ORDIN Nr. 3
din 4 ianuarie 2010
pentru aprobarea Procedurii
de primire a cererilor de rambursare a TVA achitate de catre persoanele
impozabile stabilite în Romania pentru importuri si achizitii de
bunuri/servicii efectuate în alt stat membru al Uniunii Europene
ACT EMIS DE:
AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 32 din 15 ianuarie 2010
In temeiul art. 12 alin. (3) din Hotărârea
Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea şi funcţionarea
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările
şi completările ulterioare, al art. 5 alin. (4) teza a II-a, al art.
1472 alin. (2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările
şi completările ulterioare, şi al pct. 491 din
Normele metodologice de aplicare a titlului VI „Taxa pe valoarea
adăugată" din Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea
Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii
nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi
completările ulterioare, precum şi al art. 228 alin. (2) din
Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură
fiscală, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare,
preşedintele Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală emite următorul
ordin:
Art. 1. - Se aprobă Procedura de primire a
cererilor de rambursare a TVA achitate de către persoanele impozabile
stabilite în România pentru importuri şi achiziţii de bunuri/servicii
efectuate în alt stat membru al Uniunii Europene, prevăzută în anexa
nr. 1.
Art. 2. - Se aprobă modelul şi
conţinutul următoarelor formulare:
a) „(318) Cerere de rambursare a taxei pe valoarea
adăugată pentru persoanele impozabile stabilite în România,
depusă potrivit art. 1472 alin. (2) din Codul fiscal", cod MFP
14.13.03.02/18, prevăzută în anexa nr. 2;
b) „(319) Declaraţie de ajustare a pro-ratei,
potrivit dispoziţiilor art. 1472 alin. (2) din Codul fiscal
şi ale pct. 491 alin. (8) din normele metodologice", cod
MFP 14.13.03.02/19, prevăzută în anexa nr. 3.
Art. 3. - Instrucţiunile de completare a
formularelor menţionate la art. 2 sunt prevăzute în anexa nr. 4.
Art. 4. - Caracteristicile de tipărire, modul de
difuzare, utilizare şi păstrare a formularelor menţionate la
art. 2 sunt prevăzute în anexa nr. 5.
Art. 5. - (1) Referirile la Codul fiscal din cuprinsul
prezentului ordin reprezintă trimiteri la titlul VI „Taxa pe valoarea
adăugată" din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu
modificările şi completările ulterioare, iar referirile la
normele metodologice reprezintă trimiteri la Normele metodologice de
aplicare a titlului VI din Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea
Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a
Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi
completările ulterioare.
(2) Referirile la Codul de procedură fiscală
din cuprinsul prezentului ordin reprezintă trimiteri la Ordonanţa
Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată,
cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 6. -Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 7. - Pentru aplicarea prevederilor prezentului
ordin, Direcţia generală de tehnologia informaţiei din cadrul
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pune la
dispoziţia persoanelor impozabile suportul informatic necesar transmiterii
în format electronic a cererii de rambursare şi a informaţiilor
solicitate.
Art. 8. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I, şi se aplică cererilor de rambursare
depuse începând cu 1 ianuarie 2010.
Art. 9. - Direcţia generală proceduri pentru
administrarea veniturilor şi Direcţia generală de tehnologia
informaţiei vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a
prevederilor prezentului ordin.
Preşedintele Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală,
Sorin Blejnar
ANEXA Nr. 1
PROCEDURA
de primire a cererilor de rambursare a TVA achitate
de către persoanele impozabile stabilite în România pentru importuri
şi achiziţii de bunuri/servicii efectuate în alt stat membru al
Uniunii Europene
I. Primirea cererilor de rambursare depuse de
persoane impozabile stabilite în România şi transmiterea acestor cereri
statelor membre cărora le sunt adresate
1. Potrivit dispoziţiilor art. 1472
alin. (2) din Codul fiscal, coroborate cu prevederile pct. 491 din
normele metodologice de aplicare a titlului VI „Taxa pe valoarea
adăugată" din acelaşi act normativ, persoana
impozabilă stabilită în România, denumită în continuare solicitant,
poate beneficia de rambursarea taxei pe valoarea adăugată
achitate pentru importuri şi achiziţii de bunuri/servicii efectuate
în alt stat membru, denumit în continuare stat membru de rambursare.
2.1. Pentru a obţine o rambursare a taxei pe
valoarea adăugată în statul membru de rambursare, solicitantul
adresează o cerere, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2 la
ordin, pe cale electronică, respectivului stat membru, pe care o
înaintează organului fiscal competent din România, prin intermediul
portalului electronic pus la dispoziţie de Agenţia
Naţională de Administrare Fiscală.
2.2. Cererea de rambursare se depune, în format
electronic, la organul fiscal competent din România, până la data de 30
septembrie a anului calendaristic care urmează perioadei de rambursare, în
condiţiile prevăzute la pct. 491 alin. (15)-(18) din
normele metodologice.
2.3. Informaţiile din cererea de rambursare
şi eventualele informaţii suplimentare trebuie furnizate de
solicitant în limba stabilită de statul membru de rambursare.
3. După primirea cererii adresate statului membru
de rambursare, organul fiscal competent din România trimite solicitantului, de
îndată, o confirmare electronică de primire a acesteia.
4.1. Organul fiscal competent din România
verifică, cu ajutorul aplicaţiei informatice, dacă în perioada
de rambursare înscrisă în cerere solicitantul a fost persoană
înregistrată în scopuri de TVA, potrivit art. 153 din Codul fiscal, precum
şi dacă documentele înscrise în secţiunea „Lista
operaţiunilor pentru care se solicită rambursarea TVA" sunt
emise în perioada de validitate a codului de înregistrare în scopuri de TVA al
persoanei impozabile stabilite în România.
4.2. Dacă solicitantul nu a fost în perioada de
rambursare persoană înregistrată în scopuri de TVA, potrivit art. 153
din Codul fiscal, sau dacă documentele înscrise în secţiunea „Lista
operaţiunilor pentru care se solicită rambursarea TVA" nu au
fost emise în perioada de validitate a codului de înregistrare în scopuri de
TVA al persoanei impozabile stabilite în România, organul fiscal competent din
România nu înaintează cererea de rambursare statului membru de rambursare
şi comunică solicitantului, pe cale electronică, această
decizie.
4.3. Dacă solicitantul a fost în perioada de
rambursare persoană înregistrată în scopuri de TVA, potrivit art. 153
din Codul fiscal, şi dacă documentele menţionate la punctul
precedent au fost emise în perioada de validitate a codului de înregistrare în
scopuri de TVA, organul fiscal competent din România atribuie un număr de
referinţă cererii si transmite, electronic, autorităţii
competente din statul membru de rambursare cererea de rambursare, împreună
cu toate documentele care însoţesc respectiva cerere. Numărul de
referinţă al cererii se comunică solicitantului pentru a fi înscris
pe toate documentele referitoare la cererea respectivă.
5. Operaţiunile descrise la pct. 2.1-4.3 se
realizează cu ajutorul aplicaţiei informatice puse la dispoziţie
de Direcţia generală de tehnologia informaţiei.
II. Corectarea
cererii de rambursare şi rectificarea sumei solicitate la rambursare sau a
sumei deja rambursate, ca urmare a stabilirii pro-ratei definitive
1.1. Cererea depusă iniţial se
rectifică prin depunerea unei noi cereri, pe acelaşi format, bifând
căsuţa corespunzătoare de pe formular. In cazul în care o cerere
iniţială se rectifică, se înscrie în căsuţa
corespunzătoare numărul de referinţă al cererii
iniţiale.
1.2. In cererea rectificativă se rectifică
facturile/documentele de import care au fost acoperite de o cerere de
rambursare precedentă. Cererea rectificativă nu trebuie să
conţină facturi/documente de import noi.
1.3. Se completează câte o cerere
rectificativă pentru fiecare perioadă de raportare pentru care se
operează rectificări.
2.1. Dacă, ulterior depunerii cererii de rambursare,
pro-rata de deducere se modifică, solicitantul trebuie să rectifice
suma solicitată la rambursare sau suma deja rambursată. Rectificarea
se poate face printr-o cerere de rambursare, dacă solicitantul depune
respectiva cerere pe parcursul anului care urmează perioadei de rambursare
pentru care s-a solicitat rambursarea taxei sau pentru care taxa a fost deja
rambursată sau printr-o declaraţie de ajustare a pro-ratei, dacă
solicitantul nu depune o altă cerere de rambursare pe parcursul
respectivului an calendaristic.
2.2. Declaraţia de ajustare a pro-ratei se
completează potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 3 la ordin.
ANEXA Nr. 2*)
|
Cerere de rambursare a taxei pe
valoarea adăugată pentru persoanele Impozabile stabilite în
Romania, depusă potrivit art. 1472 alin. (2) din Codul fiscal
|
318
Nr de inragistrare ca operator de date
cu caracter personal 759
|
STATUL MEMBRU ÎN CARE A FOST ACHITATĂ TAXA PE VALOAREA
ADĂUGATĂ
|
|
|
Limba oficială
|
|
Moneda
|
|
Cerere iniţială
|
|
|
Cerere rectificativă
|
|
Număr de referinţă a cererii anterioare
|
|
AJUSTAREA PRO - RATEI
|
ANUL:
|
|
|
|
|
PRO-RATA DEFINITIVA:
|
|
|
|
|
|
|
DATE DE IDENTIFICARE A SOLICITANTULUI
|
DENUMIRE / NUME, PRENUME
|
|
COD DE ÎNREGISTRARE ÎN SCOPURI DE TVA
|
RO
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DOMICILIUL FISCAL
|
|
|
|
COD POŞTAL
|
|
TELEFON
|
|
E-MAIL |
|
|
OBIECTUL DE ACTIVITATE
(se pot completa mai multe coduri de activitate)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.
REPREZENTARE PRIN ÎMPUTERNICIT
|
DATE DE IDENTIFICARE ALE ÎMPUTERNICITULUI
|
DENUMIRE / NUME. PRENUME
|
COD DE IDENTIFICARE
FISCALĂ
|
DOMICILIUL FISCAL
|
|
|
COD POŞTAL
|
|
TELEFON
|
|
E-MAIL
|
|
INFORMAŢII FINANCIARE
|
SUMA SOLICITATA LA RAMBURSARE
|
MONEDA
|
|
TITULARUL CONTULUI
|
|
SOLICITANT
|
ÎMPUTERNICIT
|
|
COD IBAN
|
|
COD BIC/SWIFT
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
LISTA OPERAŢIUNILOR PENTRU
CARE SE SOLICITĂ
RAMBURSAREA TVA
|
ACHIZIŢII BUNURI/SERVICII
|
Nr.crt.
|
Referinţă factură
|
1 ...m
|
Factură simplificată
|
D
|
N
|
Număr factură
|
|
Data factură
|
Natura bunurilor/serviciilor (se pot completa mai multe categorii
de coduri şi sub-coduriţ
|
Cod
|
Sub-cod
|
|
Descriere
|
|
Total factură
|
Baza impozabilă
|
|
TVA
|
|
Prorata
|
|
TVA
deductibilă
|
|
Furnizor/Prestator
|
Cod de înregistrare în scopuri de TVA / cod de înregistrare
fiscală
|
|
Denumire
|
|
|
Adresă
|
|
|
Ţara
|
|
Telefon
|
|
Se completează câte un tabel
pentru fiecare factură
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nr.crt
|
Referinţă document de import
|
m+1 ... n
|
Număr document de import
|
|
Data document de import
|
|
Descriere
|
|
Natura bunurilor (se pot completa mai multe categorii de coduri
şi sub-coduri)
|
Cod
|
|
Sub-cod
|
|
Descriere
|
|
Total document de import
|
Baza impozabilă
|
|
TVA
|
|
Prorata
|
|
TVA
deductibilă
|
|
Exportator
|
Denumire
|
|
Adresă
|
|
Ţara
|
|
Telefon
|
|
Se completează câte un tabel
pentru fiecare document de import
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nume Fişier
|
|
Tip fişier
|
|
Descriere
|
|
NR.ANEXE
|
|
NR.FACTURI
|
|
NR.DOCUMENT DE IMPORT
|
|
Mă angajez să returnez orice sumă mi-ar putea fi
rambursată din greşeală
|
Sub sancţiunile aplicate faptei de fals în acte publice,
declar că nu am efectuat livrări de bunuri sau prestări de servicii considerate ca fiind
livrate/prestate pe teritoriul statului membru de rambursare pe parcursul
perioadei de rambursare, cu excepţia:
-serviciilor de transport şi a serviciilor auxiliare
transportului, scutite în temeiul art.144,146, 148,149, 151, 153, 159 sau 160
din Directiva 2006/112/CE, astfel cum au fost transpuse în legislaţia
statului membru de rambursare;
-livrărilor de bunuri şi a prestărilor de servicii
către o persoană care are obligaţia de a plăti TVA în
conformitate cu art.194-197 şi 199 din Directiva 2006/112/CE, astef cum
au fost transpuse în legislatia statului membru de rambursare
|
Numele persoanei care face declaraţia
|
|
Funcţia
|
|
Semnătura
|
|
|
|
|
|
|
ANEXA Nr. 3*)
|
Declaraţie de ajustare a
pro-ratei, potrivit dispoziţiilor art. 1472 alin. (2) din
Codul fiscal şi ale pct. 491 alin. (8) din normele
metodologice
|
319
Nr de înregistrare ca operator de date
cu caracter personal 759
|
DATE DE IDENTIFICARE A SOLICITANTULUI
|
DENUMIRE / NUME, PRENUME
|
|
COD DE ÎNREGISTRARE ÎN SCOPURI DE TVA
|
RO
|
|
|
|
|
|
|
|
DOMICILIUL FISCAL
|
|
|
|
COD POŞTAL
|
|
TELEFON
|
|
E-MAIL
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
AJUSTAREA PRO - RATEI
|
ANUL:
|
|
|
|
|
|
PRO-RATA DEFINITIVĂ:
|
|
|
|
|
|
|
Numele persoanei care face declaraţia
|
|
Funcţia
|
|
Semnătura
|
|
|
|
|
|
*) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 4
INSTRUCŢIUNI
pentru completarea formularului „(318) Cerere de
rambursare a taxei pe valoarea adăugată pentru persoanele impozabile
stabilite în România, depusă potrivit art. 1472 alin. (2) din
Codul fiscal"
1.1. Cererea de rambursare se depune de
către persoanele impozabile stabilite în România, pentru rambursarea taxei
pe valoarea adăugată achitate de acestea pentru bunurile mobile care
le-au fost livrate sau serviciile care au fost prestate în beneficiul lor în statul
membru în care taxa a fost încasată, precum şi a taxei achitate
pentru importul bunurilor în respectivul stat membru.
1.2. Cererea se depune până cel târziu la data
de 30 septembrie a anului calendaristic care urmează perioadei de
rambursare.
2.1. Cererea adresată statului membru de
rambursare se completează în format electronic şi se înaintează,
pe cale electronică, organului fiscal competent din România, prin
intermediul portalului electronic pus la dispoziţie de Agenţia Naţională
de Administrare Fiscală.
2.2. Formatul electronic al cererii se obţine
prin folosirea programului de asistenţă elaborat de Agenţia
Naţională de Administrare Fiscală.
2.3. Programul de asistenţă poate fi
descărcat de pe pagina web a Ministerului Finanţelor Publice
-Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, la adresa www.anaf.ro
- „Declaraţii electronice".
Modul de completare
Secţiunea 1
Statul membru în care a fost achitată TVA - se
înscrie numele statului membru al Uniunii Europene în care taxa a fost
achitată pentru bunurile mobile livrate sau pentru serviciile prestate,
precum şi pentru importul bunurilor în respectivul stat membru.
Limba oficială - se alege cu ajutorul
aplicaţiei informatice din limbile oficiale în care solicitantul are
obligaţia să furnizeze informaţiile din cererea de rambursare.
Moneda - se înscrie moneda oficială a
ţării în care taxa pe valoarea adăugată a fost
achitată.
Anul la care se referă cererea - se înscrie cu
cifre arabe cu 4 caractere (exemplu: 2010).
Perioada aferentă operaţiunilor realizate
(exemplu: pentru perioada februarie-iunie se va înscrie 02-06).
Cerere anuală - pentru facturile sau documentele
de import care nu au fost acoperite de cererile de rambursare precedente
şi care privesc operaţiuni finalizate pe parcursul anului
calendaristic în cauză se va completa şi depune o cerere de
rambursare anuală.
Cerere iniţială - se bifează dacă
solicitantul completează şi depune o cerere iniţială.
Cerere rectificativă - cererea depusă
iniţial se rectifică prin depunerea unei noi cereri, pe acelaşi
format, bifând căsuţa corespunzătoare din formular.
In cererea rectificativă se rectifică
facturile/documentele de import care au fost acoperite de o cerere de
rambursare precedentă. Cererea rectificativă nu trebuie să
conţină facturi/documente de import noi.
Se completează câte o cerere rectificativă
pentru fiecare perioadă de raportare pentru care se operează
rectificări.
Număr de referinţă a cererii anterioare
- în cazul în care o cerere iniţială se rectifică, se înscrie în
căsuţa corespunzătoare nr. de referinţă a cererii
iniţiale.
Pro-rata definitivă - se completează numai
dacă pro-rata de deducere este modificată, ca urmare a calculului
pro-ratei definitive. Prin înscrierea pro-ratei definitive, solicitantul
procedează la rectificarea sumei solicitate sau a sumei deja rambursate.
Cartuşul „Date de identificare a
solicitantului" conţine:
- denumire/nume, prenume - se înscrie, dupa caz,
denumirea sau numele şi prenumele persoanei impozabile stabilite în
România;
- cod de înregistrare în scopuri de TVA- se înscrie
codul primit la înregistrarea în scopuri de TVA în România, înscris în
certificatul de înregistrare în scopuri de TVA. Inscrierea cifrelor în
casetă se face cu aliniere la dreapta;
- domiciliul fiscal - se completează datele
privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul
fiscal, după caz) al persoanei impozabile stabilite în România;
- e-mail - se completează adresa de e-mail la
care solicitantul primeşte de la organul fiscal competent din statul
membru de rambursare solicitări de informaţii;
- obiectul de activitate - pentru descrierea
activităţii economice pentru care sunt achiziţionate bunurile
şi serviciile se pot înscrie mai multe coduri CAEN diferite.
Cartuşul „Reprezentare prin împuternicit" -în
cazul în care depunerea cererii se realizează printr-un împuternicit, se
bifează căsuţa corespunzătoare.
Cartuşul „Date de identificare ale
împuternicitului" se completează doar în cazul în care depunerea
cererii se realizează printr-un împuternicit şi conţine:
- denumire/nume, prenume - se înscrie, după caz,
denumirea sau numele şi prenumele împuternicitului;
- cod de identificare fiscală - se înscrie codul
primit la înregistrare, înscris în certificatul de înregistrare fiscală,
sau codul numeric personal, în cazul în care împuternicitul este persoană
fizică.
Inscrierea cifrelor în casetă se face cu aliniere
la dreapta;
- domiciliul fiscal - se completează cu datele
privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal,
după caz) al împuternicitului.
Cartuşul „Informaţii financiare"
conţine:
- suma solicitată la rambursare - se înscrie suma
solicitată exprimată în moneda statului membru de rambursare.
Inscrierea cifrelor în casetă se realizează cu aliniere la dreapta;
- titularul contului - se înscrie numele complet al
titularului contului bancar şi se bifează în căsuţa
corespunzătoare calitatea acestei persoane, respectiv solicitant sau
împuternicit, după caz;
- cod IBAN - se va înscrie codul IBAN al contului bancar
în care se doreşte a fi transferată suma solicitată;
- cod BIC/SWIFT - se înscrie codul SWIFT (codul unic
internaţional de identificare a instituţiilor bancare).
Secţiunea a 2-a
Cuprinde operaţiunile ce stau la baza sumei
solicitate şi vor fi introduse nominal toate
achiziţiile/prestările de servicii ce i-au fost efectuate, precum
şi importurile de bunuri.
Cartuşul „Achiziţii bunuri/servicii"
Se completează câte un tabel pentru fiecare
factură.
Factură simplificată - se selectează,
după caz, D/N.
Număr factură - se înscrie numărul
facturii din care reiese suma solicitată la rambursare.
Dată factură - se înscrie data facturii.
Cod/Subcod - se pot completa mai multe categorii de
coduri şi subcoduri.
Descriere - se înscrie natura bunurilor
achiziţionate/ serviciilor de care a beneficiat.
Baza impozabilă - se înscrie baza impozabilă
din factură.
TVA - se înscrie cuantumul TVA din factură.
Pro-rata - partea TVA aferentă operaţiunilor
care dau drept de deducere în România, exprimată ca procent.
TVA deductibilă - se înscrie TVA deductibilă
rezultată prin înmulţirea cuantumului TVA cu pro-rata.
Cod de înregistrare în scopuri de TVA/Cod de
înregistrare fiscală al furnizorului/prestatorului - se înscrie codul de
înregistrare în scopuri de TVA sau codul de înregistrare fiscală atribuit
furnizorului/prestatorului de către autoritatea competentă din statul
membru de rambursare. Se completează opţional dacă la rubrica
„Factură simplificată" a fost selectat „D".
Denumirea furnizorului/prestatorului - se înscriu
numele şi prenumele sau denumirea furnizorului/prestatorului.
Adresa furnizorului/prestatorului - se înscrie adresa
domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, după
caz) al furnizorului/prestatorului.
Toate sumele se înscriu în moneda statului membru de
rambursare.
Cartuşul „Importuri"
Se completează câte un tabel pentru fiecare
document de import.
Număr document de import - se înscrie numărul
documentului de import din care reiese suma solicitată la rambursare.
Data document de import - se înscrie data documentului
de import.
Descriere - se completează cu alte informaţii
pentru a identifica documentul de import.
Cod/Subcod - se pot completa mai multe categorii de
coduri şi subcoduri.
Descriere - se înscrie natura bunurilor importate.
Baza impozabilă - se înscrie baza impozabilă
din factură.
TVA - se înscrie cuantumul TVA din factură.
Pro-rata - partea TVA aferentă operaţiunilor
care dau drept de deducere în România, exprimată ca procent.
TVA deductibilă - se înscrie TVA deductibilă
rezultată prin înmulţirea cuantumului TVA cu pro-rata.
Denumirea exportatorului - se înscriu numele şi
prenumele sau denumirea exportatorului.
Adresa exportatorului - se înscrie adresa domiciliului
fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, după caz) al exportatorului.
Toate sumele se înscriu în moneda statului membru de
rambursare.
Cartuşul „Documente ataşate": conform
listei de preferinţe a statelor membre, se vor ataşa copii de pe
facturi/documente de import în cazul în care:
• baza de impozitare de pe o factură/un document
de import este de cel puţin 1.000 euro sau echivalentul în moneda
naţională;
• baza de impozitare de pe o factură/un document
de import este de cel puţin 250 euro sau echivalentul în moneda
naţională, dacă factura/documentul de import se referă la
combustibil (cod = 1)
Nume fişier - trebuie sa fie un nume valid pentru
sistemele de operare Unix şi Windows 2000 (sau mai mare) nu trebuie
să conţină „o cale".
Tip fişier - se vor ataşa fişiere în
următoarele formate: „PDF", „JPEG" sau „TIFF".
Un fişier poate conţine copii de pe mai multe
facturi/documente de import.
Nr. anexe - se înscrie numărul anexelor ce
însoţesc cererea.
Nr. facturi - se înscrie numărul facturilor ce
însoţesc cererea pentru a dovedi validitatea sumei solicitate.
Nr. documente de import - se înscrie numărul
documentelor de import ce însoţesc cererea pentru a dovedi validitatea
sumei solicitate.
INSTRUCŢIUNI
pentru completarea formularului „(319)
Declaraţie de ajustare a pro-ratei, potrivit dispoziţiilor art. 1472
alin. (2) din Codul fiscal şi ale pct. 491 alin. (8) din
normele metodologice"
Declaraţia de ajustare a pro-ratei se depune,
potrivit pct. 491 alin. (8) din normele metodologice, în cazul în
care, ulterior depunerii unei cereri de rambursare, pro-rata de deducere se
modifică, ca urmare a calculului pro-ratei definitive conform art. 147
alin. (8) din Codul fiscal, pentru a rectifica suma solicitată sau deja
rambursată.
Rectificarea sumei se efectuează pe parcursul
anului calendaristic care urmează perioadei de rambursare în cauză,
prin declaraţie de ajustare a pro-ratei, în cazul în care solicitantul nu
înaintează nicio cerere de rambursare pe parcursul respectivului an
calendaristic.
Cartuşul „Date de identificare a
solicitantului" conţine:
- denumire/nume, prenume - se înscrie, după caz,
denumirea sau numele şi prenumele persoanei impozabile stabilite în
România;
- cod de înregistrare în scopuri de TVA- se înscrie
codul primit la înregistrarea în scopuri de TVA în România, înscris în
certificatul de înregistrare în scopuri de TVA. Inscrierea cifrelor în
casetă se face cu aliniere la dreapta;
- domiciliul fiscal - se completează datele
privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul
fiscal, după caz) al persoanei impozabile stabilite în România;
- e-mail - se completează adresa de e-mail la
care solicitantul primeşte de la organul fiscal competent din statul
membru de rambursare solicitări de informaţii.
Cartuşul „Ajustarea pro-ratei conţine":
- anul - se înscrie, cu cifre arabe cu 4 caractere,
anul pentru care se determină pro-rata definitivă (exemplu: 2010);
- pro-rata definitivă - se completează
pro-rata definitivă, calculată potrivit art. 147 alin. (8) din Codul
fiscal.
ANEXA Nr. 5
Caracteristici de tipărire, modul de difuzare,
utilizare şi păstrare a formularelor
I. Formularul „(318) Cerere de rambursare a taxei pe
valoarea adăugată pentru persoanele impozabile stabilite în România,
depusă potrivit art. 1472 alin. (2) din Codul fiscal"
Denumirea formularului: Cerere de rambursare a taxei pe
valoarea adăugată pentru persoanele impozabile stabilite în România,
depusă potrivit art. 1472 alin. (2) din Codul fiscal
Cod MFP: 14.13.03.02/18
Format: A4/t1
Caracteristici de tipărire: se utilizează
echipament informatic pentru completare şi editare, cu ajutorul
programului de asistenţă pus la dispoziţie gratuit.
Se difuzează: gratuit.
Se utilizează la: solicitarea rambursării
taxei pe valoarea adăugată din alte state membre de către
persoane impozabile stabilite în România.
Se întocmeşte de: persoanele impozabile
înregistrate în scopuri de TVA în România.
Circulă: în format electronic, la autoritatea
fiscală competentă din statul membru de rambursare.
Se păstrează: în arhiva de documente
electronice.
II. Formularul „(319) Declaraţie de ajustare a
pro-ratei, potrivit dispoziţiilor art. 1472 alin. (2) din Codul
fiscal şi ale pct. 491 alin. (8) din normele metodologice"
Denumirea formularului: Declaraţie de ajustare a
pro-ratei, potrivit dispoziţiilor art. 1472 alin. (2) din Codul
fiscal şi ale pct. 491 alin. (8) din normele metodologice
Cod MFP: 14.13.03.02/19
Format: A4/t1
Caracteristici de tipărire: se utilizează
echipament informatic pentru completare şi editare, cu ajutorul
programului de asistenţă pus la dispoziţie gratuit.
Se difuzează: gratuit.
Se utilizează la: declararea pro-ratei definitive,
pentru rectificarea sumei solicitate sau deja rambursate din alte state membre,
de către persoane impozabile stabilite în România.
Se întocmeşte de: persoanele impozabile
înregistrate în scopuri de TVA în România.
Circulă: în format electronic, la autoritatea
fiscală competentă din statul membru de rambursare.
Se păstrează: în arhiva de documente
electronice.