E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 259 din 13 octombrie 2004

pentru aprobarea Normelor privind autorizarea in domeniul montarii si exploatarii sistemelor de repartizare a costurilor pentru incalzire si apa calda de consum in imobile de tip condominiu

ACT EMIS DE: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE PENTRU SERVICIILE PUBLICE DE GOSPODARIE COMUNALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 979 din 25 octombrie 2004


SmartCity3


    Avand in vedere dispozitiile art. 6 alin. (1) lit. a) si ale art. 11 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 373/2002 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala - A.N.R.S.C., cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 23 alin. (2) din Legea serviciilor publice de gospodarie comunala nr. 326/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 85 si 89 din Metodologia de repartizare si facturare a consumurilor individuale de energie termica in imobile de tip condominiu, aprobata prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala nr. 233/2004,
    in temeiul art. 10 alin. (5) si (6) din Hotararea Guvernului nr. 373/2002, cu modificarile si completarile ulterioare,

    presedintele Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala emite prezentul ordin.

    Art. 1
    Se aproba Normele privind autorizarea in domeniul montarii si exploatarii sistemelor de repartizare a costurilor pentru incalzire si apa calda de consum in imobile de tip condominiu, prezentate in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Prestatorii acestor servicii vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 3
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

               Presedintele Autoritatii Nationale de Reglementare
               pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala,
                                 Ioan Radu,
                              secretar de stat

    ANEXA 1

                                   NORME
privind autorizarea in domeniul montarii si exploatarii sistemelor de repartizare a costurilor pentru incalzire si apa calda de consum in imobile de tip condominiu

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala este abilitata sa elibereze, sa modifice, sa suspende sau sa retraga urmatoarele tipuri de autorizatii:
    a) de montare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru incalzire;
    b) de exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru incalzire;
    c) de montare a contoarelor de apa calda utilizate ca repartitoare de costuri;
    d) de exploatare a contoarelor de apa calda utilizate ca repartitoare de costuri.
    Art. 2
    (1) Prevederile prezentelor norme se aplica persoanelor juridice care solicita eliberarea, modificarea sau retragerea autorizatiilor prevazute la art. 1.
    (2) Solicitantul autorizarii trebuie sa fie persoana juridica romana.
    Art. 3
    Prezentele norme stabilesc:
    a) conditiile generale privind eliberarea autorizatiilor pentru montarea si exploatarea sistemelor de repartizare a costurilor pentru incalzire si apa calda de consum;
    b) procedura de solicitare si eliberare a autorizatiilor;
    c) cazurile in care Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala poate decide suspendarea temporara sau incetarea valabilitatii autorizatiilor;
    d) tarifele pentru eliberarea sau modificarea de autorizatii, precum si tarifele anuale percepute de Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala de la titularii si solicitantii de autorizatii.
    Art. 4
    In sensul prezentelor norme, notiunile de mai jos se definesc dupa cum urmeaza:
    4.1. agrement tehnic - specificatie tehnica ce exprima o evaluare tehnica favorabila, adecvata unui produs la o utilizare preconizata, bazata pe satisfacerea cerintelor esentiale, aplicabile instalatiei in care produsul urmeaza a fi utilizat;
    4.2. autoritate competenta - Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala, institutie publica de interes national, cu personalitate juridica;
    4.3. autorizatie - act tehnic si juridic emis de autoritatea competenta, prin care se acorda permisiunea unei persoane juridice de a monta, a pune in functiune, a modifica, a repara si a exploata sisteme de repartizare a costurilor;
    4.4. exploatare - ansamblu de actiuni pentru citirea, supravegherea functionarii si intretinerea sistemelor de repartizare a costurilor, precum si pentru repartizarea, emiterea si transmiterea tabelelor centralizatoare cuprinzand consumurile individuale de energie termica in vederea desfasurarii in conditii sigure si economice a acesteia;
    4.5. montare - ansamblu de operatii si lucrari de instalare, incorporare, asamblare, aplicare, sigilare si etichetare a sistemelor de repartizare a costurilor in instalatiile interioare de utilizare a energiei termice din imobilele de tip condominiu;
    4.6. prestator - persoana juridica autorizata de autoritatea competenta, care monteaza sisteme de repartizare a costurilor si care isi asuma responsabilitatea corectitudinii alegerii, instalarii, functionarii si exploatarii acestora;
    4.7. produs - orice ansamblu de materiale, elemente, componente individuale sau alcatuind un set, realizat in scopul de a fi montat in instalatii, introdus pe piata in forma in care urmeaza a fi incorporat, aplicat sau instalat in constructii, prin operatii si lucrari de constructii;
    4.8. sistem de repartizare a costurilor - ansamblu format din mai multe repartitoare de costuri, de acelasi fel, instalat in spatiul cu destinatie de locuinta si/sau in spatiile comune din imobilele de tip condominiu, care functioneaza, in conformitate cu specificatiile fabricantului, impreuna cu armaturile aferente sau, dupa caz, cu un program de calcul specializat si sunt utilizate la repartizarea costurilor aferente consumurilor, determinate cu un mijloc de masurare legal;
    4.9. specificatie tehnica - document care stabileste caracteristicile unui produs, cum ar fi niveluri de calitate, performanta, securitate sau dimensiuni, inclusiv cerinte care se aplica produsului cu privire la denumirea sub care acesta este comercializat, terminologie, simboluri, incercari si metode de incercare, ambalare, marcare sau etichetare si proceduri pentru evaluarea conformitatii;
    4.10. suspendare - emiterea de catre Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala a unei decizii prin care unui prestator autorizat i se retrage, pentru o perioada determinata, dreptul de a desfasura activitatile pentru care a fost autorizat; Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala poate decide acordarea dreptului de continuare a activitatii pana la finalizarea unor lucrari, spre a nu afecta interesele consumatorilor;
    4.11. retragere - emitere de catre Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala a unei decizii prin care unui prestator autorizat i se retrage definitiv dreptul de a desfasura activitatile pentru care a fost autorizat; Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala poate decide acordarea dreptului de continuare a activitatii pana la finalizarea unor lucrari, spre a nu afecta interesele consumatorilor.

    CAP. 2
    Procedura de solicitare si eliberare a autorizatiilor

    SECTIUNEA 1
    Solicitarea eliberarii de autorizatii

    Art. 5
    (1) Pentru obtinerea unei autorizatii, solicitantul adreseaza autoritatii competente o cerere conform modelului prezentat in anexa nr. 1.
    (2) In toate cazurile, la inregistrarea cererii privind eliberarea unei autorizatii, solicitantul va prezenta dovada achitarii tarifului de analiza a documentelor care insotesc cererea.
    (3) Autoritatea competenta va restitui solicitantului cererea privind eliberarea unei autorizatii si documentatia aferenta, daca acesta nu prezinta dovada achitarii tarifului de analiza a documentatiei.
    Art. 6
    (1) La cererea de eliberare a autorizatiei de orice tip, persoanele juridice vor anexa:
    a) actul constitutiv al agentului economic solicitant, in copie;
    b) certificatul constatator, in original sau in copie legalizata, cu privire la inregistrarea si situatia agentului economic solicitant, eliberat de oficiul registrului comertului cu cel mult 10 zile inainte de data depunerii la autoritatea competenta;
    c) certificatul de atestare fiscala pentru persoane juridice, eliberat de Ministerul Finantelor Publice prin organul fiscal in a carui raza teritoriala acestea se afla in evidenta, in original sau in copie legalizata;
    d) copiile situatiilor financiare aferente anului financiar anterior (cu exceptia persoanelor juridice nou-infiintate);
    e) actele doveditoare privind achitarea taxelor si impozitelor la bugetul de stat si la cel local, precum si a contributiei pentru asigurarile sociale de stat, eliberate si vizate de catre organele abilitate cu cel mult 30 de zile inainte de data depunerii cererii de eliberare a autorizatiei;
    f) curriculum vitae pentru membrii echipei manageriale, care sa reflecte formarea lor manageriala si experienta in domeniu;
    g) scurta prezentare a societatii comerciale, din care sa reiasa experienta dobandita in domeniu din activitati similare cu cele pentru care se solicita autorizarea, desfasurate in tara sau in strainatate.
    (2) In cazul in care solicitantul autorizatiei este deja titular al unei autorizatii/licente eliberate de Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala, la cererea sa nu mai trebuie anexate documentele prevazute la alin. (1).
    Art. 7
    Pentru eliberarea autorizatiei de montare si exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru incalzire, pe langa documentele prevazute la art. 6, solicitantii prezinta si urmatoarele documente:
    a) agrement tehnic pentru robinetii termostatati utilizati, acordat in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 622/2004 privind stabilirea conditiilor de introducere pe piata a produselor pentru constructii;
    b) agrement tehnic pentru repartitoarele de costuri utilizate, acordat in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 622/2004;
    c) declaratie de conformitate pentru repartitoare de costuri, data de un laborator autorizat, din tara sau din tarile membre ale Uniunii Europene;
    d) declaratie pe propria raspundere privind detinerea unui software propriu sau a unei licente de software pentru repartizarea cheltuielilor de incalzire, adaptat pentru corpurile de incalzire din Romania;
    e) fise tehnice, instructiuni de montaj si de utilizare, pentru fiecare dintre tipurile de robineti termostatati ce se intentioneaza a se monta;
    f) fise tehnice, instructiuni de montaj si de utilizare, pentru fiecare dintre tipurile de repartitoare de costuri ce se intentioneaza a se monta;
    g) angajamentul producatorului/vanzatorului ca raspunde solidar de asigurarea exploatarii sistemelor de repartizare a costurilor pentru incalzire cu societatea comerciala care solicita autorizatia de montare a acestora;
    h) declaratie privind disponibilitatea solicitantului de a repartiza si de a transmite furnizorului de energie termica si tabelul centralizator cu consumurile individuale de energie termica pentru apa calda de consum de la asociatiile de proprietari/locatari care au optat pentru preluarea in facturare individuala;
    i) declaratie pe propria raspundere ca va respecta si va asigura conditiile impuse pentru montarea si exploatarea sistemelor de repartizare a costurilor pentru incalzire, conform modelului prezentat in anexa nr. 2;
    j) lista tuturor lucrarilor contractate, de montare si exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru incalzire, finalizate si in derulare, cu precizarea numarului de contracte incheiate si a tipurilor de repartitoare montate (cu exceptia persoanelor juridice nou-infiintate);
    k) organigrama valabila la data solicitarii autorizatiei, indicand departamentul responsabil cu desfasurarea activitatilor pentru care se solicita autorizatia;
    l) fisa cuprinzand structura personalului, pe specialitati, care atesta calificarea persoanelor implicate in activitatile pentru care se solicita autorizatia;
    m) lista cu toate utilajele si dotarile tehnice alocate pentru prestarea activitatilor pentru care se solicita autorizatia, cu precizarea, pentru fiecare tip, daca acestea se afla in proprietatea solicitantului sau sunt inchiriate; pentru utilajele si dotarile inchiriate se vor anexa contractele de inchiriere;
    n) copie a actului de certificare a sistemului de management al calitatii al solicitantului si producatorului sau o comunicare din partea organismului de certificare, cu prezentarea de dovezi obiective privind realizarea/implementarea acestuia, pentru persoanele juridice care livreaza, monteaza si exploateaza sisteme de repartizare a costurilor pentru incalzire;
    o) regulamentul de organizare si functionare sau manualul de asigurare a calitatii, pentru persoanele juridice care monteaza sisteme de repartizare a costurilor pentru incalzire, integral sau in extras, din care sa rezulte atributiile si responsabilitatile departamentelor angajate in desfasurarea activitatii pentru care se solicita autorizatia;
    p) copie a actului de abilitare, conform prevederilor legale, a unei persoane cu responsabilitati in domeniul protectiei si securitatii muncii;
    q) declaratie privind pretul de lista pentru vanzarea si montarea unui ansamblu format dintr-un repartitor de costuri si un robinet termostatic pe un corp de incalzire, precum si pretul de lista pentru exploatarea sistemului de repartizare a costurilor pentru incalzire intr-un imobil de tip condominiu.
    Art. 8
    Pentru eliberarea autorizatiei de montare si exploatare a contoarelor de apa calda utilizate ca repartitoare de costuri, pe langa documentele prevazute la art. 6, solicitantii prezinta si urmatoarele documente:
    a) autorizatie de montaj, acordata de Biroul Roman de Metrologie Legala;
    b) autorizatie de import sau de comercializare, acordata de Biroul Roman de Metrologie Legala;
    c) certificate de aprobare de model, inclusiv anexele si completarile, pentru fiecare dintre contoarele mentionate in autorizatia de montaj;
    d) declaratie de conformitate pentru contoarele de apa calda utilizate ca repartitoare de costuri, data de un laborator autorizat, din tara sau din tarile membre ale Uniunii Europene;
    e) fise tehnice complete pentru fiecare tip de contor de apa calda utilizat ca repartitor de costuri;
    f) angajamentul producatorului/vanzatorului ca raspunde solidar de asigurarea exploatarii sistemelor de repartizare a costurilor pentru apa calda de consum cu societatea comerciala care solicita autorizatia de montare a acestora;
    g) lista tuturor lucrarilor de montare si exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru apa calda de consum, contractate, finalizate si/sau in derulare, cu precizarea numarului contractelor si a tipurilor de repartitoare montate (cu exceptia persoanelor juridice nou-infiintate);
    h) organigrama valabila la data solicitarii autorizatiei, indicandu-se departamentul responsabil cu desfasurarea activitatilor pentru care se solicita autorizatia;
    i) fisa cuprinzand structura personalului, pe specialitati, care atesta calificarea persoanelor implicate in activitatile pentru care se solicita autorizatia;
    j) lista cu toate utilajele si dotarile tehnice alocate pentru prestarea activitatilor pentru care se solicita autorizatia, cu precizarea daca acestea se afla in proprietatea solicitantului sau sunt inchiriate; pentru utilajele si dotarile inchiriate se vor anexa contractele de inchiriere;
    k) declaratie pe propria raspundere ca vor respecta si vor asigura conditiile impuse pentru montarea si exploatarea sistemelor de repartizare a costurilor pentru apa calda de consum, conform modelului prezentat in anexa nr. 3;
    l) copie de pe actul de certificare a sistemului de management al calitatii al solicitantului si al producatorului sau o comunicare din partea organismului de certificare, cu prezentarea de dovezi obiective privind realizarea/implementarea acestuia, pentru persoanele juridice care livreaza, monteaza si exploateaza sisteme de repartizare a costurilor pentru apa calda de consum;
    m) regulamentul de organizare si functionare sau manualul de asigurare a calitatii, pentru persoanele juridice care monteaza sisteme de repartizare a costurilor pentru apa calda de consum, integral sau in extras, din care sa rezulte atributiile si responsabilitatile departamentelor angajate in desfasurarea activitatii pentru care se solicita autorizatia;
    n) copie de pe actul de abilitare, conform prevederilor legale, a unei persoane cu responsabilitati in domeniul protectiei si securitatii muncii;
    o) declaratie privind pretul din lista de vanzare si montare pentru fiecare tip de contor de apa calda utilizat ca repartitor de costuri, precum si tariful de exploatare a sistemului de repartizare a costurilor pentru apa calda de consum intr-un imobil de tip condominiu.
    Art. 9
    (1) Pentru autorizare, solicitantii transmit sau prezinta autoritatii competente documentele precizate la art. 6, 7 si 8, dupa caz.
    (2) Cererea de autorizare se inregistreaza intr-un registru, la sediul autoritatii competente.
    (3) Daca solicitantul are mai multe puncte de lucru care desfasoara activitati de montare si exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru incalzire si apa calda de consum, va solicita autorizarea fiecaruia dintre acestea.
    Art. 10
    O persoana juridica poate solicita si obtine autorizarea pentru mai multe categorii de activitati, daca indeplineste conditiile corespunzatoare tipurilor de autorizare solicitate si cu conditia achitarii tarifului corespunzator fiecarui tip de autorizatie. Cerintele similare trebuie indeplinite o singura data, la nivelul cerintei acoperitoare, inclusiv pentru punctele de lucru ale unui solicitant de autorizatie.

    SECTIUNEA a 2-a
    Analiza documentelor prezentate de solicitantul autorizatiei

    Art. 11
    (1) Autoritatea competenta analizeaza documentele anexate de solicitant la cererea depusa in vederea eliberarii autorizatiei si, daca este cazul, adreseaza solicitantului o adresa prin care i se aduc la cunostinta acestuia obligatiile privind transmiterea de completari sau de clarificari, cu referire la cererea si la documentele depuse, in termen de 30 de zile de la inregistrarea cererii.
    (2) Dupa caz, in functie de calitatea si de complexitatea informatiilor prezentate de solicitant, autoritatea competenta poate decide:
    a) convocarea, la sediul autoritatii competente, a reprezentantilor imputerniciti ai solicitantului, pentru a clarifica anumite aspecte care reies/nu reies din documentatiile puse la dispozitie;
    b) verificarea la fata locului a realitatii datelor inscrise in documentatia transmisa de solicitant; constatarile rezultate din aceste verificari se inscriu intr-un proces-verbal care se incheie intre reprezentantul autoritatii competente si reprezentantul imputernicit al solicitantului.
    (3) In cazul in care, in termen de 60 de zile de la data inregistrarii cererii privind eliberarea autorizatiei, solicitantul nu furnizeaza autoritatii competente toata documentatia corespunzatoare, inclusiv completarile solicitate pe parcurs, autoritatea competenta va inapoia documentatia aferenta, radiind solicitarea respectiva din procedura de autorizare.
    Art. 12
    (1) Poate fi exclusa dintr-o procedura de autorizare orice persoana juridica ce se afla in oricare dintre urmatoarele situatii:
    a) este in stare de faliment ori in reorganizare judiciara;
    b) face obiectul unei proceduri legale pentru declararea sa in una dintre situatiile prevazute la lit. a);
    c) nu si-a indeplinit obligatiile exigibile de plata a impozitelor si taxelor catre bugetul de stat, inclusiv cel local, precum si a contributiei pentru asigurarile sociale de stat;
    d) furnizeaza informatii false in documentele prezentate;
    e) a comis o grava greseala in materie profesionala sau nu si-a indeplinit obligatiile asumate printr-un alt contract cu specific similar, referitoare la incorectitudinea executarii montajului si la exploatarea sistemelor de repartizare a costurilor.
    (2) Impozitele si taxele pentru care s-au acordat inlesniri la plata (amanari, esalonari etc.) de catre organele competente nu se considera obligatii exigibile de plata, in masura in care s-au respectat conditiile impuse la acordarea inlesnirilor.
    Art. 13
    (1) Acordarea sau refuzul de a elibera autorizatia se bazeaza pe elementele rezultate din documentele transmise de solicitant, autoritatea competenta luand in considerare:
    a) caracterul complet al documentatiei prezentate;
    b) autenticitatea datelor continute de documentatia prezentata;
    c) existenta unui cadru tehnico-organizatoric care sa permita persoanei juridice desfasurarea activitatilor pentru care a solicitat autorizarea;
    d) asigurarea resurselor financiare necesare activitatilor pentru care s-a solicitat eliberarea autorizatiei;
    e) asigurarea personalului calificat, experienta profesionala si de conducere;
    f) asigurarea conditiilor de securitate/protectie pentru persoane, bunuri si mediu, in conformitate cu prevederile legale;
    g) eficienta economica a sistemelor de repartizare a costurilor pentru care s-a solicitat eliberarea autorizatiei, raportata la marimile si valorile de referinta practicate pe piata acestor servicii;
    h) modul in care activitatile similare practicate pana la data depunerii solicitarii au afectat persoane fizice sau juridice, beneficiare ale serviciilor prestate.
    (2) In toate cazurile, dupa analizarea documentatiei depuse de solicitant, autoritatea competenta intocmeste un raport care include propunerea justificata de a elibera/refuza acordarea autorizatiei respective.
    (3) Durata de valabilitate a autorizatiei este de un an de la data eliberarii acesteia. Cererea de prelungire a autorizatiei se depune la sediul autoritatii competente cu cel putin 30 de zile inainte de expirarea termenului de valabilitate al acesteia.
    (4) In cazul in care se propune eliberarea autorizatiei, autoritatea competenta asigura redactarea conditiilor de mentinere a autorizatiei, care constituie parte integranta a acesteia.
    (5) Autoritatea competenta pune la dispozitie solicitantului si oricarei persoane interesate textul conditiilor de mentinere a autorizatiei.
    (6) Conditiile de mentinere a autorizatiei se refera la urmatoarele aspecte, fara insa a fi limitate la acestea:
    a) activitatile care fac obiectul autorizatiei;
    b) durata de valabilitate a autorizatiei;
    c) obligatia titularului de autorizatie de a informa autoritatea competenta cu privire la modificarile interne survenite pe plan tehnic si organizatoric;
    d) obligatia titularului de autorizatie de a respecta reglementarile si legislatia in vigoare din domeniul activitatilor pentru care a solicitat autorizarea;
    e) obligatia titularului de autorizatie de a notifica in prealabil clientilor sai ca pentru preluarea in facturare individuala a proprietarilor de apartamente este obligatorie montarea repartitoarelor de costuri in toate apartamentele racordate la sistemul centralizat de alimentare cu energie termica din condominiul respectiv, inclusiv montarea de repartitoare de costuri pentru apa calda in toate locurile de consum din spatiile comune;
    f) obligatia titularului de autorizatie de a notifica in prealabil clientilor sai ca este obligatorie executarea echilibrarii hidraulice, daca s-au adus modificari ale instalatiilor interioare de incalzire in condominiul respectiv;
    g) interdictii, restrictii si sarcini pentru titularul de autorizatie, in scopul mentinerii unui mediu concurential normal in domeniu, evitarii dezechilibrelor pe piata si a practicilor anticoncurentiale;
    h) obligatia titularului de autorizatie de a notifica anticipat clientilor sai si autoritatii competente, in modul stabilit de autoritatea competenta, intentia de a inceta desfasurarea activitatii care face obiectul autorizatiei;
    i) interdictia de a efectua lucrari de montare si/sau de exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor fara contract legal incheiat cu asociatia de proprietari/locatari;
    j) interdictia de a efectua lucrari de montare si/sau de exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor fara obtinerea avizelor si acordurilor legale;
    k) interdictia de a executa manevre sau de a interveni in reteaua furnizorului de energie termica fara aprobarea acestuia;
    l) obligatia titularului de autorizatie de a prezenta autoritatii competente rapoarte tehnice si financiare privind activitatea care face obiectul autorizatiei;
    m) obligatia titularului de autorizatie de a comunica autoritatii competente, in maximum 48 de ore de la perfectarea contractelor pentru montarea si exploatarea sistemelor de repartizare a costurilor pentru incalzire, numarul contractelor si datele de identificare a asociatiilor de proprietari/locatari cu care s-au incheiat aceste contracte;
    n) obligatia titularului de autorizatie de a comunica lunar autoritatii competente numarul total de contracte individuale incheiate in luna anterioara pentru montarea contoarelor de apa calda utilizate ca repartitoare de costuri;
    o) recomandarea adresata titularului de autorizatie de a constitui si a mentine garantii financiare care sa permita desfasurarea fara intrerupere a activitatilor pentru care se elibereaza autorizatia;
    p) obligatia titularului de autorizatie de a pune la dispozitie autoritatii competente datele necesare desfasurarii in bune conditii a activitatii de control exercitate de aceasta;
    q) obligatia titularului de autorizatie de a instiinta in prealabil autoritatea competenta cu privire la intentia de a participa la licitatii organizate pentru montarea si exploatarea sistemelor de repartizare a costurilor;
    r) conditii privind modificarea, suspendarea si retragerea autorizatiei;
    s) conditii in care autoritatea competenta este indreptatita sa aplice sanctiuni titularului de autorizatie.
    Art. 14
    (1) Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala privind eliberarea sau refuzul de acordare a autorizatiei se comunica in scris solicitantului acesteia si se face public pe site-ul autoritatii competente.
    (2) Ordinul poate fi atacat in contencios administrativ, de catre solicitant, in termen de 30 de zile de la data comunicarii privind eliberarea sau refuzul de acordare a autorizatiei.

    CAP. 3
    Conditiile in care se modifica autorizatiile

    Art. 15
    (1) La cererea unui prestator sau din oficiu, autoritatea competenta poate decide modificarea autorizatiilor in urmatoarele situatii:
    a) modificari ale statutului referitoare la capitalul social, patrimoniul, divizarea, fuziunea, transformarea sau la obiectul de activitate;
    b) schimbarea sediului;
    c) modificari privind capacitatea tehnica sau extinderea domeniului de activitate.
    (2) Situatiile prevazute la alin. (1) sunt notificate autoritatii competente de catre prestator, in termen de 10 zile de la aparitia lor, in anexa la cererea prin care se solicita modificarea documentului de autorizare. Pentru astfel de situatii autoritatea competenta urmeaza sa elibereze solicitantilor noi documente de autorizare.

    CAP. 4
    Procedura de suspendare si retragere a autorizatiilor

    Art. 16
    In cazul nerespectarii conditiilor de mentinere a autorizatiei sau al incalcarii de catre titularul de autorizatie a altor reglementari emise de autoritatea competenta ori a unor obligatii legale, autoritatea competenta procedeaza astfel:
    a) suspenda autorizatia si acorda un termen de conformare de maximum 3 luni titularului autorizatiei respective, in cazul in care situatia creata se poate remedia;
    b) retrage autorizatia, daca situatia creata este iremediabila.
    Art. 17
    (1) In situatiile specificate la art. 16, precum si la sesizarea din oficiu a autoritatii competente, de catre terti sau de catre insusi titularul autorizatiei, autoritatea competenta mai poate suspenda autorizatia in cazurile in care titularul acesteia:
    a) nu notifica autoritatii competente, in termen de 30 de zile, modificarea conditiilor avute in vedere la autorizare;
    b) modifica numarul si calificarea personalului, astfel incat nu mai sunt respectate conditiile minimale pentru tipul de autorizare obtinut;
    c) aduce modificari de patrimoniu care afecteaza desfasurarea activitatilor pentru care este autorizat;
    d) nu respecta obligatiile contractuale fata de beneficiar privind termenele si calitatea serviciului;
    e) se afla in situatia de incepere a procedurii de reorganizare judiciara sau de faliment.
    (2) Titularul autorizatiei este obligat sa notifice autoritatii competente situatia mentionata la alin. (1) lit. e), in termen de 8 zile de la ramanerea definitiva a hotararii judecatoresti.
    Art. 18
    (1) Autoritatea competenta poate retrage autorizatia si in urmatoarele cazuri:
    a) la doua suspendari ale autorizatiei;
    b) neexecutarea unor masuri de conformare dispuse de autoritatea competenta;
    c) vanzarea societatii comerciale care desfasoara activitatile pentru care s-a facut autorizarea;
    d) decaderea din drepturi, incapacitatea de plata sau falimentul titularului autorizatiei.
    (2) Titularul autorizatiei este obligat sa notifice autoritatii competente situatia mentionata la alin. (1) lit. d), in termen de 8 zile de la ramanerea definitiva a unei hotarari judecatoresti, inregistrarea la oficiul registrului comertului, autentificarea la notariat, rezilierea de contracte si altele.
    Art. 19
    In cazul retragerii autorizatiei, pentru a asigura continuitatea desfasurarii activitatilor de interes public care fac obiectul unei autorizatii, autoritatea competenta il obliga pe titularul autorizatiei sa indeplineasca in continuare activitatile care fac obiectul unui contract in derulare pana la finalizarea acestuia sau cel putin pana la sfarsitul sezonului rece, in cazul activitatii de exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor de incalzire.

    CAP. 5
    Controlul activitatii titularilor de autorizatii

    Art. 20
    Autoritatea competenta supravegheaza activitatea prestatorilor si efectueaza controale in conformitate cu prevederile Ordinului presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala nr. 147/2003 pentru aprobarea Regulamentului de constatare, notificare si sanctionare a abaterilor de la reglementarile emise in domeniul de activitate al Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala. In acest scop autoritatea competenta:
    a) analizeaza sesizarile si reclamatiile facute de clienti, de autoritatile administratiei publice locale si centrale, de terte persoane interesate;
    b) analizeaza indeplinirea masurilor de conformare;
    c) analizeaza rapoartele de activitate transmise de titularii de autorizatii;
    d) controleaza, atunci cand considera oportun, documentele, lucrarile efectuate sau in curs de derulare, modul de respectare a conditiilor de mentinere a autorizatiei.
    Art. 21
    In exercitarea atributiilor de control, reprezentantii autorizati ai autoritatii competente au dreptul de acces pe teritoriul si la documentele persoanelor juridice autorizate. Titularul de autorizatie controlat va acorda autoritatii competente orice asistenta necesara pe parcursul efectuarii controlului.

    CAP. 6
    Tarife pentru eliberarea/modificarea de autorizatii

    Art. 22
    (1) De la data intrarii in vigoare a prezentelor norme, pentru eliberarea de autorizatii autoritatea competenta percepe urmatoarele tarife:
    a) 400.000 lei pentru analizarea documentatiei depuse pentru fiecare tip de autorizatie;
    b) 3.000.000 lei pentru eliberarea autorizatiei de montare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru incalzire;
    c) 3.000.000 lei pentru eliberarea autorizatiei de exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru incalzire;
    d) 3.000.000 lei pentru eliberarea autorizatiei de montare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru apa calda de consum;
    e) 3.000.000 lei pentru eliberarea autorizatiei de exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru apa calda de consum;
    f) 1.500.000 lei pentru modificarea oricarui tip de autorizatie;
    g) 6.000.000 lei pentru ridicarea unei suspendari de autorizatie.
    (2) Plata tarifului de eliberare a autorizatiei se va face in maximum 30 de zile de la data la care solicitantul a fost instiintat ca i se va acorda autorizatia. In caz contrar, solicitantul va pierde dreptul de primire a autorizatiei.
    (3) Aceste tarife se actualizeaza anual prin ordin al presedintelui autoritatii competente.
    Art. 23
    (1) Titularii de autorizatii platesc autoritatii competente un tarif anual de mentinere a autorizatiei egal cu valoarea tarifului pentru eliberarea de autorizatii.
    (2) Tariful anual de mentinere a autorizatiei, perceput de autoritatea competenta de la fiecare titular de autorizatie, se varsa in contul Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala cod IBAN: RO73 TREZ 7005 025X XX00 0275, deschis la Directia de Trezorerie si Contabilitate Publica a Municipiului Bucuresti.
    (3) Tariful anual de mentinere a autorizatiei se datoreaza incepand cu data de 1 a lunii urmatoare celei in care s-a eliberat autorizatia. Plata tarifului anual de mentinere a autorizatiei se va efectua in transe trimestriale egale, avand ca termen limita data de 20 a primei luni din trimestrul curent, pentru trimestrul precedent.
    (4) Intarzierea in achitarea sumelor datorate atrage dobanzi si penalitati de intarziere similare celor prevazute pentru creantele bugetare.
    Art. 24
    (1) Tarifele pentru eliberarea de autorizatii si cele pentru mentinerea autorizatiilor vor fi facute venit la bugetul Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala.
    (2) Tarifele mentionate la art. 22 si 23 nu sunt aferente unor operatiuni care intra in sfera de aplicare a taxei pe valoarea adaugata si prin urmare nu includ taxa pe valoarea adaugata.

    CAP. 7
    Dispozitii finale

    Art. 25
    Drepturile si obligatiile conferite titularilor prin autorizatiile acordate nu pot fi transferate, in intregime sau in parte. Orice transfer efectuat este nul de drept si constituie o incalcare a prevederilor autorizatiei.
    Art. 26
    De la data intrarii in vigoare a prezentelor norme, toate agreerile acordate societatilor comerciale care monteaza si exploateaza sisteme de repartizare a costurilor pentru incalzire si apa calda de consum de catre autoritatile administratiei publice locale sau de furnizorii de energie termica isi inceteaza valabilitatea, Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala fiind singura institutie abilitata pentru eliberarea de autorizatii in acest domeniu de activitate.
    Art. 27
    Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezentele norme.

    ANEXA 1
    la norme

                                   CERERE
                              pentru autorizare

    Domnule Presedinte,

    Subsemnatul ......................................................., in
                            (numele si prenumele)
calitate de ..................................................................,
                         (director general/administrator unic)
la Societatea Comerciala ......................................., avand forma
                             (denumirea societatii comerciale)
juridica de ...................................., cu sediul in
                        (S.R.L./S.A./N.C.)
localitatea .............................., str. ..................... nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., sectorul/judetul ................., nr. telefon ................., nr. fax ...................., inmatriculata la registrul comertului cu nr. ..................................., cod unic de inregistrare ..................................., cont deschis la banca ................................., sucursala ......................, solicit eliberarea/modificarea unei autorizatii de:
    1. montare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru incalzire;
    2. exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru incalzire;
    3. montare a contoarelor de apa calda utilizate ca repartitoare de costuri;
    4. exploatare a contoarelor de apa calda utilizate ca repartitoare de costuri, pentru societate;
    sau
pentru punctul de lucru din localitatea .............................., str. .......................... nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., sectorul/judetul ...................., nr. telefon .................., nr. fax ...................... .

    Cererea este insotita de documentele specifice, a caror lista este anexata la prezenta.

    Data ................                         Semnatura si stampila,

    NOTA:
    La pct. 1, 2, 3 si 4 se completeaza numai randul care urmeaza uneia dintre aceste cifre, potrivit situatiei.

    ANEXA 2
    la norme

                                 DECLARATIE

    Subsemnatul ......................................................., in
                            (numele si prenumele)
calitate de ..................................................................,
                         (director general/administrator unic)
la Societatea Comerciala ......................................., avand forma
                             (denumirea societatii comerciale)
juridica de ...................................., cu sediul in
                       (S.R.L./S.A./N.C.)
localitatea ............................., str. ...................... nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., sectorul/judetul ................., nr. telefon ..................., nr. fax ..................., inmatriculata la registrul comertului cu nr. ..................................., cod unic de inregistrare ..................................., cont deschis la banca .............................., sucursala ..................., declar pe propria raspundere ca societatea comerciala va respecta si va asigura urmatoarele conditii impuse pentru montarea si exploatarea sistemelor de repartizare a costurilor pentru incalzire:
    a) detinerea unui software propriu sau a unei licente de software pentru repartizarea cheltuielilor de incalzire, adaptat pentru corpurile de incalzire din Romania;
    b) asigurarea intocmirii fiselor de consum pentru fiecare spatiu cu destinatie de locuinta, precum si pentru intregul imobil de tip condominiu;
    c) va conveni, de comun acord cu furnizorii de energie termica, aplicatia software si modul de transmitere in format electronic a tabelului centralizator cu repartizarea consumurilor individuale de energie termica pentru incalzire de la asociatiile de proprietari/locatari care au optat pentru preluarea in facturare individuala;
    d) asigurarea exploatarii sistemelor de repartizare a costurilor pentru incalzire, pe toata durata de viata a acestora; durata de viata este de minimum 10 ani;
    e) acordarea de certificate de garantie pentru robinete termostatate si repartitoare de costuri o perioada de minimum 3 ani;
    f) acordarea de certificate de garantie pentru montaj o perioada de minimum 3 ani;
    g) asigurarea postgarantiei pe toata durata de viata a sistemelor de repartizare a costurilor, in ceea ce priveste efectuarea lucrarilor de intretinere, service, inlocuirea bateriilor si aplicarea sigiliilor;
    h) responsabilitatea corectitudinii alegerii repartitoarelor de costuri in conformitate cu domeniul de utilizare prevazut in standardele SRN-834 si SRN-835, precum si a corectitudinii montajului in conformitate cu specificatiile producatorului;
    i) montarea sistemelor de repartizare a costurilor pentru incalzire doar in imobilele de tip condominiu in care se asigura instalarea acestora pe toate corpurile de incalzire, pentru un minimum de 80% din apartamentele racordate la sistemul centralizat de alimentare cu energie termica din condominiul respectiv;
    j) oferta economica transmisa asociatiilor de proprietari/locatari va contine costurile efectuarii echilibrarii hidraulice, costurile de achizitionare si de montare a setului format dintr-un robinet termostat si un repartitor de costuri pentru un corp de incalzire, costurile defalcate pentru citirea, respectiv repartizarea consumurilor individuale de energie termica pentru incalzire;
    k) nu va executa lucrari de montare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru incalzire fara efectuarea echilibrarii hidraulice in imobilele de tip condominiu unde s-au efectuat modificari ale instalatiilor interioare de incalzire din acesta fata de proiectul initial.

    Data: .............            ..........................................
                                    (numele, prenumele in clar si semnatura)

                          Loc pentru stampila

    ANEXA 3
    la norme

                               DECLARATIE

    Subsemnatul ......................................................., in
                            (numele si prenumele)
calitate de ..................................................................,
                         (director general/administrator unic)
la Societatea Comerciala ......................................., avand forma
                             (denumirea societatii comerciale)
juridica de ...................................., cu sediul in
                        (S.R.L./S.A./N.C.)
localitatea ............................., str. ...................... nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., sectorul/judetul ......................, nr. telefon ..................., nr. fax ...................., inmatriculata la registrul comertului cu nr. .........................., cod unic de inregistrare .........................., cont deschis la banca ............................, sucursala ......................, declar pe propria raspundere ca societatea comerciala va respecta si va asigura urmatoarele conditii impuse pentru montarea si exploatarea sistemelor de repartizare a costurilor pentru apa calda de consum:
    a) respectarea specificatiilor producatorului referitoare la corectitudinea montajului;
    b) asigurarea postgarantiei pe toata durata de viata a sistemelor de repartizare a costurilor, in ceea ce priveste efectuarea lucrarilor de verificare metrologica periodica, intretinere, service si aplicarea sigiliilor;
    c) asigurarea intocmirii fiselor de consum pentru fiecare spatiu cu destinatie de locuinta, precum si pentru intregul imobil de tip condominiu;
    d) convenirea, de comun acord cu furnizorii de energie termica, a aplicatiei software si a modului de transmitere in format electronic a tabelului centralizator cu repartizarea consumurilor individuale de energie termica pentru apa calda de consum de la asociatiile de proprietari/locatari care au optat pentru preluarea in facturare individuala;
    e) exploatarea sistemelor de repartizare a costurilor pentru apa calda de consum pe toata durata de viata a acestora;
    f) nu va monta sisteme de repartizare a costurilor pentru apa calda de consum in imobilele de tip condominiu decat daca se asigura instalarea acestora in toate locurile de consum, pentru un minimum de 80% din apartamentele racordate la sistemul centralizat de alimentare cu energie termica din condominiul respectiv;
    g) oferta economica transmisa asociatiilor de proprietari/locatari va contine costurile de montare a filtrelor de impuritati pe coloanele de distributie a apei calde din condominiu, costurile de achizitionare si montare a unui contor de apa calda utilizat ca repartitor de costuri, costurile de achizitie si montare a repartitoarelor de costuri instalate in locurile de consum din spatiile comune, costurile defalcate pentru citirea, respectiv repartizarea consumurilor individuale de energie termica pentru apa calda de consum din condominiul respectiv;
    h) declaratie pe propria raspundere ca la montarea contoarelor de apa calda utilizate ca repartitoare de costuri va asigura marcarea/aplicarea literelor RC pe fiecare aparat;
    i) acordarea de certificate de garantie pentru contoarele de apa calda utilizate ca repartitoare de costuri pe o perioada de minimum 3 ani;
    j) acordarea de certificate de garantie pentru montaj pe o perioada de minimum 3 ani.

    Data: .............            ..........................................
                                    (numele, prenumele in clar si semnatura)

                         Loc pentru stampila



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 259/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 259 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 259/2004
Ordin 337 2015
Ordin 202 2014
Ordin 171 2014
Ordin 236 2013
Ordin 367 2011
privind modificarea tarifelor de acordare şi menţinere a licenţelor/autorizaţiilor şi a modelului de licenţă/autorizaţie eliberate în domeniul serviciilor comunitare de utilităţi publice
Ordin 132 2009
privind modificarea unui tarif cuprins în anexa nr. 8 la Regulamentul privind acordarea licentelor în domeniul serviciilor comunitare de utilitati publice, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 745/2007, si a unor prevederi cuprinse în Normele privind autorizarea în domeniul montarii si exploatarii sistemelor de repartizare a costurilor pentru încalzire si apa calda de consum în imobile de tip condominiu, aprobate prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala nr. 259/2004
Ordin 376 2008
pentru modificarea Normelor privind autorizarea in domeniul montarii si exploatarii sistemelor de repartizare a costurilor pentru incalzire si apa calda de consum in imobile de tip condominiu, aprobate prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunal? nr. 259/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu