ORDIN Nr. 924
din 17 februarie 2011
pentru aprobarea
Metodologiei de stabilire a echivalentei valorice a terenurilor si de calcul al
obligatiilor banesti pentru scoaterea definitiva sau ocuparea temporara a
terenurilor din fondul forestier national
ACT EMIS DE:
MINISTERUL MEDIULUI SI PADURILOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 149 din 1 martie 2011
Având în vedere Referatul de aprobare nr. 226.199 din
17 ianuarie 2011 al Direcţiei politici şi strategii în silvicultură,
în temeiul prevederilor art. 43 din Legea nr. 46/2008 -
Codul silvic, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 15 alin. (4) din Hotărârea
Guvernului nr. 1.635/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Mediului şi Pădurilor, cu
modificările şi completările ulterioare,
ministrul mediului şi pădurilor emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Metodologia de stabilire a
echivalenţei valorice a terenurilor şi de calcul al obligaţiilor băneşti pentru
scoaterea definitivă sau ocuparea temporară a terenurilor din fondul forestier
naţional, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Direcţiile de specialitate din cadrul
autorităţii publice centrale care răspund de silvicultură, inspectoratele teritoriale
de regim silvic şi de vânătoare şi administratorii fondului forestier naţional
vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării
rurale nr. 25/2009 pentru aprobarea Metodologiei de stabilire a echivalenţei
valorice a terenurilor şi de calcul al obligaţiilor băneşti pentru scoaterea
definitivă sau ocupare temporară a terenurilor din fondul forestier naţional,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 100 din 19 februarie 2009.
Art. 4. - Prezentul ordin se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul mediului şi pădurilor,
Laszlo Borbely
ANEXA
METODOLOGIA
de stabilire a echivalenţei valorice a terenurilor
şi de calcul al obligaţiilor băneşti pentru scoaterea definitivă sau ocuparea temporară a
terenurilor din fondul forestier naţional
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Prezenta metodologie reglementează modul de
stabilire a echivalenţei valorice a terenurilor şi de calcul al obligaţiilor
băneşti care revin titularilor aprobărilor de scoatere definitivă sau de
ocupare temporară a terenurilor din fondul forestier naţional, în conformitate
cu prevederile Legii nr. 46/2008 - Codul silvic, cu modificările şi
completările ulterioare, şi ale Legii fondului funciar nr. 18/1991,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
CAPITOLUL II
Scoaterea definitivă a unor terenuri din fondul
forestier naţional,
fără compensare echivalentă ca suprafaţă şi
bonitate a acestora
SECŢIUNEA A
Taxa pentru scoaterea definitivă a unor terenuri din fondul
forestier naţional
Art. 2. - (1) Calculul taxei pentru scoaterea
definitivă a terenurilor din fondul forestier naţional se realizează conform
formulei:
Tx = S x VEXP x PML x
Tp,
în care:
S = suprafaţa terenului scos definitiv din fondul
forestier naţional, exprimată în hectare, cu 4 zecimale;
Vexp - volumul masei
lemnoase ajunse la vârsta exploatabilităţii, exprimat în m3/ha, ale cărei valori sunt prevăzute
în anexa nr. 1 şi stabilit în funcţie de specia principală de bază
corespunzătoare condiţiilor staţionale şi de bonitatea acestora;
PML - preţul
mediu al unui metru cub de masă lemnoasă pe picior, exprimat în lei/m3, corectat cu coeficientul prevăzut
în anexa nr. 2, aferent speciei principale de bază corespunzătoare condiţiilor
staţionale;
Tp - taxa procentuală
forestieră, a cărei valoare este cea prevăzută în anexa nr. 2 la Legea nr.
18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, exprimată în
procente.
(2) In cazul scoaterii definitive a unor terenuri din
fondul forestier naţional care au, conform
prevederilor amenajamentelor silvice, categoria de folosinţă „pădure" sau
„clasă de regenerare", specia principală de bază se stabileşte
corespunzător condiţiilor staţionale.
(3) In cazul scoaterii definitive a unor terenuri din fondul forestier naţional încadrate ca neproductive, se va
considera ca specie principală de bază, în funcţie de etajul fitoclimaticîn
care este localizat terenul, una dintre următoarele specii la clasa a V-a de
producţie:
a) mesteacăn - în etajul forestier
montan (FM1-FM3, FD4);
b) carpen -în etajul forestier deluros (FD1-FD3);
c) plop alb - în etajul forestier de câmpie si silvostepă
(CF, SS).
Volumul acestor specii la vârsta exploatabilitătii
tehnice se înmulţeşte cu un coeficient de corecţie de 0,4.
(4) In cazul scoaterii definitive a unor terenuri din
fondul forestier naţional care au, conform prevederilor amenajamentelor silvice,
altă categorie de folosinţă decât „pădure", „clasă de regenerare" sau
„neproductiv", specia principală de bază şi clasa de producţie se
stabilesc pe baza condiţiilor staţionale aferente arboretului care este
limitrof cu terenul care se scoate definitiv din fondul forestier naţional pe
lungimea cea mai mare.
SECŢIUNEA B
Contravaloarea terenului scos definitiv din fondul
forestier naţional
Art. 3. - (1) Contravaloarea terenului scos definitiv
din fondul forestier proprietate publică se determină cu ajutorul formulei:
VT = S x Cr x n x PML x N,
în care:
VT = valoarea
terenului, exprimată în lei;
S = suprafaţa terenului care se scoate definitiv din
fondul forestier naţional, exprimată în hectare, cu 4 zecimale;
Cr- creşterea medie
anuală la exploatabilitate, exprimată în m3/ha, aferentă speciei principale de bază corespunzătoare
condiţiilor staţionale şi bonităţii acestora, conform anexei nr. 4. In cazul
terenurilor din fondul forestier naţional care au altă categorie de folosinţă
decât „pădure", „clasă de regenerare" sau „neproductiv", specia
principală de bază şi clasa de producţie a acesteia vor fi stabilite conform
prevederilor art. 2;
PML - preţul
mediu al unui metru cub de masă lemnoasă pe picior, exprimat în lei/m3, corectat cu coeficientul prevăzut
în anexa nr. 2, aferent speciei principale de bază corespunzătoare condiţiilor
staţionale;
n - numărul de ani
necesari de la înfiinţarea unui arboret şi până la recoltarea primelor produse
secundare care pot fi valorificate. Acest indicator are următoarele valori:
- 10 ani pentru speciile repede crescătoare: sălcii şi
plopi;
- 30 de ani pentru speciile de cvercinee;
- 20 de ani pentru celelalte specii;
N- coeficientul rezultat
prin însumarea notelor prevăzute în anexa nr. 3, atribuite terenului forestier
în cauză.
(2) Contravaloarea terenului scos definitiv din fondul
forestier proprietate privată se stabileşte prin înţelegere între proprietarii
de terenuri şi beneficiarul scoaterii, în condiţiile legii.
SECŢIUNEA C
Contravaloarea pierderii de creştere determinate
de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilitătii tehnice
Art. 4. - (1) Contravaloarea pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de
vârsta exploatabilitătii tehnice de pe terenurile care fac obiectul scoaterii
definitive din fondul forestier proprietate publică se determină cu ajutorul
formulei:
DVML = S x PML x (VEXP-VA)
x N1,
în care:
Dvml - contravaloarea
pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de
vârsta exploatabilitătii tehnice, exprimată în lei;
S = suprafaţa terenului care se scoate definitiv din
fondul forestier naţional, exprimată în hectare, cu 4
zecimale;
PML - preţul
mediu al unui metru cub de masă lemnoasă pe picior, exprimat în lei/m3, corectat cu coeficientul prevăzut
în anexa nr. 2, aferent speciei principale majoritare din compoziţia
arboretului existent;
Vexp - volumul
masei lemnoase ajunse la vârsta exploatabilitătii
tehnice, exprimat în m3/ha, conform anexei nr. 1, pentru specia principală majoritară din
compoziţia arboretului existent şi clasa de producţie corespunzătoare acesteia;
VA - volumul
actual al masei lemnoase, exprimat în m3/ha,
egal cu volumul preluat din amenajamentul silvic, la care se adaugă creşterea
corespunzătoare numărului de ani scurşi de la data amenajării şi din care se
scade volumul extras în aceeaşi perioadă;
N1 - coeficientul
egal cu nota acordată pentru criteriul prevăzut la nr. crt. 1 din anexa nr. 3
(tipul funcţional al arboretului existent pe terenul scos definitiv din fondul
forestier naţional).
(2) Contravaloarea pierderii de creştere determinate
de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilitătii tehnice de pe
terenurile care fac obiectul scoaterii definitive din fondul forestier
proprietate privată se stabileşte prin înţelegere între proprietarii de
terenuri şi beneficiarul scoaterii, în condiţiile legii.
(3) Pentru arboretele care au
depăşit vârsta exploatabilitătii tehnice nu se calculează contravaloarea
pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de
vârsta exploatabilitătii tehnice.
SECŢIUNEA D
Contravaloarea obiectivelor dezafectate ca urmare
a scoaterii definitive de terenuri din
fondul forestier naţional
Art. 5. - (1) Pentru obiectivele existente în fondul
forestier proprietate publică, valoarea de înlocuire a obiectivelor care se
dezafectează se stabileşte în condiţiile legii.
(2) Pentru obiectivele
existente în fondul forestier proprietate privată, contravaloarea obiectivelor
dezafectate se stabileşte prin înţelegere între proprietarii de terenuri şi
beneficiarul scoaterii, în condiţiile legii.
CAPITOLUL III
Scoaterea definitivă a unor terenuri din fondul forestier naţional, cu
compensarea echivalentă ca suprafaţă şi bonitate a acestora
SECŢIUNEA A
Taxa pentru scoaterea definitivă a unor terenuri
din fondul forestier naţional
Art. 6. - Calculul taxei pentru scoaterea definitivă a
terenurilor din fondul forestier naţional se realizează conform formulei:
Tx = S x VEXP x PML,
în care semnificaţia termenilor este cea prevăzută la
art. 2.
SECŢIUNEA B
Contravaloarea terenului scos definitiv din fondul
forestier naţional şi a celui care se
preia în compensare echivalentă ca suprafaţă şi bonitate
Art. 7. - (1) Contravaloarea terenurilor scoase
definitiv din fondul forestier naţional pentru realizarea obiectivelor
prevăzute la art. 36. alin. (1) din Legea nr. 46/2008, cu modificările şi
completările ulterioare, se stabileşte respectând următoarele:
a) atât contravaloarea terenurilor scoase definitiv din
fondul forestier naţional (VT), cât şi contravaloarea terenurilor care se preiau în compensare (VTC) se
determină cu ajutorul următoarei formule:
VT (VTC) = S x Cr x n x PML x N,
în care semnificaţia termenilor este cea prevăzută la
art. 3 alin. (1);
b) calculul contravalorii celor două categorii de
terenuri se face în scopul stabilirii şi asigurării echivalenţei acestora;
c) stabilirea speciei principale
de bază şi a clasei de producţie a acesteia pentru terenurile care se preiau în
compensare se face pe bază de studii pedostaţionale.
(2) Contravaloarea terenurilor scoase definitiv din
fondul forestier naţional pentru realizarea obiectivelor prevăzute la art. 37
alin. (1) din Legea nr. 46/2008, cu modificările şi completările ulterioare, se
stabileşte respectând următoarele:
a) contravaloarea terenurilor scoase definitiv din
fondul forestier naţional (VT) şi contravaloarea terenurilor preluate în
compensare (VTc) se determină cu ajutorul următoarei formule:
VT (VTC) = S x Cr x n x PML x N,
în care semnificaţia termenilor este cea prevăzută la
art. 3 alin. (1);
b) relaţia dintre contravaloarea terenurilor scoase
definitiv din fondul forestier naţional (VT) şi contravaloarea terenurilor
preluate în compensare în fondul forestier naţional (VTc) este următoarea:
VTC = 5 x VT;
c) suprafaţa terenului oferit în compensare trebuie să
fie de cel puţin 3 ori mai mare decât suprafaţa terenului care face obiectul
scoaterii definitive din fondul forestier naţional;
d) stabilirea speciei principale de bază şi a clasei
de producţie a acesteia pentru terenurile care se preiau în compensare se face
pe bază de studii pedostaţionale.
SECŢIUNEA C
Contravaloarea pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de
vârsta exploatabilitaţii tehnice
Art. 8. - (1) Contravaloarea pierderii de creştere
determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilitaţii
tehnice de pe terenurile care fac obiectul scoaterii definitive din fondul
forestier proprietate publică se determină cu ajutorul formulei:
DVML = S x PML x (VEXP
- VA) x N1 ,
în care semnificaţia termenilor este cea prevăzută la
art. 4 alin. (1).
(2) Contravaloarea pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta
exploatabilitaţii tehnice de pe terenurile care fac obiectul scoaterii
definitive din fondul forestier proprietate privată se stabileşte prin
înţelegere între proprietarii de terenuri şi beneficiarul scoaterii, în
condiţiile legii.
(3) Pentru arboretele care au depăşit vârsta exploatabilitaţii
tehnice nu se calculează contravaloarea pierderii de creştere determinate de
exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilitaţii tehnice.
SECŢIUNEA D
Cheltuielile de instalare a vegetaţiei forestiere
şi de întreţinere a acesteia până la închiderea stării de masiv pe terenurile preluate în compensare
Art. 9. - (1) Cheltuielile de instalare a vegetaţiei
forestiere şi de întreţinere a acesteia până la închiderea stării de masiv pe
terenurile preluate în compensare se stabilesc în baza devizului întocmit de
unitatea care a realizat studiul pedostaţional.
(2) Devizul de împădurire şi întreţinere a culturilor
forestiere până la închiderea stării de masiv este însuşit de proprietar,
precum şi de ocolul silvic care va asigura serviciile silvice sau administrarea
terenului oferit în compensare.
SECŢIUNEA E
Contravaloarea obiectivelor care se dezafectează
ca urmare a scoaterii definitive a terenului din fondul forestier naţional
Art. 10. - (1) Pentru obiectivele existente în fondul
forestier proprietate publică, valoarea de înlocuire a obiectivelor care se
dezafectează se stabileşte în condiţiile legii.
(2) Pentru obiectivele existente în fondul forestier proprietate privată, contravaloarea obiectivelor dezafectate se
stabileşte prin înţelegere între proprietarii de terenuri şi beneficiarul
scoaterii, în condiţiile legii.
CAPITOLUL IV
Ocuparea temporară a unor terenuri din fondul
forestier naţional,
cu defrişarea vegetaţiei forestiere
SECŢIUNEA A
Garanţia pentru ocuparea temporară a terenurilor
din fondul forestier naţional
Art. 11. - Garanţia pentru ocuparea temporară a
terenurilor din fondul forestier naţional se calculează conform formulei:
Tx = S x VEXP x PML,
în care semnificaţia termenilor este cea prevăzută la
art. 2.
SECŢIUNEA B
Chiria pentru ocuparea temporară a terenurilor
din fondul forestier naţional
Art. 12. - (1) Chiria pentru ocuparea temporară a
terenurilor din fondul forestier proprietate publică se calculează conform
formulei:
CHA = S x Cr x PML x (1 + N),
în care:
CHA - chiria
anuală, exprimată în lei;
S = suprafaţa terenului care se ocupă temporar în
fondul forestier naţional, exprimată în hectare, cu 4 zecimale;
Cr- creşterea medie
anuală la exploatabilitate, exprimată în m3/ha, aferentă speciei principale de bază corespunzătoare
condiţiilor stationale şi bonităţii acestora, ale cărei valori sunt prevăzute
în anexa nr. 4. In cazul terenurilor din fondul forestier naţional care au altă
categorie de folosinţă decât „pădure", „clasă de regenerare" sau
„neproductiv", specia principală de bază şi clasa de producţie a acesteia
vor fi stabilite conform prevederilor art. 2;
PML - preţul
mediu al unui metru cub de masă lemnoasă pe picior, exprimat
în lei/m3, corectat cu coeficientul
prevăzut în anexa nr. 2,
aferent speciei principale de bază corespunzătoare condiţiilor staţionale;
N- coeficientul rezultat
prin însumarea notelor prevăzute în anexa nr. 3, atribuite terenului în cauză.
(2) Chiria pentru ocuparea
temporară a terenurilor din fondul forestier proprietate publică se încasează
anterior predării terenurilor.
(3) Plata chiriei în cazul terenurilor ocupate temporar
se face conform prevederilor art. 39 alin. (3) din Legea nr. 46/2008, cu modificările şi completările ulterioare.
(4) In cazul ocupării temporare a unor terenuri din
fondul forestier proprietate publică pe o perioadă mai mică de un an, chiria
pentru ocuparea temporară a terenurilor din fondul forestier naţional,
calculată conform formulei prevăzute la alin. (1), se diminuează proporţional
cu fracţiunea din an.
(5) Pentru terenurile proprietate privată, chiria
pentru ocuparea temporară a terenurilor din fondul forestier naţional se
stabileşte prin înţelegere între proprietarii de terenuri şi beneficiarul
ocupării temporare, în condiţiile legii.
SECŢIUNEA C
Contravaloarea pierderii de creştere determinate
de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilitătii tehnice
Art. 13. - (1) Contravaloarea pierderii de creştere
determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilitătii
tehnice se calculează conform art. 4 alin. (1).
(2) Contravaloarea pierderii de creştere determinate
de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilitătii tehnice de pe
terenurile din fondul forestier proprietate privată care fac obiectul ocupării
temporare se stabileşte prin înţelegere între proprietarii de terenuri şi
beneficiarul ocupării temporare, în condiţiile legii.
(3) Contravaloarea pierderii de creştere determinate
de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilitătii tehnice nu se
calculează pentru arboretele care au depăşit vârsta exploatabilitătii tehnice.
SECŢIUNEA D
Cheltuielile de reinstalare a vegetaţiei
forestiere şi de întreţinere a acesteia până la realizarea stării de masiv
Art. 14. - (1) Cheltuielile de reinstalare a vegetaţiei
forestiere şi de întreţinere a acesteia până la realizarea stării de masiv se
stabilesc în baza devizului întocmit de ocolul silvic care asigură serviciile
silvice sau administrarea terenului forestier care face obiectul ocupării
temporare.
(2) Pentru terenurile ocupate temporar situate în
fondul forestier proprietate privată, devizul cu cheltuielile de reinstalare a
vegetaţiei forestiere şi de întreţinere a acesteia până la realizarea stării de
masiv trebuie să fie însuşit de către proprietar şi de către ocolul silvic care
asigură serviciile silvice sau administrarea terenului.
SECŢIUNEA E
Valoarea obiectivelor care se dezafectează ca
urmare a ocupării temporare a terenurilor din fondul forestier naţional
Art. 15. - (1) Pentru obiectivele existente în fondul
forestier proprietate publică, valoarea de înlocuire a obiectivelor care se
dezafectează se stabileşte în condiţiile legii.
(2) Pentru obiectivele existente
în fondul forestier proprietate privată, contravaloarea obiectivelor care se
dezafectează se stabileşte prin înţelegere între proprietarii de terenuri şi
beneficiarul ocupării temporare, în condiţiile legii.
CAPITOLUL V
Ocuparea temporară a unor terenuri din fondul forestier naţional,
fără defrişarea vegetaţiei forestiere
SECŢIUNEA A
Garanţia pentru ocuparea temporară a terenurilor
din fondul forestier naţional
Art. 16. - Garanţia pentru ocuparea temporară a
terenurilor din fondul forestier naţional se calculează conform formulei:
Tx = S x VEXP x PML,
în care semnificaţia termenilor este cea prevăzută la
art. 2.
SECŢIUNEA B
Chiria pentru ocuparea temporară a terenurilor
din fondul forestier naţional
Art. 17. - (1) Chiria pentru ocuparea temporară a
terenurilor din fondul forestier naţional se calculează conform formulei:
CHA = S x Cr x PMLx(1 + N),
în care termenii au semnificaţia precizată la art. 12
alin. (1).
(2) Chiria pentru ocuparea temporară a terenurilor din
fondul forestier naţional se încasează anterior predării terenurilor.
(3) Plata chiriei în cazul terenurilor ocupate temporar
se face conform prevederilor art. 39 alin. (3) din Legea nr. 46/2008, cu
modificările şi completările ulterioare.
(4) In cazul ocupării temporare a unor terenuri din
fondul forestier naţional pe o perioadă mai mică de un an, chiria pentru
ocuparea temporară a terenurilor din fondul forestier naţional, calculată
conform formulei prevăzute la alin. (1), se diminuează proporţional cu
fracţiunea din an.
(5) Pentru terenurile
proprietate privată, chiria pentru ocuparea temporară a terenurilor din fondul
forestier naţional se stabileşte prin înţelegere între proprietarii de terenuri
şi beneficiarul scoaterii, în condiţiile legii.
SECŢIUNEA C
Valoarea obiectivelor care se dezafectează ca urmare a ocupării terenurilor din fondul
forestier naţional
Art. 18. - (1) Pentru obiectivele existente în fondul
forestier proprietate publică, valoarea de înlocuire a obiectivelor care se
dezafectează se stabileşte în condiţiile legii.
(2) Pentru obiectivele existente în fondul forestier
proprietate privată, contravaloarea obiectivelor care se dezafectează se
stabileşte prin înţelegere între proprietarii de terenuri şi beneficiarul
ocupării temporare, în condiţiile legii.
CAPITOLUL VI
Conţinutul
documentaţiilor care se întocmesc în vederea obţinerii aprobărilor pentru scoaterea definitivă, ocuparea temporară a unor terenuri din
fondul forestier naţional şi pentru restituirea garanţiilor în cazul ocupărilor temporare
SECŢIUNEA A
Conţinutul documentaţiilor care se întocmesc în
vederea obţinerii aprobărilor pentru scoaterea definitivă sau ocuparea temporară de terenuri din
fondul forestier naţional
Art. 19. - (1) Documentaţiile necesare emiterii
aprobărilor de scoatere definitivă sau de ocupare temporară de terenuri din
fondul forestier naţional, pentru suprafeţele de până la 1,0 ha, pentru care
competenţa de aprobare a fost delegată conducătorilor subunităţilor teritoriale
de specialitate ale autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură,
conţin:
1. solicitarea beneficiarului de scoatere definitivă
şi/sau de ocupare temporară a terenului din fondul forestier naţional, adresată
subunităţii teritoriale de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură în
raza căreia se află terenul;
2. memoriu tehnico-justificativ privind necesitatea
scoaterii definitive sau a ocupării temporare a terenului din fondul forestier
naţional, întocmit de către beneficiar, care să conţină justificarea modului de
utilizare a suprafeţei solicitate, precum şi prezentarea detaliilor tehnice
referitoare la obiectiv;
3. memoriu justificativ întocmit de către direcţia
silvică, în cazul terenurilor proprietate publică a statului, care va conţine
obligatoriu:
a) încadrarea obiectivului la
excepţiile pentru care se permite reducerea suprafeţei fondului forestier
naţional;
b) justificarea acceptării amplasamentului de către
direcţia silvică;
4. plan de încadrare în zonă;
5. plan de detaliu al amplasamentului obiectivului;
6. copie a hărţii amenajistice pe care este materializat
amplasamentul obiectivului, vizată de ocolul silvic care asigură
administrarea/prestarea de servicii silvice;
7. fişa tehnică de transmitere-defrişare, al cărei
model este prevăzut în anexa nr. 11. In cazul scoaterii definitive de terenuri
din fondul forestier naţional cu compensare, se vor întocmi fişe tehnice şi
pentru terenurile oferite în compensare, al căror model este prevăzut în anexa
nr. 12;
8. studiu pedostaţional pentru terenurile oferite în
compensare, în cazul solicitărilor de scoatere definitivă cu compensare,
întocmit de unităţi atestate pentru efectuarea de lucrări de îmbunătăţiri
funciare în domeniul forestier;
9. ridicarea topografică a suprafeţei solicitate pentru
scoaterea definitivă/ocuparea temporară din fondul forestier naţional, întocmită
de persoane fizice sau juridice atestate să efectueze lucrări topografice,
însuşită de ocolul silvic care asigură administrarea sau serviciile silvice,
după caz; aceasta va cuprinde şi limitele unităţilor amenajistice;
10. documente, în copie, prin care se face dovada
proprietăţii asupra terenului solicitat pentru scoaterea definitivă/ocuparea
temporară din fondul forestier naţional. Pentru dovada proprietăţii asupra
terenurilor proprietate publică a statului se prezintă copii ale descrierii
parcelare, preluate din amenajamentul silvic în vigoare, vizate de către ocolul
silvic;
11. extras de carte funciară pentru terenul care se
oferă în compensare sau extras de carte funciară pentru întreaga proprietate pe
care o deţine beneficiarul, pe care să fie materializat de către persoane
fizice sau juridice atestate să efectueze lucrări topografice perimetrul
suprafeţei oferite în compensare;
12. avizul favorabil emis de Regia Naţională a
Pădurilor - Romsilva, în cazul terenurilor proprietate publică a statului;
13. avizul favorabil al ocolului silvic care asigură
administrarea sau prestarea de servicii silvice pentru terenurile solicitate;
14. confirmarea ocolului silvic care asigură
administrarea/ serviciile silvice, în cazul solicitărilor de ocupare temporară,
că beneficiarul îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 39 alin. (6) şi (7)
din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, cu modificările şi completările
ulterioare;
15. acordul proprietarului pentru terenurile forestiere, altele decât cele din proprietatea publică a statului, în care să
se precizeze inclusiv că terenul nu este în litigiu sau că se încadrează în
prevederile art. 37 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 46/2008, cu modificările şi
completările ulterioare;
16. acordul de mediu sau
punctul de vedere al autorităţii de mediu, după caz. In cazul schimbării
destinaţiei terenului ca urmare a scoaterii definitive din fondul forestier
naţional, urmată de defrişarea vegetaţiei forestiere, se aplică legislaţia
specifică privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private
asupra mediului. Aceste acte trebuie să menţioneze denumirea obiectivului,
amplasamentul şi suprafaţa, iar în cazul în care realizarea obiectivului
implică defrişarea, se vor menţiona inclusiv amplasamentul şi suprafaţa care se
defrişează;
17. copie de pe documentul de plată a taxei de scoatere
definitivă sau a garanţiei pentru folosirea temporară. In documentul de plată a
taxei de scoatere definitivă sau a garanţiei pentru folosirea temporară trebuie
să fie precizat obiectivul pentru care s-a făcut plata.
(2) Documentaţiile necesare emiterii aprobărilor de
scoatere definitivă sau de ocupare temporară de terenuri din fondul forestier
naţional, pentru care competenţa de aprobare este a autorităţii publice
centrale care răspunde de silvicultură sau a Guvernului, conţin documentele
prevăzute la alin. (1), la care se adaugă:
1. solicitarea beneficiarului de scoatere definitivă
şi/sau de ocupare temporară a terenului din fondul forestier naţional, adresată
autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură;
2. avizul conducătorului subunităţii teritoriale de
specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură.
SECŢIUNEA B
Conţinutul documentaţiilor care se întocmesc în
vederea obţinerii aprobărilor pentru prelungirea ocupării temporare de terenuri din fondul
forestier naţional
Art. 20. - (1) Documentaţiile care se întocmesc în
vederea obţinerii aprobărilor pentru prelungirea ocupării temporare de terenuri
din fondul forestier naţional conţin documentele prevăzute la art. 19, mai
puţin actele administrative emise de autorităţile competente pentru protecţia
mediului.
(2) Documentaţia care se întocmeşte în vederea
obţinerii aprobării pentru prelungirea ocupării temporare de terenuri din
fondul forestier naţional va conţine copii de pe aprobările iniţiale şi fişa
tehnică de transmitere defrişare care a stat la baza emiterii aprobării de
ocupare temporară iniţială a terenului forestier.
(3) La întocmirea fişelor tehnice de
transmitere-defrişare, specia principală de bază corespunzătoare condiţiilor
staţionale şi bonităţii acestora, precum şi clasa de producţie a speciei
principale de bază se preiau din fişele tehnice care au stat la baza emiterii
aprobării iniţiale. In funcţie de aceste date tehnice se va proceda la
recalcularea garanţiei şi chiriei, conform legislaţiei în vigoare.
(4) Documentaţiile prevăzute la alin. (1) se depun la
autoritatea competentă să aprobe prelungirea ocupării temporare a terenului
forestier, cu cel puţin 30 de zile înainte de expirarea termenului anterior de
ocupare temporară.
SECŢIUNEA C
Conţinutul documentaţiilor care se întocmesc în
vederea recuperării garanţiilor depuse în fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie
forestieră
Art. 21. - Documentaţiile necesare
recuperării garanţiilor depuse în fondul de ameliorare a fondului funciar cu
destinaţie forestieră conţin:
1. solicitarea de restituire a garanţiei, formulată de
beneficiarul ocupării temporare, cu precizarea numărului de cont şi a băncii
unde se doreşte restituirea sumei;
2. copia aprobării de ocupare temporară;
3. copia documentului cu care a fost achitată garanţia;
4. procesul-verbal de reprimire în circuitul silvic a
terenului forestier verificat şi vizat de subunităţile teritoriale silvice ale
autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură;
5. avizul inspectoratului teritorial de regim silvic şi
de vânătoare pentru restituirea garanţiei şi a dobânzilor aferente.
CAPITOLUL VII
Dispoziţii tranzitorii şi finale
Art. 22. - Beneficiarii scoaterilor
definitive sau ocupărilor temporare de terenuri din fondul forestier naţional
pot fi persoane fizice sau juridice.
Art. 23. - (1) Compensarea în cazul scoaterilor
definitive de terenuri din fondul forestier naţional se face doar cu terenuri care sunt în proprietatea beneficiarului.
(2) Compensarea parţială cu terenuri în cazul
scoaterilor definitive de terenuri din fondul forestier naţional este
interzisă.
(3) Plata taxei pentru scoaterea definitivă de
terenuri din fondul forestier naţional, a contravalorii terenurilor,
contravalorii pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase
înainte de vârsta exploatabilităţii tehnice, a garanţiei pentru ocuparea
temporară de terenuri din fondul forestier naţional, a chiriei pentru ocuparea
temporară de terenuri din fondul forestier naţional, a cheltuielilor de
instalare a vegetaţiei forestiere şi de întreţinere a acesteia până la
realizarea stării de masiv, a cheltuielilor de reinstalare a vegetaţiei
forestiere şi de întreţinere a acesteia până la realizarea stării de masiv şi a
valorii obiectivelor care se dezafectează se face de către beneficiarul
scoaterii definitive/ocupării temporare a terenurilor din fondul forestier
naţional.
Art. 24. - (1) Categoria de folosinţă pentru terenurile
din fondul forestier naţional care fac obiectul scoaterii definitive sau
ocupării temporare este cea stabilită prin amenajamentele silvice în vigoare.
(2) In cazul în care nu există amenajament silvic în
vigoare, datele utilizate la întocmirea fişelor tehnice de
transmitere-defrişare şi la calculul obligaţiilor băneşti, precum şi categoria
de folosinţă se preiau din descrierea parcelară a unităţilor amenajistice
aferente terenurilor care fac obiectul scoaterii definitive sau ocupării
temporare.
(3) Fişele de descriere parcelară prevăzute la alin.
(2) se întocmesc de către unităţi specializate, atestate de autoritatea publică
centrală care răspunde de silvicultură, pentru efectuarea de lucrări de
amenajarea pădurilor şi vor fi vizate de către conducătorul structurii
teritoriale de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de
silvicultură.
Art. 25. - Calculul contravalorii terenului scos
definitiv din fondul forestier naţional şi a celui care se preia în compensare
echivalentă ca suprafaţă şi bonitate prevăzut la art. 3 alin. (1) nu poate fi
utilizat la evaluări în vederea exproprierii pentru cauză de utilitate publică.
Art. 26. - Intocmirea studiilor pedostaţionale se face
de către unităţi atestate pentru efectuarea de lucrări de îmbunătăţiri funciare
în domeniul forestier, cu obligaţia stabilirii, prin aceste studii, a tipului
de staţiune, a tipului natural fundamental de pădure, a speciei principale de
bază corespunzătoare tipului natural fundamental de pădure, a productivităţii,
a soluţiilor de împădurire şi a devizului cu cheltuielile de instalare a
vegetaţiei forestiere şi de întreţinere a acesteia până la realizarea stării de
masiv.
Art. 27. - (1) In cazul în care terenul care este
oferit în compensare are suprafaţa mai mare de 100 m2, acesta nu poate să fie sau să aibă componente sub formă de
fâşie/fâşii mai îngustă/înguste de 10 m.
(2) Prin terenuri
limitrofe fondului forestier naţional se înţelege
terenurile care au o latură comună cu terenurile care fac parte din fondul
forestier naţional. Limitrofe pot fi considerate şi terenurile care sunt
despărţite de fondul forestier naţional de un drum de pământ sau canale de
irigaţie/drenaj care au lăţimea de maximum 6 m.
(3) Terenurile oferite în compensare trebuie să fie
apte a fi împădurite pentru speciile principale de bază.
(4) Terenurile neproductive, terenurile degradate,
precum şi cele situate în zonele de stepă, alpină şi subalpină nu fac obiectul
preluării în compensare a terenurilor scoase definitiv din fondul forestier
naţional.
(5) Cheltuielile privind instalarea vegetaţiei pe
terenul oferit în compensare se achită de către beneficiarul scoaterii
anticipat predării terenului care se oferă în compensare.
Art. 28. - Fişele tehnice care se întocmesc pentru
terenurile care fac obiectul scoaterii definitive, respectiv al ocupării
temporare trebuie să respecte următoarele reguli:
a) pentru calculul obligaţiilor băneşti, în cazul
terenurilor care se scot definitiv din fondul forestier naţional sau în cazul
terenurilor care se ocupă temporar, la stabilirea speciei principale de bază se
alege provenienţa sămânţă, exceptând calculul pierderii de creştere datorate
exploatării masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilităţii tehnice, situaţie
în care se va ţine cont de provenienţa speciei principale majoritare din
compoziţia arboretului existent;
b) stabilirea clasei de producţie pentru terenurile din
fondul forestier naţional care urmează să fie scoase definitiv/ocupate
temporar, în vederea stabilirii obligaţiilor băneşti reprezentate de taxa
pentru scoaterea definitivă a terenurilor din fondul forestier naţional,
contravaloarea terenurilor scoase definitiv din fondul forestier naţional,
garanţia pentru ocuparea temporară de terenuri din fondul forestier naţional şi
chiria pentru ocuparea de terenuri din fondul forestier naţional, se face după
cum urmează: clasa de producţie I pentru staţiuni de bonitate superioară, clasa de producţie III
pentru staţiuni de bonitate mijlocie şi clasa de producţie IV pentru staţiuni de bonitate inferioară;
c) în cazul terenurilor oferite în compensare, clasa
de producţie pentru specia principală de bază corespunzătoare condiţiilor
staţionale se preia din studiul pedostaţional întocmit pentru terenul
respectiv.
Art. 29. -In cazul aprobărilor de ocupare temporară
emise pentru obiective care urmează să rămână în fondul forestier naţional şi
după perioada aprobată, reprimirea terenurilor în circuitul silvic se poate
face în următoarele condiţii:
a) terenurile să fie apte pentru a fi împădurite;
b) să nu fie restricţii cu privire la soluţiile de
împădurire a terenurilor respective ca urmare a existenţei obiectivelor
respective în fondul forestier naţional şi după perioada aprobată.
Art. 30. - Emiterea avizelor şi deciziilor de către
inspectoratele teritoriale de regim silvic şi de vânătoare şi a avizelor de
către Regia Naţională a Pădurilor - Romsilva pentru scoaterea definitivă sau
ocuparea temporară a terenurilor din fondul forestier naţional se face conform
modelelor prevăzute în anexele nr. 5-10.
Art. 31. - Instituţiile care au
competenţa de aprobare pot cere completarea documentaţiilor prevăzute la art.
19-21 cu alte acte/ documente/avize/ acorduri/ permise/
licenţe, pentru clarificări, în funcţie de specificul
obiectivului. Aprobarea se va emite prin corelare cu
perioada de valabilitate a actelor/documentelor/ avizelor/ acordurilor/ permiselor/licenţelor.
Art. 32. - In cazul în care realizarea unui obiectiv
implică atât scoaterea definitivă, cât şi ocuparea temporară de terenuri din
fondul forestier naţional, se emite un singur aviz/o singură decizie, care să
conţină elementele atât pentru scoaterea definitivă, cât şi pentru ocuparea
temporară.
Art. 33. - (1) Emiterea aprobărilor de scoatere
definitivă, respectiv de ocupare temporară a terenurilor din fondul forestier
naţional se face cu respectarea prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 445/2009
privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra
mediului, referitoare la consultarea publică.
(2) Consultarea publică cu privire la scoaterea
definitivă, respectiv la ocuparea temporară de terenuri din fondul forestier
naţional se face conform prevederilor legale în vigoare de către structura
teritorială de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de
silvicultură.
Art. 34. - (1) Autoritatea
publică centrală care răspunde de silvicultură are obligaţia, în cazul în care
documentaţia este incompletă, de a transmite un răspuns solicitantului
scoaterii definitive/ocupării temporare de terenuri din fondul forestier
naţional, în termen de maximum 60 de zile de la data depunerii documentaţiei la
această autoritate.
(2) Schema procedurii de scoatere definitivă sau de
ocupare temporară de terenuri din fondul forestier este prevăzută în anexa nr.
13.
Art. 35. - Anexele nr. 1-13 fac parte integrantă din prezenta metodologie, după cum urmează:
- anexa nr. 1 -Volumul masei lemnoase ajunse la vârsta
exploatabilităţii pe clase de producţie pentru principalele specii forestiere;
- anexa nr. 2 - Defalcarea pe specii şi pe grupe de
specii a coeficientului de corecţie a preţului mediu al unui metru cub de masă
lemnoasă pe picior;
- anexa nr. 3 - Criterii în baza cărora se determină
coeficienţii N şi N1, utilizaţi la calculul contravalorii terenurilor (VT, VTc), al chiriei (CHA) şi, respectiv, al contravalorii pierderii de creştere determinate
de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilităţii (DVML);
- anexa nr. 4 - Creşterea medie anuală la
exploatabilitate a arboretului total pentru principalele specii forestiere;
- anexa nr. 5 -Aviz al
conducătorului structurii teritoriale de specialitate a autorităţii publice
centrale care răspunde de silvicultură pentru scoaterea definitivă de terenuri
din fondul forestier naţional;
- anexa nr. 6 -Aviz al conducătorului structurii
teritoriale de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de
silvicultură pentru ocuparea temporară de terenuri din fondul forestier
naţional;
- anexa nr. 7 - Decizie a conducătorului structurii
teritoriale de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură pentru scoaterea definitivă
din fondul forestier naţional a terenului în suprafaţă de....;
- anexa nr. 8 - Decizie a conducătorului structurii
teritoriale de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de
silvicultură pentru ocuparea temporară de terenuri din fondul forestier
naţional....;
- anexa nr. 9 - Aviz al Regiei Naţionale a Pădurilor -
Romsilva pentru scoaterea definitivă din fondul forestier naţional a terenului
în suprafaţă de ....;
- anexa nr. 10 -Aviz al Regiei
Naţionale a Pădurilor - Romsilva pentru ocuparea temporară a terenului din
fondul forestier naţional în suprafaţă de ....;
- anexa nr. 11 - Fişa tehnică de transmitere-defrişare
pentru scoaterea definitivă/ocupare temporară a terenului din fondul forestier
naţional;
- anexa nr. 12 - Fişa tehnică de transmitere-defrişare
pentru terenul care se oferă în compensare în fondul forestier naţional;
- anexa nr. 13 - Schema procedurii de scoatere
definitivă sau de ocupare temporară de terenuri din fondul forestier naţional.
ANEXA Nr. 1
la metodologie
VOLUMUL
masei lemnoase ajunse la vârsta exploatabilităţii pe
clase de producţie pentru principalele specii forestiere
- m3/ha -
Nr. crt.
|
SPECIA
|
CLASELE DE PRODUCŢIE
|
I
|
II
|
III
|
IV
|
V
|
1.
|
Molid
|
1.039
|
859
|
668
|
507
|
350
|
2.
|
Brad
|
986
|
838
|
672
|
508
|
386
|
3.
|
Pin silvestru
|
695
|
531
|
360
|
209
|
96
|
4.
|
Pin negru
|
553
|
427
|
283
|
190
|
93
|
5.
|
Larice
|
953
|
796
|
602
|
395
|
252
|
6.
|
Fag din sămânţă
|
813
|
652
|
492
|
355
|
259
|
7.
|
Mesteacăn
|
352
|
294
|
195
|
141
|
94
|
8.
|
Gorun din sămânţă
|
768
|
600
|
453
|
335
|
232
|
9.
|
Gorun din lăstari
|
533
|
448
|
343
|
238
|
164
|
10.
|
Stejar din sămânţă
|
875
|
733
|
584
|
447
|
346
|
11.
|
Stejar din lăstari
|
565
|
462
|
375
|
283
|
201
|
12.
|
Cer din sămânţă
|
516
|
405
|
321
|
255
|
183
|
13.
|
Gârniţă din sămânţă
|
498
|
418
|
332
|
250
|
193
|
14.
|
Stejar brumăriu
|
334
|
292
|
208
|
113
|
81
|
15.
|
Stejar pufos
|
261
|
188
|
141
|
99
|
65
|
16.
|
Carpen din sămânţă
|
334
|
291
|
217
|
145
|
108
|
17.
|
Tei din sămânţă
|
518
|
449
|
356
|
256
|
163
|
18.
|
Salcâm din plantaţii
|
495
|
331
|
192
|
116
|
48
|
19.
|
Salcâm din lăstari
|
333
|
224
|
128
|
63
|
34
|
20.
|
Plop alb şi negru
|
529
|
405
|
272
|
155
|
92
|
21.
|
Salcie din reniş (şi plantaţie)
|
534
|
391
|
295
|
172
|
107
|
22.
|
Salcie din lăstari
|
360
|
289
|
209
|
153
|
73
|
23.
|
Salcie din sulinari
|
360
|
289
|
209
|
153
|
73
|
24.
|
Anin
|
483
|
415
|
325
|
233
|
163
|
25.
|
Plop selecţionat
|
629
|
407
|
310
|
207
|
114
|
NOTĂ:
Volumele sunt stabilite conform „Biometriei arborilor şi arboretelor din România", ediţia 1972, la
vârstele exploatabilităţii, prevăzute în normele tehnice pentru amenajarea pădurilor.
Aceste volume vor putea fi revizuite în cazul modificării vârstei
exploatabilităţii şi a tabelelor de producţie pentru
arboreturi.
ANEXA Nr. 2
la metodologie
DEFALCAREA
pe specii şi pe grupe de specii a coeficientului de
corecţie a preţului mediu al unui metru cub de masă lemnoasă pe picior
Nr. crt.
|
Specia sau grupa de specii
|
Coeficientul care se aplică
preţului mediu al unui metru cub de masă lemnoasă pe picior
|
1.
|
Răşinoase
|
1,20
|
2.
|
Fag
|
1,30
|
3.
|
Cvercinee, frasin
|
1,70
|
4.
|
Diverse specii tari
|
1,10
|
5.
|
Diverse specii moi
|
1,00
|
NOTĂ:
Indicatorul PML pentru speciile sau grupele
de specii înscrise în coloana 1 se determină prin
înmulţirea coeficientului din coloana 2 cu preţul mediu al unui metru cub de
masă lemnoasă pe picior prevăzut la art. 123 din Legea nr. 46/2008 - Codul
silvic, cu modificările şi completările ulterioare.
ANEXA Nr. 3
la metodologie
CRITERII
în baza cărora se determină coeficienţii N şi N1, utilizaţi la calculul
contravalorii terenurilor (VT, VTc), al chiriei
(CHA) şi, respectiv, al contravalorii
pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de
vârsta exploatabilităţii (DVML)
Nr. crt.
|
Criterii
|
Nota acordată
|
0
|
1
|
2
|
3
|
1.
|
Categorii de arborete sau terenuri de împădurit pe tipuri funcţionale
|
Arboretele la care sunt interzise orice fel de intervenţii pentru
extragerea de masă lemnoasă sau de alte produse nelemnoase, parcuri
naţionale, rezervaţii naturale şi ştiinţifice, monumente ale naturii, precum
şi terenuri destinate împăduririi, încadrate la tipul funcţional TI
|
15
|
Arboretele la care nu este permisă sau nu este posibilă decât
executarea tăierilor de igienă sau a lucrărilor speciale de conservare,
precum şi terenuri destinate împăduririi, încadrate la tipul funcţional TM
|
10
|
Arboretele la care sunt permise tratamente intensive, cum sunt
cele de codru grădinărit sau cvasigrădinărit, precum şi terenuri destinate
împăduririi, încadrate la tipul funcţional Tm
|
5
|
Arboretele la care sunt permise tratamente cu perioada de
regenerare normală sau mai mare, dar cu restricţii în executarea tăierilor,
precum şi terenuri destinate împăduririi, încadrate la tipul funcţional Tiv
|
3
|
Arboretele cu funcţii de producţie şi de protecţie la care nu
sunt restricţii privind tratamentele, precum şi terenuri destinate
împăduririi, încadrate la tipurile funcţionale Tv şi TVI
|
2
|
Terenurile fără vegetaţie forestieră
|
1
|
2.
|
Amplasarea
terenului
faţă
de localităţi
|
2.A. Teren în intravilan şi până la 2 km de la limita
perimetrului construibil:
|
|
- municipiul Bucureşti şi staţiuni balneare, climaterice sau
turistice
|
150
|
- municipii reşedinţă de judeţ, peste 100.000 de locuitori
|
120
|
- municipii reşedinţă de judeţ, sub 100.000 de locuitori
|
90
|
- municipii
|
60
|
- oraşe
|
40
|
- sate reşedinţă de comună
|
20
|
- sate
|
10
|
0
|
1
|
2
|
3
|
|
|
2.B. Intre 2 şi 10 km de la limita perimetrului construibil:
|
|
- municipiul Bucureşti şi staţiuni
balneare, climaterice sau turistice
|
80
|
- municipii reşedinţă de judeţ, peste 100.000 de locuitori
|
60
|
- municipii reşedinţă de judeţ, sub 100.000 de locuitori
|
40
|
- municipii
|
30
|
- oraşe
|
20
|
- sate reşedinţă de comună
|
10
|
- sate
|
5
|
2.C. Peste 10 km de la limita perimetrului construibil:
|
|
- municipiul Bucureşti şi staţiuni balneare, climaterice sau
turistice
|
40
|
- municipii reşedinţă de judeţ, peste 100.000 de locuitori
|
30
|
- municipii reşedinţă de judeţ, sub 100.000 de locuitori
|
20
|
- municipii
|
10
|
- oraşe
|
5
|
- sate reşedinţă de comună
|
3
|
- sate
|
1
|
3.
|
Amplasarea terenului faţă de reţelele de transport
|
3.A. Transport rutier (terenul este amplasat la o distanţă de cel
mult 2 km faţă de calea de transport):
|
|
- autostrăzi şi drumuri naţionale europene
|
40
|
- alte drumuri naţionale, străzi din intravilanul municipiilor
|
30
|
- drumuri judeţene, străzi din intravilanul oraşelor
|
20
|
- drumuri comunale, străzi din intravilanul comunelor, străzi din
intravilanul satelor
|
10
|
- drumuri forestiere, industriale şi alte asemenea
|
5
|
3.B. Transport feroviar (în cazul în care terenul se află la o
distanţă de cel mult 5 km faţă de staţie)
|
5
|
3.C. Transport fluvial (în cazul în care
terenul se află la o distanţă de cel mult 5 km faţă de port)
|
5
|
3.D. Transport maritim (în cazul în care terenul se află la o
distanţă de cel mult 5 km faţă de port)
|
5
|
4.
|
Alte utilităţi
|
Reţele de apă-canal până la 500 m
|
5
|
Reţele de distribuţie a energiei electrice până la 500 m
|
5
|
Reţele de distribuţie a gazelor naturale până la 1.000 m
|
5
|
5.
|
Ponderea
suprafeţei
fondului
forestier
naţional
în cadrul
judeţului
|
Până la 16%
|
50
|
16,1-20%
|
40
|
20,1-30%
|
30
|
30,1-40%
|
20
|
Peste 40%
|
10
|
NOTE:
1. Coeficientul N se determină ca suma a notelor
acordate pentru îndeplinirea tuturor criteriilor menţionate.
2. Coeficientul N1
reprezintă nota acordată numai pentru îndeplinirea criteriilor cuprinse la nr.
crt. 1 „Categorii de arborete sau terenuri de împădurit pe tipuri
funcţionale".
3. Pentru criteriul „Amplasarea terenului faţă de
localităţi", în cazul în care diferenţa dintre distanţa faţă de
localitatea cea mai apropiată şi distanţa faţă de o localitate încadrată la o
categorie de importanţă mai mare aflată în apropiere este mai mică de 10 km, se
ia în considerare distanţa faţă de localitatea de cea mai mare categorie.
4. In cazul scoaterii definitive a terenurilor necesare
realizării obiectivelor de interes naţional, declarate de utilitate publică,
aferente staţiunilor turistice care organizează Festivalul Olimpic pentru
Tineretul European - ediţia 2013, ai căror beneficiari sunt unităţile
administrativ-teritoriale, coeficienţii aferenţi criteriului „Amplasarea
terenului faţă de localităţi" se diminuează cu 80%.
5. In cazul criteriului „Amplasarea terenului faţă de
reţelele de transport", se cumulează, în funcţie de situaţie, valorile
notelor de la pct. 3.A,3.B,3.C şi 3.D.
6. In cazul pct. 3. A se alege doar criteriul îndeplinit
de obiectiv cu punctajul cel mai mare.
7. Pentru stabilirea criteriilor se iau în considerare
distanţele cele mai scurte, în proiecţie orizontală.
ANEXA Nr. 4
la metodologie
CREŞTEREA MEDIE ANUALĂ
la exploatabilitate a arboretului total pentru
principalele specii forestiere*)
- m3/an/ha -
Nr. crt.
|
Specia principală
|
Clasa de producţie
|
I
|
II
|
III
|
IV
|
V
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
1.
|
Molid
|
13,8
|
12,2
|
10,5
|
8,1
|
5,7
|
2.
|
Brad
|
12,7
|
10,8
|
9,4
|
7,8
|
5,9
|
3.
|
Pin silvestru
|
12,1
|
9,4
|
7,4
|
5,2
|
3,0
|
4.
|
Pin negru
|
10,9
|
8,6
|
6,6
|
4,6
|
2,8
|
5.
|
Fag
|
11,0
|
9,1
|
7,6
|
6,0
|
4,4
|
6.
|
Mesteacăn
|
9,4
|
7,9
|
6,4
|
4,8
|
3,2
|
7.
|
Gorun din sămânţă
|
7,5
|
7,0
|
5,5
|
4,7
|
3,3
|
8.
|
Gorun din lăstari
|
8,6
|
7,2
|
5,7
|
4,4
|
3,1
|
9.
|
Stejar din sămânţă
|
10,6
|
8,8
|
7,6
|
6,2
|
4,7
|
10.
|
Stejar din lăstari
|
9,2
|
7,5
|
5,9
|
4,9
|
3,9
|
11.
|
Tei
|
12,7
|
10,8
|
9,1
|
7,2
|
5,2
|
12.
|
Cer
|
8,8
|
7,8
|
6,3
|
4,9
|
3,9
|
13.
|
Gârniţă
|
6,8
|
5,9
|
5,2
|
4,4
|
3,5
|
14.
|
Carpen
|
10,2
|
8,8
|
7,5
|
5,9
|
4,6
|
15.
|
Salcâm (plantaţii)
|
18,7
|
14,7
|
10,3
|
6,4
|
3,3
|
16.
|
Salcâm (lăstari)
|
16,5
|
13,2
|
9,3
|
5,7
|
3,1
|
17.
|
Plop alb şi negru
|
19,5
|
15,0
|
11,6
|
7,8
|
4,8
|
18.
|
Salcie din sămânţă
|
27,5
|
23,9
|
19,2
|
14,2
|
9,5
|
19.
|
Salcie din sulinari
|
20,8
|
18,9
|
16,5
|
12,4
|
8,2
|
20.
|
Plop selecţionat
|
30,1
|
23,7
|
18,0
|
13,0
|
8,2
|
21.
|
Larice**)
|
10,5
|
8,9
|
7,5
|
5,7
|
3,6
|
*) Conform „Biometriei arborilor şi arboretelordin
România", ediţia 1972.
**) Arboret principal.
ANEXA Nr. 5
la metodologie
Antetul subunităţii teritoriale de specialitate a
autorităţii publice
centrale care răspunde de
silvicultură.....................
(denumire, adresă, telefon, fax, e-mail etc.)
Nr........../...............
AVIZ
Nr.........../.......................
pentru scoaterea definitivă din fondul forestier
naţional a terenului în suprafaţă de..........., aflat în proprietatea........, de către..........., pentru
realizarea obiectivului............., beneficiar.........
Conducătorul subunităţii teritoriale de specialitate a
autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură.............., având în vedere documentaţia înaintată
de.................., înregistrată cu nr......................., în baza
prevederilor:
- ........(se trec prevederile
legale în baza cărora a fost emis avizul),
a Actului administrativ al autorităţii competente
pentru protecţia mediului nr............., emis de către.......................................,
a Avizului Regiei Naţionale a Pădurilor - Romsilva nr......./................,
a verificărilor în teren efectuate de
domnul.................., în data de..........., pentru
care..................(s-a depus/urmează să fie depusă) în Fondul de ameliorare a fondului funciar cu
destinaţie silvică taxa pentru scoaterea definitivă a terenului din fondul
forestier naţional, în valoare de.............................,
eliberează următorul
AVIZ
1. Se avizează:
a) scoaterea definitivă din fondul forestier naţional
a terenului în suprafaţă de.........., aflat în
proprietatea....................., administrat
de.........................şi localizat în U.P......., u.a............, pentru
realizarea obiectivului......................................;
b) defrişarea vegetaţiei forestiere pe suprafaţa
totală de............, conform Actului administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului
nr.................., emis de......................., astfel:
u.a........=.......ha, u.a........=.......ha etc. Masa lemnoasă va fi exploatată potrivit prevederilor legale în vigoare;
c) introducerea în circuitul silvic în compensare
echivalentă a terenului în suprafaţă de............., proprietate
a................, localizat
în.......................................(tarla, parcelă),
conform.....................................Terenul
oferit în compensare este limitrof fondului forestier
naţional: O.S..........., U.P..........., u.a.............
2. Prezentul aviz este valabil cu condiţia menţinerii
soluţiei de amplasare a obiectivului, a respectării prevederilor din actul
administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului şi serveşte
numai pentru obţinerea aprobării pentru scoaterea definitivă a terenului în suprafaţă
de..................din fondul forestier naţional.
3. Conducătorul subunităţii teritoriale de
specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură .......................va comunica
administratorului terenului şi solicitantului prezentul aviz, precum şi actele
necesare pe care trebuie să
le conţină documentaţia care va fi înaintată spre aprobare autorităţii publice
centrale care răspunde de silvicultură.
Viza Compartimentului juridic
.....................................................
(numele, prenumele şi semnătura)
Conducătorul subunităţii teritoriale de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură,
.....................................................
(numele, prenumele şi semnătura)
ANEXA Nr. 6
la metodologie
Antetul subunităţii teritoriale de specialitate a
autorităţii publice
centrale care răspunde de
silvicultură.....................
(denumire, adresă, telefon, fax, e-mail etc.)
Nr........../...............
AVIZ
Nr.........../.......................
pentru ocuparea temporară a terenului din fondul
forestier naţional în suprafaţă de..........., aflat în proprietatea........, pentru realizarea obiectivului........
Conducătorul subunităţii teritoriale de specialitate a
autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură..........., având în vedere documentaţia înaintată
de................, înregistrată cu nr....................., în baza
prevederilor:
-..............(se trec prevederile legale în baza
cărora a fost emis avizul),
a Actului administrativ al autorităţii competente
pentru protecţia mediului nr............., emis de
către.......................................,
a Avizului Regiei Naţionale a Pădurilor - Romsilva
nr........../..............,
a verificărilor în teren efectuate de
domnul.................., în data de..........., pentru
care..................(s-a depus/urmează să fie depusă) în Fondul de ameliorare a fondului funciar cu
destinaţie silvică garanţia pentru ocuparea temporară a terenului din fondul
forestier naţional, în valoare de..............,
eliberează următorul
AVIZ
1. Se avizează:
a) ocuparea temporară, de la
data prezentului aviz până la data de...........(se menţionează data până la
care este valabil avizul sau
perioada de valabilitate a avizului, fără a fi precizate datele calendaristice,
după caz), a terenului din fondul forestier naţional în suprafaţă de......................., aflat în
proprietatea .................................,
administrat de..................................şi localizat în U.P......, u.a..........., pentru realizarea
obiectivului.......................................;
b) defrişarea vegetaţiei forestiere pe suprafaţa
totală de............, conform Actului administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului nr........ emis
de............, astfel: u.a.......=.......ha, u.a.......=.......ha etc. Masa
lemnoasă va fi exploatată potrivit prevederilor legale
în vigoare.
2. Prezentul aviz este valabil cu condiţia menţinerii
soluţiei de amplasare a obiectivului şi a respectării prevederilor din actul
administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului şi serveşte
numai pentru obţinerea aprobării pentru ocuparea temporară a terenului în
suprafaţă de..................din fondul forestier naţional.
3. Conducătorul subunităţii teritoriale de
specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură .......................va comunica
administratorului terenului şi solicitantului prezentul aviz, precum şi actele
necesare pe care trebuie să
le conţină documentaţia care va fi înaintată spre aprobare autorităţii publice
centrale care răspunde de silvicultură.
Viza Compartimentului juridic
.....................................................
(numele, prenumele şi semnătura)
Conducătorul subunităţii teritoriale de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură,
.....................................................
(numele, prenumele şi semnătura)
ANEXA Nr. 7
la metodologie
Antetul subunităţii teritoriale de specialitate a
autorităţii publice
centrale care răspunde de
silvicultură.....................
(denumire, adresă, telefon,
fax, e-mail etc.)
Nr........../...............
DECIZIE
Nr.........../.......................
pentru scoaterea definitivă din fondul forestier
naţional a terenului în suprafaţă de..........., aflat în
proprietatea............, de către..........., pentru
realizarea obiectivului................., beneficiar...............
Conducătorul subunităţii teritoriale de specialitate a
autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură........., având în vedere documentaţia înaintată
de......................, înregistrată cu nr..................., în baza
prevederilor:
-.........(se trec prevederile legale în baza cărora a
fost emisă decizia),
a Actului administrativ al autorităţii competente
pentru protecţia mediului nr................., emis de
către...................................,
a Avizului Regiei Naţionale a Pădurilor - Romsilva
nr........./................,
a verificărilor în teren efectuate de
domnul.................., în data de..........., pentru care s-a depus în
Fondul de ameliorare
a fondului funciar cu destinaţie silvică taxa de
scoatere definitivă a terenului din fondul forestier naţional, în valoare
de.................., cu..........................(documentul
de plată),
emite următoarea
DECIZIE
1. Se aprobă:
a) scoaterea definitivă din
fondul forestier naţional a terenului în suprafaţă de......., aflat în
proprietatea..............................., administrat de............................şi localizat în
U.P........u.a..........., pentru realizarea obiectivului....................................................;
b) defrişarea vegetaţiei forestiere pe suprafaţa
totală de............, conform Actului administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului nr..........,
emis de..........., astfel: u.a........=.......ha, u.a.........=.......ha etc.
Masa lemnoasă va fi exploatată
potrivit prevederilor legale în vigoare;
c) introducerea în circuitul silvic în compensare
echivalentă a terenului în suprafaţă de ............., proprietate a ............................, localizat
în........................................ (tarla,
parcelă), conform......................................
Terenul oferit în compensare este limitrof fondului
forestier naţional: O.S..........., U.P..........., u.a..............
2. Predarea terenului se va
face numai după achitarea tuturor obligaţiilor băneşti prevăzute de lege, pe
bază de proces-verbal de predare-primire.
3. Prezenta decizie este valabilă cu condiţia
menţinerii soluţiei de amplasare a obiectivului şi a respectării prevederilor
din actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului
pentru scoaterea definitivă a terenului în suprafaţă de ..................din
fondul forestier naţional.
4. Conducătorul subunităţii teritoriale de
specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură
.......................va comunica prezenta decizie administratorului terenului
şi solicitantului.
Viza Compartimentului juridic
.....................................................
(numele, prenumele şi semnătura)
Conducătorul subunităţii teritoriale de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură,
.....................................................
(numele, prenumele şi semnătura)
ANEXA Nr. 8
la metodologie
Antetul subunităţii teritoriale de specialitate a
autorităţii
publice centrale care răspunde de
silvicultură.....................
(denumire, adresă, telefon, fax, e-mail etc.)
Nr............/..................
DECIZIE
Nr.........../........................
pentru ocuparea temporară
a terenului din fondul forestier naţional în suprafaţă de..........., aflat în
proprietatea............, pentru realizarea
obiectivului..............
Conducătorul subunităţii teritoriale de specialitate a
autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură........., având în vedere documentaţia înaintată
de........................şi înregistrată cu nr..............................,
analizată şi avizată conform Adresei
nr..................................., în baza prevederilor:
-............(se trec
prevederile legale în baza cărora a fost emisă decizia),
a Actului administrativ al autorităţii competente pentru
protecţia mediului nr.............., emis de
către......................................,
a Avizului Regiei Naţionale a Pădurilor - Romsilva nr......./..............,
a verificărilor în teren efectuate de
domnul............................., în data de...................., pentru
care s-a depus în Fondul de
ameliorarea fondului funciar cu destinaţie silvică garanţia pentru ocuparea
temporară a terenului din fondul forestier naţional, în valoare
de.................., cu...........................(documentul de plată),
emite următoarea
DECIZIE
1. Se aprobă:
a) ocuparea temporară, până la data de...........(se
menţionează data până la care este valabilă decizia), a terenului din fondul forestier naţional, în suprafaţă de
......................., aflat în proprietatea
................................., administrat de ..................................
şi localizat în U.P......, u.a..........., pentru
realizarea obiectivului.......................................;
b) defrişarea vegetaţiei forestiere pe suprafaţa totală
de............, conform Actului administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului nr.........emis
de............, astfel: u.a.......=.......ha, u.a.......=.......ha etc. Masa
lemnoasă va fi exploatată potrivit prevederilor legale
în vigoare.
2. Prezenta decizie este valabilă cu condiţia
menţinerii soluţiei de amplasare a obiectivului şi a respectării prevederilor
din actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
3. Conducătorul subunităţii teritoriale de specialitate
a autorităţii publice centrale care răspunde de
silvicultură.................... va comunica prezenta
decizie administratorului terenului şi solicitantului.
4. In cazul în care este necesară prelungirea
termenului de ocupare temporară, beneficiarul va depune documentaţia completă,
cu minimum 30 de zile înainte de expirarea termenului, la instituţia competentă
să aprobe ocuparea temporară a terenului.
Viza Compartimentului juridic
.....................................................
(numele, prenumele şi semnătura)
Conducătorul subunităţii teritoriale de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură,
.....................................................
(numele, prenumele şi semnătura)
ANEXA Nr. 9
la metodologie
Antetul Regiei Naţionale a Pădurilor - Romsilva
(denumire, adresă, telefon, fax, e-mail etc.)
Nr............./.......................
AVIZ
Nr.........../.......................
pentru scoaterea definitivă din fondul forestier
naţional a terenului în suprafaţă de..........., aflat în
proprietatea............, de către.........., pentru realizarea obiectivului...............,
beneficiar............
Directorul general al Regiei Naţionale a Pădurilor -
Romsilva, având în vedere documentaţia înaintată de......................, înregistrată cu nr.................., în
baza prevederilor:
- etc. (se trec prevederile legale în baza cărora a fost emis acordul), având în vedere:
- Actul administrativ al autorităţii competente pentru
protecţia mediului...../.........., emis
de....................................;
- etc. (se menţionează actele care au stat la baza
emiterii avizului), eliberează următorul
AVIZ
1. Pentru:
a) scoaterea definitivă din fondul forestier naţional a
terenului în suprafaţă de......., aflat în
proprietatea..............................., administrat de................................şi localizat în
U.P......u.a..........., pentru realizarea obiectivului
....................................................;
b) defrişarea vegetaţiei forestiere pe suprafaţa totală
de............, astfel: u.a.......=.......ha, u.a.......=.......ha etc. Masa lemnoasă va fi exploatată potrivit prevederilor legale în vigoare;
c) introducerea în circuitul silvic în compensare
echivalentă a terenului în suprafaţă de..........., proprietate
a........................, localizat
în........................................(tarla, parcelă), conform......................................
d) compensarea cu un teren limitrof fondului forestier
naţional: O.S..........., U.P..........., u.a............;
e) precomptarea masei lemnoase rezultate din
defrişarea vegetaţiei forestiere de pe terenul prevăzut la lit. b), conform prevederilor legale în vigoare;
f) încadrarea în prevederile art. 37 alin. (1) lit. d)
din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, cu modificările şi completările
ulterioare; terenul prevăzut la lit. a) nu este în litigiu.
2. Predarea terenurilor prevăzute
la pct. 1 lit. a) şi c) se va face pe bază de procese-verbale de
predare-primire între părţi, încheiate prin împuterniciţii acestora, numai după
îndeplinirea integrală şi cumulativă a următoarelor condiţii:
a) obţinerea aprobării de la instituţia competentă,
conform art. 40 din Legea nr. 46/2008, cu modificările şi completările
ulterioare;
b) achitarea tuturor obligaţiilor băneşti prevăzute de
lege pentru ocuparea de terenuri forestiere în alte scopuri decât cele silvice.
3............(numele beneficiarului) este obligat să respecte limitele
perimetrului delimitat şi să nu producă prejudicii vegetaţiei forestiere şi terenurilor limitrofe
acestuia, încălcarea acestor prevederi fiind supusă sancţiunilor prevăzute de
lege.
Director general,
.....................................................
(numele, prenumele şi semnătura)
ANEXA Nr. 10
la metodologie
Antetul Regiei Naţionale a Pădurilor - Romsilva
(denumire, adresă, telefon, fax, e-mail etc.)
Nr............./.......................
AVIZ
Nr.........../.......................
pentru ocuparea temporară a terenului din fondul
forestier naţional în suprafaţă de...........,
aflat în proprietatea.............., pentru realizarea obiectivului....................
Directorul general al Regiei Naţionale a Pădurilor -
Romsilva, având în vedere documentaţia înaintată de................, înregistrată cu nr.....................,
în baza prevederilor:
- etc. (se trec prevederile legale în baza cărora a
fost emis avizul), având în vedere:
- Actul administrativ al
autorităţii competente pentru protecţia mediului nr...../......, emis
de.............................;
- etc. (se menţionează actele care au stat la baza
emiterii avizului), eliberează următorul
AVIZ
1. Pentru:
a) ocuparea temporară, până la data de......................(se
menţionează data până la care este valabil avizul sau perioada de valabilitate a avizului, fără a fi
precizate datele calendaristice, după caz), a terenului din fondul forestier
naţional în suprafaţă
de..................., aflat în proprietatea......................, administrat
de...............................şi localizat în U.P ..... u.a.........., pentru realizarea
obiectivului.......................................;
b) defrişarea vegetaţiei forestiere pe suprafaţa totală
de............, astfel: u.a.......=.......ha,
u.a......=.......ha etc. Masa lemnoasă va fi
exploatată potrivit prevederilor legale în vigoare;
c) precomptarea masei lemnoase rezultate din
defrişarea vegetaţiei forestiere de pe terenul prevăzut la lit. b) conform prevederilor legale în vigoare.
2. Prezentul aviz este valabil cu condiţia menţinerii
soluţiei de proiectare din documentaţia anexată.
3. Predarea terenului prevăzut la pct. 1 lit. a)
către.........(numele beneficiarului) se va face pe bază de proces-verbal de predare-primire între părţi,
încheiat prin împuterniciţii acestora, numai după îndeplinirea integrală şi
cumulativă a următoarelor condiţii:
a) obţinerea aprobării de la instituţia competentă,
conform art. 40 din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, cu modificările şi
completările ulterioare;
b) achitarea tuturor obligaţiilor băneşti prevăzute de
lege pentru ocuparea temporară de terenuri forestiere în alte scopuri decât
cele silvice.
4............. (numele beneficiarului) este obligat să
respecte limitele perimetrului delimitat şi să nu producă prejudicii vegetaţiei forestiere şi terenurilor
limitrofe acestuia, încălcarea acestor prevederi fiind supusă sancţiunilor
prevăzute de lege.
5. La expirarea termenului aprobat, beneficiarul este
obligat să predea...... (numele
direcţiei silvice) terenul prevăzut la pct. 1 lit. a), în condiţii care îl fac apt pentru a fi împădurit.
Director general,
.....................................................
(numele, prenumele si semnătura)
ANEXA Nr. 11
la metodologie
Antetul instituţiei
Nr............./................
Aprobat.
Conducătorul subunităţii teritoriale de specialitate
a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură,
...........................................................
FIŞA TEHNICĂ DE TRANSMITERE-DEFRIŞARE
pentru scoaterea definitivă/ocuparea temporară a
terenului în suprafaţă de......, în scopul realizării obiectivului........................
I. Descrierea terenurilor
Nr. crt.
|
Descrierea terenurilor
|
TOTAL
|
1.
|
Unitatea de producţie
|
|
|
|
2.
|
Unitatea amenajistică
|
|
|
|
3.
|
Suprafaţa totală u.a. (ha)
|
|
|
|
Nr. crt.
|
Descrierea terenurilor
|
TOTAL
|
4.
|
Suprafaţa solicitată (ha)
|
|
|
|
5.
|
Tipul de pădure/G.E. (cod)
|
|
|
|
6.
|
Caracterul actual - tipul de pădure
|
|
|
|
7.
|
Categoria funcţională
|
|
|
|
8.
|
Compoziţia arboretului
|
|
|
|
9.
|
Vârsta medie a arboretului
|
|
|
|
10.
|
Clasa de producţie
|
|
|
|
11.
|
Consistenţa
|
|
|
|
12.
|
Volumul la hectar (m3)
|
|
|
|
13.
|
Volumul aferent suprafeţei solicitate (m3)
|
|
|
|
14.
|
Suprafaţa de defrişat (ha)
|
|
|
|
15.
|
Volumul de defrişat (m3)
|
|
|
|
II. Obligaţii băneşti:
1.
Taxa/Garanţia:
.........lei
pe care titularul aprobării trebuie să o depună în
Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvică
Plata taxei/garanţiei se face
către autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură, având codul
fiscal ......., la Trezoreria
Operativă a Municipiului Bucureşti, în contul............
2. Contravaloarea terenurilor/Chiria anuală:
........lei, plus TVA..............lei
3. Contravaloarea pierderii de creştere determinate de
exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilităţii
tehnice:
........lei, plus TVA..............lei
4. Contravaloarea obiectivelor dezafectate:
........lei, plus TVA..............lei
5. Cheltuielile de instalare/reinstalare a vegetaţiei
forestiere şi de întreţinere a acesteia până la realizarea stării de masiv:
........lei, plus TVA..............lei
III. Condiţii de ocupare a terenurilor
..........................................................................................................
..........................................................................................................
Ocolul silvic...........nu va
întreprinde nicio acţiune legată de transmiterea terenului solicitat înainte ca
beneficiarul să obţină
aprobarea şi să achite integral toate obligaţiile băneşti care îi revin
potrivit legii.
Prezenta fişă tehnică a fost întocmită la data
de............de către domnul ................
Intocmit.
.....................................................
(semnătura)
Şef ocol/Director/Administrator,
.....................................................
Pentru terenurile administrate de Regia Naţională a Pădurilor - Romsilva, fişa tehnică a fost
verificată la data de........... de către domnul................, din cadrul Direcţiei
Silvice..................
Verificat.
.....................................................
Hotărârea de aprobare a
comitetului director Nr............din data de............
Director,
.....................................................
Fişa tehnică a fost verificată scriptic şi pe teren de
domnul......................., conducătorul subunităţii teritoriale de specialitate a autorităţii publice
centrale care răspunde de silvicultură
.................................................
Verificat.
.....................................................
(semnătura)
NOTĂ:
Fişa tehnică de transmitere-defrişare va avea ataşat
calculul detaliat al obligaţiilor băneşti.
ANEXA Nr. 12
la metodologie
Antetul instituţiei
Nr............./................
Aprobat.
Conducătorul subunităţii teritoriale de specialitate
a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură,
..................................................
FIŞA TEHNICA DE TRANSMITERE-DEFRIŞARE
pentru terenul care se oferă în compensare în fondul
forestier naţional în suprafaţă de.........., în scopul realizării obiectivului........................
I. Descrierea terenurilor
Nr. crt.
|
Descrierea terenurilor
|
TOTAL
|
1.
|
Destinaţia actuală a terenului
|
|
|
|
2.
|
Extras CF nr.....
|
|
|
|
3.
|
O.S./Unitatea de producţie limitrofă
|
|
|
|
4.
|
Unitatea amenajistică limitrofă
|
|
|
|
5.
|
Suprafaţa oferită în compensare (ha)
|
|
|
|
6
|
*) Specia principală de bază
|
|
|
|
7.
|
*) Clasa de producţie
|
|
|
|
*) Datele se preiau din studiul pedostaţional.
II. Contravaloarea terenului oferit în compensare:
........lei, plus TVA..............lei
III. Condiţii cu privire la terenul care se oferă în compensare:
1. Devizul cu cheltuielile de instalare a vegetaţiei
forestiere şi de întreţinere a acesteia până la realizarea stării de masiv a fost înregistrat la Ocolul Silvic............ (numele ocolului
silvic care va prelua în administrare/va asigura serviciile silvice) la
nr...........în data de.................
2. Ocolul Silvic..........., care va prelua în
administrare/va asigura serviciile silvice, nu va întreprinde nicio acţiune
legată de transmiterea terenului solicitat înainte ca
beneficiarul să obţină aprobarea şi să achite integral
toate obligaţiile băneşti care îi revin potrivit legii.
Şef ocol,
.....................................................
(numele, prenumele şi semnătura)
Prezenta fişă tehnică a fost întocmită la data
de............de către domnul.................
Intocmit.
.....................................................
(semnătura)
Fişa tehnică a fost verificată scriptic şi pe teren de
domnul......................., din cadrul subunităţii teritoriale de
specialitate a autorităţii
publice centrale care răspunde de silvicultură....................
Verificat.
.....................................................
(semnătura)
NOTĂ:
Fişa tehnică de transmitere-defrişare va avea ataşat
calculul detaliat al obligaţiilor băneşti.
ANEXA Nr. 13*)
la metodologie
SCHEMA
procedurii de scoatere definitivă sau de ocupare
temporară de terenuri din fondul forestier naţional
*) Anexa nr. 13 este reprodusă în facsimil.