileste prin aplicarea unui procent de 3% la valoarea de vanzare a
acesteia. Suma se incaseaza de vanzator de la cumparator odata cu valoarea
masei lemnoase si se varsa de catre acesta la Fondul pentru mediu;
g) in cazul exploatarii masei lemnoase pe picior de catre administratorul,
respectiv proprietarul padurii, prin activitate proprie sau prin intermediul
unui prestator de servicii, contributia la Fondul pentru mediu se stabileste
prin aplicarea unui procent de 3% la valoarea de vanzare a sortimentelor de
lemn obtinute si se achita de administratorul, respectiv proprietarul padurii;
h) contributia pentru prelucrarea lemnului se stabileste prin aplicarea
unui procent de 3% la valoarea de vanzare a produselor obtinute si se achita de
operatorul economic care a realizat prelucrarea lemnului;
i) o taxa de 1 leu (RON)/kg anvelopa, incasata de la producatorii si
importatorii care introduc pe piata anvelope noi si/sau uzate destinate
reutilizarii;
j) o contributie de 3% din suma care se plateste anual pentru gestionarea
fondurilor de vanatoare, platita de catre gestionarii fondurilor de vanatoare;
k) donatii, sponsorizari, asistenta financiara din partea persoanelor
fizice sau juridice romane ori straine si a organizatiilor sau organismelor
internationale;
l) sumele incasate din rambursarea finantarilor acordate, dobanzi,
penalitati de intarziere, alte operatiuni financiare derulate din sursele
financiare ale Fondului pentru mediu;
m) sumele incasate de la manifestari organizate in beneficiul Fondului
pentru mediu;
n) cuantumul taxelor pentru emiterea avizelor, acordurilor si a
autorizatiilor de mediu;
o) dobanzi si penalitati de orice fel datorate de catre debitorii Fondului
pentru mediu.
(2) Administratia Fondului gestioneaza si alte venituri aprobate prin
hotarare a Guvernului.
Art. 10
(1) In cazul utilizarii de catre operatorii economici a deseurilor
industriale reciclabile, ca materii prime secundare, in proportie de cel putin
50%, sumele stabilite la art. 9 alin. (1) lit. b) nu se platesc.
(2) Taxele prevazute la art. 9 alin. (1) lit. d) si i) se platesc numai in
cazul neindeplinirii obiectivului de valorificare a deseurilor de ambalaje,
respectiv obiectivul de gestionare a anvelopelor uzate prevazute in legislatia
in vigoare, plata facandu-se pe diferenta dintre obiectivul anual si obiectivul
realizat efectiv de catre operatorii economici responsabili.
(3) Operatorii economici producatori si importatori de bunuri ambalate si
de ambalaje de desfacere si operatorii economici responsabili pentru
gestionarea anvelopelor uzate sunt obligati sa calculeze si sa declare lunar,
pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care s-a desfasurat activitatea,
diferenta dintre obiectivul calculat utilizand procentajul stabilit prin
legislatia in vigoare ca obiectiv de valorificare anual si obiectivul efectiv
realizat.
(4) Nivelul contributiilor si taxelor prevazute la art. 9 alin. (1) lit. a)
- j) se actualizeaza prin hotarare a Guvernului, la propunerea autoritatii
publice centrale pentru protectia mediului.
(5) Baza de calcul la care se aplica procentele prevazute la art. 9 alin.
(1) lit. a), e), f), g), h) si j) reprezinta valoarea de vanzare, exclusiv taxa
pe valoarea adaugata aferenta.
(6) Contributia prevazuta la art. 9 alin. (1) lit. f) va fi inclusa in contractele
de vanzare a masei lemnoase pe picior.
Art. 11
(1) Sumele prevazute la art. 9 alin. (1) lit. a) - c), e), f), g) si h) se
declara si se platesc lunar de catre persoanele juridice si persoanele fizice
care desfasoara respectivele activitati, pana la data de 25 inclusiv a lunii
urmatoare celei in care s-a desfasurat activitatea.
(2) Sumele prevazute la art. 9 alin. (1) lit. d), i) si j) se declara si se
platesc anual de catre persoanele juridice care desfasoara respectivele
activitati, pana la data de 25 ianuarie a anului urmator.
(3) Declaratia se depune sau se transmite la Administratia Fondului, iar
plata se realizeaza intr-un cont distinct deschis la trezorerie pe numele
acesteia.
(4) Modelul si continutul declaratiilor la Fondul pentru mediu, prevazute
la art. 10 alin. (3) si la alin. (1) si (2) din prezentul articol, se aproba
prin ordin al conducatorului autoritatii publice centrale pentru protectia
mediului in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante
de urgenta.
Art. 12
(1) Contributiile si taxele ce se constituie venit la bugetul Fondului
pentru mediu se gestioneaza de catre Administratia Fondului si urmeaza regimul
juridic al impozitelor, taxelor, contributiilor si al altor sume datorate
bugetului general consolidat, reglementat de Ordonanta Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si
completarile ulterioare.
(2) Activitatea privind declararea, stabilirea, verificarea si colectarea,
inclusiv solutionarea contestatiilor privind contributiile si taxele la Fondul
pentru mediu datorate de catre persoanele juridice si fizice, precum si
indeplinirea masurilor asiguratorii si procedura de executare silita se
realizeaza de catre Administratia Fondului in conditiile Codului de procedura
fiscala. Administratia Fondului are calitatea de creditor bugetar.
(3) Pentru neachitarea la termenul de scadenta de catre debitori a
obligatiilor de plata prevazute la art. 9 alin. (1) lit. a) - j) se datoreaza
dobanzi si penalitati de intarziere egale cu cele datorate pentru neachitarea
la termen a obligatiilor fiscale.
(4) In cazul neachitarii la scadenta a contributiilor si taxelor datorate
la Fondul pentru mediu, Administratia Fondului procedeaza la aplicarea
masurilor de recuperare a creantelor prin executare silita.
(5) Administratia Fondului poate constitui un fond pentru acordarea de
stimulente personalului, prin:
a) retinerea unei cote de 5% din sumele incasate prin executare silita sau
in cadrul procedurii reorganizarii judiciare si a falimentului;
b) aplicarea unei cote de 15% asupra dobanzilor si penalitatilor de
intarziere, stabilite cu titlu definitiv in timpul controlului si incasate de
catre Administratia Fondului, pentru diferentele constatate.
(6) Totalul fondului de stimulente constituit conform alin. (5) se
repartizeaza astfel:
a) o cota de 85% pentru Administratia Fondului;
b) o cota de 15% pentru autoritatea publica centrala pentru protectia
mediului.
(7) Metodologia de acordare a stimulentelor pentru personalul propriu se
aproba prin ordin al conducatorului autoritatii publice centrale pentru
protectia mediului in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a
prezentei ordonante de urgenta.
CAP. 4
Destinatia Fondului pentru mediu
Art. 13
(1) Fondul pentru mediu se utilizeaza pentru sustinerea si realizarea
proiectelor prioritare pentru protectia mediului.
(2) Categoriile de proiecte eligibile pentru finantare se stabilesc prin
planul anual de lucru si vizeaza imbunatatirea performantei de mediu privind:
a) prevenirea poluarii;
b) reducerea impactului asupra atmosferei, apei si solului;
c) reducerea nivelurilor de zgomot;
d) utilizarea de tehnologii curate;
e) gestionarea deseurilor, inclusiv a deseurilor periculoase;
f) protectia resurselor de apa, statiile de tratare, statiile de epurare
pentru comunitati locale;
g) gospodarirea integrata a zonei costiere;
h) conservarea biodiversitatii;
i) administrarea ariilor naturale protejate;
j) educatia si constientizarea publicului privind protectia mediului;
k) cresterea productiei de energie din surse regenerabile;
l) reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera;
m) reconstructia ecologica si gospodarirea durabila a padurilor;
n) impadurirea terenurilor degradate situate in zonele deficitare in
paduri, stabilite in conditiile legii;
o) inchiderea iazurilor de decantare din sectorul minier;
p) lucrari destinate prevenirii, inlaturarii si/sau diminuarii efectelor
produse de fenomenele meteorologice periculoase la lucrarile de gospodarire a
apelor aferente obiectivelor din domeniul public al statului.
(3) Din Fondul pentru mediu sunt finantate proiectele din categoriile
prevazute la alin. (2), prin una sau mai multe dintre urmatoarele modalitati
propuse de Comitetul director si aprobate de Comitetul de avizare:
a) sustinerea financiara a proiectelor prin finantare sau cofinantare
nerambursabila;
b) sustinerea financiara a proiectelor prin finantare sau cofinantare
rambursabila;
c) sustinerea totala sau partiala a dobanzii aferente creditelor bancare
contractate pentru realizarea proiectelor;
d) cofinantarea proiectelor finantate din fonduri comunitare si/sau alte
fonduri internationale.
(4) Se acorda sustinere financiara din Fondul pentru mediu, pentru
proiectele propuse de catre operatorii economici, organizatii neguvernamentale,
autoritati locale si unitati de invatamant.
(5) Analiza, selectarea, finantarea, urmarirea si controlul implementarii
proiectelor se fac in conformitate cu prevederile manualului de operare al
Fondului pentru mediu si ale actelor normative date in aplicarea prezentei
ordonante de urgenta, cu exceptia lucrarilor prevazute la alin. (2) lit. o).
(6) Categoriile de lucrari care se pot finanta conform prevederilor alin.
(2) lit. o), precum si sumele destinate finantarii acestora se aproba prin
hotarare a Guvernului, la propunerea autoritatii publice centrale pentru
protectia mediului.
(7) Finantarea proiectelor aprobate se realizeaza in baza contractelor de
finantare anuale sau multianuale.
(8) Contractele de finantare, impreuna cu actele prin care se constituie
garantii ale rambursarii finantarii, constituie titluri executorii, fara a fi
necesara investirea cu formula executorie.
(9) Finantarea din Fondul pentru mediu se face cu respectarea legislatiei
privind ajutorul de stat.
(10) Sumele ramase neutilizate la sfarsitul anului se reporteaza in anul
urmator, fiind utilizate cu aceeasi destinatie.
Art. 14
(1) Proiectele solicitantilor care nu si-au achitat obligatiile fiscale
catre stat si catre Fondul pentru mediu, precum si proiectele celor care
sponsorizeaza activitati cu efect negativ asupra mediului nu beneficiaza de
sprijin financiar din partea Administratiei Fondului.
(2) Veniturile Fondului pentru mediu nu pot fi utilizate pentru plasamente
sau operatiuni financiare speculative.
CAP. 5
Sanctiuni
Art. 15
(1) Incalcarea prevederilor prezentei ordonante de urgenta atrage
raspunderea civila, contraventionala sau penala, dupa caz.
(2) Nedepunerea la termen a declaratiilor lunare privind obligatiile la
Fondul pentru mediu constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la
2.000 lei (RON) la 2.500 lei (RON).
Art. 16
(1) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor prevazute de
prezenta ordonanta de urgenta se fac de catre personalul de specialitate din
cadrul Administratiei Fondului si al Garzii Nationale de Mediu, prin unitatile
sale teritoriale.
(2) Contraventiilor prevazute in prezenta ordonanta de urgenta le sunt
aplicabile dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul
juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.
180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
CAP. 6
Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 17
Metodologia de calcul a contributiilor si taxelor prevazute la art. 9 alin.
(1) lit. a) - k) se stabileste prin ordin al autoritatii publice centrale
pentru protectia mediului in termen de 90 de zile de la intrarea in vigoare a
prezentei ordonante de urgenta.
Art. 18
(1) Regulamentul de organizare si functionare a Administratiei Fondului se
aproba prin hotarare a Guvernului, la propunerea autoritatii publice centrale
pentru protectia mediului, in termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a
prezentei ordonante de urgenta.
(2) Structura organizatorica a Administratiei Fondului se aproba prin ordin
al conducatorului autoritatii publice centrale pentru protectia mediului in
termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a regulamentului de organizare
si functionare.
Art. 19
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta ordonanta de urgenta.
Art. 20
La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se abroga
Legea nr. 73/2000 privind Fondul pentru mediu, republicata in Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, nr. 889 din 9 decembrie 2002, cu modificarile si
completarile ulterioare, prevederile art. 18 si ale art. 19 alin. (2) din
Ordonanta Guvernului nr. 77/2004 pentru stimularea asocierii proprietarilor de
paduri private in scopul gospodaririi durabile a acestora, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 791 din 27 august 2004, aprobata
cu modificari prin Legea nr. 515/2004, precum si orice alte dispozitii
contrare.
PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU
Contrasemneaza:
Ministrul mediului si gospodaririi apelor,
Sulfina Barbu
Ministrul agriculturii,
padurilor si dezvoltarii rurale,
Gheorghe Flutur
Ministrul economiei si comertului,
Codrut Ioan Seres
Ministrul transporturilor,
constructiilor si turismului,
Gheorghe Dobre
Ministrul sanatatii,
Gheorghe Eugen Nicolaescu
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vladescu
ANEXA 1
TAXELE
pentru emisiile de poluanti in atmosfera, incasate de la operatorii economici
________________________________________________________
Nr. Emisii de poluanti in atmosfera Taxa de incasat
crt.
________________________________________________________
1. Pulberi 0,02 lei (RON)/kg
2. Oxizi de azot 0,04 lei (RON)/kg
3. Oxizi de sulf 0,04 lei (RON)/kg
4. Poluanti organici persistenti 20 lei (RON)/kg
5. Metale grele:
- plumb 12 lei (RON)/kg
- cadmiu 16 lei (RON)/kg
- mercur 20 lei (RON)/kg
________________________________________________________
ANEXA 2
TAXELE
incasate de la operatorii economici utilizatori de noi terenuri pentru
depozitarea urmatoarelor categorii de deseuri valorificabile
______________________________________________________________________________
Nr. Categorii de deseuri valorificabile Taxa de incasat
crt.
______________________________________________________________________________
1. Provenite de la extractia si prelucrarea titeiului 4 lei (RON)/mp/an
2. Provenite din prelucrarea primara a lemnului 1,2 lei (RON)/mp/an
3. Provenite de la producerea alcoolului 0,2 lei (RON)/mp/an
4. Slamuri carbonifere 4 lei (RON)/mp/an
5. Zgura de furnal 4 lei (RON)/mp/an
6. Cenusa de termocentrala 4 lei (RON)/mp/an
7. Cenusa de pirita 4 lei (RON)/mp/an
8. Fosfogips 4 lei (RON)/mp/an
9. Zguri provenite din metalurgie 4 lei (RON)/mp/an
______________________________________________________________________________