E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A fost modificat de:
Articolul 10 din actul Legea 56 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 98 2000
Articolul 3 din actul Legea 56 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 98 2000
Articolul 11 din actul Legea 56 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 98 2000
Articolul 12 din actul Legea 56 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 98 2000
Articolul 13 din actul Legea 56 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 98 2000
Articolul 15 din actul Legea 56 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 98 2000
Articolul 17 din actul Legea 56 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 98 2000
Articolul 18 din actul Legea 56 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 98 2000
Articolul 23 din actul Legea 56 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 98 2000
Articolul 62 din actul Legea 56 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 98 2000
Articolul 65 din actul Legea 56 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 98 2000
Articolul 66 din actul Legea 56 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 98 2000
Articolul 69 din actul Legea 56 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 98 2000
Articolul 70 din actul Legea 56 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 98 2000
Articolul 71 din actul Legea 56 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 98 2000
Articolul 78 din actul Legea 56 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 98 2000
Articolul 80 din actul Legea 56 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 98 2000
Legea 56 1992 modificat de articolul 1 din actul OUG 80 1999
Legea 56 1992 modificat de articolul 2 din actul Ordonanţa 55 1994
Legea 56 1992 republicat de Legea 56 1992
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 56 din  4 iunie 1992

privind frontiera de stat a Romaniei

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 126 din  9 iunie 1992


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Frontiera de stat a Romaniei desparte teritoriul statului roman de teritoriile statelor vecine si marea teritoriala a Romaniei de zona contigua. Totodata, frontiera de stat delimiteaza in plan vertical spatiul aerian si subsolul statului roman de spatiul aerian si subsolul statelor vecine.
    Art. 2
    Frontiera de stat a Romaniei se stabileste prin lege, in conformitate cu prevederile tratatelor internationale si ale intelegerilor incheiate intre statul roman si statele vecine si nu poate fi modificata decit prin lege.
    Frontiera de stat a Romaniei este inviolabila.
    Art. 3
    Frontiera de stat a Romaniei este marcata, de regula, in teren, prin semne de frontiera, ale caror date topogeodezice sint prevazute in documentele de demarcare incheiate intre statul roman si statele vecine.
    In scopul mentinerii vizibilitatii si asigurarii protectiei semnelor de frontiera se constituie culoarul de frontiera, a carui latime se convine de catre statul roman cu fiecare dintre statele vecine. Activitatile de curatire si intretinere a culoarului de frontiera se efectueaza sub supravegherea nemijlocita a granicerilor.
    Art. 4
    Pentru executarea pazei si supravegherii frontierei de stat se constituie:
    a) Fisia de protectie a frontierei de stat, cu o latime de 20 metri incepind de la linia frontierei de stat, pentru frontiera de uscat, si de la limita revarsarilor de ape, pentru frontiera de apa, catre interior. Se excepteaza litoralul Marii Negre si porturile de la Dunare, situate la frontiera.
    Fisia de protectie a frontierei face parte din domeniul public de interes national si se administreaza de catre graniceri. Limitele interioare ale fisiei de protectie a frontierei de stat vor fi marcate prin grija granicerilor.
    b) Zona de frontiera, alcatuita din teritoriul comunelor, oraselor si municipiilor, care, potrivit organizarii administrative a teritoriului Romaniei, sint situate in apropierea frontierei de stat pe o adincime de 20 km fata de aceasta catre interior.
    Localitatile incluse in zona de frontiera vor fi aduse la cunostinta populatiei prin grija prefectilor, iar pe panourile cu denumirea acestora se va trece mentiunea, in limba romana, "LOCALITATE DE FRONTIERA".

    CAP. 2
    Regimul juridic al frontierei de stat a Romaniei

    Art. 5
    Regimul juridic al frontierei de stat a Romaniei cuprinde totalitatea regulilor prevazute in legislatia interna, care privesc frontiera de stat si apele teritoriale, precum si obiectivele construite la frontiera, in comun cu statele vecine, in conformitate cu normele dreptului international, ale tratatelor, acordurilor, conventiilor si protocoalelor incheiate de statul roman cu statele vecine. Regimul juridic cuprinde, de asemenea, normele prevazute in legislatia interna referitoare la desfasurarea diferitelor activitati in zona de frontiera.
    Respectarea regimului juridic al frontierei de stat a Romaniei se realizeaza, potrivit legii, de catre Ministerul de Interne, prin Comandamentul National al Granicerilor si prin Directia generala de pasapoarte si a politiei de frontiera.
    Art. 6
    Trecerea frontierei de stat a Romaniei de catre persoane, mijloace de transport, marfuri si alte bunuri se face prin punctele de control pentru trecerea frontierei, deschise traficului international, denumite, in continuare, puncte de control.
    Trecerea frontierei de stat romane se poate face si prin alte locuri, in conditiile stabilite prin acorduri si intelegeri intre Romania si statele vecine.
    Art. 7
    In punctele de control se organizeaza si se efectueaza controlul de frontiera al persoanelor, mijloacelor de transport, marfurilor si altor bunuri care intra sau ies din tara.
    Trecerea frontierei de stat prin punctele de control se realizeaza in conditiile prevazute in prezenta lege.
    Art. 8
    Controlul efectuat la trecerea frontierei de stat romane are ca scop verificarea si constatarea indeplinirii conditiilor stabilite de lege pentru intrarea si iesirea din tara a persoanelor, mijloacelor de transport, marfurilor si altor bunuri.
    Organele de control la trecerea frontierei de stat romane poarta intreaga raspundere pentru aplicarea si respectarea stricta a prevederilor referitoare la intrarea si iesirea din tara a persoanelor, mijloacelor de transport, a marfurilor si altor bunuri, precum si pentru buna desfasurare a traficului international si servirea calatorilor, in conformitate cu dispozitiile legale.
    Art. 9
    Regulile de exploatare si intretinere privind podurile, caile ferate si rutiere, liniile de comunicatii si apele de frontiera care intersecteaza linia frontierei de stat ori au ax comun cu aceasta sint stabilite prin intelegeri incheiate de catre statul roman cu statele vecine.
    Art. 10
    Pentru solutionarea problemelor rezultate din intelegerile bilaterale de frontiera, se numesc, prin hotarire a Guvernului Romaniei, imputernicitii de frontiera si loctiitorii acestora, precum si delegatii romani in comisiile mixte interguvernamentale, din rindul ofiterilor de graniceri, politiei de frontiera si functionarilor altor ministere si organe centrale interesate.

    CAP. 3
    Atributii privind paza si supravegherea frontierei

    Art. 11
    Paza si supravegherea frontierei de stat se exercita de catre Comandamentul National al Granicerilor, prin marile unitati, unitatile si subunitatile subordonate.
    Art. 12
    Comandamentul National al Granicerilor, marile unitati, unitatile si subunitatile subordonate au urmatoarele atributii principale:
    a) executa paza si supravegherea frontierei de stat a Romaniei, impiedica trecerile ilegale peste granita, contrabanda si orice incalcare a regulilor regimului juridic al frontierei de stat;
    b) supravegheaza apele nationale si spatiul aerian ale Romaniei;
    c) asigura aplicarea prevederilor tratatelor, acordurilor, conventiilor si protocoalelor de frontiera incheiate de Romania cu statele vecine;
    d) asigura supravegherea, controlul si intretinerea semnelor de frontiera;
    e) controleaza documentele de trecere ale persoanelor, mijloacelor de transport si bagajele celor care au dreptul sa treaca frontiera de stat prin punctele de mic trafic, precum si prin alte locuri decit prin punctele de control pentru trecerea frontierei de stat;
    f) organizeaza si realizeaza cooperarea in paza frontierei cu organele similare ale statelor vecine, conform intelegerilor bilaterale;
    g) fac propuneri cu privire la numirea imputernicitilor de frontiera si loctiitorilor acestora, precum si a delegatilor romani din rindul ofiterilor de graniceri in comisiile mixte interguvernamentale de frontiera;
    h) actioneaza pentru descoperirea, retinerea si cercetarea, in conditiile legii, a persoanelor care savirsesc infractiuni ori contraventii la regimul juridic al frontierei de stat;
    i) iau masuri pentru aplicarea si respectarea legislatiei de frontiera si sanctionarea contravenientilor;
    j) executa orice alte atributii stabilite prin lege.
    Art. 13
    Pentru indeplinirea atributiilor ce le revin, granicerii coopereaza cu celelalte unitati si organe ale Ministerului de Interne, cu unitatile Ministerului Apararii Nationale, cu organele Ministerului Economiei si Finantelor, cu autoritatile administratiei publice locale si conducerile unitatilor economice si se pot folosi de serviciile organizate de paza, precum si ale persoanelor care locuiesc ori desfasoara activitati in apropierea frontierei, cu acordul acestora.
    Art. 14
    In zona de frontiera, granicerii aflati in exercitarea atributiilor de serviciu, potrivit legii, au dreptul:
    a) sa controleze actele de identitate ale persoanelor si sa procedeze, la nevoie, la identificarea acestora;
    b) sa opreasca si sa controleze mijloacele de transport;
    c) sa cerceteze suprafetele de teren, caile de comunicatie si constructiile izolate;
    d) sa opreasca, sa retina si sa cerceteze, in conditiile legii, persoanele despre care exista informatii sau probe ca au savirsit fapte penale sau contraventionale ori care contravin reglementarilor juridice in legatura cu frontiera; totodata, pot controla imbracamintea si bagajele persoanelor in vederea descoperirii obiectelor care ar putea dovedi intentia savirsirii unei infractiuni sau contraventii;
    e) sa stabileasca, impreuna cu autoritatile administratiei publice locale, masuri specifice obligatorii, cu caracter temporar sau permanent, referitoare la paza frontierei de stat, care nu contravin legii si care vor fi aduse la cunostinta cetatenilor, prin grija prefectilor si primarilor.
    Art. 15
    In marea teritoriala si apele de frontiera, granicerii care se gasesc in misiune sau in indeplinirea altor atributii de serviciu au obligatia:
    a) sa verifice respectarea regulilor regimului marii teritoriale si apelor de frontiera;
    b) sa supravegheze activitatile ce se desfasoara in marea teritoriala si apele de frontiera, precum si spatiul aerian adiacent acestora;
    c) sa descopere si sa zadarniceasca incercarile de evaziune pe mare si trecerile ilegale peste frontiera fluviala;
    d) sa descopere si sa impiedice actiunile de contrabanda si piraterie;
    e) sa controleze periodic pozitia si integritatea semnelor de frontiera;
    f) sa opreasca si sa conduca pentru cercetari, in porturile Romaniei, navele, ambarcatiile si persoanele care au incalcat regulile regimului marii teritoriale si apelor de frontiera;
    g) sa descopere si sa impiedice orice alta activitate desfasurata in marea teritoriala si apele de frontiera, care ar afecta interesele si suveranitatea statului roman, informind de indata organele romane competente.
    Art. 16
    Pentru indeplinirea atributiilor ce le revin, granicerii si politia de frontiera pot folosi nave, ambarcatii, elicoptere, autovehicule si alte mijloace de transport. Mijloacele din dotare vor purta semnul si inscriptia "armei" pe laturile bordurilor navelor si lateralele autovehiculelor, care vor fi prevazute cu girofaruri suprapuse. Motocicletele de orice tip vor avea asemenea inscriptii pe rezervorul de benzina si vor fi prevazute cu girofaruri laterale.
    Art. 17
    Granicerii si politia de frontiera au obligatia, in conditiile legii, sa culeaga, sa stocheze si sa prelucreze date si informatii necesare pentru indeplinirea misiunilor ce le revin.
    Art. 18
    Granicerii si politia de frontiera pot sa retina, in zona de frontiera, in conditiile legii, persoanele care au savirsit alte infractiuni decit cele prevazute la art. 14 lit. d), predindu-le de indata organelor judiciare competente, impreuna cu obiectele retinute, mijloacele materiale de proba si lucrarile efectuate.
    Art. 19
    In indeplinirea atributiilor legale de serviciu, granicerii si politia de frontiera, in raport cu natura si gradul de impotrivire a infractorului sau contravenientului, trec la luarea masurilor prevazute de lege impotriva acestora in legatura cu stabilirea identitatii, retinerea, descoperirea si conservarea mijloacelor de proba ori impiedicarea savirsirii de noi fapte penale sau contraventionale si pot utiliza forta fizica, mijloacele specifice din dotare, inclusiv ciinii de serviciu.
    In caz de necesitate si numai cind utilizarea altor mijloace de impiedicare sau constringere nu este posibila, granicerii si politia de frontiera pot folosi armamentul din dotare, in conditiile strict prevazute de lege.
    In toate cazurile, granicerii si politia de frontiera au obligatia de a se comporta civilizat, de a respecta demnitatea persoanelor retinute si cercetate.

    CAP. 4
    Organizarea si functionarea punctelor de control pentru trecerea frontierei

    Art. 20
    Punctele de control pentru trecerea frontierei de stat romane se organizeaza si functioneaza in subordinea Directiei generale de pasapoarte si a politiei de frontiera.
    Deschiderea de noi puncte de control sau inchiderea temporara sau definitiva a celor existente se aproba prin hotarire a Guvernului.
    Art. 21
    In punctele de control isi desfasoara activitatea si personal apartinind Ministerului Economiei si Finantelor, Ministerului Transporturilor, Ministerului Sanatatii, Ministerului Agriculturii si Alimentatiei, Ministerului Comertului si Turismului si altor organe centrale, carora le revin sarcini, potrivit legii, in aceste locuri.
    Atributiile personalului din subordinea ministerelor si organelor prevazute la alin. 1 se stabilesc de conducerile acestora, in conformitate cu legea.
    Art. 22
    Ministerele si organele centrale carora le revin sarcini, potrivit legii, in punctele de control colaboreaza si raspund, in limitele competentelor legale, de desfasurarea in bune conditii a traficului de calatori, mijloacelor de transport, marfurilor, altor bunuri, precum si de asigurarea pazei frontierei de stat in aceste locuri.
    Art. 23
    Seful punctului de control este ofiter activ, desemnat de Ministerul de Interne. Acesta coordoneaza si raspunde de intreaga activitate din punctul de control, potrivit legii.
    Seful punctului de control verifica si ia masurile legale corespunzatoare pentru indeplinirea corecta de catre personalul din punctul de control a indatoririlor de serviciu.
    Art. 24
    Pentru controlul si supravegherea mijloacelor de transport la trecerea frontierei de stat se pot folosi si militari in termen sau angajati pe baza de contract.

    CAP. 5
    Efectuarea controlului pentru trecerea frontierei

    Art. 25
    Controlul pentru trecerea frontierei de stat romane se efectueaza in echipe formate din personal al punctelor de control. Seful echipei de control este ofiter sau subofiter din politia de frontiera.
    In punctele de control portuare, din echipa de control face parte si reprezentantul capitaniei portului. O data cu echipa de control au acces pe navele de marfuri si reprezentantii agentiei de navlosire, precum si alte persoane autorizate.
    In punctele de control aeroportuare, din echipa de control face parte si un reprezentant al companiilor aeriene romane de transport.
    Art. 26
    Controlul pasapoartelor si al celorlalte documente pentru trecerea frontierei de stat romane, eliberate de autoritatile romane, precum si al celor eliberate de autoritatile straine, recunoscute sau acceptate de statul roman, potrivit legii, se face de catre ofiterii si subofiterii desemnati de seful punctului de control.
    In cazurile in care se constata ca documentele de calatorie nu intrunesc conditiile prevazute de lege pentru a da dreptul titularilor acestora sa intre ori sa iasa din tara sau exista suspiciuni cu privire la autenticitatea documentelor, seful punctului de control va dispune de indata masuri de clarificare cu maximum de urgenta a situatiei persoanelor in cauza.
    Seful punctului de control poate intrerupe calatoria persoanelor cu privire la care s-a facut constatarea ca nu sint indeplinite cerintele prevazute de lege pentru trecerea frontierei de stat romane.
    Art. 27
    Controlul vamal al marfurilor, bagajelor, coletelor si al altor bunuri aflate asupra persoanelor se face, dupa efectuarea controlului documentelor pentru trecerea frontierei de stat, de catre personalul vamal din echipele de control, potrivit reglementarilor legale referitoare la regimul vamal.
    Art. 28
    Controlul sanitar-uman, sanitar-veterinar si fito-sanitar se efectueaza, potrivit reglementarilor legale, de catre personalul desemnat de Ministerul Sanatatii si, respectiv, Ministerul Agriculturii si Alimentatiei.
    Ministerul Agriculturii si Alimentatiei impreuna cu Ministerul Transporturilor pot stabili, pentru traficul de animale, produse animale si vegetale, trecerea numai prin unele puncte de control, in functie de volumul traficului, de situatia epizootiilor, epifitiilor, de conventiile sanitar-veterinare si fito-sanitare incheiate cu alte state.
    In functie de situatia epizootiilor si epifitiilor, Ministerul Agriculturii si Alimentatiei poate interzice traficul de animale, precum si de produse animale si vegetale peste frontiera de stat, informind despre aceasta celelalte organe centrale interesate.
    Masurile pentru protectia sanitara la frontiera de stat se aplica, potrivit reglementarilor legale, tuturor persoanelor, mijloacelor de transport, marfurilor si altor bunuri, indiferent de provenienta si destinatia lor. Persoanelor care nu se supun acestor masuri nu li se permite trecerea frontierei de stat romane.
    In cazul bolilor care impun instituirea carantinei, in situatii care nu sufera aminare, Ministerul Sanatatii ia primele masuri de prevenire si combatere, pe care le comunica de indata Ministerului Agriculturii si Alimentatiei, Ministerului Comertului si Turismului, Ministerului de Interne, Ministerului Apararii Nationale, Ministerului Afacerilor Externe si Ministerului Transporturilor.
    Controlul sanitar-uman al navelor si aeronavelor trebuie sa preceada controlul documentelor de trecere a frontierei de stat si controlul vamal.
    Art. 29
    Trecerea frontierei de stat de catre persoane fizice a armelor de vinatoare, de tir si munitiilor pentru acestea, precum si a armelor de panoplie este permisa numai daca aceste arme si munitii sint inscrise in documentele de trecere a frontierei de stat de catre organele care le-au eliberat sau au acordat viza romana ori de organele din punctele de control.
    Calatorii care vin in Romania si au asupra lor arme si munitii, altele decit cele prevazute la alin. 1, au obligatia sa le depuna la politia de frontiera.
    Insotitorii delegatiilor straine la nivelul sefilor de stat ori la nivel guvernamental, precum si militarii pot avea asupra lor si introduce in tara arme de autoaparare si munitiile aferente, pe baza de reciprocitate, daca acestea sint notificate prin Ministerul Afacerilor Externe si, respectiv, Ministerul Apararii Nationale sau Ministerul de Interne.
    Art. 30
    Armele de vinatoare, de tir, munitiile pentru acestea, precum si armele de panoplie aflate asupra calatorilor in tranzit prin Romania, pe care le-au declarat, se sigileaza la intrarea in tara de catre personalul vamal.
    Pe timpul tranzitarii, calatorilor le este interzis sa instraineze armele si munitiile sau sa rupa sigiliile aplicate. La iesirea din tara se verifica integritatea si autenticitatea sigiliilor si daca datele armelor si munitiilor corespund cu cele inscrise in documentul de trecere a frontierei de stat. Daca sigiliile nu sint intacte ori datele nu corespund cu cele inscrise in documentul de trecere a frontierei de stat sau armele si munitiile au fost instrainate integral ori in parte, calatorilor in cauza li se permite trecerea frontierei numai cu aprobarea Directiei generale de pasapoarte si a politiei de frontiera.
    Tranzitarea prin Romania de arme de vinatoare sau de tir si a munitiilor corespunzatoare apartinind unor persoane juridice straine se face cu aprobarea Directiei generale de pasapoarte si a politiei de frontiera.
    Art. 31
    Armele si munitiile prevazute la art. 29 alin. 1 si 2, care nu au fost declarate, precum si alte arme sau munitii descoperite cu ocazia controlului pentru trecerea frontierei, se retin de organul vamal in vederea confiscarii si se predau, pe baza de proces-verbal, directiei de politie a judetului pe raza caruia se afla punctul de control.
    Continuarea calatoriei persoanei asupra careia s-au descoperit armele si munitiile supuse confiscarii se poate face cu aprobarea Directiei generale de pasapoarte si a politiei de frontiera.
    Art. 32
    Dispozitiile art. 29 - 31 se aplica in mod corespunzator si in cazul prafului de pusca si al altor substante explozive, al materialelor biologice cu potential de contaminare in masa, precum si al dispozitivelor incarcate cu substante toxice ori radioactive aflate asupra persoanelor care trec frontiera de stat romana.
    Art. 33
    Controlul autoturismelor, autobuzelor, autocarelor, automarfarelor si al celorlalte mijloace de transport rutiere, care intra sau ies din tara, se efectueaza la punctele de control rutiere.
    Art. 34
    Controlul pentru trecerea frontierei al trenurilor se efectueaza in statia de frontiera sau pe parcurs intre statia de frontiera si o statie interioara.
    Art. 35
    Controlul pentru trecerea frontierei al navelor care intra sau ies din porturile romanesti in curse externe se efectueaza in punctele de control portuare. Fac exceptie de la control navele militare romanesti si straine, precum si echipajele acestora, comunicate de catre Ministerul Apararii Nationale si Ministerul de Interne.
    Controlul pentru trecerea frontierei al navelor care urmeaza sa opreasca in porturile situate pe Dunare, in care nu functioneaza puncte de control, se efectueaza in primul port situat in amonte sau in aval de acest port, in care functioneaza un punct de control. La iesire, controlul se efectueaza in portul de unde pleaca nava in cursa externa, in situatia cind in acesta exista un punct de control; in caz contrar, navele respective sint obligate sa opreasca pentru control in unul din porturile Galati, Sulina sau Moldova Veche.
    Controlul pentru trecerea frontierei al navelor sub pavilion strain, care navigheaza in sectorul Dunarii de Jos, intre porturile Sulina si Braila, se efectueaza, la intrare, in portul Sulina, iar la iesire, in unul din porturile Braila, Galati, Tulcea sau Sulina, daca din aceste porturi navele pleaca direct in curse externe. Controlul navelor care navigheaza prin canalul Dunare - Marea Neagra se efectueaza la intrarea in portul Constanta-Sud, iar la iesire, in ultimul port romanesc din care navele pleaca direct in cursa.
    In portul Cernavoda se controleaza numai acele nave care sosesc sau pleaca in cursa externa din porturile Basarabi, Poarta-Alba, Medgidia, Midia sau Cernavoda.
    Controlul pentru trecerea frontierei se efectueaza asupra tuturor navelor care navigheaza prin portul Sulina spre porturile Reni sau Ismail. Nu sint supuse controlului navele romanesti si straine care vin din aceste porturi si nu se opresc intr-un port romanesc, precum si navele de marfuri si pasageri sub pavilion romanesc care navigheaza intre porturile Constanta - Sulina - Galati si Braila la intrarea si iesirea din sectorul Dunarii de Jos.
    Navele sub pavilion strain care navigheaza in aval pe Dunarea interioara vor opri pentru control la intrarea in tara in portul Giurgiu, cele care navigheaza in amonte vor opri in portul Galati, iar pentru iesire vor opri pentru control in ultimul port din care pleaca.
    Navele sub pavilion strain care navigheaza in tranzit fara oprire pe Dunarea interioara sau pe canalul Dunare - Marea Neagra nu sint supuse controlului, cu exceptia cazurilor de incalcare a regimului de frontiera.
    Art. 36
    In cazul in care in rada portului a esuat o nava sau la bordul unei nave a izbucnit un incendiu, navele de salvare pot sa iasa in rada pentru acordarea de ajutor, fara a li se efectua controlul pentru trecerea frontierei. Aceste situatii se aduc la cunostinta sefului punctului de control de catre capitania portului.
    Cind in port a izbucnit un incendiu care pune in pericol siguranta navelor, acestora li se permite iesirea din port in rada, fara a li se efectua control la trecerea frontierei.
    Art. 37
    Controlul marinarilor pentru trecerea frontierei se efectueaza prin confruntarea carnetelor de marinar cu rolul si lista de echipaj prezentate de comandantul navei.
    Marinarii straini au acces la uscat pe baza permiselor eliberate in acest scop de seful punctului de control.
    Controlul si identificarea marinarilor pe locul de munca se fac de ofiteri si subofiteri ai punctului de control.
    In cazul navelor romanesti de transport si marfuri care, din motive justificate, sint obligate sa stationeze in rada portului, accesul la uscat al echipajului este permis cu aprobarea sefului punctului de control. In acest caz, controlul navelor se executa dupa intrarea lor in port, iar controlul carnetelor de marinar se efectueaza la coborirea pe uscat.
    Art. 38
    Echipajelor navelor aflate in rada portului, asupra carora, la sosire, nu s-a efectuat controlul pentru trecerea frontierei, li se poate acorda asistenta medicala cu accesul medicului la bord, la cererea comandantilor de nava si cu aprobarea sefului punctului de control.
    In baza avizului organelor sanitare competente, debarcarea marinarilor straini, in vederea internarii in unul din spitalele orasului portuar, se aproba de seful punctului de control, la cererea capitaniei portului.
    Art. 39
    Marinarilor straini aflati pe nave in unul din porturile romanesti, care urmeaza a se deplasa in interes de serviciu intr-un alt port sau intr-o alta localitate de pe teritoriul Romaniei, pentru a lua legatura cu misiunea diplomatica sau cu oficiul consular al statului caruia ii apartine, li se acorda, la cerere, viza de intrare - iesire. Cererea de viza se rezolva prin agentia de navlosire sau prin agentia de navigatie a statului de care apartine nava ori de sefii punctelor de control. In cazul deplasarii marinarilor spre alte state, se acorda viza de tranzit.
    Vizele prevazute la alin. 1 nu sint necesare in cazul marinarilor cetateni ai statelor cu care Romania a incheiat acorduri privind desfiintarea vizelor sau de recunoastere a carnetelor de marinar ca documente de calatorie internationala.
    Art. 40
    Marinarii ramasi pe teritoriul Romaniei dupa plecarea navei se vor prezenta la agentia de navigatie a statului respectiv, pentru a li se rezolva situatia. Daca in localitatea portuara nu exista agentie de navigatie, seful punctului de control permite marinarilor plecarea din tara cu alte nave.
    Trecerea marinarilor din echipajul unei nave in a carei lista sint inscrisi in echipajul altei nave straine, aflata in unul din porturile romanesti, se face de capitania portului sau de agentia de navigatie a statului de care apartine nava care solicita transferul, cu instiintarea sefului punctului de control.
    Art. 41
    La navele de pasageri sub pavilion romanesc sau sub pavilion strain, precum si la pasagerii aflati pe navele de marfuri care vin sau pleaca din Romania, controlul documentelor la trecerea frontierei se efectueaza asupra persoanelor si bunurilor la debarcarea si, respectiv, imbarcarea pe nave.
    Accesul pasagerilor straini la uscat este permis dupa obtinerea vizei pe documentul de trecere a frontierei de stat, cu exceptia cetatenilor apartinind statelor cu care Romania a incheiat acorduri privind desfiintarea vizelor.
    Art. 42
    Sefii misiunilor diplomatice, oficiilor consulare, precum si sefii reprezentantelor organizatiilor internationale aflate pe teritoriul Romaniei, in limitele conventiilor la care statul roman este parte, au acces la bordul navelor de comert straine aflate in porturile sau apele teritoriale romanesti in baza carnetului de identitate eliberat de Ministerul Afacerilor Externe.
    Art. 43
    Accesul la bord al membrilor de familie ai marinarilor straini imbarcati pe navele aflate in porturile romanesti care navigheaza intre porturile Constanta, Sulina si Moldova Veche se poate face pe baza pasapoartelor ori a altor documente de trecere a frontierei, la cererea comandantului navei si cu avizul sefului punctului de control, in aceleasi conditii ca si marinarilor de pe nava.
    Art. 44
    In aeroporturi, controlul pentru trecerea frontierei se face la plecarea si sosirea aeronavelor in si din curse internationale. Cind din cauza de forta majora o aeronava de transport international nu-si poate continua cursa si calatorii in tranzit nu au alte legaturi imediate, acestora li se permite, la cerere, accesul in oras pina la plecarea primei aeronave sau sa tranziteze teritoriul Romaniei cu alte mijloace de transport, pe baza vizei de tranzit acordate de punctul de control ori, dupa caz, de formatiunile teritoriale de pasapoarte.
    Daca aeronavele care efectueaza curse internationale aterizeaza din cauza de forta majora pe aeroporturi care nu sint destinate traficului international, controlul pentru trecerea frontierei se asigura de catre formatiunile teritoriale de pasapoarte.
    Calatorilor in tranzit cu escala in Romania nu li se efectueaza controlul pasapoartelor daca nu parasesc aerogara. Acestora li se inmineaza, de catre organele competente ale companiilor aeriene romanesti, carti de imbarcare pentru cursa cu care continua calatoria.
    Art. 45
    Strainilor care intra si ies din tara li se inmineaza taloane de intrare - iesire, pentru a le completa cu datele necesare si a le prezenta, impreuna cu documentele de trecere a frontierei, organelor de control. Taloanele vor fi completate si de persoanele care tranziteaza sau care sint calatori ai statelor cu care Romania a incheiat conventii de desfiintare a vizelor.
    Art. 46
    Avioanele militare romanesti si straine si echipajele lor, cind aterizeaza sau decoleaza de pe aeroporturi internationale, se supun acelorasi reguli de control.
    Vor fi exceptate de la control persoanele si avioanele militare comunicate de Ministerul Apararii Nationale si Ministerul de Interne.

    CAP. 6
    Accesul, circulatia si alte activitati in zona de frontiera

    Art. 47
    Accesul in zona de frontiera al cetatenilor romani si al strainilor este permis in baza actelor de identitate.
    Accesul persoanelor in fisia de protectie a frontierei de stat pina la linia de frontiera este permis in baza documentelor personale de identitate, cu aprobarea prealabila a comandantului subunitatii de graniceri cu atributii in acea zona.
    Accesul persoanelor pentru efectuarea unor activitati dincolo de fisia de protectie a frontierei de stat, in situatia cind la frontiera de apa aceasta se constituie la limita revarsarilor de apa, precum si in insulele si ostroavele apartinind statului roman situate in apele de frontiera, este permis numai prin locurile si in conditiile stabilite de organele de graniceri.
    Accesul persoanelor in insulele si ostroavele de formatiune noua din apele de frontiera nu este permis pina la determinarea apartenentei acestora pe baza intelegerilor incheiate bilateral intre statul roman si statele vecine.
    Art. 48
    Accesul persoanelor la bordul navelor, precum si cel al marinarilor straini la uscat sint permise conform normelor stabilite pentru punctele de control.
    Art. 49
    In porturile Romaniei unde nu exista puncte de control sau de mic trafic si nici unitati sau subunitati de graniceri, accesul persoanelor la bordul navelor si cel al marinarilor straini la uscat sint permise de catre organele de politie.
    Art. 50
    Circulatia persoanelor in zona de frontiera este permisa ziua pina la fisia de protectie a frontierei, iar pe timpul noptii in afara vetrei satelor sau a perimetrului oraselor si municipiilor, cu sau fara mijloace de transport, numai pe drumurile publice si in conditiile stabilite de catre autoritatile administratiei publice locale, cu acordul prealabil al unitatilor teritoriale de graniceri.
    Raminerea persoanelor, parcarea mijloacelor de transport si a utilajelor pe timpul noptii, in zona de frontiera, in afara vetrei satelor sau a perimetrului oraselor si municipiilor, sint permise in conditiile stabilite de autoritatile publice locale, cu acordul prealabil al comandantului subunitatii de graniceri.
    Conditiile stabilite pentru cazurile prevazute la alin. 1 si 2 vor fi aduse la cunostinta publica de catre autoritatile administratiei publice locale.
    Art. 51
    Zborurile, planificate si aprobate, ale aeronavelor ce executa activitati utilitare, de agrement sau sportive in zona de frontiera vor fi comunicate, dupa caz, Comandamentului National al Granicerilor de catre Comandamentul Aviatiei Militare si Subsecretariatul de Stat al Aviatiei Civile, in termenele prevazute de regimul de zbor in spatiul aerian al Romaniei.
    Avioanele si elicopterele proprietate particulara vor fi parcate numai pe aeroporturi civile sau in locuri autorizate si folosite potrivit regimului de zbor in spatiul aerian al Romaniei.
    Art. 52
    Plantarea pomilor si arbustilor in zona de frontiera este permisa numai de la distanta de 500 metri de fisia de protectie a frontierei de stat, catre interior, iar a culturile inalte, de la distanta de 250 metri catre interior.
    Pentru consolidarea terenului este permisa plantarea de arbori in interiorul zonei de protectie, cu avizul unitatilor teritoriale de graniceri.
    Art. 53
    Lucrarile de constructii, in afara vetrei satelor sau a perimetrului oraselor si municipiilor, sint admise numai de la distanta de 500 metri de fisia de protectie a frontierei de stat, catre interior.
    Orice lucrari de constructii in afara vetrei satelor sau a perimetrului oraselor si municipiilor, pe o adincime de 500 metri de la linia de frontiera, catre interior, se vor efectua numai in cazuri temeinic justificate si dupa obtinerea tuturor aprobarilor legale, inclusiv a Comandamentului National al Granicerilor.
    Art. 54
    Cu acordul prealabil al Comandamentului National al Granicerilor, pe adincimea de 500 metri de la fisia de protectie a frontierei, catre interior, se pot executa activitati cum sint: mineritul, exploatarile de titei, de gaze, de ape minerale, de ape termale, exploatarile forestiere, balastiere sau de cariere, lucrarile de imbunatatiri funciare si irigatii, indiguirile, lucrarile sau constructiile pe cursurile de apa, constructiile si amenajarile turistice sau de agrement, cercetarile sau prospectarile geologice.
    Art. 55
    Modul de folosire a apelor de frontiera pentru activitati economice, navigatie, agrement, pescuit sportiv, scaldat, plaja, aprovizionare si adapatul animalelor se stabileste de catre autoritatile administratiei publice locale, cu acordul prealabil al unitatilor teritoriale de graniceri.
    Art. 56
    Pescuitul industrial si sportiv in apele de frontiera si marea teritoriala se efectueaza, in conditiile legii, in locurile si sectoarele stabilite de autoritatile administratiei publice locale, cu aprobarea prealabila a unitatilor teritoriale de graniceri.
    Art. 57
    Barcile, precum si orice alte ambarcatii, cu sau fara propulsie, de agrement, sportive, pescaresti si "Salvamar" vor fi inregistrate la capitania portului sau la autoritatile administratiei publice locale, acolo unde nu exista capitanii de port.
    Barcile si ambarcatiile se pastreaza in locurile stabilite de catre autoritatile administratiei publice locale, cu acordul comandantilor unitatilor de graniceri, luindu-se masuri de catre cei care le detin, pentru a se preveni folosirea acestora la trecerea ilegala a frontierei de stat sau practicarea contrabandei.
    Art. 58
    Excursiile pentru vizitarea unor obiective economice, istorice sau turistice situate in fisia de protectie a frontierei, cele de agrement si concursurile nautice in apele de frontiera se pot efectua cu aprobarea prealabila a unitatilor teritoriale de graniceri.
    Art. 59
    In apele de frontiera si marea teritoriala, navele cu excursionisti, precum si orice alta nava sau ambarcatie nu au voie sa acosteze decit in porturi. In caz de forta majora, acostarea se va putea face in orice punct de pe malul romanesc, anuntindu-se primul post de graniceri sau politie. Dispozitiile acestui articol nu se aplica cetatenilor romani posesori de barci.
    Art. 60
    Vinatoarea in zona de frontiera este permisa, in conditiile legii, cu aprobarea prealabila a unitatii teritoriale de graniceri, care se poate da numai dupa informarea organelor de frontiera ale statelor vecine. Ea se poate desfasura numai ziua, in mod organizat, pina la 500 metri fata de fisia de protectie a frontierei de stat, astfel incit sa nu se incalce cu foc de arma teritoriul statului vecin.
    Art. 61
    Pasunatul animalelor este permis in timpul zilei pina la fisia de protectie a frontierei de stat, iar noaptea pina la 500 metri fata de aceasta, catre interior, in locurile stabilite de autoritatile administratiei publice locale, impreuna cu comandantii unitatilor teritoriale de graniceri.
    Art. 62
    Persoanelor care se deplaseaza sau desfasoara diferite activitati in apropierea frontierei de stat le este interzis:
    a) sa treaca frontiera de stat fara documente legale sau cu documente legale prin alte puncte in afara celor stabilite;
    b) sa traga cu arma peste frontiera de stat;
    c) sa deterioreze ori sa distruga semnele de frontiera, instalatiile sau mijloacele tehnice de paza ale granicerilor;
    d) sa ilumineze teritoriul statului vecin;
    e) sa produca sau sa extinda incendii in limita fisiei de protectie a frontierei de stat;
    f) sa fotografieze, sa filmeze sau sa execute lucrari de pictura in limita fisiei de protectie a frontierei de stat, care sa redea portiuni din teritoriul statelor vecine;
    g) sa faca schimb de obiecte si de corespondenta peste frontiera de stat, in afara punctelor de control, de mic trafic sau a altor locuri stabilite prin lege;
    h) sa desfasoare activitati prin care pot fi infestate sau poluate apele de frontiera si marea teritoriala;
    i) sa comita fapte, gesturi sau sa profereze expresii jignitoare la adresa statului vecin sau a cetatenilor acestuia.
    Art. 63
    In situatii deosebite, pe timpul unor actiuni ale trupelor de graniceri, se poate opri, temporar, accesul in zona de frontiera sau se pot interzice unele activitati, ca si raminerea persoanelor pe timpul noptii in zona de frontiera, in afara localitatilor. Aceste masuri vor fi aduse, in timp util, la cunostinta autoritatilor administratiei publice locale, populatiei si unitatilor economice si sociale interesate.

    CAP. 7
    Raspunderi si sanctiuni

    Art. 64
    Incalcarea dispozitiilor prevazute in prezenta lege atrage, dupa caz, raspunderea disciplinara, materiala, civila, contraventionala sau penala a persoanei vinovate.
    Art. 65
    Intrarea sau iesirea din tara prin trecerea frauduloasa a frontierei de stat constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la 2 ani.
    Art. 66
    Daca trecerea frauduloasa a frontierei de stat a fost savirsita in scopul sustragerii de la executarea unei pedepse, fapta se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 3 ani.
    Art. 67
    Fapta persoanei care racoleaza, indruma sau calauzeste o alta persoana in scopul trecerii frauduloase a frontierei de stat constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 3 ani.
    Daca fapta savirsita priveste un grup de persoane ori a urmarit obtinerea de foloase materiale sau de alta natura, pedeapsa este inchisoare de la 1 an la 5 ani.
    Tentativa se pedepseste.
    Valorile sau bunurile materiale obtinute ca urmare a savirsirii acestei infractiuni se confisca.
    Art. 68
    Se pedepseste cu inchisoare de la 2 ani la 7 ani, daca fapta nu constituie o infractiune mai grava, trecerea frauduloasa a frontierei de stat savirsita:
    a) prin forta sau prin atacarea granicerilor, politistilor sau a lucratorilor vamali;
    b) de catre persoane inarmate sau constituite in grup;
    c) in scopul scoaterii din tara a unor bunuri din patrimoniul cultural national sau de valoare deosebita, al traficarii de arme, munitii, materiale explozive sau radioactive, a produselor si substantelor stupefiante, psihotrope ori toxice.
    Tentativa se pedepseste.
    Art. 69
    Sint contraventii, daca, potrivit legii penale, nu sint considerate infractiuni, urmatoarele fapte:
    a) incercarea de iesire din tara prin trecerea frauduloasa a frontierei de stat;
    b) tragerea cu arma peste frontiera de stat, deteriorarea ori distrugerea semnelor de frontiera, instalatiilor sau mijloacelor tehnice de paza ale granicerilor, producerea sau extinderea de incendii in limita fisiei de protectie a frontierei de stat sau desfasurarea de activitati prin care pot fi infestate ori poluate solul, atmosfera sau apele de frontiera;
    c) incalcarea dispozitiilor art. 59, 60 si art. 62 lit. g) si i);
    d) incalcarea dispozitiilor art. 52, 53, 57, 58 si art. 62 lit. d) si f);
    e) incalcarea dispozitiilor art. 47, 50, 56 si 61.
    Art. 70
    Contraventiile prevazute in art. 69 se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
    a) cu inchisoare contraventionala de la 15 zile la 3 luni sau cu amenda de la 10.000 la 25.000 lei, cele de la lit. a) si b);
    b) cu amenda de la 5.000 la 10.000 lei, cele de la lit. c);
    c) cu amenda de la 3.000 la 7.000 lei, cele de la lit. d);
    d) cu amenda de la 2.000 la 6.000 lei, cele de la lit. e).
    Art. 71
    Contraventiile prevazute in art. 69 se constata de catre ofiterii si subofiterii de graniceri sau ai politiei de frontiera.
    In cazul sanctiunilor cu amenda, contravenientul poate face plingere, in termen de 15 zile de la comunicarea procesului-verbal de constatare a contraventiei, la instanta de judecata, potrivit legii.
    In cazul contraventiilor prevazute in art. 69 lit. a) si b), daca agentul constatator apreciaza ca sanctiunea amenzii este indestulatoare, aplica amenda.
    In caz contrar, procesul-verbal de constatare a contraventiei se trimite de indata judecatoriei in a carei raza teritoriala a fost savirsita contraventia; impotriva hotaririi pronuntate de instanta se poate face cerere de reexaminare in termen de 24 de ore de la pronuntare, daca contravenientul a fost prezent la dezbateri, sau de la comunicare, daca a fost lipsa.
    Art. 72
    Din sumele rezultate din amenzile aplicate conform art. 70, precum si din valoarea bunurilor de contrabanda supuse confiscarii, un procent de 50% va reveni Comandamentului National al Granicerilor sau, dupa caz, Directiei generale de pasapoarte si a politiei de frontiera, in functie de apartenenta agentului constatator, care va fi repartizat astfel: 20% militarilor care au descoperit savirsirea contraventiei, iar 80% pentru dotarea unitatilor si a subunitatilor din care acestia fac parte.
    Art. 73
    Amenzile aplicate persoanelor fizice straine pot fi platite si in valuta convertibila, prin transformarea amenzilor din lei in valuta convertibila, la cursul valutar oficial in vigoare la data savirsirii contraventiei.

    CAP. 8
    Dispozitii finale

    Art. 74
    Imobilele in care functioneaza punctele pentru trecerea frontierei rutiere si terenurile aferente acestora constituie domeniu public al statului si se administreaza de Ministerul de Interne sau alte institutii centrale, care pun la dispozitia celorlalte organe cu competente in punctele de control spatiile necesare desfasurarii activitatilor lor specifice, pe baza acordurilor si in conditiile stabilite intre Ministerul de Interne si organele tutelare ale acestora.
    Ministerul Transporturilor va asigura spatiile necesare bunei desfasurari a activitatilor specifice organelor din punctele de control pentru trecerea frontierei de stat, punctele de mic trafic si cele pentru trecerile simple de frontiera din statiile de cale ferata, porturi si aeroporturi. Obligatia revine in mod corespunzator si altor persoane fizice sau juridice care exploateaza asemenea statii de cale ferata, porturi si aeroporturi.
    Art. 75
    Normele privind modul de efectuare a controlului si de comportare a personalului cu atributii in punctele de control pentru trecerea frontierei de stat se stabilesc, prin regulament, de catre Ministerul de Interne impreuna cu organele centrale interesate, tinindu-se seama de standardele internationale practicate in acest domeniu.
    Art. 76
    Prevederile Legii privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor se aplica in mod corespunzator, in masura in care prin prezenta lege nu se dispune altfel.
    Art. 77
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei legi, Comandamentul Trupelor de Graniceri se transforma in Comandamentul National al Granicerilor, care va trece la sistemul profesionalizat al pazei si supravegherii frontierei de stat.
    Comandamentul National al Granicerilor, impreuna cu marile unitati, unitatile, subunitatile si formatiunile din subordine, personalul militar si civil, armamentul, munitia si tehnica din dotarea acestora, bugetul, precum si intreg activul si pasivul existent la aceasta data, trec de la Ministerul Apararii Nationale la Ministerul de Interne, pe baza de protocol incheiat intre cele doua ministere.
    Art. 78
    In scopul realizarii functionarii sistemului profesionalizat al pazei si supravegherii frontierei de stat, Comandamentul National al Granicerilor isi asigura personalul necesar din absolventii institutiilor proprii de invatamint, cadre militare selectionate si transferate de la alte unitati militare, precum si din specialisti chemati in cadrele active.
    La Comandamentul National al Granicerilor, marile unitati, unitatile si subunitatile subordonate pot functiona unitati sanitare, societati comerciale, cluburi, case de odihna, camine, asociatii cu caracter cultural-sportiv, potrivit legii.
    Art. 79
    Personalul militar si personalul civil al Comandamentului National al Granicerilor, care trec la Ministerul de Interne, isi mentin toate drepturile prevazute de reglementarile legale in vigoare.
    Personalul civil al Comandamentului National al Granicerilor si unitatilor subordonate acestuia se considera transferat in interesul serviciului.
    Structura organizatorica a Comandamentului National al Granicerilor se stabileste de ministrul de interne, in conditiile Legii nr. 39/1990 privind infiintarea, organizarea si functionarea Consiliului Suprem de Aparare a Tarii.
    Art. 80
    Urmasilor militarilor din Comandamentul National al Granicerilor si Directia generala de pasapoarte si a politiei de frontiera decedati datorita unor acte de devotament exceptional, in timpul sau in legatura cu serviciul, li se acorda, in conditiile legii, o pensie egala cu salariul integral pe care militarii l-au avut la data decesului.
    In cazul cind nu exista urmasi si nici sot supravietuitor, daca cel decedat era singurul sprijin al parintilor sai, acestia pot beneficia, in conditiile legii, de jumatate din pensia de urmas stabilita potrivit prevederilor alin. 1. Pensia pentru invaliditate permanenta, survenita in conditiile alin. 1, este egala cu salariul avut in momentul respectiv, iar cei in cauza vor beneficia si de o gratificatie, o singura data, egala cu de cinci ori salariul.
    Militarii care au devenit partial incapabili de munca in conditiile alin. 1 si nu mai pot exercita in continuare profesia vor beneficia, in afara drepturilor ce decurg din pensionare, de o gratificatie egala cu de trei ori salariul avut in momentul respectiv.
    In cazul militarilor in termen, baza de calcul a pensiei o constituie salariul minim al militarului angajat pe baza de contract.
    Art. 81
    Cadrele militare permanente, militarii in termen si cei angajati pe baza de contract, salariatii civili din Comandamentul National al Granicerilor, precum si cadrele din Directia generala de pasapoarte si a politiei de frontiera, care isi desfasoara activitatea in legatura cu controlul de frontiera, beneficiaza de o indemnizatie de frontiera de pina la 20% din solda sau salariul de baza.
    Art. 82
    Cadrele de graniceri, politia de frontiera si militarii angajati pe baza de contract, care locuiesc in mediul rural si nu detin o locuinta proprietate de stat sau personala, au dreptul la o compensatie pentru chirie. Valoarea acesteia se stabileste de catre ministrul de interne.
    Art. 83
    Ministerul Economiei si Finantelor va lua masuri pentru introducerea modificarilor corespunzatoare in indicatorii economico-financiari ai Ministerului Apararii Nationale si Ministerului de Interne, pe baza propunerilor acestor ministere.
    Art. 84
    Prezenta lege intra in vigoare la 15 zile de la publicare.
    Pe aceeasi data se abroga art. 3 din Decretul-lege nr. 12/1990 privind abrogarea si modificarea unor dispozitii din Codul penal si din Codul de procedura penala, Decretul-lege nr. 45/1990 privind regimul juridic al frontierei de stat a Romaniei, precum si orice alte dispozitii contrare.

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 27 mai 1992, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) si art. 77 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                     PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                               MARTIAN DAN

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 1 iunie 1992, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) si art. 77 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                          PRESEDINTELE SENATUI
                     academician ALEXANDRU BIRLADEANU



SmartCity5

COMENTARII la Legea 56/1992

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 56 din 1992
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu