E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a fost modificat de niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 13 din  1 februarie 2005

privind punerea in aplicare a Regulamentului pentru modificarea si completarea Regulamentului privind ajutorul de stat pentru intreprinderile mici si mijlocii

ACT EMIS DE: CONSILIUL CONCURENTEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 127 din  9 februarie 2005


SmartCity3


    In baza:
    - Decretului nr. 57/2004 pentru numirea membrilor Plenului Consiliului Concurentei;
    - prevederilor art. 28 alin. (1) din Legea concurentei nr. 21/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 22 alin. (1) si (2) din Legea nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu modificarile si completarile ulterioare,
    avand in vedere avizul favorabil al Consiliului Legislativ,

    presedintele Consiliului Concurentei emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    In urma adoptarii in plenul Consiliului Concurentei, se pune in aplicare Regulamentul pentru modificarea si completarea Regulamentului privind ajutorul de stat pentru intreprinderile mici si mijlocii, cuprins in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Compartimentele de specialitate din cadrul Consiliului Concurentei vor urmari punerea in aplicare a prevederilor prezentului ordin.
    Art. 3
    Prezentul ordin si regulamentul mentionat la art. 1 vor fi publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                    Presedintele Consiliului Concurentei,
                               Mihai Berinde

    ANEXA 1

                                REGULAMENT
pentru modificarea si completarea Regulamentului privind ajutorul de stat pentru intreprinderile mici si mijlocii

    In temeiul art. 28 alin. (1) si (2) din Legea concurentei nr. 21/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si al art. 22 alin. (1) din Legea nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu modificarile si completarile ulterioare,

    Consiliul Concurentei adopta prezentul regulament.

    Art. 1
    Regulamentul privind ajutorul de stat pentru intreprinderile mici si mijlocii, pus in aplicare prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 55/2004, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 340 din 19 aprilie 2004, cu modificarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. La articolul 1 alineatul (2), litera a) va avea urmatorul cuprins:
    "a) activitatilor legate de productia, procesarea sau comercializarea produselor prevazute in anexa la regulament;".
    2. La articolul 1 alineatul (2) se introduce litera d) care va avea urmatorul cuprins:
    "d) ajutoarelor de stat ce fac obiectul Regulamentului privind ajutorul de stat in domeniul industriei carbonifere, pus in aplicare prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 192/2004, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 736 din 16 august 2004."
    3. Articolul 2 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 2
    (1) In sensul prezentului regulament, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:
    Intreprinderea
    1. Intreprindere reprezinta orice entitate care desfasoara o activitate economica, indiferent de forma ei legala, in special persoane care desfasoara, cu titlu individual sau familial, activitati mestesugaresti sau alte tipuri de activitati si societati sau asociatii angajate in mod regulat in activitati economice.

    Numarul de angajati si pragurile financiare care definesc categoriile de intreprinderi
    2. Intreprinderi mici si mijlocii (IMM) sunt acele intreprinderi care au mai putin de 250 de angajati si care au fie o cifra anuala de afaceri care nu depaseste echivalentul in lei a 50 milioane EUR, fie un rezultat anual al bilantului contabil care nu depaseste echivalentul in lei a 43 milioane EUR.
    3. In cadrul categoriei de IMM, intreprindere mica este intreprinderea care are mai putin de 50 de angajati si a carei cifra anuala de afaceri sau rezultatul anual al bilantului contabil nu depaseste echivalentul in lei a 10 milioane EUR.
    4. In cadrul categoriei de IMM, microintreprindere este intreprinderea care are mai putin de 10 angajati si a carei cifra anuala de afaceri sau rezultatul anual al bilantului contabil nu depaseste echivalentul in lei a 2 milioane EUR.

    Tipurile de intreprinderi luate in considerare la calculul efectivului si al valorilor financiare
    5. Intreprindere autonoma este orice intreprindere care nu se incadreaza la categoria de <<intreprindere partener>> in sensul pct. 6 sau <<intreprindere legata>> in sensul pct. 7.
    6. Intreprinderile partenere sunt toate intreprinderile care nu se incadreaza la categoria de intreprinderi legale in sensul pct. 7 si intre care exista urmatorul raport: o intreprindere (din amonte) detine, individual sau in comun cu una ori mai multe intreprinderi legate, in sensul pct. 7, un procent de 25% sau mai mult din capitalul social ori din drepturile de vot ale unei alte intreprinderi (din aval). Cu toate acestea, o intreprindere poate fi definita ca autonoma, neavand, prin urmare, nici o intreprindere partener, chiar daca acest prag de 25% este atins sau depasit de catre urmatoarele categorii de investitori, cu conditia ca acesti investitori sa nu fie legati, in sensul pct. 7, individual sau in comun, de intreprinderea in cauza:
    a) societati publice de investitii, societati de capital de risc, persoane fizice sau grupuri de persoane fizice cu activitate frecventa de investitii in capital de risc, care investesc fonduri proprii in societati necotate la bursa, cu conditia ca investitia totala a acestor investitori in aceeasi intreprindere sa nu depaseasca echivalentul in lei a 1.250.000 EUR;
    b) universitati sau centre de cercetare fara scop lucrativ;
    c) investitori institutionali, inclusiv fonduri de dezvoltare regionala;
    d) autoritati locale autonome avand un buget anual mai mic decat echivalentul in lei a 10 milioane EUR si mai putin de 5.000 de locuitori.
    7. Intreprinderile legate sunt intreprinderile intre care exista oricare dintre urmatoarele raporturi:
    a) o intreprindere detine majoritatea drepturilor de vot ale actionarilor sau ale membrilor unei alte intreprinderi;
    b) o intreprindere are dreptul de a numi sau de a destitui majoritatea membrilor consiliului de administratie, de conducere sau de supraveghere al unei alte intreprinderi;
    c) o intreprindere are dreptul de a exercita o influenta dominanta asupra unei alte intreprinderi, in baza unui contract incheiat cu aceasta din urma sau in baza unei prevederi continute in actul sau constitutiv;
    d) o intreprindere care este actionara sau membra a unei alte intreprinderi si detine singura, in baza unui acord cu alti actionari ori asociati ai acelei intreprinderi, majoritatea asupra drepturilor de vot ale actionarilor sau asociatilor intreprinderii respective.
    In sensul prezentului regulament, nu exista influenta dominanta daca investitorii prevazuti la teza a doua a pct. 6 nu sunt implicati direct sau indirect in conducerea intreprinderii respective, fara a prejudicia drepturile pe care le detin in calitatea lor de actionar sau asociat.
    Intreprinderile intre care exista oricare dintre raporturile descrise in prezentul punct, prin intermediul uneia ori mai multor alte intreprinderi, sau cu oricare dintre investitorii prevazuti la pct. 6 sunt, de asemenea, considerate intreprinderi legate.
    Intreprinderile intre care exista oricare dintre raporturile descrise mai sus, prin intermediul unei persoane fizice sau unui grup de persoane fizice care actioneaza impreuna, sunt, de asemenea, considerate intreprinderi legate daca isi desfasoara activitatea sau o parte din activitate pe aceeasi piata relevanta ori pe piete adiacente.
    Piata adiacenta este acea piata a produsului sau a serviciului situata direct in amonte sau in aval de piata relevanta.
    8. O intreprindere nu este considerata IMM daca 25% sau mai mult din capitalul social ori drepturile de vot ale unei intreprinderi sunt direct sau indirect controlate, in comun ori cu titlu individual, de catre una sau mai multe organisme ori colectivitati publice, cu exceptia cazurilor mentionate in teza a doua a pct. 6.
    (2) Intreprinderile pot da o declaratie privind statutul de intreprindere autonoma, intreprindere partenera sau de intreprindere legata, incluzand date privind pragurile stabilite la alin. (1) pct. 2 - 4. Declaratia poate fi facuta chiar daca capitalul social este repartizat astfel incat nu este posibil sa se determine cu exactitate detinatorul, caz in care intreprinderea da o declaratie pe propria raspundere ca nu este detinuta in proportie de 25% sau mai mult de catre o singura intreprindere ori, in comun, de catre mai multe intreprinderi legate. Aceste declaratii nu prejudiciaza controalele sau verificarile prevazute de normele nationale.

    Datele folosite pentru numarul de angajati, valorile financiare si perioada contabila
    (3) Datele ce trebuie luate in considerare la calcularea numarului de angajati si a valorilor financiare sunt cele aferente ultimului exercitiu financiar aprobat si sunt calculate pe o baza anuala. Ele se iau in calcul de la data incheierii exercitiului financiar. In calculul cifrei de afaceri sumele selectate nu includ taxa pe valoarea adaugata (T.V.A.) si alte taxe indirecte.
    (4) In cazul in care, la data incheierii exercitiului financiar, o intreprindere constata ca a depasit sau a scazut sub pragul numarului de angajati ori sub pragurile financiare prevazute la alin. (1) pct. 2 - 4, calculate pe o baza anuala, aceasta situatie nu va conduce la pierderea sau la obtinerea statutului de intreprindere mica, mijlocie ori microintreprindere, cu exceptia cazului in care acest lucru se repeta pe o perioada de 2 ani financiari consecutivi.
    (5) In cazul unei intreprinderi nou-infiintate, a carei evidenta contabila nu a fost inca aprobata, datele care se vor utiliza vor proveni dintr-o estimare pe propria raspundere, efectuata de intreprinderea respectiva in cursul anului financiar.

    Numarul de angajati
    (6) Prin numarul de angajati se intelege numarul de unitati de munca pe an (UMA), reprezentand numarul persoanelor care au lucrat cu norma intreaga in intreprinderea respectiva sau in contul sau pe intreaga durata a anului de referinta. Munca prestata de persoanele care nu au lucrat intreaga perioada a unui an, munca celor care au lucrat cu norma partiala, indiferent de durata, si munca angajatilor sezonieri sunt considerate fractii ale UMA. In numarul de angajati se includ:
    a) salariati;
    b) persoane care lucreaza pentru intreprindere, avand legatura de subordonare si fiind considerate angajate in baza legii;
    c) proprietari-directori;
    d) parteneri care desfasoara o munca permanenta in intreprindere si care beneficiaza de avantaje financiare oferite de aceasta.
    Elevii sau studentii care urmeaza o forma de pregatire profesionala pe baza de contract de scolarizare sau de formare profesionala nu sunt considerati angajati. Durata concediului de maternitate si pentru cresterea copilului nu este luata in considerare.

    Stabilirea datelor unei intreprinderi
    (7) In cazul unei intreprinderi autonome, datele, inclusiv numarul de angajati, vor fi stabilite exclusiv pe baza evidentelor contabile ale intreprinderii respective.
    (8) Datele, inclusiv numarul de angajati, ale unei intreprinderi partenere sau legate cu o alta intreprindere se vor stabili pe baza evidentelor contabile si a altor date ale intreprinderii sau, daca exista, pe baza conturilor consolidate in care intreprinderea este inclusa in consolidare.
    (9) Datele prevazute la alin. (8) se vor cumula cu datele oricarei intreprinderi partenere a intreprinderii in cauza, situata imediat in amonte sau in aval fata de ea. Cumularea este proportionala cu procentul de participare la capital sau de drepturi de vot (care dintre ele este mai ridicat). In cazul participarilor incrucisate se va aplica procentul cel mai ridicat.
    (10) Datele prevazute la alin. (8) si (9) se vor cumula in proportie de 100% cu datele oricarei intreprinderi care este legata direct sau indirect de intreprinderea in cauza, daca datele nu sunt deja incluse in conturi prin consolidare.
    (11) Pentru aplicarea prevederilor alin. (8) - (10), datele intreprinderilor partenere ale intreprinderii in cauza trebuie sa provina din evidentele proprii si din celelalte date consolidate, daca acestea exista. La acestea se adauga 100% din datele intreprinderilor legate de aceste intreprinderi partenere, cu exceptia cazului in care aceste date au fost deja incluse prin consolidare.
    (12) Pentru aplicarea prevederilor alin. (8) - (10), datele intreprinderilor cu care intreprinderea respectiva este legata trebuie sa provina din evidentele proprii si din celelalte date consolidate, daca acestea exista. La acestea se adauga, in mod proportional, datele oricarei intreprinderi partenere ale acelei intreprinderi legate, situata imediat in amonte sau in aval fata de ea, cu exceptia cazului in care au fost deja incluse in conturile consolidate, intr-o pondere cel putin proportionala cu procentajul identificat la alin. (9).
    (13) Atunci cand in evidentele consolidate nu sunt incluse informatii cu privire la numarul de angajati al unei intreprinderi, cifrele privind numarul de angajati se calculeaza prin cumularea proportionala a datelor aferente intreprinderilor partenere si a datelor aferente intreprinderilor cu care intreprinderea respectiva este legata.
    (14) Investitii in imobilizari corporale reprezinta orice investitii in active fixe corporale ce se refera la crearea unei noi unitati, extinderea unei unitati existente sau angajarea intr-o activitate ce implica o schimbare fundamentala a produsului ori procesului de productie al unei unitati existente, mai ales prin rationalizare, diversificare sau modernizare. O investitie in active fixe, realizata sub forma achizitionarii unei unitati care s-a inchis sau care s-ar fi inchis daca nu ar fi fost cumparata, trebuie sa fie, de asemenea, considerata ca fiind o investitie in imobilizari corporale.
    (15) Investitii in imobilizari necorporale reprezinta orice investitii in transfer de tehnologie prin dobandirea drepturilor de brevet de inventie, a licentelor, a know-how-ului sau a cunostintelor tehnice nebrevetate.
    (16) Intensitatea bruta a ajutorului de stat reprezinta cuantumul ajutorului de stat exprimat ca procent din costurile eligibile ale proiectului. Toate cifrele utilizate reprezinta sume inainte de aplicarea impozitelor directe. Atunci cand se acorda un ajutor de stat sub o alta forma decat subventia, cuantumul ajutorului de stat reprezinta echivalentul-subventie al acestuia. Ajutoarele de stat platibile in mai multe transe sunt actualizate la valoarea lor din momentul in care au fost acordate.
    (17) Ratele dobanzilor care trebuie sa fie folosite pentru actualizare si pentru calcularea cuantumului ajutorului de stat in cazul unui credit preferential reprezinta ratele de referinta aplicabile in momentul acordarii ajutorului de stat.
    (18) Intensitatea neta a ajutorului de stat reprezinta cuantumul ajutorului de stat net, dupa impozitare, exprimat ca procent din costurile eligibile ale proiectului."
    4. Dupa alineatul (4) al articolului 10 se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmatorul cuprins:
    "(5) Prezentul regulament transpune Regulamentul Comisiei Uniunii Europene (CE) nr. 70 din 12 ianuarie 2001 pentru aplicarea art. 87 si 88 din Tratatul CE privind ajutorul de stat pentru intreprinderi mici si mijlocii, publicat in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene (JOCE) nr. L 10 din 13 ianuarie 2001 si anexa la Recomandarea Comisiei Uniunii Europene din 6 mai 2003 privind definitia microintreprinderilor, a intreprinderilor mici si mijlocii, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOCE) nr. L 124 din 20 mai 2003, precum si Regulamentul Comisiei Uniunii Europene (CE) nr. 364 din 25 februarie 2004 de modificare a Regulamentului (CE) nr. 70/2001 in ceea ce priveste extinderea scopului acestuia prin includerea ajutorului de stat pentru cercetare si dezvoltare, publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) nr. L 63 din 28 februarie 2004."
    Art. 2
    Prezentul regulament va fi pus in aplicare prin ordin al presedintelui Consiliului Concurentei si va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 13/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 13 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu