ORDIN Nr. 2321
din 16 iulie 2009
pentru aprobarea Normelor
metodologice privind procedura de acordare a amanarii la plata a obligatiilor
fiscale neachitate la termen, administrate de Agentia Nationala de Administrare
Fiscala
ACT EMIS DE:
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 508 din 23 iulie 2009
In temeiul prevederilor art. 8 din Ordonanţa de urgenţă
a Guvernului nr. 92/2009 pentru amânarea la plată a obligaţiilor fiscale
neachitate la termen ca urmare a efectelor crizei economico-financiare şi ale
art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi
funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările
ulterioare,
ministrul finanţelor publice emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Normele metodologice privind
procedura de acordare a amânării la plată a obligaţiilor fiscale neachitate la
termen, administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, prevăzute în
anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul economiei şi finanţelor,
Gheorghe Pogea
ANEXĂ
NORME METODOLOGICE
privind procedura de acordare a amânării la plată a
obligaţiilor fiscale neachitate la termen, administrate de Agenţia Naţională de
Administrare Fiscală
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Amânarea la plată se acordă pentru
obligaţiile fiscale administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
şi neachitate la termen ca urmare a efectelor crizei economico-financiare,
precum şi pentru majorările de întârziere aferente acestora.
(2) Amânarea la plată a obligaţiilor fiscale
neachitate la termen se acordă la cererea contribuabililor, persoane fizice sau
juridice, indiferent de forma de proprietate, modul de organizare şi data
înfiinţării.
(3) Prin obligaţii fiscale neachitate la termen se
înţelege impozite, taxe, contribuţii şi alte sume datorate bugetului general
consolidat, datorate şi neachitate la termenele legale de plată, precum şi
majorări de întârziere aferente acestora.
(4) Prin majorări de întârziere aferente acestora se
înţelege obligaţiile fiscale accesorii pentru care organul fiscal competent a
comunicat decizii referitoare la obligaţiile de plată accesorii şi pentru care
s-a împlinit termenul de plată conform prevederilor art. 111 alin. (2) din
Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare
Codul de procedură fiscală.
(5) Intr-un an calendaristic, amânarea la plată se
poate acorda o singură dată.
Art. 2. - (1) Agenţia Naţională de Administrare
Fiscală, prin unităţile subordonate acesteia, acordă amânarea la plată pentru
perioada solicitată de contribuabil, dar care nu poate fi mai mare de 6 luni.
Amânarea la plată nu poate depăşi data de 20 decembrie a anului fiscal în care
se acordă.
(2) Amânarea la plată se acordă pe număr de luni, iar
termenul începe să curgă de la data emiterii deciziei de acordare a amânării la
plată.
CAPITOLUL II
Competenţa de soluţionare a cererilor de amânare la
plată şi procedura de soluţionare a acestora
Art. 3. - (1) Amânarea la plată se solicită de către
contribuabili în baza unei cereri depuse la organele fiscale competente.
(2) In cazul în care contribuabilii au organizate sedii
secundare plătitoare de impozit pe venitul din salarii, cererea de amânare la
plată va fi depusă la organul fiscal competent în administrarea
contribuabililor în structura cărora funcţionează aceste sedii secundare.
(3) Concomitent cu depunerea cererii de amânare la
plată, contribuabilul solicită şi eliberarea certificatului de atestare fiscală
care va cuprinde sumele ce vor face obiectul amânării la plată. In certificatul
de atestare fiscală, eliberat în vederea acordării amânării la plată, se vor
menţiona creanţele fiscale principale exigibile, existente în sold în ultima zi
a lunii anterioare depunerii cererii şi neachitate la data eliberării acestuia,
precum şi majorările de întârziere aferente acestora.
(4) Cererea de amânare la plată trebuie să cuprindă
următoarele elemente:
a) datele de identificare ale contribuabilului:
denumirea/numele şi prenumele acestuia, al reprezentantului fiscal/împuternicitului,
domiciliul fiscal, codul de identificare fiscală, numărul de telefon/fax al
acestora, adresa de e-mail, precum şi numele, prenumele şi calitatea celor care
reprezintă contribuabilul în relaţiile cu terţii;
b) perioada pentru care se solicită amânarea la plată
exprimată în luni;
c) suma totală pentru care se solicită amânarea la
plată, defalcată pe tipuri de impozite, taxe, contribuţii şi alte sume datorate
bugetului general consolidat şi, separat, majorările de întârziere aferente
acestora. In cazul contribuabililor care au organizate sedii secundare
plătitoare de impozit pe venitul din salarii, acestea se defalcă pe fiecare
sediu secundar.
(5) Contribuabilii fără domiciliu fiscal în România,
care au obligaţii fiscale neachitate la termen, pot beneficia de amânare la
plată numai dacă acestea desemnează un împuternicit potrivit art. 18 din Codul
de procedură fiscală.
(6) Amânarea la plată se acordă de organele fiscale
competente prin emiterea unei decizii conform modelului prezentat în anexa nr.
1.
(7) Deciziile de acordare a amânărilor la plată care
privesc şi obligaţiile fiscale ale sediilor secundare se vor comunica, în
copie, şi organelor fiscale competente pentru administrarea acelor sedii
secundare.
(8) Pierderea valabilităţii amânării la plată se
constată de către organul fiscal competent prin emiterea unei decizii ale cărei
model şi conţinut sunt prevăzute în anexa nr. 2.
Art. 4. - (1) După depunerea de către contribuabili a
cererilor de amânare la plată, organul fiscal competent verifică dacă aceştia
îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
a) nu înregistrează obligaţii fiscale restante la data
de 30 septembrie 2008, pentru care va consulta şi va edita fişa analitică pe
plătitori la data de 30 septembrie 2008, din care să rezulte că la această dată
aveau toate declaraţiile depuse şi nu înregistrează obligaţii fiscale restante.
Dacă un contribuabil înregistrează la data de 30
septembrie 2008 obligaţii fiscale restante, dar are depuse înainte de această
dată un decont cu sumă negativă de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de
rambursare şi/sau o cerere de restituire, în curs de soluţionare la data
depunerii cererii de amânare, condiţia este îndeplinită dacă:
1. suma obligaţiilor fiscale restante este mai mică sau
egală cu suma de rambursat/restituit;
2. sunt îndeplinite dispoziţiile referitoare la data
stingerii în cazul compensării conform art. 122 alin. (1) din Codul de
procedură fiscală.
Diferenţele rezultate în urma soluţionării deconturilor
cu sumă negativă de TVA cu opţiune de rambursare şi/sau a cererilor de
restituire se consideră obligaţii de plată începând cu data comunicării modului
de soluţionare a acestora, conform dispoziţiilor art. 111 alin. (2) din Codul
de procedură fiscală;
b) şi-au depus toate declaraţiile fiscale conform legii
pentru perioada 1 octombrie 2008 şi data depunerii cererii de amânare la plată.
Dovada depunerii acestora va fi editată din baza de date a organului fiscal;
c) nu au înscrise fapte în cazierul fiscal pentru care
va solicita compartimentului cu atribuţii în eliberarea cazierului fiscal
informaţii privind existenţa sau inexistenţa faptelor sancţionate de legile
fiscale, financiare, precum şi cele care privesc disciplina financiară;
d) nu s-a atras răspunderea pentru contribuabilii persoane
fizice, potrivit prevederilor Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei,
cu modificările şi completările ulterioare, şi/sau nu s-a atras răspunderea
solidară pentru contribuabilii persoane fizice şi persoane juridice, potrivit
prevederilor art. 27 şi 28 din Codul de procedură fiscală. In acest sens,
contribuabilul va depune o declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte
că nu s-a atras răspunderea potrivit acestor prevederi legale.
(2) Condiţiile prevăzute la alin. (1) lit. b), c) şi
d) trebuie îndeplinite la data depunerii cererii.
(3) După verificările efectuate potrivit alin. (1),
organul fiscal competent, în termen de cel mult 3 zile de la data eliberării
certificatului de atestare fiscală, întocmeşte referatul conform modelului prezentat
în anexa nr. 3.
(4) Referatul va fi însoţit de documentele
doveditoare îndeplinirii condiţiilor prevăzute la alin. (1).
(5) Pentru contribuabilii care au organizate sedii
secundare plătitoare de impozit pe venitul din salarii, organul fiscal competent
în administrarea sediilor secundare va aplica prevederile art. 5 şi va întocmi
referatul prevăzut în anexa nr. 3.
(6) Organul fiscal competent în administrarea sediului
secundar va transmite referatul, împreună cu certificatul de atestare fiscală, organului
fiscal competent în administrarea contribuabilului.
(7) Organul fiscal competent în administrarea
contribuabilului va elibera certificatul de atestare fiscală, care va cuprinde
sumele ce vor face obiectul amânării la plată atât pentru activitatea proprie,
cât şi pentru cele ale sediilor secundare şi va întocmi un referat final, după
caz.
(8) Pe baza constatărilor din referat, organul fiscal
va emite decizia de acordare a amânării la plată sau, după caz, decizia de
respingere.
(9) Modelul şi conţinutul deciziei de respingere sunt
prezentate în anexa nr. 4.
(10) In situaţia în care organul fiscal constată
neîndeplinirea unei condiţii, înaintea emiterii deciziei de respingere, se va
efectua audierea contribuabililor potrivit art. 9 din Codul de procedură
fiscală.
Art. 5. - (1) Atunci când se constată neconcordanţe
între obligaţiile fiscale cuprinse în cererea contribuabilului şi cele din
certificatul de atestare fiscală, organul fiscal competent va solicita, în
scris, prezentarea contribuabilului la sediul său pentru clarificarea situaţiei
fiscale a acestuia. Odată cu solicitarea se va transmite contribuabilului şi o
copie a certificatului de atestare fiscală.
(2) După clarificarea neconcordanţelor, organul fiscal
competent întocmeşte, în două exemplare, o notă de constatare conform modelului
prevăzut în anexa nr. 5, pe baza căreia va proceda la eliberarea unui nou
certificat de atestare fiscală. Această notă va fi semnată de funcţionarul
desemnat pentru soluţionarea cererii şi avizată de şeful compartimentului cu
atribuţii privind evidenţa analitică pe plătitori şi de reprezentantul legal al
contribuabilului. Un exemplar al acesteia va fi comunicat contribuabilului, iar
altul va fi arhivat la dosarul fiscal al contribuabilului.
(3) Ca urmare a eliberării noului certificat de
atestare fiscală, organul fiscal competent va proceda la emiterea deciziei de
amânare la plată cu respectarea prevederilor art. 4 alin. (3).
Art. 6. - (1) Termenul general de soluţionare a
cererilor de amânare la plată este de maximum 15 zile de la data depunerii
cererilor.
(2) In situaţia în care pentru soluţionarea cererilor
de amânare la plată este necesară clarificarea aspectelor prevăzute la art. 5,
termenul general de soluţionare menţionat la alin. (1) se prelungeşte cu perioada
cuprinsă între data solicitării de prezentare a contribuabilului în vederea
punerii de acord asupra diferenţelor constatate şi data eliberării noului
certificat de atestare fiscală.
Art. 7. - (1) In cazul în care pentru amânarea la plată
contribuabilul depune o garanţie sub forma unei scrisori de garanţie bancară,
aceasta va avea o valabilitate mai mare cu 60 de zile decât perioada de amânare
la plată.
(2) In cazul în care contribuabilul oferă bunuri libere
de orice sarcini, organul fiscal competent va dispune instituirea măsurilor
asigurătorii. Bunurile oferite vor fi însoţite de raportul de evaluare întocmit
de un expert independent, realizat conform prevederilor art. 4 alin. (3) din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 92/2009 pentru amânarea la plată a
obligaţiilor fiscale neachitate la termen ca urmare a efectelor crizei
economico-financiare, denumită în continuare ordonanţă de urgenţă. Comunicarea
Comisiei privind elementele de ajutor de stat în vânzările de terenuri şi
clădiri de către autorităţile publice, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii
Europene seria C nr. 209/1997, poate fi vizualizată prin accesarea portalului
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, respectiv http://anaf.mfinante.ro
(3) In cazul în care contribuabilul oferă bunuri mobile
libere de orice sarcini, organul fiscal competent poate să verifice existenţa
faptică a acestora, eventualele sarcini înscrise în registrele de publicitate
prevăzute de lege şi să informeze organul de executare asupra rezultatelor
constatărilor. In vederea realizării acestor verificări, organul fiscal
competent va putea accesa baza de date a Arhivei Electronice de Garanţii Reale
Mobiliare.
(4) In cazul în care contribuabilul oferă bunuri
imobile libere de orice sarcini, acesta va prezenta organului fiscal competent
extras de carte funciară.
(5) Dacă pentru sumele amânate la plată sunt deja
instituite sechestre şi organul fiscal care le-a aplicat are prioritate în faţa
oricărui alt creditor, condiţia prevăzută la art. 4 alin. (1) din ordonanţa de
urgenţă se consideră îndeplinită în limita valorii determinate potrivit art. 4
alin. (3) din ordonanţa de urgenţă. In acest caz contribuabilul are obligaţia
de a prezenta, în termen de 15 zile de la data comunicării deciziei de amânare
la plată, raportul de evaluare pentru bunurile sechestrate, care se va întocmi
conform Comunicării Comisiei privind elementele de ajutor de stat în vânzările
de terenuri şi clădiri de către autorităţile publice, publicată în Jurnalul
Oficial al Uniunii Europene seria C nr. 209/1997.
(6) Odată cu identificarea, organul de executare
competent în a cărui rază teritorială se află bunurile proprietatea
contribuabilului va proceda la indisponibilizarea lor, prevederile cap. 6
privind măsurile asigurătorii al titlului VIII din Codul de procedură fiscală
aplicându-se în mod corespunzător.
(7) In cazul pierderii valabilităţii amânării la plată
sau la data expirării perioadei de amânare la plată, organul fiscal competent
va executa garanţia sau, după caz, va trece la valorificarea bunului în contul
obligaţiilor fiscale rămase de plată sau pentru stingerea obligaţiilor fiscale
amânate la plată nestinse.
(8) Pe perioada amânării la plată contribuabilii sunt
obligaţi să îşi achite, conform legii, obligaţiile fiscale cu termene de plată
începând cu data emiterii deciziei de amânare la plată.
(9) Obligaţiile fiscale prevăzute la alin. (8) pot fi
stinse prin orice modalitate şi în condiţiile prevăzute de Codul de procedură
fiscală.
Obligaţia de plată se consideră îndeplinită şi în cazul
contribuabililor care au depuse la organul fiscal deconturi cu sumă negativă de
TVA cu opţiune de rambursare şi/sau cereri de restituire, dacă:
a) suma obligaţiilor de plată este mai mică sau egală
cu suma de rambursat/restituit;
b) sunt îndeplinite dispoziţiile referitoare la data
stingerii în cazul compensării conform art. 122 alin. (1) din Codul de
procedură fiscală.
Diferenţele rezultate în urma soluţionării deconturilor
cu sumă negativă de TVA cu opţiune de rambursare şi/sau a cererilor de
restituire se consideră obligaţii de plată începând cu data comunicării modului
de soluţionare a acestora, conform dispoziţiilor art. 111 alin. (2) din Codul
de procedură fiscală.
(10) Orice alte obligaţii fiscale care nu fac obiectul
amânării la plată, inclusiv majorările de întârziere comunicate până la
emiterea deciziei de amânare, aferente obligaţiilor fiscale principale care au
făcut obiectul amânării la plată, se vor stinge conform prevederilor legale în
vigoare.
(11) Incepând cu data emiterii deciziei de amânare la
plată, pentru obligaţiile fiscale care fac obiectul amânării la plată,
executarea silită nu începe sau nu continuă, după caz.
(12) Decizia referitoare la obligaţiile de plată
accesorii se emite la data stingerii sumelor amânate la plată, dacă acestea au
fost stinse anticipat, sau în ziua imediat următoare expirării termenului de
amânare la plată.
CAPITOLUL III
Dispoziţii finale
Art. 8. - Pe perioada amânării la plată a obligaţiilor
fiscale neachitate la termen, cu excepţiile prevăzute de lege, se datorează
majorări de întârziere conform prevederilor art. 123 din Codul de procedură
fiscală.
Art. 9. - Organele fiscale competente în administrarea
contribuabililor care acordă amânări la plată vor organiza evidenţa cererilor
de amânare la plată, a amânărilor la plată acordate şi vor urmări modul de
respectare a acestora.
Art. 10. - (1) Cererile de amânare la plată depuse şi
nesoluţionate înainte de data intrării în vigoare a prezentelor norme
metodologice vor fi soluţionate conform prevederilor acestora.
(2) Cererile de amânare la plată depuse şi
nesoluţionate înainte de 30 iunie 2010 se vor soluţiona conform prevederilor
prezentelor norme metodologice.
Art. 11. - Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din
prezentele norme metodologice.
ANEXA Nr. 1 la normele metodologice
- Model -
(persoane juridice şi persoane fizice)
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia generală de administrare a marilor
contribuabili
Direcţia generală a finanţelor
publice........................
Administraţia finanţelor
publice................................
Nr............/...............
DECIZIE
de acordare a amânării la plată
Către: Denumire/Nume şi
prenume...................................................................
Domiciliul fiscal:
Localitatea......................,
str...........................................................................
nr........., bl..........,
et..........Judeţul/sectorul......................................................
Codul de identificare
fiscală..............................................................................
In temeiul prevederilor art. 3 alin. (1) din Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 92/2009 pentru amânarea la plată a obligaţiilor
fiscale neachitate la termen ca urmare a efectelor crizei economico-financiare,
ale Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 2.321/2009 pentru aprobarea
Normelor metodologice privind procedura de acordare a amânării la plată a
obligaţiilor fiscale neachitate la termen, administrate de Agenţia Naţională de
Administrare Fiscală,
având în vedere Cererea dumneavoastră
nr...................., înregistrată sub nr...................din data
de............................., precum şi Certificatul de atestare fiscală
nr................/...........................,
se emite următoarea decizie:
1. Se acordă amânarea la plată până la data
de.............a obligaţiilor fiscale datorate în ultima zi a lunii anterioare
depunerii cererii, respectiv ........., şi nestinse până la data eliberării certificatului
de atestare fiscală, în sumă totală de ..............., reprezentând*):
- lei -
Denumirea obligaţiei fiscale
amânate la plată
|
Debite
|
Majorări de întârziere
|
0
|
1
|
2
|
|
|
|
|
|
|
Total:
|
|
|
2. Pentru sumele amânate la plată, cu excepţiile
prevăzute de lege, se datorează majorări de întârziere în conformitate cu
prevederile art. 123 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de
procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în
sumă de.............lei.
3. (1) Pentru sumele amânate la plată conform pct. 1
se constituie o garanţie, în termen de 15 zile de la data comunicării prezentei
decizii la nivelul obligaţiilor fiscale amânate la plată conform pct. 1 şi a
majorărilor de întârziere datorate pe perioada amânării la plată conform pct.
2.
(2) Garanţia poate fi constituită sub formă de
scrisoare de garanţie bancară şi/sau se vor oferi bunuri libere de orice
sarcini în vederea instituirii măsurilor asigurătorii.
(3) In cazul scrisorii de garanţie, aceasta se va
constitui pe o perioadă de valabilitate mai mare cu 60 de zile decât perioada
de amânare la plată prevăzută la pct. 1.
(4) După data pierderii valabilităţii amânării la
plată sau după expirarea perioadei de amânare la plată, garanţiile se vor
executa după cum urmează:
a) în cazul scrisorii de garanţie bancară, organul
fiscal competent va solicita băncii garante utilizarea garanţiei în vederea
stingerii sumelor rămase de plată din decizia de amânare la plată;
b) în cazul bunurilor libere de orice sarcini oferite
de contribuabil, organul fiscal competent în administrarea contribuabilului va
proceda la valorificarea acestora, potrivit legii.
4. (1) Pe perioada amânării la plată contribuabilii
sunt obligaţi să îşi achite, conform legii, obligaţiile fiscale cu termene de
plată începând cu data emiterii deciziei de amânare la plată.
(2) Obligaţiile fiscale prevăzute la alin. (1) pot fi
stinse prin orice modalitate şi în condiţiile prevăzute de Codul de procedură
fiscală.
Obligaţia de plată se consideră îndeplinită şi în cazul
contribuabililor care au depuse la organul fiscal deconturi cu sumă negativă de
TVA cu opţiune de rambursare şi/sau cereri de restituire, dacă:
a) suma obligaţiilor de plată este mai mică sau egală
cu suma de rambursat/restituit;
b) sunt îndeplinite dispoziţiile referitoare la data
stingerii în cazul compensării conform art. 122 alin. (1) din Codul de
procedură fiscală.
Diferenţele rezultate în urma soluţionării deconturilor
cu sumă negativă de TVA cu opţiune de rambursare şi/sau cererilor de restituire
se consideră obligaţii de plată începând cu data comunicării modului de
soluţionare a acestora, conform dispoziţiilor art. 111 alin. (2) din Codul de
procedură fiscală.
5. Orice alte obligaţii fiscale care nu fac obiectul
amânării la plată, inclusiv majorările de întârziere comunicate până la emiterea
deciziei de amânare la plată, aferente obligaţiilor fiscale principale care au
făcut obiectul amânării la plată, se vor stinge conform prevederilor legale în
vigoare.
6. (1) Amânarea la plată prevăzută în prezenta decizie
îşi pierde valabilitatea dacă:
a)...................................**) nu respectă
prevederile pct. 3;
b) în situaţia în care...................**) nu îşi
achită, conform legii, obligaţiile fiscale cu termene de plată începând cu data
emiterii prezentei decizii.
(2) Nerespectarea condiţiilor prevăzute la pct. 6. (1)
în care s-a acordat amânarea la plată prin prezenta decizie atrage anularea
acesteia, începerea imediată sau continuarea, după caz, a executării silite
pentru întreaga sumă neplătită.
Impotriva prezentei decizii se poate formula
contestaţie la organul fiscal emitent în conformitate cu prevederile art. 209
alin. (2) din Codul de procedură fiscală, în termen de 30 de zile de la data
comunicării, potrivit prevederilor art. 207 alin. (1) din acelaşi act normativ.
Conducătorul unităţii fiscale
Numele şi
prenumele..........................................
Semnătura şi ştampila
unităţii..............................
*) Pentru contribuabilii cu sedii secundare, tabelul de
la pct. 1 se va întocmi atât pe total societate, cât şi defalcat pe activitatea
proprie şi cea a sediilor secundare.
**) Se va menţiona, după caz, denumirea
contribuabilului persoană juridică sau persoană fizică.
ANEXA Nr. 2 la normele metodologice
- Model -
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia generală de administrare a marilor
contribuabili
Direcţia generală a finanţelor
publice........................
Administraţia finanţelor
publice................................
Nr............/...............
DECIZIE
de comunicare a pierderii valabilităţii amânării la
plată
Către: Denumire/Nume şi
prenume.......................................................................
Domiciliul fiscal:
Localitatea...........................,
str........................................nr........, bl.......,
et........judeţul/sectorul.......................................
Codul de identificare
fiscală..................................................................
In temeiul prevederilor art. 5 alin. (2) din Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 92/2009 pentru amânarea la plată a obligaţiilor
fiscale neachitate la termen ca urmare a efectelor crizei economico-financiare
şi al prevederilor art. 3 alin. (8) din Normele metodologice privind procedura
de acordare a amânării la plată a obligaţiilor fiscale neachitate la termen,
administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, aprobate prin
Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.321/2009,
vă comunicăm că amânarea la plată, aprobată prin
Decizia de acordare a amânării la plată nr..............., şi-a pierdut
valabilitatea, începând cu data de.............., datorită nerespectării
dispoziţiilor................*) din acest act administrativ.
De asemenea, vă precizăm că potrivit prevederilor art.
5 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 92/2009 pierderea
valabilităţii amânării la plată atrage anularea acesteia, precum şi începerea
sau continuarea, după caz, a executării silite.
Garanţia constituită de dumneavoastră va fi executată
în contul sumelor amânate la plată şi a majorărilor de întârziere aferente,
rămase nestinse.
Impotriva prezentei decizii se poate formula
contestaţie la organul fiscal emitent în conformitate cu prevederile art. 209
alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură
fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în termen de
30 de zile de la data comunicării, potrivit prevederilor art. 207 alin. (1) din
acelaşi act normativ.
Conducătorul unităţii fiscale
Numele şi prenumele..........................................
Semnătura şi ştampila
unităţii..............................
*) Se vor menţiona condiţiile neîndeplinite din decizia
de acordare a amânării la plată.
ANEXA Nr. 3 la normele metodologice
- Model -
Organul fiscal competent..............................
(care aprobă sau respinge cererea)
Aprobat/data..........
Conducătorul unităţii fiscale
Semnătura
REFERAT
Subsemnatul
(a),..........................................., având funcţia
de.....................în cadrul Serviciului/Biroului/Compartimentului
........................................................., ca urmare a cererii
depuse de...........................................,
C.I.F.............................înregistrată sub nr..............din data de........................,
am procedat la verificarea îndeplinirii condiţiilor prevăzute de Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 92/2009 pentru amânarea la plată a obligaţiilor
fiscale neachitate la termen ca urmare a efectelor crizei economico-financiare
şi de Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.321/2009 pentru aprobarea
Normelor metodologice privind procedura de acordare a amânării la plată a
obligaţiilor fiscale neachitate la termen, administrate de Agenţia Naţională de
Administrare Fiscală, şi am constatat că au fost/nu au fost îndeplinite
condiţiile de acordare a amânării la plată, respectiv:
Secţiunea A: Condiţii de acordare a amânării la
plată
Conditii de acordare a amânării la
plată
|
Modul de respectare a condiţiilor
|
a) nu înregistrează obligaţii fiscale restante la data de 30
septembrie 2008
|
|__| |__|
Da Nu
|
b) şi-a depus toate declaraţiile fiscale
|
|__| |__|
Da Nu
|
c) nu are înscrise fapte în cazierul fiscal
|
|__| |__|
Da Nu
|
d) nu s-a stabilit răspunderea potrivit prevederilor Legii nr.
85/2006, cu modificările şi completările ulterioare, şi/sau răspunderea
solidară potrivit prevederilor art. 27 şi 28 din Ordonanţa Guvernului nr.
92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare
|
|__| |__|
Da Nu
|
Secţiunea B: Sume ce vor face obiectul amânării la
plată*)
-lei-
Denumirea obligaţiei fiscale
amânate la plată
|
Debite
|
Majorări de întârziere
|
0
|
1
|
2
|
|
|
|
|
|
|
Total
|
|
|
Faţă de cele mai sus constatate propun
aprobarea/respingerea cererii de amânare la plată.
De asemenea, anexăm la prezentul referat şi documentele
doveditoare ale îndeplinirii condiţiilor prevăzute la art. 2 alin. (1) din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 92/2009, precum şi Certificatul de
atestare fiscală nr........../..........**)
Intocmit
Inspector,
........................................................
Avizat
Şef compartiment,
........................................................
*) Se va completa numai în situaţia în care condiţiile
de acordare a amânării la plată sunt îndeplinite, atât pe total societate, cât
şi pentru fiecare sediu secundar şi activitate proprie.
**) Se vor menţiona şi anexa toate certificatele de
atestare fiscală eliberate atât pentru contribuabil, cât şi pentru sediile
secundare, după caz.
ANEXA Nr. 4 la normele metodologice
- Model -
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia generală de administrare a marilor
contribuabili
Direcţia generală a finanţelor
publice........................
Administraţia finanţelor
publice................................
Nr............/...............
DECIZIE
de respingere a cererii de amânare la plată
Către: Denumire/Nume şi
prenume.........................................................
Domiciliul fiscal:
Localitatea...................,
str....................................................................
nr........., bl..........,
et..........Judeţul/sectorul.............................................
Codul de identificare
fiscală....................................................................
In temeiul prevederilor art. 4 alin. (9) din Ordinul
ministrului finanţelor publice nr. 2.321/2009 pentru aprobarea Normelor
metodologice privind procedura de acordare a amânării la plată a obligaţiilor
fiscale neachitate la termen, administrate de Agenţia Naţională de Administrare
Fiscală,
se respinge Cererea dumneavoastră nr........., prin
care solicitaţi amânarea la plată a sumei de.................., reprezentând
obligaţii fiscale datorate în ultima zi a lunii anterioare depunerii cererii şi
nestinse până la data eliberării Certificatului de atestare fiscală
nr............din data de................., datorită nerespectării
dispoziţiilor................*) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
92/2009 pentru amânarea la plată a obligaţiilor fiscale neachitate la termen ca
urmare a efectelor crizei economico-financiare.
Impotriva prezentei decizii se poate formula
contestaţie la organul fiscal emitent în conformitate cu prevederile art. 209
alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură
fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în termen de
30 de zile de la data comunicării, potrivit prevederilor art. 207 alin. (1) din
acelaşi act normativ.
Conducătorul unităţii fiscale
Numele şi
prenumele..........................................
Semnătura şi ştampila unităţii..............................
*) Se va menţiona, după caz, art. 2 alin. (1) lit. a),
b), c) sau d).
ANEXA Nr. 5 la normele metodologice
- Model -
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia generală de administrare a marilor
contribuabili
Direcţia generală a finanţelor
publice........................
Administraţia finanţelor
publice................................
Serviciul/Compartimentul........................................
Nr............/...............
NOTĂ DE CONSTATARE
încheiată astăzi,........../............., la sediul
unităţii fiscale
Subsemnatul (a),
..........................................., având funcţia de
.....................în cadrul Serviciului/Compartimentului
...................................................................., am
procedat la reglarea fişei sintetice pe plătitori
a...................................................,
C.I.F...............................Drept urmare, am constatat
că.......................................figurează în evidenţe cu următoarele
obligaţii fiscale datorate în ultima zi a lunii anterioare depunerii cererii,
respectiv..................., şi nestinse la data eliberării certificatului de
atestare fiscală..............., care vor face obiectul amânării la plată:
- lei -
Denumirea obligaţiei fiscale
|
Debite
|
Majorări de întârziere
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total
|
|
|
Sunt de acord.
Contribuabil,
........................................................
Avizat
Şef serviciu/compartiment,
........................................................
Intocmit
Inspector,
........................................................