ORDIN
Nr. 17 din 24 ianuarie 1991
pentru aprobarea Instructiunilor privind procedura de primire si solutionare a
cererilor de plata a ajutorului de somaj
ACT EMIS DE: MINISTERUL MUNCII SI PROTECTIEI SOCIALE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 124 din 6 iunie 1991
In temeiul prevederilor Hotararii Guvernului nr. 962/11.08.1990 privind
organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale,
in aplicarea art. 26 din Legea nr. 1/7.01.1991 privind protectia sociala a
somerilor si reintegrarea lor profesionala,
ministrul muncii si protectiei sociale emite urmatorul ordin:
Art. 1
Pe data prezentului ordin se aproba Instructiunile privind procedura de
primire si solutionare a cererilor de plata a ajutorului de somaj.
Art. 2
Directia utilizarii fortei de munca si somaj, precum si directiile
teritoriale de munca si protectie sociala vor aduce la indeplinire
instructiunile aprobate prin prezentul ordin.
Ministrul muncii si
protectiei sociale,
Catalin Zamfir
INSTRUCTIUNI
privind procedura de primire si solutionare a cererilor de plata a ajutorului
de somaj
In temeiul art. 26 din Legea nr. 1/1991 privind protectia sociala a
somerilor si reintegrarea lor profesionala, se fac urmatoarele precizari in
legatura cu procedura de primire si solutionare a cererilor de plata a
ajutorului de somaj:
1. In art. 2 lit. a) din lege se arata ca sunt indreptatiti sa primeasca
ajutorul de somaj si absolventii institutiilor de invatamant in varsta de 18
ani impliniti, care nu au surse de venit proprii la nivelul a cel putin
jumatate din salariul minim stabilit pe economie, indexat, si care intr-o
perioada de 60 de zile nu au reusit a se incadra in munca potrivit pregatirii
lor profesionale.
In sensul acestui articol:
- prin absolventii institutiilor de invatamant se inteleg absolventii
invatamantului preuniversitar si universitar;
- absolventi ai invatamantului universitar sunt considerate toate
persoanele care au absolvit un institut de invatamant superior recunoscut prin
lege, indiferent de durata cursurilor si forma de invatamant;
- prin absolventi ai invatamantului preuniversitar se inteleg absolventii
de liceu (treapta I si a II-a), ai invatamantului complementar sau de ucenici,
de scoli profesionale, precum si absolventii scolilor postliceale, indiferent
de anul absolvirii, daca nu au fost incadrati cu contract de munca.
De asemenea, perioada de 60 de zile la care se refera art. 2 lit. a) incepe
sa curga de la data sustinerii examenului de diploma din prima sesiune.
2. In art. 2 lit. f) din lege se prevede ca in categoria celor indreptatiti
sa primeasca ajutorul de somaj sunt cuprinse si persoanele care au fost
incadrate cu contract de munca pe durata determinata si care au incetat
activitatea la expirarea termenului prevazut in contract, daca au o vechime in
munca de cel putin 6 luni in ultimele 12 luni premergatoare datei de inregistrare
a cererii pentru plata ajutorului de somaj.
Referitor la vechimea in munca de cel putin 6 luni in ultimile 12 luni
premergatoare inregistrarii cererii pentru ajutorul de somaj, trebuie stabilit
ca in acest interval se cuprind si perioadele de vechime din activitatile
temporare, cumulate, in care s-a contribuit la constituirea fondului de somaj.
3. Calitatea de somer si dreptul la ajutorul de somaj se dobandesc de catre
persoanele prevazute in art. 2 din lege numai din momentul inscrierii la oficiile
fortei de munca, indiferent de data incetarii contractului de munca.
In cazul in care inscrierea la oficiile fortei de munca se face in termen
de 30 de zile de la data incetarii contractului de munca, dreptul la ajutorul
de somaj se naste chiar de la aceasta data.
In conformitate cu art. 13 din lege, perioada pentru care o persoana este
indreptatita sa primeasca ajutor de somaj constituie vechime in munca,
indiferent de momentul in care se naste dreptul la ajutor de somaj. In situatia
in care acest drept se dobandeste din momentul incetarii contractului de munca,
vechimea in munca nu este intrerupta.
4. Art. 4 lit. a) din lege prevede obligativitatea persoanelor indreptatite
sa primeasca ajutorul de somaj de a se inscrie la oficiile fortei de munca din
cadrul directiilor de munca si protectie sociala.
Inscrierea persoanelor prevazute in art. 2 din lege se va face la oficiile
fortei de munca din judetul unde isi au domiciliul sau, dupa caz, resedinta
(localitatea unde au avut viza de flotant), daca au avut ultimul loc de munca
in acea localitate.
In situatia in care in timpul acordarii ajutorului de somaj persoana in
cauza isi schimba domiciliul sau resedinta, va primi ajutorul de somaj de la
oficiul fortei de munca al judetului in care s-a mutat.
Persoanele care indeplinesc conditiile pentru primirea ajutorului de somaj
vor prezenta la oficiile fortei de munca, dupa caz, urmatoarele acte si
documente:
- cerere pentru loc de munca sau ajutor de somaj (anexa nr. 1);
- buletin de identitate;
- actul de studii (diploma sau adeverinta de la unitatea scolara);
- declaratie pe proprie raspundere ca nu este incadrat in munca (cuprinsa
in anexa nr. 1);
- carnetul de munca pentru persoanele aflate in situatiile prevazute de art.
2 lit. c)-f) din lege, impreuna cu adeverinta eliberata de unitatea de la care
provin, din care sa rezulte ultimul salariu tarifar lunar brut, indexat, din
care s-a dedus impozitul corespunzator;
- livretul militar sau adeverinta de lasare la vatra pentru tinerii care au
efectuat stagiul militar;
- certificatele de nastere ale copiilor care nu au implinit varsta de 16
ani, pentru primirea alocatiei de stat pentru copii, daca sunt titularii
acesteia;
- certificatul medical prevazut de art. 4 lit. b) din lege, eliberat sau
actualizat de cabinetul medical sau policlinica unitatii, iar pentru persoanele
care beneficiaza de prevederile art. 29 din lege, de la policlinica teritoriala
de care apartin cu domiciliul. Din certificatul medical trebuie sa rezulte
starea sanatatii sau eventualele restrictii medicale;
- adeverinta de la primaria din localitatea in care isi au domiciliul
stabil, din care sa rezulte ca nu detin terenuri agricole in suprafata de cel
putin 10.000 mp in zonele colinare si de ses si de cel putin 20.000 mp in
zonele montane;
- adeverinta de la administratia financiara din localitatea de domiciliu
sau de resedinta, din care sa rezulte ca nu au surse de venit proprii mai mari
decat jumatate din salariul minim stabilit pe tara, indexat.
Persoanele care solicita inscrierea la oficiile fortei de munca si nu
indeplinesc conditiile de acordare a ajutorului de somaj vor fi luate in
evidenta separat si repartizate in munca conform metodologiei existente pana la
aparitia Legii nr. 1/1991.
5. Oficiile fortei de munca vor avea urmatoarele obligatii:
- vor deschide registre de evidenta operativa, in care se vor trece
solicitantii in ordinea prezentarii cererilor pentru loc de munca sau ajutor de
somaj.
Fiecare persoana va primi un numar in registrul de evidenta, care se va
trece si pe cererea pentru loc de munca sau ajutor de somaj si in carnetul de
evidenta. Numarul din carnetul de evidenta se compune din: numarul de evidenta
din registrul operativ, codul oficiului (punct de lucru) si codul judetului.
Numerele din registrul de evidenta se acorda in ordine crescatoare, pentru o
perioada de 1 an calendaristic. In anul urmator, numaratoarea se reia numai
pentru persoanele care solicita pentru prima data ajutorul de somaj, pentru cei
aflati in plata ramanand valabile numerele deja acordate;
- vor verifica actele si documentele prezentate si pe baza declaratiei
semnate de solicitant, cuprinsa in anexa nr. 1, vor completa rubricile
formularului (cerere pentru loc de munca sau ajutor de somaj, cuprinsa in anexa
nr. 1), cu respectarea codurilor si instructiunilor de completare a acestuia;
- vor intocmi cate un dosar pentru fiecare persoana cu toate actele pe baza
carora au devenit beneficiari ai ajutorului de somaj. In cazul in care somerul
isi schimba domiciliul sau resedinta, dosarul de evidenta va fi transferat
oficiului fortei de munca din judetul respectiv;
- vor intocmi carnetul de evidenta, care se elibereaza fiecarei persoane,
pe intreaga perioada in care este indreptatita sa primeasca ajutorul de somaj.
Acest carnet va fi vizat din 15 in 15 zile;
- vor stabili si vor comunica beneficiarului cuantumul ajutorului de somaj,
conform art. 3 din lege;
- vor calcula si vor completa in cererea pentru loc de munca sau ajutor de
somaj cuantumul ajutorului pe zile calendaristice, prin impartirea cuantumului
ajutorului de somaj lunar de 30,4 zile;
- vor intocmi dosarul pentru acordarea alocatiei de stat pentru copii,
potrivit prevederilor Decretului nr. 410/1985, Decretului-lege nr. 70/1990 si
Decretului-lege nr. 105/1990;
- vor comunica exact data de la care somerul dobandeste dreptul la ajutorul
de somaj, in momentul inscrierii cererii acestuia in registrul de evidenta;
- vor comunica data platii ajutorului de somaj, in momentul inscrierii
somerului in registrul de evidenta;
- pentru persoanele carora li s-a oferit loc de munca, vor completa anexa
nr. 4 (dispozitia de repartizare) si anexa nr. 1, capitolul "locuri de
munca oferite";
- vor completa anexa nr. 1, capitolul "curs de
calificare/recalificare" pentru persoanele care sunt trimise la astfel de
cursuri;
- vor incheia cu persoanele care sunt trimise la cursuri de calificare sau
recalificare un angajament (anexa nr. 5), in conditiile prevazute de art. 10
din lege;
- vor comunica incetarea platii ajutorului de somaj persoanelor care
indeplinesc conditiile de pensionare pentru munca depusa si limita de varsta.
In aceasta situatie, oficiile de pensii ale directiilor de munca si protectie
sociala vor intocmi, la cererea oficiilor fortei de munca, dosarele de
pensionare in termen de 20 de zile de la data depunerii cererii de pensionare.
Pentru persoanele care, conform art. 14 din lege, si-au pierdut total sau
partial capacitatea de munca, dosarul pentru pensie de invaliditate se
intocmeste tot de oficiul de pensii din cadrul directiei de munca si protectiei
sociale;
- vor raspunde de aplicarea prevederilor art. 2, 6 si 29 din lege, in
vederea evitarii unor plati nelegale.
6. Obligatiile persoanelor indreptatite sa primeasca ajutorul de somaj
sunt:
- sa se preocupe permanent de gasirea unui loc de munca in vederea
angajarii;
- sa se prezinte de doua ori pe luna, pe baza programarii, sau ori de cate
ori sunt solicitate, la oficiile fortei de munca pentru vizarea carnetului de
evidenta, comunicarea unor eventuale locuri de munca sau cursuri de calificare;
- sa comunice, in termen de 3 zile, oficiului fortei de munca faptul ca
s-au angajat;
- sa restituie ajutorul de somaj incasat in cazul in care nu au anuntat
angajarea lor;
- sa nu refuze nejustificat locurile de munca oferite sau cursurile de
recalificare.
7. In art. 14 din lege se arata ca persoanele care si-au pierdut total sau
partial capacitatea de munca in perioada pentru care sunt indreptatite sa
primeasca ajutor de somaj si cat urmeaza un curs de calificare sau recalificare
beneficiaza de drepturile de asigurari sociale prevazute de lege pentru
persoanele incadrate in munca, inclusiv de pensie de invaliditate.
In acest sens, in drepturile de asigurari sociale sunt cuprinse:
- indemnizatiile pentru incapacitate temporara de munca, determinata de
boala sau accident;
- indemnizatii pentru sarcina si lehuzie;
- pensii de invaliditate, in cazul pierderii totale sau partiale a
capacitatii de munca;
- ajutor in caz de deces;
- indemnizatii pentru proteze.
Indemnizatiile pentru incapacitate temporara de munca se acorda pe baza
certificatelor de concediu medical, eliberate de unitatile sanitare, pana la
restabilirea completa a capacitatii de munca sau pana la stabilirea
invaliditatii in vederea pensionarii, potrivit normelor in vigoare.
Pentru calcularea indemnizatiilor ce se acorda pentru imbolnaviri,
accidente si pentru sarcina si lehuzie, se iau in considerare salariile
mentionate la art. 3 din Legea nr. 1/1991.
Acordarea indemnizatiilor de asigurari sociale suspenda plata ajutorului de
somaj. In momentul incetarii dreptului la indemnizatii de asigurari sociale
persoana respectiva va primi in continuare ajutorul de somaj pana la expirarea
perioadei stabilite de lege.
8. Plata ajutorului de somaj se va face din fondul de ajutor de somaj
constituit la Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, care va vira in fiecare
luna, pana la data de 28, valoarea ajutorului de somaj, la Oficiul central
pentru plata pensiilor.
Plata efectiva a ajutorului de somaj se va efectua de catre oficiile
postale (pe litere, in sistem pensii), in perioada 3-12 ale lunii pentru luna
precedenta.
9. Unei persoane care a dobandit calitatea de somer oficiile fortei de
munca ii pot oferi locuri de munca pe care aceasta le poate refuza sau accepta.
Art. 18 lit. c) din lege prevede incetarea ajutorului de somaj in cazul
refuzului nejustificat al somerului de a se incadra intr-o unitate, cu contract
de munca pe durata nedeterminata sau determinata, intr-un loc de munca
corespunzator.
In acest context, prin loc de munca corespunzator se intelege locul in
concordanta cu pregatirea profesionala, nivelul studiilor, sexul, situatia
personala, starea sanatatii, care sa fie situat la o distanta de cel mult 50 km
de localitatea de domiciliu.
Lit. d) a aceluiasi articol prevede incetarea ajutorului de somaj si in
cazul refuzului nejustificat al acestuia de a urma un curs de calificare sau,
dupa caz, la data intreruperii sau neabsolvirii cursului.
In aceste cazuri, refuzul poate fi motivat de somer in urmatoarele
situatii:
- are o varsta prea inaintata pentru a mai urma un curs de calificare;
- nu are conditii de locuit in localitatea unde trebuie sa urmeze cursul de
calificare sau recalificare si nici nu poate face naveta zilnic;
- nu-i permite starea sanatatii (dovedita cu certificat medical).
Beneficiaza de prevederile art. 9 alin. 2 din lege, respectiv de plata
ajutorului de somaj in continuare, dar nu mai mult de 90 de zile
calendaristice, numai persoanele care au comunicat si au dovedit cu certificat
medical pierderea temporara a capacitatii de munca, intr-o asemenea masura
incat nu pot fi cuprinse la nici unul din cursurile de calificare sau
recalificare organizate de directiile de munca si protectie sociala.
10. Formularele utilizate de oficiile fortei de munca, potrivit procedurii
de primire si solutionare a cererilor pentru loc de munca sau ajutor de somaj,
sunt cele cuprinse in anexele nr. 1-7 la prezentele instructiuni.
11. In conformitate cu art. 23 si 24 din lege, corpul de control
specializat pentru urmarirea desfasurarii activitatii privind stabilirea si
plata ajutorului de somaj va intocmi procese-verbale tip de constatare a
contraventiilor si aplicare a amenzilor. De asemenea, va urmari executarea
amenzilor si ii va transmite procesul-verbal organului financiar competent din
localitatea de domiciliu a contravenientului.
Evidenta acestor procese-verbale de contraventie se va tine de directiile
de munca si protectie sociala in registre speciale.
ANEXA 1
CERERE PENTRU LOC DE MUNCA SAU AJUTOR DE SOMAJ
Numele
------------------------------------------------
Prenumele
------------------------------------------------
Data nasterii _________________________________
Domiciliul stabil
Localitatea
------------------------------------------------
Strada
------------------------------------------------
Nr. Bloc Scara Et. Ap.
------------------------------------------------
DMPS ________________________________ Cod _________
Biroul ______________________________ COD _________
Nr. de evidenta ___________________________________
Data completarii __________________________________
Buletin de identitate
Seria ________ Nr. ____________
Sex: barbat ____ femeie ______
Starea civila casatorit ____
necasatorit ____
Resedinta
Localitatea
-------------------------------------------------
Strada
-------------------------------------------------
Nr. __________ Bloc ______ Scara _____ Et. ______ Ap _____
Cod oficiu P.T.T.R. de plata
------------------------------------------------------------------------------
Ultima scoala scoala generala incompleta 1 scoala postliceala 5
absolvita: scoala generala 2 scoala de maistri 6
scoala profesionala 3 invatamant superior 7
liceul 4
-------------------------------------------------------------------------------
MESERII CUNOSCUTE
-------------------------------------------------------------------------------
Forma de calificare absolvita:
---------------------------------------------
Vechimea La Liceul
Meseria Cod in locul Scoala de Scoala Scoala Invatamant
(profesia) meserie meserie de profesionala de post- superior
munca specialitate maistri liceala
1.___________|_|_|_|_|_| |_|_| 1 2 3 4 5 6
2.___________|_|_|_|_|_| |_|_| 1 2 3 4 5 6
3.___________|_|_|_|_|_| |_|_| 1 2 3 4 5 6
4.___________|_|_|_|_|_| |_|_| 1 2 3 4 5 6
-------------------------------------------------------------------------------
COPII IN INTRETINERE
-------------------------------------------------------------------------------
Nr. de copii in intretinere pentru care
solicitantul primeste alocatie de stat |__|__| in suma de |__|__|__|__|
Nume Data nasterii Alocatie
lei/luna
1._______________________ ___________________________
_____________________
2._______________________ ___________________________
_____________________
3._______________________ ___________________________
_____________________
4._______________________ ___________________________
_____________________
5._______________________ ___________________________
_____________________
6._______________________ ___________________________
_____________________
7._______________________ ___________________________
_____________________
8._______________________ ___________________________
_____________________
9._______________________ ___________________________
_____________________
10.______________________ ___________________________ _____________________
11.______________________ ___________________________ _____________________
-------------------------------------------------------------------------------
a) Pentru absolventii cu studii superioare:
data absolvirii __________________________
b) Pentru absolventii in varsta de 18 ani impliniti:
data absolvirii ultimei forme de invatamant in anul curent _______________
c) Pentru tinerii lasati la vatra care nu au mai lucrat:
data lasarii la vatra in anul curent _____________________________________
d) Pentru salariati:
date privind ultima incadrare in munca:
Unitatea ________________________ Localitatea
_________________________________
Ministerul ______________________ Departamentul
_______________________________
Ultima meserie (profesie) avuta ________________________ Cod
|_|_|_|_|_|_|_|_|_
Ultimul salariu tarifar lunar indexat |_|_|_|_|
Data incetarii contractului de munca
__________________________________________
Vechimea totala in munca: sub 1 an 1 1 - 5 ani 2
5 - 15 ani 3 15 ani si peste 4
Durata raportului de munca nedeterminata 1 determinata 2
Cauzele incetarii contractului de munca
_______________________________________
__________________________________________________________ Articolul |_|_|_|_|
Capacitatea de munca actuala: integrala 1 redusa 2
LUAND IN CONSIDERARE DATELE DE MAI SUS SI IN BAZA URMATOARELOR ACTE
___________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
PRECUM SI DECLARATIA SOLICITANTULUI PE PROPRIA RASPUNDERE CA NU POSEDA ALTE
SURSE DE VENIT ESTE INDREPTATIT SA PRIMEASCA
AJUTOR DE SOMAJ IN VALOARE LUNARA DE |__|__|__|__|__| lei
INCEPAND CU DATA DE ____________________
O ALOCATIE LUNARA DE STAT PENTRU COPII DE |__|__|__|__| lei
INCEPAND CU LUNA _______________________
AJUTORUL DE SOMAJ PE ZI CALENDARISTICA ESTE DE |__|__|__| lei
LOCURI DE MUNCA OFERITE
-------------------------------------------------------------------------------
Oferta in baza
Nr. comunicarii Unitatea Solicitantul
Meseria disp.de locului de confirma refuza
Nr. Data Unitatea (functia) repar- munca sau refuza Semnatura
*
crt. tizare Nr. motivul
-------------------------------------------------------------------------------
1
-------------------------------------------------------------------------------
2
-------------------------------------------------------------------------------
3
-------------------------------------------------------------------------------
4
-------------------------------------------------------------------------------
5
-------------------------------------------------------------------------------
6
-------------------------------------------------------------------------------
7
-------------------------------------------------------------------------------
CURS DE CALIFICARE (RECALIFICARE)
-------------------------------------------------------------------------------
OBSERVATII
Nr. Centrul de Meseria Data Data Refuz motiv
crt. Data calificare (functia) inceperii incheierii solicitant intrerupere
Unitatea si cursului cursului Semnatura *) curs
localitatea
-------------------------------------------------------------------------------
1
-------------------------------------------------------------------------------
2
-------------------------------------------------------------------------------
3
-------------------------------------------------------------------------------
4
-------------------------------------------------------------------------------
*) In cazul refuzului de semnatura se probeaza cu 2 martori.
EVIDENTA ZILELOR DE SOMAJ
-------------------------------------------------------------------------------
ZIUA
LUNA ----------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
PLATA AJUTORULUI DE SOMAJ
-------------------------------------------------------------------------------
Nr. Ajutor de Concediul Alocatie
crt. Anul Luna somaj medical de stat Total Nr. Observatii
Lei Lei Lei Lei borderou
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
PLATA AJUTORULUI DE SOMAJ INCETEAZA SAU SE SUSPENDA LA DATA DE |_|_|_|_|_|_|
DATORITA:
1. Incadrarea in munca.
2. Expirarea termenului de 180 de zile de plata.
3. Expirarea termenului in care persoanele sunt cuprinse in cursuri de
calificare sau recalificare.
4. Deces.
5. Schimbarea domiciliului in alt judet.
6. Pensionare.
7. Refuzul repetat a doua locuri de munca.
8. Nu a acceptat inscrierea la cursuri de calificare.
9. Intreruperea nejustificata a cursului de calificare.
10. Actiunea unei surse de venit permanent dovedit.
11. Neprezentarea la viza periodica.
12. Suspendarea, in urma incadrarii in munca, pe perioada determinata.
13. Indeplinirea obligatiilor militare.
14. Stabilirea domiciliului in strainatate.
15. Arest preventiv.
--------------------------------------------------------------------------------
DECLARATIE
Subsemnatul __________________________ declar ca am raspuns complet si in
conformitate cu realitatea la toate rubricile, luand totodata cunostinta ca
afirmatiile neadevarate, precum si neanuntarea imediata a unor schimbari de
situatie care determina diminuarea sumelor cuvenite sau suspendarea ajutorului
de somaj constituie contraventie si se sanctioneaza conform legii.
Declar pe propria raspundere ca alocatia de stat pentru copii nu o primeste
o alta persoana decat subsemnatul.
Alte informatii
____________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Locul si data Semnatura solicitantului
-------------------- ------------------------------------
Pentru sef oficiu
---------------------
Acte prezentate:
Carte de munca nr. _________________
Certificat de calificare nr. ______________
-------------------------------------------------------------------------------
Acte doveditoare de venit eliberate de primarii
_______________________________
_______________________________________________________________________________
Certificate de nastere copii
__________________________________________________
_______________________________________________________________________________
ANEXA 2
DECLARATIE PRIVIND LOCURI DE MUNCA VACANTE
Unitatea ___________________________________ cod unitate ____________
Localitatea _________________________________________________________
Strada ______________________________________________________________
Judetul ____________________________________ cod judet ______________
Ministerul ______________________________ cod minister ______________
Departamentul __________________________ cod departament ____________
Telefon _________________________ Telex _____________________________
Data _________________ Numar/adresa _________________________________
Forma de proprietate Cu capital
publica 1 mixt 3
particulara 2 de grup 4
Conditii sociale asigurate
cazare familisti |__| cazare nefamilisti |__|
cresa |__| gradinita |__|
transport |__| cantina |__|
locuinta |__|
Prin prezenta declaram vacante urmatoarele locuri de munca:
1. MESERIA (profesia) _________________________________________
Cod meserie ________________ Numar de locuri __________________
CONDITII
- studii: 4 clase |_| gimnaziu |_| 10 clase |_| liceu |_| superioare |_|
- fara calificare |_|
- calificare: la locul de munca |_| scoala profesionala |_|
liceu de specialitate |_| scoala de maistri |_|
scoala postliceala |_| invatamant superior |_|
- vechimea minima in specialitate (ani) ________________
- limitele salariului lunar
minim _______________
maxim _______________
- numarul de schimburi |1|2|3|4|5|
- conditii de munca: zgomot |_| emanatii toxice ______________ |_|
solicitari fizice mari |_| solicitari neuropsihice mari |_|
munca de teren in localitate |_| in judet |_| in tara |_|
- locul de munca poate fi ocupat de: barbati |_| femei |_|
pensionari |_| studenti |_| indiferent |_|
- durata raportului de munca: nedeterminata |1|
determinata |2| perioada _____________
2. MESERIA (profesia) __________________________________________
Cod meserie ___________ Numar de locuri _____________________
CONDITII
- studii: 4 clasa |_| gimnaziu |_| 10 clase |_| liceu |_| superioare |_|
- fara calificare |_|
- calificare: la locul de munca |_| scoala profesionala |_|
liceu de specialitate |_| scoala de maistri |_|
scoala postliceala |_| invatamant superior |_|
- vechime minima in specialitate (ani) ______________________
- limitele salariului lunar:
minim ____________
maxim ____________
- numar de schimburi: |1| |2| |3| |4| |5|
- conditii de munca: zgomot |_| emanatii toxice _________|_|
solicitari fizice mari |_| solicitati neuropsihice mari |_|
munca de teren in localitate |_| in judet |_| in tara |_|
- locul de munca poate fi ocupat de: barbati |_| femei |_|
pensionari |_| studenti |_| indiferent |_|
- durata raportului de munca: nedeterminata |1|
determinata |2| perioada ________
3. MESERIA (profesia) ___________________________________
Cod meserie __________ Numar de locuri _______________
CONDITII
- studii: 4 clase |_| gimnaziu |_| 10 clase |_| liceu |_| superioare |_|
- fara calificare |_|
- calificare: la locul de munca |_| scoala profesionala |_|
liceu de specialitate |_| scoala de maistri |_|
scoala postliceala |_| invatamant superior |_|
- vechimea minima in specialitate (ani) _____________________
- limitele salariului lunar:
minim _______________
maxim _______________
- numar de schimburi: |1| |2| |3| |4| |5|
- conditii de munca: zgomot |_| emanatii toxice _________ |_|
solicitari fizice mari |_| solicitari neuropsihice mari |_|
munca de teren in localitate |_| in judet |_| in tara |_|
- locul de munca poate fi ocupat de: barbati |_| femei |_|
pensionari |_| studenti |_| indiferent |_|
- durata raportului de munca: nedeterminata |1|
determinata |2| perioada _______
ANEXA 3
DIRECTIA DE MUNCA
SI PROTECTIE SOCIALA ___________________________
OFICIUL FORTEI DE MUNCA __________________________
Judetul __________________________________________
CARNET DE EVIDENTA
Nr. __________
Numele si prenumele ________________________________
Data nasterii _____________________________________
Localitatea __________________ jud. _______________
Domiciliul stabil:
Localitatea __________________ jud. _______________
Strada __________________ nr. _________ bl. _______
sc. ______________ ap. ____________
Domiciliul actual sau resedinta
Localitatea __________________ str. ______________
nr. ___________ bl. __________ sc. __________ ap. _____
Cod Of. P.T.T.R. la care se face plata __________
_________________________________________________
Functia (meseria) _______________________________
Buletin de identitate seria _________ nr. _______
eliberat de Politia _____________________________
la data de _________ luat in evidenta la _________
cu fisa nr. ________
Pentru sef oficiu Semnatura titular
------------------ ------------------------
--------------
NOTA:
Prezentul document serveste pentru dovada statutului de somer, cu conditia
prezentei titularului conform prevederilor legale la oficiul fortei de munca
pentru viza.
FOAIE DE EVIDENTA
Unitatea care a desfacut contractul de munca ______
___________________________________________________
Data inceperii somajului __________________________
Data incetarii somajului __________________________
Motivul incetarii somajului _______________________
VIZE BILUNARE
---------------------------------------------------
| | | |
| | | | |
---------------------------------------------------
| | | | |
| | | | |
---------------------------------------------------
| | | | |
| | | | |
---------------------------------------------------
OBLIGATIILE SOMERULUI
1. Sa va prezentati de doua ori pe luna sau de cate ori sinteti solicitat
la oficiul fortei de munca cu carnetul asupra dvs., pentru a fi vizat si pentru
a va informa asupra locurilor de munca vacante.
2. Sa participati la cursurile de calificare sau recalificare atunci cand
vi se propune.
3. Sa cautati un loc de munca pentru a va incadra, sa incercati sa deveniti
intreprinzator particular sau sa incercati prestarea unei activitati autorizate
in conditiile legii.
4. Sa va prezentati cu carnetul de munca in termen de 3 zile la oficiul
fortei de munca in cazul in care a-ti reusit sa va angajati.
ANEXA 4
DIRECTIA DE MUNCA SI PROTECTIE SOCIALA _______________________
OFICIUL FORTEI DE MUNCA ______________________________________
Judetul ______________________
DISPOZITIE DE REPARTIZARE
Nr. _______ din _______
Dl/D-na ______________________________________________________________________
cu carnet de evidenta nr. __________ domiciliat(a) in _________________________
pregatire scolara _____________________________________________________________
meseria, specialitatea ________________________________________________________
se repartizeaza la unitatea ___________________________________________________
_______________________________________________________________________________
din localitatea _______________________________________________________________
pentru a fi incadrat(a) in functia (meseria) de _______________________________
in baza adresei dvs. ____________________ poz. ________________________________
Pentru sef oficiu forta de munca
Semnatura de primire ________________________
INSTIINTARE
privind incadrarea in munca
nr. ________ din ___________
In conformitate cu art. 15 alin. 3 din Legea nr. 1/1991 privind protectia
sociala a somerilor si reintegrarea lor profesionala,
va informam ca dl (d-na) ________________________________ cu carnet de evidenta
nr. ______________ a fost incadrat(a) (nu a fost incadrat(a))
la _______________ incepand cu data de ______________ in baza comunicarii dvs.
nr. _____ din ______ poz. __________ la _____________
In cazul neincadrarii se mentioneaza pe verso motivele.
Director Sef personal
ANEXA 5
MINISTERUL MUNCII SI Nr. ________/_________
PROTECTIEI SOCIALE
DIRECTIA DE MUNCA SI
PROTECTIE SOCIALA
Judetul ________________
ANGAJAMENT
In temeiul art. 10 alin. 2 din Legea nr. 1/1991 privind protectia sociala a
somerilor si reintegrarea lor profesionala,
Intre:
Directia de munca si protectie sociala a judetului __________ si
___________
in calitate de somer, posesor al buletinului de identitate seria ____ nr. _____
eliberat de __________________________ si al carnetului de somer nr. __________
a intervenit prezentul angajament in conditiile de mai jos:
1. Directia de munca si protectie sociala se obliga sa asigure pe perioada
ajutorului de somaj, timp de _________ luni, pregatirea profesionala in meseria
de __________________________, prin cursuri de calificare (recalificare),
organizate la ______________________________________________________________
2. Persoana cuprinsa la cursurile de calificare (recalificare) va primi in
continuare ajutorul de somaj, pe toata durata cursurilor si pana la data primei
repartizari in munca, dar nu mai mult de 30 de zile de la absolvire.
3. Subsemnatul(a) ______________________ in calitate de cursant la
cursurile
de calificare (recalificare), organizate potrivit legii, ma oblig ca la
absolvire sa ma incadrez in unitatea la care voi fi repartizat.
4. In cazul refuzului fara motive temeinice a doua repartizari,
subsemnatul(a) ma oblig sa restitui ajutorul de somaj primit pe durata cursului
pana la repartizare, precum si cheltuielile de scolarizare.
Drept care s-a incheiat prezentul angajament, in doua exemplare, astazi
______________ . Un exemplar se pastreaza in evidenta directiei de munca si
protectie sociala a judetului (municipiului), iar celalalt exemplar se preda
cursantului respectiv.
DIRECTIA DE MUNCA
SI PROTECTIE SOCIALA
Director, Cursant,
ANEXA 7
DIRECTIA DE MUNCA
SI PROTECTIE SOCIALA
Judetul ___________________
DECIZIA
Nr. _________ din _____________
privind incetarea/suspendarea platii ajutorului de somaj
Directia de munca si protectie sociala a judetului ___________________
reprezentata prin director _____________________________ numit in baza
ordinului
ministrului muncii si protectiei sociale nr. ______________ din ______________,
Avand in vedere prevederile art. ___________ din Lege nr. 1/1991 privind
protectia sociala a somerilor si reintegrarea lor profesionala,
Fata de faptul ca dl/d-na ___________________ cu carnet de evidenta nr.
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
DECIDE
Art. 1
Incepand cu data de ___________________ inceteaza/suspenda plata ajutorului
de somaj acordat d-lui/d-nei ___________________________ domiciliat(a) in
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
Art. 2
Cu drept de contestare in termen de 30 de zile de la comunicarea la
Judecatoria __________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
Director,
Exemplarul 1 ramane la solicitant.