ORDIN Nr. 3385
din 17 noiembrie 2008
privind instituirea
procedurii de administrare speciala si de supraveghere financiara la Compania
Nationala a Huilei - S.A.
ACT EMIS DE:
MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 784 din 24 noiembrie 2008
In vederea stabilirii modului de administrare şi
gestionare, precum şi a măsurilor ce trebuie luate pentru accelerarea
procesului de privatizare la Compania Naţională a Huilei - S.A.,
în temeiul prevederilor art. 16 din Legea nr. 137/2002
privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, cu modificările şi
completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 180 din Normele
metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 88/1997
privind privatizarea societăţilor comerciale, cu modificările şi completările
ulterioare, şi a Legii nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea
privatizării, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 577/2002, cu modificările
şi completările ulterioare,
în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr.
615/2004 pentru aprobarea Strategiei industriei miniere
pentru perioada 2004-2010,
în temeiul art. 11, alin (4) din Hotărârea Guvernului
nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi
Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul economiei şi finanţelor emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se instituie procedura de administrare
specială şi de supraveghere financiară în perioada de privatizare la Compania
Naţională a Huilei - S.A., denumită în continuare companie naţională, cu
sediul în municipiul Petroşani, Str. Timişoarei nr. 2, judeţul Hunedoara,
înmatriculată la Oficiul Naţional' al Registrului Comerţului sub nr. J20/387/1999,
începând cu data publicării prezentului ordin în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
Art. 2. - (1) Pe durata administrării speciale şi a
supravegherii financiare în perioada de privatizare, administratorul special
are atribuţiile stabilite prin mandatul special acordat prin ordin de ministrul
economiei şi finanţelor.
(2) Conţinutul mandatului special prevăzut la alin. (1)
va cuprinde în principal, dar fără a se limita la acestea, următoarele
atribuţii:
a) luarea măsurilor de administrare, gestionare şi
supraveghere financiară a companiei naţionale, cu accent pe păstrarea
integrităţii patrimoniului actual, respectiv:
- situaţia îndeplinirii
principalilor indicatori economico-financiari şi de performanţă;
- identificarea unor active neutilizate care pot fi
transferate/vândute;
- inventarierea datoriilor companiei naţionale, precum
şi a plăţilor restante, în structura lor;
- inventarierea creanţelor pe care compania naţională
le are de recuperat;
- cunoaşterea situaţiei litigiilor care grevează asupra
companiei naţionale;
- inventarierea activelor posibil a fi revendicate;
- convocarea adunării generale a acţionarilor ori de
câte ori este necesar;
b) întocmirea unui grafic, împreună cu compania
naţională, pentru îndeplinirea de către aceasta a obligaţiei de a efectua toate
plăţile către creditorii bugetari, furnizorii de utilităţi, alţi furnizori,
creditorii financiari şi alţi creditori, inclusiv către instituţiile publice
implicate, în scopul reducerii gradului de îndatorare;
c) notificarea tuturor creditorilor bugetari în sensul
instituirii procedurii de administrare specială şi de
supraveghere financiară în perioada de privatizare, în vederea ridicării
tuturor sarcinilor care grevează asupra activelor companiei naţionale care urmează
a fi vândute, externalizate sau transferate, în scopul creşterii atractivităţii
la privatizare;
d) notificarea tuturor creditorilor bugetari în sensul
instituirii procedurii de administrare specială şi de supraveghere financiară
în perioada de privatizare, în vederea suspendării de către aceştia, până la
transferul dreptului de proprietate asupra acţiunilor, a aplicării oricărei
măsuri de executare silită începută asupra companiei naţionale şi pentru a nu
face niciun demers pentru instituirea unor noi astfel de măsuri. Aceleaşi
dispoziţii sunt aplicabile şi instituţiei publice implicate, dacă are calitatea de creditor;
e) solicitarea organelor teritoriale ale Ministerului
Economiei şi Finanţelor, pentru bugetul de stat, pentru bugetul asigurărilor
sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, precum şi ale autorităţilor
administraţiei publice locale, pentru bugetele locale, de a elibera
certificatele de obligaţii bugetare pentru datoriile bugetare, conform
prevederilor legale specifice în vigoare, aplicabile societăţilor comerciale în
perioada de privatizare;
f) solicitarea furnizorilor de servicii şi utilităţi de a întocmi graficele de reeşalonare a
datoriilor restante, de a le respecta, precum şi companiei naţionale de a
efectua plăţile facturilor curente şi plăţile conform graficelor de reeşalonare
acceptate;
g) respectarea disciplinei economico-financiare, prin luarea unor măsuri pentru întărirea acesteia.
Art. 3. - Procedura de administrare specială şi de
supraveghere financiară în perioada de privatizare încetează la data
transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor, în situaţia
privatizării societăţii comerciale, sau la data stabilită prin ordin al
ministrului economiei şi finanţelor.
Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial
al României, Partea I.
Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian