Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 268 din 15 februarie 2007

privind aprobarea Normelor de organizare si desfasurare a concursurilor pentru ocuparea functiei de manager, persoana fizica, la spitalele publice din reteaua sanitara a Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului

ACT EMIS DE:      MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 139 din 26 februarie 2007



In conformitate cu prevederile art. 179 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările ulterioare,

având în vedere Avizul favorabil al Ministerului Sănătăţii Publice nr. VIIId/E.N. 931 din 1 februarie 2007,

în temeiul prevederilor art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Normele de organizare şi desfăşurare a concursurilor pentru ocuparea funcţiei de manager, persoană fizică, la spitalele publice din reţeaua sanitară a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Direcţia generală resurse umane şi Direcţia securitate medico-socială şi sănătate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 3. - Prezentul ordin se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului,

Radu Mircea Berceanu

ANEXA

NORME

de organizare şi desfăşurare a concursurilor pentru ocuparea funcţiei de manager, persoană fizică, la spitalele publice din reţeaua sanitară a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - (1) Prezentele norme reglementează selecţionarea managerului, persoană fizică, care conduce un spital public din reţeaua sanitară a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.

(2)   Managerul este selecţionat prin concurs de o comisie numită prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului.

(3)  Concursul de selecţie a managerului de spital public se organizează de către Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului pentru toate spitalele din subordine.

Art. 2. - (1) Concursul de selecţie cuprinde:

a)  studierea dosarului de candidat - etapa eliminatorie;

b)  concursul propriu-zis.

(2)   In cadrul concursului propriu-zis candidaţii susţin următoarele probe de evaluare:

a)  test-grilă de verificare a cunoştinţelor - eliminatoriu;

b)  susţinerea proiectului de management;

c)  interviu de selecţie.

(3)   Concursul de selecţie se finalizează, pentru fiecare post scos la concurs, cu ierarhizarea candidaţilor în ordinea descrescătoare a mediilor finale obţinute în urma concursului şi cu nominalizarea candidatului admis pe postul pentru care a concurat.

(4)   Pentru a fi declaraţi „Admis", candidaţii trebuie să obţină media finală cel puţin 8,00, iar la fiecare probă de evaluare, minimum nota 7,00.

Art. 3. - (1) Numirea în funcţia de manager al spitalului public se face prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului.

(2) Managerul încadrat în condiţiile alin. (1) încheie contract de management cu Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului pe o perioadă de 3 ani. Contractul de management poate fi prelungit sau poate înceta înainte de termen, în urma evaluării anuale efectuate pe baza indicatorilor de performanţă stabiliţi prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului.

Art. 4. - (1) In vederea organizării şi desfăşurării concursului, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului publică în ziarul „Viaţa medicală" anunţul de concurs, cu cel puţin 30 de zile înainte de data începerii concursului de selecţie.

(2)  Anunţul de concurs cuprinde:

a)  posturile scoase la concurs;

b)   locul şi perioada de desfăşurare a concursului de selecţie;

c)  criteriile de selecţie;

d)  locul şi perioada de înscriere;

e)  conţinutul dosarului de înscriere;

f)  cuantumul sumei de participare la concurs.

(3)   Temele-cadru pentru proiectul de management şi bibliografia de concurs sunt stabilite de Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar, conform protocolului de colaborare încheiat cu Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului. După ce sunt avizate de preşedintele comisiei de concurs, temele-cadru şi bibliografia sunt publicate cu cel puţin 30 de zile înainte de data începerii concursului pe site-urile Şcolii Naţionale de Sănătate Publică şi Management Sanitar: www.snspms.ro, www.drg.ro şi www.incds.ro.

CAPITOLUL II

Organizarea concursului de selecţie

Art. 5. - (1) Pentru organizarea şi desfăşurarea concursului de selecţie se constituie comisia de concurs la nivelul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.

(2) Comisia de concurs are următoarea componenţă:

a)  preşedinte:

-   secretarul general din Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului;

b)  membri:

-    3 reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului;

-   un reprezentant al Şcolii Naţionale de Sănătate Publică şi Management Sanitar;

-   un cadru didactic (profesor sau conferenţiar) de la Catedra de sănătate publică şi management a Universităţii de Medicină şi Farmacie „Carol Davila" Bucureşti;

-   un cadru didactic (profesor sau conferenţiar) în specialitatea management din cadrul Facultăţii de Management a Academiei de Studii Economice Bucureşti;

c) secretariat: una-două persoane din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.

(3)   Cadrele didactice din componenţa comisiei de concurs sunt propuse de rectorii instituţiilor de învăţământ superior, la solicitarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.

(4)   După constituire, până la finalizarea concursului de selecţie şi soluţionarea contestaţiilor, comisia de concurs îşi desfăşoară activitatea în cadrul unei încăperi destinate special, dotată cu mijloace birotice şi de securitate a informaţiilor, asigurată de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.

Art. 6. - Nu pot face parte din comisia de concurs şi din comisia de soluţionare a contestaţiilor cei care declară sau despre care există informaţii certe că au rude ori afini până la gradul al IV-lea inclusiv în rândul candidaţilor.

Art. 7. - (1) Preşedintele comisiei de concurs poartă întreaga răspundere pentru buna organizare şi desfăşurare a concursului, asigurarea legalităţii în ceea ce priveşte evaluarea candidaţilor, asigurarea şanselor egale pentru aceştia, securitatea conţinutului probelor de evaluare şi a documentelor elaborate de comisie şi candidaţi în vederea evaluării şi ierarhizării acestora.

(2) Preşedintele comisiei de concurs stabileşte:

a)   cu cel puţin 45 de zile înainte de data începerii concursului, componenţa nominală a comisiei de concurs, în baza nominalizărilor făcute de rectorii instituţiilor de învăţământ superior, pe care le supune aprobării ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului;

b)  atribuţiile membrilor comisiei de concurs, astfel încât să se asigure răspunderea personală a fiecăruia;

c)   componenţa nominală a comisiei de soluţionare a contestaţiilor, pe care o supune aprobării ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, cu cel puţin 10 zile înainte de data începerii concursului.

Art. 8. - Atribuţiile comisiei de concurs sunt:

a)   elaborarea anunţului de concurs şi publicarea acestuia;

b)   avizarea temelor pentru proiectul de management şi a bibliografiei de concurs stabilite de Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar şi dispunerea publicării lor pe internet;

c)   elaborarea variantelor de întrebări pentru testul de verificare a cunoştinţelor;

d)   preluarea şi studierea dosarelor de înscriere ale candidaţilor;

e)  luarea în evidenţă a candidaţilor al căror dosar a fost declarat „Admis";

f)  instruirea candidaţilor înainte de începerea probelor de evaluare privind regulile ce trebuie respectate pe timpul desfăşurării concursului;

g)   organizarea şi desfăşurarea probelor de evaluare;

h) elaborarea documentelor necesare pentru derularea operativă a probelor de evaluare şi pentru finalizarea concursului;

i) înaintarea contestaţiilor depuse la secretariatul comisiei de concurs către comisia de soluţionare a contestaţiilor.

Art. 9. - (1) Comisia de soluţionare a contestaţiilor se constituie la nivelul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi este formată din preşedinte şi alţi 2 membri ai comisiei, personal de specialitate.

(2)   Atribuţiile preşedintelui comisiei de soluţionare a contestaţiilor sunt:

a)  pregătirea comisiei;

b)   înregistrarea contestaţiilor primite de la comisia de concurs;

c)   repartizarea sarcinilor ce revin fiecărui membru al comisiei;

d)   comunicarea deciziei de soluţionare a contestaţiilor.

(3)   Comisia soluţionează contestaţiile cu privire la respingerea dosarelor, la rezultatul testului-grilă şi la rezultatul final al concursului. Deciziile comisiei de soluţionare a contestaţiilor sunt definitive.

CAPITOLUL III

Inscrierea candidaţilor

Art. 10. - La concursul de selecţie se pot înscrie candidaţii care îndeplinesc, cumulativ, următoarele criterii:

a)   sunt absolvenţi de învăţământ universitar de lungă durată, cu diplomă de licenţă;

b)   sunt absolvenţi ai cursului de perfecţionare în management sanitar, stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii publice;

c)   au cel puţin 2 ani vechime în posturi cu studii universitare de lungă durată;

d)   nu sunt condamnaţi penal sau în curs de urmărire penală;

e)   sunt apţi din punct de vedere medical (fizic şi neuropsihic);

f)  au achitat suma de participare la concurs.

Art. 11. - Dosarul de înscriere trebuie să conţină următoarele documente:

a)  cererea de înscriere;

b)  copia legalizată a actului de identitate;

c)  copia legalizată a diplomei de licenţă;

d)  copia legalizată a certificatului de absolvire a cursului de perfecţionare în management spitalicesc;

e)  curriculum vitae;

f)   copii ale diplomelor de studii şi alte acte ce atestă efectuarea unor specializări, competenţe/atestate etc. în domeniul managementului sanitar;

g)  adeverinţa care atestă vechimea în posturi cu studii universitare de lungă durată sau copie de pe carnetul de muncă, certificată „în conformitate cu originalul" de către conducerea unităţii;

h) cazierul judiciar;

i) adeverinţă din care rezultă că este apt medical;

j) declaraţie pe propria răspundere privind colaborarea cu Securitatea înainte de anul 1989;

k) copie legalizată a actelor (certificat de căsătorie etc.) prin care şi-a schimbat numele, după caz;

l) proiectul de management realizat de candidat;

m) chitanţa de plată a sumei de participare la concurs.

Art. 12. - (1) Dosarele de înscriere se depun la secretariatul comisiei de concurs până la termenul stabilit pentru finalizarea înscrierilor, care nu poate fi mai târziu de 5 zile înainte de începerea concursului.

(2)  Comisia de concurs, în termen de 3 zile de la data finalizării înscrierilor, studiază dosarele depuse şi stabileşte pentru fiecare rezultatul, prin înscrierea menţiunii „Admis" sau „Respins".

(3)  Rezultatul studierii dosarelor de înscriere se afişează la sediul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.

(4)   Candidaţii au dreptul să conteste rezultatul studierii dosarelor, în termen de 24 de ore de la data afişării, la comisia de soluţionare a contestaţiilor. Contestaţia se rezolvă în timp de 24 de ore de la data depunerii, de către comisia de soluţionare a contestaţiilor.

(5)   Concursul de selecţie este continuat numai de candidaţii al căror dosar a fost declarat „Admis".

(6)   Candidaţii al căror dosar a fost declarat „Respins" au dreptul să solicite Şcolii Naţionale de Sănătate Publică şi Management Sanitar returnarea a 75% din suma de participare la concurs, în termen de 30 de zile de la data la care au fost declaraţi „Respins".

CAPITOLUL IV

Desfăşurarea concursului propriu-zis

Art. 13. - (1) Testul-grilă de verificare a cunoştinţelor se elaborează de un colectiv de specialitate din cadrul comisiei de concurs, stabilit de preşedintele acesteia.

(2)  Testul-grilă are caracter eliminatoriu şi se desfăşoară pe durata a două ore.

(3)  Testul-grilă conţine 50 de întrebări, dintre care 40% din domeniul legislaţiei specifice activităţii spitalului public şi 60% din domeniul managementului sanitar.

(4)   Fiecare întrebare are 4 variante de răspuns (a, b, c, d), din care:

a)   40% din totalul întrebărilor au un singur răspuns corect din 4 şi se notează fiecare răspuns corect cu 0,2 puncte;

b)   60% din totalul întrebărilor au două răspunsuri corecte din 4 şi se notează fiecare răspuns corect cu 0,1 puncte.

Art. 14. - (1) Colectivul stabilit de preşedintele comisiei de concurs pentru elaborarea testului-grilă se întruneşte cu cel mult 12 ore înaintea susţinerii probei, în spaţiul special destinat să asigure secretizarea activităţii şi condiţii optime de lucru.

(2)  La stabilirea testului-grilă se folosesc şi variantele de întrebări elaborate de membrii comisiei de concurs.

(3)  Testul-grilă elaborat se transmite cu două ore înainte de începerea probei preşedintelui comisiei.

(4)   Grila de corectare a testului se transmite comisiei după finalizarea probei.

(5)    Testul-grilă primit se multiplică, în prezenţa preşedintelui comisiei de concurs, într-un număr de exemplare mai mare cu 3 faţă de numărul candidaţilor înscrişi în concurs. După multiplicare, testele-grilă se introduc în plicuri, câte unul pentru fiecare sală de concurs, şi se sigilează. Fiecare plic va conţine o rezervă de 3 faţă de numărul candidaţilor din sala respectivă.

(6)   Persoanele care au participat la multiplicarea şi sigilarea plicurilor cu testele-grilă, indiferent de funcţia pe care o au, pot să părăsească spaţiile în care s-au desfăşurat aceste activităţi după 30 de minute de la ora fixată pentru deschiderea plicurilor cu teste şi difuzarea lor candidaţilor.

Art. 15. - Exigenţe cu privire la elaborarea întrebărilor:

a)   conţinutul să fie clar exprimat, să fie exclusă orice ambiguitate sau capcană;

b)  formularea să fie în strictă concordanţă cu bibliografia stabilită pentru concurs;

c)  gradul de complexitate al întrebărilor să fie de nivel mediu;

d)  să acopere o arie cât mai extinsă a bibliografiei de concurs;

e)  să poată fi rezolvate în timpul stabilit.

Art. 16. - (1) Pentru fiecare sală de concurs în care se desfăşoară proba de test-grilă, preşedintele comisiei de concurs stabileşte, prin tragere la sorţi, cu două ore înainte de începerea  probei,  din  rândul  personalului  pus  la dispoziţie de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, responsabilul de sală.

(2) Responsabilul de sală are următoarele atribuţii:

a)    verifică sala de concurs, îndepărtând toate materialele care îi pot influenţa pe candidaţi în rezolvarea testului-grilă;

b)   afişează la intrare tabelul nominal cu candidaţii, în ordine alfabetică, repartizaţi să susţină proba de evaluare în sala respectivă;

c)   stabileşte locul fiecărui candidat, în funcţie de numărul curent din tabelul nominal;

d)   verifică prezenţa şi identitatea candidaţilor şi o consemnează în documentele de evidenţă;

e)  distribuie candidaţilor, la ora stabilită pentru începerea probei, câte un test-grilă;

f)  precizează şi verifică modul de identificare a fiecărei lucrări şi ia măsuri de secretizare a acestora, aplicând pe fiecare test, până la finalizarea probei, ştampila specială de concurs sau cea stabilită de preşedintele comisiei de concurs;

g)  verifică existenţa unor semne distinctive pe teste, luând măsuri de anulare a celor descoperite cu asemenea semne înscriind pe lucrare „ANULAT", cu semnătura proprie, şi asigură un nou test-grilă candidatului în cauză, cu respectarea transparenţei acestei activităţi. La fel se procedează şi în cazul în care unii candidaţi doresc să îşi transcrie testul-grilă, fără să depăşească timpul afectat probei;

h) preia de la candidaţi, pe bază de semnătură, testele-grilă;

i) predă secretariatului comisiei de concurs, pe bază de semnătură, în prezenţa cel puţin a unui supraveghetor şi a 2  candidaţi, testele-grilă ale candidaţilor.

Art. 17. - (1) Supraveghetorii se numesc de preşedintele comisiei de concurs, prin tragere la sorţi, cu două ore înainte de începerea probei, din rândul personalului pus la dispoziţie de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor  şi   Turismului,   asigurându-se  cel   puţin 3  pentru o sală.

(2) Supraveghetorii se subordonează şefului de sală şi îndeplinesc sarcinile stabilite de acesta.

Art. 18. - Pe timpul desfăşurării probei, responsabilii de săli şi supraveghetorii nu rezolvă întrebări, nu dau indicaţii privind rezolvarea întrebărilor, nu permit intrarea în sală a altor persoane, cu excepţia preşedintelui comisiei de concurs.

Art. 19. - (1) Candidaţii au acces în sălile de susţinere a testului-grilă cu 30 de minute înainte de deschiderea plicurilor cu teste, dar nu cu mai puţin de 15 minute, pe baza tabelelor aflate la şefii de săli şi afişate la intrare şi a actului de identitate.

(2)   Candidaţii care nu se află în sălile de susţinere a probei de evaluare în momentul deschiderii plicului cu testele-grilă pierd dreptul de participare la concurs.

(3)    In sălile de concurs este interzisă utilizarea telefoanelor mobile.

Art. 20. - (1) La ora înscrisă pe plic, responsabilul de sală deschide plicul cu teste în faţa tuturor candidaţilor, le distribuie fiecărui candidat şi stabileşte ora de finalizare a probei.

(2)  Din momentul deschiderii plicului cu teste, candidaţii nu pot părăsi sala de concurs decât după 30 de minute şi numai după predarea lucrării. Pentru necesităţi fiziologice, candidaţii pot părăsi sala de concurs numai însoţiţi de 2 supraveghetori, iar timpul absenţei din sală nu prelungeşte durata probei pentru candidaţii respectivi.

(3)   Pentru rezolvarea testului-grilă, candidaţii folosesc numai cerneală sau pastă de culoare albastră ori neagră.

Art. 21. - (1) După expirarea timpului, lucrările candidaţilor se preiau de secretariatul comisiei, sub semnătură, şi se repartizează pentru a fi evaluate de membrii comisiei de concurs.

(2)  Fiecare test-grilă este evaluat, independent, de două persoane şi se apreciază separat, conform grilei de corectare aprobate de preşedintele comisiei de concurs. Punctajul maxim este de 10 puncte, corespunzător notei 10.

(3)  In situaţia în care există diferenţe între punctajele acordate de cei 2 evaluatori, preşedintele comisiei de concurs stabileşte un alt membru al comisiei, care, în prezenţa celor care au evaluat testul-grilă, reverifică şi stabileşte punctajul definitiv.

Art. 22. - (1) Rezultatul testului-grilă se comunică prin afişare la sediul ministerului, în termen de 24 de ore de la finalizarea probei.

(2)  Sunt declaraţi „Respins" candidaţii care au obţinut la testul-grilă de verificare a cunoştinţelor o notă mai mică de 7,00 sau un număr de puncte echivalent cu aceasta, fiind scoşi din concurs şi nemaiputându-se prezenta la susţinerea probelor prevăzute la art. 2 alin. (2) lit. b) şi c).

(3)   Candidaţii au dreptul să conteste rezultatul testului-grilă în termen de 24 de ore de la data afişării. Contestaţia se soluţionează de comisia de soluţionare a contestaţiilor, în termen de 24 de ore de la data depunerii.

Art. 23. - (1) Proiectul de management urmăreşte modul în care candidatul analizează şi propune soluţii de rezolvare a temei date, utilizând aparatul ştiinţific şi conceptual specific.

(2)   Tema aleasă de candidat pentru proiectul de management vizează spitalul public pentru care candidează. Informaţiile necesare pentru realizarea proiectului trebuie să fie libere la publicare şi obţinute în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

(3)   La cererea candidaţilor, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului pune la dispoziţia acestora, în maximum 3 zile de la data solicitării, copii ale bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat, structura organizatorică aprobată prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului şi structura de personal la data solicitării, aferente unităţilor sanitare la care sunt înscrişi candidaţii.

Art. 24. - (1) Candidaţii îşi aleg tema pentru proiectul de management şi îl depun odată cu înscrierea la concurs.

(2)   Proiectul de management trebuie să fie realizat individual de către candidat şi să rezolve problemele solicitate într-un volum de maximum 8 - 10 pagini, tehnoredactate pe calculator, cu font 14.

(3)   Proiectele sunt evaluate, până la data susţinerii orale de către candidat, de un colectiv de specialişti stabilit de preşedintele comisiei de concurs dintre membrii comisiei de concurs.

(4)   Fiecare lucrare este notată, independent, de minimum două persoane, conform grilei de punctare stabilite de Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar. Nota finală, cu două zecimale, este media notelor acordate de fiecare evaluator.

(5)  Grila de punctare a proiectelor de management este elaborată de Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar şi publicată pe site-urile sale, după încheierea perioadei de înscriere a candidaţilor.

(6)  In cazul în care există diferenţe mai mari de un punct între notele acordate de cei 2 evaluatori, proiectul de management este încredinţat altui specialist, care, în prezenţa celor care au evaluat lucrarea, reverifică şi stabileşte nota finală.

Art. 25. - (1) Susţinerea proiectului se face în plenul comisiei de concurs, pe durata a maximum 15 minute, plus 5 minute acordate pentru răspunsurile la întrebările adresate de membrii comisiei de concurs.

(2)  Nota acordată iniţial poate fi mărită sau micşorată în funcţie de modul de susţinere a lucrării şi de răspunsurile date membrilor comisiei de concurs.

(3)    In urma susţinerii orale a proiectului de management, comisia de concurs stabileşte nota definitivă pentru această probă de evaluare.

(4)   Comunicarea notelor definitive la proiectul de management se face prin afişare, la sfârşitul fiecărei zile de concurs, la sediul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.

Art. 26. - (1) Interviul de selecţie are scopul de a permite membrilor comisiei de concurs să constate, analizând şi rezultatele obţinute la probele de evaluare susţinute anterior, dacă respectivul candidat îşi va putea îndeplini obligaţiile în noua funcţie şi dacă este cel mai potrivit pentru acest post.

(2)   Fiecare membru al comisiei de concurs, după finalizarea interviului, întocmeşte „Fişa interviului de selecţie", conform anexei care face parte integrantă din prezentele norme.

(3)   Nota finală, cu două zecimale, este media notelor acordate de fiecare membru al comisiei de concurs în fişă.

Art. 27. - (1) Interviul de selecţie se desfăşoară pe durata a maximum 15 minute, în plenul comisiei de concurs.

(2) In cadrul interviului de selecţie se pot adresa candidatului următoarele categorii de întrebări:

a)  întrebări deschise: cu scopul de a atrage mai multe informaţii de la candidat, dezvoltând datele furnizate prin curriculum vitae (de exemplu: Ce puteţi să spuneţi despre ...?);

b)  întrebări închise: cu scopul de a clarifica unele fapte, evenimente sau situaţii (de exemplu: Aţi condus un colectiv de muncă/echipă vreodată?);

c)  întrebări ipotetice: cu scopul de a evalua răspunsurile candidatului asupra unor anumite situaţii sau evenimente ipotetice (de exemplu: In cazul în care sunteţi angajat, cum aţi proceda în administrarea cheltuielilor legate de personal?);

d)   întrebări de probă: cu scopul de a clarifica unele aspecte prezentate de candidat prin revenirea la subiectul anterior (de exemplu: Am dori să revenim la subiectul anterior. Spuneaţi că ......).

(3) Nu se adresează candidatului întrebări referitoare la opiniile sale politice, la activitatea sindicală, religie, etnie, sex, starea materială şi originea socială.

CAPITOLUL V

Dispoziţii finale

Art. 28. - (1) Media finală a fiecărui candidat se calculează cu două zecimale, ca medie aritmetică a notelor obţinute la testul-grilă, proiectul de management şi interviul de selecţie.

(2)  In baza mediilor finale ale candidaţilor se întocmesc, pentru fiecare post scos la concurs, în ordine descrescătoare, listele finale ale concursului de selecţie.

(3)   La medii egale departajarea candidaţilor se face pe baza mediei obţinute la testul-grilă, iar la menţinerea egalităţii, pe baza notei obţinute la interviul de selecţie.

Art. 29. - (1) Comunicarea rezultatelor finale se face prin afişare la sediul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, în termen de 24 de ore de la finalizarea concursului.

(2)   Mediile finale obţinute de candidaţi sunt valabile pentru stabilirea ordinii de clasificare numai la postul pentru care aceştia au candidat.

(3)   Candidaţii au dreptul să conteste rezultatul final al concursului, în termen de 24 de ore de la data afişării, la comisia de soluţionare a contestaţiilor. Contestaţia se soluţionează de comisia de soluţionare a contestaţiilor, în termen de 24 de ore de la data depunerii.

Art. 30. - (1) In termen de 48 de ore de la finalizarea concursului şi rezolvarea contestaţiilor, preşedintele comisiei de concurs înaintează Direcţiei generale resurse umane din Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului procesul-verbal cu rezultatele concursului şi nominalizările pentru fiecare post de manager scos la concurs, însoţite de o copie a dosarelor de înscriere ale celor nominalizaţi, certificate pe fiecare pagină de preşedintele comisiei de concurs.

(2)   Direcţia generală resurse umane, după verificarea documentelor primite de la comisia de concurs, propune ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului validarea concursurilor şi emiterea ordinelor de încadrare pentru cei nominalizaţi.

(3)   Lucrările scrise ale candidaţilor, precum şi toate documentele întocmite pentru organizarea şi desfăşurarea concursului se păstrează în arhiva Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi au regimul documentelor de personal şi învăţământ.

ANEXA la norme

ROMÂNIA

MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCŢIILOR Şl TURISMULUI

Comisia de concurs

FIŞA   INTERVIULUI   DE   SELECŢIE

Candidat   ................................................................

Postul solicitat   ......................................................

Data interviului   ......................................................

Intervievator    ..........................................................

1. Aptitudini de comunicare

- Excelente (10-9,50)

- Foarte bune (9,49-9,00)

- Acceptabile (8,99-7,00)

- Minime (6,99-5,00)

- Insuficiente (4,99-1,00)

2. Aptitudini şi cunoştinţe    manageriale

-   Excelente, capabil să îsi asume postul fără o pregătire prealabilă (10-9,50)

-   Foarte bune, este necesară puţină pregătire (9,49-9,00)

-  Bune, are cunoştinţe elementare, dar este capabil să înveţe (8,99-7,00)

-   Necesită multă pregătire (6,99-5,00)

-   Nu are aptitudini manageriale (4,99-1,00)

3. Ambiţii profesionale

-   Fixează obiective foarte ambiţioase (10-9,50)

-  Scopuri de nivel înalt (9,49-9,00)

-  Obiective de nivel mediu (8,99-7,00)

-  Obiective limitate, nu este foarte ambiţios (6,99-5,00)

- Se bazează pe alţii prea des, obiective minime (4,99 - 1,00)

4. Motivare

-   Motivare excelentă, dorinţă puternică de a munci (10-9,50)

-   Foarte interesat de post; pune multe întrebări (9,49-9,00)

-   Dorinţă de a munci (8,99-7,00)

-   Puţin interesat de post (6,99-5,00)

- Nu este interesat de post, impasibil (4,99 - 1,00)

5. Potrivire de post

-   Excelent pentru acest post (10-9,50)

-   Foarte bun pentru acest post (9,49-9,00)

-  Satisfăcător pentru acest post (8,99-7,00)

-   Incert pentru acest post (6,99-5,00)

-   Nesatisfăcător pentru acest post (4,99-1,00)

6. Autocontrol

-  Are o excelentă abilitate de a se controla (10-9,50)

-  Siguranţă de sine, încredere în capacitatea sa de a rezolva problemele (9,49-9,00)

-  Autocontrol mediu (8,99-7,00)

-   Pare suprasolicitat, nervos (6,99-5,00)

-  Greoi, pare preocupat, îngrijorat (4,99-1,00)

7. Impresie generală

-   Excelentă (10-9,50)

-   Foarte bună (9,49-9,00)

-   Bună (8,99-7,00)

-  Satisfăcătoare (6,99-5,00)

-   Nesatisfăcătoare (4,99-1,00)

8. Solicitantul este un candidat*):

-   Foarte potrivit (10-9,50)

-   Potrivit (9,49-9,00)

-   Destul de potrivit (8,99-7,00)

-   Posibil, dar pentru un alt post (6,99-5,00)

-   Nepotrivit (4,99-1,00)

Evaluator,

........................................                                      ............................................

(semnătura)                                                            (data)

*) Se trece nota finală a interviului de selecţie, calculată cu două zecimale, ca medie aritmetică a notelor acordate la fiecare dintre cei 7 indicatori evaluaţi


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 268/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 268 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu