Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 2358 din 22 decembrie 2010

pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si atestarea corpului de experti pentru evaluarea starii de siguranta in exploatare a echipamentelor hidroelectromecanice aferente barajelor incadrate in categoriile de importanta A, B, C si D, NTLH - 051

ACT EMIS DE: MINISTERUL MEDIULUI SI PADURILOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 19 din 10 ianuarie 2011



Având în vedere Referatul Directiei amenajarea bazinelor hidrografice din cadrul Autoritatii pentru Inundatii si Managementul Apelor nr. 123.293/AAdin 28 octombrie 2010,

în baza avizului tehnic consultativ al Biroului operativ al Comisiei nationale pentru siguranta barajelor si a altor lucrari hidrotehnice (CONSIB) din data de 24 iunie 2010,

în temeiul art. 15 alin. (4) din Hotarârea Guvernului nr. 1.635/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Mediului si Padurilor, cu modificarile si completarile ulterioare,

ministrul mediului si padurilor emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aproba Regulamentul privind organizarea si atestarea corpului de experti pentru evaluarea starii de siguranta în exploatare a echipamentelor hidroelectromecanice aferente barajelor încadrate în categoriile de importanta A, B, C si D, NTLH - 051, prevazut în anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

Art. 2. - Directia care gestioneaza problemele de siguranta a constructiilor hidrotehnice din cadrul autoritatii publice centrale din domeniul apelor va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 3. - Prezentul ordin se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul mediului si padurilor,

Laszlo Borbely

ANEXA

REGULAMENT

privind organizarea si atestarea corpului de experti pentru evaluarea starii de siguranta în exploatare a echipamentelor hidroelectromecanice aferente barajelor încadrate în categoriile de importanta A, B, C si D, NTLH - 051

CAPITOLUL I

Prevederi generale

Art. 1. - In sensul prezentului regulament, se introduc urmatoarele sintagme, ale caror semnificatii sunt detaliate mai jos:

a) EHEM - echipamentele hidroelectromecanice aferente barajelor încadrate în categoriile de importanta A, B, C si D;

b) experti EHEM - experti pentru evaluarea starii de siguranta în exploatare a echipamentelor hidroelectromecanice aferente barajelor încadrate în categoriile de importanta A, B, C si D;

c) evaluarea sigurantei EHEM - evaluarea starii de siguranta în exploatare a echipamentelor hidroelectromecanice aferente barajelor încadrate în categoriile de importanta A, B, C si D;

d) comisie de atestare - comisie organizata pe lânga autoritatea publica centrala din domeniul apelor pentru atestarea expertilor EHEM.

CAPITOLUL II

Corpul de experti EHEM

Art. 2. - Evaluarea sigurantei EHEM se realizeaza în conditiile prevazute de Normativul tehnic privind evaluarea starii de siguranta în exploatare a echipamentelor hidroelectromecanice ale evacuatorilor de ape mari ai barajelor, NTLH - 050, de catre experti EHEM atestati, conform prevederilor prezentului regulament.

Art. 3. - (1) Se constituie corpul de experti EHEM, în baza prevederilor Ordinului ministrului mediului si dezvoltarii durabile nr. 1.216/2008 privind aprobarea Normativului tehnic pentru evaluarea starii de siguranta în exploatare a echipamentelor hidroelectromecanice ale evacuatorilor de ape mari ai barajelor - NTLH - 050, publicat în Monitorul Oficial al Românei, Partea I, nr. 722 din 24 octombrie 2008, cu modificarile ulterioare.

(2) Corpul expertilor EHEM este format din maximum 25 de membri.

CAPITOLUL III

Structura corpului de experti EHEM

Art. 4. - (1) Atestarea expertilor EHEM este realizata de catre o comisie de atestare a carei componenta nominala este numita prin ordin al conducatorului autoritatii publice centrale din domeniul apelor, conform prevederilor prezentului regulament.

(2) Atestarea expertilor EHEM se face pe baza de analiza de dosar de activitate si calificare profesionala si prin sustinerea unui interviu.

Art. 5. - (1) Componenta comisiei de atestare este urmatoarea:

a) un presedinte, care reprezinta conducerea autoritatii publice centrale din domeniul apelor;

b) un vicepresedinte - directorul directiei care gestioneaza problemele de siguranta a constructiilor hidrotehnice din cadrul autoritatii publice centrale din domeniul apelor;

c) membri:

- un reprezentant al autoritatii publice centrale din domeniul apelor;

- 2 reprezentanti din învatamântul tehnic superior de specialitate;

- 2 reprezentanti ai detinatorilor cu orice titlu de baraje;

- un reprezentant al institutelor de proiectare specializate în domeniu;

- un secretar;

d) 3 membri supleanti.

(2) Secretariatul comisiei de atestare va fi asigurat de catre directia care gestioneaza problemele de siguranta a constructiilor hidrotehnice din cadrul autoritatii publice centrale din domeniul apelor.

(3) Comisia de atestare este valabil constituita prin prezenta obligatorie a presedintelui sau a vicepresedintelui si a cel putin doua treimi din numarul total al membrilor.

(4) Membrii comisiei de atestare beneficiaza de o indemnizatie de sedinta stabilita prin ordin al conducatorul autoritatii publice centrale din domeniul apelor, potrivit Legii nr. 40/1991 cu privire la salarizarea Presedintelui si Guvernului României, precum si a personalului Presedintiei, Guvernului si al celorlalte organe ale puterii executive, republicata, cu modificarile ulterioare, în raport cu timpul lucrat în afara programului normal de lucru.

(5) Comisia de atestare are un casier însarcinat cu plata indemnizatiilor specificate la alin. (4). Casierul este numit prin decizie a directorului general al Administratiei Nationale „Apele Române".

CAPITOLUL IV

Selectia, atestarea si revocarea expertilor EHEM

Art. 6. - Pentru obtinerea atestatului de expert EHEM se pot înscrie persoane fizice, absolventi de învatamânt superior tehnic, cu experienta de minimum 10 ani în domeniul EHEM.

Art. 7. - (1) In vederea sustinerii interviului pentru obtinerea atestatelor de expert EHEM, candidatii vor depune un dosar de activitate si calificare profesionala cuprinzând urmatoarele documente:

a) cerere-tip, conform modelului prevazut în anexa nr. 1;

b) copie legalizata a diplomei de studii;

c) cel putin o recomandare, semnata de reprezentantul legal al unor unitati din domeniul proiectarii, exploatarii sau executiei EHEM sau din partea unei/unor asociatii profesionale reprezentative pentru domeniu, care sa confirme experienta de 10 ani a solicitantului;

d) curriculum vitae;

e) memoriu de activitate în domeniul de atestare;

f) cazier judiciar la zi;

g) dovada achitarii tarifului de verificare a dosarului.

(2) Membrii comisiei de atestare pot solicita dobândirea calitatii de expert EHEM; în acest caz, pentru analiza dosarului de activitate si calificare profesionala, precum si pentru interviu, acestia vor fi înlocuiti în comisia de atestare cu membri supleanti.

Art. 8. - (1) Anuntul privind organizarea atestarii expertilor EHEM se publica si se actualizeaza pe site-ul autoritatii publice centrale din domeniul apelor.

(2) Dosarele de activitate si calificare profesionala se depun si se tin în evidenta la directia care gestioneaza problemele de siguranta a constructiilor hidrotehnice din cadrul autoritatii publice centrale din domeniul apelor, prin grija secretariatului comisiei de atestare.

(3) Candidatii care, conform continutului dosarului de activitate si calificare profesionala, îndeplinesc conditiile pentru atestare vor fi convocati, prin grija secretariatului comisiei de atestare, pentru sustinerea interviului. Convocarea se face cu o anticipare de cel putin 10 zile fata de data stabilita pentru desfasurarea sedintei de atestare.

Art. 9. - (1) In urma verificarii dosarelor de activitate si calificare profesionala, comisia de atestare decide:

a) convocarea pentru sustinerea interviului în vederea obtinerii atestatului de expert EHEM;

b) solicitarea de completari la dosar;

c) respingerea dosarului.

(2) Deciziile comisiei de atestare se consemneaza într-un proces-verbal al sedintei, întocmit de secretariatul comisiei de atestare, care se va transmite candidatilor de catre directia care gestioneaza problemele de siguranta a constructiilor hidrotehnice din cadrul autoritatii publice centrale din domeniul apelor, prin grija secretariatului comisiei de atestare, în termen de 10 zile de la data sedintei de verificare si analiza a dosarelor de activitate si calificare profesionala.

(3) In cazul în care comisia de atestare solicita completari sau clarificari, candidatului i se vor comunica termenul de depunere si documentele solicitate. Nedepunerea în termen a documentelor solicitate conduce automat la respingerea dosarujui.

(4) In cazul în care comisia de atestare decide respingerea dosarului de activitate si calificare profesionala, candidatului i se vor comunica motivele care au condus la aceasta decizie. Dosarele respinse se restituie candidatului, pe baza de semnatura.

(5) Decizia de respingere a dosarului de activitate si calificare profesionala poate fi contestata în scris si depusa la secretariatul comisiei de atestare în termen de 10 zile de la comunicare. Contestatia va fi analizata si solutionata în termen de 15 zile de la data depunerii de catre o comisie de analiza si solutionare a contestatiilor, constituita ad-hoc si formata din 3 reprezentanti ai învatamântului superior tehnic de specialitate.

Art. 10. - (1) Lista corpului de experti EHEM constituit potrivit prevederilor prezentului regulament se avizeaza de catre Biroul operativ al Comisiei nationale pentru siguranta barajelor si a altor lucrari hidrotehnice (B.O. CONSIB), se actualizeaza periodic si se publica pe site-ul autoritatii publice centrale din domeniul apelor si în publicatiile de specialitate din domeniu.

(2) Expertii EHEM vor raspunde solicitarilor B.O. CONSIB în cazul necesitatii efectuarii în regim de urgenta a evaluarii sigurantei EHEM în situatii exceptionale (dupa viituri sau cutremure importante, incidente, accidente, avarii, ruperi), în cazul contraexpertizelor solicitate de beneficiarii expertizelor si/sau de organele abilitate conform legii sa controleze barajele.

Art. 11. - Directia care gestioneaza problemele de siguranta a constructiilor hidrotehnice din cadrul autoritatii publice centrale din domeniul apelor emite, în termen de 30 de zile de la data sedintei, atestatul de expert EHEM, conform modelului prevazut în anexa nr. 2.

Art. 12. - (1) Atestatul de expert EHEM este valabil pe o perioada de 5 ani de la data eliberarii, cu posibilitatea prelungirii valabilitatii acestuia pentru o perioada de înca 5 ani.

(2) Prelungirea valabilitatii atestatului de expert EHEM se face în baza analizarii de catre comisia de atestare a unui nou dosar de activitate si calificare profesionala pe care expertul îl depune la directia care gestioneaza problemele de siguranta a constructiilor hidrotehnice din cadrul autoritatii publice centrale din domeniul apelor cu cel putin 30 de zile înainte de data expirarii termenului de valabilitate.

(3) Dosarul de activitate si calificare profesionala pentru prelungirea valabilitatii atestatului de expert EHEM va contine:

a) cerere de prelungire;

b) memoriu de activitate în domeniul de atestare, pentru perioada de când acesta este expert EHEM;

c) dovada de achitare a tarifului de prelungire a valabilitatii atestatului de expert EHEM;

d) cazier judiciar la zi.

(4) Nerespectarea prevederilor alin. (1) aduce suspendarea dreptului de exercitare a activitatii de expert EHEM pentru o perioada de pâna la 90 de zile, situatie care se va consemna si în Lista corpului de experti EHEM.

(5) Abateri repetate de la prevederile alin. (1) determina revocarea dreptului de exercitare a activitatii de expert EHEM si scoaterea din Lista corpului de experti EHEM.

Art. 13. - (1) Tariful pentru verificarea dosarului de activitate si calificare profesionala este de 200 lei.

(2) Tariful pentru eliberarea atestatului de expert EHEM este de 300 lei.

(3) Tariful pentru prelungirea valabilitatii atestatului de expert EHEM este de 200 lei.

(4) Tarifele prevazute la alin. (1)-(3) vor fi actualizate periodic, în raport cu rata inflatiei, prin ordin al conducatorului autoritatii publice centrale din domeniul apelor.

(5) Sumele prevazute la alin. (1)-(3) încasate de la persoanele fizice care solicita atestarea se depun în contul pentru siguranta barajelor deschis de Administratia Nationala „Apele Române" la Trezoreria Municipiului Bucuresti. Numarul de cont va fi comunicat candidatilor prin grija secretariatului comisiei de atestare. Copiile dovezilor de plata a tarifelor se depun la dosarele de activitate si calificare profesionala ale candidatilor.

(6) Pentru fiecare membru sau, dupa caz, membru supleant al comisiei de atestare indemnizatia de sedinta este de pâna la nivelul salariului minim brut pe tafa; pentru secretarul comisiei de atestare indemnizatia de sedinta este de pâna la 75% din nivelul salariului minim brut pe tara; pentru casierul comisiei de atestare indemnizatia de sedinta este de pâna la 50% din nivelul salariului minim brut pe tara.

(7) Sumele depuse în contul precizat la alin. (5) au urmatoarele destinatii:

a) plata indemnizatiilor cuvenite membrilor comisiei de atestare si persoanelor mentionate la alin. (6);

b) plata unor studii de fundamentare a unor acte normative, de reglementare sau norme tehnice din domeniul sigurantei EHEM;

c) plata pentru efectuarea de contraexpertize dispuse de Comisia nationala pentru siguranta barajelor si a altor lucrari hidrotehnice (CONSIB) în situatia unor contestatii ale beneficiarului sau ale organelor abilitate cu controlul în domeniul sigurantei EHEM;

d) plata unor expertize pentru evaluarea sigurantei EHEM determinate de situatii speciale;

e) cheltuieli de dotare cu aparatura de secretariat si birotica pentru desfasurarea activitatii comisiei de atestare;

f) cheltuieli de documentare pentru achizitionarea de publicatii de specialitate (periodice, manuale, carti de specialitate, volume ale unor conferinte etc);

g) cheltuieli de participare la manifestari interne sau internationale pe probleme din domeniul sigurantei EHEM.

(8) Plata indemnizatiilor de sedinta catre membrii comisiei de atestare, precum si achizitiile în vederea bunei desfasurari a sedintelor de atestare se efectueaza pe baza de referat de necesitate avizat de B.O. CONSIB; decontarile se fac prin grija casierului, pe baza de documente justificative si cu respectarea prevederile legale în vigoare.

Art. 14. - (1) Membrii corpului de experti EHEM vor detine si vor utiliza stampile individuale de experti atestati EHEM.

(2) Stampila expertilor EHEM are forma rotunda, cu doua cercuri concentrice, unul exterior, de regula cu diametrul de 50 mm, si altul interior, cu diametrul de 30 mm. In partea superioara se înscriu numele, prenumele si initiala tatalui expertului, iar în partea inferioara se va înscrie „Expert EHEM". In interior se înscrie, în partea superioara, „ROMÂNIA", iar în partea inferioara, denumirea actualizata a autoritatii publice centrale din domeniul apelor. In partea centrala se va înscrie numarul atestatului emis de autoritatea publica centrala din domeniul apelor pentru expertul în cauza.

(3) Stampilele se confectioneaza pe cheltuiala proprie de catre expertii EHEM; în momentul schimbarii denumiri autoritatii publice centrale din domeniul apelor, stampilele ramân valabile conform atestatelor care poarta amprenta acestor stampile.

(4) Stampilele se aplica de expertii EHEM pe documentatiile de evaluare a sigurantei EHEM, precum si pe alte documente întocmite în activitati desfasurate în domeniul sigurantei EHEM si sunt valabile împreuna cu semnatura olografa a acestora.

Art. 15. - (1) Expertii EHEM înceteaza sa mai faca parte din corpul de experti în urmatoarele cazuri:

a) la expirarea termenului pentru care s-a eliberat atestatul de expert EHEM, daca acesta nu a fost prelungit;

b) prin decesul titularului;

c) la cererea titularului, înregistrata la directia care gestioneaza problemele de siguranta a constructiilor hidrotehnice din cadrul autoritatii publice centrale din domeniul apelor.

(2) Atestatul de expert EHEM se revoca:

a) daca persoana fizica certificata a fost condamnata prin sentinta definitiva pentru fapte comise în exercitarea profesiei;

b) în caz de inactivitate a titularului pe o perioada mai mare de 5 ani;

c) daca pentru persoana fizica atestata a fost efectuata o sesizare a organelor abilitate cu controlul în domeniul sigurantei barajelor sau lucrarilor publice privind exercitarea necorespunzatoare a profesiei, sesizare analizata si validata de comisia de atestare.

(3) Atestatul de expert EHEM este suspendat:

a) pe perioada în care titularul atestatului ocupa o functie care, în conformitate cu prevederile legii, intra în conflict de interese sau incompatibilitate cu exercitarea functiei de expert EHEM; declaratia expertului EHEM prin care se precizeaza conflictul de interese se depune la directia care gestioneaza problemele de siguranta a constructiilor hidrotehnice din cadrul autoritatii publice centrale din domeniul apelor;

b) daca pentru persoana fizica atestata a fost emisa o decizie a comisiei de atestare privind suspendarea, efectuata ca urmare a unei sesizari a organelor abilitate cu controlul în domeniul sigurantei barajelor sau lucrarilor publice, precum si de catre alte autoritati din domeniile de specialitate. Sesizarea privind exercitarea necorespunzatoare a profesiei se depune la directia care gestioneaza problemele de siguranta a constructiilor hidrotehnice din cadrul autoritatii publice centrale din domeniul apelor si va fi analizata de comisia de atestare care va decide, dupa caz, suspendarea sau mentinerea calitatii de expert EHEM.

CAPITOLUL V

Conditiile de exercitare a calitatii de expert EHEM

Art. 16. - Evaluarea sigurantei EHEM se realizeaza de catre experti EHEM în conformitate cu prevederile art. 2, pentru fiecare obiectiv în parte.

Art. 17. - (1) Angajarea expertului EHEM se face de catre beneficiarul expertizei - detinatorul cu orice titlu al barajului - în conditiile legii.

(2) In exercitarea activitatii de evaluare a sigurantei EHEM, expertii EHEM vor respecta conditiile de evitare a situatiilor de conflict de interese. In acest sens, vor depune o declaratie pe propria raspundere ca nu au fost sau nu sunt implicati în diferite etape de proiectare, executie sau urmarire a comportarii în timp a EHEM respective.

Art. 18. - (1) Expertul EHEM este direct raspunzator, în conditiile legii, pentru solutiile si recomandarile facute în evaluarea sigurantei EHEM, inclusiv pentru consecintele acestora.

(2) Aplicarea solutiilor si/sau a recomandarilor expertului EHEM, care vor fi avizate de expertul pentru evaluarea starii de siguranta în exploatare a barajului, este în sarcina detinatorului cu orice titlu, care raspunde, conform legii, de siguranta barajelor din patrimoniu.

Art. 19. - (1) Contestarea evaluarii sigurantei EHEM se poate face, potrivit legii, de detinatorul cu orice titlu sau de organele abilitate sa controleze siguranta barajelor.

(2) Contestatia se solutioneaza prin reanalizarea documentatiei de evaluare a sigurantei EHEM sau printr-o contraexpertiza realizata de experti EHEM nominalizati de B.O. CONSIB, care se analizeaza si se avizeaza în cadrul B.O. CONSIB, concluziile si recomandarile acesteia devenind definitive si obligatorii pentru contestatar.

Art. 20. -Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezentul regulament.

ANEXA Nr. 1 la regulament

CERERE-TIP    

în vederea obtinerii atestatului de expert pentru evaluarea starii de siguranta în exploatare a echipamentelor hidroelectromecanice aferente barajelor

- model -

Subsemnatul/Subsemnata,.................................., domiciliat/domiciliata în.........................., str.........................nr......., judetul/sectorul............., bloc nr............, sc........., ap..........., codul numeric personal............................................., buletin/carte de identitate seria.........nr..........., eliberat/eliberata de..........la data............., solicit obtinerea/prelungirea valabilitatii atestatului de expert pentru evaluarea starii de siguranta în exploatare a echipamentelor hidroelectromecanice aferente barajelor, eliberat de autoritatea publica centrala din domeniul apelor.

Anexez toate documentele precizate în art. 7 alin. (1) din Regulamentul privind organizarea si atestarea corpului de experti pentru evaluarea starii de siguranta în exploatare a echipamentelor hidroelectromecanice aferente barajelor încadrate în categoriile de importanta A, B, C si D, NTLH-051.

Data

Numele si prenumele

.................................................

Semnatura

.................................................

ANEXA Nr. 2 la regulament

(Autoritatea publica centrala din domeniul apelor)

ATESTAT

de expert pentru evaluarea starii de siguranta în exploatare a echipamentelor hidroelectromecanice aferente barajelor nr............... din....................

- model -

In baza prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 244/2000 privind siguranta barajelor, republicata, ale Ordinului ministrului mediului si dezvoltarii durabile nr. 1.216/2008 privind aprobarea Normativului tehnic pentru evaluarea starii de siguranta în exploatare a echipamentelor hidroelectromecanice ale evacuatorilor de ape mari ai barajelor - NTLH - 050, cu modificarile ulterioare, ale Ordinului ministrului mediului si padurilor nr. 2.358/2010 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si atestarea corpului de experti pentru evaluarea starii de siguranta în exploatare a echipamentelor hidroelectromecanice aferente barajelor încadrate în categoriile de importanta A, B, C si D, NTLH - 051, ale Ordinului ministrului mediului si padurilor nr........../............pentru aprobarea componentei nominale a comisiei de atestare a corpului de experti pentru evaluarea starii de siguranta în exploatare a echipamentelor hidroelectromecanice aferente barajelor si ale Procesului-verbal nr. ... din data .... al comisiei de atestare,

(Autoritatea publica centrala din domeniul apelor) emite urmatorul atestat:

Domnul/Doamna .................................., domiciliat/domiciliata în .........................., str......................... nr......., judetul/sectorul........, bloc nr..........., sc........., ap..........., codul numeric personal............................, buletin/carte de identitate seria .........nr..........., eliberat(a) de........... la data............., se atesteaza ca expert pentru evaluarea starii de siguranta în exploatare a echipamentelor hidroelectromecanice aferente barajelor.

Prezentul atestat a fost emis la data de.......si este valabil pâna la data de..........

Presedintele comisiei de atestare,

.................................................

(semnatura si parafa reprezentantului conducerii autoritatii publice centrale din domeniul apelor)

Expert atestat,

.................................................

(stampila si semnatura expertului)

Secretarul comisiei de atestare,

.................................................

(semnatura)

Atestatul a fost emis în doua exemplare, egal valabile. Ex. nr. 1 din 2 (Ex. nr. 2 din 2).


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 2358/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 2358 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu