Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 203 din 18 ianuarie 2010

privind modificarea si completarea Ordinului ministrului de stat, ministrul justitiei, nr. 1.322/C/2000 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si procedura de desfasurare a examenelor de atribuire a calitatii de expert tehnic judiciar si de testare a specialistilor

ACT EMIS DE: MINISTERUL JUSTITIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 83 din 8 februarie 2010



In conformitate cu dispoziţiile art. 9 din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2000 privind organizarea activităţii de expertiză tehnică judiciară şi extrajudiciară, aprobată prin Legea nr. 156/2002, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul art. 13 din Hotărârea Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul justiţiei emite următorul ordin:

Art. I. - Ordinul ministrului de stat, ministrul justiţiei, nr. 1.322/C/2000 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi procedura de desfăşurare a examenelor de atribuire a calităţii de expert tehnic judiciar şi de testare a specialiştilor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 419 din 1 septembrie 2000, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. Titlul se modifică şi va avea următorul cuprins:

„ORDIN

pentru aprobarea Regulamentului privind atribuirea calităţii de expert tehnic judiciar şi de specialist"

2. Articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 1. - Se aprobă Regulamentul privind atribuirea calităţii de expert tehnic judiciar şi de specialist, cuprins în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin."

3. In anexa „Regulamentul privind organizarea şi procedura de desfăşurare a examenelor de atribuire a calităţii de expert tehnic judiciar şi de testare a specialiştilor":

a) Titlul se modifică şi va avea următorul cuprins:

„REGULAMENT

privind atribuirea calităţii de expert tehnic judiciar şi de specialist"

b) Articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 1. - (1) In conformitate cu prevederile art. 8, 9 şi 12 din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2000 privind organizarea activităţii de expertiză tehnică judiciară şi extrajudiciară, aprobată prin Legea nr. 156/2002, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu dispoziţiile Hotărârii Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificările şi completările ulterioare, Ministerul Justiţiei atribuie calitatea de expert tehnic judiciar şi de specialist pe bază de examen sau interviu.

(2)  Examenul pentru atribuirea calităţii de expert tehnic judiciar este organizat de Ministerul Justiţiei, se desfăşoară în limba română şi are drept scop verificarea pregătirii de specialitate, a cunoaşterii actelor normative referitoare la domeniul de specialitate şi a prevederilor din Codul de procedură civilă, Codul de procedură penală, precum şi din alte acte normative care reglementează activitatea de expertiză tehnică judiciară şi drepturile şi obligaţiile expertului.

(3)  Interviul pentru dobândirea calităţii de expert tehnic judiciar este organizat de Ministerul Justiţiei, se desfăşoară în limba română şi are drept scop verificarea gradului de însuşire a dispoziţiilor din Codul de procedură civilă, Codul de procedură penală, precum şi a prevederilor din alte acte normative care reglementează activitatea de expertiză tehnică judiciară şi drepturile şi obligaţiile expertului."

c) Articolul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 2. - Se poate prezenta la examen persoana care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 10 alin. (1) lit. a), a1), b), c), d) şi f) din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2000, aprobată prin Legea nr. 156/2002, cu modificările şi completările ulterioare:

a) este cetăţean român sau cetăţean al unui stat membru al Uniunii Europene (UE) ori aparţinând Spaţiului Economic European (SEE);

b) cunoaşte limba română;

c) are capacitate de exerciţiu deplină;

d) a absolvit studii superioare în specialitatea pentru care se prezintă la examenul de expert tehnic judiciar, dovedite cu diplomă;

e) are un stagiu de cel puţin 3 ani în specialitatea în care a obţinut diploma;

f)   nu are antecedente penale şi se bucură de o bună reputaţie profesională şi socială."

d) Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 3. - (1) Pentru înscrierea la examen, candidatul va depune la organizatorul examenului următoarele documente:

a) cerere de înscriere, care se va redacta în limba română şi în care se vor înscrie date privind solicitantul: nume, prenume, cod numeric personal, cetăţenie, adresa de domiciliu în statul membru UE sau SEE şi, dacă există, adresa de reşedinţă, telefon, fax, e-mail, pagina de internet. In cerere se va face menţiune despre sesiunea de examen şi specializarea la care candidează;

b) copia actului de identitate şi, dacă este necesar, a altui act doveditor al cetăţeniei unuia dintre statele membre ale UE sau aparţinând SEE;

c)  copia legalizată a atestatului de cunoaştere a limbii române de către cetăţeanul statului membru UE sau SEE, altul decât România. Dacă documentul este emis în altă limbă decât cea română, se va depune şi traducerea în limba română, legalizată, a documentului respectiv;

d) declaraţie pe propria răspundere că are capacitatea de exerciţiu deplină, în original, redactată în limba română;

e) copie legalizată de pe diploma de absolvire a instituţiei de învăţământ superior. Dacă diploma a fost obţinută într-un stat membru al UE ori aparţinând SEE, altul decât România, se va depune şi dovada recunoaşterii diplomei potrivit Legii nr. 200/2004 privind recunoaşterea diplomelor şi calificărilor profesionale pentru profesiile reglementate din România, cu modificările şi completările ulterioare. Dacă documentul este emis în altă limbă decât cea română, se va depune şi traducerea în limba română, legalizată, a documentului respectiv;

f)  copia documentului prin care se face dovada, conform legislaţiei ţării emitente, că îndeplineşte condiţia privind stagiul de cel puţin 3 ani în specialitatea în care a obţinut diploma. Dacă documentul este emis în altă limbă decât cea română, se va depune şi traducerea în limba română, legalizată, a documentului respectiv;

g) certificatul de cazier judiciar, în original, aflat în termenul de valabilitate. Dacă acesta este emis în altă limbă decât cea română, se va depune şi traducerea în limba română, legalizată, a documentului respectiv;

h) recomandare privind buna reputaţie profesională şi socială, în original, obţinută de la locul de muncă, asociaţii profesionale din domeniu sau, după caz, de la alte organizaţii şi instituţii cu care a colaborat. Dacă documentul este emis în altă limbă decât cea română, se va depune şi traducerea în limba română, legalizată, a documentului respectiv;

i) dovada plăţii taxei de înscriere la examen.

(2)  Inscrierea la examen se face cu cel puţin 30 de zile înainte de data examenului, după publicarea anunţului pe pagina de internet a Ministerului Justiţiei.

(3)  Pentru înscrierea la examenul pentru atribuirea calităţii de expert tehnic judiciar, candidaţii plătesc o taxă de înscriere, al cărei cuantum este stabilit prin ordin al ministrului justiţiei. Taxa de înscriere se plăteşte la casieria Ministerului Justiţiei sau în contul bancar al ministerului. Sumele astfel constituite se folosesc pentru plata cheltuielilor cu organizarea şi desfăşurarea examenului şi remunerarea membrilor comisiilor constituite în vederea organizării şi desfăşurării examenului pentru atribuirea calităţii de expert tehnic judiciar. Plata membrilor comisiei se face la un nivel echivalent orei de muncă plătite de angajator în luna susţinerii examenului, în funcţie de numărul de ore lucrate în cadrul comisiei."

e)  La articolul 6, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 6. - (1) Data şi locul susţinerii examenului, specializarea şi termenul de depunere a actelor pentru înscrierea la examen se aduc la cunoştinţa celor interesaţi cu cel puţin 40 de zile înainte de data susţinerii examenului, prin publicare pe pagina de internet a Ministerului Justiţiei. De asemenea, se aduc la cunoştinţă şi prin afişare la sediile birourilor locale pentru expertize judiciare, tehnice şi contabile din cadrul tribunalelor, la loc vizibil şi accesibil publicului."

f)  La articolul 7, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(2) Comisia de examinare este constituită din 4 membri, respectiv două cadre didactice de specialitate de la instituţiile de învăţământ superior de profil şi 2 reprezentanţi ai Ministerului Justiţiei."

g) După capitolul II se introduce un nou capitol, capitolul II1 „Interviul pentru atribuirea calităţii de expert tehnic judiciar", cu următorul cuprins:

„CAPITOLUL II1

Interviul pentru atribuirea calităţii de expert tehnic judiciar

Art. 91. - (1) La cerere, poate dobândi calitatea de expert tehnic judiciar într-o anumită specializare, pe baza unui interviu organizat de Ministerul Justiţiei şi desfăşurat în limba română:

a) persoana care a dobândit calitatea de expert extrajudiciar în acea specializare;

b)   persoana care a dobândit calitatea cerută pentru desfăşurarea activităţii în acea specializare în condiţiile legii speciale ce reglementează organizarea şi desfăşurarea unei activităţi sau profesii şi modul de acces în aceasta;

c)   persoana care are titlul de academician, profesor universitar sau conferenţiar universitar, doctor docent ori doctor în specializarea respectivă.

(2) Pentru înscrierea la interviu, candidatul va depune la organizatorul interviului următoarele documente:

a) cerere de înscriere, care se va redacta în limba română şi în care se vor înscrie date privind solicitantul: nume, prenume, cod numeric personal, cetăţenie, adresa de domiciliu în statul membru UE sau SEE şi, dacă există, adresa de reşedinţă, telefon, fax, e-mail, pagina de internet. In cerere se va face menţiune despre sesiunea de interviu şi specializarea la care candidează;

b)  copia legalizată a documentului cu care se face dovada îndeplinirii condiţiei prevăzute la alin. (1) lit. a), b) sau c), după caz. Dacă documentul este emis în altă limbă decât cea română, se va depune şi traducerea în limba română, legalizată, a documentului respectiv;

c) copia actului de identitate şi, dacă este necesar, a altui act doveditor al cetăţeniei unuia dintre statele membre ale UE sau aparţinând SEE;

d)  copia legalizată a atestatului de cunoaştere a limbii române de către cetăţeanul statului membru UE sau SEE, altul decât România. Dacă documentul este emis în altă limbă decât cea română, se va depune şi traducerea în limba română, legalizată, a documentului respectiv;

e) declaraţie pe propria răspundere că are capacitatea de exerciţiu deplină, în original, redactată în limba română;

f) copie legalizată de pe diploma de absolvire a instituţiei de învăţământ superior. Dacă diploma a fost obţinută într-un stat membru al UE ori aparţinând SEE, altul decât România, se va depune şi dovada recunoaşterii diplomei potrivit Legii nr. 200/2004, cu modificările şi completările ulterioare. Dacă documentul este emis în altă limbă decât cea română, se va depune şi traducerea în limba română, legalizată, a documentului respectiv;

g)  copia documentului prin care se face dovada, conform legislaţiei ţării emitente, că îndeplineşte condiţia privind stagiul de cel puţin 3 ani în specialitatea în care a obţinut diploma. Dacă documentul este emis în altă limbă decât cea română, se va depune şi traducerea în limba română, legalizată, a documentului respectiv;

h) certificatul de cazier judiciar, în original, aflat în termenul de valabilitate. Dacă acesta este emis în altă limbă decât cea română, se va depune şi traducerea în limba română, legalizată, a documentului respectiv;

i) recomandare privind buna reputaţie profesională şi socială, în original, obţinută de la locul de muncă, asociaţii profesionale din domeniu sau, după caz, de la alte organizaţii şi instituţii cu care a colaborat. Dacă documentul este emis în altă limbă decât cea română, se va depune şi traducerea în limba română, legalizată, a documentului respectiv;

j) dovada plăţii taxei de înscriere la interviu.

(3) Inscrierea la interviu se face cu cel puţin 30 de zile înainte de data interviului, după publicarea anunţului pe pagina de internet a Ministerului Justiţiei.

(4) Data şi locul susţinerii interviului, specializarea şi termenul de depunere a actelor pentru înscrierea la interviu se aduc la cunoştinţa celor interesaţi cu cel puţin 40 de zile înainte de data susţinerii interviului, prin publicare pe pagina de internet a Ministerului Justiţiei. De asemenea, se aduc la cunoştinţă şi prin afişare la sediile birourilor locale pentru expertize judiciare, tehnice şi contabile din cadrul tribunalelor, la loc vizibil şi accesibil publicului.

(5)  Pentru înscrierea la interviul pentru dobândirea calităţii de expert tehnic judiciar, candidaţii plătesc o taxă de înscriere, al cărei cuantum este stabilit prin ordin al ministrului justiţiei. Taxa de înscriere se plăteşte la casieria Ministerului Justiţiei sau în contul bancar al ministerului. Sumele astfel constituite pot fi utilizate pentru plata cheltuielilor cu organizarea şi desfăşurarea interviului şi remunerarea membrilor comisiilor constituite în vederea organizării şi desfăşurării interviului pentru atribuirea calităţii de expert tehnic judiciar. Plata membrilor comisiei se face la un nivel echivalent orei de muncă plătite de angajator în luna susţinerii interviului, în funcţie de numărul de ore lucrate în cadrul comisiei.

Art. 92. - (1) Pentru organizarea şi desfăşurarea interviului se vor constitui următoarele comisii:

a)   comisia pentru verificarea îndeplinirii condiţiilor de înscriere la interviu, constituită din 3 reprezentanţi ai direcţiei de specialitate din Ministerul Justiţiei;

b)  comisia de interviu, constituită din 3 reprezentanţi ai direcţiei de specialitate din Ministerul Justiţiei.

(2)  Rezultatele evaluării prin interviu pot fi «Admis» sau «Respins» şi se consemnează într-un proces-verbal semnat de toţi membrii comisiei. Rezultatele obţinute sunt definitive, contestaţia introdusă fiind inadmisibilă.

(3) In cazul în care există un număr mare de candidaţi, se pot organiza mai multe comisii şi se poate face programarea candidaţilor la susţinerea interviului pe o durată de mai multe zile.

(4) Componenţa comisiilor se aprobă prin ordin al ministrului justiţiei.

Art. 93. - Rezultatele obţinute în urma susţinerii interviului se publică pe pagina de internet a Ministerului Justiţiei. De asemenea, se aduc la cunoştinţă şi prin afişare la sediile birourilor locale pentru expertize judiciare, tehnice şi contabile din cadrul tribunalelor, la loc vizibil şi accesibil publicului."

h) După capitolul III se introduce un nou capitol, capitolul III1 „Dispoziţii privind experţii tehnici judiciari care au dobândit această calitate într-un stat membru al Uniunii Europene ori aparţinând Spaţiului Economic European", cu următorul cuprins:

„CAPITOLUL III1

Dispoziţii privind experţii tehnici judiciari care au dobândit această calitate într-un stat membru al Uniunii Europene ori aparţinând Spaţiului Economic European

Art. 101. - (1) Cetăţeanul unui alt stat membru al UE sau aparţinând SEE şi cetăţeanul român care au dobândit calitatea de expert tehnic judiciar într-un alt stat membru al UE sau aparţinând SEE, calitate certificată de organismele profesionale recunoscute în acele state, se pot înscrie în Tabelul nominal cuprinzând experţii tehnici judiciari, întocmit pe specialităţi şi pe judeţe de Biroul central pentru expertize tehnice judiciare din cadrul Ministerului Justiţiei, în vederea exercitării profesiei în România, în condiţiile legii, fără susţinerea examenului sau a interviului pentru dobândirea calităţii de expert tehnic judiciar.

(2) In baza cererii formulate de solicitantul prevăzut la alin. (1), Ministerul Justiţiei recunoaşte, fără efectuarea vreunei formalităţi de verificare, documentul de atestare profesională emis de autoritatea competentă din statul de origine, document cu care se dovedeşte dobândirea calităţii de expert tehnic judiciar în statul de origine, şi îl înscrie în Tabelul nominal cuprinzând experţii tehnici judiciari.

(3)  In vederea înscrierii în Tabelul nominal cuprinzând experţii tehnici judiciari, expertul tehnic judiciar solicitant va depune la Ministerul Justiţiei următoarele documente:

a) cererea de înscriere, care se va redacta în limba română şi în care se vor înscrie date privind expertul: nume, prenume, cod numeric personal, cetăţenie, adresa de domiciliu în statul membru UE sau SEE şi, dacă există, adresa de reşedinţă în România, specializarea expertului, telefon, fax, e-mail, pagina de internet;

b)  copia legalizată a documentului care atestă dobândirea calităţii de expert tehnic judiciar în statul de origine;

c)  traducerea în limba română, legalizată, a documentului care atestă dobândirea calităţii de expert tehnic judiciar în statul de origine;

d) copia actului de identitate şi, dacă este necesar, a altui act doveditor al cetăţeniei unuia dintre statele membre ale UE sau aparţinând SEE;

e)  copia legalizată a atestatului de cunoaştere a limbii române de către cetăţeanul statului membru UE sau SEE, altul decât România. Dacă documentul este emis în altă limbă decât cea română, se va depune şi traducerea în limba română, legalizată, a documentului respectiv;

f)  declaraţia pe propria răspundere că are capacitatea de exerciţiu deplină, redactată în limba română;

g) certificatul de cazier judiciar, în original, aflat în termenul de valabilitate. Dacă acesta este emis în altă limbă decât cea română, se va depune şi traducerea în limba română, legalizată, a documentului respectiv;

h) recomandare privind buna reputaţie profesională şi socială, în original, obţinută de la locul de muncă, asociaţii profesionale din domeniu sau, după caz, de la alte organizaţii şi instituţii cu care a colaborat. Dacă documentul este emis în altă limbă decât cea română, se va depune şi traducerea în limba română, legalizată, a documentului respectiv.

(4)  Documentele prevăzute la alin. (3) lit. d) - h) certifică îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 10 alin. (1) lit. a), a1), b) şi f) din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2000, aprobată prin Legea nr. 156/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi pot fi emise sau eliberate de autorităţile competente române ori de cele din statul de origine.

(5) Dacă sunt îndeplinite condiţiile legale pentru exercitarea cu caracter permanent a profesiei în România şi înscrierea în Tabelul nominal cuprinzând experţii tehnici judiciari, direcţia de specialitate va elibera solicitantului o adeverinţă în care se va preciza că acesta a fost înscris în Tabelul nominal cuprinzând experţii tehnici judiciari şi îndeplineşte condiţiile în vederea exercitării cu caracter permanent a profesiei în România.

Art. 102. - (1) Cetăţeanul unui alt stat membru al UE sau aparţinând SEE şi cetăţeanul român care au dobândit calitatea de expert tehnic judiciar într-un alt stat membru al UE sau aparţinând SEE şi exercită profesia cu titlu permanent în unul dintre aceste state pot profesa în România şi în mod temporar sau ocazional. In această situaţie, expertul tehnic judiciar este exceptat de la procedura de înscriere în Tabelul nominal cuprinzând experţii tehnici judiciari.

(2) In cazul în care, în vederea exercitării temporare sau ocazionale a profesiei de expert tehnic judiciar, solicitantul prevăzut la alin. (1) se află la prima aplicaţie în România ori dacă intervine o modificare substanţială a situaţiei sale, acesta va înainta Ministerului Justiţiei o declaraţie privind serviciile pe care le va presta, însoţită de următoarele documente:

a) copia actului de identitate şi, dacă este necesar, a altui act doveditor al cetăţeniei unuia dintre statele membre ale UE sau aparţinând SEE;

b)  copia legalizată a atestatului de cunoaştere a limbii române de către cetăţeanul statului membru UE sau SEE, altul decât România. Dacă documentul este emis în altă limbă decât cea română, se va depune şi traducerea în limba română, legalizată, a documentului respectiv;

c)  copia legalizată a documentului care atestă dobândirea calităţii de expert tehnic judiciar în statul de origine;

d) traducerea în limba română, legalizată, a documentului care atestă dobândirea calităţii de expert tehnic judiciar în statul de origine;

e) copia documentului prin care se atestă că solicitantul este legal stabilit într-un stat membru al UE sau aparţinând SEE în scopul desfăşurării de astfel de activităţi. Dacă documentul este emis în altă limbă decât cea română, se va depune şi traducerea în limba română, legalizată, a documentului respectiv;

f) copia documentului prin care se atestă că solicitantului nu îi este interzis să practice profesia, chiar şi cu caracter temporar, la momentul eliberării atestatului. Dacă documentul este emis în altă limbă decât cea română, se va depune şi traducerea în limba română, legalizată, a documentului respectiv;

g)   copia documentului cu care se face dovada că a desfăşurat o activitate specifică profesiei de expert tehnic judiciar timp de cel puţin 2 ani în decursul ultimilor 10 ani, pentru cazul în care profesia nu este reglementată în statul în care este stabilit. Dacă documentul este emis în altă limbă decât cea română, se va depune şi traducerea în limba română, legalizată, a documentului respectiv.

(3)  Declaraţia prevăzută la alin. (2) poate fi înaintată prin orice mijloace şi se reînnoieşte anual, dacă solicitantul intenţionează să exercite, în mod temporar sau ocazional, profesia de expert tehnic judiciar în România.

(4) Dacă sunt îndeplinite condiţiile legale pentru exercitarea ocazională sau temporară a profesiei, direcţia de specialitate va elibera solicitantului o adeverinţă în care se va preciza că acesta a depus declaraţia prevăzută de lege şi îndeplineşte condiţiile în vederea exercitării temporare sau ocazionale a profesiei de expert tehnic judiciar."

i) La articolul 11, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 11. - (1) Calitatea de expert tehnic judiciar se atribuie persoanelor care au promovat examenul sau interviul şi fac dovada că sunt apte din punct de vedere medical pentru îndeplinirea activităţii de expertiză cu certificat medical de sănătate, eliberat pe baza constatărilor făcute de comisia medicală constituită potrivit Legii nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Aceştia vor figura în evidenţă corespunzător specializării în care au obţinut calitatea de expert tehnic judiciar şi locului de domiciliu."

j) La articolul 12, alineatul (2) se abrogă.

Art. II. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. III. - Direcţia servicii conexe va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

p. Ministrul justiţiei,

Alina Mihaela Bica,

secretar de stat


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 203/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 203 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu