ORDONANTA DE URGENTA Nr. 93 din 17 iunie 1999
pentru aprobarea finantarii repatrierii personalului navigant debarcat sau
aflat la bordul unor nave maritime de transport, achitarea drepturilor restante
si pentru mentinerea in siguranta a navelor aflate in conservare din
patrimoniul companiilor de navigatie maritime "Navrom" - S.A.
Constanta si "Romline" - S.A. Constanta
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 286 din 22 iunie 1999
In temeiul art. 114 alin. (4) din Constitutia Romaniei,
Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta de urgenta:
Art. 1
Se aproba utilizarea sumei de 112,7 miliarde lei din bugetul Ministerului
Transporturilor pe anul 1999, in vederea finantarii repatrierii personalului
navigant debarcat sau aflat la bordul unor nave maritime de transport,
achitarii drepturilor restante si mentinerii in siguranta a navelor aflate in
conservare din patrimoniul companiilor de navigatie maritime "Navrom"
- S.A. Constanta si "Romline" - S.A. Constanta.
Art. 2
Lista cuprinzand navele pentru care se asigura finantarea, defalcarea sumei
prevazute la art. 1 pe companii de navigatie, precum si categoriile de
cheltuieli sunt prezentate in anexa care face parte integranta din prezenta
ordonanta de urgenta.
Art. 3
Suma prevazuta la art. 1 se repartizeaza de catre Ministerul
Transporturilor prin conventii incheiate cu companiile de navigatie beneficiare
si se justifica de catre acestea, pe baza de decont de cheltuieli, pana la data
de 1 septembrie 1999.
Art. 4
Sumele neconsumate pana la data de 1 septembrie 1999 vor fi virate de catre
companiile de navigatie maritima "Navrom" - S.A. Constanta si
"Romline" - S.A. Constanta catre Ministerul Transporturilor, putand
fi utilizate in cadrul aceluiasi capitol de cheltuieli bugetare.
Art. 5
La capitolul 68.01 "Transporturi si comunicatii", subcapitolul
40, pozitiile nr. 40.55 si 40.80 din anexa nr. 3/24 la Legea bugetului de stat
pe anul 1999 nr. 36/1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 97 bis din 8 martie 1999, se modifica astfel:
"40.55 Contributia Guvernului Romaniei la programele realizate cu
finantare internationala - 112,7 miliarde lei
40.80 Alte transferuri + 112,7 miliarde lei."
Art. 6
Se autorizeaza Ministerul Finantelor sa introduca modificarile
corespunzatoare in bugetul Ministerului Transporturilor si, respectiv, in
bugetul de stat pe anul 1999.
Art. 7
Ministerul Transporturilor si alte organe abilitate de lege vor controla
modul de utilizare a sumei aprobate potrivit art. 1.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneaza:
Ministrul transporturilor,
Traian Basescu
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
Ministrul muncii
si protectiei sociale,
Alexandru Athanasiu
ANEXA 1
I. SUMELE
necesare pentru plata drepturilor restante si pentru cheltuielile de repatriere
a personalului navigant, precum si pentru mentinerea in siguranta a navelor
aflate in conservare
___________________________________________________________________
| | Suma necesara |
| Compania de navigatie maritima |_______________________________|
| |- dolari S.U.A. -| - mii lei - |
|___________________________________|_________________|_____________|
| "Navrom" - S.A. Constanta | 4.853.522 | 77.656.358 |
| "Romline" - S.A. Constanta | 2.190.532 | 35.048.512 |
|___________________________________|_________________|_____________|
| TOTAL: | 7.044.054 | 112.704.870 |
|___________________________________|_________________|_____________|
Sumele in lei au fost calculate la cursul valutar de 16.000 lei/dolar
S.U.A.
II. LISTA
cuprinzand navele pentru care se asigura finantare pentru plata drepturilor
restante si pentru cheltuielile de repatriere a personalului navigant
___________________________________________________________________
| Compania de navigatie maritima |
|___________________________________________________________________|
| "Navrom" - S.A. Constanta | "Romline" - S.A.
Constanta |
|_________________________________|_________________________________|
| 1. ADRIA | 1. ADJUD |
|_________________________________|_________________________________|
| 2. AIUD | 2. ARDEAL |
|_________________________________|_________________________________|
| 3. AVRIG | 3. BAZIAS 2 |
|_________________________________|_________________________________|
| 4. AZUGA | 4. BAZIAS 3 |
|_________________________________|_________________________________|
| 5. BEAUTY BAY | 5. BAZIAS 5 |
|_________________________________|_________________________________|
| 6. BRAD | 6. BRAVO |
|_________________________________|_________________________________|
| 7. CACIULATA | 7. CALAFAT |
|_________________________________|_________________________________|
| 8. CITY M | 8. CASTOR 1 |
|_________________________________|_________________________________|
| 9. CODLEA | 9. COSTINESTI |
|_________________________________|_________________________________|
| 10. DAY BREAK | 10. COZIA |
|_________________________________|_________________________________|
| 11. DORIA | 11. CRISTIAN A |
|_________________________________|_________________________________|
| 12. DRAGANESTI | 12. DANUBE TRADER |
|_________________________________|_________________________________|
| 13. DUMBRAVENI | 13. ELENI |
|_________________________________|_________________________________|
| 14. FANTANELE | 14. FAIRWIND |
|_________________________________|_________________________________|
| 15. FRUNZANESTI | 15. FAIRSKY |
|_________________________________|_________________________________|
| 16. GHEORGHIENI | 16. FRASINET |
|_________________________________|_________________________________|
| 17. GIURGENI | 17. HATEG |
|_________________________________|_________________________________|
| 18. GRUIA | 18. HOREZU |
|_________________________________|_________________________________|
| 19. HISTRIA FAITH | 19. LERESTI |
|_________________________________|_________________________________|
| 20. JANA | 20. LUGOJ |
|_________________________________|_________________________________|
| 21. LYVIA | 21. MARIA |
|_________________________________|_________________________________|
| 22. MAMAIA | 22. MEHEDINTI |
|_________________________________|_________________________________|
| 23. MARTHA | 23. MOINESTI |
|_________________________________|_________________________________|
| 24. MICHELLE | 24. MEDIAS |
|_________________________________|_________________________________|
| 25. MIRASLAU | 25. NAPOCA |
|_________________________________|_________________________________|
| 26. MONA | 26. NOVACI |
|_________________________________|_________________________________|
| 27. NORA | 27. OSCAR 1 |
|_________________________________|_________________________________|
| 28. OCEAN LINE 3 | 28. OSCAR 10 |
|_________________________________|_________________________________|
| 29. OCEAN LINE 4 | 29. OSCAR ALTAIR |
|_________________________________|_________________________________|
| 30. OCEAN LINE 5 | 30. OSCAR JUPITER |
|_________________________________|_________________________________|
| 31. OITUZ | 31. OSCAR POLARIS |
|_________________________________|_________________________________|
| 32. ORAVITA | 32. OSCAR SIRIUS |
|_________________________________|_________________________________|
| 33. OSCAR ACRUX | 33. OSCAR VEGA |
|_________________________________|_________________________________|
| 34. OSCAR CASTOR | 34. PAULIS |
|_________________________________|_________________________________|
| 35. OSCAR POLLUX | 35. PERIS |
|_________________________________|_________________________________|
| 36. OSCAR PROCYON | 36. POIANA |
|_________________________________|_________________________________|
| 37. OSCAR SATURN | 37. ROSTAR |
|_________________________________|_________________________________|
| 38. OSCAR VENUS | 38. SEA LION |
|_________________________________|_________________________________|
| 39. PERLA K. | 39. SIBIU |
|_________________________________|_________________________________|
| 40. PONOR | 40. STAR |
|_________________________________|_________________________________|
| 41. RAURENI | 41. SUN CANOPUS |
|_________________________________|_________________________________|
| 42. RAZBOIENI | 42. SUN PEGASUS |
|_________________________________|_________________________________|
| 43. RASNOV | 43. SUN POLUX |
|_________________________________|_________________________________|
| 44. ROMANATI | 44. TARGU MURES |
|_________________________________|_________________________________|
| 45. RUBIN | 45. TRADE LINE 1 |
|_________________________________|_________________________________|
| 46. SALAJ | 46. TUTOVA |
|_________________________________|_________________________________|
| 47. SALONTA | 47. TUZLA |
|_________________________________|_________________________________|
| 48. SAPPHIRE |
|_________________________________|
| 49. SAVINESTI |
|_________________________________|
| 50. SEANAV 1 |
|_________________________________|
| 51. SEBES |
|_________________________________|
| 52. SEIMENI |
|_________________________________|
| 53. SERVET K. |
|_________________________________|
| 54. SIMONA |
|_________________________________|
| 55. SKY LINE |
|_________________________________|
| 56. SLANIC |
|_________________________________|
| 57. SMARDAN |
|_________________________________|
| 58. SOLCA |
|_________________________________|
| 59. SOVEJA |
|_________________________________|
| 60. SUCEVITA |
|_________________________________|
| 61. SUCIDAVA |
|_________________________________|
| 62. TRINITY |
|_________________________________|
| 63. TROIANU |
|_________________________________|
| 64. TUDOR |
|_________________________________|
| 65. XENIA |
|_________________________________|
| 66. ZIMNICEA |
|_________________________________|
| 67. SACELE |
|_________________________________|
| 68. SLOBOZIA |
|_________________________________|
| 69. TARNAVENI |
|_________________________________|
NOTA:
A. Cheltuieli privind repatrierea personalului navigant in conformitate cu
contractul colectiv de munca, care cuprind: drepturile restante pana la data de
31 mai 1999, conform statelor de plata si contractelor individuale de munca,
precum si hotararilor judecatoresti, diurnele pe durata transportului,
salariile personalului navigant de pe navele aflate in conservare, cheltuielile
de transport, cheltuielile de cazare, biletele de avion si/sau alte mijloace de
transport folosite de la nava pana in tara, precum si alte cheltuieli care se
refera la taxe de aeroport, la asigurarea persoanelor pe timpul transportului,
taxe de vize si altele asemenea, necesare repatrierii.
B. Cheltuieli privind trimiterea echipajului de schimb, care cuprind:
diurna conform contractului colectiv de munca, pe durata transportului din tara
pana la nava, si diurna pana la reluarea activitatii comerciale/vanzarea navei,
dar nu mai mult de o luna de la data imbarcarii, cheltuielile de transport,
biletele de avion si/sau alte mijloace de transport folosite din tara si pana
la nava si alte cheltuieli care se refera la asigurarea persoanelor pe timpul
transportului, taxele de vize, de aeroport, precum si cheltuielile cu
asigurarea conditiilor de viata la bord (hrana, apa, antidot, medicamente,
combustibil, uleiuri pentru generatoare Diesel electrice) pana la reluarea
activitatii comerciale/vanzarea navei, dar nu mai mult de o luna de la data
imbarcarii.
C. Cheltuieli pentru mentinerea sigurantei navigatiei, care includ si
achitarea obligatiilor catre Registrul Naval Roman privind reconfirmarea clasei
navelor si certificarea acestora conform conventiilor internationale.
D. Cheltuieli cu personalul Companiei de Navigatie Maritima
"Navrom" S.A. Constanta detasat pe navele Sacele, Slobozia si
Tarnaveni, proprietatea Societatii Comerciale "Roliship" Constanta,
unde Compania de Navigatie Maritima "Navrom" S.A. Constanta este
actionar majoritar.
E. Economiile obtinute la o anumita categorie de cheltuieli la o nava,
altele decat diurne si salarii, pot fi folosite pentru acoperirea cheltuielilor
suplimentare aparute la alte categorii de cheltuieli ale aceleiasi nave sau ale
altor nave din patrimoniul aceleiasi companii de navigatie prevazute in
ordonanta de urgenta, in baza conventiei incheiate. La navele ce nu pot intra
imediat in activitate comerciala vor fi trimise numai echipaje de siguranta,
iar la navele Companiei de Navigatie Maritima "Navrom" S.A.
Constanta, societate aflata in lichidare judiciara, navigatorii trimisi la schimb
vor avea contracte de munca incheiate cu Compania de Navigatie Maritima
"Navrom" S.A. Constanta, reprezentata prin societatea care
efectueaza procedura de lichidare.