ORDONANTA DE URGENTA Nr. 58 din 27 septembrie 1997
pentru modificarea si completarea Legii nr. 64/1995 privind procedura
reorganizarii si lichidarii judiciare
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 265 din 3 octombrie 1997

In temeiul art. 114 alin. (4) din Constitutia Romaniei,
Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta de urgenta:
Art. 1
Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii si lichidarii judiciare,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 130 din 29 iunie
1995, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Titlul legii va avea urmatorul cuprins:
"Lege privind procedura reorganizarii judiciare si a
falimentului"
2. Articolul 2 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 2
Scopul legii este instituirea unei proceduri pentru plata pasivului
debitorului, aflat in incetare de plati, fie prin reorganizarea intreprinderii
si a activitatii acestuia sau lichidarea unor bunuri din averea lui pana la
acoperirea pasivului, fie prin faliment."
3. Dupa articolul 3 se introduce articolul 3^1, cu urmatorul cuprins:
"Art. 3^1
(1) Toate cheltuielile aferente procedurii instituite prin prezenta lege
vor fi suportate din averea debitorului.
(2) Platile se vor face dintr-un cont deschis la o unitate a unei societati
bancare, pe baza de dispozitii emise, in cursul procedurii de reorganizare, de
debitor sau de judecatorul-sindic, iar in cursul procedurii falimentului, numai
de judecatorul-sindic."
4. Articolul 4 se completeaza cu alineatul (2), care va avea urmatorul
cuprins:
"(2) Tribunalul si judecatorul-sindic au indatorirea sa asigure
efectuarea cu celeritate a actelor si operatiunilor prevazute de prezenta lege,
precum si realizarea, in conditiile legii, a drepturilor si obligatiilor
participantilor la aceste acte si operatiuni."
5. Articolul 7 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 7
Hotararile tribunalului sunt definitive si executorii. In conditiile legii,
ele pot fi atacate cu recurs."
6. Articolul 10 alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"Art. 10
(1) Principalele indatoriri ale judecatorului sindic, in cadrul prezentei
legi, sunt:
a) examinarea activitatii debitorului in raport cu situatia de fapt,
intocmirea unui raport amanuntit asupra cauzelor si imprejurarilor care au dus
la incetarea de plati, cu mentionarea persoanelor carora le-ar fi imputabila,
si supunerea acelui raport tribunalului, in termen de 30 de zile de la
desemnarea sa;
b) stabilirea datelor sedintelor adunarii creditorilor, ori de cate ori
considera necesar, si prezidarea sedintelor;
c) conducerea activitatii persoanelor pe care le-a angajat sa-l ajute;
d) introducerea, la tribunal, de actiuni pentru anularea actelor
frauduloase, incheiate de debitor in dauna drepturilor creditorilor, precum si
a unor transferuri cu caracter patrimonial, a unor operatiuni comerciale
incheiate de debitor si a constituirii unor garantii acordate de acesta;
e) mentinerea sau rezilierea unor contracte incheiate de debitor;
f) admiterea planului de reorganizare a activitatii debitorului sau, dupa
caz, de lichidare a unor bunuri din averea acestuia, pana la acoperirea
pasivului;
g) supravegherea activitatii desfasurate de debitor in baza planului de
reorganizare;
h) la inceperea procedurii falimentului, aplicarea sigiliilor,
inventarierea bunurilor debitorului si luarea masurilor corespunzatoare pentru
conservarea lor;
i) examinarea creantelor si, atunci cand este cazul, formularea de
obiectiuni la ele;
j) urmarirea incasarii creantelor din averea debitorului, rezultate din
transferuri de bunuri sau de sume de bani, efectuate de acesta inainte de
inregistrarea cererii introductive;
k) lichidarea bunurilor din averea debitorului;
l) primirea platilor pe seama debitorului si consemnarea sumelor, in termen
de 24 de ore, in contul bancar prevazut la art. 3^1 alin. (2);
m) sesizarea tribunalului despre orice problema care ar cere o solutionare
de catre acesta;
n) efectuarea oricaror acte de procedura cerute de prezenta lege."
7. Articolul 15 alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"Art. 15
(1) In cadrul primei sedinte, adunarea creditorilor va alege, cu majoritate
simpla, un comitet de 3 - 5 creditori, dintre cei cu creante garantate si cei
chirografari, care se vor fi oferit voluntar. Daca nu se va ajunge la aceasta
majoritate, comitetul va fi desemnat de judecatorul sindic."
8. Articolul 17 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 17
(1) In termen de 45 de zile de la inceperea procedurii prevazute in
prezenta lege, creditorii care detin cel putin 75% din valoarea totala a
creantelor pot decide, cu o majoritate reprezentand cel putin 50% din valoarea
totala a creantelor, angajarea unui administrator - persoana fizica sau
societate comerciala -, care va fi desemnat de tribunal. Administratorul -
persoana fizica - sau delegatul permanent - persoana fizica - al societatii
comerciale administratoare va trebui sa fie contabil autorizat, expert contabil
sau licentiat in studii economice ori in drept si sa aiba cel putin 5 ani de
activitate practica - economica sau juridica.
(2) Cand debitorul supus prezentei proceduri este o societate bancara,
desemnarea administratorului se va face cu avizul obligatoriu al Bancii
Nationale a Romaniei si al Ministerului Finantelor."
9. La sfarsitul capitolului II, dupa articolul 18 se vor introduce
sectiunea a 5-a "Lichidatorul" si articolul 18^1, cu urmatorul
cuprins:
"Art. 18^1
(1) In cazurile de faliment, la propunerea judecatorului-sindic, tribunalul
va putea dispune angajarea unui lichidator - persoana fizica sau societate
comerciala -, pe care-l va desemna. Lichidatorul - persoana fizica - sau
delegatul permanent - persoana fizica - al societatii comerciale lichidatoare
va trebui sa fie contabil autorizat, expert contabil sau licentiat in studii
economice ori in drept si sa aiba cel putin 5 ani de activitate practica -
economica sau juridica.
(2) Cand debitorul supus prezentei proceduri este o societate bancara,
desemnarea lichidatorului se va face cu avizul obligatoriu al Bancii Nationale
a Romaniei si al Ministerului Finantelor.
(3) Lichidatorul efectueaza actele si operatiunile dispuse de
judecatorul-sindic."
10. Articolul 33 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 33
Debitorul are obligatia de a pune la dispozitia judecatorului-sindic si a
administratorului, atat in cazul reorganizarii, cat si in cel al lichidarii
unor bunuri din averea sa, pana la acoperirea pasivului, toate informatiile
cerute de acestia cu privire la activitatea si averea sa, precum si lista
platilor si a transferurilor patrimoniale, facute de el, in cele 90 de zile
anterioare inregistrarii declaratiei prevazute la art. 21 alin. (1) lit.
f)."
11. Articolul 27 alineatul (2), articolul 36 si articolul 37 se abroga.
12. Articolul 38 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 38
Masurile prevazute in prezenta sectiune se aplica numai in cazurile de
faliment."
13. Articolul 39 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 39
Judecatorul-sindic poate introduce la tribunal actiuni pentru anularea
actelor frauduloase, incheiate de debitor in dauna drepturilor creditorilor, in
cei 3 ani anteriori inregistrarii cererii introductive."
14. Articolul 40 alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"Art. 40
(1) Judecatorul-sindic poate introduce la tribunal actiuni pentru anularea
constituirilor sau transferurilor de drepturi patrimoniale catre terti si
pentru restituirea de catre acestia a bunurilor transmise si a valorii altor
prestatii executate, realizate de debitor prin urmatoarele acte:
a) acte de transfer cu titlu gratuit, efectuate in cei 3 ani anteriori
inregistrarii cererii introductive; sunt exceptate sponsorizarile in scop
umanitar;
b) operatiuni comerciale, in care prestatia debitorului depaseste vadit pe
cea primita, efectuate in cei 3 ani anteriori inregistrarii cererii
introductive;
c) acte incheiate, in cei 3 ani anteriori inregistrarii cererii
introductive, cu intentia tuturor partilor implicate in ele de a sustrage
bunuri de la urmarirea de catre creditori sau de a le leza in orice alt fel
drepturile;
d) acte de transfer de proprietate catre un creditor pentru stingerea unei
datorii anterioare sau in folosul acestuia, efectuate in cele 120 de zile
anterioare inregistrarii cererii introductive si avand ca urmare cresterea
sumei pe care creditorul ar putea sa o pretinda in caz de faliment al
debitorului;
e) constituirea ori perfectarea unei garantii reale pentru o creanta care
era chirografara in cele 120 de zile anterioare cererii introductive."
15. Articolul 44 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 44
Judecatorul-sindic, comitetul creditorilor sau lichidatorul va putea
intenta actiune pentru a recupera de la subdobanditor bunul ori valoarea
bunului transferat de catre debitor, numai daca subdobanditorul nu a platit
valoarea corespunzatoare a bunului si stia ca transferul initial poate fi
anulat."
16. Articolul 46 alineatele (1), (2) si (5) vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 46
(1) In vederea cresterii la maximum a valorii averii debitorului,
judecatorul-sindic poate sa mentina sau sa rezilieze orice contract, inclusiv
contractele de prelungire a creditelor, inchirierile neexpirate sau alte
contracte pe termen lung, atat timp cat aceste contracte nu vor fi fost
executate in totalitate ori substantial de catre toate partile implicate.
Judecatorul-sindic trebuie sa raspunda, in termen de 30 de zile, unei
notificari a co-contractantului, prin care i se cere sa opteze pentru
mentinerea ori rezilierea contractului; in lipsa unui astfel de raspuns,
judecatorul-sindic nu va mai putea cere executarea contractului, acesta fiind
socotit reziliat.
(2) In cazul rezilierii unui contract, o actiune pentru despagubiri poate
fi facuta de catre co-contractant impotriva debitorului."
"(5) Un contract de munca sau de inchiriere in calitate de locatar va
putea fi reziliat numai cu respectarea termenelor legale de preaviz."
17. Articolul 52 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 52
Judecatorul-sindic sau lichidatorul poate sa rezilieze un contract prin
care debitorul s-a obligat sa efectueze anumite servicii specializate sau cu
caracter strict personal, in afara de cazul in care creditorul accepta
efectuarea prestatiei de catre o persoana desemnata de judecatorul-sindic sau
de lichidator."
18. Articolul 55 alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
"(2) Planul va prevedea fie reorganizarea si continuarea activitatii
debitorului, fie lichidarea averii acestuia."
19. Articolul 55 alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:
"(3) Declaratia debitorului persoana fizica, facuta in conditiile art.
21 alin. (1) lit. f), cu privire la intentia de a-si reorganiza activitatea, nu
va fi acceptata si nici un plan propus de acesta nu va fi admis in conditiile
art. 62, daca el a mai fost, in ultimii 5 ani, debitor intr-o procedura in
conformitate cu prezenta lege sau a fost condamnat definitiv pentru: bancruta
frauduloasa, gestiune frauduloasa, abuz de incredere, fals, inselaciune,
delapidare, marturie mincinoasa, dare sau luare de mita, infractiuni impotriva
proprietatii publice sau private ori infractiuni incriminate prin Legea
concurentei nr. 21/1996."
20. Articolul 55 alineatul (5) si articolul 60 se abroga.
21. Articolul 61 literele c) si d) vor avea urmatorul cuprins:
"c) ce despagubiri urmeaza a fi oferite tuturor categoriilor de
creditori, in comparatie cu ceea ce ar primi prin distribuire, daca s-ar putea
face, in caz de faliment;
d) cum si catre cine va putea fi vanduta - partial sau total, in bloc -
averea debitorului si ce efecte vor putea fi obtinute prin aceasta, mai ales in
ceea ce priveste continuarea utilizarii unor parti din intreprinderea
debitorului, folosirea salariatilor, satisfacerea creditorilor, precum si
proiectele financiare pe care se intemeiaza posibilitatea de realizare a
planului."
22. Articolul 62 alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:
"(3) Judecatorul-sindic va dispune ca admiterea planului sa fie
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, si in doua ziare
locale de larga raspandire, cu indicarea propunatorului, a datei cand se va
vota cu privire la plan si a faptului ca este admisibila votarea prin
scrisoare, cu legalizarea semnaturii creditorului de catre notarul public,
transmisa prin orice mijloace si inregistrata la tribunal. Din momentul
publicarii, toate partile interesate vor fi socotite ca au cunostinta despre
plan."
23. Articolul 64 alineatul (1) litera b) prima liniuta va avea urmatorul
cuprins:
"- nici una dintre categoriile care nu accepta planul nu primeste mai
putin decat ar fi primit in caz de faliment;"
24. Articolul 65 alineatele (2) si (3) vor avea urmatorul cuprins:
"(2) Daca nici un plan nu este confirmat, tribunalul va dispune ca
judecatorul-sindic sa inceapa, de indata, procedura falimentului, in conditiile
art. 72 si urmatoarele.
(3) Remuneratia persoanelor angajate in temeiul art. 9, 17 si 18^1 din
prezenta lege si alte cheltuieli administrative vor fi achitate in intregime la
data la care planul este confirmat, cu exceptia cazurilor in care partile
interesate ar accepta, in scris, alte termene de plata. Planul trebuie sa
precizeze cum va fi asigurata aceasta plata."
25. In sectiunea a 5-a "Reorganizarea", dupa articolul 67 se
introduc articolele 67^1 si 67^2, cu urmatorul cuprins:
"Art. 67^1
(1) In termen de 30 de zile de la deschiderea procedurii de reorganizare,
toti creditorii ale caror creante sunt anterioare datei incetarii platilor, cu
exceptia salariatilor, vor depune declaratia de creante in adunarea
creditorilor.
(2) Declararea creantelor trebuie facuta chiar daca acestea nu sunt
stabilite printr-un titlu.
(3) Creantele catre bugetul de stat si al asigurarilor sociale de stat sunt
luate in consideratie, cu titlu provizoriu, in cuantumul declarat de debitor.
Art. 67^2
(1) Dupa deschiderea procedurii de reorganizare, este interzis membrilor
organelor de conducere ale debitorului, sub sanctiunea nulitatii, sa
instraineze, fara acordul tribunalului, actiunile sau partile lor sociale,
detinute la debitorul care face obiectul acestei proceduri.
(2) Judecatorul-sindic sau administratorul va lua masura indisponibilizarii
actiunilor sau a partilor sociale, potrivit alin. (1), in registrele speciale
de evidenta sau in conturile inregistrate electronic."
26. Articolul 68 alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"Art. 68
(1) Daca debitorul nu se conformeaza planului, judecatorul-sindic,
administratorul sau oricare dintre creditori poate cere, in scris, tribunalului
sa aprobe inceperea procedurii falimentului, in conditiile art. 72 si
urmatoarele."
27. Titlul sectiunii a 6-a "Lichidarea" va avea urmatorul
cuprins:
"Sectiunea a 6-a - <<Falimentul>>"
28. Articolul 72 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 72
In cazurile prevazute la art. 65 alin. (2), art. 67 alin. (1), art. 68
alin. (1) si la art. 75 alin. (3) se vor aplica dispozitiile din prezenta
sectiune."
29. Articolul 75 alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:
"(3) Daca cererea este admisa, tribunalul va dispune aplicarea, de
indata, a dispozitiilor din prezenta sectiune."
30. Articolul 78 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 78
Daca averea debitorului poate fi inventariata complet intr-o singura zi,
judecatorul-sindic sau lichidatorul, prin delegare, va putea proceda imediat la
inventariere, fara a aplica sigiliile. In toate celelalte cazuri, el va proceda
la inventariere in cel mai scurt timp posibil. Debitorul va trebui sa fie de
fata si sa asiste la inventar, daca judecatorul-sindic o cere. Daca debitorul
nu se va prezenta, el nu va putea contesta datele din inventar."
31. Articolul 80 alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"Art. 80
(1) In timpul actiunii de sigilare, judecatorul-sindic sau, dupa caz,
lichidatorul va lua masurile necesare pentru conservarea bunurilor."
32. Articolul 82 alineatele (1) si (2) vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 82
(1) Daca informatiile date de debitor nu cuprind o lista corespunzatoare a
numelor si a adreselor tuturor creditorilor sai, judecatorul-sindic poate
folosi, pe cheltuiala averii debitorului, un expert contabil, care, folosind
bilantul, registrele contabile si orice alte documente ale debitorului, va
intocmi lista creditorilor.
(2) Judecatorul-sindic va trimite fiecarui creditor o notificare, in care
va preciza termenul limita pentru inregistrarea creantelor impotriva
debitorului si conditiile legale pentru ca o creanta sa fie considerata
valabila."
33. Articolul 84 alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
"(2) Creantele vor fi prezentate, cu o cerere, in termen de 30 de zile
de la data trimiterii de catre tribunal la creditori a notificarii mentionate
la art. 82 alin. (2). Creantele vor fi inregistrate intr-un registru care se va
tine la grefa tribunalului."
34. Articolul 94 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 94
(1) Tuturor creditorilor, ale caror creante vor fi fost contestate de catre
judecatorul-sindic, de catre debitor sau de catre unul dintre ceilalti
creditori, li se va comunica, prin notificare a judecatorului-sindic, termenul
stabilit de tribunal, in care acesta va solutiona, deodata, toate
contestatiile.
(2) Termenul mentionat la alin. (1) nu va putea depasi 20 de zile de la
emiterea notificarilor."
35. Articolul 97 se abroga.
36. Articolul 98 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 98
(1) Lichidarea bunurilor din averea debitorului va fi efectuata de
lichidator, sub conducerea judecatorului-sindic si sub controlul tribunalului.
(2) Ea va incepe de indata dupa afisarea tabelului de creante mentionat la
art. 95. Bunurile vor putea fi vandute in bloc - ca un ansamblu in stare de
functionare - sau individual."
37. Articolul 99 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 99
(1) In caz de necesitate sau de utilitate invederata a vanzarii in bloc,
judecatorul-sindic va desemna o comisie formata din trei experti dintre cei
figurand pe tabelul tribunalului, care, in termen de cel mult 30 de zile, va
depune un raport, in care vor fi indicate, descrise si evaluate bunurile ce
urmeaza a fi vandute impreuna, precizandu-se si sarcinile de care, eventual,
sunt grevate, si vor fi propuse modalitatile de vanzare.
(2) Judecatorul-sindic va analiza acest raport si, daca va fi de acord cu
cuprinsul lui, il va supune, impreuna cu propunerea pretului global minim si cu
acordul adunarii creditorilor, dat cu unanimitatea voturilor creditorilor cu
creante garantate si cu votul majoritatii simple a creditorilor chirografari,
tribunalului, spre aprobare.
(3) Daca judecatorul-sindic sau tribunalul va avea obiectii cu privire la
cuprinsul raportului, acesta va fi inapoiat comisiei de experti, care va trebui
sa-l prezinte, refacut, in termen de 15 zile.
(4) Daca tribunalul aproba vanzarea, aceasta se va efectua in conditiile
stabilite in raport."
38. Articolul 100 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 100
Dispozitiile Codului de procedura civila cu privire la executarea silita
asupra bunurilor nemiscatoare - prin licitatie si adjudecare -, precum si cele
cu privire la executarea silita a bunurilor miscatoare - prin vanzare sau
licitatie - se vor aplica, in mod corespunzator, in cursul lichidarii
judiciare."
39. Articolul 101 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 101
(1) Prin derogare de la dispozitiile art. 100, imobilele vor putea fi
vandute si direct, in urma propunerii judecatorului-sindic, aprobata de
tribunal.
(2) Propunerea judecatorului-sindic va trebui sa identifice imobilul prin
situatia de pe teren si prin datele din registrele de publicitate imobiliara si
sa precizeze sarcinile de care este grevat. Inainte de a fi supusa
tribunalului, propunerea va trebui sa fie notificata debitorului si
creditorilor cu garantii reale asupra bunului, care isi vor putea formula
obiectiile la tribunal, in termen de 10 zile de la primirea notificarii.
(3) Tribunalul va solutiona, de urgenta, obiectiile, in sedinta.
(4) Incheierea tribunalului va fi afisata la imobilul care urmeaza a fi
vandut, notificata debitorului si creditorilor cu garantii reale asupra imobilului
si publicata in doua ziare locale de larga raspandire.
(5) Vanzarea va putea fi facuta, sub sanctiunea nulitatii, numai dupa 20 de
zile de la data ultimei publicari in ziar."
40. Dupa articolul 102 se introduce articolul 102^1, cu urmatorul cuprins:
"Art. 102^1
Valorile mobiliare vor fi vandute in conditiile Legii nr. 52/1994 privind
valorile mobiliare si bursele de valori."
41. Articolul 103 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 103
Sumele rezultate din vanzari vor fi depuse in contul prevazut la art. 3^1
alin. (2) si recipisele vor fi predate judecatorului-sindic."
42. Articolul 104 alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"Art. 104
(1) Creditorii avand ipoteci sau alte garantii reale asupra bunurilor
averii debitorului vor fi platiti din sumele realizate din vanzarea bunurilor
supuse garantiilor lor, creantele cuprinzand tot capitalul, dobanzile si
cheltuielile aferente. In cazul in care sumele realizate din vanzarea acestor
bunuri vor fi insuficiente pentru plata in intregime a respectivelor creante
garantate, pentru diferenta creditorii vor avea creante chirografare care vor
veni in concurs cu cele prevazute la art. 107 pct. 9 si vor fi supuse
dispozitiilor art. 87. Daca pretul realizat va depasi creanta impreuna cu
dobanzile si cheltuielile aferente, diferenta in plus va fi depusa, prin grija
judecatorului-sindic sau a lichidatorului, in contul averii debitorului."
43. Titlul paragrafului 4 va fi: "Distribuirea sumelor realizate in
urma lichidarii"
44. Articolul 106 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 106
Creantele bugetare, constand in impozite, taxe, contributii, amenzi si alte
sume ce reprezinta venituri publice - potrivit Legii nr. 72/1996 privind
finantele publice - se urmaresc si se realizeaza conform Ordonantei Guvernului
nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata si modificata prin
Legea nr. 108/1996."
45. Articolul 107 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 107
Creantele chirografare vor fi platite atat in cazul reorganizarii sau al
lichidarii unor bunuri din averea debitorului pe baza de plan, cat si in cel al
falimentului, in urmatoarea ordine:
1. taxele, timbrele si orice alte cheltuieli de executare aferente
procedurii instituite prin prezenta lege;
2. retributiile persoanelor angajate in conditiile art. 9, 17 si 18^1, sub
rezerva celor prevazute la art. 65 alin. (3);
3. creditele bancare, cu dobanzile si cheltuielile aferente;
4. daca debitorul este o persoana fizica, sumele necesare pentru intretinerea
lui si a familiei sale, sume stabilite de tribunal;
5. creantele izvorate din contracte de munca, pe cel mult 6 luni anterioare
inceperii procedurii;
6. sumele datorate unor terti pentru hrana si intretinere, pe cel mult 6
luni anterioare inceperii procedurii;
7. cheltuielile din timpul procedurii, necesare conservarii si
administrarii bunurilor din averea debitorului;
8. datoriile rezultate din continuarea activitatii debitorului, in
conditiile art. 69;
9. alte creante chirografare."
46. Articolul 108 se abroga.
47. Articolul 122 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 122
(1) Prin inchiderea procedurii, debitorul va fi descarcat de obligatiile pe
care le avea inainte de inregistrarea cererii sale sau de la expirarea termenului
pentru a contesta cererea creditorilor ori inainte de respingerea contestatiei
sale impotriva cererii creditorilor; totusi, sub rezerva gasirii debitorului ca
vinovat de bancruta frauduloasa sau de a fi facut plati ori transferuri
frauduloase inainte de datele de mai sus, el nu va fi descarcat de acele
obligatii, in masura in care ele nu au fost platite in cadrul procedurii.
(2) Alin. (1) nu se aplica debitorilor care, in ultimii 5 ani, au fost
supusi prezentei proceduri si au beneficiat de dispozitiile acestui alineat.
Fata de acesti debitori, fiecare creditor isi va pastra dreptul la plata
restului creantelor sale, potrivit dreptului comun."
Art. 2
Prezenta ordonanta de urgenta intra in vigoare in termen de 30 de zile de
la data publicarii ei in Monitorul Oficial al Romaniei.
Art. 3
Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii si lichidarii judiciare,
cu modificarile si completarile aduse prin prezenta ordonanta de urgenta, se va
republica in Monitorul Oficial al Romaniei, dandu-se textelor o noua
numerotare.
Art. 4
Procedurile de reorganizare si lichidare deschise pana la data intrarii in
vigoare a prezentei ordonante de urgenta vor fi continuate si inchise in
conditiile Legii nr. 64/1995, in forma publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 130 din 29 iunie 1995.
Art. 5
Ordonanta Guvernului nr. 38/1996, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 204 din 30 august 1996, aprobata prin Legea nr.
89/1997, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea l, nr. 107 din 30
mai 1997, se abroga.
Art. 6
In toate actele normative in care figureaza, denumirea "lichidare
judiciara" se inlocuieste cu aceea de "faliment".
PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA
Contrasemneaza:
Ministrul justitiei,
Valeriu Stoica
Ministru de stat,
ministrul reformei,
Ulm Spineanu