ORDIN
Nr. 198 din 2 aprilie 2001
pentru aprobarea Normelor metodologice privind procedura, criteriile si
competentele de acordare a inlesnirilor la plata creantelor bugetare
administrate de Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale
ACT EMIS DE: MINISTERUL MUNCII SI SOLIDARITATII SOCIALE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 221 din 2 mai 2001
![SmartCity3](https://citymanager.online/wp-content/uploads/2018/09/b2-700x300.jpg)
Ministrul muncii si solidaritatii sociale,
avand in vedere art. 82 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind
executarea creantelor bugetare, aprobata cu modificari prin Legea nr. 108/1996,
astfel cum a fost modificat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/2001,
in baza art. 7 din Hotararea Guvernului nr. 4/2001 privind organizarea si
functionarea Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale,
emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Normele metodologice privind procedura, criteriile si
competentele de acordare a inlesnirilor la plata creantelor bugetare
administrate de Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale, prevazute in anexa
care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2
La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga orice prevederi
contrare.
Art. 3
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul muncii si solidaritatii sociale,
Marian Sarbu
ANEXA 1
NORME METODOLOGICE
privind procedura, criteriile si competentele de acordare a inlesnirilor la
plata creantelor bugetare administrate de Ministerul Muncii si Solidaritatii
Sociale
1. In temeiul art. 82 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind
executarea creantelor bugetare, aprobata cu modificari prin Legea nr. 108/1996,
astfel cum a fost modificat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/2001,
la cererea temeinic justificata a debitorilor, persoane juridice, indiferent de
forma de organizare si de tipul de proprietate, Ministerul Muncii si
Solidaritatii Sociale poate acorda inlesniri la plata obligatiilor datorate de
catre acestia bugetului asigurarilor sociale de stat si bugetului Fondului
pentru plata ajutorului de somaj.
Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale, Casa Nationala de Pensii si
Alte Drepturi de Asigurari Sociale, Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de
Munca, precum si casele de pensii judetene si Casa de pensii a municipiului
Bucuresti, agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene si Agentia pentru
ocuparea fortei de munca a municipiului Bucuresti, denumite in continuare
organe teritoriale, prin delegare de competenta, pot acorda:
a) esalonari la plata debitelor din:
- contributia de asigurari sociale de stat (CAS);
- contributia la fondul de pensii si alte drepturi de asigurari sociale
pentru agricultori;
- contributia de asigurari sociale a angajatorului;
- contributia de 5% la Fondul pentru plata ajutorului de somaj;
- majorarile de intarziere aferente contributiilor de mai sus, neachitate
la termenul legal.
Esalonarea se poate acorda pe o perioada de maximum 60 de luni, care poate
incepe cu un termen de gratie de pana la 6 luni, cuprins in perioada de
esalonare;
b) amanari la plata debitelor din:
- contributia de asigurari sociale de stat (CAS);
- contributia la fondul de pensii si alte drepturi de asigurari sociale
pentru agricultori;
- contributia de asigurari sociale a angajatorului;
- contributia de 5% la Fondul pentru plata ajutorului de somaj;
- majorarile de intarziere aferente contributiilor de mai sus, neachitate
la termenul legal.
Amanarea se poate acorda pe o perioada de maximum 6 luni;
c) scutiri sau reduceri de majorari de intarziere aferente contributiei de
asigurari sociale de stat (CAS), contributiei la fondul de pensii si alte
drepturi de asigurari sociale pentru agricultori, contributiei de asigurari
sociale a angajatorului, contributiei de 5% la Fondul pentru plata ajutorului
de somaj.
2. Un agent economic debitor nu poate beneficia simultan si de esalonare si
de amanare la plata. Aceste modalitati de inlesnire nu se acorda concomitent
pentru aceleasi debite.
3. a) Inlesnirile la plata pot fi solicitate si acordate atat inaintea
inceperii executarii silite, cat si in timpul efectuarii acesteia.
b) Pentru creante ale bugetului asigurarilor sociale de stat si ale
bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj, pentru care s-au acordat
inlesniri la plata, executarea silita nu va fi pornita sau nu va fi continuata,
dupa caz, de la data comunicarii aprobarii acestora.
4. Nu se acorda inlesniri la plata debitelor din:
a) contributia pentru pensia suplimentara;
b) contributia individuala de asigurari sociale;
c) contributia persoanelor fizice la Fondul pentru plata ajutorului de
somaj.
Pentru majorarile de intarziere aferente contributiilor prevazute la alin.
(1) pot fi acordate esalonari sau amanari la plata, in conditiile prevazute la
pct. 1.
5. Constatarea neachitarii debitelor prevazute la pct. 4 alin. (1)
constituie motiv de respingere a cererii debitorului de acordare a inlesnirilor
la plata. In astfel de situatii conducatorii organelor teritoriale vor dispune
restituirea dosarului.
6. Sumele totale reprezentand contributii si sumele totale reprezentand
majorari de intarziere aferente acestora, perioadele maxime pentru care se pot
acorda inlesnirile, precum si organele competente sa aprobe inlesniri la plata
sunt urmatoarele:
- milioane lei -
________________________________________________________________________________
Plafonul sumei totale a Perioada
Organul competent obligatiilor bugetare (ani)
pe fiecare platitor
____________________________________________________
Amanari, Reduceri,
Amanari, esalonari scutiri Amanari
Esalonari
esalonari majorari majorari
contributii de de
intarziere intarziere
________________________________________________________________________________
a) Casele teritoriale de pana la pana la pana la pana la pana la
pensii 1.000 1.000 1.000 3 luni 3 ani
b) Agentiile teritoriale pana la pana la pana la pana la pana la
pentru ocuparea fortei 1.000 1.000 1.000 3 luni 3 ani
de munca
c) Casa Nationala de Pensii de la de la de la pana la pana la
si Alte Drepturi de 1.000 1.000 1.000 6 luni 5 ani
Asigurari Sociale la la la
10.000 5.000 5.000
d) Agentia Nationala pentru de la de la de la pana la pana la
Ocuparea Fortei de Munca 1.000 1.000 1.000 6 luni 5 ani
la la la
5.000 5.000 5.000
e) Ministerul Muncii si de la de la de la pana la pana la
Solidaritatii Sociale 10.000*) 5.000*) 5.000*) 6 luni 5 ani
respectiv la la
5.000*) 50.000 50.000
la 500.000
________________________________________________________________________________
*) Plafonul minim reprezinta obligatia bugetara corespunzatoare fiecarui
buget.
7. a) Analiza si/sau solutionarea cererilor de acordare a inlesnirilor la
plata se realizeaza de comisiile care se constituie in acest scop la toate
nivelurile de competenta.
b) Ministrul muncii si solidaritatii sociale numeste prin ordin comisia la
nivelul Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale, precum si comisiile la
nivelul Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale,
respectiv al Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, la propunerile
presedintilor acestora.
c) La nivelul organelor teritoriale comisiile se constituie prin decizii
ale directorilor generali, respectiv ale directorilor executivi ai acestora,
dupa caz.
8. Inlesnirile la plata se acorda numai pe baza cererilor motivate ale
debitorilor, insotite in mod obligatoriu de documente justificative ale
acestora.
9. Cererile de acordare a inlesnirilor la plata se depun la organele
teritoriale in raza carora este inregistrat debitorul ca platitor de obligatii
catre bugetul asigurarilor sociale de stat sau catre bugetul Fondului pentru
plata ajutorului de somaj si se inregistreaza in registrul special de evidenta
a solicitarilor de acordare a inlesnirilor la plata.
10. In cazul bugetului asigurarilor sociale de stat, prin aceeasi cerere se
pot solicita mai multe inlesniri la plata obligatiilor cu privire la:
contributia de asigurari sociale de stat (CAS), contributia de asigurari
sociale a angajatorului, contributia la fondul de pensii si alte drepturi de
asigurari sociale pentru agricultori, precum si la majorarile de intarziere
aferente acestora.
11. Cererea de acordare a inlesnirilor la plata obligatiilor catre bugetul
asigurarilor sociale de stat sau catre bugetul Fondului pentru plata ajutorului
de somaj trebuie sa cuprinda:
a) elementele de identificare a platitorului: denumirea, adresa/sediul,
codul fiscal, numarul contului/conturilor de disponibilitati si
unitatea/unitatile bancara/bancare la care este/sunt deschis/deschise; numele,
prenumele si calitatea celor care reprezinta debitorul in relatiile cu tertii;
b) sumele datorate si neachitate distinct, pe categorii de contributii;
c) cauzele care au condus la neachitarea debitelor;
d) natura inlesnirilor solicitate;
e) succinta prezentare a programului de redresare economica si a masurilor
pentru stingerea debitelor;
f) mentiuni referitoare la inlesnirile la plata obligatiilor catre bugetul
asigurarilor sociale de stat sau catre bugetul Fondului pentru plata ajutorului
de somaj, acordate anterior (numerele de inregistrare la organul teritorial,
sumele pe tipuri de obligatii, precum si modul in care acestea au fost
respectate);
g) orice alte elemente si documente considerate utile pentru solutionarea
cererii.
12. Cererea debitorilor de acordare a inlesnirilor la plata trebuie
insotita de urmatoarele documente:
a) copie de pe certificatul de inmatriculare eliberat de oficiul
registrului comertului si de pe codul fiscal al agentului economic care
solicita inlesnirea la plata;
b) copie de pe ultimul bilant contabil si de pe ultima balanta de
verificare, anterioare depunerii cererii;
c) situatia debitorilor si clientilor conform evidentelor contabile,
vechimea debitelor, analiza cauzelor neincasarii sumelor datorate de acestia;
masurile de urmarire intreprinse, numarul de cazuri aflate la instantele de
judecata si sumele datorate, stadiul acestor cazuri, precum si situatia
clientilor pentru care s-a prescris dreptul de recuperare a creantelor,
intocmita in baza documentelor doveditoare existente (se intocmeste pe propria
raspundere a debitorului);
d) situatia creditelor curente si a celor nerambursate la scadenta;
e) declaratie pe propria raspundere privind conturile bancare si depozitele
bancare detinute;
f) declaratie pe propria raspundere privind cota de participare a
debitorului la capitalul social al altor societati comerciale, societati sau
companii nationale, dupa caz, precum si suma investita;
g) copie de pe ultimul act de control intocmit de organele teritoriale;
h) situatia informativa privind calculul riscului de recuperare a
arieratelor, conform modelului prezentat in anexa nr. 1, care se intocmeste de
catre debitor pe baza analizei gradului de risc prezentate in anexa nr. 2;
i) copie de pe hotararea consiliului de administratie in care s-a analizat
si s-a aprobat solicitarea inlesnirii la plata, insotita de programul de
redresare economica;
j) angajamentul scris al debitorului privind plata integrala si la termen a
obligatiilor curente ale anului in curs catre bugetul asigurarilor sociale de
stat si catre bugetul Fondului pentru plata ajutorului de somaj.
13. Pentru stabilirea corecta a sumelor datorate si pentru cunoasterea
altor aspecte necesare in vederea luarii deciziei conducatorii organelor
teritoriale dispun in toate cazurile efectuarea de controale la debitorii care
au depus cereri, pentru actualizarea si confirmarea debitelor pentru care s-au
solicitat inlesniri.
14. a) Rezultatele verificarii se inscriu in procesul-verbal de control.
b) In cazul constatarii unor neconcordante intre debitele constatate si
debitele pentru care se solicita inlesniri se vor efectua corectiile necesare.
c) Organele teritoriale raspund de veridicitatea datelor prezentate in
actele de control.
15. Pe baza cererii, a documentelor anexate si a procesului-verbal de
control se intocmeste, de catre conducatorul compartimentului de control, un
referat cu concluzii si propuneri de solutionare, care trebuie sa cuprinda:
a) realitatea datelor prezentate in cererea de acordare a inlesnirilor la
plata obligatiilor fata de bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul
Fondului pentru plata ajutorului de somaj, solicitantii fiind obligati sa
prezinte toate actele si explicatiile necesare in vederea verificarii;
b) respectarea obligatiilor referitoare la depunerea in termen la organele
teritoriale a declaratiilor privind obligatiile la bugetul asigurarilor sociale
de stat si la bugetul Fondului pentru plata ajutorului de somaj;
c) evaluarea perspectivei economico-financiare a unitatii, precum si
aprecierea asupra posibilitatilor de achitare a debitelor si a obligatiilor
curente in perioada urmatoare (existenta unui program de redresare economica si
a unor contracte ferme care sa asigure utilizarea capacitatilor de productie si
desfacerea produselor si serviciilor solicitantului);
d) stabilirea gradului de risc pentru recuperarea debitelor pe baza
analizei documentatiei;
e) propunerea privind solutionarea cererii.
16. Daca solutionarea cererii depaseste competentele organului teritorial,
acesta va inainta, dupa caz, forurilor superioare prevazute la pct. 6: a)
cererea solicitantului; b) procesul-verbal de control; c) referatul organului teritorial
privind punctul de vedere, propuneri si solutii care reies din analiza
documentatiei, semnat de directorul organului teritorial.
17. Documentatia a carei competenta de solutionare este la nivel ierarhic
superior se inainteaza de catre organele teritoriale:
- pentru Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale, la Directia alte
drepturi de asigurari;
- pentru CNPAS, la Directia generala combatere frauda si executare silita;
- pentru ANOFM, la Directia control fond somaj.
18. Termenele de solutionare a cererilor prin care se solicita inlesniri la
plata sunt urmatoarele:
a) in cel mult 15 zile lucratoare de la data inregistrarii cererii de
acordare a inlesnirilor la plata organul teritorial verifica documentatia
depusa de solicitant si intocmeste referatul privind solutionarea cererii;
b) termenul de inaintare de catre organul teritorial la organul ierarhic
superior a cererilor de acordare a inlesnirilor la plata, care depasesc
competentele organului teritorial, insotite de documentele prevazute la pct. 15
si 16, este de 20 de zile lucratoare de la data inregistrarii cererii;
c) termenul general de solutionare a cererilor de acordare a inlesnirilor
la plata la orice nivel de competenta este de 15 zile lucratoare de la data
inregistrarii cererii la organul competent. Termenul de 15 zile curge de la
data primirii documentatiei in forma completa;
d) in cazul in care solutionarea cererii este de competenta Guvernului
Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale va propune, in termen de 15 zile
lucratoare de la data analizarii documentatiei in cadrul comisiei, acordarea
inlesnirilor solicitate prin hotarare a Guvernului.
19. Comisiile analizeaza cererile de acordare a inlesnirilor la plata si
pentru fiecare cerere se emite o decizie de aprobare sau de respingere, dupa
caz. Decizia este definitiva.
20. Deciziile se aduc la cunostinta atat debitorului, cat si
compartimentelor care tin evidenta pe platitor din cadrul organelor
teritoriale.
21. Decizia de solutionare a cererilor de acordare a inlesnirilor la plata,
pentru orice nivel de competenta, se transmite debitorului prin organele
teritoriale.
22. a) Decizia cuprinde graficul de plata a obligatiilor pentru care s-au
aprobat inlesniri la plata si conditiile care trebuie indeplinite pentru
mentinerea valabilitatii inlesnirii.
b) O data cu transmiterea deciziei de aprobare a inlesnirii la plata
organele teritoriale calculeaza si anexeaza in scris debitorului cuantumul
majorarilor ce trebuie achitate la fiecare rata.
23. Inlesnirile la plata obligatiilor catre bugetul asigurarilor sociale de
stat si bugetul Fondului pentru plata ajutorului de somaj isi mentin
valabilitatea daca sunt indeplinite urmatoarele conditii:
a) constituirea de catre debitor a unei garantii in termen de 60 de zile de
la data comunicarii deciziei de aprobare a inlesnirii la plata, in functie de
gradul de risc. Garantia poate fi constituita atat ca depozit la trezoreria
organului teritorial la care debitorul este inregistrat ca platitor, cat si sub
forma unei scrisori de garantie bancara. Garantia poate fi utilizata pentru
stingerea atat a ratelor, cat si a obligatiilor curente in cazurile in care
debitorul este in imposibilitatea achitarii acestora la termenele prevazute in
grafic sau la scadenta, dupa caz, cu conditia reintregirii garantiei pana la
urmatorul termen de plata din esalonare. In cazul scrisorii de garantie,
utilizarea efectiva a garantiei se face la solicitarea organului teritorial,
adresata bancii garante, pe baza cererii debitorului care invoca
imposibilitatea de plata. Atunci cand s-a constituit garantia la trezorerie,
aceasta se utilizeaza la cererea debitorului adresata organului teritorial;
b) in termen de 20 de zile de la data primirii deciziei de aprobare a inlesnirilor
la plata, debitorul va face dovada ca nu mai are obligatii neachitate, altele
decat cele ce fac obiectul inlesnirilor la plata, si va stabili impreuna cu
organul teritorial cuantumul majorarilor datorate de la data ultimului control
si pana la data deciziei de acordare a inlesnirilor la plata, suma care va
corecta graficul ultimelor rate de esalonare sau va fi achitata in luna
urmatoare expirarii perioadei de amanare;
c) achitarea integrala si la termen a obligatiilor curente de catre
debitor. In cazul in care obligatiile curente nu se achita la scadenta se
mentine valabilitatea inlesnirii la plata daca sumele datorate la plata se
achita pana la data de 29 decembrie a fiecarui an fiscal impreuna cu majorarile
de intarziere aferente acestora;
d) achitarea lunara a majorarilor de intarziere calculate si datorate
pentru perioada de acordare a inlesnirilor la plata. De la data deciziei de
acordare a inlesnirilor la plata pentru sumele esalonate sau amanate, cu
exceptia majorarilor de intarziere, se datoreaza si se calculeaza majorari,
conform prevederilor legale. Pe perioada de gratie acordata la esalonare si pe
perioada amanarii la plata majorarile datorate pentru debitul esalonat sau
amanat se achita lunar;
e) inlesnirile la plata obligatiilor se pot acorda si cu alte conditii care
se considera stimulative pentru incasarea veniturilor bugetare, cu respectarea
prevederilor legale.
24. Cererile de acordare a inlesnirilor la plata care nu intrunesc
conditiile pentru a fi solutionate favorabil se restituie solicitantilor, cu
motivatia corespunzatoare, prin intermediul organelor teritoriale.
25. Evidentierea, urmarirea si controlul incasarii sumelor pentru care s-au
acordat inlesniri la plata, a contributiilor curente, a garantiei si a majorarilor
datorate pe perioada inlesnirii la plata, la termenele de plata aprobate, cad
in sarcina organelor teritoriale.
26. a) Organele teritoriale organizeaza evidenta separata a inlesnirilor la
plata si raporteaza prin posta electronica Directiei alte drepturi de asigurari
din cadrul Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale informarea privind
acordarea si realizarea inlesnirilor la plata obligatiilor catre bugetul
asigurarilor sociale de stat si bugetul Fondului pentru plata ajutorului de
somaj.
b) Directia alte drepturi de asigurari din cadrul Ministerului Muncii si
Solidaritatii Sociale transmite Consiliului Concurentei informatiile
referitoare la inventarul ajutoarelor de stat, potrivit dispozitiilor legale
care reglementeaza ajutorul de stat.
27. Pe perioada pentru care s-au acordat inlesniri la plata cursul
prescriptiei se suspenda.
28. Inlesnirile la plata aprobate devin nule si nu produc efecte, daca nu
au fost respectate conditiile in care au fost acordate: constituirea garantiei,
plata contributiilor curente la termenul prevazut de lege, plata ratelor
esalonate sau a sumelor amanate la plata la termenele aprobate si comunicate si
achitarea majorarilor datorate pe perioada esalonarii.
29. Pierderea valabilitatii inlesnirilor la plata acordate conduce la
executarea silita pentru intreaga suma neplatita si la obligatia de plata a
majorarilor de intarziere recalculate de la data la care termenele si/sau
conditiile nu au fost respectate.
30. In situatia in care amanarea la plata aprobata nu s-a respectat, in
sensul neachitarii integrale si la termenul aprobat a sumei totale amanate la
plata, majorarile de intarziere se calculeaza, incepand cu ziua imediat
urmatoare acestui termen, pentru suma ramasa in plata. Acest principiu se aplica
si in cazul nerespectarii esalonarii aprobate, incepand cu primul termen de
plata, dupa expirarea perioadei de gratie.
31. O noua cerere pentru acordarea unor inlesniri la plata obligatiilor
catre bugetul asigurarilor sociale de stat si catre bugetul Fondului pentru
plata ajutorului de somaj nu poate fi depusa timp de 6 luni de la data
nerespectarii inlesnirilor la plata anterioare.
32. Dispozitiile prezentului ordin se aplica cererilor depuse dupa data
publicarii acestuia in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
33. Cererile de acordare a inlesnirilor la plata depuse si nesolutionate
inainte de data intrarii in vigoare a prezentului ordin se vor actualiza si se
vor solutiona conform prevederilor acestuia.
34. Inlesnirile la plata acordate anterior se deruleaza in continuare, in
conditiile prevazute de actele normative in baza carora au fost acordate.
ANEXA 1
SITUATIA INFORMATIVA
privind calculul riscului de recuperare a creantelor la bugetul asigurarilor
sociale de stat si la bugetul Fondului pentru plata ajutorului de somaj
______________________________________________________________________________
| Identificarea debitorului | Total arierate
|
| | Debite
|
| | Majorari
|
|________________________________________|_____________________________________|
| Sediul |
|
|________________________________________|_____________________________________|
| Codul fiscal |
|
|________________________________________|_____________________________________|
______________________________________________________________________________
| | | Valori - | Punctaj
|
| | | miliarde lei/Date |
|
|____|___________________________________________|___________________|_________|
| 1. | Suma totala pentru care se solicita | |
|
| | inlesniri la plata | | |
|____|___________________________________________|___________________|_________|
| 2. | Vechimea agentului economic (data | |
|
| | inceperii activitatii) | |
|
|____|___________________________________________|___________________|_________|
| 3. | Vechimea arieratelor (data celui mai | |
|
| | vechi arierat) | |
|
|____|___________________________________________|___________________|_________|
| 4. | Mobilitatea agentului economic (schimbarea| |
|
| | sediului in ultimii 5 ani - da/nu) | |
|
|____|___________________________________________|___________________|_________|
| 5. | Date privind capitalul social: | |
|
| | - capital social roman | |
|
| | - capital social strain | |
|
|____|___________________________________________|___________________|_________|
| 6. | Indatorarea financiara (total datorii | |
|
| | bugetare + datorii pe termen scurt si | |
|
| | mediu)/cifra de afaceri: | |
|
| | - total datorii bugetare | |
|
| | - total datorii pe termen scurt si mediu | | |
| | - cifra de afaceri | |
|
|____|___________________________________________|___________________|_________|
| 7. | Date privind controlul bugetar (data | |
|
| | ultimului control bugetar) | |
|
|____|___________________________________________|___________________|_________|
| 8. | Rezultatele controlului bugetar | |
|
| | (diferente constatate prin controlul | |
|
| | bugetar/total obligatii declarate pe | |
|
| | perioada verificata): | |
|
| | - total diferente constatate | |
|
| | - total obligatii declarate | |
|
|____|___________________________________________|___________________|_________|
| 9. | Date privind declaratiile referitoare | |
|
| | la bugetul asigurarilor sociale de stat | |
|
| | si bugetul Fondului pentru plata | |
|
| | ajutorului de somaj (numarul de | |
|
| | declaratii depuse in cursul ultimelor | |
|
| | 24 de luni) | |
|
|____|___________________________________________|___________________|_________|
|10. | Date privind obligatiile de plata | |
|
| | (total obligatii platite in cursul | |
|
| | ultimelor 24 de luni, inclusiv in urma | |
|
| | controlului bugetar/total obligatii | |
|
| | inregistrate din declaratii si | |
|
| | control bugetar): | |
|
| | - total obligatii platite, | |
|
| | inclusiv din control bugetar | |
|
| | - total obligatii declarate, | |
|
| | inclusiv prin control bugetar | |
|
|____|___________________________________________|___________________|_________|
| | TOTAL: | |
|
|____|___________________________________________|___________________|_________|
ANEXA 2
ANALIZA GRADULUI DE RISC
______________________________________________________________________________
| Identificarea debitorului | Total arierate |
| | Debite
|
| | Majorari
|
|________________________________________|_____________________________________|
| Sediul |
|
|________________________________________|_____________________________________|
| Codul fiscal |
|
|________________________________________|_____________________________________|
______________________________________________________________________________
| | | Informatii de evaluare | Punctaj
|
|____|________________________________|______________________________|_________|
| 1. | Suma totala solicitata pentru | Suma ceruta > 1 miliard lei |
5 |
| | acordarea de inlesniri la plata| Suma ceruta < 1 miliard lei |
2 |
|____|________________________________|______________________________|_________|
| 2. | Vechimea agentului economic | Data de incepere a |
|
| | |activitatii agentului economic|
|
| | | - mai mult de 2 ani | 2
|
| | | - mai putin de 2 ani | 5
|
|____|________________________________|______________________________|_________|
| 3. | Vechimea arieratelor | Vechimea arieratului: |
|
| | | - mai putin de 2 ani | 2
|
| | | - mai mult de 2 ani | 5
|
|____|________________________________|______________________________|_________||
4. | Mobilitatea agentului economic | - schimbarea sediului in | |
| | | ultimii 5 ani | 5
|
| | | - sediu stabil in |
|
| | | ultimii 5 ani | 2
|
|____|________________________________|______________________________|_________|
| 5. | Date privind capitalul social | - agenti economici cu capital|
|
| | | strain cu valoare active <
| |
| | | arierate | 5
|
| | | - agenti economici cu capital|
|
| | | strain cu valoare active >
| |
| | | arierate | 2
|
| | | - agenti economici romani cu |
|
| | | valoare active < arierate |
5 |
| | | - agenti economici romani cu |
|
| | | valoare active > arierate |
2 |
|____|________________________________|______________________________|_________||
6. | Indatorarea financiara | - indatorare financiara pe | |
| | | termen mediu si scurt*) |
|
| | | < 10% din cifra de afaceri |
2 |
| | | - indatorare financiara pe |
|
| | | termen mediu si scurt*) |
|
| | | > 10% din cifra de afaceri |
5 |
|____|________________________________|______________________________|_________|
| 7. | Datele privind controlul | data ultimului control |
|
| | bugetar | bugetar: |
|
| | | - mai putin de 3 ani | 2
|
| | | - mai mult de 3 ani | 5
|
|____|________________________________|______________________________|_________|
| 8. | Rezultatele controlului bugetar| raport: diferente constatate |
|
| | | prin controlul bugetar/ |
|
| | | Total declarat in cursul |
|
| | | perioadei verificate |
|
| | | (debite): |
|
| | | - > 20% |
5 |
| | | - < 20% |
2 |
|____|________________________________|______________________________|_________|
| 9. | Datele privind declaratiile | Numarul declaratiilor depuse |
|
| | bugetare | in cursul ultimelor 24 de | |
| | | luni: |
|
| | | - 24 | -5
|
| | | - > 20 |
2 |
| | | - intre 10 si 19 | 5
|
| | | - < 10 |
10 |
|____|________________________________|______________________________|_________|
|10. | Date privind obligatiile de | Total platite in cursul |
|
| | plata | ultimelor 24 de luni |
|
| | | (declaratie si control |
|
| | | bugetar, debite + majorari) |
|
| | | la trezorerie/ |
|
| | | Total declarat si control |
|
| | | bugetar in cursul aceleiasi |
|
| | | perioade: |
|
| | | - total platit/total |
|
| | | declarat > 1 |
0 |
| | | - total platit/total |
|
| | | declarat < 1 |
10 |
|____|________________________________|______________________________|_________|
| | | TOTAL: |
|
|____|________________________________|______________________________|_________|
*) = (total datorii bugetare + datorii pe termen scurt si mediu)/cifra de
afaceri
NOTA:
Garantiile solicitate de comisiile constituite la nivelul organelor
competente, pe baza punctajului total rezultat din analiza gradului de risc de
recuperare a creantelor, sunt:
- pana la contravaloarea unei rate medii din esalonare, pentru risc minim
(11 - 15 puncte);
- contravaloarea a 1 - 2 rate medii din esalonare, pentru risc mediu (16 -
45 de puncte);
contravaloarea a 2 4 rate medii din esalonare, pentru risc maxim (46
60 de puncte).
Cuantumul garantiei stabilite de catre comisii se mentioneaza in mod expres
in adresa de comunicare a aprobarii cererii de acordare a inlesnirilor la
plata.