Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA DE URGENTA Nr

ORDONANTA DE URGENTA   Nr. 80 din  4 iunie 1999

pentru modificarea si completarea Legii nr. 56/1992 privind frontiera de stat a Romaniei

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 275 din 16 iunie 1999


SmartCity3


    In temeiul dispozitiilor art. 114 alin. (4) din Constitutia Romaniei,

    Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta de urgenta:

    Art. 1
    Legea nr. 56/1992 privind frontiera de stat a Romaniei, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 126 din 9 iunie 1992, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Articolul 4 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 4
    Pentru executarea pazei, supravegherii si controlul trecerii frontierei de stat se constituie:
    a) Fasia de protectie a frontierei de stat, cu o latime de 20 metri incepand de la linia frontierei de stat, pentru frontiera de uscat, si de la limita terenului inundabil, pentru frontiera de apa, catre interior. Se excepteaza litoralul Marii Negre, sectorul lagunar, porturile de la Dunare, caile de comunicatie si lucrarile hidrotehnice situate la frontiera.
    In locurile din imediata apropiere a frontierei de stat, in care terenurile sunt mlastinoase, supuse erodarilor sau avalanselor, fasia de protectie a frontierei de stat se constituie mai in adancime.
    Suprafetele de teren cuprinse intre fasia de protectie a frontierei de stat si culoarul de frontiera sau malul apelor se administreaza de catre persoanele fizice sau juridice carora le apartin, cu respectarea normelor prezentei legi.
    Fasia de protectie a frontierei de stat face parte din domeniul public de interes national si se administreaza de catre Politia de Frontiera Romana. Limitele interioare ale fasiei de protectie a frontierei de stat vor fi marcate prin grija Politiei de Frontiera Romane.
    b) Zona de frontiera, alcatuita din teritoriul comunelor, oraselor, municipiilor, care, potrivit organizarii administrative a teritoriului Romaniei, sunt situate in apropierea frontierei de stat, litoralului Marii Negre, sectorului lagunar pe o adancime de 20 km fata de acestea catre interior.
    Localitatile incluse in zona de frontiera, cu exceptia statiunilor turistice de pe litoralul Marii Negre, vor avea inscrisa, pe panourile cu denumirea acestora, mentiunea in limba romana "LOCALITATE DE FRONTIERA" si vor fi aduse la cunostinta populatiei prin grija prefectilor.
    In fasia de protectie a frontierei de stat si in zona de frontiera politia de frontiera are dreptul sa circule, sa instaleze posturi de paza si mijloace pentru asigurarea pazei, a supravegherii si controlului trecerii frontierei de stat, cu exceptia terenurilor cu regim de drept privat. In situatii deosebite politia de frontiera isi poate extinde atributiile in zonele exceptate, cu instiintarea prealabila a celor care le au in proprietate sau in administrare."
    2. Articolul 5 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 5
    Regimul juridic al frontierei de stat a Romaniei cuprinde totalitatea normelor prevazute in legislatia interna, care privesc frontiera de stat, desfasurarea diferitelor activitati in zona de frontiera, apele de frontiera, apele maritime interioare si in marea teritoriala.
    Asigurarea respectarii regimului juridic al frontierei de stat a Romaniei, a drepturilor suverane ale statului roman in zona contigua si in zona economica exclusiva revine Ministerului de Interne prin Politia de Frontiera Romana si altor institutii abilitate prin lege, in conformitate cu prevederile legislatiei in materie.
    Politia de Frontiera Romana are in structura Inspectoratul General al Politiei de Frontiera, ca unitate centrala, cuprinzand Garda de coasta si structuri teritoriale subordonate."
    3. Dupa alineatul 2 al articolului 6 se introduc trei alineate cu urmatorul cuprins:
    "Deschiderea de noi puncte de control sau inchiderea temporara ori definitiva a celor existente se aproba prin hotarare a Guvernului.
    Guvernul Romaniei va da publicitatii lista cuprinzand punctele de control pentru trecerea frontierei, deschise traficului international, punctele de mic trafic si treceri simplificate.
    Deschiderea ocazionala a unor puncte de control, in vederea desfasurarii unor activitati cu caracter festiv sau religios, precum si inchiderea acestora sunt de competenta Politiei de Frontiera Romane."
    4. Articolul 10 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 10
    Pentru solutionarea problemelor rezultate din intelegerile bilaterale de frontiera se numesc, prin hotarare a Guvernului, reprezentantii/imputernicitii de frontiera si loctiitorii acestora, precum si delegatii romani in comisiile mixte interguvernamentale, din randul ofiterilor Politiei de Frontiera Romane si al functionarilor altor institutii interesate."
    5. Titlul capitolul III va avea urmatorul cuprins:
    "CAP. 3
    Atributii"
    6. Articolul 11 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 11
    Paza, supravegherea, controlul trecerii frontierei de stat, precum si supravegherea, controlul si jurisdictia in apele interioare ale Dunarii, Delta Dunarii, apele maritime interioare, marea teritoriala, zona contigua si in zona economica exclusiva a Romaniei se exercita de catre Politia de Frontiera Romana".
    7. Articolul 12 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 12
    Politia de Frontiera Romana are urmatoarele atributii principale:
    a) executa paza, supravegherea si controlul trecerii frontierei de stat a Romaniei, previne si combate trecerile ilegale peste granita, contrabanda si orice incalcare a regimului juridic al frontierei de stat;
    b) supravegheaza apele de frontiera, apele interioare ale Dunarii, Delta Dunarii, apele maritime interioare, marea teritoriala, asigura drepturile si jurisdictia statului roman in zona contigua si in zona economica exclusiva;
    c) supravegheaza spatiul aerian adiacent frontierei de stat si marii teritoriale;
    d) asigura aplicarea prevederilor tratatelor, acordurilor, conventiilor si protocoalelor de frontiera, incheiate de Romania cu statele vecine;
    e) asigura supravegherea, controlul si intretinerea semnelor de frontiera;
    f) organizeaza si realizeaza cooperarea pentru paza, supravegherea si controlul trecerii frontierei de stat cu organele similare ale statelor vecine, conform intelegerilor bilaterale;
    g) face propuneri cu privire la numirea reprezentantilor/imputernicitilor de frontiera si a loctiitorilor acestora, precum si a delegatilor romani, in comisiile mixte interguvernamentale de frontiera;
    h) actioneaza pentru descoperirea, retinerea si cercetarea, in conditiile legii, a persoanelor care savarsesc infractiuni ori contraventii la regimul juridic al frontierei de stat;
    i) ia masuri pentru aplicarea si respectarea legislatiei de frontiera;
    j) coordoneaza activitatile personalului celorlalte institutii care, potrivit legii, isi desfasoara activitatea in legatura cu trecerea frontierei de stat si asigura indeplinirea corecta a indatoririlor de serviciu de catre intregul personal din punctul de control pentru trecerea frontierei;
    k) realizeaza controlul documentelor de calatorie pentru trecerea frontierei de stat prin punctele de control, punctele de mic trafic si treceri simplificate, eliberate de autoritatile romane, precum si al celor eliberate de autoritatile straine, recunoscute sau acceptate de statul roman, concomitent cu derularea fluenta, corecta si civilizata a traficului de calatori si de marfuri;
    l) asigura controlul trecerii peste frontiera de stat, in conditiile legii, a armelor, munitiilor, armelor de panoplie si de autoaparare, munitiilor aferente acestora, substantelor explozive si a dispozitivelor incarcate cu substante toxice ori radioactive;
    m) interzice trecerea peste frontiera de stat a persoanelor date in urmarire generala sau internationala, in baza informatiilor si solicitarilor transmise de organele in drept, inclusiv a celor de colaborare in plan extern;
    n) acorda, cu titlu de exceptie, viza de intrare si de tranzit, in functie de scopul calatoriei persoanelor, cu sau fara scutire de taxa ori cu reducerea acesteia, conform reglementarilor in materie;
    o) previne si combate faptele specifice infractionalitatii transfrontaliere;
    p) asigura controlul si supravegherea mijloacelor de transport si apara ordinea publica in punctele de control;
    r) executa orice alte atributii stabilite prin lege."
    8. Articolul 13 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 13
    Pentru indeplinirea atributiilor ce ii revin, Politia de Frontiera Romana coopereaza cu celelalte unitati si formatiuni ale Ministerului de Interne, cu unitatile Ministerului Apararii Nationale si cu alte institutii cu competente in domeniul ordinii publice si sigurantei nationale. De asemenea, realizeaza cooperarea cu celelalte ministere si autoritati ale administratiei publice centrale si locale cu atributii in domeniul asigurarii respectarii regimului juridic al frontierei de stat, regimului juridic al apelor maritime interioare, marii teritoriale, zonei contigue si al zonei economice exclusive, precum si cu autoritatile vamale, pentru efectuarea unor actiuni specifice in zona vamala speciala.
    In cazul unor actiuni maritime sau fluviale comune ale navelor Garzii de coasta cu cele ale Marinei militare din Ministerul Apararii Nationale, acestea din urma vor avea la bord un ofiter al Garzii de coasta si vor arbora pavilionul distinctiv al acesteia. In aceste conditii, navei Marinei militare i se confera autoritatea si drepturile Garzii de coasta.
    Capitaniile portuare si autoritatile vamale vor informa structurile teritoriale ale Inspectoratului General al Politiei de Frontiera despre navele care au aprobarile legale de iesire/intrare in porturile in care acestea isi desfasoara activitatea."
    9. Literele d) si e) ale articolului 14 vor avea urmatorul cuprins:
    "d) sa opreasca, sa conduca la sediul structurilor teritoriale ale Politiei de Frontiera Romane si sa cerceteze, in conditiile legii, persoanele despre care exista informatii sau probe ca au savarsit fapte penale sau contraventionale in legatura cu frontiera de stat si sa controleze imbracamintea si bagajele acestora;
    e) sa stabileasca, impreuna cu autoritatile administratiei publice locale, masuri specifice obligatorii, cu caracter temporar, referitoare la paza, supravegherea si controlul trecerii frontierei de stat, care nu contravin legii si care vor fi aduse la cunostinta cetatenilor prin grija prefectilor si a primarilor;"
    10. La articolul 14 se introduce litera f) cu urmatorul cuprins:
    "f) sa foloseasca orice mijloc de transport si de telecomunicatie, indiferent de proprietar sau detinator - persoana fizica sau juridica -, cu exceptia celor apartinand Corpului diplomatic sau consular, pentru luarea unor masuri legale ce nu sufera amanare si care nu pot fi aduse la indeplinire altfel. Cheltuielile ocazionate de folosirea acestor mijloace vor fi achitate, ulterior, la cererea proprietarilor si vor fi suportate din fondurile Politiei de Frontiera Romane, urmand sa fie recuperate, potrivit legii, de la persoanele care au determinat interventia."
    11. Articolul 15 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 15
    Pentru indeplinirea atributiilor de serviciu, in apele de frontiera, apele interioare ale Dunarii, Delta Dunarii, apele maritime interioare, marea teritoriala, zona contigua si in zona economica exclusiva, personalul Politiei de Frontiera Romane are dreptul:
    a) sa verifice respectarea regimului juridic al frontierei de stat a Romaniei;
    b) sa supravegheze activitatile ce se desfasoara in apele de frontiera, apele interioare ale Dunarii, Delta Dunarii, apele maritime interioare, marea teritoriala, zona contigua, zona economica exclusiva si in spatiul aerian adiacent acestora;
    c) sa previna si sa combata incercarile de trecere ilegala si contrabanda peste frontiera de stat in apele de frontiera, apele maritime interioare si in marea teritoriala;
    d) sa descopere si sa impiedice actiunile de piraterie;
    e) sa controleze periodic pozitia si integritatea semnelor de frontiera;
    f) sa opreasca, sa retina, sa controleze si sa conduca pentru cercetari, in porturile Romaniei, navele, ambarcatiunile si persoanele care au incalcat regimul juridic al frontierei de stat, drepturile suverane ale Romaniei in zona contigua sau in zona economica exclusiva;
    g) sa actioneze pentru oprirea si controlul oricarei nave suspecte, la solicitare sau din proprie initiativa, in situatia in care se detin informatii privind implicarea navei in activitati ilegale desfasurate in apele de frontiera, apele interioare ale Dunarii, Delta Dunarii, apele maritime interioare, marea teritoriala, zona contigua si in zona economica exclusiva ale Romaniei, informand de indata celelalte institutii cu competente in domeniu. Intreaga raspundere privind consecintele ce decurg din oprirea nejustificata a navei revine solicitantului;
    h) sa previna si sa combata orice activitate ilegala desfasurata in apele de frontiera, apele interioare ale Dunarii, Delta Dunarii, apele maritime interioare, marea teritoriala, zona contigua si in zona economica exclusiva, care ar afecta interesele si suveranitatea statului roman, informand de indata autoritatile romane competente."
    12. Articolul 16 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 16
    Pentru indeplinirea atributiilor ce ii revin, personalul Politiei de Frontiera Romane poate folosi nave, ambarcatiuni, elicoptere, autovehicule si alte mijloace de transport. Acestea vor purta semnul si inscriptia armei pe bordurile navelor si pe lateralele autovehiculelor, care vor fi prevazute si cu girofaruri. Motocicletele de orice tip vor avea asemenea inscriptii pe rezervorul de benzina si vor fi prevazute cu girofaruri."
    13. Articolul 17 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 17
    Pentru combaterea fenomenului infractional, personalul Politiei de Frontiera Romane are dreptul, in conditiile legii, sa culeaga, sa stocheze, sa prelucreze si sa faca schimb de date si informatii cu celelalte autoritati de stat cu atributii in domeniul apararii, ordinii publice si sigurantei nationale. De asemenea, organizeaza si realizeaza schimbul de date si informatii cu autoritatile de frontiera ale altor state, pe baza intelegerilor bi- sau multilaterale incheiate in acest sens.
    Pentru indeplinirea misiunilor de paza, supraveghere si control al trecerii frontierei de stat, personalul Politiei de Frontiera Romane poate retine, in conditiile legii, persoanele care au savarsit infractiuni sau despre care exista informatii ca au savarsit astfel de fapte si in afara zonei de frontiera.
    Pe timpul indeplinirii atributiilor de serviciu, personalul specializat al Politiei de Frontiera Romane poate realiza fotografii si inregistrari audio sau video ale persoanelor, mediului inconjurator si ale imprejurarilor esentiale ale actiunilor infractionale, informand de indata despre aceasta organul de jurisdictie competent.
    In scopul indeplinirii atributiilor prevazute la alin. 1, personalul specializat al Politiei de Frontiera Romane are dreptul sa recruteze agenti si alte surse de informare, sa culeaga informatii si sa tina sub observatie persoanele suspecte, locurile si mediile frecventate de infractori, zonele, traseele si mijloacele de transport si sa stocheze informatii despre acestea in conditiile prevazute de lege.
    Pentru indeplinirea atributiilor de serviciu, personalul Politiei de Frontiera Romane are dreptul sa solicite informatii de la orice persoana.
    Pentru sprijinul acordat de catre agenti sau de celelalte surse de informare, in vederea descoperirii si retinerii participantilor la infractiunile de frontiera circumscrise crimei organizate sau a rezolvarii altor evenimente deosebite in legatura cu frontiera de stat, acestora li se pot acorda recompense din fondurile special destinate in acest scop."
    14. Articolul 18 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 18
    Personalul Politiei de Frontiera Romane, aflat in exercitarea atributiilor de serviciu, poate sa retina, in conditiile legii - in zona de frontiera, apele de frontiera, apele interioare ale Dunarii, Delta Dunarii, apele maritime interioare, marea teritoriala, zona contigua si zona economica exclusiva -, persoanele care au savarsit alte fapte penale sau contraventionale decat cele prevazute la art. 14 lit. d) si la art. 15 lit. c) si d), predandu-le de indata organelor competente, impreuna cu obiectele retinute, mijloacele materiale de proba si lucrarile efectuate."
    15. Articolul 19 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 19
    Pentru indeplinirea atributiilor de serviciu, personalul Politiei de Frontiera Romane, in raport cu natura si cu gradul de impotrivire a persoanei care a savarsit o fapta ilegala, poate utiliza, dupa caz, forta fizica, mijloacele specifice din dotare, inclusiv cainii de serviciu, si ia masurile prevazute de lege impotriva acesteia, in legatura cu stabilirea identitatii, retinerea, descoperirea si conservarea mijloacelor de proba.
    Atunci cand utilizarea altor mijloace de impiedicare sau de constrangere nu este posibila, personalul Politiei de Frontiera Romane poate folosi armamentul din dotare, in conditiile prevazute de lege."
    16. Dupa articolul 19 se introduc articolele 19^1 - 19^5 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 19^1
    Pentru oprirea si retinerea navelor si a ambarcatiunilor care au incalcat legislatia interna a Romaniei in apele nationale navigabile, in zona contigua si in zona economica exclusiva, precum si a celor care incearca sa fuga de sub escorta, navele si ambarcatiunile Garzii de coasta pot folosi armamentul de bord sau individual din dotare, in urmatoarele situatii:
    a) pentru somarea de oprire si retinere a navelor si a ambarcatiunilor;
    b) direct, fara somatie, impotriva navelor si ambarcatiunilor in anumite situatii prevazute in prezenta lege.
    Art. 19^2
    Executarea focului cu armamentul de bord, cu somatie, se efectueaza astfel:
    a) dupa ce au fost epuizate somatiile legale transmise prin toate mijloacele de comunicare radio, optico-vizuale si acustice, iar nava sau ambarcatiunea urmarita continua sa le ignore, comandantul navei Garzii de coasta procedeaza la executarea focului de avertisment, in conditiile stabilite prin prezenta lege;
    b) in cazul in care, dupa executarea somatiei legale si a focului de avertisment, nava in cauza nu se supune, se va folosi armamentul de bord, dupa ce in prealabil a fost avertizat echipajul acesteia sa se deplaseze spre partea din fata a navei, prin somatia: <<Parasiti pupa, vom deschide foc in plin!>> Dupa ce s-a convins ca avertismentul a fost inteles, nava Garzii de coasta va deschide foc in plin de la distanta mica asupra partii din spate a navei urmarite, cautandu-se pe cat posibil lovirea aparatului propulsor.
    Intreaga raspundere pentru nesupunerea la somatie si pentru consecintele ce decurg din ignorarea avertismentelor navelor Garzii de coasta revine comandantului sau inlocuitorului legal al comandantului navei urmarite.
    Art. 19^3
    Navele Garzii de coasta pot executa foc cu armamentul de bord, fara somatie, in urmatoarele situatii:
    a) impotriva navelor straine care ataca nave romanesti;
    b) impotriva navelor urmarite care riposteaza cu foc de arma sau manevreaza astfel incat securitatea navei Garzii de coasta este pusa in pericol;
    c) impotriva submarinelor sau altor vehicule submersibile straine care navigheaza in marea teritoriala in imersiune sau la cota periscopica;
    d) impotriva navelor straine care ataca alte nave in apele nationale navigabile;
    e) impotriva navelor straine care desfasoara actiuni ce pun in pericol securitatea insulelor artificiale, a conductelor si cablurilor submarine, a instalatiilor portuare, a localitatilor si obiectivelor economice de pe Litoral si a celor situate pe malurile apelor de frontiera;
    f) impotriva grupurilor inarmate care patrund in apele nationale navigabile ale Romaniei si riposteaza sau incearca sa riposteze cu arme de foc.
    Art. 19^4
    Navele Garzii de coasta executa focul de avertisment si focul in plin, astfel incat sa evite incalcarea prin foc de arma a teritoriului unui stat vecin.
    Dupa executarea focului in plin sau in caz de abordaj, comandantul navei Garzii de coasta se va conforma intocmai reglementarilor internationale privind salvarea vietii omenesti pe mare sau pe fluviu.
    Art. 19^5
    In cazul ambarcatiunilor sau al altor mijloace plutitoare de dimensiuni reduse, executarea focului cu sau fara somatie va fi efectuata cu respectarea reglementarilor privind regimul armelor de foc si al munitiilor si a dispozitiilor prezentei legi."
    17. Articolul 20 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 20
    Punctele de control pentru trecerea frontierei de stat romane, punctele de mic trafic si treceri simplificate se organizeaza si functioneaza in subordinea Inspectoratului General al Politiei de Frontiera."
    18. La articolul 23 se introduc trei alineate cu urmatorul cuprins:
    "Personalul Politiei de Frontiera Romane este obligat sa se sesizeze din oficiu asupra incalcarii atributiilor legale in domeniul controlului la trecerea frontierei de stat de catre persoanele apartinand institutiilor prevazute la art. 21 alin. 1.
    Seful punctului de control poate dispune efectuarea supracontrolului, dupa incheierea controlului de frontiera, atat la iesirea, cat si la intrarea in tara.
    Accesul in zona de responsabilitate destinata efectuarii controlului de frontiera este stabilit de seful punctului de control."
    19. Alineatele 2 si 3 ale articolului 30 vor avea urmatorul cuprins:
    "Pe timpul tranzitarii, calatorilor le este interzis sa instraineze armele si munitiile sau sa rupa sigiliile aplicate. La iesirea din tara se verifica integritatea si autenticitatea sigiliilor si daca datele de identificare a armelor si munitiilor corespund cu cele inscrise in documentul de trecere a frontierei de stat. Daca sigiliile nu sunt intacte ori datele nu corespund cu cele inscrise in documentul de trecere a frontierei de stat sau armele si munitiile au fost instrainate integral ori in parte, calatorilor in cauza li se permite trecerea frontierei numai cu aprobarea prealabila a Inspectoratului General al Politiei de Frontiera.
    Tranzitarea prin Romania a armelor de vanatoare sau de tir si a munitiilor corespunzatoare, apartinand unor persoane juridice straine, se face cu aprobarea prealabila a Inspectoratului General al Politiei de Frontiera."
    20. Articolul 31 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 31
    Armele si munitiile prevazute la art. 29 alin. 1 si 2, care nu au fost declarate, precum si alte arme sau munitii descoperite cu ocazia controlului pentru trecerea frontierei de stat se retin in vederea confiscarii si se predau, pe baza de proces-verbal, inspectoratului de politie al judetului pe a carui raza se afla punctul de control.
    Continuarea calatoriei persoanei asupra careia s-au descoperit armele si munitiile supuse confiscarii se poate face cu aprobarea Inspectoratului General al Politiei de Frontiera, in conditiile legii."
    21. Articolul 32 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 32
    Dispozitiile art. 29 - 31 se aplica in mod corespunzator si in cazul altor substante explozive, al materialelor biologice cu potential de contaminare in masa, al substantelor stupefiante si psihotrope, precum si al dispozitivelor incarcate cu substante toxice ori radioactive aflate asupra persoanelor sau, dupa caz, in mijloacele de transport rutiere, feroviare, navale sau aeriene, care trec frontiera de stat romana."
    22. Articolul 45 se abroga.
    23. Alineatele 2 si 3 ale articolului 47 vor avea urmatorul cuprins:
    "Accesul persoanelor in fasia de protectie a frontierei de stat pana la linia de frontiera este permis in baza actelor de identitate, cu aprobarea prealabila a sefului/comandantului formatiunii locale a Politiei de Frontiera Romane.
    Accesul persoanelor pentru efectuarea unor activitati dincolo de fasia de protectie a frontierei de stat, in situatiile in care aceasta se constituie mai in adancime, precum si in insulele si in ostroavele apartinand statului roman, situate in apele de frontiera, este permis numai prin locurile si in conditiile stabilite de seful/comandantul formatiunii locale a Politiei de Frontiera Romane."
    24. Articolul 49 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 49
    In porturile Romaniei, unde nu exista formatiuni ale Politiei de Frontiera Romane, accesul persoanelor la bordul navelor si accesul marinarilor straini la uscat sunt permise de catre organele de politie si de capitaniile de port."
    25. Articolul 50 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 50
    Circulatia persoanelor in zona de frontiera este permisa ziua pana la fasia de protectie a frontierei de stat, iar pe timpul noptii, in afara vetrei satelor sau a perimetrului oraselor si municipiilor, cu sau fara mijloace de transport, numai de la distanta de 500 m de la fasia de protectie a frontierei de stat catre interior, cu exceptia circulatiei pe drumurile publice si in conditiile stabilite de autoritatile administratiei publice locale, cu acordul prealabil al sefului/comandantului formatiunii locale a Politiei de Frontiera Romane.
    Ramanerea persoanelor, parcarea mijloacelor de transport si a utilajelor pe timpul noptii in zona de frontiera, pe adancimea de 500 m de la fasia de protectie a frontierei de stat catre interior, in afara vetrei satelor sau a perimetrului oraselor si municipiilor, sunt permise in conditiile stabilite de autoritatile administratiei publice locale, cu acordul prealabil al sefului/comandantului formatiunii locale a Politiei de Frontiera Romane."
    26. Articolul 51 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 51
    Zborurile, planificate si aprobate, ale aeronavelor ce executa activitati utilitare, de agrement sau sportive in spatiul aerian aferent zonei de frontiera vor fi comunicate Inspectoratului General al Politiei de Frontiera, dupa caz, de catre Statul Major al Aviatiei si Apararii Antiaeriene sau de catre Autoritatea Aeronautica Civila, in termenele prevazute de regimul de zbor in spatiul aerian al Romaniei."
    27. Articolul 52 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 52
    Plantarea pomilor si a arbustilor in fasia de protectie a frontierei de stat este interzisa.
    Pentru consolidarea terenului este permisa plantarea de arbori in fasia de protectie a frontierei de stat, atunci cand aceasta se constituie la malul apei, cu avizul formatiunilor locale ale Politiei de Frontiera Romane."
    28. Articolul 53 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 53
    Orice lucrari de constructii in extravilanul comunelor, oraselor si municipiilor pe o adancime de 500 m de la linia de frontiera, pentru frontiera de uscat, si de la malul apei, pentru frontiera de apa, catre interior, cu exceptia litoralului Marii Negre, se vor efectua dupa obtinerea tuturor aprobarilor legale, inclusiv a Inspectoratului General al Politiei de Frontiera."
    29. Articolul 54 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 54
    Cu acordul prealabil al Inspectoratului General al Politiei de Frontiera, pe adancimea de 500 m de la linia de frontiera catre interior, se pot executa activitati cum sunt: mineritul, exploatarile de titei, de gaze, de ape minerale, de ape termale, exploatarile forestiere, balastiere sau de cariere, lucrarile de imbunatatiri funciare si irigatii, indiguirile, lucrarile sau constructiile pe cursurile de apa, constructiile si amenajarile turistice sau de agrement, cercetarile si prospectarile geologice."
    30. Articolul 55 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 55
    Modul de folosire a apelor de frontiera pentru activitati economice, agrement, pescuit sportiv, scaldat, plaja, aprovizionare si pentru adapatul animalelor se stabileste de catre autoritatile administratiei publice locale, cu acordul prealabil al formatiunilor teritoriale ale Politiei de Frontiera Romane."
    31. Articolul 56 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 56
    Pescuitul industrial si sportiv in apele de frontiera si in marea teritoriala se efectueaza, in conditiile legii, in locurile si in sectoarele stabilite de autoritatile administratiei publice locale, cu aprobarea prealabila a formatiunilor teritoriale ale Politiei de Frontiera Romane."
    32. Alineatul 2 al articolului 57 va avea urmatorul cuprins:
    "Barcile si ambarcatiunile se pastreaza in locurile stabilite de catre autoritatile administratiei publice locale, cu acordul sefilor/comandantilor formatiunilor teritoriale ale Politiei de Frontiera Romane, luandu-se masuri de catre cei care le detin, pentru a se preveni folosirea acestora la trecerea ilegala a frontierei de stat sau la practicarea contrabandei."
    33. Articolul 58 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 58
    Excursiile pentru vizitarea unor obiective economice, istorice sau turistice, situate in fasia de protectie a frontierei de stat, cele de agrement si concursurile nautice in apele de frontiera se pot efectua cu aprobarea prealabila a formatiunilor teritoriale ale Politiei de Frontiera Romane."
    34. Articolul 59 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 59
    In apele de frontiera si in marea teritoriala navele cu excursionisti, precum si orice alta nava sau ambarcatiune nu au voie sa acosteze decat in porturi sau in alte locuri special amenajate in acest scop. In caz de forta majora, acostarea se va putea face in orice punct de pe malul romanesc, anuntandu-se cea mai apropiata formatiune teritoriala a Politiei de Frontiera Romane sau de politie. Dispozitiile acestui articol nu se aplica cetatenilor romani posesori de barci."
    35. Articolul 60 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 60
    Vanatoarea de-a lungul frontierei de stat pe adancimea de 500 m de la fasia de protectie a frontierei de stat catre interior, pentru frontiera de uscat, si de la limita terenului inundabil, pentru frontiera de apa, este interzisa.
    Vanatoarea organizata a animalelor de prada, pe adancimea prevazuta la alin. 1, este admisa numai ziua, de la fasia de protectie a frontierei de stat catre interior, pe baza hotararilor consiliilor locale si cu acordul prealabil al sefului/comandantului formatiunii teritoriale a Politiei de Frontiera Romane."
    36. Articolul 61 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 61
    Pasunatul animalelor este permis in timpul zilei pana la fasia de protectie a frontierei de stat, iar noaptea pana la 500 m fata de aceasta, catre interior, in locurile stabilite de autoritatile administratiei publice locale, impreuna cu formatiunile teritoriale ale Politiei de Frontiera Romane."
    37. Litera i) a articolului 62 va avea urmatorul cuprins:
    "i) sa poarte convorbiri neautorizate peste linia de frontiera, sa comita fapte, gesturi sau sa profereze expresii jignitoare la adresa statului vecin sau a cetatenilor acestuia."
    38. Articolul 63 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 63
    In situatii deosebite, pe timpul unor actiuni ale Politiei de Frontiera Romane si ale formatiunilor teritoriale subordonate, se poate opri, temporar, accesul si desfasurarea unor activitati in apropierea frontierei de stat, in afara localitatilor. Aceste masuri vor fi aduse la cunostinta autoritatilor administratiei publice locale, populatiei si unitatilor economice si sociale interesate, in timp util."
    39. La articolul 65 se introduce un alineat cu urmatorul cuprins:
    "Tentativa se pedepseste."
    40. La articolul 66 se introduce un alineat cu urmatorul cuprins:
    "Tentativa se pedepseste."
    41. Alineatele 1 si 2 ale articolului 67 vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 67
    Fapta persoanei care racoleaza, indruma sau calauzeste o alta persoana in scopul trecerii frauduloase a frontierei de stat, precum si a celei care organizeaza aceasta activitate constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la un an la 5 ani.
    Daca fapta prevazuta la alin. 1 priveste doua sau mai multe persoane ori a urmarit obtinerea de bani sau alte foloase, pedeapsa este inchisoarea de la 2 ani la 7 ani."
    42. Litera b) a articolului 68 va avea urmatorul cuprins:
    "b) de catre doua sau mai multe persoane impreuna sau de catre persoane inarmate."
    43. Articolul 69 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 69
    Sunt contraventii, daca, potrivit legii penale, nu sunt considerate infractiuni, urmatoarele fapte:
    a) tragerea cu arma peste frontiera de stat, deteriorarea ori distrugerea semnelor de frontiera, a instalatiilor sau mijloacelor tehnice de paza, supraveghere si control ale Politiei de Frontiera Romane, producerea sau extinderea de incendii in limita fasiei de protectie a frontierei de stat;
    b) aducerea in Romania de catre transportorii aerieni, navali sau rutieri a cetatenilor straini fara documente de calatorie, cu documente sau vize false ori ascunsi in mijloacele de transport;
    c) refuzul sub orice forma de a permite autoritatilor de frontiera vizitarea aeronavelor, navelor romane sau straine, a magaziilor, hambarelor si altor locuri ce prezinta interes pentru controlul de frontiera;
    d) refuzul unei persoane de a da relatii pentru stabilirea identitatii sale, de a se legitima cu actele de identitate ori de a prezenta la control bagajele sau mijloacele de transport, la cererea organelor Politiei de Frontiera Romane;
    e) incalcarea dispozitiilor art. 37 alin. 2 si 4, ale art. 40 si 43;
    f) incalcarea dispozitiilor art. 47, 50, 52 - 54, 56 - 61 si ale art. 62 lit. d), f) si i)."
    44. Articolul 70 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 70
    Contraventiile prevazute la art. 69 se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
    a) cu inchisoare contraventionala de la 15 zile la 3 luni sau cu amenda de la 2.000.000 lei la 5.000.000 lei cele de la lit. a);
    b) cu amenda de la 3.000.000 lei la 15.000.000 lei cele de la lit. b);
    c) cu amenda de la 2.000.000 lei la 6.000.000 lei cele de la lit. e);
    d) cu amenda de la 1.000.000 lei la 3.000.000 lei cele de la lit. c) si d);
    e) cu amenda de la 100.000 lei la 500.000 lei cele prevazute la lit. f).
    Prevederile prezentei legi se completeaza cu dispozitiile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor, cu completarile si modificarile ulterioare. Fac exceptie contraventiile prevazute la alin. 1 lit. a) si b), carora nu li se aplica dispozitiile art. 25 - 27."
    45. Alineatul 1 al articolului 71 va avea urmatorul cuprins:
    "Contraventiile prevazute la art. 69 se constata si sanctiunile se aplica de catre organele Politiei de Frontiera Romane."
    46. Articolul 72 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 72
    Din sumele rezultate din amenzile aplicate conform art. 70, precum si din valorificarea bunurilor de contrabanda supuse confiscarii, o cota de 50% va reveni formatiunii teritoriale a Politiei de Frontiera Romane din care face parte agentul constatator. Aceasta suma se retine integral ca venituri extrabugetare, cu titlu permanent, si va fi repartizata astfel: 20% pentru premierea persoanelor care au descoperit savarsirea faptei, iar 80% pentru finantarea cheltuielilor materiale si de capital."
    47. Dupa articolul 73 se introduce articolul 73^1 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 73^1
    Transportorii aerieni, navali sau rutieri, care aduc in Romania persoane fizice in conditiile prevazute la art. 69 lit. b), vor suporta cheltuielile efectuate de statul roman pentru intretinerea si returnarea acestora din urma in tarile de origine ori de unde au fost imbarcati, spre statul roman.
    Returnarea sau imbarcarea persoanelor fizice prevazute la alin. 1 se va face, dupa caz, pe cheltuiala statului de pe al carui teritoriu aceste persoane au patruns ilegal pe teritoriul Romaniei sau pe cheltuiala companiilor de transport care au acceptat imbarcarea acestora pe mijloacele de transport ce le apartin, fara a avea forme legale, daca reglementarile bilaterale nu prevad altfel."
    48. Articolul 74 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 74
    Imobilele in care functioneaza punctele de control si terenurile aferente acestora, care constituie domeniul public al statului ori domeniu privat si se administreaza de catre Ministerul de Interne sau, dupa caz, de alte institutii centrale ori de persoane juridice cu capital de stat, mixt sau privat, se pun, in mod gratuit, la dispozitie celorlalte organe si autoritati cu competente in punctele de control.
    In situatia in care trecerea frontierei se efectueaza temporar prin alte puncte care nu sunt deschise traficului international de persoane si de marfuri, solicitantul asigura conditii corespunzatoare de efectuare a controlului pentru trecerea frontierei, respectiv: transport, spatii de cazare si indemnizatie de deplasare."
    49. Articolul 77 se abroga.
    50. Articolul 78 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 78
    In scopul realizarii functionarii sistemului profesionalizat al pazei, supravegherii si controlului trecerii frontierei de stat, Politia de Frontiera Romana isi asigura personalul necesar din absolventii institutiilor de invatamant ale Ministerului de Interne, personal selectionat si transferat de la alte institutii, precum si din specialisti chemati in cadrele active.
    Pe langa Inspectoratul General al Politiei de Frontiera si formatiunile teritoriale subordonate pot functiona, potrivit legii, unitati sanitare, societati comerciale, cluburi, case de odihna, camine si asociatii cu caracter cultural-sportiv".
    51. Dupa articolul 78 se introduce articolul 78^1 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 78^1
    In exercitarea atributiilor de serviciu, personalul Politiei de Frontiera Romane se bucura de protectie deosebita potrivit prevederilor legii penale.
    In cazul infractiunilor savarsite impotriva sotului/sotiei ori copiilor personalului prevazut la alin. 1, in scop de intimidare sau de razbunare pentru masurile luate in exercitarea atributiilor de serviciu, limitele maxime ale pedepselor prevazute in Codul penal se majoreaza cu 2 ani."
    52. Articolul 79 se abroga.
    53. Articolul 80 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 80
    Sotului/sotiei si copiilor personalului Politiei de Frontiera Romane, decedat in timpul sau in legatura cu serviciul, li se acorda o pensie egala cu solda integrala pe care a avut-o la data decesului.
    In cazul in care personalul Politiei de Frontiera Romane nu a avut copii si nici sot/sotie supravietuitor/supravietuitoare si a fost singurul sustinator al parintilor sai lipsiti de mijloace suficiente de existenta, acestia vor beneficia de jumatate din pensia de urmas, stabilita potrivit prevederilor alin. 1 si, o singura data, de un ajutor in cuantum de sase solde lunare impozabile.
    Personalul Politiei de Frontiera Romane care si-a pierdut total capacitatea de munca in timpul si in legatura cu serviciul va primi, in afara drepturilor ce decurg din pensionare, o singura data, un ajutor banesc egal cu de 12 ori solda integrala avuta in ultima luna de activitate.
    Personalul Politiei de Frontiera Romane care si-a pierdut partial capacitatea de munca in timpul sau in legatura cu serviciul si nu mai poate exercita atributiile profesionale va beneficia de o pensie egala cu solda integrala avuta in ultima luna de activitate, de un ajutor banesc egal cu de 12 ori solda integrala avuta in ultima luna de activitate, precum si de dreptul de a cumula pensia cu salariul pentru o alta activitate desfasurata.
    In cazul militarilor in termen, baza de calcul al pensiei o constituie solda de baza a militarului angajat pe baza de contract."
    54. Dupa articolul 80 se introduc articolele 80^1 - 80^4 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 80^1
    Prevederile art. 80 se aplica si in cazul personalului care a participat la actiuni de cooperare, in vederea indeplinirii unor misiuni.
    Art. 80^2
    In cazul persoanelor prevazute la art. 80, supuse unor amenintari sau rele tratamente, ca mijloc de intimidare sau de razbunare, Ministerul de Interne are obligatia de a le acorda, operativ, tot sprijinul in vederea inlaturarii pericolului, prinderii si tragerii la raspundere a vinovatilor.
    Art. 80^3
    Ministerul de Interne va avansa sumele necesare pentru acoperirea daunelor suferite de personalul Politiei de Frontiera Romane si de membrii de familie ai acestuia, in conditiile art. 80, urmand sa le recupereze de la persoanele vinovate, potrivit legii.
    Art. 80^4
    Componentele fortelor armate care coopereaza cu Politia de Frontiera Romana si care vor avea cazuri ce intra sub incidenta art. 80 asigura sumele necesare pentru acoperirea daunelor materiale suferite de militari si de membrii familiilor lor."
    55. Articolul 81 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 81
    Personalul Politiei de Frontiera Romane care isi desfasoara activitatea in legatura cu paza, supravegherea si controlul trecerii frontierei de stat beneficiaza de o indemnizatie de frontiera de pana la 20% din solda sau din salariul de baza."
    56. Dupa articolul 81 se introduce articolul 81^1 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 81^1
    Personalul Politiei de Frontiera Romane, ambarcat pe nave sau pe aeronave in scopul indeplinirii unor misiuni de paza, supraveghere si control al trecerii frontierei de stat, beneficiaza de sporurile prevazute de lege pentru personalul navigant."
    57. Articolul 82 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 82
    Personalul Politiei de Frontiera Romane, mutat in interesul serviciului intr-o alta garnizoana decat cea in care isi are domiciliul, in situatia in care nu i se poate asigura spatiu de locuit corespunzator, are dreptul la o compensatie lunara pentru chirie. Valoarea acesteia se stabileste de catre ministrul de interne."
    Art. 2
    O data cu intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta suprafetele de uscat si de apa, cheiurile, danele, constructiile si instalatiile aferente, apartinand domeniului public al statului, aflate in folosinta formatiunilor teritoriale ale Politiei de Frontiera Romane, trec in administrarea Ministerului de Interne. In termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se vor incheia protocoalele de predare-primire.
    Art. 3
    La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se infiinteaza Politia de Frontiera Romana, condusa de Inspectoratul General al Politiei de Frontiera, prin preluarea structurilor si efectivelor Comandamentului National al Granicerilor si ale Directiei politiei de frontiera, din cadrul Directiei generale a politiei de frontiera, straini, probleme de migrari si pasapoarte, care isi exercita atributiile conform dispozitiilor prezentei ordonante de urgenta.
    La aceeasi data se infiinteaza Garda de coasta in structura Inspectoratului General al Politiei de Frontiera, prin preluarea unitatilor de marina granicereasca maritime si fluviale din cadrul Comandamentului National al Granicerilor si a posturilor Politiei transporturi navale din cadrul Inspectoratului General al Politiei, stabilite prin ordin al ministrului de interne.
    Art. 4
    Structura organizatorica a Politiei de Frontiera Romane se stabileste prin ordin al ministrului de interne in termen de 15 zile de la publicarea prezentei ordonante de urgenta in Monitorul Oficial al Romaniei, cu respectarea dispozitiilor Legii nr. 39/1990 privind infiintarea, organizarea si functionarea Consiliului Suprem de Aparare a Tarii.
    Art. 5
    La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se abroga dispozitiile art. 17 alin. (3) din Legea nr. 141/1997 privind Codul vamal al Romaniei, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 180 din 1 august 1997.
    Art. 6
    La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta termenul granicer din continutul actelor normative in vigoare se va inlocui cu sintagma politist de frontiera, iar sintagma Directia generala a politiei de frontiera, straini, probleme de migrari si pasapoarte se va inlocui cu sintagma Directia generala de pasapoarte, straini si probleme de migrari.
    Art. 7
    Legea nr. 56/1992 privind frontiera de stat a Romaniei, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 126 din 9 iunie 1992, cu modificarile si completarile aduse prin prezenta ordonanta de urgenta, va fi republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, dandu-se articolelor o noua numerotare.

                 PRIM-MINISTRU
                  RADU VASILE

                       Contrasemneaza:
                       p. Ministru de interne,
                       Liviu Popescu,
                       secretar de stat

                       p. Ministru de stat,
                       ministrul apararii nationale,
                       Dan Zaharia,
                       secretar de stat

                       p. Ministrul finantelor,
                       Gheorghe Banu,
                       secretar de stat

                       p. Ministrul muncii
                       si protectiei sociale,
                       Simona Marinescu,
                       secretar de stat

                       p. Ministrul afacerilor externe,
                       Razvan Mihai Ungureanu,
                       secretar de stat

                       Secretar de stat,
                       seful Departamentului pentru
                       Administratie Publica Locala,
                       Vlad Rosca



SmartCity5

COMENTARII la OUG 80/1999

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 80 din 1999
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu