ORDIN Nr. 1485
din 29 septembrie 2008
pentru modificarea
Procedurii privind evaluarea laboratoarelor de analiza si incercari in
constructii in vederea autorizarii, aprobata prin Ordinul inspectorului general
de stat al Inspectoratului de Stat in Constructii nr. 705/2006
ACT EMIS DE:
INSPECTORATUL DE STAT IN CONSTRUCTII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 685 din 7 octombrie 2008
Având în vedere prevederile art. 1 şi ale art. 5 alin.
(2) din Ordonanţa Guvernului nr. 63/2001 privind înfiinţarea Inspectoratului de
Stat în Construcţii - I.S.C, aprobată cu modificări prin Legea nr. 707/2001, cu
modificările ulterioare,
având în vedere prevederile art. 2 lit. c) din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 25/2007 privind stabilirea unor măsuri
pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 99/2008,
în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (2) şi ale
art. 15 din Regulamentul privind autorizarea laboratoarelor de analize şi
încercări în activitatea de construcţii, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 808/2005,
în temeiul art. 5 pct. 26 şi 28-29 şi al art. 13 pct.
1-2 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Inspectoratului de Stat în
Construcţii - I.S.C, aprobat prin Decizia primului-ministru nr. 164/2008,
inspectorul general de stat al Inspectoratului de Stat în Construcţii emite
următorul ordin:
Art. I. - Procedura privind evaluarea
laboratoarelor de analiză şi încercări în construcţii în vederea autorizării,
aprobată prin Ordinul inspectorului general de stat al Inspectoratului de Stat
în Construcţii nr. 705/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 20 şi 20 bis din 12 ianuarie 2007, se modifică după cum urmează:
1. La articolul 10,
prima liniuţă se modifică şi va avea următorul cuprins:
„- Legea nr. 10/1995 privind calitatea
în construcţii, cu modificările ulterioare;".
2. La articolul 10,
liniuţa a treia se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„- Regulamentul de organizare şi funcţionare a
Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C, aprobat prin Decizia primului-ministru nr. 164/2008;".
3. La articolul 15,
alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 15. - (1) Procesul de autorizare se declanşează
prin depunerea de către laboratorul de încercări în construcţii solicitant la
secretariatul inspectoratului teritorial în construcţii în jurisdicţia căruia
se situează sediul laboratorului a dosarului de autorizare alcătuit din cererea
de autorizare (anexa nr. 2) cu anexele aferente acesteia şi «Fişa de
identificare laborator» - care cuprinde datele de identificare privind
instituţia titulară şi laboratorul de încercări care solicită autorizarea
(anexa nr. 2a)."
4. La articolul 20,
alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 20. - (1) Pe durata valabilităţii autorizaţiei
laboratoarelor, inspectorii din cadrul inspectoratelor teritoriale în
construcţii efectuează inspecţii privind menţinerea condiţiilor avute în vedere
la autorizare. Inspecţiile de control se efectuează anual (supraveghere programată - prima inspecţie nu mai
târziu de un an de la data autorizării) şi ori de câte ori este cazul (de
exemplu: modificări importante ale criteriilor de autorizare, reclamaţii
documentate, ca urmare a concluziilor supravegherii anterioare şi alte situaţii
prin care se constată abateri de la criteriile de
autorizare)."
5. Articolul 22 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 22. - Reautorizarea se face în baza cererii de reautorizare şi ca urmare a avizului favorabil dat de comisia
teritorială de autorizare, aviz rezultat în urma analizei dosarului gestionat
de inspectoratul teritorial în construcţii respectiv, care conţine toate
documentele întocmite pe toată perioada de valabilitate a autorizaţiei,
inclusiv eventualele reclamaţii, decizii de limitare, suspendare sau anulare a
autorizaţiei etc."
6. La articolul 24,
alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(3) Eliberarea de buletine de analize după limitarea,
suspendarea sau retragerea autorizaţiei se sancţionează conform art. 32 din
Legea nr. 10/1995, cu modificările ulterioare."
7. Articolul 26 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 26. - Urmărirea aplicării şi controlul
respectării prevederilor
prezentei proceduri se fac de către Inspectoratul de Stat în Construcţii -
I.S.C, prin inspectoratele teritoriale în construcţii."
8. Anexa nr. 4a se
modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1, care face parte integrantă din
prezentul ordin.
9. Anexa nr. 5 se modifică şi se înlocuieşte cu
anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. II. - Prezentul ordin se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Inspectorul general de stat al Inspectoratului de Stat
în Construcţii,
Dorina Nicolina Isopescu
ANEXA Nr. 1 (Anexa nr. 4a la procedură)
- model -
PROCES-VERBAL DE EVALUARE
încheiat
astăzi,....................
In urma evaluării efectuate la
laboratorul.......................de către Inspectoratul Teritorial în
Construcţii..........................., pe baza chestionarului de evaluare, s-au constatat un număr
de...............neconformităţi, pentru care s-au stabilit acţiuni corective conform tabelului de mai jos:
Cerinţa nr.
|
Neconformitatea constatată
|
Acţiunea corectivă
|
Termen propus pentru soluţionare
|
Constatarea realizării acţiunii
corective
|
Obs.
|
Realizată
|
Reprogramată
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Termenele pentru soluţionarea neconformitatilor au fost
propuse de reprezentanţii laboratorului evaluat.
Numele şi prenumele evaluatorilor
|
Semnătura
|
Numele şi prenumele
reprezentanţilor laboratorului
|
Semnătura
|
1.
|
|
1.
|
|
2.
|
|
2.
|
|
3.
|
|
3.
|
|
ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 5 la procedură)
ANTETUL INSPECTORATULUI TERITORIAL ÎN CONSTRUCŢII
care efectuează evaluarea
RAPORT DE EVALUARE
a laboratorului de analize şi încercări în
construcţii
încheiat astăzi,...........................
Date de identificare a laboratorului
|
Instituţia tutelară
|
Nr. registrul comerţului:
|
CUI societate:
|
Adresa instituţiei tutelare
|
Nr. telefon:
|
Nr. fax:
|
Adresa laboratorului
|
Nr. telefon laborator:
|
Nr. fax laborator:
|
Baza legală a atestării
|
• Legea nr. 10/1995 privind calitatea
în construcţii, cu modificările ulterioare;
• Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de
construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
|
Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al
contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
180/2002, cu modificările şi completările ulterioare;
|
Ordonanţa Guvernului nr. 63/2001 privind înfiinţarea
Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C, aprobată cu modificări prin
Legea nr. 707/2001, cu modificările ulterioare;
• Regulamentul de organizare şi funcţionare a Inspectoratului de
Stat în Construcţii - I.S.C, aprobat prin Decizia primului-ministru nr.
164/2008;
• Regulamentul privind autorizarea laboratoarelor
de analize şi încercări în activitatea de construcţii, aprobat prin Hotărârea
Guvernului nr. 808/2005.
|
• SR EN ISO 17025:2005 - Cerinţe generale pentru competenţa
laboratoarelor de încercări şi etalonări;
• Procedura privind evaluarea laboratoarelor
de analize şi încercări în construcţii în vederea autorizării, cod PA-003;
• Procedura de autorizare a personalului de specialitate în
construcţii, cod PA-002;
• Reglementări tehnice (regulamente, proceduri, specificaţii,
normative, instrucţiuni, ghiduri, metodologii,
manuale, etc.)
|
Comisia de autorizare compusă din:
|
Nume şi prenume
|
preşedinte
|
|
|
membru
|
|
|
membru
|
|
|
secretarul comisiei
|
|
|
In urma analizării dosarului de autorizare de către comisia de
autorizare s-au constatat:
|
Nr. crt.
|
Criteriul analizat
|
DA
|
NU
|
1.
|
Fişa de identificare este completată cu toate datele de
identificare necesare în faza de autorizare/reautorizare?
|
|
|
2.
|
Lista documentelor sistemului de management al calităţii conţine
documentele necesare funcţionării sistemului?
|
|
|
3.
|
Lista profilelor şi încercărilor de laborator pentru care se
solicită autorizarea:
|
|
|
4.
|
Chestionarul de evaluare s-a completat conform cerinţelor etapei
de autorizare/reautorizare?
|
|
|
5.
|
S-a constatat realizarea tuturor acţiunilor corective stabilite în
procesul-verbal rezultat în urma verificărilor efectuate în baza
chestionarului de evaluare?
|
|
|
Alte constatări rezultate în urma analizei
|
|
|
|
|
Pagini anexate, în număr de......................., fac parte
integrantă din prezentul raport de evaluare.
|
Concluzia comisiei de autorizare
In urma analizei
documentelor,.............................................., cu sediul în
...................................., îndeplineste/nu îndeplineşte
cerinţele de autorizare/reautorizare.
|
Comisia de autorizare
|
Nume şi prenume
|
Semnătura
|
preşedinte
|
|
|
membru
|
|
|
membru
|
|
|
secretarul comisiei
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Prezentul raport de evaluare a fost întocmit
în....................................exemplare.