ORDIN Nr. 25
din 4 februarie 2009
pentru aprobarea
Metodologiei de stabilire a echivalentei valorice a terenurilor si de calcul al
obligatiilor banesti pentru scoaterea definitiva sau ocuparea temporara a
terenurilor din fondul forestier national
ACT EMIS DE:
MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR SI DEZVOLTARII RURALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 100 din 19 februarie 2009
Având în vedere Referatul de aprobare nr. 102.107 din 26
ianuarie 2009,
în baza art. 7 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr.
8/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor
şi Dezvoltării Rurale şi a Hotărârii Guvernului nr. 1.213/2006 privind
stabilirea procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului pentru
anumite proiecte publice şi private,
în temeiul art. 36-43 din Legea nr. 46/2008 - Codul
silvic, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul agriculturii, pădurilor si dezvoltării
rurale emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Metodologia de stabilire a
echivalenţei valorice a terenurilor şi de calcul al obligaţiilor băneşti pentru
scoaterea definitivă sau ocuparea temporară a terenurilor din fondul forestier
naţional, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Direcţiile de specialitate din cadrul
autorităţii publice centrale care răspund de silvicultură, inspectoratele
teritoriale de regim silvic şi de vânătoare şi administratorii fondului
forestier naţional vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă Ordinul ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pădurilor nr. 58/2003 pentru aprobarea Metodologiei
de calcul al taxei, garanţiei, contravalorii terenului, chiriei, contravalorii
pierderii de creştere şi al celorlalte obligaţii financiare pentru scoaterea
definitivă sau temporară a unor terenuri din fondul forestier naţional şi a
Metodologiei de finanţare şi de executare a lucrărilor de reinstalare a vegetaţiei
forestiere şi de întreţinere a acesteia, până la realizarea stării de masiv,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 115 din 24 februarie 2003, cu modificările ulterioare.
Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării
rurale,
Ilie Sârbu
ANEXĂ
METODOLOGIE
de stabilire a echivalenţei
valorice a terenurilor şi de calcul al obligaţiilor băneşti pentru scoaterea
definitivă sau
ocuparea temporară a terenurilor din fondul forestier naţional
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Prezenta metodologie reglementează modul de
stabilire a echivalenţei valorice a terenurilor şi de calcul al obligaţiilor
băneşti care revin titularilor aprobărilor de scoatere definitivă sau de
ocupare temporară a terenurilor din fondul forestier naţional, în conformitate
cu prevederile Legii nr. 46/2008 - Codul silvic, cu modificările şi
completările ulterioare, şi ale Legii fondului funciar nr. 18/1991, republicată,
cu modificările şi completările ulterioare.
CAPITOLUL II
Scoaterea definitivă a unor terenuri din fondul
forestier naţional,
fără compensare echivalentă ca suprafaţă şi
bonitate a acestora
SECŢIUNEA A
Taxa pentru scoaterea definitivă a unor
terenuri din fondul forestier naţional
Art. 2. - (1) Calculul taxei pentru scoaterea
definitivă a terenurilor din fondul forestier naţional se realizează conform
formulei:
Tx = S x VEXP x PML x Tp,
in care:
S = suprafaţa terenului scos definitiv din fondul forestier
naţional, exprimată în hectare, cu 4 zecimale;
Vexp - volumul masei
lemnoase ajunse la vârsta exploatabilităţii, exprimat în m3/ha, prevăzut
în anexa nr. 1 şi stabilit în funcţie de specia principală de bază
corespunzătoare condiţiilor staţionale şi de bonitatea acestora;
PML = preţul mediu
al unui metru cub de masă lemnoasă pe picior, exprimat în lei/m3, corectat cu coeficientul prevăzut
în anexa nr. 2, aferent speciei principale de bază corespunzătoare condiţiilor
staţionale;
Tp = taxa
procentuală stabilită conform prevederilor anexei nr. 2 la Legea nr. 18/1991,
republicată.
(2) In cazul scoaterii definitive a unor terenuri din
fondul forestier naţional, care au, conform
prevederilor amenajamentelor silvice, categoria de folosinţă „pădure" sau
„clasă de regenerare", specia principală de bază se stabileşte
corespunzător condiţiilor staţionale.
(3) In cazul scoaterii definitive a unor terenuri din fondul forestier naţional, care au, conform prevederilor
amenajamentelor silvice, altă categorie de folosinţă decât „pădure",
„clasă de regenerare" sau sunt înregistrate în amenajamentele silvice ca
neproductive, specia principală de bază şi clasa de producţie se stabilesc pe
bază de studiu pedostaţional.
(4) In cazul scoaterii definitive a unor terenuri din
fondul forestier naţional, care sunt înregistrate în amenajamentele silvice ca
neproductive, se va considera ca specie principală de bază, în funcţie de
etajul fitoclimatic în care este localizat terenul, una dintre următoarele
specii la clasa a V-a de producţie:
a) mesteacăn - în etajul forestier montan (FM1-FM3,
FD4);
b) carpen -în etajul forestier deluros (FD1-FD3);
c) plop alb - în etajul
forestier de câmpie, silvostepă si stepă (CF, SS).
Volumul acestor specii la vârsta exploatabilităţii
tehnice se înmulţeşte cu un coeficient de corecţie de 0,4.
SECŢIUNEA B
Contravaloarea terenului scos definitiv din
fondul forestier naţional
Art. 3. - (1) Contravaloarea
terenului scos definitiv din fondul forestier proprietate publică se determină
cu ajutorul formulei:
VT = S x Cr x n x PML x N,
în care:
VT = valoarea
terenului, exprimată în lei;
S = suprafaţa terenului care se scoate definitiv din
fondul forestier naţional, exprimată în hectare, cu 4 zecimale;
Cr = creşterea medie la exploatabilitate, exprimată în
m3/ha, aferentă
speciei principale de bază corespunzătoare condiţiilor staţionale şi bonităţii
acestora, conform anexei nr. 4. In cazul terenurilor din fondul forestier
naţional care au altă folosinţă decât „pădure", „clasă de regenerare"
sau sunt înregistrate în amenajamentele silvice ca neproductive, specia
principală de bază şi clasa de producţie a acesteia vor fi stabilite conform
prevederilor art. 2;
PML = preţul mediu
al unui metru cub de masă lemnoasă pe picior, exprimat în lei/m3, corectat cu coeficientul prevăzut
în anexa nr. 2, aferent speciei principale de bază corespunzătoare condiţiilor
staţionale;
n = numărul de ani necesari de la înfiinţarea unui
arboret şi până la recoltarea primelor produse secundare care pot fi valorificate.
Acest indicator are următoarele valori:
- 10 ani pentru speciile repede crescătoare: sălcii şi
plopi;
- 30 de ani pentru speciile de cvercinee;
- 20 de ani pentru celelalte specii;
N = coeficientul rezultat prin însumarea notelor
prevăzute în anexa nr. 3, atribuite terenului forestier în cauză.
(2) Contravaloarea terenului scos definitiv din fondul
forestier proprietate privată se stabileşte prin înţelegere între proprietarii
de terenuri şi beneficiarul scoaterii, în condiţiile legii.
SECŢIUNEA C
Contravaloarea pierderii de creştere determinate
de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilităţii tehnice
Art. 4. - (1) Contravaloarea pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de
vârsta exploatabilităţii tehnice, de pe terenurile care fac obiectul scoaterii
definitive din fondul forestier proprietate publică, se determină cu ajutorul
formulei:
DVML = S x PML x (VEXP-VA)
x N1
în care:
Dvml -
contravaloarea pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase
înainte de vârsta exploatabilităţii tehnice, exprimată în lei;
S = suprafaţa terenului care se scoate definitiv din
fondul forestier naţional, exprimată în hectare, cu 4
zecimale;
PML = preţul mediu
al unui metru cub de masă lemnoasă pe picior, exprimat în lei/m3, corectat cu coeficientul prevăzut
în anexa nr. 2, aferent speciei principale majoritare din compoziţia
arboretului existent;
Vexp - volumul masei
lemnoase ajunse la vârsta exploatabilităţii tehnice, exprimat în m3/ha, conform anexei nr. 1, pentru
specia principală majoritară din compoziţia arboretului existent şi clasa de
producţie corespunzătoare acesteia;
VA = volumul actual al masei lemnoase,
exprimat în m3/ha, egal cu volumul preluat
din amenajamentul silvic, la care se adaugă creşterea corespunzătoare numărului
de ani scurşi de la data amenajării şi din care se scade volumul extras în
aceeaşi perioadă;
N1 = coeficientul
egal cu nota acordată pentru criteriul prevăzut la nr. crt. 1 din anexa nr. 3
(tipul funcţional al arboretului existent pe terenul scos definitiv din fondul
forestier naţional).
(2) Contravaloarea pierderii de creştere determinate
de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilităţii tehnice, de
pe terenurile care fac obiectul scoaterii definitive din fondul forestier
proprietate privată, se stabileşte prin înţelegere între proprietarii de
terenuri şi beneficiarul scoaterii, în condiţiile legii.
(3) Pentru arboretele care au
depăşit vârsta exploatabilităţii tehnice nu se calculează contravaloarea
pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de
vârsta exploatabilităţii tehnice.
SECŢIUNEA D
Contravaloarea obiectivelor dezafectate ca urmare
a scoaterii definitive de terenuri din
fondul forestier naţional
Art. 5. - (1) Pentru obiectivele existente în fondul
forestier proprietate publică, valoarea de înlocuire a obiectivelor care se
dezafectează se stabileşte în condiţiile legii.
(2) Pentru obiectivele
existente în fondul forestier proprietate privată, contravaloarea obiectivelor
dezafectate se stabileşte prin înţelegere între proprietarii de terenuri şi
beneficiarul scoaterii, în condiţiile legii.
CAPITOLUL III
Scoaterea definitivă a unor terenuri din fondul forestier naţional,
cu compensarea echivalentă ca suprafaţă şi bonitate a acestora
SECŢIUNEA A
Taxa pentru scoaterea definitivă a unor terenuri
din fondul forestier naţional
Art. 6. - Calculul taxei pentru scoaterea definitivă a
terenurilor din fondul forestier naţional se realizează conform formulei:
Tx = S x VEXP x PML,
în care semnificaţia termenilor este cea prevăzută la
art. 2.
SECŢIUNEA B
Contravaloarea terenului scos definitiv din fondul
forestier naţional şi a celui care se
preia în compensare echivalentă ca suprafaţă şi bonitate
Art. 7. - (1) Contravaloarea terenurilor scoase
definitiv din fondul forestier naţional pentru realizarea obiectivelor
prevăzute la art. 36. alin. (1) din Legea nr. 46/2008, cu modificările şi
completările ulterioare, se stabileşte respectând următoarele:
a) atât contravaloarea terenurilor scoase definitiv din
fondul forestier naţional (VT), cât şi contravaloarea terenurilor care se
preiau în compensare (VTc) se determină cu ajutorul următoarei formule:
VT (VTC) = S x Cr x n x Pml x N,
în care semnificaţia termenilor este cea prevăzută la
art. 3 alin. (1);
b) calculul contravalorii celor două categorii de
terenuri se face în scopul stabilirii şi asigurării echivalenţei acestora;
c) stabilirea speciei principale
de bază şi a clasei de producţie a acesteia pentru terenurile care se preiau în
compensare se face pe bază de studii pedostaţionale.
(2) Contravaloarea terenurilor scoase definitiv din
fondul forestier naţional pentru realizarea obiectivelor prevăzute la art. 37
alin. (1) din Legea nr. 46/2008, cu modificările şi completările ulterioare, se
stabileşte respectând următoarele:
a) contravaloarea terenurilor scoase definitiv din
fondul forestier naţional (VT) şi contravaloarea terenurilor preluate în compensare (VTC) se determină cu
ajutorul următoarei formule:
VT (VTC) = S x Cr x n x PML x N,
în care semnificaţia termenilor este cea prevăzută la
art. 3 alin. (1);
b) relaţia dintre contravaloarea terenurilor scoase
definitiv din fondul forestier naţional (VT) şi contravaloarea terenurilor
preluate în compensare în fondul forestier naţional (VTc) este următoarea:
VTC = 5 x VT;
c) suprafaţa terenului oferit în compensare trebuie să
fie de cel puţin 3 ori mai mare decât suprafaţa terenului care face obiectul
scoaterii definitive din fondul forestier naţional;
d) stabilirea speciei principale de bază şi a clasei
de producţie a acesteia pentru terenurile care se preiau în compensare se face
pe bază de studii pedostaţionale;
e) terenurile neproductive pentru speciile forestiere principale nu fac obiectul preluării în
compensare a terenurilor scoase definitiv din fondul forestier naţional.
SECŢIUNEA C
Contravaloarea pierderii de creştere determinate
de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilităţii tehnice
Art. 8. - (1) Contravaloarea pierderii de creştere
determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilităţii
tehnice, de pe terenurile care fac obiectul scoaterii definitive din fondul
forestier proprietate publică, se determină cu ajutorul formulei:
DVML = S x PML x (VEXP-VA)
x N1
în care semnificaţia termenilor este cea prevăzută la
art. 4 alin. (1).
(2) Contravaloarea pierderii de creştere determinate
de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilităţii tehnice, de
pe terenurile care fac obiectul scoaterii definitive din fondul forestier
proprietate privată, se stabileşte prin înţelegere între proprietarii de
terenuri şi beneficiarul scoaterii, în condiţiile legii.
(3) Pentru arboretele care au depăşit vârsta
exploatabilităţii tehnice nu se calculează contravaloarea pierderii de creştere
determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilităţii
tehnice.
SECŢIUNEA D
Cheltuielile de instalare a vegetaţiei forestiere
şi de întreţinere a acesteia până la închiderea stării de masiv pe terenurile preluate în compensare
Art. 9. - (1) Cheltuielile de instalare a vegetaţiei
forestiere şi de întreţinere a acesteia până la închiderea stării de masiv pe
terenurile preluate în compensare se stabilesc în baza devizului întocmit de
unitatea care a realizat studiul pedostaţional.
(2) Devizul de împădurire şi întreţinere a culturilor
forestiere până la închiderea stării de masiv este însuşit de ocolul silvic
care asigură serviciile silvice sau administrarea
terenului forestier oferit în compensare.
SECŢIUNEA E
Contravaloarea obiectivelor care se dezafectează
ca urmare a scoaterii definitive a terenului din fondul forestier naţional
Art. 10. - (1) Pentru obiectivele existente în fondul
forestier proprietate publică, valoarea de înlocuire a
obiectivelor care se dezafectează se stabileşte în condiţiile legii.
(2) Pentru obiectivele existente în fondul forestier
proprietate privată, contravaloarea obiectivelor dezafectate se stabileşte prin
înţelegere între proprietarii de terenuri şi beneficiarul scoaterii, în
condiţiile legii.
CAPITOLUL IV
Ocuparea temporară a unor terenuri din fondul
forestier naţional,
cu defrişarea vegetaţiei forestiere
SECŢIUNEA A
Garanţia pentru ocuparea temporară a terenurilor
din fondul forestier naţional
Art. 11. - Garanţia pentru ocuparea temporară a
terenurilor din fondul forestier naţional se calculează conform formulei:
Tx = S x VEXP x PML,
în care semnificaţia termenilor este cea prevăzută la
art. 2.
SECŢIUNEA B
Chiria pentru
ocuparea temporară a terenurilor din fondul forestier naţional
Art. 12. - (1) Chiria pentru ocuparea temporară a
terenurilor din fondul forestier proprietate publică se calculează conform
formulei:
CHA = SxCrxPMLx(1+N),
în care:
CHA = chiria anuală,
exprimată în lei;
S = suprafaţa terenului care se ocupă temporar în
fondul forestier naţional, exprimată în hectare, cu 4 zecimale;
Cr = creşterea medie la exploatabilitate, exprimată în
m3/ha, aferentă
speciei principale de bază corespunzătoare condiţiilor staţionale şi bonităţii
acestora, conform anexei nr. 4. In cazul terenurilor din fondul forestier
naţional care au altă folosinţă decât „pădure", „clasă de regenerare"
sau sunt înregistrate în amenajamentele silvice ca neproductive, specia
principală de bază şi clasa de producţie a acesteia vor fi stabilite conform
prevederilor art. 2 alin. (3);
PML = preţul mediu
al unui metru cub de masă lemnoasă pe picior, exprimat în lei/m3, corectat cu coeficientul prevăzut
în anexa nr. 2, aferent speciei principale de bază corespunzătoare condiţiilor
staţionale;
N = coeficientul rezultat prin însumarea notelor
prevăzute în anexa nr. 3, atribuite terenului în cauză.
(2) Chiria pentru ocuparea temporară a terenurilor din
fondul forestier proprietate publică se încasează anterior predării
terenurilor.
(3) Plata chiriei în cazul terenurilor ocupate temporar
se face conform prevederilor art. 39 alin. (3) din Legea nr. 46/2008, cu
modificările şi completările ulterioare.
(4) In cazul ocupării temporare a unor terenuri din
fondul forestier proprietate publică pe o perioadă mai mică de un an, chiria
pentru ocuparea temporară a terenurilor din fondul forestier naţional,
calculată conform formulei prevăzute la alin. (1), se diminuează proporţional
cu fracţiunea din an.
(5) Pentru terenurile
proprietate privată, chiria pentru ocuparea temporară a terenurilor din fondul
forestier naţional se stabileşte prin înţelegere între proprietarii de terenuri
şi beneficiarul ocupării temporare, în condiţiile legii.
SECŢIUNEA C
Contravaloarea pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte
de vârsta exploatabilităţii tehnice
Art. 13. - (1) Contravaloarea pierderii de creştere
determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilităţii
tehnice se calculează conform art. 4 alin. (1).
(2) Contravaloarea pierderii de creştere determinate
de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilităţii tehnice, de
pe terenurile din fondul forestier proprietate privată care fac obiectul
ocupării temporare, se stabileşte prin înţelegere între proprietarii de
terenuri şi beneficiarul ocupării temporare, în condiţiile legii.
(3) Contravaloarea pierderii de creştere determinate
de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilităţi tehnice nu se
calculează pentru arboretele care au depăşit vârsta exploatabilităţii tehnice.
SECŢIUNEA D
Cheltuielile de reinstalare a vegetaţiei
forestiere şi de întreţinere a acesteia până la realizarea stării de masiv
Art. 14. - (1) Cheltuielile de reinstalare a vegetaţiei
forestiere şi de întreţinere a acesteia până la realizarea stării de masiv se
stabilesc în baza devizului întocmit de ocolul silvic care asigură serviciile
silvice sau administrarea terenului forestier care face obiectul ocupării
temporare.
(2) Pentru terenurile ocupate
temporar situate în fondul forestier proprietate privată, devizul cu
cheltuielile de reinstalare a vegetaţiei forestiere şi de întreţinere a
acesteia până la realizarea stării de masiv trebuie să fie însuşit de către
proprietar şi de către ocolul silvic care asigură serviciile silvice sau
administrarea terenului.
SECŢIUNEA E
Valoarea obiectivelor care se dezafectează ca
urmare a ocupării temporare a terenurilor din fondul forestier naţional
Art. 15. - (1) Pentru obiectivele existente în fondul forestier proprietate publică, valoarea de înlocuire a obiectivelor
care se dezafectează se stabileşte în condiţiile legii.
(2) Pentru obiectivele existente în fondul forestier
proprietate privată, contravaloarea obiectivelor care se dezafectează se
stabileşte prin înţelegere între proprietarii de terenuri şi beneficiarul
ocupării temporare, în condiţiile legii.
CAPITOLUL V
Ocuparea temporară a unor terenuri din fondul
forestier naţional,
fără defrişarea vegetaţiei forestiere
SECŢIUNEA A
Garanţia pentru ocuparea temporară a terenurilor
din fondul forestier naţional
Art. 16. - Garanţia pentru ocuparea temporară a
terenurilor din fondul forestier naţional se calculează conform formulei:
Tx = S x VEXP x PML,
în care semnificaţia termenilor este cea prevăzută la
art. 2.
SECŢIUNEA B
Chiria pentru ocuparea temporară a terenurilor
din fondul forestier naţional
Art. 17. - (1) Chiria pentru ocuparea temporară a
terenurilor din fondul forestier naţional se calculează conform formulei:
CHA = S x Cr x PML x (1+N),
în care termenii au semnificaţia precizată la art. 12 alin.
(1).
(2) Chiria pentru ocuparea temporară a terenurilor din
fondul forestier naţional se încasează anterior predării terenurilor.
(3) Plata chiriei în cazul terenurilor ocupate temporar
se face conform prevederilor art. 39 alin. (3) din
Legea nr. 46/2008, cu modificările şi completările ulterioare.
(4) In cazul ocupării temporare a unor terenuri din
fondul forestier naţional pe o perioadă mai mică de un an, chiria pentru
ocuparea temporară a terenurilor din fondul forestier naţional, calculată
conform formulei prevăzute la alin. (1), se diminuează proporţional cu
fracţiunea din an.
(5) Pentru terenurile proprietate privată, chiria
pentru ocuparea temporară a terenurilor din fondul forestier naţional se
stabileşte prin înţelegere între proprietarii de terenuri şi beneficiarul
scoaterii, în condiţiile legii.
SECŢIUNEA C
Valoarea obiectivelor care se dezafectează ca
urmare a ocupării terenurilor din fondul forestier naţional
Art. 18. - (1) Pentru obiectivele
existente în fondul forestier proprietate publică, valoarea de înlocuire a
obiectivelor care se dezafectează se stabileşte în condiţiile legii.
(2) Pentru obiectivele existente în fondul forestier
proprietate privată, contravaloarea obiectivelor care se dezafectează se
stabileşte prin înţelegere între proprietarii de terenuri şi beneficiarul
ocupării temporare, în condiţiile legii.
CAPITOLUL VI
Conţinutul documentaţiilor care se întocmesc în
vederea obţinerii
aprobărilor pentru scoaterea definitivă, ocuparea temporară a unor terenuri din
fondul forestier naţional şi pentru restituirea garanţiilor în cazul ocupărilor temporare
SECŢIUNEA A
Conţinutul documentaţiilor care se întocmesc în
vederea obţinerii aprobărilor pentru scoaterea definitivă sau ocuparea temporară de
terenuri din fondul forestier naţional
Art. 19. - (1) Documentaţiile necesare emiterii
aprobărilor de scoatere definitivă sau de ocupare temporară de terenuri din
fondul forestier naţional, pentru suprafeţele de până la 1,0 ha, pentru care
competenţa de aprobare a fost delegată inspectoratelor teritoriale de regim
silvic şi de vânătoare, conţin:
1. solicitarea beneficiarului de scoatere definitivă
şi/sau de ocupare temporară a terenului din fondul forestier naţional, adresată
inspectoratului teritorial de regim silvic şi de vânătoare în raza căruia se
află terenul;
2. memoriu justificativ privind necesitatea scoaterii
definitive sau a ocupării temporare a terenului din fondul forestier naţional,
întocmit de către beneficiar, în care să fie prezentate
inclusiv detaliile tehnice referitoare la obiectiv;
3. memoriu tehnic întocmit de către direcţia silvică,
în cazul terenurilor proprietate publică a statului, din care să reiasă
motivele pentru care s-a avizat favorabil solicitarea beneficiarului;
4. plan de încadrare în zonă;
5. plan de situaţie al amplasamentului, în care
trebuie să fie prezentate atât obiectivul, cât şi detaliile amenajistice;
6. fişa tehnică de transmitere-defrişare (anexa nr.
11). In cazul scoaterii definitive de terenuri din fondul forestier naţional cu
compensare, se vor întocmi fişe tehnice şi pentru terenurile oferite în
compensare;
7. studiu pedostaţional pentru terenurile oferite în
compensare, în cazul solicitărilor de scoatere definitivă cu compensare,
întocmit de unităţi atestate pentru efectuarea de lucrări de îmbunătăţiri
funciare în domeniul forestier;
8. extras de carte funciară emis de Agenţia Naţională
de Cadastru şi Publicitate Imobiliară pentru terenurile care se scot definitiv
sau sunt ocupate temporar şi care nu sunt proprietate publică a statului;
9. extras de carte funciară emis de Agenţia Naţională
de Cadastru şi Publicitate Imobiliară pentru terenul care se oferă în
compensare, în cazul solicitărilor de scoatere definitivă de terenuri din
fondul forestier naţional cu compensare echivalentă ca suprafaţă şi bonitate;
10. acordul Regiei Naţionale a Pădurilor - Romsilva
pentru terenurile forestiere proprietate publică a statului sau pentru
terenurile forestiere, altele decât cele din proprietatea publică a statului,
pentru care sunt întocmite contracte de administrare sau de prestări servicii
silvice de către un ocol de stat;
11. avizul favorabil al ocolului silvic care asigură
administrarea sau prestarea de servicii silvice, în cazul terenurilor care nu
sunt administrate de Regia Naţională a Pădurilor - Romsilva;
12. confirmarea ocolului silvic care asigură
administrarea/ serviciile silvice, în cazul solicitărilor de ocupare temporară,
că beneficiarul îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 39 alin. (6) din
Legea nr. 46/2008, cu modificările şi completările ulterioare;
13. acordul proprietarului pentru terenurile
forestiere, altele decât cele din proprietatea publică a statului;
14. acord de mediu sau fişa tehnică întocmită pentru
obţinerea acordului de mediu, aprobată de către agenţia de protecţie a
mediului, după caz, pentru realizarea obiectivului. Atât în acordul de mediu,
cât şi în fişa tehnică întocmită pentru obţinerea acordului de mediu, aprobată
de către agenţia de protecţie a mediului, trebuie să fie precizate
amplasamentul şi suprafaţa care se defrişează;
15. copie de pe documentul de plată a taxei de
scoatere definitivă sau a garanţiei pentru folosirea temporară. In documentul
de plată a taxei de scoatere definitivă sau a garanţiei pentru folosirea
temporară trebuie să fie precizat obiectivul pentru care s-a făcut plata.
(2) Documentaţiile necesare emiterii aprobărilor de
scoatere definitivă sau de ocupare temporară de terenuri din fondul forestier
naţional, pentru care competenţa de aprobare este a autorităţii publice
centrale care răspunde de silvicultură sau a Guvernului, conţin:
1. solicitarea beneficiarului de scoatere definitivă
şi/sau de ocupare temporară a terenului din fondul forestier naţional, adresată
autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură;
2. memoriu justificativ privind necesitatea scoaterii
definitive sau a ocupării temporare a terenului din fondul forestier naţional,
întocmit de către beneficiar, în care să fie prezentate inclusiv detaliile tehnice referitoare la obiectiv;
3. memoriu tehnic întocmit de către direcţia silvică,
în cazul terenurilor proprietate publică a statului, din care să reiasă
motivele pentru care s-a avizat favorabil solicitarea beneficiarului;
4. plan de încadrare în zonă;
5. plan de situaţie al amplasamentului, în care
trebuie să fie prezentate atât obiectivul, cât şi detaliile amenajistice;
6. fişa tehnică de transmitere-defrişare (anexa nr.
11). In cazul scoaterii definitive de terenuri din fondul forestier naţional cu compensare, se vor întocmi fişe tehnice
şi pentru terenurile oferite în compensare. Fişele tehnice vor fi aprobate de
către inspectoratul teritorial de regim silvic şi de vânătoare;
7. studiu pedostaţional pentru terenurile oferite în
compensare, în cazul solicitărilor de scoatere definitivă cu compensare,
întocmit de unităţi atestate pentru efectuarea de lucrări de îmbunătăţiri
funciare în domeniul forestier;
8. extras de carte funciară emis de Agenţia Naţională
de Cadastru şi Publicitate Imobiliară pentru terenurile care se scot definitiv
sau sunt ocupate temporar şi care nu sunt proprietate publică a statului;
9. extras de carte funciară emis de Agenţia Naţională
de Cadastru şi Publicitate Imobiliară pentru terenul care se oferă în
compensare, în cazul solicitărilor de scoatere definitivă de terenuri din
fondul forestier naţional cu compensare echivalentă ca suprafaţă şi bonitate;
10. acordul Regiei Naţionale a Pădurilor- Romsilva
pentru terenurile forestiere proprietate publică a statului sau pentru
terenurile forestiere, altele decât cele din proprietatea publică a statului,
pentru care sunt întocmite contracte de administrare sau de prestări servicii
silvice de către un ocol de stat;
11. avizul favorabil al ocolului silvic care asigură
administrarea sau prestarea de servicii silvice, în cazul terenurilor care nu
sunt administrate de Regia Naţională a Pădurilor - Romsilva;
12. confirmarea ocolului silvic care asigură
administrarea/ serviciile silvice, în cazul solicitărilor de ocupare temporară,
că beneficiarul îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 39 alin. (6) din
Legea nr. 46/2008, cu modificările şi completările ulterioare;
13. acordul proprietarului pentru terenurile
forestiere, altele decât cele din proprietatea publică a statului;
14. avizul inspectoratului
teritorial de regim silvic şi de vânătoare;
15. dovada efectuării consultării publice de către
inspectoratul teritorial de regim silvic şi de vânătoare, pentru situaţia în
care acordul de mediu nu a fost emis de autoritatea publică centrală care
răspunde de protecţia mediului;
16. acord de mediu sau fişa tehnică întocmită pentru
obţinerea acordului de mediu, aprobată de către agenţia de protecţie a
mediului, după caz, pentru realizarea obiectivului. Atât în acordul de mediu,
cât şi în fişa tehnică întocmită pentru obţinerea acordului de mediu, aprobată
de către agenţia de protecţie a mediului, trebuie să fie precizate
amplasamentul şi suprafaţa care se defrişează;
17. copie de pe documentul de plată a taxei de
scoatere definitivă sau a garanţiei pentru folosirea temporară. In documentul
de plată a taxei de scoatere definitivă sau a garanţiei pentru folosirea
temporară trebuie să fie precizat obiectivul pentru care s-a făcut plata.
SECŢIUNEA B
Conţinutul documentaţiilor care se întocmesc în vederea obţinerii
aprobărilor pentru prelungirea ocupării temporare de terenuri din fondul
forestier naţional
Art. 20. - (1) Documentaţiile care se întocmesc în
vederea obţinerii aprobărilor pentru prelungirea ocupării temporare de terenuri
din fondul forestier naţional conţin piesele prevăzute la art. 19, mai puţin
acordul de mediu sau fişa tehnică întocmită pentru obţinerea acordului de
mediu, aprobată de către agenţia de protecţie a mediului.
(2) Documentaţiile prevăzute la alin. (1) se depun la
autoritatea competentă să aprobe ocuparea temporară a terenului forestier, cu
cel puţin 30 de zile înainte de expirarea termenului anterior de ocupare
temporară.
SECŢIUNEA C
Conţinutul documentaţiilor care se întocmesc în
vederea recuperării garanţiilor
depuse în fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie forestieră
Art. 21. - Documentaţiile necesare recuperării
garanţiilor depuse în fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie
forestieră conţin:
1. solicitarea de restituire a garanţiei, formulată de beneficiarul ocupării temporare, cu precizarea
numărului de cont şi a băncii unde se doreşte restituirea sumei;
2. copia aprobării de ocupare temporară;
3. copia documentului cu care a fost achitată
garanţia;
4. procesul-verbal de reprimire
în circuitul silvic a terenului forestier verificat şi vizat de subunităţile
teritoriale silvice ale autorităţii publice centrale care răspunde de
silvicultură;
5. avizul inspectoratului teritorial de regim silvic
şi de vânătoare pentru restituirea garanţiei şi a dobânzilor aferente.
CAPITOLUL VII
Dispoziţii tranzitorii şi finale
Art. 22. - (1) Beneficiarii scoaterilor definitive sau
ocupărilor temporare de terenuri din fondul forestier naţional pot fi persoane
fizice sau juridice.
(2) Compensarea în cazul
scoaterilor definitive de terenuri din fondul forestier naţional se face doar
cu terenuri care sunt în proprietatea beneficiarului.
(3) Compensarea parţială cu terenuri în cazul
scoaterilor definitive de terenuri din fondul forestier naţional este interzisă.
(4) Plata taxei pentru scoaterea definitivă de
terenuri din fondul forestier naţional, a contravalorii terenurilor,
contravalorii pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase
înainte de vârsta exploatabilităţii tehnice, a garanţiei pentru ocuparea
temporară de terenuri din fondul forestier naţional, chiriei pentru ocuparea
temporară de terenuri din fondul forestier naţional, a cheltuielilor de
instalare a vegetaţiei forestiere şi de întreţinere a acesteia până la
realizarea stării de masiv, a cheltuielilor de reinstalare a vegetaţiei
forestiere şi de întreţinere a acesteia până la realizarea stării de masiv şi a
valorii obiectivelor care se dezafectează se face de către beneficiarul
scoaterii definitive/ocupării temporare a terenurilor din fondul forestier
naţional.
Art. 23. - Calculul contravalorii terenului scos
definitiv din fondul forestier naţional şi a celui care se preia în compensare
echivalentă ca suprafaţă şi bonitate prevăzut la art. 3 alin. (1) nu poate fi
utilizat la evaluări în vederea exproprierii pentru cauză de utilitate publică.
Art. 24. - Intocmirea studiilor pedostaţionale se face
de către unităţi atestate pentru efectuarea de lucrări de îmbunătăţiri funciare
în domeniul forestier, cu obligaţia stabilirii, prin aceste studii, a tipului
de staţiune, a tipului natural fundamental de pădure, a speciei principale de
bază corespunzătoare tipului natural fundamental de pădure, a productivităţii,
a soluţiilor de împădurire şi a devizului cu cheltuielile de instalare a vegetaţiei
forestiere şi de întreţinere a acesteia până la realizarea stării de masiv.
Art. 25. - (1) Suprafeţele terenurilor oferite în
compensare nu pot să fie sau să aibă componente sub formă de fâşie/fâşii mai
îngustă/înguste de 10 m.
(2) Prin terenuri
limitrofe fondului forestier naţional se înţelege
terenurile care au o latură comună cu terenurile care fac parte din fondul
forestier naţional. Limitrofe pot fi considerate şi terenurile care sunt
despărţite de fondul forestier naţional de un drum de pământ care are lăţimea
de maximum 6 m.
(3) Terenurile oferite în compensare trebuie să fie
apte a fi împădurite, pentru speciile principale de bază.
(4) Terenurile neproductive pentru speciile
forestiere principale nu fac obiectul preluării în compensarea celor scoase
definitiv din fondul forestier naţional.
Art. 26. - Fişele tehnice care se întocmesc pentru
terenurile care fac obiectul scoaterii definitive, respectiv al ocupării
temporare trebuie să respecte următoarele reguli:
a) pentru calculul obligaţiilor
băneşti, în cazul terenurilor care se scot definitiv din fondul forestier
naţional sau în cazul terenurilor care se ocupă temporar, la stabilirea speciei
principale de bază se alege provenienţa sămânţă;
b) stabilirea clasei de producţie pentru terenurile din
fondul forestier naţional care urmează să fie scoase definitiv/ocupate
temporar, în vederea stabilirii obligaţiilor băneşti reprezentate de taxa
pentru scoaterea definitivă a terenurilor din fondul forestier naţional,
contravaloarea terenurilor scoase definitiv din fondul forestier naţional,
garanţia pentru ocuparea temporară de terenuri din fondul forestier naţional şi
chiria pentru ocuparea de terenuri din fondul forestier naţional se face după
cum urmează: clasa de producţie I pentru staţiuni de bonitate superioară, clasa de producţie II pentru staţiuni de bonitate mijlocie şi
clasă de producţie IV pentru
staţiuni de bonitate inferioară;
c) în cazul terenurilor oferite în compensare, clasa de
producţie pentru specia principală de bază corespunzătoare
condiţiilor staţionale se preia din studiul pedostaţional întocmit pentru
terenul respectiv;
d) în cazul terenurilor oferite în compensare, care
sunt încadrate la terenuri degradate, la stabilirea obligaţiilor băneşti se alege clasa V de producţie pentru specia principală de bază.
Art. 27. -In cazul aprobărilor de ocupare temporară
emise pentru obiective care urmează să rămână în fondul forestier naţional şi
după perioada aprobată, reprimirea terenurilor în circuitul silvic se poate
face în următoarele condiţii:
a) terenurile să fie apte pentru a fi împădurite;
b) să nu fie restricţii cu privire la soluţiile de
împădurire a terenurilor respective ca urmare a existenţei obiectivelor
respective în fondul forestier naţional şi după data aprobată.
Art. 28. - Emiterea avizelor, deciziilor şi a
acordurilor de către inspectoratele teritoriale de regim silvic şi de
vânătoare, respectiv de către Regia Naţională a Pădurilor - Romsilva pentru
scoaterea definitivă sau ocuparea temporară a terenurilor din fondul forestier
naţional se face conform modelelor prevăzute în anexele nr. 5-10.
Art. 29. - Instituţiile care au competenţa de aprobare
pot cere completarea documentaţiilor prevăzute la art. 19-21 cu alte
acte/documente/avize/acorduri, pentru clarificări, în funcţie de specificul
obiectivului.
Art. 30. -In cazul în care realizarea unui obiectiv
implică atât scoaterea definitivă, cât şi ocuparea temporară de terenuri din
fondul forestier naţional, se emite un singur aviz/decizie/acord, care să
conţină elementele atât pentru scoaterea definitivă, cât şi pentru ocuparea
temporară.
Art. 31. - (1) Emiterea aprobărilor de scoatere
definitivă, respectiv de ocupare temporară a terenurilor din fondul forestier
naţional se face cu respectarea prevederilor legale referitoare la consultarea
publică.
(2) Consultarea publică cu privire la scoaterea
definitivă, respectiv la ocuparea temporară de terenuri din fondul forestier
naţional se face conform prevederilor legale în vigoare de către autoritatea
publică centrală care răspunde de silvicultură, în cazul în care acordul de
mediu este emis de autoritatea publică centrală care răspunde de protecţia
mediului.
(3) Pentru alte situaţii de scoatere definitivă
şi/sau de ocupare temporară de terenuri din fondul forestier naţional decât
cele prevăzute la alin. (2), consultarea publică se face de către subunităţile
teritoriale de specialitate ale autorităţii publice centrale care răspunde de
silvicultură.
Art. 32. -Autoritatea publică centrală are obligaţia,
în cazul în care documentaţia este incompletă, de a transmite un răspuns
solicitantului scoaterii definitive/ocupării temporare de terenuri din fondul
forestier naţional, în termen de maximum 60 de zile de la data depunerii
documentaţiei la autoritatea publică centrală.
Art. 33. - Anexele nr. 1-12 fac parte integrantă din
prezenta metodologie, după cum urmează:
- anexa nr. 1 -Volumul masei lemnoase ajunse la vârsta
exploatabilitatii pe clase de producţie pentru principalele specii forestiere;
- anexa nr. 2 - Defalcarea pe specii şi pe grupe de
specii a coeficientului de corecţie a preţului mediu al unui metru cub de masă
lemnoasă pe picior;
- anexa nr. 3 - Criterii în baza cărora se determină
coeficienţii N şi N1, utilizaţi la calculul contravalorii
terenurilor (VT, VTc), al chiriei (CHA) şi,
respectiv, al contravalorii pierderii de creştere determinate de exploatarea
masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilitatii (Dvml);
- anexa nr. 4 - Creşterea medie anuală la
exploatabilitate a arboretului total pentru
principalele specii forestiere;
- anexa nr. 5 -Aviz al Inspectoratului Teritorial de
Regim Silvic şi de Vânătoare pentru scoaterea definitivă din fondul forestier
naţional a terenului în suprafaţă de ....;
- anexa nr. 6 -Aviz al Inspectoratului
Teritorial de Regim Silvic şi de Vânătoare pentru ocuparea temporară de
terenuri din fondul forestier naţional;
- anexa nr. 7 - Decizie a Inspectoratului Teritorial de
Regim Silvic şi de Vânătoare pentru scoaterea definitivă din fondul forestier
naţional a terenului în suprafaţă de .... (în cazul inspectoratelor care au
primit competenţa de aprobare);
- anexa nr. 8 - Decizie a Inspectoratului Teritorial de
Regim Silvic şi de Vânătoare pentru ocuparea temporară de terenuri din fondul
forestier naţional;
- anexa nr. 9 -Acord al Regiei Naţionale a Pădurilor -
Romsilva pentru scoaterea definitivă din fondul forestier naţional a terenului
în suprafaţă de ....;
- anexa nr. 10 -Acord al Regiei Naţionale a Pădurilor -
Romsilva pentru ocuparea temporară a terenului din fondul forestier naţional în
suprafaţă de ....;
- anexa nr. 11 - Fişa tehnică de transmitere defrişare;
- anexa nr. 12 - Schema procedurii de scoatere
definitivă sau de ocupare temporară de terenuri din fondul forestier naţional.
ANEXA Nr. 1 la metodologie
VOLUMUL
masei lemnoase ajunse la vârsta exploatabilităţii pe
clase de producţie pentru principalele specii forestiere*)
- m3/ha -
Nr. crt.
|
SPECIA
|
CLASELE DE PRODUCTIE
|
I
|
II
|
III
|
IV
|
V
|
1.
|
Molid
|
1.039
|
859
|
668
|
507
|
350
|
2.
|
Brad
|
986
|
838
|
672
|
508
|
386
|
3.
|
Pin silvestru
|
695
|
531
|
360
|
209
|
96
|
4.
|
Pin negru
|
553
|
427
|
283
|
190
|
93
|
5.
|
Larice
|
953
|
796
|
602
|
395
|
252
|
6.
|
Fag din sămânţă
|
813
|
652
|
492
|
355
|
259
|
7.
|
Mesteacăn
|
352
|
294
|
195
|
141
|
94
|
8.
|
Gorun din sămânţă
|
768
|
600
|
453
|
335
|
232
|
9.
|
Gorun din lăstari
|
533
|
448
|
343
|
238
|
164
|
10.
|
Stejar din sămânţă
|
875
|
733
|
584
|
447
|
346
|
11.
|
Stejar din lăstari
|
565
|
462
|
375
|
283
|
201
|
12.
|
Cer din sămânţă
|
516
|
405
|
321
|
255
|
183
|
13.
|
Garniţă din sămânţă
|
498
|
418
|
332
|
250
|
193
|
14.
|
Stejar brumăriu
|
334
|
292
|
208
|
113
|
81
|
15.
|
Stejar pufos
|
261
|
188
|
141
|
99
|
65
|
16.
|
Carpen din sămânţă
|
334
|
291
|
217
|
145
|
108
|
17.
|
Tei din sămânţă
|
518
|
449
|
356
|
256
|
163
|
18.
|
Salcâm din plantaţii
|
495
|
331
|
192
|
116
|
48
|
19.
|
Salcâm din lăstari
|
333
|
224
|
128
|
63
|
34
|
20.
|
Plop alb şi negru
|
529
|
405
|
272
|
155
|
92
|
21.
|
Salcie din renis (şi plantaţie)
|
534
|
391
|
295
|
172
|
107
|
22.
|
Salcie din lăstari
|
360
|
289
|
209
|
153
|
73
|
23.
|
Salcie din sulinari
|
360
|
289
|
209
|
153
|
73
|
24.
|
Anin
|
483
|
415
|
325
|
233
|
163
|
25.
|
Plop selecţionat
|
629
|
407
|
310
|
207
|
114
|
*) Volumele sunt stabilite conform „Biometriei
arborilor şi arboretelordin România", ediţia 1972, la vârstele
exploatabilitatii, prevăzute în normele tehnice pentru amenajarea pădurilor.
Aceste volume vor putea fi revizuite în cazul modificării vârstei
exploatabilitatii şi a tabelelor de producţie pentru arboreturi.
ANEXA Nr. 2 la metodologie
DEFALCAREA
pe specii şi pe grupe de specii a coeficientului de
corecţie a preţului mediu al unui metru cub de masă lemnoasă pe picior
Nr. crt.
|
Specia sau grupa de specii
|
Coeficientul care se aplică
preţului mediu al unui metru cub de masă lemnoasă pe picior
|
1.
|
Răşinoase
|
1,20
|
2.
|
Fag
|
1,30
|
3.
|
Cvercinee, frasin
|
1,70
|
4.
|
Diverse specii tari
|
1,10
|
5.
|
Diverse specii moi
|
1,00
|
NOTĂ:
Indicatorul PML
pentru speciile sau grupele de specii înscrise în coloana 1 se determină prin
înmulţirea coeficientului din coloana 2 cu preţul mediu al unui metru cub de
masă lemnoasă pe picior prevăzut la art. 123 din Legea nr. 46/2008, cu
modificările şi completările ulterioare.
ANEXA Nr. 3 la metodologie
CRITERII
în baza cărora se determină coeficienţii N şi N1, utilizaţi la
calculul contravalorii terenurilor (VT, VTc), al
chiriei (CHA) şi, respectiv, al contravalorii
pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de
vârsta exploatabilităţii
(DVml)
Nr. crt.
|
Criterii
|
Nota acordată
|
0
|
1
|
2
|
3
|
1.
|
Categorii de
arborete sau
terenuri
de împădurit
pe tipuri funcţionale
|
Arboretele la care sunt interzise orice fel de intervenţii pentru
extragerea de masă lemnoasă sau de alte produse nelemnoase, parcuri
naţionale, rezervaţii naturale şi ştiinţifice, monumente ale naturii, precum
şi terenuri destinate împăduririi, încadrate la tipul funcţional TI
|
15
|
Arboretele la care nu este permisă sau nu este posibilă decât
executarea tăierilor de igienă sau a lucrărilor speciale de conservare,
precum şi terenuri destinate împăduririi, încadrate la tipul funcţional TII
|
10
|
Arboretele la care sunt permise tratamente intensive, cum sunt
cele de codru grădinărit sau cvasigrădinărit, precum şi terenuri destinate
împăduririi, încadrate la tipul funcţional TIII
|
5
|
Arboretele la care sunt permise tratamente cu perioada de
regenerare normală sau mai mare, dar cu restricţii în executarea tăierilor,
precum şi terenuri destinate împăduririi, încadrate la tipul funcţional TIV
|
3
|
Arboretele cu funcţii de producţie şi de protecţie la care nu
sunt restricţii privind tratamentele, precum şi terenuri destinate
împăduririi, încadrate la tipurile funcţionale TV Şi TVI
|
2
|
Terenurile fără vegetaţie forestieră
|
1
|
0
|
1
|
2
|
3
|
2.
|
Amplasarea terenului faţă de localităţi
|
2.A. Teren în intravilan şi până la 2 km de la limita
perimetrului construibil:
|
|
- municipiul Bucureşti şi staţiuni balneare, climaterice sau
turistice
|
150
|
- municipii reşedinţă de judeţ, peste 100.000 de locuitori
|
120
|
- municipii reşedinţă de judeţ, sub 100.000 de locuitori
|
90
|
- municipii
|
60
|
- oraşe
|
40
|
- sate reşedinţă de comună
|
20
|
- sate
|
10
|
2.B. Intre 2 şi 10 km de la limita perimetrului construibil:
|
|
- municipiul Bucureşti şi staţiuni balneare, climaterice sau turistice
|
80
|
- municipii reşedinţă de judeţ, peste 100.000 de locuitori
|
60
|
- municipii reşedinţă de judeţ, sub 100.000 de locuitori
|
40
|
- municipii
|
30
|
- oraşe
|
20
|
- sate reşedinţă de comună
|
10
|
- sate
|
5
|
2.C. Peste 10 km de la limita perimetrului construibil:
|
|
- municipiul Bucureşti şi staţiuni balneare, climaterice sau
turistice
|
40
|
- municipii reşedinţă de judeţ, peste 100.000 de locuitori
|
30
|
- municipii reşedinţă de judeţ, sub 100.000 de locuitori
|
20
|
- municipii
|
10
|
- oraşe
|
5
|
- sate reşedinţă de comună
|
3
|
- sate
|
1
|
3.
|
Amplasarea terenului fată de reţelele de transport
|
3.A. Transport rutier (terenul este
amplasat la o distanţă de cel mult 2 km faţă de calea de transport):
|
- autostrăzi şi drumuri naţionale europene
|
40
|
- alte drumuri naţionale, străzi din intravilanul municipiilor
|
30
|
- drumuri judeţene, străzi din intravilanul oraşelor
|
20
|
- drumuri comunale, străzi din intravilanul comunelor, străzi din
intravilanul satelor
|
10
|
- drumuri forestiere, industriale şi alte asemenea
|
5
|
3.B. Transport feroviar (în cazul în care terenul se află la o
distanţă de cel mult 5 km faţă de staţie)
|
5
|
3.C. Transport fluvial (în cazul în care terenul se află la o
distanţă de cel mult 5 km faţă de port)
|
5
|
3.D. Transport maritim (în cazul în care terenul se află la o
distanţă de cel mult 5 km faţă de port)
|
5
|
4.
|
Alte utilităţi
|
Reţele de apă-canal până la 500 m
|
5
|
Reţele de distribuţie a energiei electrice până la 500 m
|
5
|
Reţele de distribuţie a gazelor naturale până la 1000 m
|
5
|
0
|
1
|
2
|
3
|
5.
|
Ponderea suprafeţei fondului forestier naţional în cadrul
judeţului
|
Până la 16%
|
50
|
16,1-20%
|
40
|
20,1-30%
|
30
|
30,1-40%
|
20
|
Peste 40%
|
10
|
NOTĂ:
1. Coeficientul N se determină
ca sumă a notelor acordate pentru îndeplinirea tuturor criteriilor menţionate.
2. Coeficientul N1 reprezintă nota acordată numai
pentru îndeplinirea criteriilor cuprinse la nr. crt. 1 „Categorii de arborete
sau terenuri de împădurit pe tipuri funcţionale".
3. Pentru criteriul „Amplasarea terenului faţă de
localităţi", în cazul în care diferenţa dintre distanţa faţă de
localitatea cea mai apropiată şi distanţa faţă de o localitate încadrată la o
categorie de importanţă mai mare aflată în apropiere este mai mică de 10 km, se
ia în considerare distanţa faţă de localitatea de cea mai mare categorie.
4. In cazul criteriului „Amplasarea terenului faţă de
reţelele de transport" se cumulează, în funcţie de situaţie, notele de la
pct. 3.A, 3.B, 3.C şi3.D.
5. In cazul pct. 3.A se ia în considerare numai accesul
la drumul de cea mai mare categorie.
6. Pentru stabilirea criteriilor se iau în considerare
distanţele cele mai scurte, în proiecţie orizontală.
ANEXA Nr. 4 la metodologie
CREŞTEREA
medie anuală la
exploatabilitate a arboretului total pentru principalele specii forestiere*)
- m3/an/ha -
Nr. crt.
|
Specia principală
|
Clasa de producţie
|
I
|
II
|
III
|
IV
|
V
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
1.
|
Molid
|
13,8
|
12,2
|
10,5
|
8,1
|
5,7
|
2.
|
Brad
|
12,7
|
10,8
|
9,4
|
7,8
|
5,9
|
3.
|
Pin silvestru
|
12,1
|
9,4
|
7,4
|
5,2
|
3,0
|
4.
|
Pin negru
|
10,9
|
8,6
|
6,6
|
4,6
|
2,8
|
5.
|
Fag
|
11,0
|
9,1
|
7,6
|
6,0
|
4,4
|
6.
|
Mesteacăn
|
9,4
|
7,9
|
6,4
|
4,8
|
3,2
|
7.
|
Gorun din sămânţă
|
7,5
|
7,0
|
5,5
|
4,7
|
3,3
|
8.
|
Gorun din lăstari
|
8,6
|
7,2
|
5,7
|
4,4
|
3,1
|
9.
|
Stejar din sămânţă
|
10,6
|
8,8
|
7,6
|
6,2
|
4,7
|
10.
|
Stejar din lăstari
|
9,2
|
7,5
|
5,9
|
4,9
|
3,9
|
11.
|
Tei
|
12,7
|
10,8
|
9,1
|
7,2
|
5,2
|
12.
|
Cer
|
8,8
|
7,8
|
6,3
|
4,9
|
3,9
|
13.
|
Garniţă
|
6,8
|
5,9
|
5,2
|
4,4
|
3,5
|
14.
|
Carpen
|
10,2
|
8,8
|
7,5
|
5,9
|
4,6
|
15.
|
Salcâm (plantaţii)
|
18,7
|
14,7
|
10,3
|
6,4
|
3,3
|
16.
|
Salcâm (lăstari)
|
16,5
|
13,2
|
9,3
|
5,7
|
3,1
|
17.
|
Plop alb şi negru
|
19,5
|
15,0
|
11,6
|
7,8
|
4,8
|
18.
|
Salcie din sămânţă
|
27,5
|
23,9
|
19,2
|
14,2
|
9,5
|
19.
|
Salcie din sulinari
|
20,8
|
18,9
|
16,5
|
12,4
|
8,2
|
20.
|
Plop selecţionat
|
30,1
|
23,7
|
18,0
|
13,0
|
8,2
|
21.
|
Larice**)
|
10,5
|
8,9
|
7,5
|
5,7
|
3,6
|
*) Conform „Biometriei arborilor şi arboretelordin România", ediţia 1972.
**) Arboret principal.
ANEXA Nr. 5 la metodologie
Antetul Inspectoratului Teritorial de Regim Silvic si
de Vânătoare...................(denumire, adresă, telefon, fax, e-mail etc.)
Nr........../...............
AVIZ
Nr............/.......................
pentru scoaterea definitivă din fondul forestier
naţional a terenului în suprafaţă de..........., aflat în proprietatea........., de
către..........., pentru realizarea obiectivului............., beneficiar.........
Inspectorul-şef al Inspectoratului Teritorial de Regim
Silvic şi de Vânătoare.............., având în vedere documentaţia înaintată de..................,
înregistrată cu nr......................., în baza prevederilor:
-....................................................................................................................(se
trec numerele articolelor din lege în baza cărora a
fost emis avizul),
a Acordului de mediu nr................, emis de
către..........................................,
a Acordului Regiei Naţionale a Pădurilor - Romsilva
nr......./................,
a verificărilor în teren efectuate de
domnul.................., în data de..........., pentru care..................(s-a
depus/urmează să fie depusă)
în Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvică taxa pentru
scoaterea definitivă a terenului din fondul forestier naţional, în valoare
de.............................,
eliberează următorul
AVIZ:
1. Se avizează:
a) scoaterea definitivă din fondul forestier naţional a
terenului în suprafaţă de.........., aflat în
proprietatea....................., administrat
de.........................şi localizat în U.R.....,
u.a..........., pentru realizarea
obiectivului......................................;
b) defrişarea vegetaţiei forestiere pe suprafaţa
totală de ............, conform Acordului de mediu nr.................., emis de......................., astfel:
u.a.......=.......ha, u.a.......=.......ha etc. Masa lemnoasă va fi exploatată
potrivit prevederilor legale în vigoare;
c) introducerea în circuitul silvic în compensare
echivalentă a terenului în suprafaţă de.............,
proprietate a................, localizat în
.......................................(tarla, parcelă),
conform.....................................Terenul oferit în compensare este
limitrof fondului forestier
naţional: O.S.........., U.R........., u.a............
2. Prezentul aviz este valabil cu condiţia menţinerii
soluţiei de amplasare a obiectivului, a respectării prevederilor acordului de
mediu şi serveşte numai pentru obţinerea aprobării de la Ministerul
Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale pentru scoaterea definitivă a
terenului în suprafaţă de..................din fondul forestier naţional.
3. Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic şi de
Vânătoare.......................va comunica prezentul aviz administratorului terenului şi solicitantului.
Viza Compartimentului juridic
..................................................
(numele, prenumele şi semnătura)
Inspector-şef,
..................................................
ANEXA Nr. 6 la
metodologie
Antetul Inspectoratului Teritorial de Regim Silvic si
de Vânătoare.....................(denumire, adresă, telefon, fax, e-mail etc.)
Nr............/.......................
AVIZ
Nr............/.......................
pentru ocuparea temporară a terenului din fondul
forestier naţional în suprafaţă de...........,
aflat în proprietatea........., pentru realizarea obiectivului........
Inspectorul-şef al Inspectoratului Teritorial de Regim
Silvic şi de Vânătoare..........., având în vedere documentaţia înaintată de................, înregistrată cu
nr....................., în baza prevederilor:
- etc. (se trec numerele articolelor din lege în baza
cărora a fost emis avizul),
a Acordului de mediu nr................, emis de
către............................................,
a Acordului Regiei Naţionale a Pădurilor - Romsilva nr........../..............,
a verificărilor în teren efectuate de
domnul.................., în data de..........., pentru
care..................(s-a depus/urmează să fie depusă) în Fondul de ameliorare a fondului funciar cu
destinaţie silvică garanţia pentru ocuparea temporară a terenului din fondul
forestier naţional, în valoare de..............,
eliberează următorul
AVIZ:
1. Se avizează:
a) ocuparea temporară, de la data prezentei decizii
până la data de...........(se menţionează perioada pentru care s-a emis avizul), a terenului din fondul forestier
naţional în suprafaţă de......................., aflat în
proprietatea................................., administrat de...................................şi
localizat în U.P ..... u.a.........., pentru realizarea
obiectivului.......................................;
b) defrişarea vegetaţiei forestiere pe suprafaţa totală
de............, conform Acordului de mediu nr........, emis de............, astfel: u.a......=.......ha,
u.a......=.......ha etc. Masa lemnoasă va fi exploatată potrivit prevederilor
legale în vigoare.
2. Prezentul aviz este valabil cu condiţia menţinerii
soluţiei de amplasare a obiectivului, a respectării prevederilor acordului de
mediu şi serveşte numai pentru obţinerea aprobării de la Ministerul
Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale pentru ocuparea temporară a
terenului în suprafaţă de..................din fondul forestier naţional.
3. Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic şi de
Vânătoare.......................va comunica prezentul aviz
administratorului terenului şi solicitantului, precum
şi actele necesare pe care trebuie să le conţină documentaţia care va fi
înaintată spre aprobare la Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării
Rurale.
Viza Compartimentului juridic
.....................................................
(numele, prenumele şi semnătura)
Inspector-şef,
.....................................................
ANEXA Nr. 7 la metodologie
Antetul Inspectoratului Teritorial de Regim Silvic şi
de Vânătoare..................................(denumire, adresă, telefon, fax,
e-mail etc.)
Nr............/.......................
DECIZIE
Nr............/.......................
pentru scoaterea definitivă din fondul forestier
naţional a terenului în suprafaţă de...........,
aflat în proprietatea............, de
către..........., pentru realizarea obiectivului................., beneficiar...............
Inspectorul-şef al Inspectoratului Teritorial de Regim
Silvic şi de Vânătoare........., având în vedere documentaţia înaintată de......................, înregistrată cu
nr..................., în baza prevederilor:
-.........(se trec numerele articolelor din lege în
baza cărora a fost emisă decizia),
a Acordului de mediu nr................., emis de
către............................................,
a Acordului Regiei Naţionale a
Pădurilor - Romsilva nr........./................,
a verificărilor în teren efectuate de
domnul.................., în data de..........., pentru care s-a depus în Fondul de ameliorare a fondului funciar cu
destinaţie silvică taxa de scoatere definitivă a terenului din fondul forestier
naţional, în valoare de..................,
cu..........................(documentul de plată), emite următoarea
DECIZIE:
1. Se aprobă:
a) scoaterea definitivă din fondul forestier naţional a
terenului în suprafaţă de......., aflat în
proprietatea..............................., administrat de................................şi localizat în U.P
..... u.a.........., pentru realizarea obiectivului....................................................;
b) defrişarea vegetaţiei forestiere pe suprafaţa totală
de............, conform Acordului de mediu nr.........., emis de..........., astfel: u.a.......=.......ha,
u.a........=.......ha etc. Masa lemnoasă va fi exploatată potrivit prevederilor
legale în vigoare;
c) introducerea în circuitul
silvic în compensare echivalentă a terenului în suprafaţă de.............,
proprietate a............................,
localizat în........................................(tarla, parcelă),
conform......................................
Terenul oferit în compensare este limitrof fondului
forestier naţional: O.S.........., U.P.........., u.a............
2. Predarea terenului se va face numai după achitarea
tuturor obligaţiilor băneşti prevăzute de lege, pe bază de proces-verbal de predare-primire.
3. Prezenta decizie este valabilă cu condiţia
menţinerii soluţiei de amplasare a obiectivului şi a respectării prevederilor
acordului de mediu pentru scoaterea definitivă a terenului în suprafaţă de..................din
fondul forestier naţional.
4. Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic şi de
Vânătoare.......................va comunica prezenta decizie administratorului terenului şi solicitantului.
Viza Compartimentului juridic
......................................................
(numele, prenumele şi
semnătura)
Inspector-şef,
.....................................................
ANEXA Nr. 8 la metodologie
Antetul Inspectoratului Teritorial de Regim Silvic şi
de Vânătoare..................................................(denumire,
adresă, telefon, fax, e-mail etc.)
Nr.........../..................
DECIZIE
Nr............/.......................
pentru ocuparea temporară a terenului din fondul
forestier naţional în suprafaţă de...........,
aflat în proprietatea............, pentru realizarea obiectivului..............
Inspectorul-şef al Inspectoratului Teritorial de Regim
Silvic şi de Vânătoare........., având în vedere documentaţia înaintată de........................şi înregistrată
cu nr.............................., analizată şi avizată conform Adresei nr..................................., în baza prevederilor:
-............(se trec numerele articolelor din lege în
baza cărora a fost emisă decizia),
a Acordului de mediu nr................, emis de
către.......................................,
a Acordului Regiei Naţionale a
Pădurilor - Romsilva nr......./..............,
a verificări lor în teren efectuate de
domnul.................., în data de..........., pentru care s-a depus în
Fondul de ameliorare a
fondului funciar cu destinaţie silvică garanţia pentru ocuparea temporară a
terenului din fondul forestier naţional, în valoare de..................,
cu...........................(documentul de plată),
emite următoarea
DECIZIE:
1. Se aprobă:
a) ocuparea temporară, până la data de...........(se
menţionează perioada pentru care s-a emis decizia), a
terenului din fondul forestier naţional,
în suprafaţă de......................., aflat în
proprietatea................................., administrat de...................................şi
localizat în U.P....., u.a.........., pentru realizarea
obiectivului.......................................;
b) defrişarea vegetaţiei forestiere pe suprafaţa totală
de............, conform Acordului de mediu nr.........emis de............, astfel: u.a......=.......ha,
u.a......=.......ha etc. Masa lemnoasă va fi exploatată potrivit prevederilor
legale în vigoare.
2. Prezenta decizie este valabilă cu condiţia
menţinerii soluţiei de amplasare a obiectivului şi a respectării prevederilor
acordului de mediu.
3. Inspectoratul Teritorial de
Regim Silvic şi de Vânătoare....................va comunica prezenta decizie
administratorului terenului
şi solicitantului.
4. In cazul în care este necesară prelungirea
termenului de ocupare temporară, beneficiarul va depune documentaţia completă,
cu minimum 30 de zile înainte de expirarea termenului, la instituţia competentă
să aprobe ocuparea temporară a terenului.
Viza Compartimentului juridic
.......................................................
(numele, prenumele şi semnătura)
Inspector-şef,
.......................................................
ANEXA Nr. 9 la metodologie
Antetul Regiei Naţionale a Pădurilor- Romsilva
(denumire, adresă, telefon, fax, e-mail etc.)
Nr............/.......................
ACORD
Nr............/.......................
pentru scoaterea definitivă din fondul forestier
naţional a terenului în suprafaţă de..........., aflat în proprietatea............,
de către.........., pentru realizarea obiectivului..............., beneficiar............
Directorul general al Regiei Naţionale a Pădurilor-
Romsilva, având în vedere documentaţia înaintată de......................, înregistrată cu nr.................., în
baza prevederilor:
- etc. (se trec numerele articolelor din lege în baza
cărora a fost emis acordul), având în vedere:
- Acordul de mediu
nr...../......, emis de către........;
- etc. (se menţionează actele care au stat la baza
emiterii acordului), eliberează următorul
ACORD:
1. Pentru:
a) scoaterea definitivă din fondul forestier naţional a
terenului în suprafaţă de......., aflat în
proprietatea..............................., administrat
de................................şi localizat în U.R ..... u.a..........,
pentru realizarea
obiectivului....................................................;
b) defrişarea vegetaţiei forestiere pe suprafaţa
totală de............, astfel: u.a......=.......ha, u.a......=.......ha etc.
Masa lemnoasă va fi
exploatată potrivit prevederilor legale în vigoare;
c) introducerea în circuitul silvic în compensare
echivalentă a terenului în suprafaţă de............., proprietate a............................, localizat
în........................................(tarla, parcelă), conform......................................
d) terenul oferit în compensare este limitrof fondului
forestier naţional: O.S.........., U.R.........,
u.a...........;
e) masa lemnoasă rezultată din defrişarea vegetaţiei
forestiere de pe terenul prevăzut la lit. b) se va precompta conform
prevederilor legale în vigoare.
2. Predarea terenurilor prevăzute la pct. 1 lit. a) şi
c) se va face pe bază de procese-verbale de predare-primire între părţi,
încheiate prin împuterniciţii acestora, numai după îndeplinirea integrală şi
cumulativă a următoarelor condiţii:
a) obţinerea aprobării de la instituţia competentă,
conform art. 40 din Legea nr. 46/2008, cu modificările şi completările
ulterioare;
b) achitarea tuturor obligaţiilor băneşti prevăzute de
lege pentru ocuparea de terenuri forestiere în alte scopuri decât cele silvice.
3............. (numele beneficiarului) este obligat să
respecte limitele perimetrului delimitat şi să nu producă prejudicii vegetaţiei forestiere şi terenurilor
limitrofe acestuia, în caz contrar fiind supus sancţiunilor prevăzute de lege.
Director general,
.......................................................
ANEXA Nr. 10 la metodologie
Antetul Regiei Naţionale a Pădurilor- Romsilva
(denumire, adresă, telefon, fax, e-mail etc.)
Nr............/.......................
ACORD
Nr............/...............
pentru ocuparea temporară a terenului din fondul
forestier naţional în suprafaţă de...........,
aflat în proprietatea.............., pentru realizarea obiectivului....................
Directorul general al Regiei Naţionale a Pădurilor -
Romsilva, având în vedere documentaţia înaintată de................, înregistrată cu nr....................., în baza prevederilor:
- ...................
- etc. (se trec numerele articolelor din lege în baza
cărora a fost emis acordul), având în vedere:
- Acordul de mediu nr...../......, emis de
către........;
- etc. (se menţionează actele care au stat la baza
emiterii acordului), eliberează următorul
ACORD:
1. Pentru:
a) ocuparea temporară, până la data de...........(se
menţionează perioada pentru care s-a emis acordul), a terenului din fondul forestier naţional în
suprafaţă de ......................., aflat în
proprietatea ................................., administrat de ...................................şi localizat în U.P .....
u.a.........., pentru realizarea
obiectivului.......................................;
b) defrişarea vegetaţiei forestiere pe suprafaţa totală
de............, astfel: u.a......=.......ha, u.a......=.......ha etc. Masa lemnoasă va fi exploatată potrivit
prevederilor legale în vigoare;
c) masa lemnoasă rezultată din defrişarea vegetaţiei
forestiere de pe terenul prevăzut la lit. b) se va precompta conform
prevederilor legale în vigoare.
2. Prezentul acord este valabil cu condiţia menţinerii
soluţiei de proiectare din documentaţia anexată.
3. Predarea terenului prevăzut la pct. 1 lit. a)
către.........(numele beneficiarului) se va face pe bază de proces-verbal de predare-primire între părţi, încheiat
prin împuterniciţii acestora, numai după îndeplinirea integrală şi cumulativă a
următoarelor condiţii:
a) obţinerea aprobării de la instituţia competentă,
conform art. 40 din Legea nr. 46/2008, cu modificările şi completările
ulterioare;
b) achitarea tuturor obligaţiilor băneşti prevăzute de
lege pentru ocuparea temporară de terenuri forestiere în alte scopuri decât
cele silvice.
4............. (numele beneficiarului) este obligat să respecte limitele perimetrului delimitat şi
să nu producă prejudicii vegetaţiei
forestiere şi terenurilor limitrofe acestuia, în caz contrar fiind supus
sancţiunilor prevăzute de lege.
5. La expirarea termenului aprobat, beneficiarul este obligat să predea......(numele direcţiei silvice) terenul
prevăzut la pct. 1 lit. a),
în condiţii care îl fac apt pentru a fi împădurit.
Director general,
.......................................................
ANEXA Nr. 11 la metodologie
Antetul instituţiei
Nr............/................
Aprobat
Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic şi de Vânătoare................
.............................................
FIŞĂ TEHNICĂ DE TRANSMITERE - DEFRIŞARE
pentru scoaterea definitivă/ocuparea temporară a
terenului în suprafaţă de......, în scopul realizării obiectivului........................
I. Descrierea terenurilor
Nr. crt.
|
Descrierea terenurilor
|
TOTAL
|
1.
|
Unitatea de producţie
|
|
|
|
2.
|
Unitatea amenajistică
|
|
|
|
3.
|
Suprafaţa totală u.a. (ha)
|
|
|
|
4.
|
Suprafaţa solicitată (ha)
|
|
|
|
5.
|
Tipul de pădure/G.E. (cod)
|
|
|
|
6.
|
Caracterul actual - tip de pădure
|
|
|
|
7.
|
Categoria funcţională
|
|
|
|
8.
|
Compoziţia arboretului
|
|
|
|
9.
|
Vârsta medie a arboretului
|
|
|
|
10.
|
Clasa de producţie
|
|
|
|
11.
|
Consistenţa
|
|
|
|
12.
|
Volumul la hectar (m3)
|
|
|
|
13.
|
Volumul aferent suprafeţei solicitate (m3)
|
|
|
|
14.
|
Suprafaţa de defrişat (ha)
|
|
|
|
15.
|
Volumul de defrişat (m3)
|
|
|
|
II. Obligaţii băneşti
II.1.
Taxa/Garanţia:
.........lei
pe care titularul aprobării trebuie să o depună în
Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvică
Plata taxei/garanţiei se face către Ministerul
Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, având codul fiscal......., la Trezoreria Operativă a Municipiului
Bucureşti, în contul...........
II.2. Contravaloarea
terenurilor:
.......lei, plus TVA.....lei
II.3. Contravaloarea pierderii
de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase
înainte de vârsta exploatabilitatii tehnice: ........lei, plus TVA....lei
II.4. Contravaloarea obiectivelor
dezafectate:
........lei, plus TVA....lei
II.5. Cheltuielile de
instalare/reinstalare a vegetaţiei forestiere şi de întreţinere a acesteia până
la realizarea stării de masiv ........lei,
plus TVA...lei
III. Condiţii de
ocupare a terenurilor
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Ocolul silvic...........nu va întreprinde nicio acţiune
legată de transmiterea terenului solicitat înainte ca beneficiarul să obţină aprobarea şi să achite integral
toate obligaţiile băneşti care îi revin potrivit legii.
Prezenta fişă tehnică a fost întocmită la data
de............de către domnul................
Intocmit
.......................................................
Şefocol/Director/Administrator,
.......................................................
Pentru terenurile administrate de Regia Naţională a
Pădurilor - Romsilva, fişa tehnică a fost verificată la data de........... de către domnul................, din
cadrul Direcţiei Silvice..................
Verificat
.......................................................
Director,
.......................................................
Fişa tehnică a fost verificată scriptic şi pe teren de
domnul......................., din cadrul Inspectoratului Teritorial de Regim Silvic şi de
Vânătoare......................
Verificat
.......................................................
NOTĂ:
Fisa tehnică de transmitere-defrisare va avea ataşat
calculul detaliat al obligaţiilor băneşti.
ANEXA Nr. 12 la metodologie
SCHEMA*)
procedurii de scoatere definitivă sau de ocupare
temporară de terenuri din fondul forestier naţional
*) Schema este reprodusă în facsimil.