ORDIN Nr. 268
din 15 februarie 2007
privind aprobarea Normelor
de organizare si desfasurare a concursurilor pentru ocuparea functiei de
manager, persoana fizica, la spitalele publice din reteaua sanitara a
Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului
ACT EMIS DE: MINISTERUL
TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 139 din 26 februarie 2007
In conformitate cu prevederile art. 179 alin. (2) din
Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările ulterioare,
având în vedere Avizul favorabil al Ministerului Sănătăţii Publice nr. VIIId/E.N. 931 din 1 februarie 2007,
în temeiul prevederilor art. 5 alin. (4) din Hotărârea
Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor,
Construcţiilor şi Turismului, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul transporturilor, construcţiilor şi
turismului emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Normele de organizare şi
desfăşurare a concursurilor pentru ocuparea funcţiei de manager, persoană
fizică, la spitalele publice din reţeaua sanitară a Ministerului
Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, prevăzute în anexa care face
parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Direcţia generală resurse umane şi Direcţia
securitate medico-socială şi sănătate vor duce la
îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se va publica în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul transporturilor, construcţiilor şi
turismului,
Radu Mircea Berceanu
ANEXA
NORME
de organizare şi desfăşurare a concursurilor pentru
ocuparea funcţiei de manager, persoană fizică, la spitalele publice din reţeaua sanitară a Ministerului
Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Prezentele norme reglementează
selecţionarea managerului, persoană fizică, care conduce un spital public din
reţeaua sanitară a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
(2) Managerul este selecţionat prin concurs de o
comisie numită prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi
turismului.
(3) Concursul de selecţie a managerului de spital
public se organizează de către Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi
Turismului pentru toate spitalele din subordine.
Art. 2. - (1) Concursul de selecţie cuprinde:
a) studierea dosarului de candidat - etapa
eliminatorie;
b) concursul propriu-zis.
(2) In cadrul concursului propriu-zis candidaţii
susţin următoarele probe de evaluare:
a) test-grilă de verificare a cunoştinţelor -
eliminatoriu;
b) susţinerea proiectului de
management;
c) interviu de selecţie.
(3) Concursul de selecţie se finalizează, pentru
fiecare post scos la concurs, cu ierarhizarea candidaţilor în ordinea
descrescătoare a mediilor finale obţinute în urma concursului şi cu
nominalizarea candidatului admis pe postul pentru care
a concurat.
(4) Pentru a fi declaraţi „Admis", candidaţii
trebuie să obţină media finală cel puţin 8,00, iar la fiecare probă de
evaluare, minimum nota 7,00.
Art. 3. - (1) Numirea în funcţia de manager al
spitalului public se face prin ordin al ministrului transporturilor,
construcţiilor şi turismului.
(2) Managerul încadrat în condiţiile alin. (1) încheie
contract de management cu Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi
Turismului pe o perioadă de 3 ani. Contractul de management poate fi prelungit
sau poate înceta înainte de termen, în urma evaluării anuale efectuate pe baza
indicatorilor de performanţă stabiliţi prin ordin al ministrului transporturilor,
construcţiilor şi turismului.
Art. 4. - (1) In vederea organizării
şi desfăşurării concursului, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi
Turismului publică în ziarul „Viaţa medicală" anunţul de concurs, cu cel
puţin 30 de zile înainte de data începerii concursului de selecţie.
(2) Anunţul de concurs cuprinde:
a) posturile scoase la concurs;
b) locul şi perioada de desfăşurare a concursului de
selecţie;
c) criteriile de selecţie;
d) locul şi perioada de înscriere;
e) conţinutul dosarului de înscriere;
f) cuantumul sumei de participare la concurs.
(3) Temele-cadru pentru
proiectul de management şi bibliografia de concurs sunt stabilite de Şcoala
Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar, conform protocolului de
colaborare încheiat cu Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi
Turismului. După ce sunt avizate de preşedintele comisiei de concurs,
temele-cadru şi bibliografia sunt publicate cu cel puţin 30 de zile înainte de
data începerii concursului pe site-urile Şcolii Naţionale de Sănătate Publică
şi Management Sanitar: www.snspms.ro, www.drg.ro şi www.incds.ro.
CAPITOLUL II
Organizarea concursului de selecţie
Art. 5. - (1) Pentru organizarea şi desfăşurarea
concursului de selecţie se constituie comisia de concurs la nivelul
Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
(2) Comisia de concurs are următoarea componenţă:
a) preşedinte:
- secretarul general din Ministerul Transporturilor,
Construcţiilor şi Turismului;
b) membri:
- 3 reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor,
Construcţiilor şi Turismului;
- un reprezentant al Şcolii Naţionale de Sănătate
Publică şi Management Sanitar;
- un cadru didactic (profesor sau conferenţiar) de la
Catedra de sănătate publică şi management a Universităţii de Medicină şi
Farmacie „Carol Davila" Bucureşti;
- un cadru didactic (profesor sau conferenţiar) în
specialitatea management din cadrul Facultăţii de Management a Academiei de
Studii Economice Bucureşti;
c) secretariat: una-două
persoane din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
(3) Cadrele didactice din componenţa comisiei de
concurs sunt propuse de rectorii instituţiilor de învăţământ superior, la
solicitarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
(4) După constituire, până la finalizarea concursului
de selecţie şi soluţionarea contestaţiilor, comisia de concurs îşi desfăşoară
activitatea în cadrul unei încăperi destinate special, dotată cu mijloace
birotice şi de securitate a informaţiilor, asigurată de Ministerul
Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
Art. 6. - Nu pot face parte din comisia de concurs şi
din comisia de soluţionare a contestaţiilor cei care declară sau despre care
există informaţii certe că au rude ori afini până la gradul al IV-lea inclusiv
în rândul candidaţilor.
Art. 7. - (1) Preşedintele comisiei de concurs poartă
întreaga răspundere pentru buna organizare şi desfăşurare a concursului,
asigurarea legalităţii în ceea ce priveşte evaluarea candidaţilor, asigurarea
şanselor egale pentru aceştia, securitatea conţinutului probelor de evaluare şi
a documentelor elaborate de comisie şi candidaţi în vederea evaluării şi
ierarhizării acestora.
(2) Preşedintele comisiei de concurs stabileşte:
a) cu cel puţin 45 de zile
înainte de data începerii concursului, componenţa nominală a comisiei de
concurs, în baza nominalizărilor făcute de rectorii instituţiilor de învăţământ
superior, pe care le supune aprobării ministrului transporturilor, construcţiilor
şi turismului;
b) atribuţiile membrilor comisiei de concurs, astfel
încât să se asigure răspunderea personală a fiecăruia;
c) componenţa nominală a comisiei de soluţionare a
contestaţiilor, pe care o supune aprobării ministrului transporturilor, construcţiilor
şi turismului, cu cel puţin 10 zile înainte de data începerii concursului.
Art. 8. - Atribuţiile comisiei de concurs sunt:
a) elaborarea anunţului de concurs şi publicarea
acestuia;
b) avizarea temelor pentru proiectul de management şi
a bibliografiei de concurs stabilite de Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi
Management Sanitar şi dispunerea publicării lor pe internet;
c) elaborarea variantelor de întrebări pentru testul
de verificare a cunoştinţelor;
d) preluarea şi studierea dosarelor de înscriere ale
candidaţilor;
e) luarea în evidenţă a candidaţilor al căror dosar a
fost declarat „Admis";
f) instruirea candidaţilor înainte de începerea
probelor de evaluare privind regulile ce trebuie respectate pe timpul
desfăşurării concursului;
g) organizarea şi
desfăşurarea probelor de evaluare;
h) elaborarea documentelor necesare pentru derularea operativă a probelor de evaluare şi
pentru finalizarea concursului;
i) înaintarea contestaţiilor depuse la secretariatul
comisiei de concurs către comisia de soluţionare a contestaţiilor.
Art. 9. - (1) Comisia de soluţionare a contestaţiilor
se constituie la nivelul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi
Turismului şi este formată din preşedinte şi alţi 2 membri ai comisiei,
personal de specialitate.
(2) Atribuţiile preşedintelui comisiei de soluţionare
a contestaţiilor sunt:
a) pregătirea comisiei;
b) înregistrarea contestaţiilor primite de la comisia
de concurs;
c) repartizarea sarcinilor ce revin fiecărui membru
al comisiei;
d) comunicarea deciziei de
soluţionare a contestaţiilor.
(3) Comisia soluţionează contestaţiile cu privire la
respingerea dosarelor, la rezultatul testului-grilă şi la rezultatul final al
concursului. Deciziile comisiei de soluţionare a contestaţiilor sunt definitive.
CAPITOLUL III
Inscrierea
candidaţilor
Art. 10. - La concursul de selecţie se pot înscrie
candidaţii care îndeplinesc, cumulativ, următoarele criterii:
a) sunt absolvenţi de învăţământ universitar de lungă
durată, cu diplomă de licenţă;
b) sunt absolvenţi ai
cursului de perfecţionare în management sanitar, stabilit prin ordin al
ministrului sănătăţii publice;
c) au cel puţin 2 ani vechime în posturi cu studii
universitare de lungă durată;
d) nu sunt condamnaţi penal sau în curs de urmărire
penală;
e) sunt apţi din punct de vedere medical (fizic şi
neuropsihic);
f) au achitat suma de participare la concurs.
Art. 11. - Dosarul de înscriere trebuie să conţină
următoarele documente:
a) cererea de înscriere;
b) copia legalizată a actului de identitate;
c) copia legalizată a diplomei de licenţă;
d) copia legalizată a certificatului de absolvire a
cursului de perfecţionare în management spitalicesc;
e) curriculum vitae;
f) copii ale diplomelor de studii şi alte acte ce
atestă efectuarea unor specializări, competenţe/atestate etc. în domeniul
managementului sanitar;
g) adeverinţa care atestă vechimea în posturi cu
studii universitare de lungă durată sau copie de pe carnetul de muncă,
certificată „în conformitate cu originalul" de către conducerea unităţii;
h) cazierul judiciar;
i) adeverinţă din care rezultă că este apt medical;
j) declaraţie pe propria răspundere privind colaborarea
cu Securitatea înainte de anul 1989;
k) copie legalizată a actelor (certificat de căsătorie
etc.) prin care şi-a schimbat numele, după caz;
l) proiectul de management realizat de candidat;
m) chitanţa de plată a sumei de participare la concurs.
Art. 12. - (1) Dosarele de înscriere se depun la
secretariatul comisiei de concurs până la termenul stabilit pentru finalizarea înscrierilor, care nu poate fi mai târziu de 5 zile înainte de
începerea concursului.
(2) Comisia de concurs, în termen de 3 zile de la data
finalizării înscrierilor, studiază dosarele depuse şi stabileşte pentru fiecare
rezultatul, prin înscrierea menţiunii „Admis" sau „Respins".
(3) Rezultatul studierii dosarelor de înscriere se
afişează la sediul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
(4) Candidaţii au dreptul să conteste rezultatul
studierii dosarelor, în termen de 24 de ore de la data afişării, la comisia de
soluţionare a contestaţiilor. Contestaţia se rezolvă în timp de 24 de ore de la data depunerii, de către comisia
de soluţionare a contestaţiilor.
(5) Concursul de selecţie este continuat numai de
candidaţii al căror dosar a fost declarat „Admis".
(6) Candidaţii al căror dosar a fost declarat
„Respins" au dreptul să solicite Şcolii Naţionale de Sănătate Publică şi
Management Sanitar returnarea a 75% din suma de participare la concurs, în
termen de 30 de zile de la data la care au fost declaraţi „Respins".
CAPITOLUL IV
Desfăşurarea concursului propriu-zis
Art. 13. - (1) Testul-grilă de verificare a
cunoştinţelor se elaborează de un colectiv de specialitate din cadrul comisiei
de concurs, stabilit de preşedintele acesteia.
(2) Testul-grilă are caracter eliminatoriu şi se
desfăşoară pe durata a două ore.
(3) Testul-grilă conţine 50 de întrebări, dintre care
40% din domeniul legislaţiei specifice activităţii spitalului public şi 60% din
domeniul managementului sanitar.
(4) Fiecare întrebare are 4 variante de răspuns (a,
b, c, d), din care:
a) 40% din totalul întrebărilor au un singur răspuns
corect din 4 şi se notează fiecare răspuns corect cu 0,2 puncte;
b) 60% din totalul întrebărilor au două răspunsuri
corecte din 4 şi se notează fiecare răspuns corect cu 0,1 puncte.
Art. 14. - (1) Colectivul stabilit de preşedintele
comisiei de concurs pentru elaborarea testului-grilă se întruneşte cu cel mult
12 ore înaintea susţinerii probei, în spaţiul special destinat să asigure
secretizarea activităţii şi condiţii optime de lucru.
(2) La stabilirea testului-grilă se folosesc şi
variantele de întrebări elaborate de membrii comisiei de concurs.
(3) Testul-grilă elaborat se transmite cu două ore
înainte de începerea probei preşedintelui comisiei.
(4) Grila de corectare a testului se transmite
comisiei după finalizarea probei.
(5) Testul-grilă primit se multiplică, în prezenţa
preşedintelui comisiei de concurs, într-un număr de exemplare mai mare cu 3 faţă
de numărul candidaţilor înscrişi în concurs. După multiplicare, testele-grilă
se introduc în plicuri, câte unul pentru fiecare sală de concurs, şi se
sigilează. Fiecare plic va conţine o rezervă de 3 faţă de numărul candidaţilor
din sala respectivă.
(6) Persoanele care au
participat la multiplicarea şi sigilarea plicurilor cu testele-grilă,
indiferent de funcţia pe care o au, pot să părăsească spaţiile în care s-au
desfăşurat aceste activităţi după 30 de minute de la ora fixată pentru
deschiderea plicurilor cu teste şi difuzarea lor candidaţilor.
Art. 15. - Exigenţe cu privire la elaborarea
întrebărilor:
a) conţinutul să fie clar exprimat, să fie exclusă
orice ambiguitate sau capcană;
b) formularea să fie în strictă concordanţă cu
bibliografia stabilită pentru concurs;
c) gradul de complexitate al întrebărilor să fie de
nivel mediu;
d) să acopere o arie cât mai extinsă a bibliografiei
de concurs;
e) să poată fi rezolvate în timpul stabilit.
Art. 16. - (1) Pentru fiecare sală de concurs în care
se desfăşoară proba de test-grilă, preşedintele comisiei de concurs stabileşte,
prin tragere la sorţi, cu două ore înainte de începerea probei, din rândul
personalului pus la dispoziţie
de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, responsabilul de
sală.
(2) Responsabilul de sală are următoarele atribuţii:
a) verifică sala de concurs, îndepărtând toate
materialele care îi pot influenţa pe candidaţi în rezolvarea testului-grilă;
b) afişează la intrare
tabelul nominal cu candidaţii, în ordine alfabetică, repartizaţi să susţină
proba de evaluare în sala respectivă;
c) stabileşte locul fiecărui candidat, în funcţie de
numărul curent din tabelul nominal;
d) verifică prezenţa şi identitatea candidaţilor şi o
consemnează în documentele de evidenţă;
e) distribuie candidaţilor, la ora stabilită pentru
începerea probei, câte un test-grilă;
f) precizează şi verifică modul de identificare a
fiecărei lucrări şi ia măsuri de secretizare a acestora, aplicând pe fiecare
test, până la finalizarea probei, ştampila specială de concurs sau cea
stabilită de preşedintele comisiei de concurs;
g) verifică existenţa unor semne distinctive pe teste,
luând măsuri de anulare a celor descoperite cu asemenea semne înscriind pe
lucrare „ANULAT", cu semnătura proprie, şi asigură un nou test-grilă
candidatului în cauză, cu respectarea transparenţei acestei activităţi. La fel
se procedează şi în cazul în care unii candidaţi doresc să îşi transcrie
testul-grilă, fără să depăşească timpul afectat probei;
h) preia de la candidaţi, pe bază de semnătură,
testele-grilă;
i) predă secretariatului comisiei de concurs, pe bază
de semnătură, în prezenţa cel puţin a unui supraveghetor şi a 2 candidaţi, testele-grilă ale
candidaţilor.
Art. 17. - (1) Supraveghetorii se numesc de preşedintele
comisiei de concurs, prin tragere la sorţi, cu două ore înainte de începerea
probei, din rândul personalului pus la dispoziţie de Ministerul
Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, asigurându-se cel puţin 3 pentru o sală.
(2) Supraveghetorii se subordonează şefului de sală şi
îndeplinesc sarcinile stabilite de acesta.
Art. 18. - Pe timpul desfăşurării probei, responsabilii
de săli şi supraveghetorii nu rezolvă întrebări, nu dau indicaţii privind
rezolvarea întrebărilor, nu permit intrarea în sală a altor persoane, cu
excepţia preşedintelui comisiei de concurs.
Art. 19. - (1) Candidaţii au acces în sălile de
susţinere a testului-grilă cu 30 de minute înainte de deschiderea plicurilor cu
teste, dar nu cu mai puţin de 15 minute, pe baza tabelelor aflate la şefii de
săli şi afişate la intrare şi a actului de identitate.
(2) Candidaţii care nu se află în sălile de susţinere
a probei de evaluare în momentul deschiderii plicului cu testele-grilă pierd
dreptul de participare la concurs.
(3) In sălile de concurs este interzisă utilizarea
telefoanelor mobile.
Art. 20. - (1) La ora înscrisă pe plic, responsabilul
de sală deschide plicul cu teste în faţa tuturor candidaţilor, le distribuie
fiecărui candidat şi stabileşte ora de finalizare a probei.
(2) Din momentul deschiderii plicului cu teste,
candidaţii nu pot părăsi sala de concurs decât după 30 de minute şi numai după
predarea lucrării. Pentru necesităţi fiziologice, candidaţii pot părăsi sala de
concurs numai însoţiţi de 2 supraveghetori, iar timpul absenţei din sală nu
prelungeşte durata probei pentru candidaţii respectivi.
(3) Pentru rezolvarea testului-grilă, candidaţii
folosesc numai cerneală sau pastă de culoare albastră ori neagră.
Art. 21. - (1) După expirarea timpului, lucrările
candidaţilor se preiau de secretariatul comisiei, sub semnătură, şi se
repartizează pentru a fi evaluate de membrii comisiei de concurs.
(2) Fiecare test-grilă este evaluat, independent, de
două persoane şi se apreciază separat, conform grilei de corectare aprobate de
preşedintele comisiei de concurs. Punctajul maxim este de 10 puncte,
corespunzător notei 10.
(3) In situaţia în care există diferenţe între
punctajele acordate de cei 2 evaluatori, preşedintele comisiei de concurs stabileşte
un alt membru al comisiei, care, în prezenţa celor care au evaluat
testul-grilă, reverifică şi stabileşte punctajul definitiv.
Art. 22. - (1) Rezultatul testului-grilă se comunică
prin afişare la sediul ministerului, în termen de 24 de
ore de la finalizarea probei.
(2) Sunt declaraţi „Respins" candidaţii care au
obţinut la testul-grilă de verificare a cunoştinţelor o notă mai mică de 7,00
sau un număr de puncte echivalent cu aceasta, fiind scoşi din concurs şi
nemaiputându-se prezenta la susţinerea probelor prevăzute la art. 2 alin. (2)
lit. b) şi c).
(3) Candidaţii au dreptul să conteste rezultatul
testului-grilă în termen de 24 de ore de la data afişării. Contestaţia se
soluţionează de comisia de soluţionare a contestaţiilor, în termen de 24 de ore
de la data depunerii.
Art. 23. - (1) Proiectul de management urmăreşte modul
în care candidatul analizează şi propune soluţii de rezolvare a temei date,
utilizând aparatul ştiinţific şi conceptual specific.
(2) Tema aleasă de candidat
pentru proiectul de management vizează spitalul public pentru care candidează.
Informaţiile necesare pentru realizarea proiectului trebuie să fie libere la
publicare şi obţinute în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(3) La cererea candidaţilor,
Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului pune la dispoziţia
acestora, în maximum 3 zile de la data solicitării, copii ale bugetului de
venituri şi cheltuieli aprobat, structura organizatorică aprobată prin ordin al
ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului şi structura de
personal la data solicitării, aferente unităţilor sanitare la care sunt
înscrişi candidaţii.
Art. 24. - (1) Candidaţii îşi aleg tema pentru
proiectul de management şi îl depun odată cu înscrierea la concurs.
(2) Proiectul de management trebuie să fie realizat
individual de către candidat şi să rezolve problemele solicitate într-un volum
de maximum 8 - 10 pagini, tehnoredactate pe calculator, cu font 14.
(3) Proiectele sunt evaluate,
până la data susţinerii orale de către candidat, de un colectiv de specialişti
stabilit de preşedintele comisiei de concurs dintre membrii comisiei de
concurs.
(4) Fiecare lucrare este notată, independent, de
minimum două persoane, conform grilei de punctare stabilite de Şcoala Naţională
de Sănătate Publică şi Management Sanitar. Nota finală, cu două zecimale, este
media notelor acordate de fiecare evaluator.
(5) Grila de punctare a proiectelor de management este
elaborată de Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar şi publicată
pe site-urile sale, după încheierea perioadei de înscriere a candidaţilor.
(6) In cazul în care există diferenţe mai mari de un
punct între notele acordate de cei 2 evaluatori, proiectul de management este
încredinţat altui specialist, care, în prezenţa celor care au evaluat lucrarea,
reverifică şi stabileşte nota finală.
Art. 25. - (1) Susţinerea proiectului se face în plenul
comisiei de concurs, pe durata a maximum 15 minute, plus 5 minute acordate
pentru răspunsurile la întrebările adresate de membrii comisiei de concurs.
(2) Nota acordată iniţial poate fi mărită sau
micşorată în funcţie de modul de susţinere a lucrării şi de răspunsurile date
membrilor comisiei de concurs.
(3) In urma susţinerii orale a proiectului de
management, comisia de concurs stabileşte nota definitivă pentru această probă
de evaluare.
(4) Comunicarea notelor definitive la proiectul de
management se face prin afişare, la sfârşitul fiecărei zile de concurs, la
sediul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
Art. 26. - (1) Interviul de selecţie are scopul de a
permite membrilor comisiei de concurs să constate, analizând şi rezultatele
obţinute la probele de evaluare susţinute anterior, dacă respectivul candidat
îşi va putea îndeplini obligaţiile în noua funcţie şi dacă este cel mai
potrivit pentru acest post.
(2) Fiecare membru al comisiei de concurs, după
finalizarea interviului, întocmeşte „Fişa interviului de selecţie",
conform anexei care face parte integrantă din prezentele norme.
(3) Nota finală, cu două zecimale, este media notelor
acordate de fiecare membru al comisiei de concurs în fişă.
Art. 27. - (1) Interviul de selecţie se desfăşoară pe
durata a maximum 15 minute, în plenul comisiei de concurs.
(2) In cadrul interviului de selecţie se pot adresa
candidatului următoarele categorii de întrebări:
a) întrebări deschise: cu scopul de a atrage mai multe
informaţii de la candidat, dezvoltând datele furnizate prin curriculum vitae
(de exemplu: Ce puteţi să spuneţi despre ...?);
b) întrebări închise: cu scopul de a clarifica unele
fapte, evenimente sau situaţii (de exemplu: Aţi condus un colectiv de
muncă/echipă vreodată?);
c) întrebări ipotetice: cu scopul de a evalua
răspunsurile candidatului asupra unor anumite situaţii sau evenimente ipotetice
(de exemplu: In cazul în care sunteţi angajat, cum aţi proceda în administrarea
cheltuielilor legate de personal?);
d) întrebări de probă: cu scopul de a clarifica unele
aspecte prezentate de candidat prin revenirea la subiectul anterior (de exemplu:
Am dori să revenim la subiectul anterior. Spuneaţi că ......).
(3) Nu se adresează candidatului întrebări referitoare
la opiniile sale politice, la activitatea sindicală, religie, etnie, sex,
starea materială şi originea socială.
CAPITOLUL V
Dispoziţii finale
Art. 28. - (1) Media finală a fiecărui candidat se
calculează cu două zecimale, ca medie aritmetică a notelor obţinute la
testul-grilă, proiectul de management şi interviul de selecţie.
(2) In baza mediilor finale
ale candidaţilor se întocmesc, pentru fiecare post scos la concurs, în ordine
descrescătoare, listele finale ale concursului de selecţie.
(3) La medii egale departajarea candidaţilor se face
pe baza mediei obţinute la testul-grilă, iar la menţinerea egalităţii, pe baza
notei obţinute la interviul de selecţie.
Art. 29. - (1) Comunicarea rezultatelor finale se face
prin afişare la sediul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi
Turismului, în termen de 24 de ore de la finalizarea concursului.
(2) Mediile finale obţinute de candidaţi sunt
valabile pentru stabilirea ordinii de clasificare numai la postul pentru care
aceştia au candidat.
(3) Candidaţii au dreptul să conteste rezultatul
final al concursului, în termen de 24 de ore de la data afişării, la comisia de
soluţionare a contestaţiilor. Contestaţia se soluţionează de comisia de
soluţionare a contestaţiilor, în termen de 24 de ore de la data depunerii.
Art. 30. - (1) In termen de 48 de ore de la finalizarea
concursului şi rezolvarea contestaţiilor, preşedintele comisiei de concurs
înaintează Direcţiei generale resurse umane din Ministerul Transporturilor,
Construcţiilor şi Turismului procesul-verbal cu rezultatele concursului şi
nominalizările pentru fiecare post de manager scos la concurs, însoţite de o
copie a dosarelor de înscriere ale celor nominalizaţi, certificate pe fiecare
pagină de preşedintele comisiei de concurs.
(2) Direcţia generală resurse umane, după verificarea
documentelor primite de la comisia de concurs, propune ministrului
transporturilor, construcţiilor şi turismului validarea concursurilor şi
emiterea ordinelor de încadrare pentru cei nominalizaţi.
(3) Lucrările scrise ale candidaţilor, precum şi
toate documentele întocmite pentru organizarea şi desfăşurarea concursului se
păstrează în arhiva Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului
şi au regimul documentelor de personal şi învăţământ.
ANEXA la norme
ROMÂNIA
MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCŢIILOR Şl
TURISMULUI
Comisia de concurs
FIŞA INTERVIULUI DE SELECŢIE
Candidat ................................................................
Postul solicitat
......................................................
Data interviului
......................................................
Intervievator
..........................................................
1. Aptitudini de comunicare
|
- Excelente (10-9,50)
- Foarte bune (9,49-9,00)
- Acceptabile (8,99-7,00)
- Minime (6,99-5,00)
- Insuficiente (4,99-1,00)
|
2. Aptitudini şi cunoştinţe manageriale
|
- Excelente, capabil să îsi asume postul fără o pregătire
prealabilă (10-9,50)
- Foarte bune, este necesară puţină pregătire (9,49-9,00)
- Bune, are cunoştinţe elementare, dar este capabil să înveţe
(8,99-7,00)
- Necesită multă pregătire (6,99-5,00)
- Nu are aptitudini manageriale (4,99-1,00)
|
3. Ambiţii profesionale
|
- Fixează obiective foarte ambiţioase (10-9,50)
- Scopuri de nivel înalt (9,49-9,00)
- Obiective de nivel mediu (8,99-7,00)
- Obiective limitate, nu este foarte ambiţios (6,99-5,00)
- Se bazează pe alţii prea des, obiective minime (4,99 - 1,00)
|
4. Motivare
|
- Motivare excelentă, dorinţă puternică de a munci (10-9,50)
- Foarte interesat de post; pune multe întrebări (9,49-9,00)
- Dorinţă de a munci (8,99-7,00)
- Puţin interesat de post (6,99-5,00)
- Nu este interesat de post, impasibil (4,99 - 1,00)
|
5. Potrivire de post
|
- Excelent pentru acest post (10-9,50)
- Foarte bun pentru acest post (9,49-9,00)
- Satisfăcător pentru acest post (8,99-7,00)
- Incert pentru acest post (6,99-5,00)
- Nesatisfăcător pentru acest post (4,99-1,00)
|
6. Autocontrol
|
- Are o excelentă abilitate de a se controla (10-9,50)
- Siguranţă de sine, încredere în capacitatea sa de a rezolva
problemele (9,49-9,00)
- Autocontrol mediu (8,99-7,00)
- Pare suprasolicitat, nervos (6,99-5,00)
- Greoi, pare preocupat, îngrijorat (4,99-1,00)
|
7. Impresie generală
|
- Excelentă (10-9,50)
- Foarte bună (9,49-9,00)
- Bună (8,99-7,00)
- Satisfăcătoare (6,99-5,00)
- Nesatisfăcătoare (4,99-1,00)
|
8. Solicitantul este un candidat*):
|
- Foarte potrivit (10-9,50)
- Potrivit (9,49-9,00)
- Destul de potrivit (8,99-7,00)
- Posibil, dar pentru un alt post (6,99-5,00)
- Nepotrivit (4,99-1,00)
|
Evaluator,
........................................
............................................
(semnătura)
(data)
*) Se trece nota finală a interviului de selecţie, calculată
cu două zecimale, ca medie aritmetică a notelor acordate la fiecare dintre cei
7 indicatori evaluaţi