ORDIN
Nr. 215 din 9 februarie 2004
pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de autorizare si
efectuare a transporturilor rutiere si a activitatilor conexe acestora,
aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si
locuintei nr. 1.842/2001
ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI
TURISMULUI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 138 din 16 februarie 2004
In temeiul prevederilor art. 12 lit. i) din Ordonanta Guvernului nr.
19/1997 privind transporturile, republicata, cu modificarile si completarile
ulterioare, ale art. 4 alin. (3) lit. m), o) si p) din Ordonanta Guvernului nr.
44/1997 privind transporturile rutiere, aprobata cu modificari si completari
prin Legea nr. 105/2000, cu modificarile ulterioare, precum si ale art. 5 alin.
(4) din Hotararea Guvernului nr. 740/2003 privind organizarea si functionarea
Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului,
ministrul transporturilor, constructiilor si turismului emite prezentul
ordin.
Art. 1
Normele metodologice de autorizare si efectuare a transporturilor rutiere
si a activitatilor conexe acestora, aprobate prin Ordinul ministrului
lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 1.842/2001, publicat in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 58 din 28 ianuarie 2002, cu
modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum
urmeaza:
1. Alineatele (4) si (5) ale articolului 6 se abroga.
2. Litera e) a alineatului (2) al articolului 7 va avea urmatorul cuprins:
"e) dovada ca indeplineste conditia privind capacitatea financiara,
respectiv confirmarea nivelului financiar, se certifica astfel:
- pentru operatorii de transport rutier - prin capitalul propriu,
completat, dupa caz, cu garantii bancare sau asigurare de risc. Capitalul
propriu se certifica prin copia legalizata a ultimului bilant contabil
inregistrat la administratia financiara;
- pentru operatorii de transport rutier nou-infiintati - prin capitalul
social subscris si varsat, completat, dupa caz, cu garantii bancare sau
asigurare de risc. Capitalul social subscris si varsat este dovedit prin
certificatul constatator, in original, valabil, eliberat de Ministerul
Justitiei - Oficiul National al Registrului Comertului cu maximum 30 de zile
inainte de depunerea dosarului de solicitare a eliberarii licentei de transport
rutier sau de vizarea anuala a acesteia.
Operatorul de transport rutier sau operatorul de transport rutier
nou-infiintat va da o declaratie pe propria raspundere, prin care se angajeaza
ca pana la urmatoarea vizare a licentei de transport nu va diminua nivelul
financiar astfel incat sa nu mai fie indeplinita conditia de capacitate
financiara.
Operatorul de transport rutier trebuie sa dispuna etapizat de un nivel
financiar dupa cum urmeaza:
- la data de 31 decembrie 2003 - 3.000 euro pentru primul vehicul si 1.500
euro pentru fiecare dintre celelalte vehicule;
- pana la data de 31 decembrie 2004 - 6.000 euro pentru primul vehicul si
3.000 euro pentru fiecare dintre celelalte vehicule;
- pana la data de 31 decembrie 2005 - 9.000 euro pentru primul vehicul si
5.000 euro pentru fiecare dintre celelalte vehicule.
Calculul nivelului financiar se va efectua la cursul de schimb leu - euro
al Bancii Nationale a Romaniei din data depunerii dosarului in vederea
eliberarii sau vizarii licentei de transport rutier."
3. Liniuta a treia de la litera f) a alineatului (2) al articolului 7 va
avea urmatorul cuprins:
"- recomandarea din partea unei organizatii patronale, cu
reprezentativitate stabilita conform legislatiei in vigoare, aflata in evidenta
Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului."
4. Alineatul (7) al articolului 20 se abroga.
5. Articolul 29 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 29
(1) Programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate in
trafic national cuprinde:
a) programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate in
trafic judetean;
b) programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate in
trafic interjudetean, intre doua judete limitrofe (inclusiv intre municipiul
Bucuresti si judetul Ilfov);
c) programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate in
trafic interjudetean.
(2) Transportul rutier de persoane prin servicii regulate in trafic
international este organizat si se efectueaza in conformitate cu prevederile
legislatiei in vigoare, ale acordurilor si conventiilor bilaterale si
internationale din domeniul transporturilor rutiere, la care Romania este
parte, si in conditiile prezentelor norme metodologice."
6. Articolul 30 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 30
(1) Programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate in
trafic national se intocmeste pe o perioada de 3 ani de catre Autoritatea
Rutiera Romana - A.R.R., in baza analizarii solicitarilor consiliilor judetene
si Consiliului General al Municipiului Bucuresti, care vor comunica punctele de
imbarcare/debarcare, altele decat autogarile, ale operatorilor de transport
rutier sau ale asociatiilor de operatori de transport rutier, si pe baza
programului de transport rutier de persoane prin servicii regulate deja
existent, cu obligativitatea consultarii organizatiilor patronale cu
reprezentativitate, si se aproba:
a) pentru traseele judetene, de catre consiliul judetean respectiv;
b) pentru traseele interjudetene intre doua judete limitrofe, de catre
consiliile judetene respective;
c) pentru traseele interjudetene, de catre Autoritatea Rutiera Romana -
A.R.R.
(2) In vederea intocmirii noului program de transport rutier de persoane
prin servicii regulate in trafic national, solicitarile consiliilor judetene si
Consiliului General al Municipiului Bucuresti, ale operatorilor de transport
rutier sau ale asociatiilor de operatori de transport rutier se pot transmite
Autoritatii Rutiere Romane - A.R.R. cu pana la 120 de zile inainte de expirarea
programului de transport rutier de persoane prin servicii regulate in trafic
national deja existent.
(3) Programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate in
trafic national poate fi suplimentat, in perioada de valabilitate, cu noi
curse, pentru traseele deja existente, in urmatoarele cazuri:
a) pentru traseele judetene si interjudetene intre doua judete limitrofe
(inclusiv intre municipiul Bucuresti si judetul Ilfov) - numai la cererea
detinatorului de licenta de executie pentru acel traseu;
b) pentru traseele interjudetene - numai in urmatoarele conditii:
- cursa solicitata este intre doua curse consecutive, atat pe tur, cat si
pe retur, ale aceluiasi operator de transport rutier;
- cursa solicitata este pe un traseu acoperit cu o singura cursa atribuita
deja operatorului de transport rutier solicitant;
- cursa solicitata este pe un traseu acoperit cu doua sau mai multe curse
atribuite unor operatori de transport rutier diferiti, cu acordul tuturor
operatorilor de transport rutier.
(4) In perioada de valabilitate a programului de transport rutier de
persoane prin servicii regulate in trafic judetean si interjudetean intre doua
judete limitrofe (inclusiv intre municipiul Bucuresti si judetul Ilfov),
Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R. poate include noi trasee, cu conditia ca
aceste trasee sa nu se suprapuna cu alte trasee deja existente, pe baza
solicitarilor consiliilor judetene sau Consiliului General al Municipiului
Bucuresti. Traseele incluse de Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R. in programul
de transport rutier de persoane prin servicii regulate in trafic judetean si
interjudetean intre doua judete limitrofe (inclusiv intre municipiul Bucuresti
si judetul Ilfov) vor fi aprobate de consiliile judetene sau, dupa caz, de
Consiliul General al Municipiului Bucuresti si vor fi oferite public.
(5) Introducerea de noi statii pe traseele din programul de transport
rutier de persoane prin servicii regulate in trafic national se poate face doar
cu acordul operatorilor de transport rutier sau, dupa caz, al asociatiilor de
operatori de transport rutier detinatori ai licentelor de executie pentru
traseu, pe traseele pe care aceste statii sunt deja nominalizate.
(6) Traseele sau cursele din programul de transport rutier de persoane prin
servicii regulate in trafic national, ramase nesolicitate, vor fi oferite
public de Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R. in termen de 60 de zile de la
data atribuirii. Procedura de atribuire va fi identica cu cea prevazuta la art.
34^1. Traseele ramase nealocate dupa a doua sedinta de atribuire publica se scot
din programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate in trafic
national.
(7) In cazul transporturilor rutiere de persoane prin servicii regulate in
trafic international se pot introduce noi trasee sau curse la intervale de timp
si in conditiile prevazute in acordurile rutiere bilaterale incheiate de
Romania cu tarile respective."
7. Alineatele (2), (3), (4) si (5) ale articolului 32 vor avea urmatorul
cuprins:
"(2) In cazul transportului rutier de persoane prin servicii regulate
in trafic judetean si interjudetean intre doua judete limitrofe (inclusiv intre
municipiul Bucuresti si judetul Ilfov), licenta de executie pentru traseu se
atribuie pentru tot traseul respectiv. Caietul de sarcini al licentei de
executie pentru traseul care se atribuie cuprinde toate cursele necesare pentru
acoperirea traseului respectiv. In cazul transportului rutier de persoane prin
servicii regulate in trafic international, caietul de sarcini al licentei de
executie pentru traseul care se atribuie cuprinde toate cursele necesare pentru
acoperirea traseului respectiv.
(3) In cazul transportului rutier de persoane prin servicii regulate in
trafic interjudetean, licenta de executie pentru traseu se atribuie pentru
fiecare cursa. Caietul de sarcini al licentei de executie pentru traseu va
cuprinde toate cursele atribuite operatorului de transport rutier pe traseul
respectiv.
(4) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentului ordin, la
transportul rutier de persoane prin servicii regulate in trafic judetean si
interjudetean intre doua judete limitrofe (inclusiv intre municipiul Bucuresti
si judetul Ilfov), operatorii de transport rutier se pot asocia in vederea
asigurarii parcului necesar de autovehicule active si de autovehicule de
rezerva, pentru efectuarea tuturor curselor de pe un anumit traseu, prevazute
in caietul de sarcini al licentei de executie pentru traseu. In situatia in
care licenta de executie pentru traseu se atribuie unei asociatii de operatori
de transport rutier public, membrii acesteia vor prezenta agentiei teritoriale
a Autoritatii Rutiere Romane - A.R.R., in termen de 10 zile de la atribuirea
licentei de executie pentru traseu, turnusul dupa care se vor efectua cursele.
Neprezentarea turnusului in termenul stabilit duce la pierderea licentei de
executie pentru traseu, aceasta fiind atribuita, in ordinea punctajului,
urmatorului solicitant.
(5) In cazul asociatiilor de operatori de transport rutier fara
personalitate juridica, licenta de executie pentru traseu se atribuie nominal
fiecarui membru al asociatiei. Contractul de asociere va cuprinde obligatoriu,
pentru fiecare operator de transport rutier membru al asociatiei, numarul de
autovehicule cu care acesta intra in asociatie, precum si numarul de curse pe
care le va efectua cu autovehiculele respective pe acel traseu."
8. Alineatele (1) si (2) ale articolului 33 vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 33
(1) Fiecare licenta de executie pentru traseu se atribuie solicitantului
care poate fi:
- un operator de transport rutier public sau o asociatie de operatori de
transport rutier public, in cazul transportului rutier de persoane prin
servicii regulate in trafic judetean sau interjudetean intre doua judete
limitrofe (inclusiv intre municipiul Bucuresti si judetul Ilfov);
- un operator de transport rutier public, in cazul transportului rutier de
persoane prin servicii regulate in trafic interjudetean.
(2) In cazurile in care licenta de executie pentru traseu pentru o anumita
cursa ori pentru un anumit traseu se solicita de mai multi operatori de
transport rutier public sau, in cazul transportului rutier de persoane prin
servicii regulate in trafic judetean sau interjudetean intre doua judete
limitrofe (inclusiv intre municipiul Bucuresti si judetul Ilfov), de asociatii
de operatori de transport rutier public, care indeplinesc conditiile cerute,
acestia sunt departajati pe baza de punctaj, solicitantului care intruneste cel
mai mare punctaj atribuindu-i-se licenta de executie pentru traseu."
9. Alineatele (2) si (3) ale articolului 34 se abroga.
10. Alineatul (4) al articolului 34 va avea urmatorul cuprins:
"(4) Autovehiculul cu care s-a obtinut licenta de executie pentru
traseu poate fi inlocuit numai cu un autovehicul care intruneste un numar de
puncte cel putin egal cu al acestuia, cu conditia anuntarii, in scris, agentiei
teritoriale a Autoritatii Rutiere Romane - A.R.R. care a emis licenta de
executie pentru traseul respectiv, inainte de efectuarea inlocuirii."
11. Dupa articolul 34 se introduc doua articole noi, articolele 34^1 si
34^2, cu urmatorul cuprins:
"Art. 34^1
Metodologia de atribuire a licentei de executie pentru traseu va fi
stabilita de Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R. si de Ministerul
Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei si va fi comunicata operatorilor de
transport rutier prin afisare la sediul agentiilor teritoriale ale Autoritatii
Rutiere Romane - A.R.R. cu cel putin 60 de zile inainte de sedinta de atribuire
a licentelor de executie pentru traseu.
Art. 34^2
(1) In cazul transportului rutier de persoane prin servicii regulate in
trafic judetean, o licenta de executie pentru traseu se poate solicita daca:
- operatorul de transport rutier public are, in localitatea cap de traseu
din care este prevazuta plecarea curselor pe traseul respectiv sau, in cazul
grupelor de trasee, pentru fiecare dintre traseele care compun grupa de trasee,
sediul, o filiala, o sucursala, un punct de lucru sau spatiu necesar pentru
parcarea autovehiculelor;
- unul dintre membrii asociati, in cazul asociatiilor de operatori de
transport rutier public, are, in localitatea cap de traseu din care este
prevazuta plecarea curselor pe traseul respectiv sau, in cazul grupelor de
trasee, pentru fiecare dintre traseele care compun grupa de trasee, sediul, o
filiala, o sucursala, un punct de lucru sau spatiu necesar pentru parcarea
autovehiculelor.
(2) In cazul transportului rutier de persoane prin servicii regulate in
trafic interjudetean intre doua judete limitrofe (inclusiv intre municipiul
Bucuresti si judetul Ilfov), o licenta de executie pentru traseu se poate
solicita daca:
- operatorul de transport rutier public are sediul sau detine exemplar de
serviciu al licentei de transport rutier public in una dintre localitatile cap
de traseu si prezinta documente din care sa rezulte ca detine in proprietate
sau cu orice alt titlu spatiu necesar pentru parcarea autovehiculelor in
cealalta localitate cap de traseu;
- unul dintre membrii asociati, in cazul asociatiilor de operatori de
transport rutier public, are sediul sau detine exemplar de serviciu al licentei
de transport rutier public in una dintre localitatile cap de traseu si prezinta
documente din care sa rezulte ca detine in proprietate sau cu orice alt titlu
spatiu necesar pentru parcarea autovehiculelor in cealalta localitate cap de
traseu.
(3) In cazul transportului rutier de persoane prin servicii regulate in
trafic interjudetean, o licenta de executie pentru traseu se poate solicita
daca operatorul de transport rutier public are sediul sau detine exemplar de
serviciu al licentei de transport rutier public in una dintre localitatile cap
de traseu si prezinta documente din care sa rezulte ca detine in proprietate
sau cu orice alt titlu spatiu necesar pentru parcarea autovehiculelor in
cealalta localitate cap de traseu."
12. Articolele 35, 36, 37 si 38 se abroga.
13. Articolul 41 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 41
(1) Licenta de executie pentru traseu se elibereaza:
a) in cazul transportului rutier de persoane prin servicii regulate in
trafic judetean, de catre agentia teritoriala a Autoritatii Rutiere Romane -
A.R.R. in a carei raza se afla traseul respectiv;
b) in cazul transportului rutier de persoane prin servicii regulate in
trafic interjudetean, inclusiv intre doua judete limitrofe (inclusiv intre
municipiul Bucuresti si judetul Ilfov), de catre:
- agentia teritoriala a Autoritatii Rutiere Romane - A.R.R. in a carei raza
se afla localitatea cap de traseu de plecare in cursa, daca operatorul de
transport rutier public are sediul in acel judet;
- agentia teritoriala a Autoritatii Rutiere Romane - A.R.R. in a carei raza
se afla localitatea cap de traseu de plecare in cursa, daca operatorul de
transport rutier public are deschis in acel judet un punct de lucru, o filiala
sau o sucursala pentru care a obtinut exemplar de serviciu al licentei de
transport rutier public si nu isi are sediul in unul dintre cele doua judete in
care se gasesc capetele de traseu. In cazul in care operatorul de transport
rutier public detine spatiu necesar pentru parcarea autovehiculelor in
localitatea cap de traseu de plecare in cursa si are deschis un punct de lucru,
o filiala sau o sucursala pentru care a obtinut exemplar de serviciu al
licentei de transport rutier public in celalalt cap de traseu, licenta de
executie pentru traseu se elibereaza de agentia teritoriala a Autoritatii
Rutiere Romane - A.R.R. in a carei raza se afla punctul de lucru, filiala sau
sucursala;
- agentia teritoriala a Autoritatii Rutiere Romane - A.R.R. in a carei raza
se afla localitatea cap de traseu de plecare (tur) in cursa, daca operatorul de
transport rutier public detine exemplare de serviciu ale licentei de transport
rutier public in ambele judete in care se gasesc capetele de traseu;
c) in cazul transportului rutier de persoane prin servicii regulate in
trafic international, de catre agentia teritoriala a Autoritatii Rutiere Romane
- A.R.R. in a carei raza se afla localitatea cap de traseu de pe teritoriul
Romaniei si in care operatorul de transport rutier public isi are sediul ori
are deschis un punct de lucru, o filiala sau o sucursala pentru care a obtinut
exemplar de serviciu al licentei de transport rutier public.
(2) Licentele de executie pentru traseu se elibereaza numai dupa
prezentarea contractelor pentru utilizarea autogarilor sau a punctelor de
imbarcare/debarcare autorizate.
(3) Neprezentarea acestor contracte in termen de 15 zile de la atribuirea
cursei sau a traseului duce la pierderea dreptului de executie a acelei curse
sau a acelui traseu, in cazul in care operatorul de transport rutier se face
vinovat. In acest caz cursa sau traseul se atribuie, in ordinea punctajului,
urmatorului solicitant.
(4) In cazul in care in termenul prevazut la alin. (3) operatorul de
transport prezinta documente din care rezulta ca i s-a refuzat accesul la
autogara sau nu i s-a raspuns la solicitare in termenul de 5 zile prevazut in
caietul de sarcini al licentei de executie pentru autogara, Autoritatea Rutiera
Romana - A.R.R. se autosesizeaza, urmand sa investigheze cazul respectiv,
procedand la suspendarea licentei de executie pentru autogara in cazul in care
se constata ca nu s-au respectat prevederile caietului de sarcini. In cazul in
care se constata ca refuzul este justificat datorita depasirii capacitatii
autogarii (numar de plecari/sosiri, stationari la peron) sau in cazul in care
licenta de executie pentru autogara a fost suspendata, Autoritatea Rutiera
Romana - A.R.R. va oferi o alta autogara sau, cu aprobarea consiliului local,
respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, un alt punct de
imbarcare/debarcare si va modifica in consecinta caietul de sarcini al licentei
de executie pentru traseu."
14. Alineatul (2) al articolului 47 va avea urmatorul cuprins:
"(2) Dupa anularea licentei de executie pentru traseu cursa sau
traseul se va oferi spre executare altor operatori de transport rutier, in
conditiile prevazute in prezentele norme metodologice, prin atribuire
publica."
15. Articolul 50 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 50
(1) Controlul in trafic se efectueaza din dispozitia conducerii Autoritatii
Rutiere Romane - A.R.R., conform graficului de control sau unui ordin expres,
in baza autorizatiei de control.
(2) Oprirea in trafic a vehiculelor care urmeaza a fi supuse controlului se
face numai de catre reprezentanti ai Politiei Rutiere sau ai Politiei de
Frontiera."
16. Alineatul (1) al articolului 54 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 54
(1) Sanctiunea se aplica operatorului de transport rutier pentru incalcarea
prevederilor caietelor de sarcini ale licentelor de transport rutier public,
licentelor de transport rutier in interes propriu sau autorizatiilor de
transport rutier in interes propriu, precum si ale licentelor de executie, cu
exceptia incalcarii caietului de sarcini al licentei de executie pentru traseu
datorate conditiilor de trafic, conditiilor meteorologice nefavorabile,
defectiunilor tehnice aparute in timpul efectuarii curselor sau cazurilor de
forta majora."
17. Alineatul (1) al articolului 66 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 66
(1) Tarifele pentru prestatiile specifice efectuate de Autoritatea Rutiera
Romana - A.R.R., stabilite in conditiile legii, pot fi actualizate trimestrial,
in functie de coeficientul de inflatie publicat in Buletinul statistic, editat
de Institutul National de Statistica, de prevederile legislative nou-aparute,
si se aproba de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului."
18. Articolul 68 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 68
Transporturile rutiere de persoane prin servicii regulate sau servicii
regulate speciale se pot executa numai cu autovehicule clasificate pe stele sau
categorii."
19. Articolul 69 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 69
(1) Data la care se desfasoara sedinta de atribuire a licentelor de
executie pentru traseu in cazul transportului rutier de persoane prin servicii
regulate in trafic judetean si interjudetean, inclusiv intre doua judete
limitrofe (inclusiv intre municipiul Bucuresti si judetul Ilfov), precum si
data limita de inregistrare a solicitarii se stabilesc de Autoritatea Rutiera
Romana - A.R.R. si se comunica operatorilor de transport rutier public, cu cel
putin 60 de zile inainte, prin afisare la sediile agentiilor teritoriale ale
Autoritatii Rutiere Romane - A.R.R.
(2) In cazul in care programul de transport rutier de persoane prin
servicii regulate in trafic judetean si interjudetean intre doua judete
limitrofe (inclusiv intre municipiul Bucuresti si judetul Ilfov) nu a fost
aprobat de delegatia permanenta a consiliului judetean pana la data solicitata
de Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R. prin agentiile sale teritoriale, se
considera ca acesta nu a fost acceptat si va ramane in vigoare vechiul program.
(3) Data de referinta care se ia in considerare pentru acordarea
punctajelor la criteriile de evaluare, specificate in anexa nr. 11 a) la
prezentele norme metodologice, este cu 30 de zile inaintea desfasurarii
sedintei de atribuire a licentelor de executie pentru traseu."
20. Alineatele (2) si (3) ale articolului 71 vor avea urmatorul cuprins:
"(2) In conditiile in care capacitatea autogarilor este depasita
(numar de plecari/sosiri, stationari la peron), precum si in cazul traseelor in
trafic judetean si interjudetean intre doua judete limitrofe (inclusiv intre
municipiul Bucuresti si judetul Ilfov) pentru care sunt prevazute in caietul de
sarcini mai mult de 15 curse zilnic, Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R.
solicita consiliilor locale, respectiv Consiliului General al Municipiului
Bucuresti, amplasarea capetelor de traseu si/sau a opririlor in tranzit in alte
puncte de imbarcare/debarcare care indeplinesc conditiile minime de siguranta
rutiera si de confort.
(3) Autogarile folosite la transportul rutier de persoane prin servicii
regulate in trafic international vor fi abilitate de o comisie constituita la
nivelul Autoritatii Rutiere Romane - A.R.R. Criteriile de abilitare sunt
prezentate in anexa nr. 5b) la prezentele norme metodologice."
21. Anexele nr. 5b), 11a), 11b) si 12 la normele metodologice se inlocuiesc
cu anexele nr. 1 - 4 la prezentul ordin.
22. In tot cuprinsul ordinului, sintagma "interjudetean intre doua
judete limitrofe" va fi inlocuita cu sintagma "interjudetean intre
doua judete limitrofe (inclusiv intre municipiul Bucuresti si judetul
Ilfov)".
23. In tot cuprinsul ordinului, sintagma "Ministerul Lucrarilor
Publice, Transporturilor si Locuintei" va fi inlocuit cu sintagma
"Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului".
Art. 2
Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R. va duce la indeplinire prevederile
prezentului ordin.
Art. 3
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
p. Ministrul transporturilor,
constructiilor si turismului,
Ileana Tureanu,
secretar de stat
ANEXA 1
[Anexa nr. 5b) la normele metodologice]
CRITERII
de abilitare a autogarilor utilizate in traficul international
Autogarile utilizate drept cap de traseu sau statii la transportul rutier
de persoane prin servicii regulate in trafic international se abiliteaza in
acest sens daca indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii privind dotarea si
functionarea:
a) sala de asteptare cu capacitate de minimum 40 de locuri pe scaune -
minimum 100 mp;
b) functionare conform graficelor de circulatie ale curselor pe care le
deservesc;
c) spatiu de depozitare a bagajelor calatorilor - minimum 100 mc;
d) grup social propriu - minimum doua cabine;
e) statie de amplificare si tabela electronica de afisaj pentru informarea
publicului calator;
f) spatiu adecvat pentru eliberarea legitimatiilor de calatorie;
g) minimum 4 peroane acoperite, destinate in exclusivitate curselor
internationale;
h) personalul autogarii va fi dotat cu uniforma de serviciu.
ANEXA 2
[Anexa nr. 11a) la normele metodologice]
CRITERII
de evaluare si punctajele care se acorda in cazul atribuirii curselor in trafic
interjudetean, inclusiv intre doua judete limitrofe (inclusiv intre municipiul
Bucuresti si judetul Ilfov), si a traseelor in trafic judetean
1. Vechimea parcului de autovehicule:
- pana la un an inclusiv - 15 puncte;
- de la 1 la 2 ani - 14 puncte;
- de la 2 la 3 ani - 13 puncte;
- de la 3 la 4 ani - 12 puncte;
- de la 4 la 5 ani - 11 puncte;
- de la 5 la 6 ani - 10 puncte;
- de la 6 la 7 ani - 9 puncte;
- peste 7 ani - 0 puncte.
2. In functie de structura parcului de autovehicule utilizat pentru
executarea acelei curse sau acelui traseu, se acorda:
- 10 puncte pentru fiecare autovehicul aflat in proprietate;
- 9 puncte pentru fiecare autovehicul detinut cu contract de leasing;
- 5 puncte pentru fiecare autovehicul detinut cu contract de inchiriere,
diferit de contractul de leasing.
3. Daca operatorul de transport rutier a detinut in mod neintrerupt licenta
de executie pentru traseu sau grupa de trasee pe acel traseu:
- peste 5 ani - 17 puncte;
- intre 4 si 5 ani - 13 puncte;
- intre 3 si 4 ani - 11 puncte;
- intre 2 si 3 ani - 9 puncte;
- intre 1 si 2 ani - 7 puncte;
- 6 luni inclusiv, dar mai putin de 1 an - 5 puncte.
Nu se acorda puncte pentru executarea de transport de persoane prin
servicii regulate speciale.
4. Gradul de confort al autovehiculelor, respectiv autobuze sau microbuze,
care efectueaza transport rutier de persoane prin servicii regulate in trafic
national se poate clasifica pe categorii si se puncteaza astfel:
- categorii:
I - 3 puncte;
II - 2 puncte;
III - 1 punct;
IV - 0 puncte.
Pentru autovehiculele clasificate pe stele se acorda 3 puncte.
ANEXA 3
[Anexa nr. 11 b) la normele metodologice]
METODOLOGIA DE PUNCTARE
1. La criteriul nr. 1 din anexa nr. 11a) se acorda puncte pentru fiecare
autovehicul care va fi utilizat la executarea traseului, cumulandu-se punctele,
fara a se lua in calcul autovehiculul sau autovehiculele de rezerva. Punctele
se cumuleaza si apoi se face media aritmetica. Numarul de ani se stabileste in
functie de anul fabricatiei inscris in certificatul de inmatriculare sau cartea
de identitate a autovehiculului, fara a se lua in considerare luna din an.
2. La criteriul nr. 2 din anexa nr. 11a) se acorda puncte pentru fiecare
autovehicul care va fi utilizat la executarea traseului, fara a se lua in
calcul autovehiculul sau autovehiculele de rezerva. Punctele se cumuleaza si
apoi se face media aritmetica.
3. La acordarea punctelor in functie de criteriul nr. 3 din anexa nr. 11a),
se procedeaza astfel:
a) La acordarea punctelor pentru vechimea pe traseu sau grupa de trasee se
vor lua in considerare luna si anul de cand operatorul de transport rutier a
detinut licenta de executie pentru traseul sau grupa de trasee respectiva.
Aceeasi modalitate de stabilire a vechimii pe traseu sau grupa de trasee se
aplica si in cazul in care operatorul de transport rutier a facut parte dintr-o
asociatie de operatori de transport rutier care a detinut licenta de executie
pentru traseul sau pentru grupa de trasee in cauza.
b) In cazul asociatiilor de operatori de transport rutier cu sau fara
personalitate juridica, fiecarui membru asociat i se acorda punctajul pe care
il obtine operatorul de transport rutier, membru al asociatiei, cu vechimea cea
mai mare pe traseul sau grupa de trasee respectiva.
4. La criteriul nr. 4 din anexa nr. 11a) se acorda puncte pentru fiecare
autovehicul care va fi utilizat la executarea traseului, fara a se lua in
calcul autovehiculul sau autovehiculele de rezerva. Punctele se cumuleaza si
apoi se face media aritmetica.
5. Punctajul obtinut pentru fiecare dintre criteriile de evaluare
mentionate in anexa nr. 11a) se cumuleaza obtinandu-se punctajul general.
6. In caz de egalitate de puncte la punctajul general, licenta de executie
pentru traseu sau grupa de trasee se atribuie operatorului de transport rutier
sau asociatiei de operatori de transport rutier care a obtinut punctajul cel
mai mare la criteriul nr. 3 din anexa nr. 11a) sau, in cazul in care egalitatea
se mentine, operatorului de transport rutier sau asociatiei de operatori de
transport rutier care a obtinut punctajul cel mai mare la criteriul nr. 1 din
anexa nr. 11a). In cazul in care egalitatea se mentine, licenta de executie
pentru traseu sau grupa de trasee se acorda in mod echitabil solicitantilor.
ANEXA 4
[Anexa nr. 12 la normele metodologice]
TARIFE
pentru prestatiile de servicii specifice realizate de Autoritatea Rutiera
Romana - A.R.R.
- lei/an -
__________
1. Licenta de transport rutier sau autorizatia de transport rutier
1.1. Eliberarea licentei de transport rutier sau a
autorizatiei de transport rutier 500.000
1.2. Vizarea anuala a licentei de transport rutier sau
a autorizatiei de transport rutier 500.000
2. Licenta de executie pentru vehicul pentru transport rutier international
2.1. Eliberarea licentei de executie pentru vehicul
(autovehicul) 2.200.000
2.2. Eliberarea licentei de executie pentru vehicul
(remorca, semiremorca) 1.300.000
3. Licenta de executie pentru vehicul pentru transport rutier national
3.1. Eliberarea licentei de executie pentru vehicul
(autovehicul) 1.000.000
3.2. Eliberarea licentei de executie pentru vehicul
(remorca, semiremorca) 600.000
4. Licenta de executie pentru traseu
4.1. Eliberarea licentei de executie pentru traseu judetean
(pentru o cursa) 300.000
4.2. Eliberarea licentei de executie pentru traseu
interjudetean intre doua judete limitrofe
(inclusiv intre municipiul Bucuresti si judetul Ilfov)
(pentru o cursa) 600.000
4.3. Eliberarea licentei de executie pentru traseu
interjudetean (pentru o cursa) 1.000.000
4.4. Eliberarea licentei de executie pentru traseu
international (pentru o cursa) 3.700.000
5. Licenta de executie pentru activitati conexe transportului rutier
5.1. Eliberarea licentei de executie pentru activitatile
desfasurate in cadrul autogarii:
- deschise traficului national 6.000.000
- deschise traficului international 8.000.000
5.1.1. Vizarea anuala 50% din
tarif
5.2. Eliberarea licentei de executie pentru activitatea
de agentie de voiaj 3.000.000
5.2.1. Vizarea anuala 50% din
tarif
5.3. Eliberarea licentei de executie pentru activitatea
de mesagerie 3.000.000
5.3.1. Vizarea anuala 50% din
tarif
5.4. Eliberarea licentei de executie pentru activitatea
de colectare, expediere si distributie a marfurilor 2.000.000
5.4.1. Vizarea anuala 50% din
tarif
5.5. Eliberarea licentei de executie pentru activitatea
de intermediere a transporturilor rutiere 10.000.000
5.5.1. Vizarea anuala 50% din
tarif
6. Alte tarife
6.1. Eliberarea unei noi licente de transport rutier sau
autorizatii de transport rutier ori licente de executie,
ocazionata de pierderea, sustragerea sau deteriorarea
celei eliberate tarif
initial
6.2. Eliberarea licentei de transport rutier sau a
autorizatiei de transport rutier ori a licentei de
executie, ocazionata de retinerea celei eliberate tarif
initial
6.3. Activitatea de autorizare a scolii de conducatori auto
(lei/ora) 300.000
6.4. Eliberarea atestatului sau a certificatului pentru
persoana desemnata, consilier de siguranta, instructor
de conducere auto sau profesor de legislatie rutiera
(lei/certificat) 300.000
6.5. Vizarea atestatului pentru persoana desemnata 300.000
6.6. Avizarea programelor scolare pentru scolile de
conducatori auto (lei/categorie) 600.000
6.7. Activitate de documentare si consultanta (lei/ora) 300.000
6.8. Distribuirea de documente si documentatii proprii maximum 75%
din valoarea
acestora
6.9. Examinarea in vederea obtinerii certificatului de
atestare a taximetristilor 100.000
6.10. Furnizarea de date privind operatorii de transport
(lei/unitate) 100.000