ORDIN Nr. 2446
din 14 iulie 2008
privind aprobarea Ghidului
operational pentru Programul prioritar national pentru reabilitarea,
modernizarea infrastructurii culturale si dotarea asezamintelor culturale din
mediul mic urban
ACT EMIS DE:
MINISTERUL CULTURII SI CULTELOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 612 din 19 august 2008
In temeiul art. 21 alin. (1) şi al art. 23 alin. (4)
din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 118/2006 privind înfiinţarea,
organizarea şi desfăşurarea activităţii aşezămintelor culturale, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 143/2007, cu modificările şi
completările ulterioare,
în temeiul art. 10 alin. (5) din Hotărârea Guvernului
nr. 361/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării,
Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului
nr. 78/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii şi Cultelor,
republicată,
ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi
locuinţelor şi ministrul culturii şi cultelor emit
următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Ghidul operaţional pentru Programul
prioritar naţional pentru reabilitarea, modernizarea infrastructurii culturale
si dotarea aşezămintelor culturale din mediul mic urban, prevăzut în anexa care face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi
locuinţelor,
Laszlo Borbely
Ministrul culturii şi cultelor,
Adrian Iorgulescu
ANEXĂ
GHID OPERAŢIONAL
pentru Programul prioritar naţional pentru
reabilitarea, modernizarea infrastructurii culturale şi dotarea aşezămintelor culturale
din mediul mic urban
1. Cadrul general al Programului
Programul prioritar naţional pentru reabilitarea,
modernizarea infrastructurii culturale şi dotarea aşezămintelor culturale din
mediul mic urban, instituit prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 118/2006
privind înfiinţarea, organizarea şi desfăşurarea activităţii aşezămintelor
culturale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 143/2007, cu
modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare O.U.G. nr. 118/2006, reprezintă o
iniţiativă a Guvernului României, dedicată creşterii calităţii vieţii culturale
în mediul mic urban prin extinderea şi susţinerea infrastructurii culturale
existente şi prin diversificarea ofertei culturale.
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi
Locuinţelor va implementa Programul prioritar naţional pentru reabilitarea,
modernizarea infrastructurii culturale şi dotarea aşezămintelor culturale din
mediul mic urban, denumit în continuare Programul, prin Compania Naţională de Investiţii „C.N.I." - S.A., aflată
sub autoritatea acestuia, în condiţiile prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr.
25/2001 privind înfiinţarea Companiei Naţionale de Investiţii „C.N.I." -
S.A., aprobată cu modificări prin Legea nr. 117/2002, cu modificările şi completările
ulterioare.
Finanţarea se va realiza din sume alocate de la bugetul
de stat, din fonduri externe rambursabile şi nerambursabile şi din alte surse,
în condiţiile legii, conform prevederilor art. 21 alin. (1) din O.U.G. nr.
118/2006.
Pentru realizarea şi implementarea obiectivelor
Programului Ministerul Culturii şi Cultelor împreună cu Ministerul Dezvoltării,
Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, în temeiul prevederilor art. 23 alin. (4)
din O.U.G. nr. 118/2006, elaborează prezentul ghid operaţional aprobat prin ordin
comun de ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor şi ministrul
culturii şi cultelor.
Perioada de implementare a Programului este 2008-2010.
2. Glosar de termeni
In sensul prezentului ghid operaţional, termenii şi
expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
a) Aşezămintele culturale, în conformitate cu prevederile O.U.G. nr.
118/2006, sunt persoane juridice de drept public sau privat, indiferent de
forma de organizare şi finanţare, care desfăşoară activităţi în domeniul
cultural, de informare şi de educaţie permanentă, reprezentând servicii
culturale de utilitate publică, cu rol în asigurarea coeziunii sociale şi a
accesului comunitar la informaţie.
b) Solicitant, autoritate
publică locală din mediul mic urban (singură sau în parteneriat cu alte
instituţii publice ori cu organizaţii neguvernamentale din ţară sau din
străinătate), care solicită reabilitarea şi dotarea unui aşezământ cultural în
cadrul Programului.
c) Cererea de reabilitare,
modernizare a infrastructurii culturale şi dotare a aşezămintelor culturale din
mediul mic urban, denumită
în continuare cerere, reprezintă
documentul prin care solicitantul cere reabilitarea, modernizarea şi dotarea
aşezământului cultural în sensul prezentului ghid operaţional.
d) Comisia pentru evaluarea
şi selecţia proiectelor, denumită în continuare Comisia, instituită în conformitate cu
prevederile O.U.G. nr. 118/2006, aprobă cererile depuse de aplicanţi, pe baza
criteriilor stabilite prin prezentul ghid operaţional.
e) Criteriile de eligibilitate reprezintă elementele/principiile în baza cărora cererea poate fi
admisă în etapa de evaluare şi selecţie.
f) Mediul mic urban, în
conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 118/2006, este alcătuit din localităţile
urbane de rangul III, oraşe definite potrivit prevederilor Legii nr. 351/2001
privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a
IV-a - Reţeaua de localităţi, cu modificările şi completările ulterioare.
g) Lucrări de intervenţii reprezintă lucrările de reabilitare, modernizare şi dotare a
aşezămintelor culturale, denumite în continuare lucrări.
h) Proiect -
documentaţia care va însoţi cererea, conform pct. 6.1.
i) Secretariatul Comisiei primeşte şi verifică conformitatea administrativă a proiectelor,
asigură lucrările Comisiei şi este format din specialişti din cadrul
Ministerului Culturii şi Cultelor, Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice
şi Locuinţelor şi din cadrul Companiei Naţionale de Investiţii „C.N.I." -
S.A., numiţi de către miniştrii de resort. Secretariatul Comisiei va funcţiona
la sediul Companiei Naţionale de Investiţii „C.N.I." - S.A.
3. Implementarea Programului
Implementarea Programului se realizează de către
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, prin Compania
Naţională de Investiţii „C.N.I." - S.A., aflată sub autoritatea acestuia,
în condiţiile prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 25/2001, aprobată cu
modificări prin Legea nr. 117/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
Activitatea de selecţie şi evaluare a proiectelor în
cadrul Programului se realizează de către Comisie.
Preşedinţia Comisiei este asigurată de către un
reprezentant al Ministerului Culturii şi Cultelor, desemnat prin ordin al
ministrului culturii şi cultelor.
Rolul şi atribuţiile Comisiei sunt prevăzute în
Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei pentru evaluarea şi
selecţia proiectelor, prevăzut în anexa nr. 1.
4. Inscrierea şi
participarea la selecţie a proiectelor
Programul are ca obiectiv principal creşterea accesului populaţiei din mediul mic urban la
informaţie, educaţie, cultură şi coeziune socială, reabilitarea, modernizarea
infrastructurii culturale şi dotarea aşezămintelor culturale din mediul mic
urban şi va lua în considerare potenţialul comunităţii de a susţine pe termen lung
atât funcţionarea şi destinaţia clădirii, cât şi derularea unor activităţi
specifice.
4.1. Solicitanţi în cadrul Programului pot fi:
- autorităţile administraţiei publice locale ale
localităţilor din mediul mic urban, singure sau în parteneriat cu alte autorităţi
publice ori cu organizaţii neguvernamentale din ţară sau din străinătate,
alcătuite din localităţile urbane de rang III, oraşe (definite în conformitate cu prevederile Legii nr. 351/2001, cu
modificările şi completările ulterioare), în care există un aşezământ cultural
care necesită reabilitare, modernizare sau dotare.
5. Criterii de eligibilitate
Criteriile de eligibilitate sunt condiţii obligatorii
care trebuie să fie îndeplinite de către solicitant şi proiect pentru a
participa la selecţie în vederea acordării unei contribuţii financiare de la
bugetul de stat.
Cele două criterii de eligibilitate sunt:
1. eligibilitatea solicitantului;
2. eligibilitatea proiectului.
5.1. Eligibilitatea solicitantului
Pentru a fi eligibili, solicitanţii trebuie să
îndeplinească condiţiile prevăzute la pct. 4.1.
In relaţia cu Comisia solicitantul este reprezentat de
primarul unităţii administrativ-teritoriale, care va semna cererea, sau de un
înlocuitor al acestuia, numit prin dispoziţie a primarului.
5.2. Eligibilitatea proiectului
Sunt eligibile proiectele pentru reabilitarea, modernizarea şi dotarea aşezămintelor culturale.
5.3. Durata lucrărilor de
execuţie
Durata lucrărilor de execuţie a obiectivelor de
investiţii aferente Programului nu poate fi mai mare de 18 luni de la data
ordinului de începere a lucrărilor.
5.4. Valoarea maximă
eligibilă
In cadrul Programului, valoarea maximă eligibilă care
se va aloca de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Dezvoltării,
Lucrărilor Publice şi Locuinţelor este de 3.000.000 lei, inclusiv taxa pe
valoarea adăugată (TVA).
Valoarea totală a lucrărilor de
intervenţie poate să depăşească suma alocată de la bugetul de stat, şi anume
3.000.000 lei. In această situaţie, solicitantul va asigura finanţarea
diferenţei dintre valoarea totală şi suma maximă ce poate fi alocată prin
Program din alte surse legal constituite.
5.5. Cheltuieli neeligibile:
a) cumpărarea, închirierea sau luarea în leasing a
clădirilor existente, indiferent dacă leasingul are ca rezultat trecerea în proprietate
a celui care ia în leasing;
b) cheltuieli operaţionale, inclusiv cheltuieli de
întreţinere şi chirie;
c) comisioane bancare, cheltuielile cu garanţiile şi
cheltuieli similare;
d) cheltuieli efectuate de administraţia publică şi, în
special, cheltuieli de regie, chirii şi salarii ale personalului angajat în
activităţi de management, implementare, monitorizare şi control;
e) achiziţionarea de mijloace de transport;
f) cheltuieli cu panourile publicitare, respectiv
panouri pentru afişare temporară şi plăci pentru amplasare permanentă;
g) cheltuieli pentru asigurarea
utilităţilor;
h) cheltuieli cu expertiza tehnică/energetică.
6. Condiţii de
participare a solicitanţilor
6.1. Conţinutul dosarului
pentru a participa la preselecţie Solicitanţii
trebuie să depună un dosar pentru solicitarea efectuării lucrărilor de
reabilitare, modernizare a infrastructurii culturale şi dotare a unui aşezământ
cultural din mediul mic urban, ce va conţine cel puţin următoarele documente:
1. cererea, conform modelului prezentat în anexa nr. 2;
cererea se completează în limba română;
2. dovada titlului de
proprietate, prin extras de carte funciară sau extras din inventarul bunurilor
aparţinând domeniului public, aprobat prin hotărâre a Guvernului, asupra
aşezământului cultural;
3. planul de activitate a programelor şi proiectelor
culturale pentru următorii 3 ani de la darea în funcţiune a aşezământului
cultural reabilitat, modernizat, dotat, care să cuprindă: activităţi culturale
educative, informative, formative, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3;
4. hotărârea consiliului local cu referire la
următoarele aspecte obligatorii:
- necesitatea, oportunitatea şi aprobarea reabilitării,
modernizării infrastructurii culturale şi dotării aşezământului cultural din
mediul mic urban;
- investiţia face parte din strategia de dezvoltare
locală aprobată de consiliul local;
- aprobarea planului de activitate pe următorii 3 ani
de la darea în funcţiune;
- păstrarea destinaţiei clădirii timp de minimum 15
ani;
- asigurarea unei finanţări din resurse proprii sau
atrase, de minimum 10% din valoarea maximă ce se poate aloca de la bugetul de
stat;
- angajamentul de a suporta cheltuielile de mentenanţă
şi gestionare a investiţiei, pe o perioadă de cel puţin 5 ani de la data la
care investiţia a fost dată în exploatare;
5. contractul de parteneriat,
în cazul în care autorităţile administraţiei publice locale aplică în
parteneriat cu alte autorităţi publice ori cu organizaţii neguvernamentale din
ţară sau din străinătate, din care să rezulte cota-parte de contribuţie, în
procente faţă de valoarea maximă ce se poate aloca de la bugetul de stat;
6. declaraţia pe propria răspundere din care să
rezulte:
a) că aşezământul cultural care urmează să se
reabiliteze este liber de orice sarcină, nu face obiectul unui litigiu aflat pe
rolul unei instanţe judecătoreşti sau al vreunei revendicări pe cale
administrativă ori juridică;
b) că sunt asigurate sau, după caz, că va asigura
utilităţile aferente aşezământului cultural;
c) numărul de locuitori ai unităţii administrativ
teritoriale solicitante, denumită în continuare UAT;
d) anul construirii, aria desfăşurată a aşezământului,
regimul de înălţime;
e) că va pune la dispoziţia Companiei Naţionale de
Investiţii „C.N.I." - S.A. expertiza tehnică şi energetică (construcţii şi
instalaţii) a căminului ce urmează a fi reabilitat, modernizat şi dotat, prin
care să fie indicate şi propuse soluţiile tehnice de reabilitare;
7. copie de pe actul de identitate Bl sau CI al/a
reprezentantului legal care semnează cererea de finanţare.
6.2. Termenul de depunere a dosarelor
Termenul de depunere a
dosarelor pentru solicitarea lucrărilor de reabilitare, modernizare a
infrastructurii culturale şi dotare a aşezămintelor culturale din mediul mic
urban este de 30 de zile calendaristice de la anunţarea lansării Programului.
Vor fi luate în considerare
doar dosarele care au data expediţiei (ştampila poştei), în cadrul perioadei
precizate mai sus.
Lansarea Programului se va aduce la cunoştinţa
publicului prin publicarea ghidului operaţional pe site-ul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi
Locuinţelor, www.mdlpl.ro, şi
al Ministerului Culturii şi Cultelor, www.cultura.ro
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi
Locuinţelor şi Ministerul Culturii şi Cultelor, prin acord comun, în funcţie de
solicitări, vor putea organiza şi noi sesiuni de depunere a dosarelor.
Deschiderea de noi sesiuni va fi adusă la cunoştinţa
publicului în aceleaşi condiţii cu cele de la lansarea Programului.
Dosarele vor fi expediate prin
poştă în două exemplare originale, la Secretariatul Comisiei pentru evaluarea
şi selecţia proiectelor, pe adresa de mai jos:
Compania Naţională de Investiţii
Programul prioritar naţional pentru reabilitarea,
modernizarea infrastructurii culturale şi dotarea aşezămintelor culturale din
mediul mic urban:
Secretariatul Comisiei pentru evaluarea şi selecţia
proiectelor:
Str. Horaţiu nr. 28, sectorul 1
Bucureşti, cod poştal: 010834.
7. Evaluarea proiectelor
7.1. Etapa I- Preselecţia
- efectuată de
Secretariatul Comisiei
Secretariatul Comisiei verifică existenţa tuturor
documentelor solicitate
pentru constituirea dosarului, precum şi conformitatea administrativă a
documentelor.
Pentru această etapă de preselecţie se aplică
următoarele criterii de eligibilitate:
1. solicitantul este o autoritate publică locală
definită conform pct. 4.1;
2. dosarul conţine toate documentele solicitate.
După această preselecţie, în urma căreia se stabileşte
lista solicitanţilor eligibili, Secretariatul Comisiei va comunica această
listă Comisiei.
7.2. Etapa a II-a - Evaluarea - efectuată de Comisie
7.2.1. Criterii de evaluare a proiectelor
Criteriile pe baza cărora vor fi evaluate proiectele
sunt:
a) criterii care ţin de aspectul formal al cererii -
10% din punctajul total:
- completarea corectă şi
integrală a cererii de finanţare;
b) criterii privind calitatea proiectului depus/alte
criterii - 90% din punctajul total:
- relevanţa, calitatea, diversitatea activităţilor
propuse în cadrul planului de activitate, pentru scopul general al Programului;
- modul de asigurare a finanţării activităţilor şi
asigurarea funcţionării aşezământului cultural după terminarea reabilitării şi
dotării;
- procentul de cofinanţare din partea autorităţii
publice locale;
- existenţa unui parteneriat cu alte autorităţi publice
ori cu organizaţii neguvernamentale din ţară sau din străinătate, în funcţie de
procentul cu care participă la reabilitarea aşezământului cultural;
- numărul de locuitori ai UAT solicitante;
- UAT solicitantă figurează în Legea nr. 5/2000
privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a
III-a - zone protejate, denumit în continuare P.A.T.N.;
Aceste criterii de evaluare sunt detaliate în grila de
evaluare a proiectelor, cuprinsă în anexa nr. 4.
7.3. Etapa a III-a - Selecţia
-efectuată de Comisie
7.3.1. Selecţia proiectelor
Fiecare membru al Comisiei acordă un punctaj individual
fiecărui proiect în parte. Punctajul final se va obţine prin media aritmetică a
tuturor punctajelor acordate de către fiecare membru al
Comisiei.
Comisia, prin secretariat, va elabora lista
aplicanţilor selectaţi, în ordinea descrescătoare a punctajelor obţinute.
Solicitanţii vor fi informaţi de către Comisie asupra
rezultatelor evaluării şi selecţiei proiectelor, prin publicarea listei pe site-urile www.mdlpl.ro şi www.cultura.ro
Solicitantul poate depune o nouă cerere, într-o altă
sesiune de selecţie, dacă se vor mai organiza.
8. Promovarea şi
derularea investiţiilor
8.1. Comisia va întocmi şi va transmite la Ministerul
Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor lista solicitanţilor selectaţi.
8.2. Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi
Locuinţelor comunică lista cu rezultatele evaluării Companiei Naţionale de
Investiţii „C.N.I." - S.A., care, după preluarea aşezământului pe bază de
protocol, derulează investiţia în conformitate cu legislaţia în vigoare.
Protocolul va conţine în anexă fişa de identificare a imobilului şi valoarea de
inventar.
8.3. Compania Naţională de
Investiţii „C.N.I." - S.A. va contracta prin procedura de achiziţie
publică, conform reglementărilor în vigoare, atât prestările de servicii de
proiectare şi asistenţă tehnică, cât şi execuţia lucrărilor.
8.4. După efectuarea recepţiei la terminarea
lucrărilor, Compania Naţională de Investiţii „C.N.I." - S.A. predă
beneficiarului, pe bază de protocol, aşezământul cultural reabilitat,
modernizat şi dotat, cu respectarea prevederilor legale în vigoare. Protocolul
va conţine şi valoarea totală a lucrărilor executate, indiferent de sursa de
finanţare. După reabilitare aşezământul se transmite către beneficiar cu titlu
gratuit.
8.5. Ministerul Culturii şi Cultelor, prin direcţiile
pentru cultură, culte şi patrimoniu cultural naţional ale judeţelor respective,
urmăreşte ca beneficiarii să păstreze în timp destinaţia obiectivului de
investiţii, în conformitate cu dispoziţiile legale.
8.6. Pentru reglementarea modului de derulare a
Programului, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor va
elabora norme metodologice.
8.7. Monitorizarea implementării Programului se
realizează de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor,
în condiţiile legii.
9. Reguli de publicitate
9.1. Orice demers publicitar efectuat de către solicitant, devenit beneficiar, în orice formă şi în orice
mediu, trebuie să specifice că obiectivul de investiţii a fost realizat cu
sprijinul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor şi
Ministerului Culturii şi Cultelor, prin Program.
9.2. Pentru semnalizarea lucrărilor de reabilitare,
modernizare a infrastructurii culturale şi dotare a aşezămintelor culturale din
mediul mic urban şi pentru publicitatea scrisă se va utiliza panoul de identitate vizuală, elaborat în conformitate cu
menţiunile prevăzute în anexa nr. 5.
9.3. Pentru a face cunoscută implicarea Guvernului în
finanţarea lucrărilor realizate în cadrul Programului, autoritatea publică
pentru care se realizează investiţia are obligaţia ca, pe cheltuială proprie, să amplaseze panouri publicitare, conform modelului din anexa nr. 5.
9.4. Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentul
ghid operaţional.
ANEXA Nr. 1 la ghidul operaţional
REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
a Comisiei pentru evaluarea şi selecţia proiectelor Comisia pentru
evaluarea şi selecţia proiectelor, componenţă, funcţionare
Art. 1. - Comisia pentru
evaluarea şi selecţia proiectelor, denumită în
continuare Comisia, are ca principal rol
selectarea şi evaluarea cererilor pentru reabilitarea, modernizarea
infrastructurii culturale şi dotarea aşezămintelor culturale din mediul mic
urban.
Art. 2. - (1) Comisia are următoarea componenţă:
- un reprezentant al Ministerului Culturii şi Cultelor,
care asigură preşedinţia Comisiei;
- un reprezentant al Ministerului
Agriculturii şi Dezvoltării Rurale;
- un reprezentant al Ministerului Dezvoltării,
Lucrărilor Publice şi Locuinţelor;
- un reprezentant al Asociaţiei Oraşelor;
- un reprezentant al Asociaţiei Comunelor din România.
(2) Membrii Comisiei, din
cadrul ministerelor, sunt desemnaţi la nivel de secretar de stat, prin ordine
ale miniştrilor de resort.
(3) Reprezentanţii oraşelor/comunelor sunt numiţi la
nivel de preşedinte/vicepreşedinte de asociaţie prin decizie a preşedintelui
asociaţiei oraşelor/comunelor.
(4) Preşedintele Comisiei este desemnat prin ordin al
Ministrului Culturii şi Cultelor.
Art. 3. - Preşedintele Comisiei îndeplineşte
următoarele atribuţii:
a) convoacă, coordonează pregătirile şi conduce
şedinţele Comisiei;
b) reprezintă Comisia în relaţiile cu alţi parteneri
implicaţi în implementarea Programului.
Art. 4. -Atribuţiile Comisiei sunt următoarele:
a) se reuneşte, ori de cate ori este necesar, pentru
evaluarea şi selecţia proiectelor depuse în cadrul Programului;
b) consultă, dacă se va considera necesar, orice fel
de specialist pentru buna desfăşurare a procesului de evaluare; aceşti
specialişti vor avea calitatea de invitaţi în şedinţele Comisiei;
c) analizează proiectele depuse în cadrul Programului,
în vederea selecţiei, pe baza rapoartelor întocmite de
Secretariatul Comisiei;
d) evaluează proiectele, conform grilei de evaluare
prevăzute în anexa nr. 4 la ghidul operaţional;
e) poate solicita, prin Secretariatul Comisiei, dacă
este necesar, documentaţie suplimentară pentru buna desfăşurare a procesului de evaluare a proiectelor depuse în cadrul
Programului;
f) fiecare membru al Comisiei acordă un punctaj
individual fiecărui proiect în parte. Punctajul final se va obţine prin media
aritmetică a tuturor punctajelor acordate de către fiecare membru al Comisiei;
g) elaborează lista aplicanţilor selectaţi, în ordinea
descrescătoare a punctajelor obţinute;
h) transmite, prin Secretariatul Comisiei, lista
solicitanţilor selectaţi la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi
Locuinţelor;
i) informează solicitanţii asupra rezultatelor
evaluării şi selecţiei proiectelor, prin publicarea listei pe site-urile www.mdlpl.ro şi
www.cultura.ro;
j) asigură realizarea
transparenţei deciziilor, rezultatele şedinţelor Comisiei având caracter
public;
k) în îndeplinirea atribuţiilor sale Comisia este
sprijinită de un secretariat.
Art. 5. - (1) Secretariatul Comisiei este format din
minimum 5 membri.
(2) Secretariatul Comisiei este
format din specialişti din cadrul Ministerului Culturii şi Cultelor,
Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor şi din cadrul
Companiei Naţionale de Investiţii „C.N.I." - S.A., numiţi de către
miniştrii de resort. Secretariatul Comisiei va funcţiona la sediul Companiei
Naţionale de Investiţii „C.N.I." - S.A.
Art. 6. -Atribuţiile Secretariatului Comisiei sunt
următoarele:
a) primeşte şi înregistrează toate proiectele, cu
documentaţia specifică aferentă;
b) verifică conformitatea administrativă a proiectelor;
c) verifică proiectele şi întocmeşte pentru fiecare
proiect un raport de verificare;
d) solicită, în scris, documentaţii suplimentare
necesare în procesul de evaluare a proiectului;
e) întocmeşte şi arhivează procesele-verbale ale
şedinţelor Comisiei şi verifică dacă acestea au fost semnate de către toţi
membrii Comisiei;
f) organizează şi completează Registrul de evidenţă a
hotărârilor Comisiei;
g) asigură activităţile de registratură şi arhivare
a documentelor destinate Comisiei.
ANEXA Nr. 2 la ghidul operaţional
CERERE
pentru reabilitarea, modernizarea şi dotarea
aşezămintelor culturale din mediul mic urban
A. DATE DE INREGISTRARE (Se completează de către Secretariatul tehnic al Comisiei.)
Număr de înregistrare..........................................................
Data înregistrării.................................................................
Judeţul......................................
Unitatea
administrativ-teritorială........................................
Numele şi prenumele persoanei care înregistrează...........................................................
Semnătura...............................................................
|
B. INFORMATII DESPRE SOLICITANT (Se
completează de către solicitant, autoritatea administraţiei publice locale.)
|
1. Date despre solicitant
|
1.1. Autoritatea administraţiei publice locale care solicită
reabilitarea, modernizarea şi dotarea
|
1.2. Persoana de contact
Numele..........................................................................................
Prenumele......................................................................................
Funcţia..........................................................................................
Telefon...........................................Fax.........................................
Mobil.......................................E-mail...........................................
|
1.3. Reprezentantul legal (primarul UAT)
Nume.......................................................................
Prenume...................................................................
Specimen de semnătură............................................
|
1.4. Adresa solicitantului
Judeţul...........................................................
Localitatea.....................................................
Codul poştal..................................................
Stradă........................................................... Număr..........................................................
Telefon...............................Fax......................................E-mail.......................................
|
In cazul în care
lucrările de intervenţii se realizează în parteneriat, vă rugăm ca pentru fiecare partener în
parte să furnizaţi următoarele documente:
|_| în cazul unui
parteneriat public-privat: datele de contact, dovada şi cotele cofinanţărilor
pentru fiecare partener în parte [Cofinanţarea se exprimă în procente aplicate la valoarea
acordată de la bugetul de stat (conform pct. 5.4 din ghidul operaţional)], precum
şi rolul acestora în cadrul realizării lucrărilor de intervenţii;
|_| în cazul unui parteneriat local: scrisoare de intenţie şi datele de contact ale partenerului,
cota de cofinanţare în procente aplicate la valoarea acordată de la bugetul
de stat (conform pct. 5.4 din ghidul operaţional).
|
D. DESCRIEREA PROIECTULUI PROPUS
|
1. Identificarea obiectivului de
investiţie
|
1.1. Indicarea obiectivului de investiţie :
|_| Reabilitare aşezământ cultural pentru
o localitate din mediul mic urban Variantele de la
pct. 5.2
a) reabilitarea şi dotarea
aşezămintelor culturale;
b) modernizarea şi dotarea aşezămintelor culturale;
c) reabilitarea, modernizarea şi
dotarea aşezămintelor culturale.
|
1.2. Amplasarea proiectului
Judeţul.................................
Localitatea...........................
Codul SIRUTA
|
1.3. Obiectivul de investiţie (denumirea lucrării, amplasament,
valoarea de inventar, suprafaţa desfăşurată etc.)
|
1.4. Enumeraţi toate activităţile care se vor putea desfăşura ca
urmare a realizării lucrărilor de reabilitare, modernizare şi dotare a
aşezământului cultural, conform planului de activităţi culturale (anexa nr. 3
la ghidul operaţional).
|
1.5. Numărul de locuitori ai unităţii administrativ-teritoriale
solicitante
|
1.6. Cota de cofinanţare a UAT solicitante, % din valoarea
acordată de la bugetul de stat (conform pct. 5.4 din ghidul operaţional)
|
1.7. Cum intenţionaţi să asiguraţi viabilitatea, sustenabilitatea
activităţilor aşezământului cultural după finalizarea clădirii: salarizarea
personalului, plata cheltuielilor de întreţinere a clădirii, utilităţi etc?
Din total cheltuieli anuale necesare,
sursele de finanţare vor fi asigurate din:
a) bugetul local - %
b) altele (venituri proprii, sponsorizări) % TOTAL: 100%
|
1.8. Localitatea figurează în Legea nr. 5/2000 privind aprobarea
Planului de amenajare a teritoriului naţional, secţiunea a III-a - zone
protejate.
DA |_|
NU |_|
|
1.9. Indicaţi dacă arealul cultural în care se încadrează
obiectivul de investiţii reprezintă un areal de conservare, protejare şi
promovare a tradiţiilor, obiceiurilor, meşteşugurilor şi a altor elemente
care definesc patrimoniul imaterial. Detaliaţi.
Da |_|
Nu |_|
|
Certific prin semnătura mea corectitudinea datelor completate în acest formular.
............................................................................................................................................
Semnătura reprezentantului legal al autorităţii publice solicitante
Ştampila
Data.................................................................
|
ANEXA Nr. 3 la ghidul operaţional
PLAN DE ACTIVITATE1)
Nr. crt.
|
Descrierea activităţilor
|
Perioada de desfăşurare
|
Buget estimat
|
Număr estimat de participanţi
|
Rezultate aşteptate
|
|
ANUL 1
|
|
|
|
|
1.
|
CAR I. Activităţi culturale
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
CAR II. Activităţi de informare
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
CAR III. Activităţi de educaţie permanentă şi de formare
profesională continuă
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1) Activităţile nu
se limitează la cele cuprinse în model. Activităţile se pot completa cu cele
prevăzute în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 118/2006 privind
înfiinţarea, organizarea şi desfăşurarea activităţii aşezămintelor culturale,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 143/2007, cu modificările
şi completările ulterioare. Planul se întocmeşte pentru o perioadă de 3 ani.
ANEXA Nr. 4 la ghidul operaţional
GRILA DE EVALUARE
pentru selecţia unui
proiect depus în cadrul Programului
Pentru a fi declarat eligibil, un proiect trebuie să
acumuleze minimum 50 de puncte din 100. Criteriile de eligibilitate şi
punctajele pentru fiecare dintre ele sunt prezentate în tabelul de mai jos:
Nr. crt.
|
Criterii de evaluare
|
Punctaj
|
Observaţii
|
1.
|
Cererea are completate toate câmpurile
|
10 puncte
|
- Se acordă 10 puncte pentru cerere corect şi integral
întocmită.
- Se acordă 0 puncte pentru cerere întocmită greşit sau
incomplet.
|
2.
|
Asigurarea unei cote de cofinaţare
cuprinse între 10%-50% din valoarea acordată de la bugetul de stat (conform
pct. 5.4 din ghidul operaţional)
|
Maximum 25 de puncte
|
- Pentru cofinanţare mai mică de 10% se acordă 0 puncte.
- Pentru cofinanţare între 10-50% se vor acorda între 0 şi 25 de
puncte, obţinute prin interpolare liniară.
- Pentru cofinanţare mai mare de 50% se acordă 25 de puncte.
|
3.
|
Gradul de implicare/participare, activitatea şi rolul
partenerilor în realizarea obiectivelor privind reabilitarea, modernizarea
şi dotarea aşezământului cultural, cuprins între 10%-30% din valoarea
acordată de la bugetul de stat (conform pct. 5.4 din ghidul operaţional)
|
Maximum 10 puncte
|
- Pentru participare mai mică de 10% se acordă 0 puncte.
- Pentru participare situată între 10-30% se vor acorda între 0
şi 10 puncte, obţinute prin interpolare liniară; 10/30 x nr. de procente
declarat (de exemplu: 10/30x20 = 6,66 puncte).
- Pentru cofinanţare mai mare de 30% se acordă 10 puncte.
|
Nr. crt.
|
Criterii de evaluare
|
Punctaj
|
Observaţii
|
4.
|
Capacitatea solicitantului de a asigura întreţinerea şi
funcţionarea aşezământului cultural
|
Maximum 10 puncte
|
- Dacă solicitantul asigură întreţinerea din bugetul local în
proporţie mai mare de 50% din cheltuieli, se acordă 0 puncte.
- Dacă procentul din bugetul local este mai mic de 50% din
cheltuieli, se acordă 10 puncte.
|
5.
|
Numărul de locuitori ai UAT
|
Maximum 10 puncte
|
- Pentru localitate cu număr de locuitori mai mic de 5.000, se
acordă 0 puncte.
- Pentru localitate cu număr de locuitori între 5.000 şi 36.000,
se acordă între 0 şi 10 puncte prin interpolare lineară, astfel: 10/36.000 x
nr. de locuitori, calculat cu două zecimale (de exemplu: 10/36.000 x 20.000 =
5,55 puncte).
|
6.
|
Diversitatea activităţilor cuprinse în Planul de activitate şi
adaptarea activităţilor din Planul de activitate la resursele culturale
existente - în comunitatea locală unde funcţionează
aşezământul cultural, detaliat în cererea de finanţare la pct. D.1.2.
|
Maximum 25 de puncte
|
Pentru nr. de activităţi enumerate mai mic de 5, se acordă 0
puncte.
Pentru nr. de activităţi enumerate între 5-20, se acordă punctaj
prin interpolare; 25/20 x nr. de activităţi (de exemplu: 25/20 x 15 = 18,75
puncte). Pentru nr. de activităţi mai mare de 20, se acordă 25 de puncte.
|
7.
|
Obiectivul de investiţii amplasat într-o localitate cu obiective
culturale şi turistice, conform Legii nr. 5/2000 privind aprobarea
Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate
|
5 puncte
|
Da = 5 puncte
Nu = 0 puncte
|
8.
|
Obiectivul de investiţii este situat în areal de conservare,
protejare şi promovare a tradiţiilor, obiceiurilor şi meşteşugurilor
|
5 puncte
|
Da = 5 puncte
Nu = 0 puncte
|
|
TOTAL:
|
100
|
|
Evaluator,
........................................................
ANEXA Nr. 5 la ghidul
operaţional
PANOU DE IDENTITATE VIZUALĂ
PANOURI PENTRU AFIŞARE TEMPORARĂ Şl PLĂCI PENTRU
AMPLASARE PERMANENTĂ
Plăci pentru amplasare permanentă
Pentru a face cunoscută implicarea Guvernului României
în finanţarea lucrărilor realizate în cadrul Programului, vor fi amplasate
panouri inscripţionate, în apropierea acestora.
Elementele de informare afişate pe plăcuţe vor fi
următoarele:
- în partea stângă, sus, stema României, având
deasupra textul GUVERNUL ROMÂNIEI MINISTERUL DEZVOLTĂRII, LUCRĂRILOR PUBLICE
Şl LOCUINŢELOR, iar dedesubt, MINISTERUL CULTURII Şl CULTELOR, scris
cu fontul Arial, 250, bold. Stema României va avea dimensiunile: L = 0,18 m, l
= 0,14m;
- în partea dreaptă, sus, stema unităţii
administrativ-teritoriale, având deasupra textul ORAŞUL scris cu fontul Arial, 250,
bold. Stema unităţii administrativ-teritoriale va avea dimensiunile: L = 0,14
m, l = 0,18m;
- text care să reflecte contribuţia Guvernului României
(de exemplu: „Acest aşezământ cultural a fost construit cu sprijinul Guvernului României");
- caseta care va conţine elementele de mai sus va avea
lăţimea de 0,35 m. Dedesubtul acesteia se va întocmi un tabel, al cărui capăt
va fi împărţit în două casete, cu următoarele dimensiuni: caseta 1 - L = 0,40
m, l = 0,21 m; caseta 2 - L = 0,40 m, l = 0,21 m;
- în aceste casete se vor scrie în ordine: Proiectul:
(denumirea investiţiei), Valoarea şi Anul realizării. Se va folosi fontul
Arial, 150, normal, bold.
Panoul va avea dimensiunile: L = 1,8 m şi l = 1 m, fondul va fi alb, iar caracterele vor fi negre.
Exemplu:
GUVERNUL ROMÂNIEI
MINISTERUL DEZVOLTĂRII,
LUCRĂRILOR PUBLICE
ŞI LOCUINŢELOR
|
ORAŞUL................
|
MINISTERUL CULTURII ŞI CULTELOR
|
ACEST AŞEZĂMÂNT CULTURAL A FOST REABILITAT, MODERNIZAT, DOTAT CU
SPRIJINUL
GUVERNULUI ROMÂNIEI
|
STEMA UNITĂŢII ADMINISTRATIV- TERITORIALE
|
DENUMIREA INVESTIŢIEI:
Valoarea:
|
ANUL REALIZĂRII:
|
|
|
|