Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.16 din 24.03.2017

privind modificarea şi completarea Metodologiei de stabilire a tarifelor pentru serviciul de transport al energiei electrice, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 53/2013
ACT EMIS DE: Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 217 din 30 martie 2017



SmartCity1

Având în vedere prevederile art. 75 alin (1) lit. b) şi ale art. 79 alin. (3) din Legea energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 5 alin (1) lit. b) şi alin. (5) şi ale art. 9 alin. (1) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 33/2007 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 160/2012, preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei emite următorul ordin: Articolul I Metodologia de stabilire a tarifelor pentru serviciul de transport al energiei electrice, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 53/2013, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 472 şi 472 bis din 30 iulie 2013, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La articolul 6, după definiţia „Perioadă tarifară (t)" se introduce o nouă definiţie, definiţia „Provizion/rezervă reglementată", cu următorul cuprins: Provizion/rezervă reglementată - Sumă egală cu corecţia anuală negativă a venitului reglementat aferent unei perioade tarifare t din cadrul unei perioadei de reglementare p, destinată acoperirii diferenţei dintre venitul realizat şi costul reglementat al serviciului de transport în anul t. 2. La articolul 6, definiţiile „Tarif zonal de transport al energiei electrice (TG, TL)" şi „Zonă tarifară" se abrogă. 3. Articolul 18 se abrogă. 4. La articolul 19, litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins: e)Faza V - stabilirea tarifului mediu de transport, în conformitate cu art. 80, a tarifului de transport - componenta de introducere a energiei electrice în reţea şi a tarifului de transport - componenta de extragere a energiei electrice din reţea, în conformitate cu art. 801, 81 şi 83. 5. La articolul 22, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins: (3) Veniturile obţinute din alte activităţi ce utilizează resursele recunoscute pentru desfăşurarea activităţii de transport aferente perioadei tarifare t – Vt(AA) cuprind: venituri din alocarea capacităţii de transport pe liniile de interconexiune în condiţiile prevăzute la alin. (4)-(6), venituri din utilizarea SEN pentru schimburile de energie electrică programate cu ţările perimetrice potrivit prevederilor art. 35 alin. (2), venituri din energia electrică reactivă, venituri din alte prestaţii, alte venituri de exploatare (cu excepţia veniturilor obţinute din dezmembrări nevalorificate, a celor înregistrate în contabilitate la nivelul cheltuielilor cu amortizarea mijloacelor fixe realizate din contribuţii financiare, a celor provenite din valorificarea bunurilor aparţinând domeniului public al statului şi a celor rezultate din anularea provizioanelor pentru creanţe încasate şi pentru pierderi din creanţe). 6. La articolul 25, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (21), cu următorul cuprins: (21) În cazul scăderii consumului de energie electrică cu până la 3% inclusiv, OTS este obligat să reducă proporţional costurile de operare şi mentenanţă controlabile stabilite anterior de autoritatea competentă pentru perioada tarifară t, reducere care nu reprezintă câştig de eficienţă. 7. La articolul 25, alineatele (3) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins: (3) Câştigul de eficienţă care rezultă prin reducerea costurilor de operare şi mentenanţă controlabile realizate într-o perioadă tarifară t în care se înregistrează o scădere a consumului de energie electrică faţă de prognoza de consum se stabileşte în raport cu costurile de operare şi mentenanţă controlabile reduse cu cel mult 3% faţă de costurile de operare şi mentenanţă controlabile stabilite anterior de autoritatea competentă pentru perioada tarifară t, în condiţiile precizate la alin. (21).(4) În vederea aplicării prevederilor alin. (3), OTS aduce în prealabil la cunoştinţa autorităţii competente reducerea costurilor de operare şi mentenanţă controlabile ca urmare a scăderii consumului de energie electrică faţă de prognoza de consum. 8. La articolul 27, litera e) se abrogă. 9. La articolul 30, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins: (3) Costurile cu amortizarea anuală a activelor noi înregistrate în contabilitate ca mijloace fixe în cadrul unei perioade tarifare se calculează folosind metoda liniară, cu aplicarea duratelor normale de viaţă reglementate, prevăzute în anexa nr. 1 la prezenta metodologie. 10. La articolul 30, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins: (4) Pentru alte categorii de mijloace fixe, neincluse în anexa nr. 1, se folosesc duratele maxime de funcţionare stabilite în Catalogul privind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe, aprobat prin hotărâre a Guvernului, sau durate mai mari decât acestea, aprobate prin decizii/hotărâri ale conducerii OTS. 11. La articolul 35, alineatele (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins: (2) Veniturile care se realizează din utilizarea SEN pentru schimburile de energie electrică programate cu ţările perimetrice se obţin prin aplicarea tarifului reglementat pentru schimburile de energie electrică cu ţările perimetrice, potrivit mecanismului de compensare prevăzut la alin. (1), în conformitate cu prevederile art. 13 din Regulamentul (CE) nr. 714/2009 şi ale Regulamentului (UE) nr. 838/2010.(3) Tariful reglementat aferent utilizării SEN pentru schimburile de energie electrică programate cu ţările perimetrice, prevăzut la alin. (2), se determină de ENTSO-E şi se justifică de OTS. 12. La articolul 40, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins: (3) Planul de investiţii prevăzut la alin. (1) se fundamentează cel puţin prin:a)planul de dezvoltare a reţelei de transport pe 10 ani aprobat de autoritatea competentă; b)studiile de fezabilitate pentru proiectele programate a se realiza în primii 3 ani ai perioadei de reglementare; c)fundamentarea proiectului realizată în cadrul companiei, pentru proiectele programate a se realiza în ultimii 2 ani ai perioadei de reglementare; şi d)demonstrarea necesităţii, oportunităţii şi eficienţei fiecărui proiect de investiţii. 13. La articolul 40, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (51), cu următorul cuprins: (51) Pentru fiecare proiect din planul de investiţii se stabilesc beneficiile specifice urmărite (îmbunătăţirea indicatorilor de performanţă a serviciului de transport, reducerea CPT în RET, reducerea OPEX etc.) şi se determină/cuantifică ex-ante valorile estimate ale acestora, în vederea monitorizării ex-post a rezultatelor obţinute, conform anexei nr. 11 care face parte integrantă din prezenta metodologie. 14. La articolul 40, alineatul (7) se modifică şi va avea următorul cuprins: (7) Elaborarea planului de dezvoltare a RET pe 10 ani şi a planului de investiţii se realizează pe baza unei proceduri interne de planificare şi gestiune a investiţiilor, întocmită de OTS în conformitate cu prevederile prezentei metodologii. 15. La articolul 40, după alineatul (7) se introduce un nou alineat, alineatul (8), cu următorul cuprins: (8) OTS supune dezbaterii publice planul de dezvoltare a RET pe 10 ani înainte de depunerea acestuia la autoritatea competentă în vederea aprobării. 16. La articolul 43, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins: (3) În scopul probării eficienţei fiecărui proiect realizat din planul de investiţii, OTS transmite la autoritatea competentă:a)un memoriu de justificare, din care să rezulte beneficiile specifice obţinute în urma realizării acestora, determinate valoric, prin comparaţie cu beneficiile determinate/cuantificate ex-ante în conformitate cu prevederile art. 40 alin. (51); b)documentele complete de promovare, cum ar fi: referatul de necesitate/nota de fundamentare, studiul de fezabilitate, tema de proiectare, comanda de proiectare, proiectul tehnic, caietul de sarcini, contractul de execuţie/de achiziţie; aceste documente se transmit în format electronic, organizate pe lucrări, cu respectarea codificării acestora din planul anual de investiţii; c)documentele complete de finalizare, cum ar fi: bonuri de consum, situaţii de plată, aprobări la plată, procese-verbale de recepţie la terminarea lucrării, procese-verbale de punere în funcţiune, fişa contabilă a mijlocului fix, lista mijloacelor fixe la care s-au realizat lucrări de îmbunătăţire a parametrilor tehnici, din care să rezulte valoarea acestora înainte şi după realizarea investiţiei, alte documente din care să rezulte valoarea investiţiei; aceste documente se transmit în format electronic, organizate pe lucrări, cu respectarea codificării acestora din planul anual de investiţii. 17. După articolul 44 se introduce un nou articol, articolul 441, cu următorul cuprins: Articolul 441 (1) În fiecare an t-1, autoritatea competentă verifică realizarea planului de investiţii aprobat anterior pentru anul t-2. (2) Dacă valoarea anuală a investiţiilor realizate în anul t-2 este mai mică decât 80% din valoarea anuală aprobată anterior, autoritatea competentă reduce venitul reglementat aferent anului t cu o corecţie de amortizare şi rentabilitate aferentă investiţiilor nerealizate în anul t-2, stabilită cu formula următoare: unde: Δ VI_t - corecţia de venit aplicată în anul t datorată investiţiilor nerealizate aferente anului t-2; Irealiz,t-2 - valoarea investiţiilor realizate în anul t-2, în termeni nominali; I prog,t-2 - valoarea investiţiilor prognozate a se realiza în anul t-2, în termeni nominali; AMrealiz,t-2 - amortizarea investiţiilor realizate în anul t-2, în termeni nominali; AMprog,t-2 - amortizarea investiţiilor prognozate a se realiza în anul t-2, în termeni nominali; RTSi - rata dobânzii titlurilor de stat considerată pentru un an t, în termeni reali. (3) Prevederile alin. (2) nu se aplică pentru investiţiile realizate în ultimele două perioade tarifare ale unei perioade de reglementare. 18. La articolul 45, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins: (2) Orice creştere a valorii planificate a unei lucrări de investiţii faţă de valoarea aprobată din planul de investiţii se fundamentează de către OTS în conformitate cu prevederile art. 40 şi reprezintă lucrare suplimentară faţă de planul aprobat. 19. La articolul 46, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 46(1) Lucrările realizate suplimentar faţă de planul de investiţii aferent perioadei de reglementare p-1, cu aprobarea prealabilă a autorităţii competente, se introduc în planul de investiţii pentru perioada de reglementare p şi se fundamentează în conformitate cu prevederile art. 40. 20. La articolul 47, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins: (3) OTS are obligaţia de a realiza proiectele de investiţii prevăzute în planul anual de investiţii transmis în conformitate cu prevederile alin. (1) şi, după caz, modificat în conformitate cu prevederile alin. (2), aprobat de autoritatea competentă. 21. La articolul 65, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins: (5) Corecţia venitului aferent perioadei tarifare t, datorată reducerii cantităţii de energie electrică transportată ∆Vt(Qt-1), se diminuează cu reducerea costurilor de operare şi mentenanţă controlabile realizată în perioada tarifară t-1 în conformitate cu prevederile art. 25 alin. (21) şi, prin derogare de la prevederile art. 25 alin. (2), cu 50% din câştigul de eficienţă realizat în perioada tarifară t-1, stabilit în conformitate cu prevederile art. 25 alin. (3). 22. La articolul 65, alineatul (6) se abrogă. 23. La articolul 66, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (51), cu următorul cuprins: (51) Dacă preţul mediu de achiziţie a energiei electrice pentru acoperirea CPT realizat în condiţiile alin. (2) lit. b) depăşeşte preţul mediu ponderat prevăzut la alin. (5), preţul mediu de achiziţie a energiei electrice pentru acoperirea CPT recunoscut se determină pe baza preţului mediu ponderat prevăzut la alin. (5) şi a unui cost al dezechilibrelor recunoscut, în limita unei creşteri cu 5% a acestuia. 24. Articolul 69 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 69 Componenta corecţiei de venit ∆Vt(TIt-1) datorată erorilor de prognoză a costului datorat transportului de energie electrică între OTS-uri, inclusiv cel datorat schimburilor de energie electrică programate cu ţările perimetrice, în perioada tarifară t-1, se aplică în perioada tarifară t şi se calculează cu formula: unde: ∆(TIt-1) = (TIprognozat,t-1) – (TI estimat a fi realizat,t-1) - reprezintă diferenţa dintre costul prognozat la începutul perioadei de reglementare şi cel estimat a fi realizat, datorat transportului de energie electrică între OTS-uri, inclusiv schimburilor de energie electrică programate cu ţările perimetrice, în perioada tarifară t-1. 25. Articolul 72 se modifică şi va avea cu următorul cuprins: Articolul 72(1) Suma corecţiilor KVt,c şi KVt,s ale venitului liniarizat din oricare perioadă tarifară t a perioadei de reglementare p se ia în considerare la determinarea venitului reglementat conform formulei prevăzute la art. 62.(2) În vederea respectării prevederilor legale privind realizarea unei cote rezonabile de profit stabilite în conformitate cu prevederile prezentei metodologii, în perioada tarifară t-1 în care rezultă o corecţie negativă a venitului liniarizat al perioadei tarifare t, OTS este obligat să constituie un provizion/o rezervă reglementată, în condiţiile legii, a cărui/cărei valoare este egală cu suma corecţiilor prevăzute la alin. (1), cu respectarea principiului independenţei exerciţiului financiar.(3) Anularea provizionului sau utilizarea/reluarea la venituri a rezervei reglementate prevăzut/prevăzute la alin. (2) se realizează pe parcursul perioadei tarifare t, la aplicarea corecţiei negative de venit.(4) Provizionul/Rezerva reglementată prevăzut/prevăzută la alin. (2) se stabileşte, se evidenţiază şi se tratează în cadrul evidenţelor contabile ale OTS distinct pentru fiecare perioadă tarifară în parte. 26. După articolul 80 se introduc două noi articole, articolele 801 şi 802, cu următorul cuprins: Articolul 801 (1) Tariful pentru serviciul de transport al energiei electrice are două componente, respectiv tariful de transport - componenta de introducere a energiei electrice în reţea (TG) şi tariful de transport - componenta de extragere a energiei electrice din reţea (TL), care au valoare unică la nivelul SEN. (2) Prin componenta de introducere a energiei electrice în reţea (TG) a tarifului de transport se recuperează până la o treime din costul de achiziţie a energiei electrice pentru acoperirea CPT în RET, precum şi costul pentru eliminarea congestiilor prin redispecerizare, stabilite pentru perioada tarifară t în conformitate cu prevederile prezentei metodologii. Articolul 802 (1) Începând cu anul 2019, la cererea clienţilor finali racordaţi la RET sau a furnizorilor acestora, OTS este obligat să ofere tarife de transport dinamice, după cum urmează:a)diferenţiate după perioada de consum, respectiv diferite la momente predefinite din cadrul zilei şi anului; b)majorate pentru perioade de vârf critice, previzionate cu cel puţin 5 zile înainte, valabile numai pentru perioada de vârf critică; c)reduse pentru clienţii finali care îşi reduc sarcina în perioadele de vârf critice, previzionate cu cel puţin 5 zile înainte, valabile numai pentru perioada de vârf critică; d)diferenţiate în timp real pentru perioadele de vârf de sarcină, previzionate pe termen scurt, zilnic şi intrazilnic. (2) Tarifele de transport dinamice prevăzute la alin. (1) se determină prin profilarea orară a tarifului de transport - componenta de extragere a energiei electrice din reţea (TL) pe baza curbei de sarcină agregată corespunzătoare categoriei de clienţi finali, în valori relative.(3) Până la data de 1 iulie 2018, OTS are obligaţia de a transmite spre aprobare autorităţii competente propunerea privind tarifele de transport dinamice prevăzute la alin. (1), precum şi studiul realizat în scopul fundamentării acestora. 27. Articolul 81 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 81 OTS are responsabilitatea alocării costurilor şi a calculului tarifelor de transport. 28. Articolul 82 se abrogă. 29. Articolul 83 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 83 Autoritatea competentă are responsabilitatea controlului alocării costurilor şi al calculului tarifelor de transport, în conformitate cu prevederile prezentei metodologii. 30. La articolul 85 litera a), punctul 12) se abrogă. 31. La articolul 92, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 92(1) Pentru aprobarea anuală a tarifelor corespunzătoare perioadei tarifare t, OTS furnizează autorităţii competente datele solicitate conform prevederilor art. 63. 32. Articolul 94 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 94(1) Prin aplicarea prevederilor prezentei metodologii, creşterea tarifelor de transport de la un an la altul este limitată, în termeni reali, la 7% pentru tariful mediu şi la 10% pentru componentele acestuia prevăzute la art. 801.(2) Limitarea creşterii componentelor tarifului de transport de la un an la altul prevăzută la alin. (1) nu se aplică pentru anul în care se modifică metoda de stabilire a tarifelor de transport.(3) În cazul în care limitarea creşterii tarifelor conform alin. (1) nu permite OTS obţinerea integrală a veniturilor reglementate, diferenţa se recuperează în anul/anii următor/următori, în limita plafonului stabilit de creştere a veniturilor, conform unei metode stabilite de autoritatea competentă. 33. La articolul 95, litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins: d)autoritatea competentă analizează şi decide oportunitatea modificării structurii tarifului de transport şi a modului de alocare pe componente a costului serviciului de transport. 34. Articolul 96 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 96 OTS este obligat să prezinte autorităţii competente spre avizare procedura prevăzută la art. 34 alin. (2), în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei metodologii. 35. Anexa 1 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin. 36. După anexa 1 se introduce o nouă anexă, anexa 11, care va avea cuprinsul prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin. 37. Anexa 9 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezentul ordin. 38. Anexa 10 se abrogă. Articolul II Compania Naţională de Transport al Energiei Electrice „Transelectrica" - S.A. şi operatorii economici din sectorul energiei electrice duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin, iar entităţile organizatorice din cadrul Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei urmăresc respectarea prevederilor prezentului ordin. Articolul III Tarifele pentru serviciul de transport al energiei electrice, aprobate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 27/2016 privind aprobarea tarifului mediu pentru serviciul de transport, a tarifului pentru serviciul de sistem, a tarifelor zonale aferente serviciului de transport şi a preţului reglementat pentru energia electrică reactivă, practicate de Compania Naţională de Transport al Energiei Electrice „Transelectrica" - S.A., publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 477 din 27 iunie 2016, cu completările ulterioare, rămân în vigoare până la data de 30 iunie 2017 inclusiv. Articolul IV Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, Niculae Havrileţ ANEXA Nr. 1 (Anexa nr. 1 la metodologie) Clasificarea şi duratele de funcţionare reglementate ale mijloacelor fixe

Cod mijloc fix Denumire mijloc fix DNF reglementată [ani]
Construcţii
1.1.3. Staţii şi posturi de transformare, staţii de conexiuni, în afară de: 50
1.1.3.1. construcţii speciale metalice 40
1.1.3.2. construcţii speciale din beton 30
Construcţii pentru transportul energiei electrice
1.7.1.2. aeriene pe stâlpi metalici sau din beton armat 40
1.7.1.3. subterane 30
Instalaţii electrice de forţă
1.7.2.1. aeriene sau aparente 12
1.7.2.2. îngropate 12
1.7.2.3. în tub, canal sau tunel de protecţie 30
Maşini şi utilaje energetice
2.1.16.3.1. Transformatoare şi autotransformatoare 24
2.1.16.3.3. Baterii de acumulatoare; instalaţii de compensare a puterii reactive 12
2.1.16.5. Aparataje pentru staţii electrice şi posturi de transformare Echipamente pentru centrale termice, electrice şi nucleare 15
2.1.17.3. Ventilatoare, aeroterme şi microcentrale termice murale sau de pardoseli 10
2.1.17.3.1. Aparate de climatizare 10
Aparate şi instalaţii pentru măsurarea mărimilor electrice
2.2.3.1. Elemente Waston; aparate portabile 6
2.2.3.2 Alte aparate şi instalaţii pentru măsurarea mărimilor electrice, electromagnetice şi radiometrice neregăsite în cadrul clasei 2.2.3 15
Echipamente electronice
2.2.9. Calculatoare electronice şi echipamente periferice. Maşini şi aparate de casă, control şi facturat 6
Mijloace de transport
2.3.2.1.1. autoturisme, în afară de: 8
2.3.2.2.9.3. alte autovehicule cu destinaţie specială 10
3.1.1. Mobilier (inclusiv mobilierul comercial şi hotelier) 15
3.2.2. Aparate de telecomunicaţii pentru birou: aparate telefonice, aparate telefax, aparate telex, instalaţii de comandă prin radio, aparate de căutat persoane etc. 8
3.3.5 Sisteme pentru identificarea şi controlul accesului, supraveghere şi alarmă la efracţie 12
- Licenţe şi sisteme informatice 6

ANEXA Nr. 2*) *) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil. (Anexa nr. 11 la metodologie) ANEXA Nr. 3*) *) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil. (Anexa nr. 9 la metodologie)



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 16/2017

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 16 din 2017
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 16/2017
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu