Având în vedere prevederile art. 5 şi 6 din Hotărârea Guvernului nr. 1.236/2012 privind stabilirea cadrului instituţional şi a unor măsuri pentru aplicarea prevederilor Regulamentului (UE) nr. 305/2011 al Parlamentului European şi al Consiliului din 9 martie 2011 de stabilire a unor condiţii armonizate pentru comercializarea produselor pentru construcţii şi de abrogare a Directivei 89/106/CEE a Consiliului, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul art. 6 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 1.236/2012, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul afacerilor interne emite următorul ordin: Articolul 1(1) Se constituie la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, în cadrul Direcţiei generale logistice, Comisia de evaluare a organismelor de evaluare şi verificare a constanţei performanţei şi a organismelor de evaluare tehnică europeană a produselor pentru construcţii, denumită în continuare Comisia de evaluare. (2) Componenţa Comisiei de evaluare este prevăzută în anexa nr. 1. Articolul 2Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare al Comisiei de evaluare, prevăzut în anexa nr. 2. Articolul 3Anexele nr. 1 şi 2 fac parte din prezentul ordin. Articolul 4La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 585/2005 pentru aprobarea unor măsuri privind organizarea şi funcţionarea Comisiei de recunoaştere a organismelor pentru atestarea conformităţii produselor pentru construcţii cu rol în satisfacerea cerinţei securitate la incendiu, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 332 din 20 aprilie 2005, cu modificările ulterioare, se abrogă. Articolul 5 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul afacerilor interne, Carmen Daniela Dan ANEXA Nr. 1Componenţa Comisiei de evaluare a organismelor de evaluare şi verificare a constanţei performanţei şi a organismelor de evaluare tehnică europeană a produselor pentru construcţii Director general adjunct al Direcţiei generale logistică - preşedinte Şeful Serviciului controlul calităţii în construcţii Şeful Serviciului patrimoniu imobiliar şi protecţia mediului Şeful Centrului de coordonare a cercetării ştiinţifice Şeful Serviciului metodologie logistică Directorul Direcţiei proiectare şi consultanţă în construcţii ANEXA Nr. 2REGULAMENT de organizare şi funcţionare a Comisiei de evaluare a organismelor de evaluare şi verificare a constanţei performanţei şi a organismelor de evaluare tehnică europeană a produselor pentru construcţii Articolul 1Comisia de evaluare a organismelor de evaluare şi verificare a constanţei performanţei şi a organismelor de evaluare tehnică europeană a produselor pentru construcţii, denumită în continuare Comisia de evaluare, îndeplineşte următoarele atribuţii generale: a)evaluează solicitările şi acordă desemnarea, în vederea notificării, organismelor de evaluare şi verificare a constanţei performanţei, denumite în continuare OEVCP, pentru produse de construcţii din categoria echipamentelor fixe de luptă împotriva incendiilor - echipamente fixe pentru alarmă/ detectare a incendiului, pentru stingerea incendiului, pentru controlul focului şi fumului şi pentru protecţie la explozii, precum şi pentru laboratoarele de încercări care efectuează încercări pentru evaluarea comportării la foc/rezistenţei la foc/ performanţei la foc exterior pentru oricare dintre familiile de produse pentru construcţii; b)evaluează solicitările şi acordă desemnarea organismelor de evaluare tehnică europeană, denumite în continuare OET, pentru produsele pentru construcţii din categoria echipamentelor fixe de luptă împotriva incendiului; c)analizează situaţia OEVCP şi OET desemnate şi menţine, restricţionează, suspendă sau retrage, după caz, desemnarea acordată acestora. Articolul 2În cadrul activităţilor proprii, Comisia de evaluare aplică prevederile: a)Procedurii privind desemnarea organismelor de evaluare şi verificare a constanţei performanţei produselor pentru construcţii, aprobată prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, şi al ministrului afacerilor interne nr. 2.141/92/2013, cu modificările şi completările ulterioare; b)Procedurii privind desemnarea organismelor de evaluare tehnică europeană a produselor pentru construcţii, aprobată prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, şi al ministrului afacerilor interne nr. 2.142/91/2013, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 3(1) În vederea desemnării ca OEVCP sau ca OET, Comisia de evaluare îndeplineşte următoarele atribuţii:a)în termen de maximum 10 zile de la data înregistrării cererilor de desemnare, înştiinţează comisia de evaluare din cadrul autorităţii de notificare, respectiv Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene, cu privire la cererile înregistrate; b)verifică, în termen de 30 de zile de la înregistrarea cererii de desemnare, corectitudinea şi completitudinea documentelor însoţitoare transmise de către organismele care solicită desemnarea ca OEVCP sau ca OET; c)evaluează, pe baza documentelor prevăzute la lit. b), conformitatea organismelor solicitante cu cerinţele aplicabile organismelor în vederea desemnării; d)solicită toate informaţiile, datele şi documentele considerate necesare în legătură cu solicitarea de desemnare; e)acordă sau respinge, după caz, pe baza rezultatelor evaluării prevăzute la lit. c), desemnarea organismelor solicitante. (2) După desemnarea ca OEVCP sau ca OET, Comisia de evaluare îndeplineşte următoarele atribuţii:a)analizează situaţia organismelor desemnate, pe baza rapoartelor de evaluare emise de către organismul naţional de acreditare şi/sau a rapoartelor de inspecţie emise de către Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, denumit în continuare IGSU, şi/sau a eventualelor sesizări şi reclamaţii şi a oricăror informaţii relevante pe care le deţine; b)stabileşte, cu consultarea organismului naţional de acreditare, a organismelor desemnate în cauză şi, după caz, a IGSU, programe de acţiuni corective necesare pentru eliminarea neconformităţilor constatate în legătură cu îndeplinirea de către aceste organisme a cerinţelor şi obligaţiilor ce le revin în calitate de organisme desemnate, precum şi modul de urmărire şi raportare a realizării acestor programe; c)efectuează evaluări de supraveghere anuală a organismelor desemnate prin verificarea menţinerii îndeplinirii cerinţelor care au stat la baza acordării desemnării prin supravegherea anuală a OET desemnate; d)realizează evaluări extraordinare ale OET desemnat, la eventualele sesizări şi reclamaţii; menţine, restricţionează, suspendă sau retrage, după caz, desemnarea acordată OEVCP şi OET. (3) Pentru fundamentarea hotărârilor, membrii Comisiei de evaluare pot participa, în calitate de observatori, în baza dispoziţiei scrise a preşedintelui acesteia, la inspecţiile de supraveghere ale OEVCP şi OET desemnate, efectuate de IGSU. Articolul 4(1) Comisia de evaluare se întruneşte în şedinţe de lucru, ori de câte ori este necesar.(2) Convocarea Comisiei de evaluare se face de către secretarul acesteia, în scris, cu cel puţin 7 zile înainte de data şedinţei, şi este însoţită de agenda de lucru/ordinea de zi. (3) Agenda de lucru/Ordinea de zi este stabilită de preşedintele Comisiei de evaluare. Articolul 5Comisia de evaluare se consideră legal întrunită în prezenţa a cel puţin două treimi din numărul membrilor. Articolul 6(1) În îndeplinirea atribuţiilor deţinute, Comisia de evaluare adoptă hotărâri.(2) Hotărârile Comisiei de evaluare se adoptă, de regulă, prin consens. În cazul în care nu se obţine consensul, hotărârile se adoptă cu votul a cel puţin două treimi din numărul membrilor prezenţi.(3) Comisia de evaluare întocmeşte procese-verbale ce conţin rezultatele verificărilor, evaluărilor şi ale hotărârilor cu privire la acordarea, respingerea motivată, menţinerea, restricţionarea, suspendarea ori retragerea desemnării OEVCP şi OET, care se semnează de toţi participanţii la şedinţă. Articolul 7Proiectul ordinului ministrului afacerilor interne pentru aprobarea desemnării OEVCP sau OET se elaborează şi se promovează de Direcţia generală logistică, denumită în continuare DGL, în baza procesului-verbal care consemnează hotărârea de acordare a desemnării. Articolul 8DGL înştiinţează, în scris, organismul cu privire la hotărârea de acordare, respingere motivată, menţinere, restricţionare, suspendare ori retragere a desemnării unui OEVCP sau OET, în termen de 5 zile de la data emiterii procesului-verbal ce conţine hotărârea în cauză. Articolul 9
(1) Organismul aflat în situaţia prevăzută la art. 8 poate depune contestaţie împotriva hotărârii de respingere, restricţionare, suspendare ori retragere a desemnării, la secretariatul DGL, conform prevederilor legale în vigoare. (2) Comisia de evaluare reanalizează situaţia, luând în considerare argumentele invocate în contestaţie, conform prevederilor legale în vigoare. Articolul 10Comisia de evaluare consideră definitivă hotărârea prevăzută la art. 8 dacă: a)organismul în cauză nu a depus o contestaţie, în condiţiile art. 9; b)în urma reanalizării situaţiei, luând în considerare argumentele invocate în contestaţia depusă în condiţiile art. 9, se menţine aceeaşi soluţie. Articolul 11(1) Preşedintele Comisiei de evaluare are următoarele atribuţii principale:a)conduce activitatea Comisiei de evaluare; b)aprobă convocatoarele şi agendele de lucru pentru şedinţele Comisiei de evaluare; c)semnează, în numele Comisiei de evaluare, documentele emise de aceasta; d)dispune, după caz, participarea membrilor Comisiei de evaluare, în calitate de observatori, la inspecţiile de supraveghere ale OEVCP şi OET desemnate, efectuate de IGSU. (2) Atunci când, din motive obiective, nu poate asigura conducerea Comisiei de evaluare, cu aprobarea directorului general al DGL, preşedintele îşi deleagă atribuţiile, în totalitate sau în parte, înlocuitorului legal. Articolul 12(1) Secretariatul Comisiei de evaluare este asigurat de Centrul de coordonare a cercetării ştiinţifice din cadrul DGL.(2) Secretarul Comisiei de evaluare, ofiţer specialist din structura prevăzută la alin. (1), îndeplineşte următoarele atribuţii principale:a)asigură gestionarea cererilor şi documentelor în legătură cu desemnarea; b)informează membrii Comisiei de evaluare cu privire la cererile şi documentele depuse de către organismele care solicită să fie desemnate, precum şi în legătură cu orice informaţie transmisă Comisiei privind organismele desemnate; c)întocmeşte procesele-verbale în cadrul şedinţelor Comisiei de evaluare, precum şi orice alte documente ale acesteia; d)întocmeşte proiectele convocatoarelor şi agendelor de lucru pentru şedinţele Comisiei de evaluare şi le înaintează spre aprobare preşedintelui acesteia; e)convoacă şedinţele Comisiei de evaluare, potrivit convocatoarelor aprobate de către preşedintele acesteia. Articolul 13Procesele-verbale de şedinţă, precum şi orice alte documente ale Comisiei de evaluare se arhivează la Centrul de coordonare a cercetării ştiinţifice din cadrul DGL.