ORDIN
Nr. 307 din 13 octombrie 1994
pentru aprobarea Instructiunilor privind procedura de primire si solutionare a
cererilor de plata a ajutorului de somaj, a ajutorului de integrare
profesionala si a alocatiei de sprijin
ACT EMIS DE: MINISTERUL MUNCII SI PROTECTIEI SOCIALE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 324 din 23 noiembrie 1994
Ministrul de stat, ministrul muncii si protectiei sociale,
in temeiul prevederilor Hotararii Guvernului nr. 448/1994 privind
organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale,
in aplicarea art. 31 din Legea nr. 1/1991 privind protectia sociala a
somerilor si reintegrarea lor profesionala, modificata prin Legea nr. 57/1994
si republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 257 din 14
septembrie 1994,
emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Instructiunile privind procedura de primire si solutionare a
cererilor de plata a ajutorului de somaj, a ajutorului de integrare profesionala
si a alocatiei de sprijin.
Art. 2
Directia generala forta de munca si somaj, precum si directiile teritoriale
de munca si protectie sociala vor aduce la indeplinire instructiunile aprobate
prin prezentul ordin.
Art. 3
Incepand cu data intrarii in vigoare a dispozitiilor prezentului ordin,
prevederile referitoare la procedura de primire si solutionare a cererilor de
plata a ajutorului de somaj, cuprinse in Instructiunile privind procedura de
primire si solutionare a cererilor de plata a ajutorului de somaj, aprobate
prin Ordinul ministrului muncii si protectiei sociale nr. 17/1991, publicate in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 124 din 6 iunie 1991, isi
inceteaza aplicabilitatea.
Ministru de stat,
ministrul muncii
si protectiei sociale,
Dan Mircea Popescu
INSTRUCTIUNI
privind procedura de primire si solutionare a cererilor de plata a ajutorului
de somaj, a ajutorului de integrare profesionala si a alocatiei de sprijin
In temeiul art. 31 din Legea nr. 1/1991 privind protectia sociala a
somerilor si reintegrarea lor profesionala - modificata prin Legea nr. 57/1994
si republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 257 din 14
septembrie 1994, in legatura cu procedura de primire si solutionare a cererilor
de plata a ajutorului de somaj, a ajutorului de integrare profesionala si a
alocatiei de sprijin se emit urmatoarele instructiuni:
1. Persoanele care solicita primirea ajutorului de somaj sau, dupa caz, a
ajutorului de integrare profesionala ori a alocatiei de sprijin vor intocmi si
vor prezenta la oficiile fortei de munca din cadrul directiilor teritoriale de
munca si protectie sociala o cerere expresa in acest sens (formularul tipizat
fiind cel cuprins in anexa nr. 1 la prezentele instructiuni), insotita de
urmatoarele acte si documente:
- cererea pentru obtinerea unui loc de munca;
- buletinul (adeverinta) de identitate;
- certificatul medical prevazut la art. 5 lit. b) din Legea nr. 1/1991,
republicata;
- actele de studii si de calificare (in original si copii);
- actele eliberate de consiliul local al localitatii de domiciliu, din care
sa rezulte ca persoanele in cauza, impreuna cu membrii lor de familie, nu detin
terenuri agricole in suprafata de cel putin 20.000 mp in zonele colinare si de
ses si de cel putin 40.000 mp in zonele montane;
- actele eliberate de organele financiare teritoriale, din care sa rezulte
ca nu au surse de venituri proprii sau venituri realizate din prestarea unor
activitati autorizate in conditiile prevazute de lege care, insumate, sa
depaseasca jumatate din salariul de baza minim brut pe tara, din care s-a
dedus impozitul prevazut de lege in cazul beneficiarilor de ajutor de somaj sau
de integrare profesionala, respectiv 60% din salariul de baza minim brut pe
tara, din care s-a scazut impozitul prevazut de lege, in cazul beneficiarilor
de alocatie de sprijin;
- declaratia pe propria raspundere ca nu este incadrata in munca, nu detine
terenuri agricole si nu realizeaza venituri peste nivelurile prevazute la art.
6 lit. a) si b) si la art. 12 alin. (2) din Legea nr. 1/1991, republicata.
2. In afara actelor si documentelor prevazute la pct. 1, care urmeaza a fi
prezentate de catre toate categoriile de solicitanti, cererea de acordare a
ajutorului de somaj sau, dupa caz, a ajutorului de integrare profesionala ori a
alocatiei de sprijin va fi insotita si de:
a) In cazul persoanelor provenite din munca:
- carnetul de munca si adeverinta eliberata de unitatea de la care provin,
din care sa rezulte media salariului de baza brut, avut in ultimele 3 luni, din
care s-a dedus impozitul prevazut de lege aferent fiecarei luni;
- hotararea definitiva de reintegrare in munca, ordonanta de scoatere de
sub urmarire penala sau hotararea definitiva de achitare, precum si adeverinta
de la unitatea in cauza, din care sa rezulte ca reintegrarea in munca nu mai
este obiectiv posibila, in cazul persoanelor al caror contract de munca a fost
desfacut din initiativa unitatii, daca s-a stabilit dispozitia sau prin
hotararea organului competent nelegalitatea masurii de desfacere a contractului
de munca (art. 2 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 1/1991, republicata).
b) In cazul persoanelor al caror contract de munca a fost desfacut din
initiativa lor pentru motive care, potrivit legii, la reincadrare nu intrerup
vechimea in munca (art. 2 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 1/1991, republicata):
- carnetul de munca si adeverinta de la ultima unitate, din care sa rezulte
media salariului de baza brut avut in ultimele 3 luni inainte de desfacerea
contractului de munca, reactualizat potrivit legii;
- certificatul de nastere al copilului, in cazul femeilor care au incetat
activitatea in vederea cresterii copilului in varsta de pana la 7 ani, si
decizia comisiei de expertiza a capacitatii de munca, in cazul pensionarilor de
invaliditate deveniti apti total de munca;
- adeverinta de la ultima unitate, din care sa rezulte ca reincadrarea in
munca a persoanelor in cauza nu mai este posibila.
c) In cazul persoanelor fizice autorizate sa presteze o activitate
individuala si al membrilor asociatiilor familiale care isi desfasoara
activitatea in temeiul Decretului-lege nr. 54/1990:
- adeverinta eliberata de directia teritoriala de munca si protectie
sociala, din care sa rezulte perioadele de contributie la constituirea fondului
pentru plata ajutorului de somaj;
- dovada emisa de organul care a eliberat autorizatia de functionare, din
care sa rezulte ca persoana in cauza a incetat activitatea, renuntind la
autorizatia de functionare;
- adeverinta eliberata de organul financiar teritorial, din care sa rezulte
venitul mediu lunar ramas dupa plata impozitului stabilit, potrivit legii, pe
ultimele 12 luni.
d) In cazul absolventilor institutiilor de invatamant:
Pentru toate categoriile de absolventi
- actul de absolvire a formei de invatamant respective, inclusiv a scolilor
speciale pentru handicapati (in original si in copie);
- declaratia absolventilor de liceu ca nu urmeaza forme superioare de
pregatire profesionala, indiferent de forma acesteia si de durata ei.
Pentru absolventii minori prevazuti la art. 3 alin. (1) lit. b) din Legea
nr. 1/1991, republicata, pe langa actele mentionate la pct. 1 de mai sus, vor
fi prezentate si:
- actele doveditoare privind lipsa sustinatorilor legali sau
insolvabilitatea acestora de a presta obligatia legala de intretinere datorata
minorilor;
- actul care consemneaza rezultatul anchetei sociale efectuate de consiliul
local sau de oficiul de asistenta sociala, la cererea absolventilor prevazuti
la art. 3 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 1/1991, republicata;
- actele de deces ale parintilor sau ale altor sustinatori legali;
- actele eliberate de organele competente (instante judecatoresti,
autoritatea tutelara etc.), din care sa rezulte imposibilitatea sustinatorilor
legali de a presta obligatia legala de intretinere a minorului.
c) In cazul tinerilor lasati la vatra:
- livretul militar sau adeverinta de lasare la vatra;
- declaratia pe propria raspundere ca inainte de efectuarea stagiului
militar nu a fost incadrat cu contract de munca sau in calitate de membru in
cooperatia mestesugareasca.
3. Obligatiile oficiilor fortei de munca in legatura cu inscrierea in
evidenta a somerilor sunt urmatoarele:
a) Oficiile fortei de munca vor inregistra, intr-o evidenta separata,
cererile prezentate de solicitanti, dandu-le un numar de inregistrare, in ordinea
prezentarii lor. Numerele se acorda in ordine crescatoare, pentru o perioada de
un an calendaristic. In anul urmator, numerotarea se reia numai pentru
persoanele care solicita acordarea ajutorului de somaj sau a ajutorului de
integrare profesionala; pentru cei aflati in plata sau pentru cei care
solicita, in continuare, acordarea alocatiei de sprijin, raman valabile
numerele acordate anterior;
Pentru solutionarea, in conditiile legii, a cererii de acordare a
ajutorului de somaj, a ajutorului de integrare profesionala sau, dupa caz, a
alocatiei de sprijin, oficiile fortei de munca vor analiza, in primul rand,
cererea de obtinere a unui loc de munca, care urmeaza a fi solutionata in
limita posibilitatilor.
Locul de munca, potrivit legii, trebuie sa fie corespunzator, adica sa
poata fi ocupat de persoana solicitanta avandu-se in vedere calificarea
profesionala si aptitudinile sale fizice.
Oficiul fortei de munca va completa rubricile formularului (anexa nr. 1) cu
respectarea codurilor si a instructiunilor de completare a acestuia. Registrele
de evidenta se tin separat pentru persoanele care beneficiaza de ajutor de
somaj, ajutor de integrare profesionala si alocatie de sprijin si separat
pentru cei care nu beneficiaza de aceste drepturi.
In cazul imposibilitatii incadrarii in munca, oficiul fortei de munca va
verifica actele si documentele prezentate dupa care, prin decizia directorului
directiei de munca si protectie sociala, se va stabili daca solicitantul
indeplineste conditiile legale pentru acordarea ajutorului de somaj, a
ajutorului de integrare profesionala sau a alocatiei de sprijin.
Persoanele care nu beneficiaza de ajutor de somaj, de ajutor de integrare
profesionala sau de alocatie de sprijin vor fi incunostintate in scris despre aceasta,
aratandu-se motivele si temeiurile legale care au dus la respingerea cererii;
decizia de respingere se emite de directorul directiei de munca si protectie
sociala.
Persoanelor in cauza li se va face recomandarea de a se prezenta la oficiul
fortei de munca, cel putin o data la 3 luni, pentru a lua cunostinta de
locurile de munca vacante si de ofertele de a urma cursuri de calificare sau de
recalificare, organizate de directiile teritoriale de munca si protectie
sociala.
In cazul imposibilitatii incadrarii in munca, oficiul fortei de munca va
oferi somerului inscrierea la un curs de calificare sau de recalificare.
b) Oficiul fortei de munca va intocmi cate un dosar pentru fiecare
persoana, cu toate actele ce au stat la baza acordarii ajutorului de somaj, a
ajutorului de integrare profesionala sau a alocatiei de sprijin. In cazul in
care somerul isi schimba domiciliul, dosarul de evidenta va fi transferat
oficiului fortei de munca din judetul respectiv. Dosarul de evidenta se
vizeaza, pentru controlul financiar preventiv, de catre responsabilul
compartimentului de gestiune a fondului pentru plata ajutorului de somaj.
Celor indreptatiti sa primeasca ajutorul de somaj, ajutorul de integrare
profesionala sau alocatia de sprijin li se intocmeste un carnet de evidenta
care se elibereaza fiecarei persoane pentru intreaga perioada in care se acorda
aceste drepturi. Carnetul de evidenta se vizeaza lunar de catre oficiul fortei
de munca.
Oficiile fortei de munca au obligatia de a comunica beneficiarilor
cuantumurile ajutoarelor de somaj, ale ajutoarelor de integrare profesionala,
respectiv ale alocatiilor de sprijin, data de la care se acorda drepturile,
data platii acestora, precum si data programarii pentru viza lunara.
In cazul persoanelor carora li s-a oferit un loc de munca, se va completa
anexa nr. 1, rubrica "Locuri de munca oferite" si anexa nr. 4 -
Dispozitie de repartizare. In anexa nr. 1 se va completa si rubrica
"Cursuri de calificare (recalificare) si perfectionare" pentru persoanele
care sunt trimise la astfel de cursuri; persoanele care sunt trimise la cursuri
de calificare-recalificare vor semna un angajament in conditiile prevazute la
art. 11 din Legea nr. 1/1991, republicata.
c) Suspendarea si incetarea platii ajutorului de somaj, a ajutorului de
integrare profesionala si a alocatiei de sprijin se decid de catre directorul
directiei de munca si protectie sociala, cu aratarea motivelor si a temeiurilor
legale; decizia se comunica, in scris, persoanei in cauza.
In cazul incetarii platii ajutorului de somaj, a ajutorului de integrare
profesionala si a alocatiei de sprijin pentru indeplinirea conditiilor de
pensionare pentru munca depusa si limita de varsta, oficiile de pensii ale
directiilor de munca si protectie sociala vor intocmi, in termen de 20 de zile
de la cererea oficiilor fortei de munca, dosarele de pensionare. In acelasi mod
se va proceda si in cazul pensionarii pentru invaliditate.
d) Ministerul Muncii si Protectiei Sociale va vira in fiecare luna, pana la
data de 1 a lunii urmatoare, la Regia Autonoma "Posta Romana", sumele
necesare pentru plata ajutoarelor de somaj, a ajutoarelor de integrare
profesionala si a alocatiilor de sprijin cuvenite pe luna expirata, pe baza
borderourilor de ordonantare emise de Oficiul Central de Plata a Pensiilor sau,
dupa caz, directiilor teritoriale de munca si protectie sociala. Plata
drepturilor de somaj se efectueaza de catre oficiile postale (pe litere, in
sistem de pensii), in perioada 3 - 12 a lunii curente, pentru luna precedenta.
4. Obligatiile persoanei indreptatite sa primeasca ajutorul de somaj,
ajutorul de integrare profesionala sau alocatia de sprijin sunt urmatoarele:
a) sa se prezinte lunar, pe baza programarii sau ori de cate ori este
solicitata, la oficiul fortei de munca, pentru vizarea carnetului de evidenta,
comunicarea unor eventuale locuri de munca vacante sau cursuri de calificare
sau de recalificare;
b) sa comunice, in termen de 3 zile, oficiului fortei de munca faptul ca:
- s-a incadrat cu contract de munca pe durata nedeterminata sau pe durata
determinata;
- dobandeste, impreuna cu membrii familiei, terenuri agricole in
suprafetele prevazute la art. 6 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 1/1991,
republicata;
- are surse de venituri proprii sau realizeaza venituri din prestarea unor
activitati autorizate;
- realizeaza, impreuna cu membrii familiei, un venit mediu lunar, pe membru
de familie, de cel putin 60% din salariul de baza minim brut pe tara, din care
s-a scazut impozitul prevazut de lege;
- urmeaza forme superioare de pregatire profesionala, indiferent de forma
si de durata acesteia;
- indeplineste conditiile de inscriere la pensie pentru munca depusa si
limita de varsta sau, dupa caz, i s-a stabilit pensie de invaliditate;
c) sa comunice oficiului fortei de munca ca indeplineste obligatii militare
sau ca isi stabileste domiciliul in strainatate.
5. Formularele utilizate de oficiile fortei de munca pentru indeplinirea
procedurii de primire si solutionare a cererilor pentru loc de munca sau pentru
plata ajutoarelor de somaj si de integrare profesionala sau a alocatiei de
sprijin sunt cele cuprinse in anexele 1 - 7 la prezentele instructiuni.
ANEXA 1
MINISTERUL MUNCII SI PROTECTIEI SOCIALE
CERERE PENTRU LOC DE MUNCA, AJUTOR DE SOMAJ,
AJUTOR DE INTEGRARE PROFESIONALA SAU ALOCATIE DE SPRIJIN
D.M.P.S. |_|_| BIROU |_|_| FUNCTIONAR |_|_|
TIP DOSAR: CU PLATA FARA PLATA
---------------------------------------------------- -------------------------
| NUMELE |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| | | NUMAR EVIDENTA |
| PRENUMELE |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| | | |_|_|_|_|_|_| |
| LOCUL | | DATA COMPLETARII |
| NASTERII |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| | | |_|_| |_|_| |_|_| |
----------------------------------------------------- -------------------------
COD PERSONAL (din B.I.) STAREA CIVILA TIP SOMER*)
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| ----------------------------- --------------------
B.I. SERIE, NUMAR |CASATORIT(A) NECASATORIT(A) | | 1 2 3 4 A B |
|_|_|_|_|_|_|_|_| | | |------------------|
| VADUV(A) DIVORTAT(A) | | 5 6 7 8 9 C |
------------------------------ --------------------
ADRESA - DOMICILIUL STABIL RESEDINTA
-------------------------------------------------------------------------------
| LOCALITATEA | LOCALITATEA |
| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| | |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
| STRADA | STRADA |
| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| | |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
| NUMARUL BLOCUL SCARA | NUMARUL BLOCUL SCARA |
| |_|_|_|_| |_|_|_|_| |_|_| | |_|_|_|_| |_|_|_| |_|_| |
| ETAJUL APArt. OF.P. TELEFON | ETAJUL APArt. OF.P. TELEFON |
| |_|_| |_|_| |_|_| |_|_|_|_|_|_| | |_|_| |_|_| |_|_| |_|_|_|_|_| |
------------------------------------------------------------------------------
STUDII/CALIFICARE
-------------------------------------------------------------------------------
| 1. SCOALA GENERALA INCOMPLETA / 7. INVATAMANT SUPERIOR / |
| 2. SCOALA GENERALA / 8. COLEGIU / |
| 3. SCOALA PROFESIONALA / 9. LICEU TEORETIC / |
| 4. LICEU DE SPECIALITATE / A. INVATAMANT SPECIAL / |
| 5. SCOALA POSTLICEALA / B. CURS DE (RE)CALIFICARE / |
| 6. SCOALA DE MAISTRI / C. LA LOCUL DE MUNCA / |
-------------------------------------------------------------------------------
DATA (INCETARII CONTRACTULUI DE MUNCA, ABSOLVIRII) |_|_| |_|_| |_|_|
DATA START PLATA |_|_| |_|_| |_|_|
VECHIMEA TOTALA IN MUNCA |_|_| SUB 1 AN 5-15 ANI
1-5 ANI PESTE 15 ANI
ULTIMA OCUPATIE (C.O.R.) |_|_|_|_| VECHIMEA IN ULTIMA OCUPATIE |_|_|
-------------------------------------------------------------------------------
| DURATA CONTRACTULUI DE MUNCA: PE PERIOADA DETERMINATA |
| PE PERIOADA NEDETERMINATA |
| NESPECIFICATA |
-------------------------------------------------------------------------------
CAUZELE INCETARII CONTRACTULUI DE MUNCA |_|_|_|_|_| ARTICOLUL |_|_|_|_|_|
ULTIMELE TREI SALARII BRUTE (DIN CARE SE CALCULEAZA AJUTORUL)
|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|
TIPUL IMPOZITULUI: INTEGRAL FARA IMPOZIT CAPACITATEA DE MUNCA: 100% 80% 0%
AJUTORUL DE SOMAJ STABILIT, PE LUNA |_|_|_|_|_|_|_| PE ZI |_|_|_|_|
-------------------
*) Codurile sunt corespondente dupa cum urmeaza, cu urmatoarea
semnificatie:
1 cu 5 = absolventii cu studii medii - ajutor de integrare profesionala/
ajutor de somaj/ alocatie de sprijin;
2 cu 6 = absolventii cu studii superioare - ajutor de integrare
profesionala/ ajutor de somaj/ alocatie de sprijin;
3 cu 7 = persoane provenite din munca, cu vechime in munca de peste 1 an -
ajutor de somaj/ alocatie de sprijin;
4 cu 8 = persoane provenite din munca, cu vechime in munca sub 1 an -
ajutor de somaj/ alocatie de sprijin;
A cu 9 = persoane provenite dintr-o activitate individuala - ajutor de
somaj/ alocatie de sprijin.
B cu C = persoane care si-au satisfacut stagiul militar - ajutor de somaj/
alocatie de sprijin.
SITUATIA MILITARA NUMARUL DE PERSOANE AFLATE IN INTRETINERE
-------------------- -----------------------------
| SATISFACUT | | TOTAL PERSOANE |_|_| |
| NESATISFACUT | | COPII |_|_| |
| INAPT | | COPII HANDICAPATI |_|_| |
-------------------- ------------------------------
INFORMATII SUPLIMENTARE
------------------------------------------------------------------------------
| PRIMA LIMBA STRAINA |_|_|_|_|_| A DOUA LIMBA STRAINA |_|_|_|_|_|_| |
| ALTE LIMBI STRAINE CUNOSTINTE DE: STENODACTILOGRAFIE |
| DACTILOGRAFIE |
| OPERATORIE P.C. |
------------------------------------------------------------------------------
EXPERIENTA PROFESIONALA
------------------------------------------------------------------------------
| OCUPATIA| CATEGORIA |UNITATEA |DE LA |PANA LA |VECHIME |COD FISCAL |C.A.E.N |
-------------------------------------------------------------------------------
|---------|-----------|---------|------|--------|--------|-----------|--------|
|---------|-----------|---------|------|--------|--------|-----------|--------|
|---------|-----------|---------|------|--------|--------|-----------|--------|
|---------|-----------|---------|------|--------|--------|-----------|--------|
------------------------------------------------------------------------------
LOCURI DE MUNCA OFERITE
------------------------------------------------------------------------------
DATA NUMAR NUMAR UNITATE C.A.E.N*) C.O.R*) UNITATEA SOMERUL SEMNATURA
REPAR- REPAR- OFERTA ACCEPTA/ ACCEPTA/
TITIEI TITIEI REFUZA REFUZA
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
CURSURI DE CALIFICARE (RECALIFICARE) SI PERFECTIONARE OFERITE/SOLICITATE
-------------------------------------------------------------------------------
| OFERIT/ | CENTRUL DE | C.O.R.*) | DATA START | DATA SFARSIT | OBSERVATII |
|SOLICITAT | CALIFICARE | | CURS | CURS | |
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
ALTE DORINTE OBSERVATII
------------------------------------------------------------------------------
| AJUTOR PENTRU EVALUAREA COMPETENTELOR | |
| AJUTOR PENTRU CREAREA UNEI UNITATI | |
| ECONOMICE | |
| AJUTOR PENTRU (RE)ORIENTARE PROFESIONALA | |
| AJUTOR PENTRU CAUTAREA UNUI LOC DE MUNCA | |
|-----------------------------------------------------------------------------|
---------------
*) C.A.E.N. = COD ACTIVITATE ECONOMICA
*) C.O.R. = COD OCUPATIE DIN ROMANIA
EVIDENTA ZILELOR DE SOMAJ
LUNA 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 1 2 3 4 5 6 7 8 9 20 1 2 3 4 5 6 7 8 9 30 1
------------------------------------------------------------------------------
I
------------------------------------------------------------------------------
II
------------------------------------------------------------------------------
III
------------------------------------------------------------------------------
IV
------------------------------------------------------------------------------
V
------------------------------------------------------------------------------
VI
------------------------------------------------------------------------------
VII
------------------------------------------------------------------------------
VIII
------------------------------------------------------------------------------
IX
------------------------------------------------------------------------------
X
------------------------------------------------------------------------------
XI
------------------------------------------------------------------------------
XII
-----------------------------------------------------------------------------
PLATA AJUTORULUI DE SOMAJ SAU A AJUTORULUI DE INTEGRARE PROFESIONALA
ANUL LUNA AJUTORUL CUVENIT RESTANTE RETINERI TOTAL CUVENIT
------------------------------------------------------------------------------
1
------------------------------------------------------------------------------
2
------------------------------------------------------------------------------
3
------------------------------------------------------------------------------
4
------------------------------------------------------------------------------
5
------------------------------------------------------------------------------
6
------------------------------------------------------------------------------
7
------------------------------------------------------------------------------
8
------------------------------------------------------------------------------
9
------------------------------------------------------------------------------
PLATA ALOCATIEI DE SPRIJIN
ANUL LUNA AJUTORUL CUVENIT RESTANTE RETINERI TOTAL CUVENIT
------------------------------------------------------------------------------
1
------------------------------------------------------------------------------
2
------------------------------------------------------------------------------
3
------------------------------------------------------------------------------
4
------------------------------------------------------------------------------
5
------------------------------------------------------------------------------
6
------------------------------------------------------------------------------
7
------------------------------------------------------------------------------
8
------------------------------------------------------------------------------
9
------------------------------------------------------------------------------
10
------------------------------------------------------------------------------
11
------------------------------------------------------------------------------
12
------------------------------------------------------------------------------
13
------------------------------------------------------------------------------
14
------------------------------------------------------------------------------
15
------------------------------------------------------------------------------
16
------------------------------------------------------------------------------
17
------------------------------------------------------------------------------
18
------------------------------------------------------------------------------
PLATA AJUTORULUI DE SOMAJ, A AJUTORULUI DE INTEGRARE PROFESIONALA SAU A
ALOCATIEI DE SPRIJIN INCETEAZA SAU SE SUSPENDA LA DATA .../.../.....DATORITA:
1. INCADRARII IN MUNCA SAU OBTINERII AUTORIZATIEI
2. EXPIRARII TERMENULUI DE PLATA PREVAZUT
3. REFUZULUI NEJUSTIFICAT DE A SE INCADRA IN MUNCA
4. REFUZULUI NEJUSTIFICAT DE A URMA UN CURS DE PREGATIRE PROFESIONALA SAU
INTRERUPERII NEJUSTIFICATE A ACESTUIA
5. NERESPECTARII OBLIGATIILOR DE LA Art. 17 DIN LEGEA NR. 1/1991, REPUBLICATA
6. INCADRARII IN MUNCA, PE PERIOADA DETERMINATA, MAI MICA DE 6 LUNI
7. INDEPLINIRII OBLIGATIILOR MILITARE
8. STABILIRII DOMICILIULUI IN STRAINATATE
9. ARESTULUI PREVENTIV SAU EXECUTARII UNEI PEDEPSE
DECLARATIE
Subsemnatul ........................... declar ca am raspuns complet si in
conformitate cu realitatea la toate rubricile, luand totodata cunostinta ca
afirmatiile neadevarate, precum si neanuntarea imediata a unei schimbari de
situatie constituie contraventie si se sanctioneaza conform legii.
Declar ca nu sunt incadrat in munca, nu detin terenuri agricole si nu
realizez venituri peste nivelul celor prevazute la art. 6 alin. (1) lit. a) si
b) si art. 12 alin. (2) din Legea nr. 1/1991, republicata.
Alte informatii
.............................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
LOCUL |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Semnatura solicitantului,
DATA |_|_| |_|_| |_|_|_|_| ........................
Seful Oficiului fortei de munca,
................................
Acte prezentate:
- Cartea de munca
- Actul de studii
- Certificatul medical
- Acte privind detinerea de terenuri agricole eliberate de primarii, precum
si acte eliberate de organele financiare privind veniturile realizate .........
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
- Alte acte
.................................................................
...............................................................................
...............................................................................
..............................................................................
ANEXA 2
MINISTERUL MUNCII SI PROTECTIEI SOCIALE
OFERTA DE LOC DE MUNCA
--------------------------
| NUMARUL |_|_|_|_|_| |
| DATA |
| OFERTEI |_|_|_|_|_|_| |
--------------------------
1. UNITATEA
................
JUDETUL DENUMIREA
|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
COD FISCAL COD SIRUES C.A.E.N.
|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_| |_|_|
FORMA DE PROPRIETATE SUBORDONAREA
------------------------ ------------------------------------------------
| PUBLICA MIXTA | | MINISTER |_|_|_|_|_|_|_| COD |_|_|_|_|_| |
| PRIVATA DE GRUP | | DEPARTAMENT |_|_|_|_|_|_| COD |_|_|_|_|_| |
------------------------ ------------------------------------------------
ADRESA/SEDIUL
-------------------------------------------------------------------------
| LOCALITATEA STRADA |
| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
| NUMARUL BLOCUL SCARA ETAJUL APARTAMENTUL OFICIUL POSTAL |
| |_|_|_|_| |_|_|_| |_|_| |_|_| |_|_| |_|_|_| |
| TELEFON FAX |
| |_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_| |
-------------------------------------------------------------------------
CONDITII SOCIALE ASIGURATE
------------------------------------
| CAZARE FAMILISTI GRADINITIA |
| CAZARE NEFAMILISTI MASA |
| CRESA TRANSPORT |
------------------------------------
2. LOCUL DE MUNCA
--------------
OCUPATIA
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
C.O.R. NUMAR DE LOCURI OFERITE
|_|_|_|_|_| |_|_|_|
CONDITII DE INCADRARE
-------------------------------------------------------------------------
| NATURA CONTRACTULUI DE MUNCA: PE PERIOADA DETERMINATA |
| PE PERIOADA NEDETERMINATA |
| NESPECIFICATA |
| DURATA CONTRACTULUI DE MUNCA: |_|_| (ani) |
| NUMARUL DE SCHIMBURI 1 2 3 4 5 |
| --------- |
| SALARIUL MAXIM |_|_|_|_|_|_| SALARIUL MINIM |_|_|_|_|_|_|_| |
| VARSTA MAXIMA |_|_| VARSTA MINIMA |_|_| |
| VECHIMEA MINIMA |_|_| |
| (IN OCUPATIE) |
| ALTE AVANTAJE MATERIALE SANATATE: BUNA FOARTE BUNA SATISFACATOARE |
-------------------------------------------------------------------------
CONDITII DE MUNCA
---------------------------------------------------------------------------
| ZGOMOT TOXINE SOLICITARI FIZICE SOLICITARI NEUROPSIHICE LUCRU IN |
| SUBTERAN LUCRU LA INALTIME DEPLASARI IN LOCALITATE DEPLASARI IN |
| JUDET DEPLASARI IN TARA LUCRU IN ECHIPA LUCRU CU PUBLICUL |
| SE AJUNGE LA LOCUL DE MUNCA CU: LINIE URBANA ( ) METROU TREN |
----------------------------------------------------------------------------
3. CANDIDATUL
----------
VARSTA |_|_| VECHIMEA IN OCUPATIE |_|_|
CONDITII DE OCUPARE
------------------------------------------------------------------------------
| ORICINE BARBATI FEMEI STUDENTI PENSIONARI | SCUTIRE DE IMPOZIT |
------------------------------------------------------------------------------
STUDII/CALIFICARE
------------------------------------------------------------------------------
| 1. SCOALA GENERALA INCOMPLETA / 7. INVATAMANT SUPERIOR / |
| 2. SCOALA GENERALA / 8. COLEGIU / |
| 3. SCOALA PROFESIONALA / 9. LICEU TEORETIC / |
| 4. LICEU DE SPECIALITATE / A. INVATAMANT SPECIAL / |
| 5. SCOALA POSTLICEALA / B. CURS DE (RE)CALIFICARE / |
| 6. SCOALA DE MAISTRI / C. LA LOCUL DE MUNCA / |
------------------------------------------------------------------------------
ALTE CONDITII/CUNOSTINTE
-------------------------------------------------------------------------------
| PRIMA LIMBA STRAINA |_|_|_|_|_|_|_| A DOUA LIMBA STRAINA |_|_|_|_|_|_|_| |
| ALTE LIMBI STRAINE CUNOSTINTE DE: STENODACTILOGRAFIE |
| DACTILOGRAFIE |
| OPERATORIE P.C. |
------------------------------------------------------------------------------
OBSERVATII ................................................................
................................................................
4. MASURI CONVENITE
----------------
------------------------------------------------------------------------------
| DATA LIMITA A OFERTEI |_|_| |_|_| |_|_| |
| NUMELE PERSOANEI CARE URMEAZA A FI CONTACTATA |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
| MODUL DE A LUA LEGATURA: DIRECT LA UNITATE LA TELEFON (INT. ) |
| DOCUMENTE NECESARE LA PREZENTARE: ........................................ |
|............................................................................ |
| CU RECOMANDATIE FARA RECOMANDATIE |
| DATA URMATOAREI INTALNIRI |_|_| |_|_| |_|_| |
------------------------------------------------------------------------------
5. LISTA CANDIDATILOR
------------------
------------------------------------------------------------------------------
| DATA | NUMARUL | NUMELE SI | ADRESA | OBSERVATII | REZULTATE |
| | DOSARULUI | PRENUMELE | | | |
| | DE SOMAJ | | | | |
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
ANEXA 3
DIRECTIA DE MUNCA
SI PROTECTIE SOCIALA........................
OFICIUL FORTEI DE MUNCA ....................
Judetul ....................................
CARNET DE EVIDENTA
Nr. ..................
Numele si prenumele ..................................
- 2 -
Data nasterii ......................................................
Localitatea ............................. judetul ..................
Domiciliul stabil:
Localitatea ............................. judetul ..................
Str. ................., nr. ......., bl. ....., sc. ......, ap. ....
Domiciliul actual sau resedinta:
Localitatea ............................, str. .....................
nr. ........., bl. ....., sc. ........., ap. ....... .
Codul oficiului postal la care se face plata .......................
....................................................................
Functia (meseria) ..................................................
Buletin de identitate seria ................. nr. ..................
eliberat de Politia ................................................
la data de .................., luat in evidenta la .................
cu fisa nr. ........................................................
Seful Oficiului fortei de munca, Semnatura titularului,
............................... .......................
NOTA:
Prezentul document serveste pentru dovada statutului de somer, cu conditia
prezentei titularului, conform prevederilor legale, la oficiul fortei de munca,
pentru viza.
- 3 -
FOAIE DE EVIDENTA
Unitatea care a desfacut contractul de munca ..............................
Data inceperii somajului ..................................................
Data incetarii somajului ..................................................
Motivul incetarii somajului ...............................................
VIZE LUNARE
------------------------------------------------------------------------------
| | | | |
| | | | |
| | | | |
-------------------------------------------------------------------------------
| | | | |
| | | | |
| | | | |
-------------------------------------------------------------------------------
| | | | |
| | | | |
| | | | |
-------------------------------------------------------------------------------
| | | | |
| | | | |
| | | | |
-------------------------------------------------------------------------------
- 4 -
Obligatiile persoanei indreptatite sa primeasca ajutorul de somaj, ajutorul
de integrare profesionala sau alocatia de sprijin
a) Sa se prezinte lunar, pe baza programarii sau ori de cate ori este
solicitata, la oficiul fortei de munca pentru vizarea carnetului de evidenta,
comunicarea unor eventuale locuri de munca vacante sau cursuri de
calificare-recalificare si de perfectionare.
b) Sa comunice, in termen de 3 zile, oficiului fortei de munca faptul ca:
- s-a incadrat cu contract de munca pe durata nedeterminata sau pe durata
determinata;
- dobandeste, impreuna cu membrii familiei, terenuri agricole, in
suprafetele prevazute la art. 6 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 1/1991,
republicata;
- are surse de venituri proprii sau realizeaza venituri din prestarea unor
activitati autorizate;
- realizeaza, impreuna cu membrii familiei, un venit mediu lunar, pe membru
de familie, de cel putin 60% din salariul de baza minim brut pe tara, din care
s-a scazut impozitul prevazut de lege;
- urmeaza forme superioare de pregatire profesionala, indiferent de forma
acesteia si de durata ei;
- indeplineste conditiile de inscriere la pensie pentru munca depusa si
limita de varsta sau, dupa caz, i s-a stabilit pensie de invaliditate.
c) Sa comunice oficiului fortei de munca faptul ca indeplineste obligatii
militare sau isi stabileste domiciliul in strainatate.
ANEXA 4
DIRECTIA DE MUNCA SI PROTECTIE SOCIALA.................
Oficiul fortei de munca ...............................
Judetul ..................
DISPOZITIE DE REPARTIZARE
Nr. ......... din ................
Domnul/doamna ............................................................
cu carnetul de evidenta nr. ........, domiciliat(a) in ......................
pregatire scolara ...........................................................
meseria, specialitatea ......................................................
se repartizeaza la unitatea .................................................
din localitatea .............................................................
pentru a fi incadrat(a) in functia (meseria) de .............................
in baza adresei dvs. ......................... poz. .........................
Seful Oficiului fortei de munca,
Semnatura de primire ........................
INSTIINTARE
privind incadrarea in munca
nr. ....... din ..........
In conformitate cu art. 17 alin. (3) din Legea nr. 1/1991 privind protectia
sociala a somerilor si reintegrarea lor profesionala, republicata, va informam
ca domnul (doamna) ...................... cu carnetul de evidenta nr. ........,
a fost incadrat(a)/ nu a fost incadrat(a) la ..................... incepand cu
data de .............., in baza comunicarii dvs. nr. ...... din ..............
poz. .......... la ................
In cazul neincadrarii se mentioneaza pe verso motivele.
Director, Sef personal,
ANEXA 5
MINISTERUL MUNCII SI PROTECTIEI SOCIALE
Directia de munca si Nr. ........................
protectie sociala a judetului .........
ANGAJAMENT
In conformitate cu prevederile art. 11 alin. (2) din Legea nr. 1/1991
privind protectia sociala a somerilor si reintegrarea lor profesionala,
republicata, subsemnatul .........................., posesor al buletinului de
identitate seria ....... nr. ............, eliberat de .............., in
calitate de somer, inregistrat cu carnetul de evidenta nr. ..............,
inscris la cursul de ......................................, organizat de
D.M.P.S. ............... ma oblig ca la absolvirea cursului sa ma incadrez in
munca la unitatea la care am fost repartizat.
In cazul refuzului repartizarii fara motive temeinice, ma oblig sa restitui
cheltuielile de scolarizare.
Semnatura cursantului,
Prezentul angajament a fost dat in fata delegatului Directiei de munca si
protectie sociala si, in caz de nerespectare, prezentul angajament constituie
titlu executoriu.
Viza Directiei
de munca si protectie sociala,
ANEXA 6
DIRECTIA DE MUNCA SI PROTECTIE SOCIALA OFICIUL CENTRAL DE PLATA
A JUDETULUI ......................... A PENSIILOR
Oficiul fortei de munca............
Codul oficiului fortei de munca |_|_|_| Operat modificarile
BORDEROU
de comunicari de inscrieri noi sau modificari in situatia beneficiarilor de
ajutor de somaj, ajutor de integrare profesionala sau alocatie de sprijin
Nr. .......... luna .......... anul ........
Borderoul de comunicari de inscrieri noi sau modificari in situatia
beneficiarilor de ajutor de somaj, ajutor de integrare profesionala sau
alocatie de sprijin se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 324 din 23
noiembrie 1994
ANEXA 7a)
DIRECTIA DE MUNCA SI
PROTECTIE SOCIALA
A JUDETULUI...........
DECIZIA Nr. .........
privind incetarea/suspendarea platii ajutorului de somaj, a ajutorului de integrare
profesionala sau a alocatiei de sprijin
Directia de munca si protectie sociala a judetului
........................, reprezentata prin director .........................,
numit in baza Ordinului ministrului muncii si protectiei sociale nr. ...........,
avand in vedere prevederile art. ............ din Legea nr. 1/1991 privind
protectia sociala a somerilor si reintegrarea lor profesionala, republicata,
fata de faptul ca domnul (doamna) .......................... cu carnet de
evidenta ..................................................................
...........................................................................
DECIDE:
Art. 1. - Incepand cu data de ............... inceteaza/ se suspenda plata
ajutorului de somaj, a ajutorului de integrare profesionala sau a alocatiei de
sprijin acordata domnului (doamnei) ......................, domiciliat(a) in
.............................................................................
Art. 2. - Cu drept de contestatie in termen de 30 de zile de la comunicare
la Judecatoria
.................................................................
.......................................................................
Director,
----------------
- Exemplarul 1, in care se va mentiona data de prezentare dupa incetarea
suspendarii, ramane la solicitant.
- Exemplarul 2 ramane la Oficiul fortei de munca.
ANEXA 7b)
DIRECTIA DE MUNCA
SI PROTECTIE SOCIALA
A JUDETULUI...................
DECIZIA Nr. .............
privind stabilirea dreptului platii ajutorului de somaj, a ajutorului de
integrare profesionala sau a alocatiei de sprijin
Directia de munca si protectie sociala a judetului
........................., reprezentata prin director
........................., numit in baza Ordinului ministrului muncii si
protectiei sociale nr. ..........,
avand in vedere prevederile art. ...... din Legea nr. 1/1991 privind
protectia sociala a somerilor si reintegrarea lor profesionala, republicata,
DECIDE:
Art. 1. - Incepand cu data de ............. se stabileste ajutorul de
somaj, ajutorul de integrare profesionala sau alocatia de sprijin, dupa caz,
acordat domnului (doamnei) ............................ in cuantum
de.............. .
Art. 2. - Cu drept de contestatie in termen de 30 de zile de la comunicare
la Judecatoria
.................................................................
.....................................................................
Director,
---------------
- Exemplarul 1 ramane la solicitant.
- Exemplarul 2 ramane la Oficiul fortei de munca.
ANEXA 7c)
DIRECTIA DE MUNCA
SI PROTECTIE SOCIALA
A JUDETULUI .............
DECIZIA Nr. .........
privind respingerea dreptului la ajutorul de somaj, la ajutorul de integrare
profesionala sau alocatia de sprijin
Directia de munca si protectie sociala a judetului
........................., reprezentata prin director .........................,
numit in baza ordinului ministrului muncii si protectiei sociale nr
...........,
avand in vedere prevederile art. ........ din Legea nr. 1/1991 privind
protectia sociala a somerilor si reintegrarea lor profesionala, republicata,
DECIDE:
Art. 1. - Se respinge cererea domnului (doamnei) .........................
privind dreptul la ajutorul de somaj, la ajutorul de integrare profesionala sau
la alocatia de sprijin, dupa caz, pentru motivele:
..............................................................................
..............................................................................
Art. 2. - Cu drept de contestatie in termen de 30 de zile de la comunicare
la Judecatoria .............................................................
............................................................................
Director,
------------------
- Exemplarul 1 ramane la solicitant.
Exemplarul 2 ramane la Oficiul fortei de munca.