Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 127 din  8 mai 2002

pentru aprobarea Normelor metodologice privind gestionarea Fondului de ameliorare a fondului funciar, constituit potrivit anexei nr. 1 la Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicata, cu modificarile ulterioare

ACT EMIS DE: MINISTERUL ADMINISTRATIEI PUBLICE - Nr. 127


SmartCity3

              MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR - Nr. 202
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 359 din 29 mai 2002

    Ministrul administratiei publice si ministrul agriculturii, alimentatiei si padurilor,
    avand in vedere prevederile art. 19 alin. (3) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001 si Ordinul ministrului administratiei publice si al ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor nr. 5.120/441/2001 pentru aprobarea Regulamentului privind continutul documentatiilor referitoare la scoaterea terenurilor din circuitul agricol, necesare amplasarii obiectivelor de investitii, si a Regulamentului privind continutul documentatiei pentru schimbarea categoriilor de folosinta a terenurilor agricole,
    in temeiul prevederilor art. 9 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 8/2001 privind infiintarea, organizarea si functionarea Ministerului Administratiei Publice si ale Hotararii Guvernului nr. 362/2002 privind functionarea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor,
    emit urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Normele metodologice privind gestionarea Fondului de ameliorare a fondului funciar, constituit potrivit anexei nr. 1 la Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicata, cu modificarile ulterioare, prezentate in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor si Oficiul National de Cadastru, Geodezie si Cartografie vor aduce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 3
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si va intra in vigoare la data publicarii.

                      Ministrul administratiei publice,
                                Octav Cozmanca

              Ministrul agriculturii, alimentatiei si padurilor,
                                  Ilie Sarbu

    ANEXA 1

                              NORME METODOLOGICE
privind gestionarea Fondului de ameliorare a fondului funciar, constituit potrivit anexei nr. 1 la Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicata, cu modificarile ulterioare

    CAP. 1
    Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor

    1. Fondul de ameliorare a fondului funciar, aflat la dispozitia Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor, constituit din taxe platite de persoanele fizice si juridice solicitante pentru scoaterile din circuitul agricol, in proportia stabilita prin Ordinul ministrului administratiei publice si al ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor nr. 5.120/441/2001, va fi folosit astfel:
    a) pentru stabilirea perimetrelor de ameliorare, proiectarea, executia lucrarilor de ameliorare si urmarirea executiei lucrarilor din perimetrele de ameliorare prevazute in proiectele tehnice si pentru receptia partiala si finala.
    Delimitarea perimetrelor de ameliorare se face de catre comisii de specialisti ale caror componenta si atributii sunt reglementate prin Hotararea Guvernului nr. 786/1993 pentru aprobarea Regulamentului privind stabilirea grupelor de terenuri care intra in perimetrele de ameliorare, precum si componenta, functionarea si atributiile comisiilor de specialisti constituite pentru delimitarea perimetrelor de ameliorare;
    b) pentru acoperirea unor cheltuieli necesare furnizarii informatiilor privind calitatea solurilor, prin intocmirea de studii pedologice si de bonitare a terenurilor de catre oficiul de studii pedologice si agrochimice, la solicitarea directiei generale pentru agricultura si industrie alimentara.
    2. Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor stabileste bugetul de venituri si cheltuieli, precum si lista studiilor de inventariere, proiectelor, lucrarilor noi si a lucrarilor in continuare. Lucrarile in continuare se stabilesc in baza inventarelor de lucrari la finele anului precedent.
    Contractarea studiilor, a proiectelor si executia lucrarilor prevazute in lista se fac in conformitate cu reglementarile privind achizitiile publice.
    Decontarea studiilor, proiectelor si a lucrarilor de amenajare, ameliorare si punere in valoare a terenurilor degradate si poluate se efectueaza pe baza documentelor de plata, verificate si aprobate de directiile generale pentru agricultura si industrie alimentara judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
    Documentatiile tehnico-economice elaborate potrivit reglementarilor legale se avizeaza de directiile generale pentru agricultura si industrie alimentara judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, si se aproba de Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor.
    Decontarea lucrarilor cuprinse in perimetrele de ameliorare se asigura prin Trezoreria statului, prin contul 50.57 "Disponibil din Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinatie agricola", deschis pe seama directiilor generale pentru agricultura si industrie alimentara judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, beneficiare.
    In functie de derularea procesului investitional si a soldului Fondului de ameliorare a fondului funciar cu destinatie agricola, Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor, in calitate de ordonator principal de credite, va reactualiza in cursul anului bugetul si lista cu lucrarile de ameliorare.
    3. Evidentierea in contabilitate a veniturilor, cheltuielilor si a disponibilitatilor Fondului de ameliorare a fondului funciar cu destinatie agricola se face potrivit Planului de conturi pentru institutii publice, aprobat prin Ordinul ministrului finantelor nr. 324/1994, cu modificarile ulterioare, utilizandu-se in principal urmatoarele conturi:
    119.01 "Disponibil din fonduri cu destinatie speciala"
    213 "Alte decontari"
    337 "Fonduri cu destinatie speciala", analitic 337.42 "Fondul de ameliorare a fondului funciar"
    421 "Cheltuieli din fonduri cu destinatie speciala".
    Disponibilitatile, veniturile si cheltuielile din Fondul de ameliorare a fondului funciar se raporteaza in anexa nr. 15 la Darea de seama contabila trimestriala si anuala pentru institutii publice, la randul 20, si se aduna in totalul de la randul 01.
    Monografia privind inregistrarea in contabilitate a principalelor operatiuni privind constituirea si utilizarea Fondului de ameliorare a fondului funciar este urmatoarea:
 ______________________________________________________________________________
| La Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si        |            |            |
| Padurilor                                          |            |            |
|____________________________________________________|____________|____________|
| Incasarea taxelor datorate de persoanele fizice si |     119.01 |     337.42 |
| juridice, potrivit legii, pentru scoaterea         |            |            |
| definitiva din circuitul agricol                   |            |            |
|____________________________________________________|____________|____________|
| Inregistrarea dobanzii calculate pentru            |     119.01 |     337.42 |
| disponibilitatile aflate in cont                   |            |            |
|____________________________________________________|____________|____________|
| Transmiterea sumelor la directiile generale pentru |213/analitic|     119.01 |
| agricultura si industrie alimentara, pentru        |  distinct  |            |
| efectuarea cheltuielilor potrivit bugetului aprobat|            |            |
|____________________________________________________|____________|____________|
| La sfarsitul anului, preluarea cheltuielilor       |        421 |213/analitic|
| efectuate de directiile generale pentru agricultura|            |  distinct  |
| si industrie alimentara                            |            |            |
|____________________________________________________|____________|____________|
| La sfarsitul anului, inchiderea contului de        |     337.42 |        421 |
| cheltuieli efectuate in cursul anului din Fondul   |            |            |
| de ameliorare a fondului funciar                   |            |            |
|____________________________________________________|____________|____________|
| La directiile generale pentru agricultura si       |            |            |
| industrie alimentara                               |            |            |
|____________________________________________________|____________|____________|
| Evidentierea sumelor de la Ministerul Agriculturii,|     119.01 |213/analitic|
| Alimentatiei si Padurilor pentru efectuarea        |            |  distinct  |
| cheltuielilor prevazute in bugetul aprobat         |            |            |
|____________________________________________________|____________|____________|
| Efectuarea cheltuielilor potrivit bugetului aprobat|        421 |     119.01 |
|____________________________________________________|____________|____________|
| La sfarsitul anului, inchiderea contului de        |213/analitic|        421 |
| cheltuieli                                         |  distinct  |            |
|____________________________________________________|____________|____________|

    4. Receptia se face potrivit Hotararii Guvernului nr. 273/1994 pentru aprobarea Regulamentului de receptie a lucrarilor de constructii si instalatii aferente acestora, astfel:
    - la terminarea lucrarilor sau a unor obiecte ori parti de obiecte, cand acestea pot functiona independent. La decontare se va prezenta procesul-verbal de receptie, conform anexei nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 273/1994, si situatiile de lucrari aprobate de directia generala pentru agricultura si industrie alimentara judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti;
    - la expirarea perioadei de garantie de minimum un an, cand se va convoca receptia finala si se va prezenta la Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor procesul-verbal de receptie finala incheiat conform anexei nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 273/1994.
    Receptiile se fac de o comisie de specialisti, constituita din 5 - 7 persoane, numita de directiile generale pentru agricultura si industrie alimentara judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, din care trebuie sa faca parte reprezentanti ai directiei generale pentru agricultura si industrie alimentara, ai oficiului de studii pedologice si agrochimice, ai oficiului de cadastru, geodezie si cartografie, ai consiliilor locale si proprietarii ale caror terenuri fac obiectul perimetrului de ameliorare, in prezenta proiectantului si executantului lucrarii, care convoaca comisia.
    Pentru realizarea lucrarilor din Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinatie agricola oficiile de studii pedologice si agrochimice judetene asigura urmarirea executiei acestora.
    Comisia de receptie va analiza daca s-au executat toate lucrarile de amenajare si ameliorare la parametrii prevazuti in documentatia tehnico-economica aprobata.
    Procesele-verbale de receptie se difuzeaza, prin grija directiilor generale pentru agricultura si industrie alimentara judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, conform prevederilor art. 44 si 45 din Hotararea Guvernului nr. 273/1994.
    Predarea-primirea lucrarilor terminate se va face prin proces-verbal incheiat intre directiile generale pentru agricultura si industrie alimentara judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, executant, proprietarii de teren si reprezentantul administratiei publice locale.
    In actul de receptie si de predare-primire se vor specifica suprafata si folosinta agricola, starea de calitate a terenului ameliorat, recomandari si masuri privind mentinerea si cresterea fertilitatii acestuia, precum si eventualele restrictii cu privire la sortimentul culturilor si agrotehnica acestora.
    Pe baza actului de receptie si de predare-primire, directiile generale pentru agricultura si industrie alimentara judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, vor comunica oficiilor judetene de cadastru, geodezie si cartografie modificarile survenite referitoare la categoriile de folosinta a terenurilor amenajate cuprinse in perimetrul de ameliorare.
    Oficiul de studii pedologice si agrochimice, unitate de specialitate din subordinea directiei generale pentru agricultura si industrie alimentara, realizeaza actiunile prevazute in anexa nr. 3 la Ordinul ministrului administratiei publice si al ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor nr. 5.120/441/2001.
    5. Lucrarile aflate in derulare conform contractelor incheiate cu fostele oficii de cadastru agricol si organizarea teritoriului agricol judetene si al municipiului Bucuresti si programului aprobat pentru 2001, care nu au fost inventariate si receptionate de directiile generale pentru agricultura si industrie alimentara judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, pana la data de 31 decembrie 2001, se vor prelua de catre directia generala pentru agricultura si industrie alimentara prin intocmirea unui act aditional cuprinzand proiectantii si executantii lucrarilor finantate din Fondul de ameliorare a fondului funciar, preluandu-se in acest scop toate documentele privind perimetrele de ameliorare in derulare de la fostele oficii de cadastru agricol si organizarea teritoriului agricol.
    Receptiile si situatiile de plata depuse la Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor, decontate partial, nedecontate sau incheiate anterior datei de 1 iulie 2001, ori nedepuse la Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor vor fi decontate de Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor prin directiile generale pentru agricultura si industrie alimentara judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
    6. In utilizarea Fondului de ameliorare a fondului funciar cu destinatie agricola Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor indeplineste atributiile si raspunderile ordonatorilor principali de credite bugetare, stabilite prin Legea finantelor publice nr. 72/1996, iar directiile generale pentru agricultura si industrie alimentara judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, au calitatea de autoritate contractanta.

    CAP. 2
    Ministerul Administratiei Publice - Oficiul National de Cadastru, Geodezie si Cartografie

    1. Fondul de ameliorare a fondului funciar, aflat la dispozitia Ministerului Administratiei Publice, respectiv a Oficiului National de Cadastru, Geodezie si Cartografie, constituit din taxe platite de persoanele fizice si juridice solicitante pentru scoaterea terenurilor din circuitul agricol, in proportia stabilita prin Ordinul ministrului administratiei publice si al ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor nr. 5.120/441/2001, va fi folosit pentru urmatoarele lucrari:
    a) furnizarea de date si informatii din evidenta cadastrala cu privire la pozitionarea terenurilor propuse pentru imbunatatiri funciare, planimetric si altimetric, pe baza sistemei geodezice nationale si regionale;
    b) efectuarea de masuratori cadastrale, bornarea si delimitarea terenurilor;
    c) materializarea punctelor din reteaua de indesire si reteaua de ridicare, insotite de descrieri topografice si schite de reperaj pentru terenurile la care urmeaza sa se efectueze imbunatatiri funciare;
    d) efectuarea operatiunilor de indesire si completare a retelei geodezice pentru masurarea corecta a terenului pe categorii de folosinta, destinatie si proprietari;
    e) participarea efectiva la lucrarile de evaluare a terenurilor propuse pentru imbunatatiri funciare si organizarea teritoriului;
    f) alte cheltuieli curente si de capital pentru procurarea de instrumente necesare efectuarii lucrarilor de specialitate.
    2. In utilizarea Fondului de ameliorare a fondului funciar, pentru destinatia stabilita conform Ordinului ministrului administratiei publice si al ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor nr. 5.120/441/2001, Oficiul National de Cadastru, Geodezie si Cartografie indeplineste atributiile si raspunderile ordonatorilor secundari de credite, stabilite prin Legea finantelor publice nr. 72/1996.
    In conformitate cu prevederile art. II pct. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/2001 privind modificarea si completarea Legii nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole si celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 si ale Legii nr. 169/1997, precum si modificarea si completarea Legii nr. 18/1991, republicata, soldul Fondului de ameliorare a fondului funciar constituit potrivit legii, ramas neutilizat la finele anului, se reporteaza in anul urmator si se utilizeaza cu aceeasi destinatie.
    3. Evidentierea in contabilitate a veniturilor si cheltuielilor aferente scoaterii din circuitul agricol se face potrivit Planului de conturi pentru institutiile publice, aprobat prin Ordinul ministrului finantelor nr. 324/1994, cu modificarile ulterioare, utilizandu-se in principal urmatoarele conturi:
    119.01 "Disponibil din fonduri cu destinatie speciala si de redistribuire"
    120 "Disponibil al institutiei publice finantate din venituri extrabugetare - analitic corespondent"
    213 "Alte decontari"
    231 "Creditori - analitic corespondent"
    337 "Fonduri cu destinatie speciala - analitic corespondent"
    420 "Cheltuieli ale institutiei publice finantate din venituri extrabugetare - analitic corespondent"
    421 "Cheltuieli din fonduri cu destinatie speciala"
    520 "Venituri extrabugetare ale institutiei publice - analitic corespondent".
    Disponibilitatile, veniturile si cheltuielile din Fondul de ameliorare a fondului funciar se raporteaza in anexa nr. 15 la Darea de seama contabila trimestriala si anuala pentru institutii publice, la randul 20, si se aduna in totalul de la randul 01.
    Monografia privind inregistrarea in contabilitate a principalelor operatiuni privind constituirea si utilizarea Fondului de ameliorare a fondului funciar este urmatoarea:
 ______________________________________________________________________________
| La O.N.C.G.C.                                      |            |            |
|____________________________________________________|____________|____________|
| Incasarea taxelor datorate de persoanele fizice si |     119.01 |     337.02 |
| juridice, potrivit legii, pentru scoaterea         |            |            |
| definitiva din circuitul agricol                   |            |            |
|____________________________________________________|____________|____________|
| Inregistrarea dobanzii calculate pentru            |     119.01 |     337.02 |
| disponibilitatile aflate in cont                   |            |            |
|____________________________________________________|____________|____________|
| Transmiterea sumelor la O.J.C.G.C. pentru          |     213.02 |     119.01 |
| efectuarea de cheltuieli                           |            |            |
|____________________________________________________|____________|____________|
| La sfarsitul anului, preluarea cheltuielilor       |        421 |     213.02 |
| efectuate de O.J.C.G.C.                            |            |            |
|____________________________________________________|____________|____________|
| La sfarsitul anului, inchiderea contului de        |     337.02 |        421 |
| cheltuieli efectuate in cursul anului din Fondul   |            |            |
| de ameliorare a fondului funciar                   |            |            |
|____________________________________________________|____________|____________|
| La O.J.C.G.C.                                      |            |            |
|____________________________________________________|____________|____________|
| Incasarea sumelor de catre O.J.C.G.C., transmise   |120/analitic|520/analitic|
| de catre O.N.C.G.C., pentru efectuarea             |corespondent|corespondent|
| cheltuielilor stabilite                            |            |            |
|____________________________________________________|____________|____________|
| Inregistrarea cheltuielilor efectuate de O.J.C.G.C.|420/analitic|120/analitic|
|                                                    |corespondent|corespondent|
|____________________________________________________|____________|____________|
| Inchiderea contului de cheltuieli la sfarsitul     |520/analitic|420/analitic|
| anului de catre O.J.C.G.C.                         |corespondent|corespondent|
|____________________________________________________|____________|____________|

    4. Sumele incasate din scoaterea din circuitul agricol a terenurilor situate in extravilanul localitatilor, necesare amplasarii obiectivelor de investitii, vor fi virate in conturile:
    - 50.57.905.1601 "Disponibil din Fondul de ameliorare a fondului funciar" - in creditul acestui cont se inregistreaza taxa pentru scoaterea definitiva din circuitul agricol;
    - 50.66.905.1601 "Disponibil garantii pentru Fondul de ameliorare a fondului funciar" - in creditul acestui cont se inregistreaza garantia depusa de catre beneficiarul aprobarii, aferenta scoaterii temporare din circuitul agricol;
    - aceste conturi sunt deschise la Directia Trezorerie si Contabilitate Publica a Municipiului Bucuresti.

    CAP. 3
    Tarife si garantii

    1. Tarifele cuvenite pentru executarea lucrarilor in vederea obtinerii acordului de principiu si a documentatiei necesare obtinerii avizului sau aprobarii, dupa caz, a Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor si a Oficiului National de Cadastru, Geodezie si Cartografie de scoatere a terenurilor din circuitul agricol, aprobate prin Ordinul ministrului administratiei publice si al ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor nr. 5.120/441/2001 (anexa nr. 3), se vor stabili in functie de suprafata terenului, dupa cum urmeaza:
________________________________________________________________________________
Lucrarea din         Tarifele in functie de suprafata terenului (mii lei)
anexa nr. 3   ------------------------------------------------------------------
              < 1.000 mp  1.001 mp - 5.000 mp  5.001 mp - 10.000 mp  > 10.000 mp
________________________________________________________________________________
    1             700             1.500                2.500             3.500
    2             350               700                1.500             2.000
    3*)         1.000             3.000                5.000            10.000
    4*)         5.000             6.000                7.000            10.000
    5             300               350                  400               500
    6           1.500             2.000                3.000            45.000
    7             250               500                1.000             2.500
    8             300               300                  300               300
    9           1.000             2.000                3.500             5.000
________________________________________________________________________________
    *) Tarifele lucrarilor prevazute la pct. 3 si 4 se refera la persoanele fizice si juridice, in vederea construirii obiectivelor de investitii, pentru persoanele fizice tariful fiind de 350.000 lei si, respectiv, 200.000 lei in vederea construirii de locuinte.

    2. Tarifele cuvenite directiilor generale pentru agricultura si industrie alimentara si oficiilor judetene de cadastru, geodezie si cartografie, stabilite conform anexei nr. 3 la Ordinul ministrului administratiei publice si al ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor nr. 5.120/441/2001, vor fi percepute de institutiile care executa lucrarea: oficiul judetean de cadastru, geodezie si cartografie sau oficiul de studii pedologice si agrochimice, cu exceptia lucrarilor prevazute la pct. 4 din anexa nr. 3 la ordinul mentionat, care se vor imparti in mod egal intre cele doua institutii (oficiul judetean de cadastru, geodezie si cartografie - oficiul de studii pedologice si agrochimice).
    3. Restituirea garantiei si a dobanzii aplicate de banca pentru perioada de depozit, conform art. 93 din Legea nr. 18/1991, republicata, cu modificarile ulterioare, se va face pe baza documentatiei depuse de beneficiar la Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor si la Oficiul National de Cadastru, Geodezie si Cartografie.
    Documentatia va cuprinde:
    - cerere de restituire a garantiei din partea beneficiarului, in care se va specifica numarul contului si banca la care se face restituirea;
    - proces-verbal de redare a terenului in circuitul agricol, care va fi semnat de proprietarul terenului, directia generala pentru agricultura si industrie alimentara, oficiul de studii pedologice si agrochimice, oficiul judetean de cadastru, geodezie si cartografie, beneficiarul de investitie si primaria pe teritoriul careia se afla terenul si care il va inregistra la sediu;
    - studiu pedologic, intocmit de oficiul de studii pedologice si agrochimice, prin care se confirma redarea terenului la clasa de calitate avuta anterior scoaterii din circuitul agricol;
    - copie de pe avizul de scoatere temporara din circuitul agricol;
    - copie de pe documentul de plata a garantiei.
    Data incheierii procesului verbal de redare a terenului in circuitul agricol trebuie sa se incadreze in perioada de aprobare prevazuta in aviz, perioada care nu poate sa fie mai mare de 2 ani cumulat.
    Emitentii avizului de scoatere temporara a terenului din circuitul agricol au obligatia sa urmareasca respectarea termenului aprobat prin aviz si sa atentioneze in scris beneficiarul de investitie pentru respectarea acestuia.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 202/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 202 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu