ORDIN Nr. 1018
din 26 septembrie 2006
pentru aprobarea Procedurii
de inregistrare EMAS
ACT EMIS DE:
MINISTERUL MEDIULUI SI GOSPODARIRII APELOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 878 din 27 octombrie 2006
In baza prevederilor art. 9 din Ordinul ministrului
agriculturii, pădurilor, apelor şi mediului nr. 50/2004 privind Stabilirea
procedurii de organizare şi coordonare a schemelor de management de mediu şi
audit (EMAS) în vederea participării voluntare a organizaţiilor la aceste
scheme, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul art. 5 alin. (8) din Hotărârea Guvernului
nr. 408/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi
Gospodăririi Apelor, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul mediului şi gospodăririi apelor emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Procedura de înregistrare EMAS,
prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul mediului şi gospodăririi apelor,
Sulfina Barbu
ANEXA
PROCEDURA DE ÎNREGISTRARE EMAS
CAPITOLUL I
Prevederi generale
Art. 1. - (1) Organismul naţional competent pentru
aplicarea Procedurii de înregistrare EMAS este constituit din Comitetul
consultativ EMAS şi Biroul EMAS, conform prevederilor art. 7 alin. (4) din
Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor, apelor şi mediului nr. 50/2004
privind Stabilirea procedurii de organizare şi coordonare a schemelor de management
de mediu şi audit (EMAS) în vederea participării voluntare a organizaţiilor la
aceste scheme, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Prezenta procedură se aplică tuturor organizaţiilor
sau părţilor organizaţiilor care solicită înregistrare EMAS.
Art. 2. - (1) Competenţa pentru acordarea înregistrării
EMAS revine Comitetului consultativ EMAS.
(2) Comitetul consultativ
EMAS decide prin vot acordarea înregistrării EMAS după evaluarea documentelor
necesare înregistrării EMAS şi a informaţiilor deţinute cu privire la
organizaţia solicitantă, conform prevederilor art. 12 alin. (3) din Ordinul
ministrului agriculturii, pădurilor, apelor şi mediului nr. 50/2004, cu
modificările şi completările ulterioare.
(3) Calitatea de membru titular al Comitetului
consultativ EMAS se pierde, prin excludere, la propunerea majorităţii
celorlalţi membri titulari ai Comitetului consultativ EMAS, ca urmare a
constatării încălcării prevederilor art. 5 din Regulamentul de organizare şi
funcţionare a Comitetului consultativ EMAS şi a Biroului EMAS, aprobat prin
Ordinul ministrului mediului şi gospodăririi apelor nr. 790/2006.
CAPITOLUL II
SECŢIUNEA 1
Depunerea şi conţinutul solicitării de
înregistrare EMAS
Art. 3. - (1) In vederea obţinerii înregistrării EMAS
organizaţia înaintează Biroului EMAS din cadrul Agenţiei Naţionale pentru
Protecţia Mediului solicitarea de înregistrare EMAS, care trebuie să conţină
următoarele documente:
a) cererea de înregistrare EMAS, al cărei model este
prevăzut în anexa nr. 1;
b) documentele de susţinere a solicitării
înregistrării EMAS, prevăzute la art. 12 alin. (1) lit. a) şi b) din Ordinul
ministrului agriculturii, pădurilor, apelor şi mediului nr. 50/2004, cu
modificările şi completările ulterioare.
(2) Documentele prevăzute la alin. (1) se depun în 3
exemplare pe suport hârtie şi într-un exemplar pe suport electronic.
(3) La data depunerii
solicitării de înregistrare EMAS data validării declaraţiei de mediu nu trebuie
să depăşească 8 luni.
Art. 4. - (1) Pentru obţinerea înregistrării EMAS a
unei organizaţii care operează pe mai multe amplasamente, cererea de
înregistrare EMAS se completează pentru fiecare amplasament.
(2) Organizaţiile care operează pe amplasamente
temporare pot obţine înregistrarea EMAS numai dacă se face dovada că acestea
sunt incluse în procedura de verificare efectuată de către verificatorul de
mediu.
(3) Pentru înregistrarea EMAS
a mai multor organizaţii independente care îşi desfăşoară activitatea într-o
zonă restrânsă ca o singură
organizaţie comună, acestea trebuie să demonstreze că exercită o
responsabilitate comună în gestionarea problemelor de mediu şi a impactului semnificativ asupra mediului.
(4) Organizaţiile pentru care nu poate fi definit
corespunzător un amplasament specific pot obţine înregistrarea EMAS numai prin
integrarea acestuia în sistemul de management de mediu şi prin descrierea
precisă în declaraţia de mediu a domeniului de activitate şi a infrastructurii.
Art. 5. - (1) Biroul EMAS efectuează analiza
preliminară şi stabileşte dacă documentele sunt corect întocmite şi dacă
organizaţia îndeplineşte condiţiile legale pentru obţinerea înregistrării EMAS.
In funcţie de rezultatul analizei preliminare, documentele sunt supuse analizei
propriu-zise efectuate de Comitetul consultativ EMAS.
(2) Biroul EMAS verifică dacă:
a) toate secţiunile relevante din cererea de
înregistrare EMAS sunt completate corect;
b) au fost depuse toate documentele de susţinere a
solicitării înregistrării;
c) organizaţia sau partea din organizaţie întruneşte
toate condiţiile legale pentru obţinerea înregistrării EMAS, în special
respectarea tuturor cerinţelor de reglementare din domeniul protecţiei
mediului;
d) verificatorul de mediu care a condus verificarea
şi validarea informaţiilor organizaţiei este acreditat pentru domeniul de
activităţi al organizaţiei pentru care se solicită înregistrarea EMAS.
Art. 6. - (1) Dacă cerinţele prevăzute la art. 5 nu
sunt îndeplinite, Biroul EMAS realizează, în termen de 10 zile lucrătoare de la
primirea solicitării, după caz, următoarele:
a) comunică în scris conducerii organizaţiei
respingerea motivată a solicitării, concomitent cu returnarea documentelor
depuse, fără a mai înregistra organizaţia în baza de date;
b) solicită în scris conducerii organizaţiei completări
la documentele depuse.
(2) Organizaţia are obligaţia să transmită completările
la documentele depuse, în termen de 15 zile de la primirea solicitării.
Nerespectarea termenului atrage respingerea solicitării şi returnarea
documentaţiei depuse.
Art. 7. - Dacă cerinţele prevăzute la art. 5 sunt
îndeplinite, Biroul EMAS realizează, în termen de 10 zile lucrătoare de la
primirea solicitării, următoarele:
a) înregistrează cererea de înregistrare EMAS în baza
de date privind înregistrarea EMAS şi atribuie organizaţiei un număr de cod;
b) informează în scris conducerea organizaţiei cu
privire la începerea procedurii de înregistrare EMAS;
c) înştiinţează Comitetul consultativ EMAS şi Comisia
de acreditare în legătură cu primirea solicitării şi cu rezultatul analizei
preliminare. Biroul EMAS convoacă Comitetul consultativ EMAS în termen de 30 de
zile lucrătoare de la data înştiinţării;
d) dispune afişarea informaţiei privind depunerea
solicitării de înregistrare EMAS a organizaţiei pe pagina web a Agenţiei
Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a agenţiei teritoriale pentru protecţia
mediului în a cărei rază de competenţă se află organizaţia sau acea parte a
organizaţiei pentru care se solicită înregistrarea EMAS;
e) solicită agenţiei teritoriale pentru protecţia
mediului în a cărei rază de competenţă se află organizaţia sau acea parte a
organizaţiei pentru care se solicită înregistrarea EMAS situaţia respectării în
ultimii 2 ani de la data depunerii solicitării a reglementărilor de mediu şi
fixează un termen de 10 zile pentru primirea informaţiilor solicitate.
SECŢIUNEA a 2-a
Evaluarea observaţiilor părţilor interesate
Art. 8. - (1) Părţile
interesate pot să îşi facă cunoscută opinia şi să transmită Biroului EMAS, în
scris, comentariile asupra solicitării de înregistrare EMAS, în termen de 30 de
zile de la data afişării informaţiei prevăzute la art. 7 lit. d).
(2) Biroul EMAS transmite în
scris conducătorului organizaţiei comentariile primite din partea părţilor
interesate, în termen de 5 zile de la primirea acestora.
(3) Comentariile justificate ale părţilor interesate
se supun analizei Comitetului consultativ EMAS în cadrul primei întruniri de
verificare a conformităţii organizaţiei solicitante.
SECŢIUNEA a 3-a
Evaluarea solicitării de înregistrare EMAS
Art. 9. - (1) Toate documentele solicitării de
înregistrare EMAS ale organizaţiei, care au trecut de analiza preliminară a Biroului EMAS, se supun analizei detaliate efectuate de Comitetul
consultativ EMAS.
(2) Documentele trebuie să fie corect întocmite şi să
prezinte Comitetului consultativ EMAS toate informaţiile necesare pentru luarea
deciziei.
(3) La întrunirea de verificare
a conformităţii organizaţiei solicitante, în vederea obţinerii înregistrării
EMAS, poate fi convocat şi verificatorul de mediu acreditat care a condus
verificarea şi validarea informaţiilor conţinute în documentele de susţinere a
solicitării.
(4) Comitetul consultativ
EMAS poate solicita Comisiei de acreditare referinţe care să demonstreze că
activităţile verificatorului de mediu în legătură cu organizaţia solicitantă
s-au desfăşurat corect.
Art. 10. - (1) Dacă la prima întrunire de verificare a
conformităţii organizaţiei solicitante Comitetul consultativ EMAS constată că
organizaţia nu îndeplineşte toate condiţiile legale pentru obţinerea
înregistrării EMAS, în special a cerinţelor de reglementare din domeniul
protecţiei mediului, se trece la etapa de evaluare a neconformităţii cu
prevederile legale din domeniul protecţiei mediului.
(2) Dacă se constată că în ultimii 2 ani de la data
solicitării obţinerii înregistrării EMAS organizaţia a încălcat cerinţele de
reglementare din domeniul protecţiei mediului şi a produs un impact asupra
mediului, verificatorul de mediu
şi organizaţia au obligaţia să semneze şi să transmită Comitetului consultativ
EMAS o declaraţie validată de către verificatorul de mediu, prin care să
dovedească că daunele au fost reparate şi că s-au luat toate măsurile pentru a
preveni apariţia altor situaţii similare.
(3) Comitetul consultativ EMAS, prin Biroul EMAS,
solicită de la autorităţile competente pentru controlul respectării măsurilor
de protecţie a mediului, desemnate conform legislaţiei din domeniul protecţiei
mediului, următoarele:
a) informaţii suplimentare asupra prejudiciului adus
mediului;
b) copie de pe actele de constatare a
contravenţiilor, întocmite de agenţii constatatori;
c) copie de pe actele de constatare şi cercetare a infracţiunilor, întocmite de organele de urmărire
penală, conform competenţelor legale.
Art. 11. - In cazul în care există neclarităţi privind
informaţiile furnizate în documentaţia de susţinere a solicitării, Comitetul
consultativ EMAS, prin Biroul EMAS, solicită organizaţiei informaţii
suplimentare asupra secţiunilor respective.
Art. 12. - (1) Comitetul consultativ EMAS fixează un
termen de 15 zile lucrătoare pentru primirea informaţiilor şi documentelor
suplimentare prevăzute la art. 10 şi 11.
(2) Reprogramarea întrunirii Comitetului consultativ
EMAS pentru evaluarea completărilor la documentaţia depusă nu trebuie să
depăşească 30 de zile lucrătoare de la data primirii completărilor solicitate.
(3) Biroul EMAS înştiinţează în scris organizaţia cu
privire la reprogramarea întrunirii Comitetului consultativ EMAS şi despre
motivul luării acestei decizii.
Art. 13. - (1) Comitetul consultativ EMAS decide
continuarea procedurii de înregistrare EMAS dacă, după primirea informaţiilor
şi a documentelor suplimentare prevăzute la art. 10 şi 11, se constată că
organizaţia face dovada respectării tuturor cerinţelor legale necesare
obţinerii înregistrării EMAS.
(2) Biroul EMAS comunică în scris organizaţiei
continuarea procedurii de înregistrare EMAS.
SECŢIUNEA a 4-a
Refuzul solicitării înregistrării EMAS
Art. 14. - (1) Comitetul consultativ EMAS, în urma
analizei detaliate, decide refuzul solicitării înregistrării EMAS în
următoarele cazuri:
a) documentele nu sunt corect întocmite şi/sau nu
prezintă Comitetului consultativ EMAS toate informaţiile necesare pentru luarea
deciziei;
b) Comitetul consultativ EMAS primeşte un raport de
supraveghere de la Comisia de acreditare, în care se demonstrează că
activităţile verificatorului de mediu nu s-au realizat într-o manieră
corespunzătoare, care să garanteze că organizaţia solicitantă îndeplineşte
cerinţele necesare obţinerii înregistrării EMAS;
c) pe baza informaţiilor primite de la autorităţile
teritoriale pentru protecţia mediului Comitetul consultativ EMAS este
informat de Biroul EMAS că organizaţia solicitantă nu întruneşte toate condiţiile legale pentru obţinerea
înregistrării EMAS, în special în ceea ce priveşte respectarea tuturor
cerinţelor de reglementare din domeniul protecţiei mediului;
d) organizaţia nu transmite informaţiile prevăzute la
art. 11 în termenul prevăzut la art. 12 alin. (1).
(2) Refuzul solicitării înregistrării EMAS va ţine
seama de cauzele şi de gravitatea abaterii de la cerinţele legale pentru
obţinerea înregistrării EMAS şi se decide în urma consultării:
a) părţilor interesate;
b) agenţiilor teritoriale pentru protecţia mediului
şi comisariatelor teritoriale ale Gărzii Naţionale de Mediu în a căror rază de
competenţă se află organizaţia sau acea parte a organizaţiei pentru care se
solicită obţinerea înregistrării EMAS.
Art. 15. - (1) In cazul refuzului solicitării
înregistrării EMAS, organizaţia reia procedura de înregistrare EMAS de la etapa
iniţială.
(2) Biroul EMAS informează în scris organizaţia, în
termen de 10 zile lucrătoare de la data întrunirii Comitetului consultativ
EMAS, asupra motivaţiei refuzului solicitării înregistrării EMAS, concomitent
cu returnarea documentelor depuse.
SECŢIUNEA a 5-a
Acordarea înregistrării EMAS
Art. 16. - (1) Comitetul consultativ EMAS decide prin vot acordarea înregistrării EMAS dacă
informaţiile cuprinse în documentele necesare obţinerii înregistrării EMAS sunt
concludente şi dacă în urma evaluării observaţiilor părţilor interesate în
legătură cu organizaţia se constată că aceasta îndeplineşte toate condiţiile
legale pentru obţinerea înregistrării EMAS.
(2) In cazul deciziei favorabile de acordare a
înregistrării EMAS, Biroul EMAS, în termen de 5 zile de la luarea deciziei,
realizează următoarele:
a) atribuie un număr de înregistrare şi include
organizaţia în Lista organizaţiilor înregistrate EMAS;
b) îl informează pe conducătorul organizaţiei despre
acordarea înregistrării EMAS şi solicită dovada achitării tarifului de
înregistrare.
Art. 17. - (1) După primirea
dovezii privind achitarea tarifului de înregistrare, Biroul EMAS elaborează
Certificatul de înregistrare EMAS.
(2) Certificatul de înregistrare EMAS se semnează de
reprezentantul cu funcţie de conducere al autorităţii publice centrale pentru
protecţia mediului, membru în cadrul Comitetului consultativ EMAS, şi se
transmite organizaţiei solicitante.
(3) Certificatul de înregistrare EMAS este valabil o
perioadă de 3 ani de la data înregistrării.
SECŢIUNEA a 6-a
Depunerea şi conţinutul solicitării de reînnoire
a înregistrării EMAS
Art. 18. - (1) In vederea obţinerii reînnoirii
înregistrării EMAS, organizaţia înaintează Biroului EMAS din cadrul Agenţiei
Naţionale pentru Protecţia Mediului solicitarea de reînnoire a înregistrării
EMAS, care trebuie să conţină următoarele documente:
a) cererea de reînnoire a înregistrării EMAS, al
cărei model este prevăzut în anexa nr. 2;
b) documentele de susţinere a solicitării de reînnoire
a înregistrării EMAS, prevăzute la art. 131 alin. (1) din Ordinul ministrului
agriculturii, pădurilor, apelor şi mediului nr. 50/2004, cu modificările şi
completările ulterioare.
(2) Documentele prevăzute la alin. (1) se depun cu cel
puţin 60 de zile înainte de data expirării Certificatului de înregistrare EMAS
existent, în 3 exemplare pe suport hârtie şi într-un exemplar pe suport
electronic.
Art. 19. - (1) Procedura de reînnoire a înregistrării
EMAS parcurge procedura de înregistrare EMAS.
(2) In cazul în care Comitetul consultativ EMAS decide
reînnoirea înregistrării EMAS, Biroul EMAS emite un nou Certificat de
înregistrare EMAS după ce organizaţia face dovada achitării tarifului de
înregistrare EMAS.
SECŢIUNEA a 7-a
Suspendarea şi anularea înregistrării EMAS
Art. 20. - (1) Organizaţia înregistrată EMAS are
obligaţia să actualizeze anual informaţiile din declaraţia de mediu, iar în
cazul schimbării acestora, să valideze anual informaţiile cuprinse în
declaraţia de mediu şi să pună aceste informaţii la dispoziţia publicului şi a
altor părţi interesate.
(2) Biroul EMAS, prin
agenţiile teritoriale pentru protecţia mediului, asigură verificarea
respectării prevederilor alin. (1).
(3) In cazul constatării nerespectării prevederilor
alin. (1), Biroul EMAS înştiinţează Comitetul consultativ EMAS.
Art. 21. - (1) Comitetul
consultativ EMAS suspendă sau anulează, după caz, înregistrarea EMAS în
situaţia în care:
a) primeşte un raport de supraveghere de la Comisia
de acreditare, în care se demonstrează că activităţile verificatorului de mediu
nu s-au realizat într-o manieră corespunzătoare, care să garanteze că
organizaţia îndeplineşte cerinţele necesare menţinerii înregistrării EMAS;
b) Biroul EMAS înştiinţează Comitetul consultativ EMAS
că organizaţia nu respectă prevederile art. 20 alin. (1);
c) Biroul EMAS înştiinţează Comitetul consultativ EMAS
despre sesizările scrise, primite de la agenţia teritorială pentru protecţia
mediului sau de la comisariatele teritoriale ale Gărzii Naţionale de Mediu şi
de la alte părţi interesate, că organizaţia nu mai îndeplineşte toate
condiţiile legale pentru menţinerea înregistrării EMAS, în special în ceea ce priveşte respectarea tuturor cerinţelor
de reglementare din domeniul protecţiei mediului;
d) Biroul EMAS înştiinţează Comitetul consultativ EMAS
cu privire la primirea unei declaraţii de renunţare la înregistrarea EMAS,
semnată de conducătorul organizaţiei, prin care se solicită anularea
înregistrării EMAS.
Art. 22. - (1) Comitetul consultativ EMAS se întruneşte
în termen de 15 zile de la data primirii informaţiilor prevăzute la art. 21
pentru stabilirea modalităţii şi termenului de consultare cu părţile interesate
şi cu autorităţile publice competente, în vederea începerii procedurii de
suspendare sau de anulare a înregistrării EMAS, în funcţie de natura şi de
amploarea nerespectării condiţiilor legale necesare menţinerii înregistrării
EMAS.
(2) In termen de 5 zile de la data întrunirii
Comitetului consultativ EMAS, Biroul EMAS informează în scris Comisia de
acreditare, verificatorul de mediu care a verificat şi validat informaţiile
organizaţiei, autoritatea publică teritorială pentru protecţia mediului,
comisariatul teritorial al Gărzii Naţionale de Mediu în a cărei rază de
competenţă se află organizaţia, părţile interesate şi conducătorul organizaţiei
despre începerea motivată a procedurii de suspendare a înregistrării EMAS şi
termenul fixat pentru consultare, care nu trebuie să depăşească 15 zile
lucrătoare.
Art. 23. - (1) După efectuarea consultărilor, în termen
de 10 zile, Biroul EMAS convoacă Comitetul consultativ EMAS în vederea
analizării neconformităţilor organizaţiei, pe baza dovezilor furnizate de
părţile consultate. In funcţie de amploarea neconformităţilor, Comitetul
consultativ EMAS decide asupra suspendării înregistrării EMAS pentru o perioadă
de timp determinată, dar nu mai mare de un an, sau asupra anulării
înregistrării EMAS.
(2) In termen de 5 zile de la luarea deciziei, Biroul
EMAS comunică organizaţiei decizia de suspendare sau de anulare a înregistrării
EMAS şi motivele care au stat la baza acesteia.
Art. 24. - (1) După înlăturarea
neconformităţilor care au dus la suspendarea înregistrării EMAS, dar nu mai
târziu decât termenul limită pentru care s-a dispus suspendarea, organizaţia
solicită Comitetului consultativ EMAS ridicarea suspendării înregistrării EMAS
şi transmite Biroului EMAS documentele doveditoare
privind conformarea.
(2) In termen de 10 zile lucrătoare de la primirea
documentelor prevăzute la alin. (1), Biroul EMAS solicită autorităţilor
competente situaţia conformării şi convoacă Comitetul consultativ EMAS în termen de 10 zile de la primirea acesteia.
(3) Comitetul consultativ EMAS analizează solicitarea
organizaţiei de ridicare a suspendării şi decide în consecinţă.
(4) Biroul EMAS informează organizaţia în termen de 10
zile în legătură cu decizia şi, în cazul unei decizii favorabile, înscrie
ridicarea suspendării în Registrul naţional EMAS.
Art. 25. - (1) Dacă organizaţia nu a înlăturat
neconformităţile în termenul limită pentru care s-a decis suspendarea, Biroul
EMAS înştiinţează Comitetul consultativ EMAS asupra
acestui fapt.
(2) Comitetul consultativ EMAS decide anularea
înregistrării EMAS în termen de 30 de zile de la data înştiinţării, iar Biroul
EMAS informează în termen de 5 zile organizaţia asupra anulării înregistrării
EMAS.
(3) Organizaţia căreia i s-a
anulat înregistrarea EMAS poate să solicite o nouă înregistrare EMAS, în
condiţiile respectării tuturor condiţiilor legale necesare obţinerii
înregistrării EMAS, şi să reia procedura de înregistrare EMAS de la etapa
iniţială.
SECŢIUNEA a 8-a
Soluţionarea contestaţiilor
Art. 26. - (1) Impotriva deciziei Comitetului
consultativ EMAS privind refuzul înregistrării EMAS, a deciziei de suspendare
sau de anulare a înregistrării EMAS organizaţia poate să depună contestaţie.
(2) Contestaţia se motivează în scris şi se
înaintează Biroului EMAS în termen de 30 de zile de la data comunicării deciziei.
(3) Comitetul consultativ EMAS soluţionează
contestaţia în termen de 10 zile de la depunerea acesteia.
(4) In urma analizării contestaţiei, Comitetul
consultativ EMAS decide cu votul majorităţii membrilor săi admiterea sau
respingerea acesteia.
(5) In cazul admiterii contestaţiei, Comitetul
consultativ EMAS dispune, după caz, înregistrarea EMAS, anularea suspendării,
respectiv revocarea deciziei de anulare a înregistrării EMAS.
(6) Decizia privind soluţionarea contestaţiei se
comunică de către Biroul EMAS contestatarului, în scris, în termen de 5 zile.
Art. 27. - In cazul în care organizaţia nu depune
contestaţie în termenul prevăzut la art. 26 alin. (2) sau în cazul respingerii
contestaţiei de către Comitetul consultativ EMAS, în termen de 5 zile, Biroul
EMAS are obligaţia:
a) să anuleze organizaţia din Lista organizaţiilor
înregistrate EMAS, dacă Comitetul consultativ EMAS a decis anularea
înregistrării EMAS;
b) să înscrie suspendarea sau anularea înregistrării
EMAS în Registrul naţional EMAS;
c) să dispună afişarea informaţiei privind
suspendarea sau anularea înregistrării EMAS a organizaţiei pe pagina web a
Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a agenţiei teritoriale pentru
protecţia mediului în a cărei rază de competenţă se află organizaţia sau acea
parte a organizaţiei.
CAPITOLUL III
Dispoziţii finale
Art. 28. - Anexele nr. 1 şi 2*) fac parte integrantă
din prezenta anexă.
*) Anexele nr. 1 şi 2 sunt
reproduse în facsimil.
ANEXA Nr. 1
Nr. înregistrare organizaţie:
Data:
Nr. înregistrare ANPM:
Data:
CERERE DE ÎNREGISTRARE EMAS
- model -
1. Date privind organizaţia
|
Denumire
|
|
Nr.Inreg.Reg. Corn.
|
|
Adresa sediului
|
Strada, numărul
|
|
Localitate
|
|
Judeţ
|
|
Cod poştal
|
|
Telefon/Fax
|
|
Adresa de e-mail
|
|
Persoană de contact Responsabil declaraţie de mediu (nume, date
de contact)
|
|
Reprezentant legal
|
|
Codul CAEN al activităţilor
|
|
Categoria de activităţi cade sub incidenţa legislaţiei privind
prevenirea şi controlul integrat al poluării (se va marca corespunzător)
|
DA
|
NU
|
Situaţia reglementarii din punct de vedere al protecţiei mediului
|
Tipul actului
|
Numărul Actului
|
Număr de angajaţi
|
|
IMM (se va marca corespunzător)
|
DA
|
NU
|
|
|
|
|
|
2. Descrierea organizaţiei
|
Descrierea activităţii organizaţiei/amplasamentului pentru care se solicită înregistare EMAS
|
|
Organigrama organizaţiei
|
|
Planul de situaţie al amplasamentului Subcontractori
|
|
3. Numărul şi descrierea amplasamentelor pentru care se solicită
înregistare EMAS*'
|
Număr amplasament............
|
|
Denumirea amplasamentului
|
|
Adresa
|
Stradă, număr
|
|
Localitate
|
|
Judeţ
|
|
Cod poştal
|
|
Persoana de contact Responsabil declaraţie de mediu (nume, date
de contact)
|
|
Reprezentant legal
|
|
Codul CAEN al activităţilor
|
|
Număr de angajaţi
|
|
Telefon/fax
adresa email/pagina web
|
|
Categoria de activităţi cade sub incidenţa legislaţiei privind
prevenirea şi controlul integrat al poluării (se va marca corespunzător)
|
DA
|
NU
|
Situaţia reglementării din punct de vedere al protecţiei mediului
|
Tipul actului
|
Numărul actului
|
*) Se va completa pentru fiecare amplasament în parte,
Dacă organizaţia este identică cu amplasamentul această pagină nu se
completează.
4. Date privind verificatorul de mediu *)
|
Nume
Date de contact
|
|
Nr. Certificatului de acreditare
|
|
Domeniul acreditării***
|
|
Data planificată pentru următoarea declaraţie de mediu
|
|
|
|
|
*) se va completa pentru fiecare verificator de mediu
care a participat la verificarea şi validarea informaţiilor;
**) se va anexa copia după certificatul de acreditare a
verificatorului de mediu.
Conducătorul organizaţiei îşi asumă răspunderea pentru
corectitudinea informaţiilor incluse în documentele de susţinere a solicitării
înregistrării EMAS, iar răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor
validate revine verificatorului de mediu care a realizat verificarea şi
validarea informaţiilor.
5. Date privind organismul naţional competent pentru aplicarea
procedurii de înregistrare EMAS
|
Denumire
|
|
Adresă
|
|
Telefon
|
|
Fax
|
|
Intocmit la data
|
|
Numele conducătorului organizaţiei
Funcţia
Semnătura
|
|
ANEXA Nr. 2
Nr. înregistrare organizaţie:
Data:
Nr. înregistrare ANPM:
Data:
CERERE DE REÎNNOIRE A ÎNREGISTRĂRII EMAS
- model -
1. Date privind organizaţia
|
Denumire
|
|
Nr. Inreg.Reg. Corn.
|
|
Adresa sediului
|
Strada, numărul
|
|
Localitate
|
|
Judeţ
|
|
Cod poştal
|
|
Telefon/Fax
|
|
Adresa de e-mail
|
|
Persoană de contact Responsabil declaraţie de mediu (nume, date
de contact)
|
|
Reprezentant legal
|
|
Codul CAEN al activităţilor
|
|
Categoria de activităţi cade sub incidenţa legislaţiei privind
prevenirea şi controlul integrat al poluării (se va marca corespunzător)
|
DA
|
NU
|
Situaţia reglementării din punct de vedere al protecţiei mediului
|
Tipul actului
|
Numărul actului
|
Număr de angajaţi
|
|
IMM (se va marca corespunzător)
|
DA
|
NU
|
Număr de înregistrare EMAS Data obţinerii înregistrării EMAS
|
|
|
|
|
|
|
2. Descrierea organizaţiei
|
Descriereaactivităţii organizaţiei/amplasamentului pentru care se solicită înregistare EMAS
|
|
Organigrama organizaţiei
|
|
Planul de situaţie al amplasamentului
Subcontractori
|
|
3. Numărul şi descrierea amplasamentelor pentru care se solicită
reînnoirea înregistrării EMAS*)
|
Număr amplasament............
|
|
Denumirea amplasamentului
|
|
Adresa
|
Stradă, număr
|
|
Localitate
|
|
Judeţ
|
|
Cod poştal
|
|
Persoana de contact Responsabil declaraţie de mediu (nume, date
de contact)
|
|
Reprezentant legal
|
|
Codul CAEN al activităţilor
|
|
Număr de angajaţi
|
|
Telefon/fax
adresa email/pagina web
|
|
Categoria de activităţi cade sub incidenţa legislaţiei privind
prevenirea şi controlul integrat al poluării (se va marca corespunzător)
|
DA
|
NU
|
Situaţia reglementării din punct de vedere al protecţiei mediului
|
Tipul actului
|
Numărul actului
|
*)
Se va completa pentru fiecare amplasament în parte.
Dacă organizaţia este identică
cu amplasamentul această pagină nu se completează.
4. Date privind verificatorul de mediu *)
|
Nume
Date de contact
|
|
Nr. Certificatului de acreditare
|
|
Domeniul acreditării**)
|
|
Data planificată pentru următoarea declaraţie de mediu
|
|
|
|
|
*) se va completa pentru fiecare verificator de mediu
care a participat la verificarea şi validarea informaţiilor;
**) se va anexa copia
după certificatul de acreditare a verificatorului de mediu.
Conducătorul organizaţiei îşi asumă răspunderea pentru
corectitudinea informaţiilor incluse în documentele de susţinere a solicitării
de reînnoire a înregistrării EMAS, iar răspunderea pentru corectitudinea
informaţiilor validate revine verificatorului de mediu care a realizat
verificarea şi validarea informaţiilor.
5. Date privind organismul naţional competent pentru aplicarea
procedurii de înregistrare EMAS
|
Denumire
|
|
Adresă
|
|
Telefon
|
|
Fax
|
|
Intocmit la data
|
|
Numele
conducătorului
organizaţiei
Funcţia
Semnătura
|
|