ORDIN Nr. 1786
din 28 aprilie 2010
pentru aprobarea Procedurii
de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum si a
modelului si continutului unor formulare
ACT EMIS DE:
AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 292 din 5 mai 2010
In temeiul art. 12 alin. (3) din Hotărârea
Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea şi funcţionarea
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările
şi completările ulterioare,
în temeiul art. 153 şi 1531 din Legea
nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi
completările ulterioare, al art. 7, art. 78 alin. (3) şi art. 228
alin. (2) şi (21) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare,
preşedintele Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală emite următorul
ordin:
Art. 1. - Se aprobă Procedura de modificare, din
oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, prevăzută în anexa nr.
1.
Art. 2. - Se aprobă modelul şi
conţinutul următoarelor formulare:
a) Notificare privind înregistrarea, din oficiu, în
scopuri de TVA, prevăzută în anexa nr. 2;
b) Decizie privind înregistrarea, din oficiu, în
scopuri de TVA, prevăzută în anexa nr. 3;
c) Decizie privind anularea, din oficiu, a
înregistrării în scopuri de TVA, prevăzută în anexa nr. 4.
Art. 3. - Caracteristicile de tipărire, modul de
difuzare, de utilizare şi de arhivare a formularelor menţionate la
art. 2 sunt prevăzute în anexa nr. 5.
Art. 4. - Inregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA
a unei persoane impozabile se consideră valabilă începând cu prima zi
a lunii următoare celei în care s-a comunicat persoanei impozabile decizia
privind înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA.
Art. 5. - (1) Anularea, din oficiu, a
înregistrării în scopuri de TVA a contribuabililor inactivi se
efectuează cu data de întâi a lunii următoare intrării în
vigoare a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală pentru aprobarea listei contribuabililor declaraţi inactivi.
(2) Anularea, din oficiu, a înregistrării în
scopuri de TVA a contribuabililor aflaţi în inactivitate temporară,
înscrisă în registrul comerţului, se efectuează cu data de întâi
a lunii următoare celei în care starea de inactivitate temporară a
fost înscrisă în registrul comerţului.
Art. 6. - (1) Referirile la Codul fiscal din cuprinsul
prezentului ordin reprezintă trimiteri la titlul VI „Taxa pe valoarea
adăugată" din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu
modificările şi completările ulterioare, iar referirile la
normele metodologice reprezintă trimiteri la Normele metodologice de
aplicare a titlului VI din Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea
Guvernului nr. 44/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Referirile la Codul de procedură fiscală
reprezintă trimiteri la Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind
Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările
şi completările ulterioare.
Art. 7. -Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 8. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Art. 9. - La data intrării în vigoare a
prezentului ordin se abrogă Ordinul preşedintelui Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală nr. 605/2008, publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 301 din 17 aprilie 2008.
Art. 10. - Direcţia generală proceduri pentru
administrarea veniturilor, Direcţia generală de tehnologia
informaţiei şi Direcţia generală de administrare a marilor
contribuabili, precum şi direcţiile generale ale finanţelor
publice judeţene şi a municipiului Bucureşti vor lua măsuri
pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Preşedintele Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscala,
Sorin Blejnar
ANEXA Nr. 1
PROCEDURĂ
de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu
privire la TVA
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
1. Prezenta procedură se aplică de către
compartimentul cu atribuţii în domeniul înregistrării fiscale,
denumit în continuare compartiment de specialitate, din cadrul organului
fiscal competent, în următoarele situaţii:
a) persoanele impozabile sunt obligate să se
înregistreze în scopuri de taxă pe valoarea adăugată, în
conformitate cu prevederile art. 153 sau 1531, după caz, din
Codul fiscal şi nu solicită înregistrarea;
b) pentru anularea înregistrării în scopuri de
taxă pe valoarea adăugată a persoanelor impozabile care
figurează în lista contribuabililor inactivi şi a celor aflaţi
în inactivitate temporară, înscrisă în registrul comerţului;
c) pentru anularea înregistrării pentru
achiziţii intracomunitare, în scopuri de taxă pe valoarea
adăugată, conform art. 1531 din Codul fiscal, când
persoana respectivă se înregistrează în scopuri de taxă pe
valoarea adăugată, conform art. 153 din Codul fiscal;
d) pentru anularea înregistrării în scopuri de
taxă pe valoarea adăugată a persoanei care nu era
obligată să solicite înregistrarea sau nu avea dreptul să
solicite înregistrarea în scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul fiscal.
2. Prin organ fiscal competent, în sensul
prezentei proceduri, se înţelege organul fiscal în a cărui rază
teritorială îşi are domiciliul fiscal persoana impozabilă ori în
evidenţa căruia aceasta se află înregistrată ca
plătitor de impozite şi taxe sau organul fiscal stabilit potrivit
art. 36 alin. (3) din Codul de procedură fiscală, pentru persoanele
impozabile care nu sunt stabilite în România, conform art. 1251
alin. (2) din Codul fiscal, după caz.
3. In sensul prezentei proceduri, persoana
impozabilă este cea definită la art. 127 din Codul fiscal.
CAPITOLUL II
Inregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA a
persoanelor impozabile obligate să se înregistreze în scopuri de taxă
pe valoarea adăugată, în conformitate cu prevederile art. 153 sau 1531,
după caz, din Codul fiscal şi care nu solicită înregistrarea
1. Când se constată că o persoană
impozabilă îndeplineşte condiţiile pentru înregistrarea în
scopuri de taxă pe valoarea adăugată, în conformitate cu
prevederile art. 153 sau 1531, după caz, din Codul fiscal,
şi nu a solicitat înregistrarea, organul fiscal notifică respectiva
persoană în vederea înregistrării în scopuri de TVA.
2. Prin excepţie, organul fiscal nu
notifică persoana impozabilă în situaţia în care constatarea a
fost efectuată de organele cu atribuţii de inspecţie
fiscală, cu respectarea dispoziţiilor pct. 62 alin. (2) lit. a) din
normele metodologice.
3. Notificarea se întocmeşte de compartimentul
de specialitate, în două exemplare, potrivit modelului prevăzut în
anexa nr. 2 la ordin; un exemplar se comunică contribuabilului, iar al
doilea exemplar se arhivează la dosarul fiscal al acestuia.
4. Dacă, urmare notificării, contribuabilul
se prezintă în termen de 5 zile şi depune declaraţia de
menţiuni în vederea înregistrării în scopuri de TVA, organul fiscal
competent prelucrează declaraţia şi emite certificatul de
înregistrare în scopuri de TVA, conform prevederilor legale în vigoare.
5. Data înregistrării în scopuri de TVA este data
de întâi a lunii următoare celei în care a fost depusă
declaraţia de menţiuni.
6. Dacă declaraţia de menţiuni se
depune după începerea procedurii de înregistrare din oficiu, procedura se
sistează prin referat motivat, înregistrarea fiscală efectuându-se în
baza declaraţiei de menţiuni a contribuabilului.
7. In cazul în care contribuabilul prezintă
organului fiscal competent documente din care să rezulte că nu are
obligaţia de a solicita înregistrarea în scopuri de TVA, compartimentul de
specialitate analizează documentaţia depusă şi
întocmeşte un referat prin care propune sistarea procedurii de
înregistrare, din oficiu, a contribuabilului. Referatul se aprobă de
conducătorul unităţii fiscale. Sistarea procedurii de
înregistrare, din oficiu, se aduce, de îndată, la cunoştinţa
contribuabilului.
8. Prin unitate fiscală, în sensul
prezentei proceduri, se înţelege administraţia finanţelor
publice a municipiului, oraşului sau comunei, administraţiile
finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti,
administraţia finanţelor publice pentru contribuabili mijlocii,
Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului
Bucureşti sau Direcţia generală de administrare a marilor
contribuabili, după caz.
9. In cazul în care contribuabilul nu se prezintă
în urma notificării, compartimentul de specialitate, în baza datelor
deţinute, întocmeşte un referat prin care propune înregistrarea în
scopuri de TVA a contribuabilului respectiv.
10.1. In baza referatului aprobat de conducătorul
unităţii fiscale se emite decizia privind înregistrarea, din oficiu,
în scopuri de TVA, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 3 la ordin.
Decizia se întocmeşte în două exemplare; un exemplar se comunică
contribuabilului, potrivit art. 44 din Codul de procedură fiscală,
iar al doilea exemplar se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului.
10.2. Decizia privind înregistrarea, din oficiu, în
scopuri de TVA se emite, pentru situaţia prevăzută la pct. 2 din
prezentul capitol, pe baza deciziei de impunere privind obligaţiile
fiscale suplimentare şi/sau a raportului de inspecţie fiscală
care cuprind constatări privind neîndeplinirea obligaţiei de
înregistrare în scopuri de TVA.
11. Impotriva deciziei privind înregistrarea, din
oficiu, în scopuri de TVA se poate formula contestaţie la organul fiscal
emitent, în conformitate cu dispoziţiile art. 209 alin. (2) din Codul de
procedură fiscală, în termen de 30 de zile de la data
comunicării, potrivit art. 207 alin. (1) din acelaşi act normativ.
12. Data înregistrării, din oficiu, în scopuri de
TVA este data de întâi a lunii următoare comunicării deciziei
prevăzute la pct. 10 din prezentul capitol.
13. După comunicarea deciziei, compartimentul
de specialitate emite certificatul de înregistrare în scopuri de TVA, pe care
îl comunică persoanei impozabile potrivit art. 44 din Codul de procedură
fiscală.
14. In situaţia în care, după comunicarea
deciziei şi a certificatului de înregistrare în scopuri de TVA,
contribuabilul se prezintă la organul fiscal competent cu documente din
care rezultă că nu are obligaţia să solicite înregistrarea în
scopuri de TVA sau dacă din constatările organelor de inspecţie
fiscală rezultă că înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA
a fost făcută pe baza unor informaţii insuficiente, organele
fiscale competente vor anula înregistrarea în scopuri de TVA a respectivului
contribuabil. Anularea înregistrării se va efectua cu efect din prima zi
în care contribuabilul a fost înregistrat.
15. In situaţia prevăzută la pct. 14,
decizia privind înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA, certificatul de
înregistrare în scopuri de TVA şi referatul prin care s-a propus
înregistrarea în scopuri de TVA a contribuabilului se desfiinţează,
în condiţiile prevăzute la art. 47 din Codul de procedură
fiscală.
16. Odată cu înregistrarea, din oficiu, în
scopuri de TVA, se aplică şi sancţiunile pentru nedepunerea la
termenele prevăzute de lege a declaraţiilor de înregistrare
fiscală sau de menţiuni, prevăzute la art. 219 din Codul de
procedură fiscală.
17. Compartimentul de specialitate transmite lunar
compartimentului cu atribuţii în domeniul inspecţiei fiscale datele
de identificare ale persoanei impozabile înregistrate, din oficiu, în scopuri
de TVA, pentru cuprinderea în programul de inspecţie fiscală. Nu se
transmit datele de identificare ale persoanelor impozabile pentru care sunt
aplicabile dispoziţiile pct. 2.
CAPITOLUL III
Anularea, din oficiu, a înregistrării în
scopuri de TVA
SECŢIUNEA 1
Anularea înregistrării în scopuri de TVA a
persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 din
Codul fiscal, care figurează în lista contribuabililor aflaţi în
inactivitate temporară, înscrisă în registrul comerţului
1. In vederea anulării înregistrării în
scopuri de TVA, potrivit dispoziţiilor art. 153 alin. (9) teza a doua din
Codul fiscal, compartimentul de specialitate din cadrul direcţiei generale
a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti
selectează, din baza de date pusă la dispoziţie de Oficiul
Naţional al Registrului Comerţului, contribuabilii din sfera de
administrare pentru care a fost înscrisă în registrul comerţului
menţiunea privind inactivitatea temporară.
2. Compartimentul de specialitate prevăzut la
pct. 1 din prezenta secţiune înscrie în dreptul fiecărui contribuabil
seria şi numărul certificatului de înregistrare în scopuri de TVA
şi transmite listele administraţiilor finanţelor publice în a
căror evidenţă fiscală sunt înregistraţi
contribuabilii respectivi, pentru anularea, din oficiu, a înregistrării în
scopuri de TVA.
3. Dispoziţiile pct. 1 sunt aplicabile în mod
corespunzător şi de către compartimentul de specialitate din
cadrul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili.
4. Compartimentul de specialitate din cadrul
fiecărui organ fiscal competent analizează lista primită şi
întocmeşte un referat prin care propune, pentru toţi contribuabilii
din listă, anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA
şi anularea certificatelor de înregistrare în scopuri de TVA.
5. Pe baza referatului aprobat de către
conducătorul organului fiscal competent, compartimentul de specialitate
întocmeşte decizia privind anularea, din oficiu, a înregistrării în
scopuri de TVA, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 4 la ordin.
6. Data anulării, din oficiu, a
înregistrării în scopuri de TVA este data de întâi a lunii următoare
celei în care a fost declarată starea de inactivitate temporară,
înscrisă în registrul comerţului. Cu aceeaşi dată se
anulează şi certificatul de înregistrare în scopuri de TVA.
7. Decizia se întocmeşte în două exemplare;
un exemplar se comunică contribuabilului, potrivit art. 44 din Codul de
procedură fiscală, iar al doilea exemplar se arhivează la
dosarul fiscal al contribuabilului.
8. Impotriva deciziei privind anularea, din oficiu, a
înregistrării în scopuri de TVA se poate formula contestaţie la
organul fiscal emitent, în conformitate cu dispoziţiile art. 209 alin. (2)
din Codul de procedură fiscală, în termen de 30 de zile de la data
comunicării, potrivit art. 207 alin. (1) din acelaşi act normativ.
9. După comunicarea deciziei către persoana
impozabilă, compartimentul de specialitate operează în Registrul
contribuabililor anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA.
SECŢIUNEA a 2-a
Anularea înregistrării în scopuri de TVA a
persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 din
Codul fiscal, care figurează în lista contribuabililor inactivi
1. Organele fiscale anulează, din oficiu,
înregistrarea în scopuri de TVA a persoanelor impozabile care figurează în
lista contribuabililor inactivi aprobată potrivit reglementărilor
legale în vigoare.
2. Procedura de anulare, din oficiu, a
înregistrării în scopuri de TVA a contribuabililor inactivi se aplică
ori de câte ori se emite un ordin al preşedintelui Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală pentru aprobarea listei
contribuabililor inactivi, în termen de 5 zile lucrătoare de la data
intrării în vigoare a acestuia.
3. După intrarea în vigoare a unui ordin pentru
aprobarea listei contribuabililor inactivi fiscal, Direcţia generală
de tehnologia informaţiei înscrie în dreptul fiecărui contribuabil
plătitor de TVA, declarat inactiv prin ordin, seria şi numărul
certificatului de înregistrare în scopuri de TVA, sortează contribuabilii
în funcţie de organul fiscal competent şi comunică încheierea
procedurii de actualizare a bazei de date direcţiilor generale ale
finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti,
precum şi Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili,
în vederea editării de către acestea a listelor cuprinzând
contribuabilii înregistraţi ca plătitori de TVAdeclaraţi
inactivi fiscali.
4. In termen de două zile lucrătoare, fiecare
direcţie generală a finanţelor publice judeţeană
şi a municipiului Bucureşti editează listele cuprinzând
contribuabilii înregistraţi ca plătitori de TVA declaraţi
inactivi fiscal şi le transmit administraţiilor finanţelor
publice în a căror evidenţă fiscală sunt înregistraţi
contribuabilii respectivi.
5. Dispoziţiile pct. 4, 5 şi 7-9 din
secţiunea 1 a prezentului capitol sunt aplicabile în mod
corespunzător.
6. Data anulării, din oficiu, a
înregistrării în scopuri de TVA este data de întâi a lunii următoare
celei în care a intrat în vigoare ordinul preşedintelui Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală prin care contribuabilul a fost
declarat inactiv.
7. In cazul contribuabililor declaraţi inactivi ca
urmare a unei erori materiale şi eliminaţi prin ordin al
preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală
din lista contribuabililor declaraţi inactivi, după intrarea în
vigoare a unui astfel de ordin, Direcţia generală de tehnologia
informaţiei sortează contribuabilii eliminaţi din lista
contribuabililor inactivi, în funcţie de organul fiscal competent, şi
comunică încheierea procedurii de actualizare a bazei de date
direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a
municipiului Bucureşti, precum şi Direcţiei generale de
administrare a marilor contribuabili, în vederea editării de către
acestea a listelor respective.
8. In termen de două zile lucrătoare, fiecare
direcţie generală a finanţelor publice judeţeană
şi a municipiului Bucureşti editează şi transmit listele
cuprinzând contribuabilii declaraţi inactivi ca urmare a unei erori
materiale a organului fiscal administraţiilor finanţelor publice în a
căror evidenţă fiscală sunt înregistraţi contribuabilii
respectivi.
9. Compartimentul de specialitate din cadrul
fiecărui organ fiscal competent întocmeşte un referat prin care
propune, pentru toţi contribuabilii din lista primită,
desfiinţarea actelor emise ca urmare a declarării inactivităţii
fiscale şi anularea scoaterii din evidenţa persoanelor impozabile
înregistrate în scopuri de TVA.
10. După aprobarea referatului de către
conducătorul organului fiscal competent, compartimentul de specialitate
operează desfiinţarea actelor întocmite ca urmare a declarării
inactivităţii fiscale şi anulează scoaterea din
evidenţa persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA,
contribuabilul având calitatea de persoană impozabilă
înregistrată în scopuri de TVA, inclusiv în perioada cuprinsă între
data înscrierii în lista contribuabililor inactivi şi data eliminării
din această listă.
11. Compartimentul de specialitate emite noi
certificate de înregistrare în scopuri de TVA pentru contribuabilii
eliminaţi din lista contribuabililor inactivi ca urmare a erorii materiale
a organului fiscal, în care se menţine data iniţială a
înregistrării în scopuri de TVA din certificatele anterioare.
Certificatele astfel emise se comunică persoanelor impozabile potrivit
art. 44 din Codul de procedură fiscală.
SECŢIUNEA a 3-a
Anularea înregistrării în scopuri de TVA,
conform art. 1531 din Codul fiscal, când persoana respectivă se
înregistrează în scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul fiscal, când
este declarată inactivă fiscal sau este în inactivitate
temporară înscrisă în registrul comerţului
1. Organele fiscale anulează, din oficiu,
înregistrarea în scopuri de TVA, pentru achiziţii intracomunitare,
efectuată în condiţiile art. 1531 din Codul fiscal, a
persoanelor impozabile care se înregistrează în scopuri de TVA potrivit
art. 153 din Codul fiscal, a persoanelor declarate inactive fiscal sau a
persoanelor aflate în inactivitate temporară înscrisă în registrul
comerţului.
2. Anularea, din oficiu, a înregistrării în
scopuri de TVA, pentru achiziţii intracomunitare, conform art. 1531
din Codul fiscal, se aplică:
a) ori de câte ori persoana impozabilă
înregistrată potrivit art. 1531 din Codul fiscal se
înregistrează în scopuri de TVA potrivit art. 153 din Codul fiscal sau
organul fiscal înregistrează, din oficiu, respectiva persoană
impozabilă în scopuri de TVA, în condiţiile prevăzute la art.
153 din Codul fiscal;
b) pentru persoanele impozabile înregistrate în
scopuri de TVA conform art. 1531 din Codul fiscal, care sunt
declarate inactive fiscal prin ordin al preşedintelui Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală pentru aprobarea listei
contribuabililor inactivi;
c) pentru persoanele impozabile înregistrate în
scopuri de TVA conform art. 1531 din Codul fiscal, pentru care a
fost înscrisă în registrul comerţului menţiunea privind
inactivitatea temporară.
3. In situaţiile prevăzute la pct. 2 lit. a),
pentru contribuabilii care au solicitat înregistrarea în scopuri de TVA conform
art. 153 din Codul fiscal sau pentru care s-a emis decizia privind
înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul
fiscal, compartimentul de specialitate întocmeşte un referat prin care
propune anularea înregistrării în scopuri de TVA efectuate conform art.
1531 din Codul fiscal şi anularea certificatelor de
înregistrare în scopuri de TVA, potrivit art. 1531 din Codul fiscal,
existente la dosarul fiscal.
4. Pe baza referatului aprobat de către
conducătorul organului fiscal competent, compartimentul de specialitate
întocmeşte decizia de anulare, din oficiu, a înregistrării în scopuri
de TVA, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 4 la ordin.
Dispoziţiile pct. 7 şi 8 din secţiunea 1 a prezentului capitol
sunt aplicabile în mod corespunzător.
5. După emiterea deciziei de anulare,
compartimentul de specialitate operează în Registrul contribuabililor
anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA, pentru
achiziţii intracomunitare, şi anulează certificatele de
înregistrare în scopuri de TVA emise potrivit art. 1531 din Codul
fiscal, existente la dosarul fiscal.
6. Data anulării, din oficiu, a
înregistrării în scopuri de TVA, pentru achiziţii intracomunitare,
este data înregistrării în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul
fiscal.
7. Pentru anularea, din oficiu, a înregistrării în
scopuri de TVA potrivit art. 1531 din Codul fiscal, în
situaţiile menţionate la pct. 2 lit. b) şi c), sunt aplicabile
în mod corespunzător prevederile secţiunilor 1 şi 2 ale
prezentului capitol.
ANEXA Nr. 2
|
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
|
|
|
Adresa:
Tel.:
Fax:
E-mail:
|
|
Unitatea fiscală......................................
...............................................................
Nr........................./.................................
|
|
NOTIFICARE
privind înregistrarea, din oficiu, în scopuri de
TVA, potrivit prevederilor art. 153 alin. (7)/art. 1531 alin. (4)
din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi
completările ulterioare
Către:
Denumirea/Numele şi prenumele
....................................................................
Domiciliu fiscal:
Localitatea.......................................,
str.......................................nr........, bl........, ap.......,
et......Judeţul/sectorul.................................................
Cod de identificare
fiscală........................................................................
Având în vedere că, potrivit informaţiilor
şi documentelor existente în evidenţele organului fiscal, aveaţi
obligaţia să solicitaţi înregistrarea în scopuri de TVA,
potrivit prevederilor art. 153/art. 1531 din Legea nr. 571/2003
privind Codul fiscal, cu modificările şi completările
ulterioare, vă rugăm ca, în termen de 5 zile de la primirea prezentei
notificări, să vă prezentaţi la sediul nostru pentru a
depune declaraţia de înregistrare/menţiuni pentru înregistrarea în
scopuri de TVA sau pentru a ne prezenta documente din care să rezulte
că nu aveţi obligaţia înregistrării.
In cazul în care nu depuneţi declaraţia de
înregistrare/menţiuni sau nu prezentaţi organului fiscal documentele
care să justifice că nu aveţi obligaţia de înregistrare în
scopuri de TVA, organul fiscal va proceda la înregistrarea din oficiu.
Conducătorul unităţii fiscale
Numele şi prenumele .............................
Semnătura şi ştampila
unităţii..................
Intocmit
Numele şi prenumele.......................
Funcţia............................................
Semnătura.......................................
Cod M.F.P.
14.13.07.60/î.o.
www.anaf.ro
ANEXA Nr. 3
|
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE Agenţia
Naţională de Administrare Fiscală
|
|
|
Adresa:
Tel.:
Fax:
E-mail:
|
|
Unitatea fiscală..........................................
...................................................................
Nr...................../........................................
|
|
DECIZIE
privind înregistrarea, din oficiu, în scopuri de
TVA, potrivit prevederilor art. 153 alin. (7)/art. 1531 alin. (4)
din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi
completările ulterioare
Către:
Denumirea/Numele şi prenumele
.................................................................
Domiciliu fiscal:
Localitatea........................................,
str......................................nr........, bl........, ap.......,
et......Judeţul/sectorul.................................................
Cod de identificare
fiscală...........................................................................
In baza prevederilor art. 153 alin. (7)/art. 1531
alin. (4) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările
şi completările ulterioare, a Notificării privind înregistrarea,
din oficiu, în scopuri de TVA nr............din.....................şi a
Referatului de analiză privind înregistrarea în scopuri de TVA, din
oficiu, nr........din ................./a Deciziei de impunere privind
obligaţiile fiscale suplimentare şi/sau a Raportului de
inspecţie fiscală nr..........din.............., vă
comunicăm următoarele:
Potrivit informaţiilor şi documentelor existente
la organul fiscal, aveaţi obligaţia:
|__| să vă înregistraţi în scopuri de
TVA potrivit dispoziţiilor art. 153 din Codul fiscal; sau
|__| să vă înregistraţi în scopuri de
TVA pentru achiziţii intracomunitare sau pentru servicii, potrivit dispoziţiilor
art. 1531 din Codul fiscal.
Intrucât nu aţi solicitat înregistrarea până
în prezent, s-a procedat la înregistrarea, din oficiu, începând cu data de
întâi a lunii următoare celei în care vi s-a comunicat prezenta decizie.
Ca urmare, veţi proceda la aplicarea prevederilor legale, prevăzute
de titlul VI „Taxa pe valoarea adăugată" din Legea nr. 571/2003
privind Codul fiscal, cu modificările şi completările
ulterioare.
Motivaţia înregistrării, din oficiu, în
scopuri de TVA:
........................................................................................................................................................................ .......................................................
........................................................................................................................................................................ .......................................................
........................................................................................................................................................................ .......................................................
Impotriva prezentei decizii se poate formula
contestaţie la organul fiscal emitent, în conformitate cu dispoziţiile
art. 209 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de
procedură fiscală, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, în termen de 30 de zile de la data
comunicării, potrivit art. 207 alin. (1) din acelaşi act normativ.
Conducătorul unităţii fiscale
Numele şi prenumele............................
Semnătura şi ştampila
unităţii...............
Cod M.F.P.
14.13.02.60/î.o.
www.anaf.ro
ANEXA Nr. 4
|
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
|
|
|
Unitatea fiscală....................................
.............................................................
Nr............................../..........................
|
Adresa:
Tel.:
Fax:
E-mail:
|
DECIZIE
privind anularea, din oficiu, a înregistrării
în scopuri de TVA, potrivit prevederilor art. 153 alin. (9)/art. 1531
alin. (9) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările
şi completările ulterioare
Către:
Denumirea/Numele şi prenumele
..................................................................
Domiciliu fiscal:
Localitatea........................................,
str......................................nr........, bl........, ap.......,
et......Judeţul/sectorul.................................................
Cod de identificare
fiscală.............................................................................
In baza prevederilor art. 153 alin. (9)/art. 1531
alin. (9) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările
şi completările ulterioare, şi a Referatului de analiză
privind anularea înregistrării în scopuri de TVA, din oficiu,
nr...........din..........................., vă comunicăm că:
|__| înregistrarea în scopuri de TVA conform art.
153/art. 1531 din Codul fiscal a fost anulată, ca urmare a înscrierii
în registrul comerţului a stării de inactivitate temporară;
|__| înregistrarea în scopuri de TVA conform art.
153/art. 1531 din Codul fiscal a fost anulată, ca urmare a
declarării stării de inactivitate fiscală;
|__| înregistrarea în scopuri de TVA conform art. 153
din Codul fiscal a fost anulată, întrucât nu eraţi persoană
obligată să solicite înregistrarea sau nu aveaţi dreptul să
solicitaţi înregistrarea în scopuri de TVA;
|__| înregistrarea în scopuri de TVA conform art. 1531
din Codul fiscal a fost anulată, ca urmare a înregistrării în scopuri
de TVA conform art. 153 din acelaşi cod.
Motivaţia anulării înregistrării în
scopuri de TVA, din oficiu:
........................................................................................................................................................................ .......................................................
........................................................................................................................................................................ .......................................................
Vă înştiinţăm totodată că
la data anulării înregistrării în scopuri de TVA se anulează
şi Certificatul de înregistrare în scopuri de taxă pe valoarea
adăugată seria......nr........
Impotriva prezentei decizii se poate formula
contestaţie la organul fiscal emitent, în conformitate cu
dispoziţiile art. 209 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare, în termen de 30 de zile
de la data comunicării, potrivit art. 207 alin. (1) din acelaşi act
normativ.
Conducătorul unităţii fiscale
Numele şi prenumele............................
Semnătura şi ştampila
unităţii...............
Cod M.F.P.
14.13.02.60/a.î.
www.anaf.ro
ANEXA Nr. 5
Caracteristicile de tipărire, modul de
difuzare, de utilizare şi de arhivare a formularelor prevăzute în
Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală nr. 1.786/2010
1. Notificare privind înregistrarea, din oficiu, în
scopuri de TVA
1.1. Denumire: „Notificare privind înregistrarea, din
oficiu, în scopuri de TVA"
1.2. Cod M.F.R: 14.13.07.60/î.o.
1.3. Format: A4/t1
1.4. Caracteristici de tipărire:
- pe o singură faţă;
- se utilizează echipament informatic pentru
editare.
1.5. U/M: set (2 file)
1.6. Se difuzează: gratuit.
1.7. Se utilizează: pentru notificarea
persoanelor care au obligaţia înregistrării în scopuri de TVA, dar
care nu au solicitat înregistrarea în scopuri de TVA.
1.8. Se întocmeşte în:
două exemplare;
de: organul fiscal competent.
1.9. Circulă:
- originalul la contribuabil;
- copia la organul fiscal.
1.10. Se arhivează: la dosarul fiscal al
contribuabilului.
2. Decizie privind înregistrarea, din oficiu, în
scopuri de TVA
2.1. Denumire: „Decizie privind înregistrarea, din
oficiu, în scopuri de TVA"
2.2. Cod M.F.R: 14.13.02.60/î.o.
2.3. Format: A4/t1
2.4. Caracteristici de tipărire: - pe o
singură faţă;
- se utilizează echipament informatic pentru
editare.
2.5. U/M: set (2 file)
2.6. Se difuzează: gratuit.
2.7. Se utilizează: pentru înregistrarea, din
oficiu, în scopuri de TVA a persoanelor care aveau obligaţia
înregistrării, dar care nu au solicitat înregistrarea în scopuri de TVA.
2.8. Se întocmeşte în: două exemplare;
de: organul fiscal competent.
2.9. Circulă: - originalul la contribuabil;
- copia la organul fiscal.
2.10. Se arhivează: la dosarul fiscal al
contribuabilului.
3. Decizie privind anularea, din oficiu, a
înregistrării în scopuri de TVA
3.1. Denumire: „Decizie privind anularea, din oficiu,
a înregistrării în scopuri de TVA"
3.2. Cod M.F.R: 14.13.02.60/a.î.
3.3. Format: A4/t1
3.4. Caracteristici de tipărire:
- pe o singură faţă;
- se utilizează echipament informatic pentru
editare.
3.5. U/M: set (2 file)
3.6. Se difuzează: gratuit.
3.7. Se utilizează: pentru anularea, din oficiu,
a înregistrării în scopuri de TVA.
3.8. Se întocmeşte în: două exemplare;
de: organul fiscal competent.
3.9. Circulă: - originalul la contribuabil;
- copia la organul fiscal.
3.10. Se arhivează: la dosarul fiscal al
contribuabilului.