Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 258 din 20 februarie 2008

privind aprobarea Procedurii de control intern si revizie a activitatii desfasurate de structurile centrale si teritoriale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala

ACT EMIS DE: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 163 din 3 martie 2008



In temeiul dispoziţiilor art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 495/2007 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările si completările ulterioare,

ţinând seama de prevederile art. 4 alin. (2) pct. 28 din Hotărârea Guvernului nr. 495/2007, cu modificările şi completările ulterioare,

având în vedere dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern şi controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările ulterioare,

preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Procedura de control intern şi revizie a activităţii desfăşurate de structurile centrale şi teritoriale ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Structurile din cadrul aparatului propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, toate structurile aflate în subordinea acesteia, precum şi Inspecţia generală vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,

Daniel Chiţoiu

ANEXĂ

PROCEDURĂ

de control intern şi revizie a activităţii desfăşurate de structurile centrale şi teritoriale ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală

ARTICOLUL 1

Desemnarea structurii de control intern şi revizie. Definirea controlului intern în Agenţia Naţională de Administrare Fiscală

Activitatea desfăşurată de structurile centrale şi teritoriale ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală va fi verificată de Inspecţia generală din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, denumită în continuare Inspecţia generală, în conformitate cu atribuţiile şi competenţele stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare, aprobat prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

ARTICOLUL 2

Atribuţiile Inspecţiei generale

Inspecţia generală are următoarele atribuţii principale:

a)   controlează,   verifică   şi    monitorizează   activitatea desfăşurată de structurile centrale şi teritoriale ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală sub aspectul legalităţii, oportunităţii, integrităţii profesionale şi morale.

Acţiunea de control reprezintă ansamblul activităţilor şi operaţiunilor destinate elucidării unui obiectiv, iar obiectul controlului îl reprezintă activitatea specifică, de natură instituţională, a unei structuri din aparatul central sau teritorial, în scopul evaluării obiective a rezultatelor, a competenţei şi capacităţilor managerilor, al identificării şi corectării deficienţelor constatate.

Acţiunea de verificare reprezintă ansamblul activităţilor şi operaţiunilor destinate să clarifice aspectele semnalate prin sesizări, scrisori, petiţii, informaţii din mass-media sau ca urmare a autosesizării conducerii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu privire la activitatea sau comportamentul funcţionarilor publici.

Acţiunea de monitorizare reprezintă ansamblul măsurilor, operaţiunilor şi activităţilor destinate să verifice în timp real modul şi gradul de conformare a unei activităţi sau a unui comportament la o normă prestabilită;

b)   solicită date, informaţii şi documente referitoare la aspectele care fac obiectul activităţii de control şi/sau de verificare, inclusiv de la persoanele fizice şi juridice aflate în legătură cu structura/persoana controlată;

c) întocmeşte, ca urmare a activităţii specifice desfăşurate, acte de control sau de verificare (rapoarte, rapoarte de revizie, procese-verbale de inspecţie, procese-verbale de contravenţie, note de control, note de constatare, sinteze, informări etc.), care sunt înaintate spre avizare şi aprobare directorului general al Inspecţiei generale şi preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi ulterior, de la caz la caz, pentru informare şi/sau luarea măsurilor legale care se impun, altor structuri centrale ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, respectiv altor autorităţi competente cu atribuţii complementare, în vederea valorificării constatărilor;

d) în cazul în care constată abateri de la legalitate, aplică măsuri pentru protejarea fondurilor publice şi a patrimoniului public, precum şi pentru repararea prejudiciului produs, în conformitate cu dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern şi controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările ulterioare, stabileşte persoanele responsabile şi propune măsuri de atragere a răspunderii disciplinare, contravenţionale, civile sau penale, după caz, a persoanelor găsite vinovate de încălcarea prevederilor legale;

e) efectuează controale prin personalul propriu sau împreună cu personalul specializat din cadrul altor structuri ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, ţinând cont de specificul activităţii fiecăreia dintre acestea, precum şi cu reprezentanţii altor instituţii de specialitate, în limitele dispoziţiilor legale în vigoare, cu avizul directorului general şi în baza mandatului acordat de preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

ARTICOLUL 3

Factori generatori ai activităţii de inspecţie

Activitatea de inspecţie poate fi generată de următorii factori:

a) planul de revizie şi control intern, aprobat de preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală;

b) sesizări provenite de la terţi care cuprind indicii, de orice natură, ale unor abateri de la legalitate în efectuarea de operaţiuni, desfăşurarea de activităţi sau realizarea de acţiuni, săvârşite la nivelul structurilor centrale sau teritoriale ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală;

c)  sesizări provenite din interiorul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, inclusiv din cadrul structurilor teritoriale ale acesteia;

d)  sesizări din oficiu ale conducerii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală;

e) informaţii şi/sau sesizări din mass-media;

f) orice alte informaţii considerate relevante.

ARTICOLUL 4

Competenţa materială şi teritorială în efectuarea activităţii de inspecţie generală

(1)   Inspecţia generală, desemnată potrivit art. 1, are competenţă generală materială şi teritorială în efectuarea activităţii de inspecţie generală în cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, precum şi la nivelul structurilor teritoriale ale acesteia.

(2)  In sensul prezentului ordin, prin sintagma structurile teritoriale ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală se înţelege: direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, inclusiv administraţiile fiscale subordonate acestora, Autoritatea Naţională a Vămilor şi unităţile subordonate, Garda Financiară şi unităţile subordonate.

ARTICOLUL 5

Declanşarea şi derularea activităţii de inspecţie

(1) In baza dispoziţiei preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală se emite ordinul de serviciu, conform modelului prezentat în anexa la prezenta procedură. Ordinul de serviciu reprezintă mandatul acordat de preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi stă la baza oricărei acţiuni desfăşurate de Inspecţia generală.

(2)  De regulă, acţiunea de control sau de verificare se realizează de către o echipă constituită din minimum două persoane.

(3)  In raport de aspectele sesizate se va proceda la întocmirea tematicii de control sau de verificare, cu stabilirea punctuală a obiectivelor acţiunii.

(4) In funcţie de complexitatea obiectului acţiunilor de control sau de verificare, cu aprobarea preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în componenţa echipelor pot fi atrase şi alte persoane din cadrul structurilor centrale sau teritoriale, precum şi din cadrul altor instituţii publice cu atribuţii similare.

(5) Reprezentanţii structurii supuse acţiunii de control sau de verificare ori, după caz, persoana verificată sunt obligaţi să pună la dispoziţia organelor de inspecţie toate documentele, informaţiile şi datele pe care le deţin şi/sau care au legătură cu exercitarea sarcinilor de serviciu, precum şi de a colabora cu echipa de inspecţie, refuzul constituind abatere disciplinară, contravenţională sau penală, după caz.

(6) Pe parcursul derulării acţiunii de control sau de verificare se pot solicita explicaţii scrise, note de relaţii, se pot întocmi note de constatare şi se pot ridica copii de pe orice document justificativ.

(7) Anunţarea prealabilă a entităţii ce urmează a fi supuse acţiunii de control sau de verificare nu este obligatorie.

ARTICOLUL 6

Materializarea rezultatelor acţiunii de inspecţie

(1)  Inspecţia generală întocmeşte, ca urmare a activităţii specifice desfăşurate, acte de control sau de verificare (rapoarte, rapoarte de revizie, procese-verbale de inspecţie, procese-verbale de contravenţie, note de control, note de constatare, sinteze, informări etc).

(2)  Rezultatele acţiunii de control sau de verificare vor fi consemnate într-un act scris, la întocmirea căruia se vor avea în vedere toate informaţiile furnizate de entitatea supusă inspecţiei, constatările, concluziile şi măsurile propuse de echipa de inspecţie, precum şi fundamentarea legală a acestora.

(3) Actele de control prin care s-a atras răspunderea civilă sau contravenţională se comunică persoanelor găsite vinovate de încălcarea prevederilor legale.

ARTICOLUL 7

Structura actelor întocmite de Inspecţia generală

(1)   La elaborarea actului de control se vor respecta următoarele cerinţe:

a)  constatările trebuie să aparţină domeniului/obiectivelor acţiunii de inspecţie generală şi să fie susţinute prin documente justificative corespunzătoare;

b)   măsurile propuse trebuie să fie în concordanţă cu constatările şi prevederile legale.

(2)   La redactarea actului de control se vor respecta următoarele principii:

a)  prezentarea constatărilor într-o manieră pertinentă şi incontestabilă;

b)  evitarea utilizării expresiilor imprecise („se pare", „în general", „uneori", „evident"), a stilului eliptic de exprimare, a limbajului abstract;

c)  promovarea unui limbaj cât mai uzual şi a unui stil de exprimare concret;

d) evitarea tonului polemic, jignitor, tendenţios;

e) ierarhizarea constatărilor (numai cele importante vor fi prezentate în sinteză sau la concluzii).

(3) Actul de control trebuie să cuprindă cel puţin următoarele elemente:

a) scopul şi obiectivele controlului;

b)  datele de identificare (baza legală, ordinul de serviciu, echipa de inspecţie, entitatea supusă controlului şi persoanele care au asigurat reprezentarea acesteia, durata acţiunii şi perioada controlată);

c)  modul de desfăşurare a controlului (documente/materiale examinate, materiale întocmite în cursul acţiunii de control);

d)  constatările echipei de inspecţie, explicitate faptic şi fundamentate prin trimiteri la normele legale incidente, precum şi nominalizarea persoanelor responsabile;

e)   concluziile, care au la bază constatările echipei de inspecţie cu privire la deficienţele semnalate;

f)   măsurile, care trebuie să fie pertinente, să nu fie disproporţionate în raport cu constatările pe care se bazează şi să conducă la remedierea deficienţelor constatate;

g)  documentaţia-anexă (note explicative, note de relaţii, situaţii, acte, documente şi orice alt material probant sau justificativ), precum şi o sinteză a principalelor constatări, recomandări şi măsuri, de la caz la caz.

(4)  Procesul-verbal de inspecţie, întocmit în condiţiile art. 2 lit. d) din prezenta procedură, este supus căilor de atac şi termenelor stabilite prin art. 22 alin. (8) din Ordonanţa Guvernului nr. 119/1999, republicată, cu modificările ulterioare.

ARTICOLUL 8

Valorificarea constatărilor

(1) Actele de control întocmite de Inspecţia generală vor fi înaintate, spre avizare şi aprobare, directorului general al Inspecţiei generale şi preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

(2)  Măsurile dispuse vor fi comunicate entităţilor verificate în vederea implementării acestora.

(3)  După caz, acestea vor fi transmise, pentru informare şi/sau luarea măsurilor legale care se impun, altor structuri centrale ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

(4) In cazul în care se constată săvârşirea de acte sau fapte prevăzute de legea penală, concluziile reţinute în actele întocmite de Inspecţia generală vor fi înaintate Direcţiei generale juridice din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în vederea sesizării autorităţilor competente.

ARTICOLUL 9

Urmărirea măsurilor stabilite

(1)  Inspecţia generală va urmări dacă măsurile aprobate de conducerea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală sunt aplicate întocmai şi în termenele stabilite.

(2)   Structura controlată trebuie să informeze Inspecţia generală despre modul de implementare a măsurilor.

ANEXA la procedură

MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR

AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ

Inspecţia generală

Data....................

ORDIN   DE   SERVICIU   Nr.................

- model -

In conformitate cu prevederile........................................................................................................................................................................ ..........., in baza (factorul generator)........................................................................................................................................................................ ............................,

Incepând cu data de....................................., se va efectua......................................., la (tipul acţiunii)........................................................................

Scopul controlului este........................................................................................................................................................................ ......................,

iar obiectivele acestuia sunt (se completează în cazul acţiunilor de revizie):................................................................................................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Echipa de inspecţie este formată din:

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,

............................................................................................


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 258/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 258 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 258/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu