ORDIN
Nr. 236 din 12 mai 1998
privind aprobarea Regulamentului de atestare a capacitatii profesionale a unor
persoane fizice si de abilitare a unor persoane juridice pentru a presta
servicii in domeniul protectiei muncii
ACT EMIS DE: MINISTERUL MUNCII SI PROTECTIEI SOCIALE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 194 din 26 mai 1998
Ministrul muncii si protectiei sociale,
avand in vedere:
- art. 5 din Legea protectiei muncii nr. 90/1996;
- art. 25 din Decretul-lege nr. 54/1990 privind organizarea si desfasurarea
unor activitati economice pe baza liberei initiative;
- art. 35 alin. (3) din Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale,
republicata,
in aplicarea art. 39 din Normele generale de protectie a muncii,
in baza art. 5 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 448/1994 privind
organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale,
republicata, cu modificarile ulterioare,
emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Regulamentul de atestare a capacitatii profesionale a unor
persoane fizice si de abilitare a unor persoane juridice pentru a presta
servicii in domeniul protectiei muncii, prevazut in anexa care face parte
integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Directia generala tehnica, Inspectia de stat pentru protectia muncii si
inspectoratele de stat teritoriale pentru protectia muncii vor aduce la
indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3
Ordinul ministrului muncii si protectiei sociale nr. 179/1997 se abroga.
Ministrul muncii si
protectiei sociale,
Alexandru Athanasiu
ANEXA 1
REGULAMENT
de atestare a capacitatii profesionale a unor persoane fizice si de abilitare a
unor persoane juridice pentru a presta servicii in domeniul protectiei muncii
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Prezentul regulament prevede conditiile cerute de catre Ministerul Muncii
si Protectiei Sociale persoanelor fizice care solicita atestarea capacitatii
profesionale si persoanelor juridice care solicita abilitarea pentru a presta
servicii in domeniul protectiei muncii, in aplicarea prevederilor art. 39 din
Normele generale de protectie a muncii, si stabileste procedura de
atestare/abilitare a acestora.
Art. 2
Pe baza evaluarii pregatirii profesionale, a experientei in domeniul
protectiei muncii, a capacitatii si competentei solicitantului pentru a presta
servicii in domeniul protectiei muncii, Ministerul Muncii si Protectiei Sociale
emite Certificatul de atestare a capacitatii profesionale pentru a presta
servicii in domeniul protectiei muncii, in cazul persoanelor fizice, si
Certificatul de abilitare pentru a presta servicii in domeniul protectiei
muncii, in cazul persoanelor juridice. Referirea la atestarea capacitatii
profesionale a persoanelor fizice si/sau la abilitarea persoanelor juridice
pentru a presta servicii in domeniul protectiei muncii se va face, in cuprinsul
prezentului regulament, prin referirea la certificatul pentru a presta servicii
in domeniul protectiei muncii.
Art. 3
(1) Persoanele fizice atestate si persoanele juridice abilitate de catre
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale pot incheia contracte de prestari de servicii
cu persoane juridice care desfasoara activitati cu personal angajat, pentru
urmatoarele activitati din domeniul protectiei muncii:
a) elaborarea documentatiilor necesare in vederea obtinerii autorizatiei de
functionare a persoanelor juridice din punct de vedere al protectiei muncii,
potrivit art. 18 alin. (1) lit. b) din Legea protectiei muncii nr. 90/1996 si
art. 5 din Normele metodologice privind autorizarea functionarii persoanelor
juridice si fizice din punct de vedere al protectiei muncii, aprobate prin
Ordinul ministrului de stat, ministrul muncii si protectiei sociale nr.
388/1996*), publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 249 din 15
octombrie 1996;
b) elaborarea si/sau completarea instructiunilor tehnice si de securitate a
muncii pentru eliminarea factorilor de risc profesional, inclusiv masuri de
aplicare a Normelor generale de protectie a muncii, aprobate prin Ordinul comun
al ministrului de stat, ministrul muncii si protectiei sociale si al
ministrului sanatatii nr. 578/DB/5.840/1996, publicat in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 344 din 16 decembrie 1996, si a normelor specifice de
protectie a muncii, potrivit art. 18 alin. (1) lit. e) din Legea protectiei
muncii nr. 90/1996;
c) elaborarea programului si efectuarea instructajului de protectie a
muncii, precum si testarea cunostintelor in domeniul protectiei muncii la
categoriile de personal stabilite de conducerea unitatii contractante, potrivit
art. 18 alin. (1) lit. f) din Legea protectiei muncii nr. 90/1996 si art. 56
din Normele generale de protectie a muncii;
d) cercetarea accidentelor care au produs incapacitate temporara de munca,
potrivit art. 26 alin. (1) din Legea protectiei muncii nr. 90/1996, si
stabilirea cauzelor, a vinovatilor si a masurilor de prevenire a repetarii
acestor accidente;
e) verificarea dotarii echipamentelor tehnice cu aparatura de masura si
control al parametrilor tehnologici, precum si a dotarii cu aparatura de
prevenire si avertizare a starilor de pericol, potrivit art. 12 alin. (1), (2)
si (3) din Legea protectiei muncii nr. 90/1996;
f) studii referitoare la procesele tehnologice si de munca si evaluarea
factorilor de risc de accidentare sau de imbolnavire profesionala, inclusiv
stabilirea masurilor de asigurare a unor conditii normale de lucru;
g) verificarea documentatiilor de proiectare si executie a constructiilor,
a echipamentelor tehnice, precum si a tehnologiilor de fabricatie, in ceea ce
priveste respectarea normelor de protectie a muncii, a standardelor de
securitate etc., potrivit art. 18 alin. (1) lit. a) din Legea protectiei muncii
nr. 90/1996;
h) elaborarea documentatiei necesare pentru inaintarea, la un organism de
certificare recunoscut, a solicitarii de certificare, prin examen de tip sau de
inregistrare in cazul autocertificarii, a echipamentelor tehnice si a
echipamentelor individuale de protectie, precum si elaborarea documentatiei
necesare pentru avizarea prototipurilor de echipament individual de protectie
si de lucru, potrivit art. 12 alin. (4) si art. 15 alin. (2) si (3) din Legea
protectiei muncii nr. 90/1996;
i) elaborarea programului si efectuarea instruirii, precum si
perfectionarea specialistilor in securitatea muncii, potrivit art. 18 alin. (1)
lit. i) din Legea protectiei muncii nr. 90/1996 si art. 86 din Normele generale
de protectie a muncii;
j) formarea specialistilor in domeniul protectiei muncii, potrivit art. 20
lit. k) din Legea protectiei muncii nr. 90/1996 si art. 80 din Normele generale
de protectie a muncii;
k) verificarea aptitudinilor psihoprofesionale ale solicitantilor, in
scopul orientarii si indrumarii acestora pe locuri de munca si profesiuni, in
concordanta cu caracteristicile lor psihologice, in raport cu particularitatile
activitatii si cu conditiile de munca impuse de postul de lucru, potrivit art.
18 alin. (1) lit. k) din Legea protectiei muncii nr. 90/1996 si art. 40 din
Normele generale de protectie a muncii;
l) orice alte servicii care vizeaza imbunatatirea conditiilor de munca,
prevenirea accidentelor si a imbolnavirilor profesionale, situatia protectiei
muncii din unitatile pentru care se efectueaza asemenea prestari de servicii
(sistem informational si de evidenta statistica in domeniul protectiei muncii,
intocmirea registrelor de evidenta ale unitatii si a rapoartelor anuale, in
conformitate cu cerintele Ministerului Muncii si Protectiei Sociale - Protectia
muncii sau la perioadele solicitate de client, asupra situatiei conditiilor de
munca din unitati, intocmirea documentatiilor cu caracter tehnic de informare
si atentionare specifice unitatii).
(2) Activitatile prevazute la alin. (1) sunt cele care revin, potrivit
legii, angajatorului.
--------------
*) In Monitorul Oficial, numarul acestui ordin era trecut in mod gresit ca
fiind 90/1996.
Art. 4
Serviciile in domeniul protectiei muncii se pot efectua numai de catre
persoanele calificate si cu experienta in domeniu, dupa cum urmeaza:
a) persoanele care au lucrat cel putin 4 ani in cadrul Inspectiei de stat
pentru protectia muncii, al directiilor din Ministerul Muncii si Protectiei
Sociale - Protectia muncii, precum si la inspectoratele de stat teritoriale
pentru protectia muncii si care, in prezent, sunt in activitate in alte unitati
sau sunt pensionate de cel mult 3 ani. Se interzice acordarea de consultanta,
in baza prezentului regulament, de catre persoanele aflate in activitate in
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale - Protectia muncii si la inspectoratele
de stat teritoriale pentru protectia muncii;
b) persoanele cu studii superioare din compartimentele de protectie a
muncii din unitati, aflate in activitate sau pensionate de cel mult 3 ani, cu o
vechime de cel putin 5 ani in aceasta activitate, sau, in cazuri exceptionale,
persoanele care au absolvit scoli postliceale, cu o vechime de cel putin 15 ani
in compartimentele de protectie a muncii din unitati;
c) persoanele cu studii superioare tehnice, care au absolvit cursuri
postuniversitare de minimum 6 saptamani in domeniul protectiei muncii;
d) persoanele cu studii superioare psihologice, pentru consultanta in
domeniul respectiv.
Art. 5
Certificatul pentru a presta servicii in domeniul protectiei muncii se
acorda pentru efectuarea activitatilor prevazute la art. 3, daca sunt
indeplinite conditiile prevazute la art. 4, precum si urmatoarele conditii:
1. conditii generale, pentru toate activitatile prevazute la art. 3:
- cunoasterea Legii protectiei muncii nr. 90/1996, a Normelor generale de
protectie a muncii si a normelor specifice de protectie a muncii pentru
ramurile, subramurile si activitatile din economia nationala, pentru care se
solicita certificatul;
2. conditii specifice:
a) pentru activitatea prevazuta la art. 3 alin. (1) lit. a):
- cunostinte:
- Norme metodologice privind autorizarea functionarii persoanelor
juridice si fizice din punct de vedere al protectiei muncii;
b) pentru activitatea prevazuta la art. 3 alin. (1) lit. b):
- nu sunt cerinte specifice;
c) pentru activitatea prevazuta la art. 3 alin. (1) lit. c):
- cunostinte:
- Norme metodologice privind avizarea documentatiilor cu caracter tehnic
de informare si de instruire in domeniul protectiei muncii;
d) pentru activitatea prevazuta la art. 3 alin. (1) lit. d):
- cunostinte:
- Norme metodologice privind comunicarea, cercetarea, inregistrarea,
raportarea, evidenta accidentelor de munca si declararea, confirmarea,
inregistrarea, raportarea, evidenta bolilor profesionale, precum si a
celorlalti indicatori care definesc morbiditatea profesionala, aprobate prin
Ordinul ministrului de stat, ministrul muncii si protectiei sociale, nr.
90/1996, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 249 din 15
octombrie 1996;
e) pentru activitatea prevazuta la art. 3 alin. (1) lit. e):
- nu sunt cerinte specifice;
f) pentru activitatea prevazuta la art. 3 alin. (1) lit. f):
- cursuri postuniversitare de minimum 6 saptamani:
- "Evaluator nivel de risc la locul de munca", organizate de
Institutul de Cercetari Stiintifice pentru Protectia Muncii Bucuresti;
- cunostinte in domeniu;
g) pentru activitatea prevazuta la art. 3 alin. (1) lit. g):
- cunoasterea cerintelor esentiale de securitate si de sanatate si
transpunerea acestora in norme, standarde si alte reglementari in vigoare;
h) pentru activitatea prevazuta la art. 3 alin. (1) lit. h):
- cursuri postuniversitare de minimum 6 saptamani:
- "Certificarea echipamentelor tehnice si a echipamentelor
individuale de protectie si de lucru", organizate de unitati abilitate de
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale - Protectia muncii;
- cunostinte:
a) Norme metodologice privind certificarea calitatii de protectie a
prototipurilor sortimentelor de echipament individual de protectie si de lucru
si avizarea introducerii lor in fabricatie, aprobate prin Ordinul ministrului
de stat, ministrul muncii si protectiei sociale, nr. 90/1996, publicat in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 249 din 15 octombrie 1996;
b) Norme metodologice referitoare la certificarea calitatii din punct de
vedere al securitatii muncii, a echipamentelor tehnice, aprobate prin Ordinul
ministrului de stat, ministrul muncii si protectiei sociale, nr. 90/1996,
publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 249 din 15 octombrie
1996;
c) cerinte esentiale de securitate si sanatate si transpunerea lor in
norme, standarde si in alte reglementari in vigoare;
d) familia de standarde ISO 9000 si EN 45000;
i) pentru activitatea prevazuta la art. 3 alin. (1) lit. i):
- cursuri postuniversitare de minimum 6 saptamani:
- "Legislatie in domeniul protectiei muncii", organizate de
unitati abilitate de Ministerul Muncii si Protectiei Sociale - Protectia
muncii;
- cunostinte:
- Norme metodologice privind avizarea documentatiilor cu caracter tehnic
de informare si de instruire in domeniul protectiei muncii, aprobate prin
Ordinul ministrului de stat, ministrul muncii si protectiei sociale, nr.
90/1996, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 249 din 15
octombrie 1996;
- dotari:
a) spatiu, in conformitate cu prevederile Normelor generale de protectie a
muncii si ale normelor specifice de protectie a muncii;
b) aparatura, in conformitate cu prevederile Normelor generale de protectie
a muncii;
c) mobilier, in conformitate cu prevederile Normelor generale de protectie
a muncii;
- facilitati:
a) tematica adecvata domeniului pentru care se solicita certificatul,
avizata de Ministerul Muncii si Protectiei Sociale;
b) material didactic (manuale, suport de curs, norme, standarde, carti,
brosuri etc.) si teste de verificare a cunostintelor, avizate de Ministerul
Muncii si Protectiei Sociale;
c) lectorii trebuie sa fie:
(i) abilitati de Ministerul Muncii si Protectiei Sociale ca formatori in
domeniul protectiei muncii;
sau
(ii) din reteaua Ministerului Muncii si Protectiei Sociale - Protectia
muncii;
sau
(iii) pensionari proveniti din reteaua Ministerului Muncii si Protectiei
Sociale - Protectia muncii;
sau
(iv) cadre didactice care predau cunostinte generale in domeniul protectiei
muncii pentru institutiile de invatamant liceal, tehnic, de maistri, postliceal
si superior;
d) acces la informatiile la zi in domeniul legislatiei specifice protectiei
muncii;
j) pentru activitatea prevazuta la art. 3 alin. (1) lit. j):
- cursuri de formare:
- cursuri postuniversitare de securitate a muncii, de minimum 6
saptamani, in domeniul pentru care se solicita certificatul (normal sau
atmosfera potential exploziva), organizate de unitati abilitate de catre
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale - Protectia muncii;
- cunostinte:
- Norme metodologice privind avizarea documentatiilor cu caracter tehnic
de informare si de instruire in domeniul protectiei muncii;
- dotari:
- sa poata demonstra, cu documente, ca, pe perioada valabilitatii
certificatului, detine sau are acces la:
a) spatiu, in conformitate cu prevederile Normelor generale de protectie a
muncii si ale normelor specifice de protectie a muncii;
b) aparatura, in conformitate cu prevederile Normelor generale de protectie
a muncii;
c) mobilier, in conformitate cu prevederile Normelor generale de protectie
a muncii;
- facilitati:
a) tematica adecvata domeniului pentru care se solicita certificatul,
avizata de Ministerul Muncii si Protectiei Sociale;
b) material didactic (manuale, suport de curs, norme, standarde, carti,
brosuri etc.) si teste de verificare a cunostintelor, avizate de Ministerul
Muncii si Protectiei Sociale;
c) lectorii trebuie sa aiba o vechime de lector in domeniul protectiei
muncii de cel putin 3 ani si sa fie:
(i) abilitati de Ministerul Muncii si Protectiei Sociale ca formatori in
domeniul protectiei muncii;
sau
(ii) din reteaua Ministerului Muncii si Protectiei Sociale - Protectia
muncii;
sau
(iii) pensionari proveniti din reteaua Ministerului Muncii si Protectiei
Sociale - Protectia muncii;
sau
(iv) cadre didactice care predau cunostinte generale in domeniul protectiei
muncii pentru institutiile de invatamant liceal, tehnic, de maistri, postliceal
si superior;
d) acces la informatiile la zi in domeniul legislatiei specifice protectiei
muncii;
e) aprobarea Ministerului Educatiei Nationale;
k) pentru activitatea prevazuta la art. 3 alin. (1) lit. k):
- studii:
- superioare in domeniul psihologiei;
- dotari:
- sa poata demonstra, cu documente, ca, pe perioada valabilitatii
certificatului, detine sau are acces la:
a) spatiu, in conformitate cu prevederile Normelor generale de protectie a
muncii si ale normelor specifice de protectie a muncii, precum si cu
reglementarile Ministerului Sanatatii;
b) aparatura adecvata;
- facilitati:
- seturi de teste pentru determinarea aptitudinilor psihoprofesionale ale
solicitantilor;
l) pentru activitatea prevazuta la art. 3 alin. (1) lit. l):
- cunostinte:
a) Norme metodologice privind locul de munca cu pericol deosebit si pericol
iminent de accidentare;
b) Norme metodologice privind finantarea cheltuielilor pentru realizarea
masurilor de protectie a muncii;
c) Norme metodologice privind comunicarea, cercetarea, inregistrarea,
raportarea, evidenta accidentelor de munca si declararea, confirmarea,
inregistrarea, raportarea, evidenta bolilor profesionale, precum si a
celorlalti indicatori care definesc morbiditatea profesionala.
CAP. 2
Procedura de acordare a certificatului pentru a presta servicii in domeniul
protectiei muncii
Art. 6
In vederea obtinerii certificatului pentru a presta servicii in domeniul
protectiei muncii, persoanele juridice si persoanele fizice interesate vor
inainta Ministerului Muncii si Protectiei Sociale - Directia autorizare,
certificare si grupe de munca un dosar care sa ateste indeplinirea cerintelor
prevazute la art. 4 si 5, cuprinzand urmatoarele documente:
1. In cazul persoanelor fizice:
a) cererea de acordare a certificatului de atestare a capacitatii
profesionale pentru a presta servicii in domeniul protectiei muncii (anexa nr.
1 la prezentul regulament), in doua exemplare semnate in original;
b) curriculum vitae;
c) copii de pe documentele care atesta pregatirea profesionala (diploma de
studii, certificate sau adeverinte de absolvire a cursurilor de formare si/sau
de perfectionare in domeniul protectiei muncii);
d) documente care atesta vechimea in activitatea de protectie a muncii si
experienta in ramurile, subramurile si activitatile pentru care se solicita
certificatul de atestare/abilitare pentru a presta servicii in domeniul
protectiei muncii (copie de pe cartea de munca sau adeverinte de la locul de
munca);
e) copie de pe decizia de pensionare, in cazul pensionarilor;
f) copii de pe documentele care dovedesc atestarea lor de catre organismele
abilitate: I.C.S.P.M. (evaluarea riscurilor), organisme recunoscute de
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale (medii explozive), I.S.C.I.R. (cazane
si recipienti sub presiune, masini si instalatii de ridicat), Regia Autonoma de
Electricitate "Renel" (instalatii electrice), Regia Autonoma a
Gazelor Naturale "Romgaz" Medias (instalatii de alimentare cu gaze
naturale);
g) dupa caz, in functie de activitatile pentru care se solicita
certificatul, documente care atesta indeplinirea conditiilor prevazute la art.
4.
2. In cazul persoanelor juridice:
a) cererea de acordare a certificatului de abilitare pentru a presta
servicii in domeniul protectiei muncii (anexa nr. 1 la prezentul regulament),
in doua exemplare semnate in original;
b) actul constitutiv al societatii comerciale, cu mentionarea, in cadrul
obiectului de activitate al persoanei juridice, a activitatilor de prestari de
servicii in domeniul protectiei muncii;
c) fisa de prezentare a persoanei juridice, insotita de un memoriu din care
sa rezulte:
- competenta persoanei juridice, exprimata prin numar de salariati, numar
de ingineri, juristi, alti specialisti, documente referitoare la sediu
(amplasamentul, schita spatiului disponibil), daca are acces la cabinet
amenajat, dotarea cu mobilier, aparatura, materiale de instruire, de testare si
mijloace de propaganda, eventuale recomandari etc.;
- compatibilitatea obiectivelor din sfera de activitate a persoanei
juridice cu cerintele actelor normative (legi, hotarari ale Guvernului, norme,
normative, standarde etc.) din domeniul protectiei muncii;
- pregatirea profesionala si experienta personalului de specialitate
(experti pe domenii), ale celui de conducere si de administrare, cursuri de
formare si de perfectionare, in domeniul protectiei muncii, absolvite. In
functie de activitatile pentru care se solicita certificatul, se vor prezenta
copii de pe documentele care dovedesc atestarea de catre organismele abilitate:
I.C.S.P.M. (evaluarea riscurilor), organisme abilitate de Ministerul Muncii si
Protectiei Sociale (medii explozive), I.S.C.I.R. (cazane si recipienti sub
presiune, masini si instalatii de ridicat), Regia Autonoma de Electricitate
"Renel" (instalatii electrice), Regia Autonoma a Gazelor Naturale
"Romgaz" Medias (instalatii de alimentare cu gaze naturale);
d) persoana nominalizata sa coordoneze activitatea de prestari de servicii
in domeniul protectiei muncii, desfasurata in cadrul persoanei juridice, si
care trebuie sa indeplineasca conditiile prevazute la art. 4;
e) curriculum vitae al coordonatorului activitatii si al personalului de
specialitate din domeniul protectiei muncii (experti pe domenii);
f) copii de pe documentele care atesta pregatirea profesionala (diploma de
studii, certificate sau adeverinte de absolvire a cursurilor de formare si/sau
de perfectionare in domeniul protectiei muncii) pentru personalul de conducere
si de administrare a persoanei juridice, pentru coordonatorul activitatii si
pentru personalul de specialitate din domeniul protectiei muncii;
g) cazierul personalului de conducere si de administrare a persoanei
juridice, precum si cazierul coordonatorului activitatii in domeniul protectiei
muncii;
h) documente care atesta vechimea in activitatea de protectie a muncii si
experienta in ramurile, subramurile si activitatile pentru care se solicita
autorizarea (copie de pe cartea de munca sau adeverinte de la locul de munca)
ale persoanei care va coordona activitatea de prestari de servicii in domeniu, precum
si documente care atesta vechimea si experienta personalului de specialitate;
i) documente care atesta angajarea de catre persoana juridica, a
coordonatorului activitatii de prestari de servicii in domeniul protectiei
muncii;
j) dupa caz, in functie de activitatile pentru care se solicita
certificatul, documente care atesta indeplinirea conditiilor prevazute la art.
5;
k) persoana nominalizata poate coordona metodologic activitatea a maximum 5
experti pe domenii;
l) la interviu, persoana juridica va fi reprezentata de patronul firmei si
de persoana sau de persoanele nominalizate sa coordoneze activitatea in
domeniul protectiei muncii.
Art. 7
Dosarul cu documentele prin care se solicita certificatul va contine avizul
scris al inspectoratului de stat teritorial pentru protectia muncii
(I.S.T.P.M.) din judetul unde isi are sediul sau domiciliul persoana juridica
sau persoana fizica.
Art. 8
In situatia in care o persoana juridica titulara a unui certificat de
abilitare pentru a presta servicii in domeniul protectiei muncii intentioneaza
sa isi deschida filiala in alt judet decat cel in care isi are sediul, aceasta
va inainta comisiei din cadrul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale
cererea si documentatia necesara pentru abilitarea filialei pentru a presta
servicii in domeniul protectiei muncii, conform art. 6 pct. 2. In acest caz,
dosarul va contine si certificatul de abilitare a persoanei juridice de care
apartine filiala, precum si avizul scris al I.S.T.P.M. din judetul pe
teritoriul caruia isi va desfasura activitatea filiala.
Art. 9
(1) In cadrul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale se organizeaza
Comisia de atestare a capacitatii profesionale a persoanelor fizice si de
abilitare a persoanelor juridice pentru a presta servicii in domeniul
protectiei muncii, denumita in continuare comisia de atestare/abilitare, ale
carei atributii sunt:
a) analizarea documentatiei prin care se solicita atestarea/abilitarea;
b) realizarea unui interviu cu solicitantii, pentru evaluarea competentei,
capacitatii, experientei si a pregatirii profesionale a acestora, cu exceptia
celor prevazuti la art. 4 lit. a);
c) evaluarea, dupa caz, in functie de ramurile, subramurile si activitatile
pentru care se solicita atestarea/abilitarea, a gradului de indeplinire a
conditiilor prevazute la art. 5;
d) realizarea, daca este cazul, a unui audit la sediul solicitantului;
e) aprobarea sau respingerea solicitarii de atestare/abilitare.
(2) Comisia de atestare/abilitare va raspunde solicitarii de eliberare a
certificatului in maximum 60 de zile de la data depunerii dosarului.
(3) Componenta si modul de functionare a comisiei de atestare/abilitare se
stabilesc prin ordin al secretarului de stat, coordonator al activitatii de
protectie a muncii, din Ministerul Muncii si Protectiei Sociale.
Art. 10
Comisia de atestare/abilitare va elibera certificatul pentru a presta
servicii in domeniul protectiei muncii in urmatoarele conditii:
a) persoana fizica sau coordonatorul activitatii de prestari de servicii in
domeniul protectiei muncii, in cazul persoanei juridice, indeplineste
conditiile prevazute la art. 4 si dovedeste aceasta cu documente;
b) solicitantul indeplineste conditiile prevazute la art. 5;
c) documentatia depusa la comisia de atestare/abilitare este completa;
d) exista avizul favorabil, scris, al inspectoratului de stat teritorial
pentru protectia muncii din judetul in care solicitantul isi are sediul ori,
dupa caz, domiciliul;
e) solicitantul este declarat admis la interviul sustinut in fata comisiei
de atestare/abilitare.
Art. 11
(1) Valabilitatea certificatului pentru a presta servicii in domeniul
protectiei muncii este de 3 ani. Pentru reinnoirea certificatului, personalul
de specialitate va absolvi, obligatoriu, cursuri de perfectionare. Cheltuielile
pentru aceste cursuri vor fi suportate de catre titularul certificatului.
(2) Modificarea oricarei conditii initiale in baza careia s-a obtinut
certificatul conduce la incetarea valabilitatii acestuia.
Art. 12
Inspectoratele de stat teritoriale pentru protectia muncii vor verifica
respectarea, de catre persoanele care detin certificatul pentru a presta
servicii in domeniul protectiei muncii, a tuturor conditiilor prevazute in
prezentul regulament si vor propune comisiei de atestare/abilitare, daca este
cazul, retragerea certificatului.
CAP. 3
Procedura de reinnoire a certificatului pentru a presta servicii in
domeniul protectiei muncii
Art. 13
Reinnoirea certificatului pentru a presta servicii in domeniul protectiei
muncii se face la expirarea termenului sau la modificarea conditiilor initiale
ori in situatia largirii domeniului de valabilitate a certificatului, prin
completarea de catre comisia de atestare/abilitare a rubricilor prevazute in
acest scop (pag. 2 din anexa nr. 2 la prezentul regulament).
Art. 14
Cererea de reinnoire a certificatului pentru a presta servicii in domeniul
protectiei muncii se va face cu 30 de zile inainte de expirarea termenului de
valabilitate.
Art. 15
In vederea reinnoirii certificatului pentru a presta servicii in domeniul
protectiei muncii, persoanele fizice atestate si persoanele juridice abilitate
vor prezenta urmatoarele documente:
a) cererea pentru reinnoirea certificatului;
b) avizul scris al inspectoratului de stat teritorial pentru protectia
muncii, care sa contina o evaluare a activitatii desfasurate de solicitant;
c) certificatul de atestare/abilitare pentru a presta servicii in domeniul
protectiei muncii, in original;
d) originalul si copia de pe documentele care justifica reinnoirea
certificatului (certificatul de absolvire a cursurilor de formare sau
perfectionare in domeniul protectiei muncii ori de pregatire profesionala in
alte ramuri si subramuri de activitate etc.);
e) document eliberat de primarie, care atesta ca persoana fizica este
autorizata sa desfasoare activitati independente, potrivit legii, in cazul
persoanei fizice, sau actul constitutiv (statut si/sau contract de societate)
si dovada inmatricularii societatii comerciale in registrul comertului, in
cazul persoanei juridice.
Art. 16
Comisia de atestare/abilitare analizeaza documentatia depusa si decide
aprobarea sau respingerea reinnoirii certificatului. Comisia poate pretinde
solicitantului sustinerea unui interviu.
CAP. 4
Obligatiile si raspunderile persoanelor fizice atestate si persoanelor
juridice abilitate sa presteze servicii in domeniul protectiei muncii
Art. 17
Persoanele fizice atestate si persoanele juridice abilitate sa presteze
servicii in domeniul protectiei muncii au urmatoarele obligatii:
a) prezentarea unui raport semestrial asupra activitatii desfasurate in
domeniul protectiei muncii, care se va inainta inspectoratului de stat
teritorial pentru protectia muncii pana la data de 20 a lunii urmatoare
incheierii semestrului, intocmit conform formularului prevazut in anexa nr. 4
la prezentul regulament;
b) cunoasterea legislatiei in domeniul securitatii si sanatatii in munca, a
Normelor generale de protectie a muncii si a normelor specifice de protectie a
muncii pentru unitatile cu care incheie contracte de prestari de servicii;
c) cunoasterea normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 90/1996,
elaborate de Ministerul Muncii si Protectiei Sociale - Protectia muncii;
d) cunoasterea metodelor de evaluare a nivelului de risc profesional si de
stabilire a locurilor de munca cu pericol deosebit;
e) evaluarea situatiei protectiei muncii, potrivit contractului de prestari
de servicii, in stricta corelare cu prevederile actelor normative in vigoare;
f) respectarea stricta a regulilor si masurilor de protectie a
informatiilor confidentiale privind persoanele juridice contractante de
prestari de servicii, precum si asigurarea ca personalul sau sa nu fie obiectul
unor presiuni sau incitari, in special de ordin financiar, care ar putea
influenta calitatea si obiectivitatea serviciilor prestate;
g) mentinerea capacitatii tehnice si organizatorice care sa permita prestarea
serviciilor in domeniul protectiei muncii pentru care a fost emis certificatul.
Art. 18
Persoanele fizice si persoanele juridice care detin certificat de
atestare/abilitare pentru a presta servicii in domeniul protectiei muncii au
raspunderi pentru:
a) calitatea si legalitatea serviciilor prestate;
b) sesizarea, in scris, a patronului sau a managerului asupra unor
deficiente ale echipamentelor tehnice (lipsa sau nefunctionarea AMC, a
dispozitivelor de protectie etc.), care pot produce accidente de munca sau boli
profesionale;
c) sesizarea, in scris, a inspectoratelor de stat teritoriale pentru
protectia muncii asupra unor riscuri care pot genera accidente cu urmari grave,
constatate cu prilejul prestarii serviciilor;
d) prestarea serviciilor numai in domeniile (ramuri, subramuri si
activitati) si in conditiile pentru care s-a eliberat certificatul.
CAP. 5
Dispozitii finale
Art. 19
Contractul de prestari de servicii in domeniul protectiei muncii, incheiat
intre prestator si beneficiar, nu il absolva pe patron sau pe manager de
raspunderea ce ii revine, potrivit legii, pentru asigurarea securitatii si
sanatatii salariatilor sai in exercitarea profesiei si a atributiilor pentru
care au fost angajati.
Art. 20
Tarifele pentru plata serviciilor prestate se stabilesc, in functie de
complexitatea acestor servicii, pe baza de negocieri intre partile
contractante.
Art. 21
Anexele nr. 1-4 fac parte integranta din prezentul regulament.
ANEXA 1
Nr. si data de inregistrare
la persoana solicitanta
............./.............
CERERE
pentru a presta servicii in domeniul protectiei muncii
Catre
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale
- comisia de atestare/abilitare -
Prin prezenta va rugam sa analizati dosarul anexat, in vederea eliberarii
certificatului de atestare/abilitare pentru a presta servicii in domeniul
protectiei muncii. Avem competenta, capacitate, experienta si personal cu
pregatire corespunzatoare.
In sustinerea celor de mai sus va prezentam urmatoarele:
1. Denumirea/numele si prenumele, precum si sediul/adresa persoanei
juridice/fizice:
...............................................................
Codul postal ......... Tel. acasa ............ Tel. la serviciu
................ Fax ..............
2. Numele si prenumele patronului sau ale persoanei fizice:
................................................................................................
3. Numele si prenumele, pregatirea profesionala si experienta personalului
care va presta asemenea servicii*1):
--------------------------------------------------------------
| Nr. | Numele si | Pregatirea | | Functiile |
|crt. | prenumele | profesionala | Experienta | indeplinite*2) |
|-----|-----------|--------------|------------|----------------|
|-----|-----------|--------------|------------|----------------|
|-----|-----------|--------------|------------|----------------|
|-----|-----------|--------------|------------|----------------|
|-----|-----------|--------------|------------|----------------|
|_____|___________|______________|____________|________________|
4. Activitatile pentru care se solicita certificatul (conform art. 2 din
regulament):
........................................................................................................................................................
5. Ramurile si subramurile economiei nationale pentru care se solicita
certificatul (conform Clasificarii activitatilor din economia nationala):
...............................................................................................................................
-------------
*1) Se va completa numai de catre persoanele juridice.
*2) Functiile indeplinite in activitatea de prestari de servicii in
domeniul protectiei muncii din cadrul persoanei juridice (coordonator al
activitatii, expert tehnic, executant etc.).
ANEXA 2
- 1 -
________
| |
| |
| |
\ /
\__/
Romania
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale
CERTIFICAT DE ATESTARE
A
CAPACITATII PROFESIONALE
pentru a presta servicii in domeniul
protectiei muncii
Nr. 43PS ... din ........
Se atesta pregatirea profesionala, experienta, capacitatea si competenta
persoanei fizice .............................................*) pentru a
presta servicii in domeniul protectiei muncii, pentru urmatoarele ramuri,
subramuri si activitati:
- ramurile si subramurile:
................................................................................................................................................................
................................................................................
- activitatile conform anexei care face parte integranta din prezenta
autorizatie.
Serviciile prestate vor respecta cu strictete Legea protectiei muncii nr.
90/1996, Normele generale de protectie a muncii, normele metodologice, normele
specifice de protectie a muncii si celelalte acte normative referitoare la
securitatea si sanatatea in munca.
Valabil pana la .............., cu posibilitate de prelungire.
Secretar de stat,
Presedintele
comisiei de atestare/abilitare,
------------------
*) Numele, prenumele si adresa persoanei fizice.
- 2 -
--------------------------------------------------------------------
| Nr. | Denumirea | Documentul | Data | Semnatura |
| crt. | inregistrarii | pe baza | efectuarii | si |
| | (reinnoire | caruia se | inregistrarii | stampila |
| | sau | face | | emitentului |
| | modificare | inregistrarea | | |
| | domeniu) | | | |
|------|---------------|---------------|---------------|-------------|
|------|---------------|---------------|---------------|-------------|
|------|---------------|---------------|---------------|-------------|
|------|---------------|---------------|---------------|-------------|
|------|---------------|---------------|---------------|-------------|
|------|---------------|---------------|---------------|-------------|
|------|---------------|---------------|---------------|-------------|
|------|---------------|---------------|---------------|-------------|
|------|---------------|---------------|---------------|-------------|
|------|---------------|---------------|---------------|-------------|
|------|---------------|---------------|---------------|-------------|
|------|---------------|---------------|---------------|-------------|
|------|---------------|---------------|---------------|-------------|
|______|_______________|_______________|_______________|_____________|
- 3, 4 -
ANEXA
la Certificatul nr. ................
LISTA
activitatilor de prestari de servicii in domeniul protectiei muncii pentru care
se elibereaza certificatul
..........................................................*)
a) elaborarea documentatiilor necesare in vederea obtinerii autorizatiei de
functionare a persoanelor juridice din punct de vedere al protectiei muncii,
potrivit art. 18 alin. (1) lit. b) din Legea protectiei muncii nr. 90/1996 si
art. 5 din Normele metodologice privind autorizarea functionarii persoanelor
juridice si fizice din punct de vedere al protectiei muncii;
b) elaborarea si/sau completarea instructiunilor tehnice si de securitate a
muncii pentru eliminarea factorilor de risc profesional, inclusiv masuri de
aplicare a Normelor generale de protectie a muncii si a normelor specifice de
protectie a muncii, potrivit art. 18 alin. (1) lit. e) din Legea protectiei
muncii nr. 90/1996;
c) elaborarea programului si efectuarea instructajului de protectie a
muncii, precum si testarea cunostintelor in domeniul protectiei muncii la
categoriile de personal stabilite de conducerea unitatii contractante, potrivit
art. 18 alin. (1) lit. f) din Legea protectiei muncii nr. 90/1996 si art. 56
din Normele generale de protectie a muncii;
d) cercetarea accidentelor care au produs incapacitate temporara de munca,
potrivit art. 26 alin. (1) din Legea protectiei muncii nr. 90/1996, si
stabilirea cauzelor, a vinovatilor si a masurilor de prevenire a repetarii
acestor accidente;
e) verificarea dotarii echipamentelor tehnice cu aparatura de masura si
control al parametrilor tehnologici, precum si a dotarii cu aparatura de
prevenire si avertizare a starilor de pericol, potrivit art. 12 alin. (1), (2)
si (3) din Legea protectiei muncii nr. 90/1996;
f) studii referitoare la procesele tehnologice si de munca si evaluarea factorilor
de risc de accidentare sau de imbolnavire profesionala, inclusiv stabilirea
masurilor de asigurare a unor conditii normale de lucru;
g) verificarea documentatiilor de proiectare si executie a constructiilor,
a echipamentelor tehnice, precum si a tehnologiilor de fabricatie, in ceea ce
priveste respectarea normelor de protectie a muncii, a standardelor de
securitate etc., potrivit art. 18 alin. (1) lit. a) din Legea protectiei muncii
nr. 90/1996;
h) elaborarea documentatiei necesare pentru inaintarea, la un organism de
certificare recunoscut, a solicitarii de certificare, prin examen de tip sau de
inregistrare in cazul autocertificarii, a echipamentelor tehnice si a
echipamentelor individuale de protectie, precum si elaborarea documentatiei
necesare pentru avizarea prototipurilor de echipament individual de protectie
si de lucru, potrivit art. 12 alin. (4) si art. 15 alin. (2) si (3) din Legea
protectiei muncii nr. 90/1996;
i) elaborarea programului si efectuarea instruirii, precum si perfectionarea
specialistilor in securitatea muncii, potrivit art. 18 alin. (1) lit. i) din
Legea protectiei muncii nr. 90/1996 si art. 86 din Normele generale de
protectie a muncii;
j) formarea specialistilor in domeniul protectiei muncii, potrivit art. 20
lit. k) din Legea protectiei muncii nr. 90/1996 si art. 80 din Normele generale
de protectie a muncii;
k) verificarea aptitudinilor psihoprofesionale ale solicitantilor, in
scopul orientarii si indrumarii acestora pe locuri de munca si profesiuni, in
concordanta cu caracteristicile lor psihologice, in raport cu particularitatile
activitatii si cu conditiile de munca impuse de postul de lucru, potrivit art.
18 alin. (1) lit. k) din Legea protectiei muncii nr. 90/1996 si art. 40 din
Normele generale de protectie a muncii;
l) orice alte servicii care vizeaza imbunatatirea conditiilor de munca,
prevenirea accidentelor si a imbolnavirilor profesionale, situatia protectiei
muncii din unitatile pentru care se efectueaza asemenea prestari de servicii
(sistem informational si de evidenta statistica in domeniul protectiei muncii,
intocmirea registrelor de evidenta ale unitatii si a rapoartelor anuale, in
conformitate cu cerintele Ministerului Muncii si Protectiei Sociale - Protectia
muncii, sau la perioadele solicitate de client, asupra situatiei conditiilor de
munca din unitati, intocmirea documentatiilor cu caracter tehnic de informare
si atentionare specifice unitatii).
Secretarul comisiei de atestare/abilitare,
--------------
*) Numele, prenumele si adresa titularului de autorizatie.
ANEXA 3
- 1 -
________
| |
| |
| |
\ /
\__/
Romania
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale
CERTIFICAT DE ABILITARE
pentru a presta servicii in domeniul
protectiei muncii
Nr. 43PS ... din ........
Se abiliteaza persoana juridica
..............................................................................................................................................................*)
pentru a presta servicii in domeniul protectiei muncii pentru urmatoarele
ramuri, subramuri si activitati:
- ramurile si subramurile: ........................................................................................................................................................................ ...................................................................................................................
- activitatile conform anexei care face parte integranta din prezenta
autorizatie.
Serviciile prestate vor respecta cu strictete prevederile Legii protectiei
muncii nr. 90/1996, Normele generale de protectie a muncii, normele
metodologice, normele specifice de protectie a muncii si celelalte acte
normative referitoare la securitatea si sanatatea in munca.
Valabil pana la ................., cu posibilitate de prelungire.
Secretar de stat,
Presedintele
comisiei de atestare/abilitare,
------------
*) Denumirea si sediul persoanei juridice.
- 2 -
--------------------------------------------------------------------
| Nr. | Denumirea | Documentul | Data | Semnatura |
| crt. | inregistrarii | pe baza | efectuarii | si |
| | (reinnoire | caruia se | inregistrarii | stampila |
| | sau | face | | emitentului |
| | modificare | inregistrarea | | |
| | domeniu) | | | |
|------|---------------|---------------|---------------|-------------|
|------|---------------|---------------|---------------|-------------|
|------|---------------|---------------|---------------|-------------|
|------|---------------|---------------|---------------|-------------|
|------|---------------|---------------|---------------|-------------|
|------|---------------|---------------|---------------|-------------|
|------|---------------|---------------|---------------|-------------|
|------|---------------|---------------|---------------|-------------|
|------|---------------|---------------|---------------|-------------|
|------|---------------|---------------|---------------|-------------|
|------|---------------|---------------|---------------|-------------|
|------|---------------|---------------|---------------|-------------|
|------|---------------|---------------|---------------|-------------|
|______|_______________|_______________|_______________|_____________|
- 3, 4 -
ANEXA
la Certificatul nr. .............
LISTA
activitatilor de prestari de servicii in domeniul protectiei muncii pentru care
se elibereaza certificatul
................................................................*)
a) elaborarea documentatiilor necesare in vederea obtinerii autorizatiei de
functionare a persoanelor juridice din punct de vedere al protectiei muncii,
potrivit art. 18 alin. (1) lit. b) din Legea protectiei muncii nr. 90/1996 si
art. 5 din Normele metodologice privind autorizarea functionarii persoanelor
juridice si fizice din punct de vedere al protectiei muncii;
b) elaborarea si/sau completarea instructiunilor tehnice si de securitate a
muncii pentru eliminarea factorilor de risc profesional, inclusiv masuri de
aplicare a Normelor generale de protectie a muncii si a normelor specifice de
protectie a muncii, potrivit art. 18 alin. (1) lit. e) din Legea protectiei
muncii nr. 90/1996;
c) elaborarea programului si efectuarea instructajului de protectie a
muncii, precum si testarea cunostintelor in domeniul protectiei muncii la
categoriile de personal stabilite de conducerea unitatii contractante, potrivit
art. 18 alin. (1) lit. f) din Legea protectiei muncii nr. 90/1996 si art. 56
din Normele generale de protectie a muncii;
d) cercetarea accidentelor care au produs incapacitate temporara de munca,
potrivit art. 26 alin. (1) din Legea protectiei muncii nr. 90/1996, si
stabilirea cauzelor, a vinovatilor si a masurilor de prevenire a repetarii
acestor accidente;
e) verificarea dotarii echipamentelor tehnice cu aparatura de masura si
control al parametrilor tehnologici, precum si a dotarii cu aparatura de
prevenire si avertizare a starilor de pericol, potrivit art. 12 alin. (1), (2)
si (3) din Legea protectiei muncii nr. 90/1996;
f) studii referitoare la procesele tehnologice si de munca si evaluarea
factorilor de risc de accidentare sau de imbolnavire profesionala, inclusiv
stabilirea masurilor de asigurare a unor conditii normale de lucru;
g) verificarea documentatiilor de proiectare si executie a constructiilor,
a echipamentelor tehnice, precum si a tehnologiilor de fabricatie, in ceea ce
priveste respectarea normelor de protectie a muncii, a standardelor de
securitate etc., potrivit art. 18 alin. (1) lit. a) din Legea protectiei muncii
nr. 90/1996;
h) elaborarea documentatiei necesare pentru inaintarea, la un organism de
certificare recunoscut, a solicitarii de certificare, prin examen de tip sau de
inregistrare in cazul autocertificarii, a echipamentelor tehnice si a
echipamentelor individuale de protectie, precum si elaborarea documentatiei
necesare pentru avizarea prototipurilor de echipament individual de protectie
si de lucru, potrivit art. 12 alin. (4) si art. 15 alin. (2) si (3) din Legea
protectiei muncii nr. 90/1996;
i) elaborarea programului si efectuarea instruirii, precum si
perfectionarea specialistilor in securitatea muncii, potrivit art. 18 alin. (1)
lit. i) din Legea protectiei muncii nr. 90/1996 si art. 86 din Normele generale
de protectie a muncii;
j) formarea specialistilor in domeniul protectiei muncii, potrivit art. 20
lit. k) din Legea protectiei muncii nr. 90/1996 si art. 80 din Normele generale
de protectie a muncii;
k) verificarea aptitudinilor psihoprofesionale ale solicitantilor, in
scopul orientarii si indrumarii acestora pe locuri de munca si profesiuni, in
concordanta cu caracteristicile lor psihologice, in raport cu particularitatile
activitatii si cu conditiile de munca impuse de postul de lucru, potrivit art.
18 alin. (1) lit. k) din Legea protectiei muncii nr. 90/1996 si art. 40 din
Normele generale de protectie a muncii;
l) orice alte servicii care vizeaza imbunatatirea conditiilor de munca,
prevenirea accidentelor si a imbolnavirilor profesionale, situatia protectiei
muncii din unitatile pentru care se efectueaza asemenea prestari de servicii
(sistem informational si de evidenta statistica in domeniul protectiei muncii,
intocmirea registrelor de evidenta ale unitatii si a rapoartelor anuale, in
conformitate cu cerintele Ministerului Muncii si Protectiei Sociale - Protectia
muncii, sau la perioadele solicitate de client, asupra situatiei conditiilor de
munca din unitati, intocmirea documentatiilor cu caracter tehnic de informare
si atentionare specifice unitatii).
Secretarul comisiei de atestare/abilitare,
----------
*) Denumirea si adresa titularului de autorizatie (persoana juridica),
precum si numele si prenumele coordonatorului activitatii de prestari de
servicii in domeniul protectiei muncii.
ANEXA 4
Nr ........./............
Denumirea persoanei juridice / Numele si prenumele
persoanei fizice ................................................
Sediul/Adresa ...................................................
Localitatea ............, judetul ...............................
Codul postal .........., telefon ........., fax .................
Posesor al certificatului de atestare/abilitare nr. ... din .....
RAPORT DE ACTIVITATE SEMESTRIAL
-----------------------------------------------------------------------
| Nr.|Activitatea|Beneficiarul|Date referitoare la beneficiar|Observatii|
|crt.|desfasurata| | | |
| | | |------------------------------| |
| | | |A|B|C| D | Felul | |
| | | | | | |-----| evenimentelor | |
| | | | | | |DA|NU|------------------| |
| | | | | | | | | a| b| c| d| e| f | |
|----|-----------|------------|-|-|-|--|--|--|--|--|--|--|---|----------|
|----|-----------|------------|-|-|-|--|--|--|--|--|--|--|---|----------|
|----|-----------|------------|-|-|-|--|--|--|--|--|--|--|---|----------|
|----|-----------|------------|-|-|-|--|--|--|--|--|--|--|---|----------|
|----|-----------|------------|-|-|-|--|--|--|--|--|--|--|---|----------|
|----|-----------|------------|-|-|-|--|--|--|--|--|--|--|---|----------|
|----|-----------|------------|-|-|-|--|--|--|--|--|--|--|---|----------|
|----|-----------|------------|-|-|-|--|--|--|--|--|--|--|---|----------|
|----|-----------|------------|-|-|-|--|--|--|--|--|--|--|---|----------|
|----|-----------|------------|-|-|-|--|--|--|--|--|--|--|---|----------|
|----|-----------|------------|-|-|-|--|--|--|--|--|--|--|---|----------|
|----|-----------|------------|-|-|-|--|--|--|--|--|--|--|---|----------|
| TOTAL: | | | | | | |
|_________________________________________|__|__|__|__|__|___|
Titularul certificatului*1),
Coordonatorul activitatii de prestari
de servicii in domeniul protectiei
muncii*2),
----------
*1) Semnatura persoanei fizice sau semnatura si stampila conducatorului
persoanei juridice.
*2) Valabil numai pentru persoanele juridice.
SEMNIFICATIA COLOANELOR DIN TABEL ESTE URMATOAREA:
A - Profilul de activitate
B - Numarul total de salariati
C - Numarul de participanti la activitatea desfasurata
D - Daca s-au inregistrat evenimente
a - Accidente usoare
b - Accidente de munca
c - Accidente de traseu sau de circulatie
d - Incidente periculoase
e Imbolnaviri profesionale
f Cauza evenimentului