Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 192 din 30 iulie 2004

pentru punerea in aplicare a Regulamentului privind ajutorul de stat in domeniul industriei carbonifere

ACT EMIS DE: CONSILIUL CONCURENTEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 736 din 16 august 2004


SmartCity3


    In baza:
    - Decretului nr. 57/2004 pentru numirea membrilor Plenului Consiliului Concurentei;
    - prevederilor art. 22 alin. (1) si (2) din Legea nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu modificarile si completarile ulterioare,
    avand in vedere avizul favorabil al Consiliului Legislativ,

    presedintele Consiliului Concurentei emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    In urma adoptarii in plenul Consiliului Concurentei se pune in aplicare Regulamentul privind ajutorul de stat in domeniul industriei carbonifere, cuprins in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Compartimentele de specialitate din cadrul Consiliului Concurentei vor urmari punerea in aplicare a prevederilor prezentului ordin.
    Art. 3
    Prezentul ordin si regulamentul mentionat la art. 1 vor fi publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                   Presedintele Consiliului Concurentei,
                             Mihai Berinde

    ANEXA 1

                              REGULAMENT
privind ajutorul de stat in domeniul industriei carbonifere

    In temeiul art. 28 alin. (1) si (2) din Legea concurentei nr. 21/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 22 alin. (1) din Legea nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu modificarile si completarile ulterioare,

    Consiliul Concurentei adopta prezentul regulament.

    Introducere
    Elaborarea unui cadru juridic de reglementare a disciplinei ajutorului de stat reprezinta continuarea procesului de armonizare a legislatiei romanesti cu legislatia europeana, parte a procesului de aderare a Romaniei la Uniunea Europeana.
    Scopul autorizarii de catre Consiliul Concurentei a ajutoarelor acordate de catre stat sau de catre unitatile administrativ-teritoriale, din resurse de stat sau din resurse ale unitatilor administrativ-teritoriale, in domeniul industriei carbonifere este de a urmari masura in care un ajutor de stat este compatibil cu mediul concurential normal existent intr-o economie de piata, in care preturile produselor si tarifele serviciilor sunt determinate pe baza cererii si ofertei.
    Autorizarea de catre Consiliul Concurentei a ajutoarelor de stat in domeniul industriei carbonifere trebuie sa se intemeieze pe o cunoastere precisa si completa a masurilor pe care furnizorul de ajutor de stat intentioneaza a le lua. Acesta trebuie sa prezinte Consiliului Concurentei un raport detaliat, cu informatii complete privind ajutoarele de stat directe sau indirecte pe care intentioneaza a le acorda industriei carbonifere, specificand temeiul si scopul acestor ajutoare, precum si legatura lor cu un plan de acces la rezervele de carbune, respectiv cu un plan de inchidere (acolo unde este cazul).
    Conform principiului proportionalitatii, productia subventionata de carbune trebuie sa fie limitata la ceea ce este strict necesar pentru a contribui efectiv la obiectivele de securitate energetica. Ajutoarele acordate de stat sunt astfel limitate la acoperirea costurilor de investitii sau a pierderilor aferente productiei curente, atunci cand exploatarea face parte dintr-un plan de acces la rezervele de carbune.
    Ajutoarele de stat destinate sa acopere costurile investitiei initiale permit unitatilor de productie, care sunt viabile sau cu sanse de viabilitate economica, sa realizeze investitii tehnice necesare mentinerii unei capacitati de productie competitive.
    Restructurarea industriei carbonifere are repercusiuni sociale si regionale majore, determinate de reducerea activitatii. Unitatile de productie, care nu sunt eligibile pentru ajutor de stat avand ca obiectiv mentinerea accesului la rezervele de carbune, trebuie, in consecinta, sa aiba posibilitatea sa beneficieze temporar de ajutor de stat in vederea ameliorarii consecintelor sociale si regionale antrenate de inchiderea acestora. Acest ajutor de stat va permite, in special, posibilitatea de a pune in aplicare masuri adecvate pentru dezvoltarea sociala si economica in regiunile afectate de restructurare.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Domeniu de aplicare
    Art. 1
    Prezentul regulament are ca obiect stabilirea conditiilor de acordare a ajutorului de stat in domeniul industriei carbonifere, cu scopul restructurarii sectorului minier. Conditiile stipulate au in vedere:
    a) aspectele regionale si sociale legate de restructurarea sectorului;
    b) necesitatea mentinerii, ca masura de protectie, a unei cantitati minimale din productia interna de carbune, in vederea garantarii accesului la aceste rezerve.

    Definitii
    Art. 2
    In sensul prezentului regulament, se definesc urmatorii termeni:
    a) carbune - carbunele de categorie superioara, medie si inferioara, de clasa A si B, asa cum este stabilit in cadrul Sistemului International de Codificare a Carbunilor, adoptat de Comisia Economica a Natiunilor Unite pentru Europa;
    b) planul de acces la rezervele de carbune - planul intocmit de furnizorul de ajutor de stat, care prevede productia unei cantitati minimale de carbune indigen, ce trebuie sa asigure garantarea accesului la rezervele de carbune;
    c) planul de inchidere - planul intocmit de un furnizor de ajutor de stat continand masuri care se finalizeaza prin inchiderea definitiva a unitatilor de productie de carbune;
    d) costurile investitiei initiale - costurile de capital fix direct legate de realizarea unei infrastructuri productive sau de echipamentul necesar pentru extragerea carbunelui in minele in functiune;
    e) costurile de productie - costurile legate de productia curenta, calculate conform art. 11 alin. (3). Acestea acopera, pe langa costurile operatiunilor miniere, si pe cele ale operatiunilor de preparare a carbunelui, in special sortare, spalare si calibrare, precum si transportul pana la punctele de livrare;
    f) pierderile aferente productiei curente - diferenta pozitiva dintre costul de productie al carbunelui extras si pretul de vanzare al carbunelui livrat, rezultat din consimtamantul liber al partilor contractante in conditiile care prevaleaza pe piata mondiala;
    g) agenti economici - companii/societati nationale si societati comerciale care activeaza in industria carbonifera.

    Ajutorul de stat
    Art. 3
    (1) Ajutorul de stat in domeniul industriei carbonifere poate fi considerat compatibil cu un mediu concurential normal, numai daca sunt indeplinite conditiile stipulate la cap. II si nu exclude acordarea de ajutoare de stat in conformitate cu Regulamentul privind ajutorul de stat pentru cercetare si dezvoltare, Regulamentul cu privire la ajutorul de stat pentru protectia mediului si Regulamentul privind ajutorul de stat pentru instruirea angajatilor, puse in aplicare prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 92/2002 privind punerea in aplicare a regulamentelor Consiliului Concurentei, elaborate in baza Legii nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu modificarile ulterioare.
    (2) Ajutorul de stat va acoperi numai costurile legate de carbunele avand ca destinatie productia de energie electrica, productia in cogenerare de energie electrica si termica, de cocs si pentru alimentarea furnalelor in industria siderurgica, in cazul in care exista astfel de utilizari.

    CAP. 2
    Categorii de ajutor

    A. Ajutorul de stat pentru reducerea activitatii
    Art. 4
    Ajutorul de stat de care beneficiaza un agent economic din domeniul industriei carbonifere, destinat expres pentru acoperirea pierderilor aferente productiei curente ale unitatilor de productie, poate fi considerat compatibil cu un mediu concurential normal numai daca indeplineste urmatoarele conditii:
    a) activitatea unitatilor de productie implicate trebuie sa fie parte a unui plan de inchidere, al carui termen este stabilit cel tarziu pana la data de 31 decembrie 2007;
    b) ajutorul de stat notificat pe tona de carbune nu trebuie sa depaseasca diferenta dintre costurile de productie anuale planificate si veniturile anuale planificate. Ajutorul de stat efectiv acordat va face obiectul unei regularizari anuale pe baza costurilor si a veniturilor reale, pana cel tarziu la sfarsitul anului care urmeaza celui pentru care a fost acordat ajutorul;
    c) cuantumul ajutorului tona echivalent carbune nu va conduce la un pret de livrare inferior celui practicat pentru carbunele de calitate similara provenind din tari terte;
    d) acordarea ajutorului de stat nu trebuie sa conduca la nici o distorsionare a concurentei dintre cumparatorii si utilizatorii de carbune;
    e) acordarea ajutorului de stat nu trebuie sa determine o distorsionare a concurentei pe pietele energiei electrice, a productiei in cogenerare de energie electrica si termica, a productiei de cocs si de otel.

    B. Ajutorul de stat pentru acces la rezervele de carbune
    Art. 5
    Se pot acorda ajutoare de stat agentilor economici din domeniul industriei carbonifere, conform art. 6 si 7, destinate unitatilor de productie sau unui grup de unitati de productie, cu conditia ca ajutorul sa contribuie la mentinerea accesului la rezervele de carbune. O unitate de productie poate primi numai unul dintre tipurile de ajutor de stat prevazute la art. 6 si 7, fara posibilitate de cumulare.
    B.1. Ajutorul de stat pentru investitia initiala
    Art. 6
    (1) Ajutorul de stat avand ca scop acoperirea costurilor investitiei initiale in domeniul industriei carbonifere poate fi considerat compatibil cu un mediu concurential normal numai daca indeplineste cumulativ atat conditiile prevazute la art. 4 lit. c), d) si e), precum si urmatoarele:
    a) agentii economici vor intocmi un plan de activitate si un plan de finantare din care sa reiasa ca ajutorul de stat acordat proiectului de investitii respectiv va asigura viabilitatea economica a acestora;
    b) ajutorul de stat notificat si efectiv acordat nu va depasi 30% din costurile totale ale proiectului de investitii, care va permite agentului economic respectiv sa ofere preturi competitive fata de cele practicate pentru carbunele de calitate similara provenind din tari terte.
    (2) Ajutorul de stat pentru investitia initiala se poate acorda fie intr-o singura transa, fie in mai multe transe anuale, fara insa a depasi data de 31 decembrie 2010.
    B.2. Ajutorul de stat pentru productia curenta
    Art. 7
    Ajutorul de stat in domeniul industriei carbonifere avand ca scop acoperirea pierderilor aferente productiei curente poate fi considerat compatibil cu un mediu concurential normal numai daca satisface concomitent atat conditiile prevazute la art. 4 lit. b), c), d) si e), cat si urmatoarele:
    a) activitatea unitatilor de productie sau a grupului de unitati de productie apartinand aceluiasi agent economic trebuie sa fie parte a unui plan de acces la rezervele de carbune;
    b) ajutoarele de stat sunt acordate agentilor economici si destinate unitatilor de productie sau unui grup de unitati de productie care, tinand cont in special de nivelul si evolutia costurilor de productie si in limita cantitatii de carbune indigen care trebuie sa fie produs in conformitate cu planul prevazut la lit. a), asigura cele mai bune perspective economice.

    Ajutorul de stat degresiv
    Art. 8
    Cuantumul total al ajutorului de stat acordat in domeniul industriei carbonifere, in conformitate cu art. 4 si 7, trebuie sa urmeze o tendinta descrescatoare, cu scopul de a conduce la o reducere semnificativa a acestuia. Nici un ajutor de stat pentru reducerea activitatii nu poate fi acordat in aplicarea art. 4 dupa data de 31 decembrie 2007.

    C. Ajutorul de stat pentru acoperirea costurilor exceptionale
    Art. 9
    (1) Ajutorul de stat acordat agentilor economici din domeniul industriei carbonifere care au sau au avut o activitate legata de productia de carbune, avand ca scop acoperirea costurilor care rezulta sau au rezultat din rationalizarea ori restructurarea industriei carbonifere si care nu au legatura cu productia curenta, ca de exemplu datoriile istorice, poate fi considerat compatibil cu un mediu concurential normal daca cuantumul lor nu depaseste aceste costuri. Un astfel de ajutor de stat poate avea ca scop:
    a) acoperirea costurilor inregistrate numai de agentii economici care s-au restructurat sau se restructureaza, in special costurile legate de reabilitarea mediului la minele de carbune care s-au inchis;
    b) costurile inregistrate de mai multi agenti economici.
    (2) Categoriile de costuri rezultate din rationalizarea si restructurarea industriei carbonifere sunt definite in anexa care face parte din prezentul regulament.

    Prevederi comune
    Art. 10
    (1) Valoarea totala a ajutorului de stat acordat in conformitate cu prevederile prezentului regulament va fi calculata luandu-se in considerare ajutoarele de stat destinate aceluiasi obiectiv, in orice forma, din orice alta resursa a statului.
    (2) Orice ajutor de stat de care beneficiaza agentii economici va fi inregistrat in contul de profit si pierdere ca un venit distinct de cifra de afaceri. In cazul in care un agent economic beneficiar al ajutorului de stat acordat in conformitate cu prezentul regulament exercita nu numai o activitate in sectorul minier, ci si o alta activitate economica, fondurile alocate vor face obiectul unui cont separat, astfel incat fluxurile financiare aflate sub incidenta prezentului regulament sa poata fi clar identificate. Fondurile vor fi administrate astfel incat sa nu existe posibilitatea de a fi transferate altor activitati.

    CAP. 3
    Procedurile de notificare, evaluare si autorizare

    Notificarea
    Art. 11
    (1) Ajutorul de stat in domeniul industriei carbonifere este supus dispozitiilor alin. (2) - (12).
    (2) Furnizorii de ajutoare de stat in domeniul industriei carbonifere vor transmite Consiliului Concurentei toate informatiile necesare, astfel incat sa poata fi motivata capacitatea de productie estimata - parte a planului de acces la rezervele de carbune, nivelul minim al productiei care sa asigure garantarea accesului la rezerve, precum si tipurile adecvate de ajutor de stat, asa cum sunt prevazute in prezentul regulament.
    (3) Cuantumul costurilor de productie se calculeaza pe baza documentatiilor trimestriale transmise Consiliului Concurentei de catre agentii economici sau asociatiile de agenti economici care actioneaza in domeniul industriei carbonifere, incluzandu-se in acestea amortizarea si dobanda pentru capitalul imprumutat. Calculul costurilor eligibile privind capitalul imprumutat se intemeiaza pe rata dobanzii pietei si sunt limitate la operatiunile prevazute la art. 2 lit. e).
    (4) In cazul acordarii de ajutoare de stat pentru reducerea activitatii in conformitate cu art. 4, furnizorii de ajutor de stat vor inainta Consiliului Concurentei un plan de inchidere a unitatilor de productie implicate, pana cel tarziu la data de 31 decembrie 2004. Acest plan va include urmatoarele:
    a) identificarea unitatilor de productie;
    b) costurile anuale de productie, reale sau estimate, pentru fiecare unitate de productie, calculate potrivit alin. (3);
    c) productia de carbune anuala estimata a unitatilor de productie care fac obiectul planului de inchidere;
    d) valoarea anuala estimata a ajutorului de stat pentru reducerea activitatii.
    (5) In cazul acordarii de ajutoare de stat pentru investitia initiala, furnizorii de ajutor de stat vor inainta Consiliului Concurentei un plan provizoriu de acces la rezervele de carbune, pana cel tarziu la data de 31 decembrie 2004. Planul trebuie sa contina cel putin criteriile obiective de selectie pe care trebuie sa le indeplineasca unitatile de productie, cum ar fi viabilitatea economica, pentru a putea beneficia de ajutor de stat pentru proiecte de investitii.
    (6) In cazul acordarii de ajutoare de stat pentru productia curenta, furnizorii de ajutor de stat vor inainta Consiliului Concurentei un plan de acces la rezervele de carbune, pana cel tarziu la data de 31 decembrie 2004. Acest plan va cuprinde cel putin urmatoarele elemente:
    a) criteriile de selectie pe care trebuie sa le indeplineasca unitatile de productie pentru a fi incluse in plan;
    b) identificarea agentilor economici care indeplinesc criteriile de selectie;
    c) costurile de productie anuale, reale sau estimate, pentru fiecare unitate de productie apartinand unui agent economic, calculate in conformitate cu alin. (3);
    d) un plan de activitate si un plan de finantare intocmite de agentul economic implicat;
    e) estimarea anuala a productiei de carbune, a unitatilor de productie sau a unui grup de unitati de productie din cadrul aceluiasi agent economic - parte a planului de acces la rezervele de carbune;
    f) cuantumul anual estimat al ajutorului de stat pentru acces la rezervele de carbune;
    g) analiza comparativa intre cantitatea de carbune intern si sursele de energie regenerabila si cantitatea de surse energetice primare care contribuie la realizarea securitatii energetice, in cadrul dezvoltarii durabile si a tendintei prevazute, crescatoare sau descrescatoare.
    (7) Ca parte a notificarii planurilor la care se face referire la alin. (4), (5) si (6), furnizorii de ajutoare de stat vor inainta Consiliului Concurentei toate informatiile cu privire la reducerea emisiei gazelor de sera. Acestea se vor referi in special la reducerea emisiilor rezultate din eforturile depuse pentru a utiliza tehnologii de combustie nepoluante.
    (8) Furnizorii de ajutoare de stat vor notifica agentii economici care sunt parte a planurilor la care se face referire la alin. (4) si (6) pana cel tarziu la sfarsitul lunii decembrie a anului 2004.
    (9) Furnizorii de ajutoare de stat vor informa Consiliul Concurentei despre orice modificare adusa planului initial, inaintat in conformitate cu alin. (4) - (8).
    (10) Furnizorii de ajutoare de stat vor notifica toate masurile de sprijin financiar pe care intentioneaza sa le acorde in domeniul industriei carbonifere, pe perioada unui an, specificand natura acestora, conform art. 4, 5, 6, 7 si 9. Acestia vor inainta Consiliului Concurentei toate informatiile referitoare la calculul costurilor de productie estimate si asocierea acestora cu planul notificat conform alin. (4) - (8).
    (11) Notificarile inaintate de furnizorii de ajutoare de stat vor include cuantumul ajutoarelor de stat si informatii complete referitoare la calculul ajutoarelor de stat anuale efectiv acordate. Acestea vor fi transmise pana cel tarziu la sfarsitul primului semestru al anului ulterior celui in care au fost acordate, iar pana la finele acestuia se vor raporta orice modificari aduse sumelor initiale.
    (12) Notificarile inaintate Consiliului Concurentei de catre furnizorii de ajutoare de stat vor contine in mod obligatoriu toate informatiile necesare verificarii conditiilor si criteriilor prevazute de prezentul regulament.
    Art. 12
    Consiliul Concurentei va analiza masurile de ajutor de stat notificate conform prevederilor art. 11, respectarea conditiilor si criteriilor prevazute de prezentul regulament si va emite o decizie potrivit dispozitiilor Legii nr. 143/1999, cu modificarile si completarile ulterioare.

    CAP. 4
    Dispozitii finale

    Art. 13
    (1) Prezentul regulament intra in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    (2) Dispozitiile prezentului regulament se aplica in conformitate cu Regulamentul privind forma, continutul si alte detalii ale notificarii unui ajutor de stat si in conformitate cu Regulamentul privind pragul minim al ajutorului de stat care nu cade sub incidenta obligatiei de notificare, puse in aplicare prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 27/2000.
    (3) Prezentul regulament se aplica ajutoarelor de stat notificate dupa intrarea sa in vigoare, precum si atunci cand ajutoarele de stat au fost notificate inainte de intrarea sa in vigoare, dar decizia Consiliului Concurentei este ulterioara acestei date sau Consiliul Concurentei nu a emis inca o decizie.
    Prezentul regulament transpune Regulamentul Consiliului European nr. 1.407/2002 din 23 iulie 2002 privind ajutorul de stat in industria carbonifera, publicat in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene (JOCE) nr. L 205 02/08/2002.

    ANEXA 1
    la regulament

                  DEFINIREA COSTURILOR PREVAZUTE LA Art. 9

    1. Categoriile de costuri eligibile pentru acordarea de ajutoare de stat pentru acoperirea costurilor exceptionale, inregistrate numai de agentii economici a caror activitate s-a restructurat sau s-a rationalizat, sunt:
    a) costul platilor sociale compensatorii rezultand din pensionarea anticipata a muncitorilor;
    b) alte cheltuieli exceptionale pentru muncitorii care isi pierd locul de munca in urma restructurarii sau rationalizarii;
    c) plata pensiilor si a indemnizatiilor, in afara sistemului legal, pentru muncitorii care isi pierd locul de munca in urma restructurarii sau rationalizarii si pentru cei indrituiti sa beneficieze de astfel de masuri inainte de restructurare;
    d) cheltuielile suportate de agentii economici pentru reconversia profesionala a muncitorilor, in special costurile pentru pregatirea acestora;
    e) livrarea gratuita a unei cantitati de carbune muncitorilor care isi pierd locul de munca in urma restructurarii sau a rationalizarii, precum si celor care beneficiaza de acest drept anterior restructurarii;
    f) cheltuielile reziduale rezultand din prevederi legale, administrative sau fiscale;
    g) costurile activitatilor suplimentare pentru asigurarea securitatii subterane, in urma inchiderii unitatilor de productie;
    h) pagube cauzate de activitatea miniera, parte a unui plan de inchidere;
    i) costurile legate de reabilitarea fostelor exploatari miniere si, in special:
    - cheltuieli reziduale rezultand din contributiile agentilor economici responsabili cu aprovizionarea cu apa si evacuarea apei uzate/reziduale;
    - alte cheltuieli reziduale rezultand din aprovizionarea cu apa si din evacuarea apei uzate/reziduale;
    j) cheltuieli reziduale pentru acoperirea asigurarilor de sanatate ale fostilor mineri;
    k) amortizarea intrinseca exceptionala, cu conditia ca aceasta sa rezulte din inchiderea unitatilor de productie.
    2. Costurile si provizioanele de costuri inregistrate de mai multi agenti economici sunt:
    a) cresterea contributiilor aferente, in afara sistemului legal, pentru acoperirea cheltuielilor sociale rezultate din diminuarea numarului cotizantilor, datorate restructurarilor;
    b) cheltuielile cauzate de restructurari pentru aprovizionarea cu apa si evacuarea apei uzate/reziduale;
    c) cresterea contributiilor agentilor economici responsabili cu aprovizionarea cu apa si evacuarea apei uzate/reziduale, cu conditia ca aceasta crestere sa decurga dintr o diminuare a productiei de carbune supusa cotizarii, dupa restructurare.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 192/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 192 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu