E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 183 din 15 martie 2002

privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 176/2000 privind dispozitivele medicale

ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 208 din 27 martie 2002


SmartCity3


    Ministrul sanatatii si familiei,
    avand in vedere prevederile art. 13 si 14 din Legea nr. 176/2000 privind dispozitivele medicale,
    in temeiul Hotararii Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii si Familiei, cu modificarile si completarile ulterioare;
    vazand Referatul de aprobare nr. DB 2.874 din 15 martie 2002 al Directiei aparatura medicala, contractare si derulare, credite externe,
    emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 176/2000 privind dispozitivele medicale, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul ministrului sanatatii si familiei nr. 429/2001 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 176/2000 privind dispozitivele medicale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 546 din 3 septembrie 2001, precum si orice alte dispozitii contrare.
    Art. 3
    Structura de specialitate, celelalte directii din cadrul Ministerului Sanatatii si Familiei, directiile de sanatate publica, Statia de Verificare si Intretinere a Aparaturii Medicale (SVIAM) vor aduce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 4
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                       Ministrul sanatatii si familiei,
                               Daniela Bartos

    ANEXA 1

                             NORME METODOLOGICE
de aplicare a Legii nr. 176/2000 privind dispozitivele medicale

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Prezentele norme metodologice stabilesc criteriile generale de evaluare a conformitatii si de certificare pentru desfasurarea activitatilor in conformitate cu prevederile Legii nr. 176/2000 privind dispozitivele medicale.
    Art. 2
    (1) Autoritatea nationala competenta si decizionala in domeniul dispozitivelor medicale este Ministerul Sanatatii si Familiei.
    (2) In cadrul Ministerului Sanatatii si Familiei functioneaza structura de specialitate care asigura realizarea politicii acestuia in domeniul dispozitivelor medicale.
    (3) Organismele de certificare notificate vor fi nominalizate prin ordin al ministrului sanatatii si familiei, pe baza propunerilor inaintate de catre structura de specialitate din cadrul ministerului sanatatii si familiei.

    CAP. 2
    Norme tehnice privind functionarea unitatilor de tehnica medicala

    Art. 3
    Unitatile de tehnica medicala sunt unitati care au ca obiect de activitate fabricarea, depozitarea, comercializarea, repararea, verificarea si punerea in functiune a dispozitivelor medicale.
    Art. 4
    In functie de specificul activitatilor unitatile de tehnica medicala sunt:
    a) unitati care fabrica dispozitive medicale;
    b) unitati cu activitate de import, depozitare si comercializare;
    c) unitati cu activitate de reparare, verificare si punere in functiune;
    d) unitati cu activitate in domeniul optica medicala;
    e) unitati cu activitate de protezare.
    Art. 5
    (1) Unitatile de tehnica medicala se pot organiza in regim de asigurare a calitatii, intreaga activitate in acest caz fiind in conformitate cu prevederile familiei de standarde SR ISO 9000.
    (2) Unitatile de tehnica medicala pot emite declaratii de conformitate a serviciului/dispozitivului medical, conform SR EN 45014, cu standardul de firma corespunzator, standard care va fi avizat de organismul de certificare notificat.
    Art. 6
    Unitatile de tehnica medicala pot fabrica, importa, depozita, comercializa, repara si pot pune in functiune numai dispozitive medicale certificate de organismul de certificare notificat si inregistrate de autoritatea competenta - Ministerul Sanatatii si Familiei.
    Art. 7
    Dispozitivele medicale se elibereaza in ambalaje adecvate, potrivit formei si caracteristicilor acestora, si se eticheteaza conform prevederilor legale in vigoare.
    Art. 8
    Organizarea spatiului unitatilor de tehnica medicala si dotarea cu mobilier si aparatura se fac astfel incat sa se asigure desfasurarea corespunzatoare a activitatii, tinandu-se seama de destinatia fiecarei incaperi, de modul de comunicare dintre ele, de conditiile impuse, de specificul activitatii si de prezentele norme metodologice.
    Art. 9
    Accesul in incaperile unitatilor de tehnica medicala in care se depoziteaza, se sterilizeaza sau se executa operatiuni intermediare obtinerii dispozitivelor medicale este permis numai personalului atestat.
    Art. 10
    Evidenta dispozitivelor medicale, la utilizator, se va tine intr-un registru unic care cuprinde:
    - denumirea aparatului;
    - anul fabricatiei;
    - perioada normata de verificare;
    - datele verificarilor.

    CAP. 3
    Avizarea unitatilor de tehnica medicala

    Art. 11
    (1) Avizele prevazute la art. 14 lit. n) din Legea nr. 176/2000, pentru toate tipurile de unitati de tehnica medicala care desfasoara activitati de fabricare, comercializare, depozitare, import, reparare, verificare si punere in functiune, se emit la cererea unitatii respective de catre structura de specialitate din cadrul Ministerului Sanatatii si Familiei.
    (2) In cazul unitatilor de tehnica medicala prevazute la art. 4 lit. a), c), d) si e) din prezentele norme metodologice eliberarea avizului se face de catre structura de specialitate din cadrul Ministerului Sanatatii si Familiei pe baza documentatiei prezentate si a raportului de evaluare intocmit in urma auditului unitatii de catre organismul de certificare notificat. Organismul de certificare notificat va face evaluarea unitatii pe baza de tarif, potrivit procedurilor de evaluare a conformitatii prevazute la cap. VI din prezentele norme metodologice.
    (3) Avizul de functionare va fi eliberat in termen de 15 zile de la efectuarea inspectiei.
    (4) In cazul unui raport de inspectie nefavorabil solicitantul poate face contestatie, in termen de 30 de zile de la data primirii raportului, la Ministerul Sanatatii si Familiei. Raspunsul la contestatie se comunica solicitantului in termen de 30 de zile de la data depunerii acesteia.
    (5) Modelul avizului de functionare a unitatilor este prezentat in anexa nr. 1A.
    Art. 12
    (1) In vederea obtinerii avizului pentru unitatile de tehnica medicala solicitantul va depune la structura de specialitate din cadrul Ministerului Sanatatii si Familiei cererea pentru avizarea unitatii, conform modelelor prezentate in anexele nr. 2C, 2D, 2E, 2F si 2G.
    (2) Solicitantul va primi raspuns in termen de 30 de zile de la data inregistrarii cererii la Ministerul Sanatatii si Familiei.
    Art. 13
    Avizul de functionare pentru unitatile de tehnica medicala prevazute la art. 4 din prezentele norme metodologice este valabil 5 ani, iar pentru cele prevazute la art. 4 lit. a), c), d) si e) se va face verificare periodica obligatorie, la 2 ani, de catre organismul de certificare notificat.
    Art. 14
    Personalul unitatilor de tehnica medicala va trebui sa indeplineasca conditiile de studii si sa detina atestate oficiale corespunzatoare functiei pe care o indeplineste.
    Art. 15
    Personalul desemnat pe grupe de specialitate in cadrul unitatilor de tehnica medicala prevazute la art. 4 lit. c), d) si e) din prezentele norme metodologice, cu activitate de reparare, verificare, punere in functiune, optica medicala si protezare, isi poate desfasura activitatea numai pe baza avizului de libera practica emis de structura de specialitate din cadrul Ministerului Sanatatii si Familiei, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 1C.
    Art. 16
    Avizul de libera practica se acorda pe baza documentelor anexate la cererea-tip, intocmita potrivit modelului prezentat in anexa nr. 2A.
    Art. 17
    Avizul de libera practica se acorda si cetatenilor straini, pe baza de reciprocitate, potrivit conventiilor la care Romania este parte.
    Art. 18
    Retragerea de catre Ministerul Sanatatii si Familiei a avizului de libera practica pentru personalul unitatilor de tehnica medicala se face in cazul nerespectarii de catre acesta a reglementarilor Ministerului Sanatatii si Familiei, la sesizarea autoritatilor competente.
    Art. 19
    Punctele de lucru, infiintate de unitatile de tehnica medicala prevazute la art. 4 lit. a), c), d) si e) dupa obtinerea avizului de functionare eliberat de Ministerul Sanatatii si Familiei, vor fi supuse procedurii de obtinere a avizului de functionare prevazute la art. 11.
    Art. 20
    Mutarea sediului unitatii de tehnica medicala dintr-un spatiu autorizat se poate face cu acordul structurii de specialitate din cadrul Ministerului Sanatatii si Familiei, pe baza de documente justificative, conform avizului al carui model este prezentat in anexa nr. 1B.
    Art. 21
    Lichidarea sau intreruperea temporara a activitatii unei unitati de tehnica medicala se va comunica in mod obligatoriu structurii de specialitate din cadrul Ministerului Sanatatii si Familiei in termen de 15 zile de la lichidarea sau de la intreruperea temporara a activitatii.
    Art. 22
    (1) Ministerul Sanatatii si Familiei retrage avizul de functionare a unitatilor de tehnica medicala in urmatoarele situatii:
    a) in toate situatiile prevazute de Legea nr. 176/2000;
    b) in cazul incetarii activitatii pentru o perioada mai mare de 6 luni.
    (2) Pentru situatiile prevazute la alin. (1) procedura de retragere a avizului este urmatoarea:
    - in baza raportului de inspectie intocmit de organismul de certificare notificat la sediul unitatii de tehnica medicala inspectate inspectorul propune retragerea avizului de functionare, pe care il depune in cel mai scurt timp la structura de specialitate din cadrul Ministerului Sanatatii si Familiei impreuna cu o copie de pe raportul de inspectie;
    - in cazul retragerii definitive avizul de functionare este radiat din evidenta Ministerului Sanatatii si Familiei;
    - in cazul cererii de incetare a activitatii titularul va depune la structura de specialitate din cadrul Ministerului Sanatatii si Familiei originalul avizului in maximum 15 zile de la incetarea activitatii.
    Art. 23
    (1) Conform atributiilor prevazute la art. 14 lit. l) si m) din Legea nr. 176/2000, personalul de inspectie din cadrul organismului de certificare notificat propus de structura de specialitate din cadrul Ministerului Sanatatii si Familiei dispune retragerea avizului de functionare pe o perioada de 3 - 6 luni.
    (2) Avizul de functionare se va pastra la Ministerul Sanatatii si Familiei pana la expirarea termenului de suspendare. Reluarea activitatii unitatii se va face numai dupa o noua evaluare.

    CAP. 4
    Inregistrarea dispozitivelor medicale si a reprezentantului autorizat

    Art. 24
    Inregistrarile dispozitivelor medicale prevazute la art. 14 lit. o) din Legea nr. 176/2000 se fac dupa cum urmeaza:
    1. Pentru dispozitivele medicale care poarta marcajul CE inregistrarile se fac pe baza unei cereri depuse la organismul de certificare notificat de Ministerul Sanatatii si Familiei, care va fi insotita de urmatoarele documente:
    a) certificatul de marca CE, in original sau in copie legalizata oficial de autoritatea competenta a statului de origine, care va fi insotita de traducerea legalizata in limba romana. Certificatul trebuie sa fie emis de un organism european de certificare, notificat, publicat in Jurnalul Oficial al Comunitatii Europene;
    b) manualul de utilizare sau instructiunile tehnice, dupa caz, ale dispozitivului medical, in original;
    c) traducerea in limba romana a manualului de utilizare sau a instructiunilor tehnice, dupa caz, ale dispozitivului medical;
    d) dovada asigurarii serviceului, pentru tipurile de dispozitive medicale care necesita lucrari de instalare si montaj de catre unitati cu aviz de functionare eliberat de Ministerul Sanatatii si Familiei;
    e) lista cuprinzand piesele de schimb, consumabilele si furnizorii acestora, aferenta dispozitivului medical pentru care se solicita inregistrarea, emisa de producator, dupa caz;
    f) configuratia (subansamblurile principale) dispozitivului medical, dupa caz;
    g) specificatia tehnica elaborata de producator.
    2. Pentru dispozitivele medicale care nu poarta marcajul CE inregistrarile se fac pe baza unei cereri depuse la organismul de certificare notificat al Ministerului Sanatatii si Familiei, care va fi insotita de documentele prevazute la pct. 1 lit. b), c), d), e), f) si g).
    In baza acestor documente organismul de certificare notificat intocmeste certificatul de evaluare a conformitatii dispozitivului medical pe care, impreuna cu raportul de evaluare clinica aprobat de seful subcomisiei pentru dispozitive medicale, il inainteaza structurii de specialitate din cadrul Ministerului Sanatatii si Familiei in termen de 15 zile de la primirea raportului de evaluare clinica.
    Art. 25
    Organismul de certificare notificat intocmeste pe baza de tarife raportul de evaluare tehnica a performantelor dispozitivului medical in baza documentelor prevazute la art. 24 pct. 1. Raportul de evaluare tehnica va fi inaintat structurii de specialitate din cadrul Ministerului Sanatatii si Familiei in termen de 15 zile.
    Art. 26
    Certificatul de inregistrare a dispozitivelor medicale cu/fara marcaj CE, eliberat de structura de specialitate din cadrul Ministerului Sanatatii si Familiei, este prezentat in anexa nr. 1E.
    Art. 27
    Reprezentantul autorizat, persoanele fizice si juridice desemnate de producatori, care actioneaza in locul producatorului cu privire la obligatiile acestuia, conform art. 2 lit. t) din Legea nr. 176/2000, vor fi inregistrate pe baza cererii intocmite conform modelului prezentat in anexa nr. 2B.
    Art. 28
    Certificatul de inregistrare a reprezentantului autorizat, eliberat de structura de specialitate din cadrul Ministerului Sanatatii si Familiei, este prezentat in anexa nr. 1D.

    CAP. 5
    Importul dispozitivelor medicale

    Art. 29
    Importul dispozitivelor medicale se face pe baza certificatului de inregistrare a dispozitivului medical, al carui model este prezentat in anexa nr. 1E, eliberat de structura de specialitate din cadrul Ministerului Sanatatii si Familiei, sau pe baza inregistrarii in vederea certificarii dispozitivului medical (anexa nr. 1F), eliberata de organismul de certificare notificat.

    CAP. 6
    Proceduri de evaluare a conformitatii dispozitivelor medicale

    Art. 30
    Evaluarea conformitatii cu cerintele esentiale pentru dispozitivele medicale care nu poarta marcaj CE se efectueaza conform procedurilor de evaluare a conformitatii, in functie de clasa dispozitivelor medicale, de catre organismele de certificare notificate de autoritatea competenta din cadrul Ministerului Sanatatii si Familiei.
    Art. 31
    In cazul dispozitivelor care intra in clasa III si al celor prevazute in Lista A - anexa nr. XIII din Legea nr. 176/2000, altele decat dispozitivele care sunt individuale, la comanda sau destinate investigatiilor clinice ori evaluarii performantei, producatorul trebuie:
    a) sa urmeze procedura din anexa nr. II la Legea nr. 176/2000 - Sistem complet de asigurare a calitatii; sau
    b) sa urmeze procedura de examinare de tip prezentata in anexa nr. III la Legea nr. 176/2000, combinata cu:
    (i) procedura de verificare din anexa nr. IV la Legea nr. 176/2000; sau
    (ii) procedura declaratiei de conformitate prezentata in anexa nr. V la Legea nr. 176/2000 - Asigurarea calitatii productiei.
    Art. 32
    In cazul dispozitivelor din clasa IIA, altele decat dispozitivele individuale, la comanda sau destinate investigatiilor clinice ori evaluarii performantei, producatorul trebuie sa urmeze procedura privind declaratia de conformitate prezentata in anexa nr. VII la Legea nr. 176/2000, combinata cu urmatoarele:
    a) procedura privind verificarea prezentata in anexa nr. IV la Legea nr. 176/2000; sau
    b) procedura declaratiei de conformitate prezentata in anexa nr. V la Legea nr. 176/2000 - Asigurarea calitatii productiei; sau
    c) procedura declaratiei de conformitate prezentata in anexa nr. VI la Legea nr. 176/2000 - Asigurarea calitatii produsului.
    In locul acestor proceduri producatorul poate sa urmeze procedura la care se refera art. 31 lit. a) privind sistemul complet de asigurare a calitatii.
    Art. 33
    In cazul dispozitivelor din clasa IIB si al celor prevazute in Lista B - anexa nr. XIII la Legea nr. 176/2000, altele decat dispozitivele individuale, la comanda sau destinate investigatiilor clinice ori evaluarii performantei, producatorul trebuie:
    a) sa urmeze procedura privind declaratia de conformitate prezentata in anexa nr. II la Legea nr. 176/2000 - Sistem complet de asigurare a calitatii; in acest caz nu se aplica pct. 4 din anexa nr. II; sau
    b) sa urmeze procedura privind examinarea de tip prevazuta in anexa nr. III la Legea nr. 176/2000, impreuna cu:
    (i) procedura privind verificarea prevazuta in anexa nr. IV la Legea nr. 176/2000; sau
    (ii) procedura declaratiei de conformitate prevazuta in anexa nr. V la Legea nr. 176/2000 - Asigurarea calitatii productiei; sau
    (iii) procedura declaratiei de conformitate prevazuta in anexa nr. VI la Legea nr. 176/2000 - Asigurarea calitatii produsului.
    Art. 34
    In cazul dispozitivelor din clasa I, altele decat cele individuale, la comanda sau supuse investigatiilor clinice ori evaluarii performantei, producatorul trebuie sa urmeze procedura prevazuta in anexa nr. VII la Legea nr. 176/2000 si sa emita declaratia de conformitate inainte de plasarea pe piata a dispozitivului.
    Art. 35
    In cazul dispozitivelor individuale, la comanda sau supuse investigatiilor clinice ori evaluarii performantei, producatorul trebuie sa urmeze procedura prevazuta in anexa nr. VIII la Legea nr. 176/2000 si sa emita declaratia prezentata in aceasta anexa. Producatorul are obligatia de a comunica autoritatii competente lista cuprinzand dispozitivele care urmeaza sa fie puse pe piata pe teritoriul Romaniei.
    Art. 36
    Producatorul isi va imputernici reprezentantii autorizati stabiliti in Romania pentru initierea aplicarii procedurilor de evaluare a conformitatii prevazute in anexele nr. III, IV, VII si VIII la Legea nr. 176/2000, in vederea certificarii dispozitivelor medicale.
    Art. 37
    Deciziile luate de organismele de certificare notificate privind evaluarea conformitatii cu anexele nr. II si III la Legea nr. 176/2000 sunt valabile maximum 5 ani, dupa care procedura se reia.
    Art. 38
    Inregistrarile privind procedurile la care se refera art. 31 - 35 se fac in limba romana.
    Art. 39
    Prin derogare de la art. 31 - 35, autoritatea competenta poate aviza punerea pe piata si, respectiv, punerea in functiune a dispozitivelor medicale unicate, in cazuri bine justificate si daca aceasta este in interesul politicii sale de protectie a sanatatii.

    CAP. 7
    Dispozitive medicale destinate investigatiei clinice sau evaluarii performantei

    Art. 40
    In cazul dispozitivelor medicale destinate investigatiilor clinice sau evaluarii performantei producatorul sau reprezentantul sau autorizat trebuie sa respecte procedura de investigatie clinica prevazuta in anexa nr. VIII la Legea nr. 176/2000 si are obligatia sa obtina acordul scris al autoritatii competente din Romania pentru aplicarea procedurii de investigatie clinica sau de evaluare a performantei.
    Art. 41
    (1) In cazul dispozitivelor din clasele III, IIA si IIB - implantabile si invazive pe termen lung - producatorul are obligatia de a anunta in scris autoritatea competenta asupra intentiei de a trece la investigatii si poate incepe investigatia clinica sau evaluarea performantei la sfarsitul perioadei de 60 zile de la notificare, daca pana la sfarsitul acestei perioade de decizie nu i se interzice aceasta in baza unor considerente de politica sanitara sau de sanatate publica.
    (2) Producatorii pot fi autorizati sa inceapa investigatiile clinice sau evaluarea performantei inainte de expirarea perioadei de 60 zile, daca Comisia de dispozitive medicale din cadrul Ministerului Sanatatii si Familiei a emis o opinie favorabila despre programul de investigatie propus.
    Art. 42
    In cazul dispozitivelor, altele decat cele prevazute la art. 41, producatorii pot fi autorizati sa inceapa investigatiile clinice sau evaluarea performantei imediat dupa data notificarii, daca exista acceptul Comisiei de dispozitive medicale din cadrul Ministerului Sanatatii si Familiei cu privire la planul de investigatie sau de evaluare.
    Art. 43
    Investigatiile clinice sau evaluarea performantei trebuie sa se desfasoare in concordanta cu prevederile anexei nr. X la Legea nr. 176/2000.
    Art. 44
    Producatorul sau reprezentantul autorizat stabilit in Romania trebuie sa puna la dispozitie autoritatii competente raportul prevazut la pct. 2.3.7 din anexa nr. X la Legea nr. 176/2000.
    Art. 45
    (1) Prevederile art. 40 si 41 nu se aplica atunci cand investigatiile clinice sau evaluarea performantei sunt initiate pentru dispozitive autorizate in concordanta cu cap. VI din Legea nr. 176/2000.
    (2) In cazul in care scopul investigatiilor este de a demonstra posibilitatea de utilizare a dispozitivelor in scopuri diferite de cele mentionate in procedura de evaluare a conformitatii, prevederile anexei nr. X la Legea nr. 176/2000 raman aplicabile.
    Art. 46
    Inregistrarile si corespondenta privind aplicarea procedurilor de evaluare a performantei si investigatiei clinice se fac in mod obligatoriu si in limba romana.

    CAP. 8
    Dispozitii tranzitorii si finale

    Art. 47
    (1) Taxele pentru avize si inregistrari, prevazute la art. 14 lit. n) - p) din Legea nr. 176/2000, si amenzile sunt venituri ale bugetului de stat si se vireaza la Directia de trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti.
    (2) Tarifele pentru certificari si examinari prevazute la art. 15 din Legea nr. 176/2000 constituie venituri proprii ale organismelor de certificare notificate.
    Art. 48
    (1) Unitatile de tehnica medicala infiintate pana la data aplicarii prezentului act normativ vor continua sa functioneze pana la expirarea termenului de valabilitate a autorizatiei sau avizului de functionare.
    (2) Autorizatiile si certificatele de utilizare eliberate pana la data aplicarii prezentului act normativ vor fi valabile pana la expirarea termenului inscris in acestea.
    (3) Cererile de autorizare aflate in lucru la data intrarii in vigoare a prezentului act normativ vor fi solutionate dupa vechea metodologie.
    Art. 49
    (1) Prezentele norme metodologice vor intra in vigoare la data publicarii lor in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    (2) Pe aceeasi data se abroga Ordinul ministrului sanatatii si familiei nr. 429/2001 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 176/2000 privind dispozitivele medicale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 546 din 3 septembrie 2001, si orice alte dispozitii contrare referitoare la dispozitivele medicale.

    ANEXA 1A

                                ROMANIA
                     MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI

       STRUCTURA DE SPECIALITATE IN DOMENIUL DISPOZITIVELOR MEDICALE

                            AVIZ DE FUNCTIONARE
                       nr. ...... din ..............

    In conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii si Familiei, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Legii nr. 176/2000 privind dispozitivele medicale si in baza documentatiei inaintate Ministerul Sanatatii si Familiei avizeaza functionarea unitatii ................................................,
cu sediul in ................................................................., pentru activitati de:
              ____ ____                                ____ ____
             | DA | NU |                              | DA | NU |
    - import |____|____| comercializare si depozitare |____|____|
                 ____ ____             ____ ____                   ____ ____
                | DA | NU |           | DA | NU |                 | DA | NU |
    - fabricare |____|____| protezare |____|____| optica medicala |____|____|
                                                   ____ ____
                                                  | DA | NU |
    - reparare, verificare si punere in functiune |____|____|

    pentru dispozitivele medicale ............................................ .
                                  (denumirea dispozitivelor medicale, tipul - se
                                  completeaza numai pentru fabricare, protezare,
                                  reparare, verificare si punere in functiune)

    Orice modificare a conditiilor stabilite prin reglementarile Ministerului Sanatatii si Familiei, care au stat la baza avizarii, atrage anularea prezentului aviz de functionare.

    Prezentul aviz de functionare este valabil 5 ani de la data emiterii.

    Data emiterii .....................

                                                            Director,
                                                         ...............

    ANEXA 1B

                                ROMANIA
                     MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI

       STRUCTURA DE SPECIALITATE IN DOMENIUL DISPOZITIVELOR MEDICALE

                        AVIZ DE SCHIMBARE DE SEDIU
                       nr. ...... din ..............

    In conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii si Familiei, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Legii nr. 176/2000 privind dispozitivele medicale si in baza documentatiei inaintate:
    1. certificatul de mentiune de la registrul comertului/inregistrarea in Registrul unic al Ministerului Sanatatii si Familiei;
    2. planul incaperilor, cu precizarea compartimentarilor si a destinatiei acestora, Ministerul Sanatatii si Familiei avizeaza schimbarea sediului unitatii
................................................................................
...............................................................................,
cu activitate de ..............................................................,
din ............................................................................
in ........................................................................... .

    Orice modificare a conditiilor stabilite prin reglementarile Ministerului Sanatatii si Familiei, care au stat la baza avizarii, atrage anularea prezentului aviz.

    Data emiterii ......................

                              Director,
                            .............

    ANEXA 1C

                                  ROMANIA
                     MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI

       STRUCTURA DE SPECIALITATE IN DOMENIUL DISPOZITIVELOR MEDICALE

                          AVIZ DE LIBERA PRACTICA
                       nr. ...... din ..............

    In conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii si Familiei, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Legii nr. 176/2000 privind dispozitivele medicale si in baza documentatiei inaintate Ministerul Sanatatii si Familiei avizeaza pentru activitati de:
                                                   ____ ____
                                                  | DA | NU |
    - reparare, verificare si punere in functiune |____|____|
                 ____ ____
                | DA | NU |
    - protezare |____|____| tipul protezarii ..................................;
                       ____ ____
                      | DA | NU |
    - optica medicala |____|____|

pe ............................................................................,
                              (numele si prenumele)
adresa ....................................................................... .
    Prezentul aviz de libera practica este valabil 5 ani de la data eliberarii.

    Data emiterii .......................

                                   Director,
                                 .............

    ANEXA 1D

                                 ROMANIA
                     MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI

       STRUCTURA DE SPECIALITATE IN DOMENIUL DISPOZITIVELOR MEDICALE

                        CERTIFICAT DE INREGISTRARE
                       a reprezentantului autorizat

                       nr. ...... din ..............

    In conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii si Familiei, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Legii nr. 176/2000 privind dispozitivele medicale si in baza documentatiei inaintate Ministerul Sanatatii si Familiei certifica societatea comerciala ...............................................
...............................................................................
...............................................................................
                          (denumirea si sediul)
ca reprezentant autorizat al producatorului ...................................
.............................................................................. .
                          (denumirea si sediul)
    Orice modificare a conditiilor stabilite prin reglementarile Ministerului Sanatatii si Familiei, care au stat la baza avizarii, atrage anularea prezentului certificat.
    Prezentul certificat este valabil 5 ani de la data emiterii.

    Data emiterii .......................

                                  Director,
                                .............

    ANEXA 1E

                                 ROMANIA
                     MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI

       STRUCTURA DE SPECIALITATE IN DOMENIUL DISPOZITIVELOR MEDICALE

                        CERTIFICAT DE INREGISTRARE
                        a dispozitivelor medicale

                       nr. ...... din ..............

    In conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii si Familiei, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Legii nr. 176/2000 privind dispozitivele medicale si in baza documentatiei inaintate Ministerul Sanatatii si Familiei inregistreaza dispozitivul cu marcaj CE/fara marcaj CE ........................
.............................................................................. .
                         (denumirea si tipul)
    Producator ...............................................................
.............................................................................. .

    Orice modificare a conditiilor stabilite prin reglementarile Ministerului Sanatatii si Familiei, care au stat la baza avizarii, atrage anularea prezentului certificat.

    Prezentul certificat este valabil 5 ani de la data emiterii.

    Data emiterii ......................

                                Director,
                              .............

    ANEXA 1F

                                  ROMANIA
                     MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI

               ORGANISMUL DE CERTIFICARE NOTIFICAT - SVIAM

                               INREGISTRAREA
              dispozitivelor medicale in vederea certificarii

                       nr. ...... din ..............

    In conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii si Familiei, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Legii nr. 176/2000 privind dispozitivele medicale si in baza documentatiei inaintate Organismul de certificare notificat - SVIAM inregistreaza in vederea certificarii dispozitivul medical ............
.............................................................................. .
                           (denumirea si tipul)
    Solicitant ............................................................... .

    Data emiterii ................

                                 Director,
                              ...............

    ANEXA 2A

                CERERE PENTRU ACORDAREA AVIZULUI DE LIBERA PRACTICA

                                   Catre
                      MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
         STRUCTURA DE SPECIALITATE IN DOMENIUL DISPOZITIVELOR MEDICALE

    Subsemnatul ...............................................................
...............................................................................,
   (numele, prenumele, functia, adresa si seria si nr. buletinului/cartii de
                             identitate)
solicit eliberarea avizului de libera practica in domeniul tehnicii medicale.
    Anexez urmatoarele documente:
    1. diploma de studii, in copie;
    2. curriculum vitae;
    3. certificat de sanatate;
    4. certificat de cazier judiciar/declaratie pe propria raspundere, data la biroul notarului public;
    5. adeverinta-recomandare de la ultimul loc de munca;
    6. dovada sustinerii examenului de atestare a capacitatii de practicare a meseriei (numai pentru persoanele care au intrerupt activitatea mai mult de 5 ani si pentru cetatenii straini cu domiciliul stabil in Romania);
    7. diploma de studii echivalata de Ministerul Educatiei si Cercetarii din Romania (numai pentru cetatenii straini cu domiciliul stabil in Romania).

    Data ..................

                               Semnatura ..........

    ANEXA 2B

                                  CERERE
                pentru inregistrare ca reprezentant autorizat

                                  Catre
                     MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
        STRUCTURA DE SPECIALITATE IN DOMENIUL DISPOZITIVELOR MEDICALE

    Subsemnatul ................................................................
                                (numele, prenumele si functia)
solicit inregistrarea unitatii de tehnica medicala, ca reprezentant autorizat
...............................................................................
.............................................................................. .
                             (sigla, sediul, telefon, fax)
    Anexez urmatoarele documente:
    1. statutul societatii/actul constitutiv;
    2. hotararea instantei judecatoresti de infiintare a societatii/actul de infiintare;
    3. certificatul de inmatriculare la registrul comertului/inregistrarea in Registrul unic al Ministerului Sanatatii si Familiei;
    4. notificarea (imputernicirea) de la producatorul pe care il reprezinta;
    5. autorizatia sanitara de functionare;
    6. dovada detinerii spatiului;
    7. planul incaperilor, cu precizarea compartimentarilor si a destinatiei acestora;
    8. lista cuprinzand personalul de specialitate al unitatii, la care se anexeaza copii de pe documentele de studii;
    9. dovada asigurarii serviceului pentru dispozitivele medicale care necesita lucrari de instalare si montaj din obiectul propriu de activitate sau prin unitati specializate, avizate de Ministerul Sanatatii si Familiei.

    Data ...................

                             Semnatura .............

    ANEXA 2C

                                  CERERE
pentru aviz de functionare a unitatii cu activitate de import, depozitare si comercializare

                                  Catre
                     MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
        STRUCTURA DE SPECIALITATE IN DOMENIUL DISPOZITIVELOR MEDICALE

    Subsemnatul ................................................................
                                (numele, prenumele si functia)
solicit avizarea functionarii unitatii de tehnica medicala cu activitate de import, depozitare si comercializare ..........................................
.............................................................................. .
                             (sigla, sediul)
    Anexez urmatoarele documente:
    1. statutul societatii comerciale/actul constitutiv;
    2. hotararea instantei judecatoresti de infiintare a societatii comerciale/actul de infiintare;
    3. certificatul de inmatriculare la registrul comertului/inregistrarea in Registrul unic al Ministerului Sanatatii si Familiei;
    4. autorizatia sanitara de functionare;
    5. dovada detinerii spatiului;
    6. planul incaperilor, cu precizarea compartimentarilor si a destinatiei acestora;
    7. dovada asigurarii serviceului pentru dispozitivele medicale care necesita lucrari de instalare si montaj, din obiectul propriu de activitate, prin unitati specializate avizate de Ministerul Sanatatii si Familiei.

    Data ....................

                               Semnatura .............

    ANEXA 2D

                                CERERE
pentru aviz de functionare a unitatii cu activitate de optica medicala

                                  Catre
                     MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
        STRUCTURA DE SPECIALITATE IN DOMENIUL DISPOZITIVELOR MEDICALE

    Subsemnatul ...............................................................
                            (numele, prenumele si functia)
solicit avizarea functionarii unitatii de tehnica medicala cu activitate de optica medicala ...............................................................
...............................................................................
                              (sigla, sediul)
    Anexez urmatoarele documente:
    1. statutul societatii comerciale/actul constitutiv;
    2. hotararea instantei judecatoresti de infiintare a societatii comerciale/actul de infiintare;
    3. certificatul de inmatriculare la registrul comertului/inregistrarea in Registrul unic al Ministerului Sanatatii si Familiei;
    4. autorizatia sanitara de functionare;
    5. dovada detinerii spatiului;
    6. planul incaperilor, cu precizarea compartimentarilor si a destinatiei acestora;
    7. avizele de libera practica in domeniul opticii medicale pentru personalul de executie (anexa nr. 1C).

    Data ..............

                             Semnatura ..............

    ANEXA 2E

                                 CERERE
pentru aviz de functionare a unitatii cu activitate de fabricatie

                                 Catre
                     MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
          STRUCTURA DE SPECIALITATE IN DOMENIUL DISPOZITIVELOR MEDICALE

    Subsemnatul ...............................................................
                               (numele, prenumele si functia)
solicit evaluarea unitatii de productie, import, comercializare, depozitare a dispozitivelor medicale
...............................................................................
                              (sigla, sediul)
    Anexez urmatoarele documente:
    1. statutul societatii comerciale/actul constitutiv;
    2. hotararea instantei judecatoresti de infiintare a societatii comerciale/actul de infiintare;
    3. certificatul de inmatriculare la registrul comertului/inregistrarea in Registrul unic al Ministerului Sanatatii si Familiei;
    4. autorizatia sanitara de functionare;
    5. autorizatia de mediu;
    6. dovada detinerii spatiului;
    7. planul incaperilor, cu precizarea compartimentarilor si a destinatiei acestora;
    8. lista cuprinzand personalul de specialitate al unitatii, la care se anexeaza copii de pe documentele de studii;
    9. declaratia privind tipul de produse fabricate si capacitatea de productie;
    10. date privind dotarea cu instalatii, utilaje si aparatura:
    - pentru productie;
    - pentru control (materii prime, interfazic, produse finite);
    11. manualul de asigurare a calitatii, care contine datele specifice ale unitatii de productie (conform anexei nr. 3).

    Data ..............

                            Semnatura ..............

    ANEXA 2F

                                 CERERE
pentru aviz de functionare a unitatii cu activitate de reparare, verificare si punere in functiune

                                 Catre
                     MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
            STRUCTURA DE SPECIALITATE IN DOMENIUL DISPOZITIVELOR MEDICALE

    Subsemnatul ...............................................................,
                                (numele, prenumele si functia)
solicit evaluarea unitatii cu activitate de import, reparare, verificare si punere in functiune ............................................................
                                   (sigla, sediul)
    Anexez urmatoarele documente:
    1. statutul societatii comerciale/actul constitutiv;
    2. hotararea instantei judecatoresti de infiintare a societatii comerciale/actul de infiintare;
    3. certificatul de inmatriculare la registrul comertului/inregistrarea in Registrul unic al Ministerului Sanatatii si Familiei;
    4. autorizatia sanitara de functionare;
    5. dovada detinerii spatiului;
    6. planul incaperilor, cu precizarea compartimentarilor si a destinatiei acestora;
    7. avizele de libera practica pentru personalul de executie (anexa nr. 1C);
    8. lista cuprinzand personalul de specialitate al unitatii, la care se anexeaza copii de pe documentele de studii;
    9. declaratia privind prestatiile care fac obiectul de activitate;
    10. date privind dotarea cu aparate de masura, instrumentar si materiale.

    Data ..............

                             Semnatura ..............

    ANEXA 2G

                              CERERE
pentru aviz de functionare a unitatii cu activitate de protezare, reparare,
verificare si punere in functiune a dispozitivelor medicale

                                Catre
                    MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
         STRUCTURA DE SPECIALITATE IN DOMENIUL DISPOZITIVELOR MEDICALE

    Subsemnatul ...............................................................
                              (numele, prenumele si functia)
solicit evaluarea unitatii cu activitate de ...................................
...............................................................................
                              (sigla, sediul)
    Anexez urmatoarele documente:
    1. statutul societatii comerciale/actul constitutiv;
    2. hotararea instantei judecatoresti de infiintare a societatii comerciale/actul de infiintare;
    3. certificatul de inmatriculare la registrul comertului/inregistrarea in Registrul unic al Ministerului Sanatatii si Familiei;
    4. autorizatia sanitara de functionare;
    5. autorizatia de mediu;
    6. dovada detinerii spatiului;
    7. planul incaperilor, cu precizarea compartimentarilor si a destinatiei acestora;
    8. avizele de libera practica pentru personalul de executie (anexa nr. 1C);
    9. lista cuprinzand personalul de specialitate al unitatii, la care se anexeaza copii de pe documentele de studii;
    10. declaratia privind tipul de produse care constituie obiectul de activitate, capacitatea de productie;
    11. date privind dotarea cu instalatii, utilaje, aparate pentru productie si control;
    12. manualul de asigurare a calitatii (anexa nr. 3).

    Data ..............

                           Semnatura ..............

    ANEXA 3

                        MANUAL DE ASIGURARE A CALITATII
             Practica bunei fabricatii pentru dispozitivele medicale

    GMP (GOOD MANUFACTURING PRACTICE)

    1. Prevederi generale:
    - program de asigurare a calitatii.
    2. Organizare si personal.
    3. Constructii:
    - constructie;
    - controlul mediului;
    - igiena si curatenie.
    4. Echipament:
    - echipament de lucru;
    - echipament de masura si control.
    5. Controlul componentelor (materii prime, materiale etc.):
    - componente;
    - componente ale dispozitivelor cu grad inalt de risc.
    6. Controlul procesului de productie:
    - specificatii de fabricatie si proceduri (procese);
    - dispozitive cu grad inalt de risc - specificatii de fabricatie si proceduri (procese);
    - reprocesare a dispozitivelor cu grad inalt de risc.
    7. Controlul impachetarii, al inscriptionarii:
    - etichetare;
    - etichetarea dispozitivelor cu grad inalt de risc;
    - impachetare.
    8. Depozitare, distribuire, instalare:
    - distribuire;
    - inregistrarea, distribuirea dispozitivelor cu grad inalt de risc;
    - instalare.
    9. Evaluarea dispozitivelor:
    - inspectia finala;
    - inspectia finala a dispozitivelor cu grad inalt de risc;
    - investigatia asupra incidentelor.
    10. Inregistrari - baza de date:
    - inregistrarea dispozitivelor;
    - inregistrarea dispozitivelor cu grad inalt de risc;
      trasabilitatea;
      reclamatii.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 183/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 183 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 183/2002
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu