ORDIN
Nr. 452/105951 din 4 mai 2001
pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Comisiei si a
Grupului de sprijin pentru aplicarea Planului de actiune pentru protectia
apelor impotriva poluarii cu nitrati proveniti din surse agricole
ACT EMIS DE: MINISTERUL APELOR SI PROTECTIEI MEDIULUI
Nr. 452 din 4 mai 2001
MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR
Nr. 105.951 din 8 mai 2001
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 296 din 6 iunie 2001
Ministrul apelor si protectiei mediului si ministrul agriculturii,
alimentatiei si padurilor,
in vederea infiintarii Comisiei si a Grupului de sprijin pentru aplicarea
Planului de actiune pentru protectia apelor impotriva poluarii cu nitrati
proveniti din surse agricole,
avand in vedere prevederile Hotararii Guvernului nr. 964/2000 privind
aprobarea Planului de actiune pentru protectia apelor impotriva poluarii cu
nitrati proveniti din surse agricole,
in temeiul prevederilor art. 7 din Hotararea Guvernului nr. 17/2001 privind
organizarea si functionarea Ministerului Apelor si Protectiei Mediului si ale
art. 8 alin. (10) din Hotararea Guvernului nr. 12/2001 privind organizarea si
functionarea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor,
emit prezentul ordin.
Art. 1
Se aproba Regulamentul de organizare si functionare a Comisiei si a
Grupului de sprijin pentru aplicarea Planului de actiune pentru protectia
apelor impotriva poluarii cu nitrati proveniti din surse agricole, prevazut in
anexa nr. 1.
Art. 2
Atributiile Comisiei si ale Grupului de sprijin pentru aplicarea Planului
de actiune pentru protectia apelor impotriva poluarii cu nitrati proveniti din
surse agricole sunt prezentate in Regulamentul de organizare si functionare a
Comisiei si a Grupului de sprijin pentru aplicarea Planului de actiune pentru
protectia apelor impotriva poluarii cu nitrati proveniti din surse agricole.
Art. 3
Componenta Comisiei pentru aplicarea Planului de actiune pentru protectia
apelor impotriva poluarii cu nitrati proveniti din surse agricole si componenta
Grupului de sprijin de pe langa aceasta sunt prezentate in anexele nr. 2 si 3.
Art. 4
Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 5
Directia generala de gospodarire a apelor din cadrul Ministerului Apelor si
Protectiei Mediului si Directia cadastru si imbunatatiri funciare din cadrul
Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor vor aduce la indeplinire
prevederile prezentului ordin.
Art. 6
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul apelor si protectiei mediului,
Aurel Constantin Ilie
Ministrul agriculturii, alimentatiei si padurilor,
Ilie Sarbu
ANEXA 1
REGULAMENT
de organizare si functionare a Comisiei si a Grupului de sprijin pentru
aplicarea Planului de actiune pentru protectia apelor impotriva poluarii cu
nitrati proveniti din surse agricole
CAP. 1
Organizarea si functionarea Comisiei pentru aplicarea Planului de actiune
pentru protectia apelor impotriva poluarii cu nitrati proveniti din surse
agricole
Art. 1
(1) Comisia pentru aplicarea Planului de actiune pentru protectia apelor
impotriva poluarii cu nitrati proveniti din surse agricole, denumit in
continuare Plan de actiune, infiintata prin Hotararea Guvernului nr. 964/2000,
denumita in continuare Comisie, este formata din 12 membri si are structura,
componenta si modul de reprezentare cuprinse in anexa nr. 2 la ordin.
(2) Secretariatul tehnic al Comisiei este asigurat de personalul Directiei
generale de gospodarire a apelor din cadrul Ministerului Apelor si Protectiei
Mediului, iar secretarul Comisiei si al Grupului de sprijin este directorul
Directiei strategii, reglementari si autorizari din cadrul aceluiasi minister.
(3) Componenta nominala a Comisiei se stabileste pe baza nominalizarilor
primite din partea ministerelor reprezentate si se aproba prin ordin al
ministrului apelor si protectiei mediului.
(4) Calitatea de membru al Comisiei inceteaza fie la solicitarea scrisa a
ministerelor care au facut nominalizarea, fie pentru 4 absente consecutive de
la sedintele Comisiei, urmand ca institutia responsabila sa faca o noua
nominalizare in termen de 15 zile.
(5) O noua nominalizare a presedintelui Comisiei se aproba prin ordin al
ministrului apelor si protectiei mediului.
Art. 2
(1) Comisia isi desfasoara activitatea prin sedinte de lucru sau prin
dezbateri publice tinute la sediul Ministerului Apelor si Protectiei Mediului,
Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor sau al altor institutii
publice, la convocarea propusa de secretar si aprobata de presedintele Comisiei
sau la solicitarea unuia dintre cele doua ministere.
(2) Anual se desfasoara cel putin doua sedinte de lucru.
(3) Lucrarile sedintei de lucru sunt conduse de presedinte sau, in lipsa
acestuia, de unul dintre vicepresedinti.
(4) Sedinta de lucru se desfasoara valabil in prezenta a cel putin doua
treimi din numarul membrilor Comisiei.
(5) Membrii Comisiei sunt convocati individual prin grija secretarului
acesteia.
(6) Data, ordinea de zi si locul de desfasurare ale sedintelor de lucru si
ale dezbaterilor publice sunt anuntate public cu cel putin 15 zile
calendaristice inainte de desfasurarea acestora.
(7) La sedintele Comisiei pot participa invitati, precum si persoane fizice
si juridice interesate sau implicate in realizarea Planului de actiune.
(8) Adoptarea deciziilor in cadrul sedintelor Comisiei se face cu votul
majoritatii simple a membrilor prezenti, dar nu mai putin de jumatate plus unul
din numarul total al membrilor. In caz de egalitate votul presedintelui este
hotarator.
(9) Fiecare membru al Comisiei are dreptul la un singur vot.
Art. 3
(1) Hotararile lucrarilor Comisiei se consemneaza in procesul-verbal al
sedintei, care se semneaza de membrii care au participat la sedinta si care
este redactat prin grija secretarului.
(2) Procesele-verbale ale fiecarei sedinte sunt puse la dispozitie
persoanelor fizice si juridice interesate pentru consultare, pe parcursul unei
perioade de 15 zile de la data intocmirii acestora.
Art. 4
Presedintele Comisiei are urmatoarele atributii principale:
- semneaza deciziile Comisiei, adoptate in sedintele de lucru, si emite
decizii in vederea adoptarii si indeplinirii, in conformitate cu prevederile
legale, a programelor, masurilor, sarcinilor, procedurilor si instructiunilor
stabilite si elaborate de Comisie;
- convoaca, deschide, conduce si inchide sedintele Comisiei;
- verifica la deschiderea sedintelor valabilitatea acestora, astfel incat
sa se poata adopta decizii prin intrunirea cvorumului corespunzator;
- aduce la cunostinta membrilor Comisiei si supune aprobarii acestora
ordinea de zi;
- conduce dezbaterile sedintelor, supune la vot propunerile si deciziile
adoptate, anunta rezultatele scrutinurilor si asigura buna desfasurare a
sedintelor;
- dispune masuri pentru indeplinirea deciziilor adoptate;
- transmite in scris Secretariatului tehnic permanent sarcinile stabilite
de Comisie in vederea aducerii acestora la indeplinire.
Art. 5
(1) Pe langa Comisie functioneaza un Grup de sprijin alcatuit din 33 de
membri, avand structura, componenta si modul de reprezentare stabilite in anexa
nr. 3 la ordin.
(2) Grupul de sprijin este condus de un reprezentant al Comisiei, ales prin
vot deschis din randul membrilor acesteia pentru o perioada de un an.
Conducatorul Grupului de sprijin nu poate ocupa doua mandate consecutive si nu
are drept de vot in cadrul Grupului de sprijin.
(3) Componenta nominala a Grupului de sprijin este aprobata prin decizie a
Comisiei, in baza nominalizarilor primite din partea institutiilor
reprezentate.
(4) Grupul de sprijin desemneaza din randul membrilor sai raportorii si
poate apela, in baza unui contract de colaborare, la experti locali din zonele
declarate vulnerabile sau care pot sa fie declarate zone vulnerabile.
Art. 6
(1) Grupul de sprijin isi desfasoara activitatea prin sedinte de lucru sau
intruniri, periodice sau convocate la initiativa Comisiei, in plen sau numai cu
membrii reprezentativi pentru anumite bazine hidrografice.
(2) Anual se desfasoara cel putin doua sedinte de lucru.
(3) Lucrarile sedintelor de lucru sau ale intrunirilor sunt conduse de
conducatorul Grupului de sprijin sau, in lipsa acestuia, de unul dintre vicepresedintii
Comisiei.
(4) Membrii Grupului de sprijin sunt convocati individual prin grija
secretarului Comisiei.
(5) Data, ordinea de zi si locul de desfasurare ale sedintelor de lucru si
ale intrunirilor sunt anuntate membrilor Grupului de sprijin, precum si
Comisiei cu cel putin 15 zile calendaristice inainte de data desfasurarii
acestora.
(6) La sedintele si intrunirile Grupului de sprijin pot participa membrii
Comisiei si pot fi invitate persoane fizice si juridice interesate sau
implicate in realizarea Planului de actiune.
(7) Adoptarea deciziilor in cadrul sedintelor si intrunirilor Grupului de
sprijin se face cu votul majoritatii simple a membrilor prezenti, dar nu mai
putin de jumatate plus unul din numarul membrilor.
(8) Fiecare membru al Grupului de sprijin are dreptul la un singur vot.
(9) Secretarul Comisiei preia si atributiile secretarului Grupului de
sprijin.
CAP. 2
Atributiile Comisiei
Art. 7
Comisia are urmatoarele atributii principale:
a) preia, in termen de un an de la data intrarii in vigoare a Planului de
actiune si apoi periodic la 4 ani, de la Ministerul Apelor si Protectiei
Mediului cadastrul apelor afectate de poluarea cu nitrati si al apelor
susceptibile sa fie poluate cu nitrati, intocmit conform art. 3 alin. (1) din
Planul de actiune;
b) preia, in termen de 2 ani de la data intrarii in vigoare a Planului de
actiune si apoi periodic la 4 ani, de la Ministerul Apelor si Protectiei
Mediului si de la Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor lista
cuprinzand zonele vulnerabile desemnate conform art. 3 alin. (2) din Planul de
actiune;
c) elaboreaza si avizeaza Codul bunelor practici agricole pentru uzul
fermierilor si producatorilor agricoli, conform art. 5 alin. (1) lit. a) si alin.
(2) din Planul de actiune, care va fi reactualizat atunci cand Comisia
considera necesar, dar nu mai tarziu de 4 ani;
d) elaboreaza, conform art. 5 alin. (1) lit. b) din Planul de actiune, un
program privind instruirea si informarea fermierilor si a producatorilor
agricoli in scopul promovarii Codului bunelor practici agricole;
e) stabileste programe de actiune referitoare la zonele vulnerabile,
conform art. 6 alin. (1) - (4) din Planul de actiune;
f) ia masuri suplimentare, conform art. 6 alin. (5) din Planul de actiune,
cel putin o data la 4 ani, in scopul implementarii programelor de actiune;
g) propune realizarea si punerea in practica de catre sistemul de
supraveghere si control si de alti factori abilitati a unor programe de supraveghere
si control pentru evaluarea eficientei programelor de actiune;
h) elaboreaza proiectul seturilor de masuri pentru implementarea Planului
de actiune, care va cuprinde si procedurile si instructiunile pentru sistemul
de supraveghere si control prevazute la art. 4 si 6 din Planul de actiune;
i) intocmeste, conform art. 8 alin. (1) din Planul de actiune, la fiecare 4
ani, un raport pe care il inainteaza Ministerului Apelor si Protectiei Mediului
si Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor si pe care il publica;
j) propune Ministerului Apelor si Protectiei Mediului, Ministerului
Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor si Ministerului Sanatatii si Familiei
elaborarea regulamentelor, metodologiilor si procedurilor necesare in vederea
implementarii Planului de actiune;
k) colaboreaza cu ministerele si cu institutiile implicate in realizarea
Planului de actiune, precum si cu comitetele de bazin;
l) decide asupra componentei nominale a Grupului de sprijin;
m) coordoneaza activitatea Grupului de sprijin;
n) dispune masuri pentru ca toate sarcinile ce revin Grupului de sprijin sa
fie realizate in termenele stabilite;
o) elaboreaza si aproba documentele specifice interne pe care le considera
necesare pentru asigurarea desfasurarii activitatii sale in bune conditii;
p) asigura dezbateri si audieri publice asupra tuturor aspectelor
referitoare la derularea si la punerea in practica a Planului de actiune;
q) asigura informarea si accesul publicului privind actiunile organizate,
dezbaterile si audierile publice, sedintele de lucru, prevederile Codului
bunelor practici agricole, documentele sale oficiale si ale Grupului de
sprijin.
Art. 8
Pentru activitatea curenta, reprezentand participarea la sedintele de lucru,
dezbaterile publice si intrunirile Grupului de sprijin, membrii Comisiei sunt
salarizati de institutiile la care sunt angajati.
Art. 9
In indeplinirea atributiilor sale Comisia are urmatoarele drepturi:
a) sa solicite, in conditii legale, sprijinul oricarei institutii publice
in vederea obtinerii informatiilor, rapoartelor si auditurilor pe care le
considera necesare, precum si in legatura cu salile necesare in vederea
desfasurarii sedintelor de lucru si a dezbaterilor publice;
b) sa solicite, ori de cate ori este necesar, de la unitatile si complexele
agricole, de la unitatile de gospodarire comunala, de la Compania Nationala
"Apele Romane" - S.A., de la utilizatori si evacuatori de ape uzate
si de ingrasaminte de origine animala, precum si de la alti factori abilitati
intocmirea de audituri independente privind cantitatile evacuate sau utilizate,
starea calitatii resurselor de apa, starea tehnica si functionarea sistemelor
de canalizare-epurare si a utilajelor la parametrii avizati etc.;
c) sa solicite Grupului de sprijin sa analizeze si sa se pronunte printr-un
punct de vedere in legatura cu orice problema aparuta in desfasurarea
activitatii sale si a Planului de actiune;
d) sa fie instiintata de Ministerul Apelor si Protectiei Mediului si de
Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor despre orice modificare sau
completare a cadastrului apelor afectate de poluarea cu nitrati si al celor
susceptibile sa fie expuse acestei poluari, precum si a listei cuprinzand
zonele vulnerabile, in termen de 3 luni de la data operarii;
e) sa solicite de la Ministerul Apelor si Protectiei Mediului rapoartele
intocmite conform art. 4 alin. (1) din Planul de actiune;
f) sa solicite Grupului de sprijin analiza si punctul sau de vedere asupra
proiectului setului de masuri prevazut la art. 7 alin. (1) din Planul de
actiune;
g) sa sesizeze organele cu atributii de control din cadrul Ministerului
Apelor si Protectiei Mediului asupra eventualelor incalcari ale prevederilor
Legii apelor nr. 107/1996, savarsite prin poluarea in mod repetat a apelor
subterane si de suprafata cu nitrati;
h) sa solicite Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor,
Ministerului Apelor si Protectiei Mediului, Ministerului Sanatatii si Familiei
si Ministerului Educatiei si Cercetarii finantarea din bugetul acestora a
temelor si studiilor de cercetare-dezvoltare, necesare pentru desfasurarea si
aplicarea Planului de actiune si a programelor de actiune referitoare la zonele
vulnerabile;
i) sa intreprinda demersurile necesare si sa propuna factorilor abilitati
elaborarea, finantarea si realizarea programelor de reabilitare si/sau de
constructie a sistemelor de canalizare-epurare si de irigatii in zonele
declarate vulnerabile sau susceptibile sa devina vulnerabile.
CAP. 3
Atributiile Grupului de sprijin
Art. 10
Grupul de sprijin are urmatoarele atributii principale:
a) aplica si implementeaza programele de actiune stabilite de Comisie,
referitoare la ansamblul zonelor vulnerabile de pe teritoriul tarii, pentru
anumite zone vulnerabile sau pentru anumite portiuni din zonele vulnerabile;
b) participa alaturi de Comisie la elaborarea Codului bunelor practici
agricole si face propuneri de completare si reactualizare a acestuia, tinand seama
de progresele in domeniu si de aparitia de noi tehnologii si practici agricole
cu impact redus asupra mediului;
c) indeplineste sarcinile ce ii revin in cadrul programului privind
instruirea si informarea fermierilor in scopul promovarii Codului bunelor
practici agricole;
d) realizeaza, la propunerea Comisiei, si pune in practica, alaturi de
factorii abilitati, programe corespunzatoare de supraveghere si control pentru
evaluarea programelor de actiune;
e) furnizeaza Comisiei, in scopul stabilirii programelor de actiune
referitoare la zonele vulnerabile, date stiintifice si tehnice necesare din
aceste zone si din zonele alaturate, in special cele referitoare la aportul de
nitrati din surse agricole si din alte surse;
f) furnizeaza Comisiei date privind conditiile specifice de mediu din
regiunile vizate;
g) sprijina Comisia la intocmirea raportului prevazut la art. 8 alin. (1)
din Planul de actiune;
h) analizeaza si dezbate orice aspecte noi ce apar in derularea Planului de
actiune si in aplicarea si implementarea programelor de actiune pentru zonele
vulnerabile;
i) sesizeaza Comisia asupra oricaror aspecte noi sau probleme aparute in
derularea Planului de actiune si in aplicarea si implementarea programelor de
actiune pentru zonele vulnerabile.
Art. 11
In indeplinirea atributiilor sale Grupul de sprijin are urmatoarele
drepturi:
a) sa solicite, in conditii legale, sprijinul oricarei institutii publice
in vederea obtinerii informatiilor, rapoartelor si datelor tehnice pe care le
considera necesare, precum si in legatura cu salile necesare in vederea
desfasurarii sedintelor de lucru si a intrunirilor sale;
b) sa solicite, ori de cate ori este necesar, unitatilor si complexelor
agricole, unitatilor de gospodarire comunala, Companiei Nationale "Apele
Romane" - S.A., utilizatorilor si evacuatorilor de ape uzate si de
ingrasaminte de origine animala, precum si altor factori abilitati aplicarea
masurilor prevazute in programele de actiune referitoare la zonele vulnerabile,
care se refera la cantitati evacuate sau utilizate, starea calitatii resurselor
de apa, starea tehnica si functionarea sistemelor de canalizare-epurare si a
utilajelor la parametrii avizati, perioadele de aplicare a ingrasamintelor
etc.;
c) sa elaboreze si sa inainteze Comisiei propuneri de teme si studii de
cercetare-dezvoltare, necesare in vederea desfasurarii si aplicarii Planului de
actiune si a programelor de actiune referitoare la zonele vulnerabile, si sa
solicite Comisiei desfasurarea actiunilor in vederea finantarii si realizarii
acestora;
d) sa sesizeze Comisia despre localitatile, unitatile si complexele
agricole din zonele declarate vulnerabile sau susceptibile sa devina
vulnerabile, in care este necesara reabilitarea si/sau constructia sistemelor
de canalizare-epurare si de irigatii;
e) sa sesizeze Comisia asupra eventualelor contraventii prevazute de Legea
apelor nr. 107/1996, constatate a fi fost savarsite prin poluarea in mod
repetat a apelor subterane si de suprafata cu nitrati;
f) sa angajeze pe baza de contracte de colaborare experti locali, in
situatiile in care este necesar sa se apeleze la serviciile acestora.
Art. 12
Pentru activitatea curenta reprezentand participarea la sedintele de lucru
si la intruniri membrii Grupului de sprijin sunt salarizati de institutiile la
care sunt angajati.
CAP. 4
Atributiile Secretariatului tehnic al Comisiei
Art. 13
(1) Secretariatul tehnic este subordonat Comisiei si are ca atributie
principala indeplinirea sarcinilor si responsabilitatilor stabilite de Comisie
privind colectarea, analizarea si raportarea datelor si informatiilor necesare
in vederea exercitarii atributiilor acesteia, precum si transmiterea deciziilor
acesteia catre factorii implicati sau interesati.
(2) Personalul Secretariatului tehnic este subordonat Comisiei numai in
ceea ce priveste sarcinile stabilite de aceasta.
(3) Secretariatul tehnic al Comisiei are urmatoarele atributii:
a) pune la dispozitie Comisiei documentele necesare in vederea adoptarii
deciziilor;
b) participa fara drept de vot la sedintele de lucru ale Comisiei;
c) are acces in numele Comisiei, in conditii legale, la sprijinul oricarei
institutii publice in vederea obtinerii informatiilor, rapoartelor si auditurilor
pe care le considera necesare, precum si in legatura cu salile necesare in
vederea desfasurarii sedintelor de lucru si a dezbaterilor publice;
d) pregateste corespondenta, asigura pastrarea si inregistrarea
documentelor Comisiei si ale presedintelui acesteia;
e) asigura pregatirea si organizarea sedintelor de lucru, dezbaterilor
publice si intrunirilor Comisiei si ale Grupului de sprijin, precum si a altor
actiuni initiate de Comisie;
f) asigura intocmirea proceselor-verbale ale fiecarei sedinte, intruniri
sau dezbateri publice;
g) propune Comisiei si presedintelui acesteia numirea sau inlocuirea
membrilor acesteia si ai Grupului de sprijin;
h) elaboreaza proiectele programului anual de lucru privind activitatea
Comisiei si a Grupului de sprijin;
i) elaboreaza proiectul ordinii de zi a sedintelor si propune data
desfasurarii acestora;
j) convoaca membrii Comisiei si/sau ai Grupului de sprijin, dupa caz;
comunica ordinea de zi cu cel putin 15 zile inainte de data desfasurarii sedintelor
si asigura pregatirea materialelor care vor fi examinate in timpul sedintelor
si intrunirilor;
k) raspunde intrebarilor sau solicitarilor persoanelor interesate in
probleme care fac obiectul atributiilor Comisiei, cu exceptia acelora pentru care
Comisia nu a adoptat o decizie sau pe care le considera confidentiale.
CAP. 5
Dispozitii finale
Art. 14
In termen de 30 de zile de la data aprobarii prezentului regulament
Ministerul Apelor si Protectiei Mediului va stabili si va solicita celorlalte
ministere implicate lista cuprinzand membrii nominalizati pentru a face parte
din Comisie.
Art. 15
In termen de 30 de zile de la data constituirii Comisia va solicita
celorlalte ministere si institutii implicate lista cuprinzand membrii
nominalizati pentru a face parte din Grupul de sprijin.
ANEXA 2
COMPONENTA
Comisiei pentru aplicarea Planului de actiune pentru protectia apelor impotriva
poluarii cu nitrati proveniti din surse agricole
a) presedinte - secretarul de stat pentru ape din cadrul Ministerului
Apelor si Protectiei Mediului;
b) vicepresedinti:
- directorul general al Directiei generale de gospodarire a apelor din
cadrul Ministerului Apelor si Protectiei Mediului;
- directorul Directiei imbunatatiri funciare din cadrul
Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor;
c) secretar - directorul Directiei strategii, reglementari si autorizari
din cadrul Ministerului Apelor si Protectiei Mediului;
d) membri:
- 3 reprezentanti ai Ministerului Apelor si Protectiei Mediului;
- 3 reprezentanti ai Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor;
- 2 reprezentanti ai Ministerului Sanatatii si Familiei.
ANEXA 3
COMPONENTA
Grupului de sprijin de pe langa Comisia pentru aplicarea Planului de actiune
pentru protectia apelor impotriva poluarii cu nitrati proveniti din surse
agricole
a) conducatorul Grupului de sprijin;
b) membri:
- 11 reprezentanti ai comitetelor de bazin (presedinti sau vicepresedinti);
- 3 reprezentanti ai Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A.;
- 2 reprezentanti ai Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru
Protectia Mediului - I.N.C.D.P.M. Bucuresti;
- 1 reprezentant al Companiei Nationale "Institutul National de
Meteorologie, Hidrologie si Gospodarire a Apelor" - S.A.;
- 2 reprezentanti ai Institutului de Igiena si Sanatate Publica Bucuresti;
- 2 reprezentanti ai Institutului de Cercetari Pedologice si Agrochimie;
- 2 reprezentanti ai Institutului de Cercetari pentru Cereale si Plante
Tehnice Fundulea;
- 2 reprezentanti ai Asociatiei Romane a Apei;
- 2 reprezentanti ai Academiei de Stiinte Agricole si Silvice
"Gheorghe Ionescu-Sisesti";
- 1 reprezentant al Agentiei Nationale de Consultanta Agricola;
- 1 reprezentant al Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare"
- S.A.;
2 reprezentanti ai Asociatiei Romane a Producatorilor Agricoli;
2 reprezentanti ai Institutului de Cadastru si Organizarea Teritoriului
Agricol.