Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.339 din 28.03.2013

pentru aprobarea Procedurii de înregistrare, din oficiu, în Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare şi a Procedurii de radiere, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare, precum şi a modelului şi conţinutului unor formulare
ACT EMIS DE: Agentia Nationala de Administrare Fiscala
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 203 din 10 aprilie 2013



SmartCity1

În temeiul:art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare;

art. 1563 alin. (11)-(13) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;

art. II alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2012 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobată cu modificări prin Legea nr. 208/2012;

art. 7 şi art. 228 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin: Articolul 1(1) Se aprobă Procedura de înregistrare, din oficiu, în Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare, prevăzută în anexa nr. 1.(2) Se aprobă Procedura de radiere, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare, prevăzută în anexa nr. 2. Articolul 2Se aprobă modelul şi conţinutul următoarelor formulare: a)„Decizie de înregistrare, din oficiu, în Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare“, prevăzută în anexa nr. 3; b)„Înştiinţare“, prevăzută în anexa nr. 4; c)„Înştiinţare privind înregistrarea, din oficiu, în Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare“, prevăzută în anexa nr. 5; d)„Decizie de radiere, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare“, prevăzută în anexa nr. 6; e)„Înştiinţare privind radierea, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare“, prevăzută în anexa nr. 7; f)„Decizie de îndreptare a erorilor materiale privind înregistrarea/radierea, din oficiu, în/din Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare“, prevăzută în anexa nr. 8. Articolul 3Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi de arhivare a formularelor menţionate la art. 2 sunt prevăzute în anexa nr. 9. Articolul 4(1) Referirile la Codul fiscal din cuprinsul prezentului ordin reprezintă trimiteri la titlul VI „Taxa pe valoarea adăugată“ al Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, iar referirile la normele metodologice reprezintă trimiteri la Normele metodologice de aplicare a titlului VI din Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004, cu modificările şi completările ulterioare.(2) Referirile la Codul de procedură fiscală reprezintă trimiteri la Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 5Anexele nr. 1-9 fac parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 6Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Articolul 7Direcţia generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcţia generală de tehnologia informaţiei şi Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, precum şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin. Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, Şerban Pop
ANEXA Nr. 1PROCEDURĂ de înregistrare, din oficiu, în Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare Capitolul IDispoziţii generale 1. Prezenta procedură se aplică pentru înregistrarea, din oficiu, în Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare, denumit în continuare registru, potrivit prevederilor art. 1563 alin. (11) din Codul fiscal, de către organele fiscale competente, a persoanelor impozabile care au sediul activităţii economice în România conform art. 1251 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, a căror cifră de afaceri în anul calendaristic precedent nu depăşeşte plafonul de 2.250.000 lei şi care sunt înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal. 2. Prezenta procedură se aplică şi pentru înregistrarea, din oficiu, în registru a persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA în cursul anului calendaristic curent. 3. Prezenta procedură nu se aplică pentru persoanele impozabile exceptate de la aplicarea sistemului TVA la încasare, prevăzute la pct. 162 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a titlului VI din Codul fiscal, respectiv pentru: a)persoanele impozabile stabilite în România care fac parte dintr-un grup fiscal unic, conform prevederilor art. 127 alin. (8) din Codul fiscal; b)persoanele impozabile nestabilite în România care sunt înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, direct sau prin reprezentant fiscal; c)persoanele impozabile care au sediul activităţii economice în afara României, dar sunt stabilite în România prin sediu fix conform art. 1251 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal.4. Procedura de înregistrare, din oficiu, în registru se aplică de către compartimentul cu atribuţii în domeniul înregistrării fiscale, denumit în continuare compartiment de specialitate, din cadrul organului fiscal competent. 5. Organul fiscal competent este organul fiscal în a cărui evidenţă fiscală persoana impozabilă este înregistrată ca plătitor de impozite şi taxe. 6. În sensul prezentei proceduri, prin conducătorul unităţii fiscale se înţelege, după caz: a)directorul general al Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili; b)şeful administraţiei finanţelor publice a municipiului, oraşului sau comunei, şeful administraţiei finanţelor publice a sectorului, pentru sectoarele municipiului Bucureşti, sau şeful administraţiei finanţelor publice pentru contribuabili mijlocii.7. În sensul prezentei proceduri, prin conducătorul adjunct al unităţii fiscale se înţelege, după caz: a)directorul general adjunct coordonator al activităţii de administrare a veniturilor statului din cadrul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili; b)şeful administraţiei adjunct coordonator al activităţii de administrare a veniturilor statului din cadrul administraţiilor finanţelor publice ale municipiilor, oraşelor sau comunelor, din cadrul administraţiilor finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti sau din cadrul administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabili mijlocii, după caz, ori şeful administraţiei din cadrul unităţilor fiscale în a căror structură aprobată nu este prevăzut postul de şef administraţie adjunct.8.1. În sensul prezentei proceduri, persoana impozabilă este cea definită la art. 127 din Codul fiscal. 8.2. Toate documentele depuse de persoana impozabilă şi cele emise de organul fiscal competent în aplicarea prezentei proceduri se arhivează la dosarul fiscal al persoanei impozabile. Capitolul IIÎnregistrarea, din oficiu, în registru 1. Persoanele impozabile care trebuie să aplice sistemul TVA la încasare potrivit dispoziţiilor art. 1342 alin. (3) - (8) din Codul fiscal şi care nu depun notificarea prevăzută la art. 1563 alin. (11) din Codul fiscal, din care să rezulte că cifra de afaceri din anul calendaristic precedent nu depăşeşte plafonul de 2.250.000 lei (formular 097), la organele fiscale competente, până la data de 25 ianuarie inclusiv a fiecărui an, sunt înregistrate din oficiu în registru potrivit prevederilor prezentului capitol. 2. Notificările depuse se prelucrează de organul fiscal în maximum o zi calendaristică de la depunere şi persoanele impozabile care le-au depus sunt înregistrate în registru. Persoanele impozabile care au depus notificările înainte de data de la care există obligaţia aplicării sistemului TVA la încasare, potrivit legii, sunt înregistrate în registru cu data de la care există obligaţia aplicării sistemului. 3. Pentru nedepunerea notificării de către persoanele obligate potrivit legii se aplică sancţiunile pentru neîndeplinirea obligaţiilor privind transmiterea la organul fiscal competent a formularelor şi documentelor prevăzute de legea fiscală, altele decât declaraţiile fiscale şi declaraţiile de înregistrare fiscală sau de menţiuni, prevăzute de Codul de procedură fiscală. 4. Pentru identificarea şi înregistrarea în registru a persoanelor impozabile care îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege, compartimentul de specialitate calculează, cu ajutorul aplicaţiei informatice puse la dispoziţie de Direcţia generală de tehnologia informaţiei, cifra de afaceri realizată în anul calendaristic precedent, determinată conform prevederilor art. 1342 alin. (3) lit. a) din Codul fiscal, pentru persoanele impozabile care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii: a)sunt înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, respectiv au coduri de înregistrare în scopuri de TVA valide la începutul anului calendaristic, indiferent de data la care s-au înregistrat în scopuri de TVA; b)nu fac parte din categoria persoanelor exceptate de la aplicarea sistemului TVA la încasare, conform pct. 162 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a titlului VI din Codul fiscal.5. Calculul cifrei de afaceri care serveşte drept referinţă pentru calculul plafonului de 2.250.000 lei prevăzut la art. 1342 alin. (3) lit. a) din Codul fiscal se face după data de 25 ianuarie a fiecărui an, respectiv după expirarea termenului legal de depunere a decontului de TVA aferent ultimei perioade fiscale din anul calendaristic anterior, având în vedere următoarele: a)deconturile de TVA - rândurile din decont, conform pct. 162 alin. (4) din Normele metodologice de aplicare a titlului VI din Codul fiscal; b)deciziile privind îndreptarea erorilor materiale din deconturile de TVA aferente anului calendaristic anterior, care au fost emise până la data efectuării calculului cifrei de afaceri - dacă sunt modificate rândurile din decont care au fost avute în vedere la calculul cifrei de afaceri.6. După stabilirea cifrei de afaceri, lista cuprinzând persoanele impozabile şi cifra de afaceri realizată în anul anterior se compară cu lista cuprinzând persoanele impozabile care au depus notificarea prevăzută de lege (formular 097) până la data aplicării procedurii de înregistrare în registru. 7. Persoanele impozabile a căror cifră de afaceri, determinată conform prevederilor art. 1342 alin. (3) lit. a) din Codul fiscal, nu depăşeşte plafonul de 2.250.000 lei şi care nu au depus notificarea prevăzută de lege (formular 097) se înregistrează, din oficiu, de organul fiscal, în registru. 7.1. Compartimentul de specialitate întocmeşte Decizia de înregistrare, din oficiu, în Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 3 la ordin. 7.2. Decizia se verifică şi se avizează de şeful compartimentului de specialitate şi de conducătorul adjunct al unităţii fiscale şi se înaintează, spre aprobare, conducătorului unităţii fiscale. 7.3. Decizia se întocmeşte în două exemplare, din care un exemplar se comunică persoanei impozabile în condiţiile prevăzute de art. 44 din Codul de procedură fiscală, iar al doilea se arhivează la dosarul fiscal al acesteia. 7.4. Data înregistrării în registru este data înscrisă în decizia de înregistrare, respectiv prima zi a perioadei fiscale următoare datei comunicării deciziei. 8. Pentru persoanele impozabile a căror cifră de afaceri, calculată conform prevederilor art. 1342 alin. (3) lit. a) din Codul fiscal şi pct. 162 alin. (4) din Normele metodologice de aplicare a titlului VI din Codul fiscal, depăşeşte plafonul de 2.250.000 lei şi care au depus notificarea prevăzută de lege (formular 097) în vederea aplicării sistemului TVA la încasare, compartimentul de specialitate întocmeşte Înştiinţarea prevăzută în anexa nr. 4 la ordin. 8.1. Înştiinţarea se verifică şi se avizează de şeful compartimentului de specialitate şi de conducătorul adjunct al unităţii fiscale şi se înaintează, spre aprobare, conducătorului unităţii fiscale. 8.2. Înştiinţarea se întocmeşte în două exemplare, din care un exemplar se comunică persoanei impozabile în condiţiile prevăzute de art. 44 din Codul de procedură fiscală, iar al doilea se arhivează la dosarul fiscal al acesteia. 8.3. În cazul în care contribuabilul prezintă organului fiscal competent, în termen de 5 zile lucrătoare de la data comunicării înştiinţării, documente din care să rezulte că cifra de afaceri realizată în anul calendaristic precedent nu a depăşit plafonul de 2.250.000 lei, compartimentul de specialitate analizează documentaţia depusă şi întocmeşte un referat prin care propune menţinerea respectivului contribuabil în registru. Referatul se aprobă de conducătorul unităţii fiscale. 8.4. În cazul în care contribuabilul nu se prezintă în termen de 5 zile lucrătoare de la data comunicării înştiinţării sau dacă din documentele prezentate rezultă că cifra de afaceri realizată în anul calendaristic precedent a depăşit plafonul de 2.250.000 lei, compartimentul de specialitate întocmeşte un referat prin care propune îndreptarea erorii materiale şi radierea din registru, conform procedurii aprobate în cap. IV, după caz. Capitolul IIIÎnregistrarea, din oficiu, în registru a persoanelor impozabile care sunt înregistrate în scopuri de TVA în cursul anului calendaristic 1. Începând cu data de 1 ianuarie 2013, persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul fiscal, în cursul anului calendaristic, la cerere sau din oficiu, de organul fiscal sunt înregistrate, din oficiu, de către organele fiscale competente în registru, potrivit prezentei proceduri, în temeiul art. 1563 alin. (13) din Codul fiscal. 2. Persoanele impozabile înregistrate, din oficiu, în scopuri de TVA de organele fiscale sunt înregistrate în registru de la data înregistrării acestora în scopuri de TVA. Decizia privind înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA constituie şi înştiinţare privind înregistrarea în registru. 3. Pentru persoanele impozabile înregistrate, la cerere, în scopuri de TVA, compartimentul de specialitate comunică, odată cu comunicarea Certificatului de înregistrare în scopuri de TVA sau a Deciziei privind înregistrarea în scopuri de TVA, după caz, potrivit legii, Înştiinţarea privind înregistrarea, din oficiu, în Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare, prevăzută în anexa nr. 5 la ordin. Prin excepţie de la pct. 2, înştiinţarea se comunică şi persoanelor impozabile înregistrare în scopuri de TVA, din oficiu, după intrarea în vigoare a prezentei proceduri, până la modificarea corespunzătoare a modelului de Decizie privind înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA, aprobat prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 700/2012 pentru aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum şi a modelului şi conţinutului unor formulare. 4. Înştiinţarea prevăzută la pct. 3 se întocmeşte în două exemplare, din care un exemplar se comunică persoanei impozabile în condiţiile prevăzute de art. 44 din Codul de procedură fiscală, iar al doilea se arhivează la dosarul fiscal al acesteia. 5. Înregistrarea, din oficiu, în registru se face cu data înregistrării în scopuri de TVA a persoanei impozabile. Capitolul IVÎndreptarea erorilor privind înregistrarea în registru 1. Când se constată că persoana impozabilă a fost înregistrată, în temeiul art. 1563 alin. (11) din Codul fiscal, în registru ca urmare a unei erori sau persoana impozabilă a fost înregistrată în registru cu altă dată decât cea corectă, potrivit legii, compartimentul de specialitate întocmeşte, la cererea persoanei impozabile ori din oficiu, următoarele documente: a)referatul prin care detaliază situaţia constatată şi propune radierea persoanei impozabile din registru sau, după caz îndreptarea erorii privind data înregistrării în registru; b)proiectul „Deciziei de îndreptare a erorilor materiale privind înregistrarea/radierea, din oficiu, în/din Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA“, denumită în continuare decizie de îndreptare a erorilor materiale, prevăzută în anexa nr. 8 la ordin.2. Documentele prevăzute la pct. 1 se verifică şi se avizează de şeful compartimentului de specialitate şi de conducătorul adjunct al unităţii fiscale şi se înaintează, spre aprobare, conducătorului unităţii fiscale. 3. Decizia de îndreptare a erorilor materiale se întocmeşte în două exemplare, din care un exemplar se comunică contribuabilului, potrivit art. 44 din Codul de procedură fiscală, iar al doilea exemplar se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului. 4. Împotriva deciziei de îndreptare a erorilor materiale se poate formula contestaţie la organul fiscal emitent, în conformitate cu dispoziţiile art. 209 alin. (2) din Codul de procedură fiscală, în termen de 30 de zile calendaristice de la data comunicării, potrivit art. 207 alin. (1) din acelaşi act normativ. 5.1. După comunicarea deciziei de îndreptare a erorii materiale, compartimentul de specialitate operează în registru efectele îndreptării erorii materiale. 5.2. În situaţia în care persoana impozabilă a fost înregistrată în registru ca urmare a unei erori, persoana impozabilă este radiată din registru începând cu data înscrisă în decizia de îndreptare a erorii materiale, respectiv începând cu data comunicării deciziei de îndreptare a erorii materiale. În ipoteza în care data comunicării deciziei de îndreptare a erorii materiale este anterioară datei cu care persoana impozabilă a fost înregistrată eronat, persoana impozabilă se radiază din registru cu data înregistrării în acest registru, în scopul îndreptării erorii materiale. 5.3. În situaţia în care persoana impozabilă a fost înregistrată în registru cu altă dată decât cea corectă, persoana impozabilă este radiată din registru în condiţiile prevăzute de pct. 5.2 şi înregistrată în registru, în scopul îndreptării erorii materiale, cu data comunicării deciziei de îndreptare a erorii materiale. În ipoteza în care data comunicării deciziei de îndreptare a erorii materiale este anterioară datei de la care persoana are obligaţia aplicării sistemului TVA la încasare, potrivit legii, persoana impozabilă se înregistrează în registru cu data corectă, de la care aceasta are obligaţia aplicării sistemului. 6. Prezenta procedură de îndreptare a erorilor se aplică şi pentru persoanele impozabile înregistrate, din oficiu sau la cerere, ca urmare a unei erori în registru, începând cu data de 1 ianuarie 2013, în temeiul dispoziţiilor art. II din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2012 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobată cu modificări prin Legea nr. 208/2012. ANEXA Nr. 2PROCEDURĂ de radiere, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare Capitolul IDispoziţii generale 1. Prezenta procedură se aplică pentru radierea, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare, denumit în continuare registru, potrivit prevederilor art. 1563 alin. (12) din Codul fiscal, de către organele fiscale competente, a persoanelor impozabile care au aplicat sistemul TVA la încasare, au realizat o cifră de afaceri determinată conform art. 1342 alin. (3) lit. a) din Codul fiscal ce a depăşit plafonul de 2.250.000 lei şi care nu au depus notificarea prevăzută de lege (formular 097 privind încetarea aplicării sistemului TVA la încasare). 2. Dispoziţiile pct. 4-8 din cap. I al Procedurii de înregistrare, din oficiu, în Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare, prevăzută în anexa nr. 1 la ordin, se aplică în mod corespunzător. 3. Prezenta procedură se aplică şi pentru radierea, din oficiu, din registru a persoanelor impozabile cărora le-a fost anulată, la cerere sau din oficiu, de organul fiscal înregistrarea în scopuri de TVA. Capitolul IIRadierea, din oficiu, din registru a persoanelor impozabile obligate să schimbe sistemul aplicat şi care nu depun notificarea prevăzută de lege 1. Persoanele impozabile înscrise în registru, care realizează o cifră de afaceri determinată conform art. 1342 alin. (3) lit. a) din Codul fiscal ce depăşeşte plafonul de 2.250.000 lei şi care nu depun la organele fiscale notificarea, în vederea schimbării sistemului aplicat (formular 097), sunt radiate din acest registru, din oficiu, de organele fiscale. 2. Notificările depuse se prelucrează de organul fiscal în maximum o zi lucrătoare de la depunere şi persoanele impozabile care le-au depus sunt radiate din registru, cu înscrierea datei până la care există obligaţia aplicării sistemului TVA la încasare, potrivit legii. 3. Pentru nedepunerea notificării de către persoanele obligate potrivit legii se aplică sancţiunile pentru neîndeplinirea obligaţiilor privind transmiterea la organul fiscal competent a formularelor şi documentelor prevăzute de legea fiscală, altele decât declaraţiile fiscale şi declaraţiile de înregistrare fiscală sau de menţiuni, prevăzute de Codul de procedură fiscală. 4. Identificarea persoanelor impozabile care îndeplinesc condiţia de radiere din oficiu din registru se face trimestrial, începând cu data de 26 a lunii următoare fiecărui trimestru calendaristic, respectiv după prelucrarea notificărilor primite (formular 097 privind încetarea aplicării sistemului) şi a deconturilor de TVA (formular 300) depuse pentru perioadele fiscale din trimestrul anterior. 5. Pentru identificarea persoanelor impozabile care urmează să fie radiate din oficiu din registru, compartimentul de specialitate calculează, cu ajutorul aplicaţiei informatice puse la dispoziţie de Direcţia generală de tehnologia informaţiei, cifra de afaceri realizată în perioada cuprinsă între 1 ianuarie a anului calendaristic curent şi sfârşitul trimestrului de referinţă de persoanele impozabile care sunt înregistrate în registru. 6. Calculul cifrei de afaceri se face cu respectarea dispoziţiilor art. 1342 alin. (3) lit. a) din Codul fiscal şi ale pct. 162 alin. (4) din Normele metodologice de aplicare a titlului VI din Codul fiscal, având în vedere: a)deconturile de TVA (formular 300) - rândurile din decont, conform pct. 162 alin. (4) din Normele metodologice de aplicare a titlului VI din Codul fiscal; b)deciziile privind îndreptarea erorilor materiale din deconturile de TVA aferente perioadelor fiscale anterioare din anul în curs, care au fost emise până la data efectuării calculului cifrei de afaceri, dacă sunt modificate rândurile din decont care au fost avute în vedere la calculul cifrei de afaceri.7. După efectuarea calculului cifrei de afaceri se compară lista persoanelor impozabile cu cifra de afaceri mai mare de 2.250.000 lei cu lista persoanelor impozabile care au depus notificarea prevăzută de lege (formular 097) în vederea încetării aplicării sistemului TVA la încasare, până la data aplicării procedurii de radiere din registru. 8. Pentru persoanele impozabile a căror cifră de afaceri a depăşit plafonul de 2.250.000 lei şi care nu au depus notificarea prevăzută de lege (formular 097 privind încetarea aplicării sistemului TVA la încasare), compartimentul de specialitate întocmeşte următoarele documente: a)referatul prin care propune, pentru toţi contribuabilii selectaţi, radierea, din oficiu, a înregistrării în registru, potrivit modelului prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta procedură; b)proiectele deciziilor de radiere, din oficiu, din registru, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 6 la ordin, pentru fiecare contribuabil selectat.9. Documentele prevăzute la pct. 8 se verifică şi se avizează de şeful compartimentului de specialitate şi de conducătorul adjunct al unităţii fiscale şi se înaintează, împreună cu documentaţia pe baza căreia au fost întocmite, spre aprobare, conducătorului unităţii fiscale. 10. Decizia de radiere din registru se întocmeşte în două exemplare, dintre care un exemplar se comunică contribuabilului, potrivit art. 44 din Codul de procedură fiscală, iar al doilea exemplar se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului. 11. Împotriva deciziei de radiere, din oficiu, din registru se poate formula contestaţie la organul fiscal emitent, în conformitate cu dispoziţiile art. 209 alin. (2) din Codul de procedură fiscală, în termen de 30 de zile de la data comunicării, potrivit art. 207 alin. (1) din acelaşi act normativ. 12. Compartimentul de specialitate radiază persoanele impozabile din registru cu data înscrisă în decizia de radiere, respectiv cu prima zi a perioadei fiscale următoare comunicării deciziei privind radierea, din oficiu, din registru. Capitolul IIIRadierea, din oficiu, din registru a persoanelor impozabile cărora li se anulează înregistrarea în scopuri de TVA şi a persoanelor impozabile care fac parte dintr-un grup fiscal unic 1. Persoanele impozabile pentru care organele fiscale anulează, la cerere sau din oficiu, înregistrarea în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal sunt radiate, din oficiu, de către organele fiscale competente din registru, potrivit prezentei proceduri. 2. Persoanele impozabile scoase, din oficiu, din evidenţa persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA sunt radiate, din oficiu, din registru, cu data anulării înregistrării în scopuri de TVA. Decizia privind anularea înregistrării în scopuri de TVA constituie şi înştiinţare privind radierea din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare. 3. Pentru persoanele impozabile scoase, la cerere, din evidenţa persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA, compartimentul de specialitate comunică Înştiinţarea privind radierea, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 7 la ordin. Prin excepţie de la pct. 2, înştiinţarea se comunică şi persoanelor impozabile scoase, din oficiu, din evidenţa persoanelor impozabile înregistrare în scopuri de TVA după intrarea în vigoare a prezentei proceduri, până la modificarea corespunzătoare a modelului de decizie privind anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA, aprobat prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 700/2012 pentru aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum şi a modelului şi conţinutului unor formulare. 4. Înştiinţarea prevăzută la pct. 3 se întocmeşte şi se comunică şi pentru persoana impozabilă care devine membru/reprezentant al unui grup fiscal unic şi care este radiată, din oficiu, de către organul fiscal competent din registru. 5. Înştiinţarea prevăzută la pct. 3 se întocmeşte în două exemplare, dintre care un exemplar se comunică persoanei impozabile în condiţiile prevăzute de art. 44 din Codul de procedură fiscală, iar al doilea se arhivează la dosarul fiscal al acesteia. 6. Radierea, din oficiu, din registru se face cu data anulării înregistrării în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal ori cu data intrării în vigoare a deciziei de aprobare a implementării grupului fiscal sau a deciziei de aprobare a intrării persoanei impozabile în grupul fiscal unic, după caz. Capitolul IVÎndreptarea erorilor privind radierea din registru 1. Când se constată că persoana impozabilă a fost radiată din registru, ca urmare a unei erori ori persoana impozabilă a fost radiată din registru cu altă dată decât cea corectă, potrivit legii, compartimentul de specialitate întocmeşte, la cererea persoanei impozabile sau din oficiu, următoarele documente: a)referatul prin care detaliază situaţia constatată şi propune înregistrarea persoanei impozabile în registru sau, după caz, corectarea datei de înregistrare în registru; b)proiectul „Deciziei de îndreptare a erorilor materiale privind înregistrarea/radierea, din oficiu, în/din Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA“, denumită în continuare decizie de îndreptare a erorilor materiale, prevăzută în anexa nr. 8 la ordin.2. Documentele prevăzute la pct. 1 se verifică şi se avizează de şeful compartimentului de specialitate şi de conducătorul adjunct al unităţii fiscale şi se înaintează, spre aprobare, conducătorului unităţii fiscale. 3. Decizia de îndreptare a erorilor materiale se întocmeşte în două exemplare, dintre care un exemplar se comunică contribuabilului, potrivit art. 44 din Codul de procedură fiscală, iar al doilea exemplar se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului. 4. Împotriva deciziei de îndreptare a erorilor materiale se poate formula contestaţie la organul fiscal emitent, în conformitate cu dispoziţiile art. 209 alin. (2) din Codul de procedură fiscală, în termen de 30 de zile de la data comunicării, potrivit art. 207 alin. (1) din acelaşi act normativ. 5.1. După comunicarea deciziei de îndreptare a erorii materiale, compartimentul de specialitate operează în registru efectele îndreptării erorii materiale. 5.2. În situaţia în care persoana impozabilă a fost radiată din registru ca urmare a unei erori, persoana impozabilă va fi înregistrată în registru începând cu data înscrisă în decizia de îndreptare a erorii materiale, respectiv începând cu data comunicării deciziei de îndreptare a erorii materiale. În ipoteza în care data comunicării deciziei de îndreptare a erorii materiale este anterioară datei cu care persoana impozabilă a fost radiată eronat din registru, persoana impozabilă va fi înregistrată în registru cu data radierii, în scopul îndreptării erorii materiale. 5.3. În situaţia în care persoana impozabilă a fost radiată din registru cu altă dată decât cea corectă, persoana impozabilă va fi înregistrată în registru în condiţiile prevăzute de pct. 5.2 şi radiată din registru, în scopul îndreptării erorii materiale, cu data comunicării deciziei de îndreptare a erorii materiale. În ipoteza că data comunicării deciziei de îndreptare a erorii materiale este anterioară datei de la care persoana nu mai are obligaţia aplicării sistemului TVA la încasare, potrivit legii, persoana impozabilă se radiază din registru cu data corectă, de la care aceasta nu mai are obligaţia aplicării sistemului. ANEXĂla procedura de radiere MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ Unitatea fiscală ........ ................ ........ ............. Nr. ........ ........./........ ...........

Aprobat,
Conducătorul unităţii fiscale,
........ ................ ........ .............

Avizat Şef compartiment specialitate, ........ ................ ........ ........... REFERAT Pentru persoanele impozabile înscrise în Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare a căror cifră de afaceri, determinată conform art. 1342 alin. (3) lit. a) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, a depăşit plafonul de 2.250.000 lei şi care nu au depus notificarea în vederea încetării aplicării sistemului TVA la încasare, propunem radierea, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare, după cum urmează:

Nr. crt. Denumirea persoanei impozabile Cod de înregistrare în scopuri de TVA Perioada fiscală utilizată (L/T/S/A) Data propusă pentru radierea din registru
Întocmit
........ ..............

ANEXA Nr. 3

ANEXA Nr. 4

ANEXA Nr. 5 ANEXA Nr. 6 ANEXA Nr. 7 ANEXA Nr. 8 ANEXA Nr. 9Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi de arhivare a formularelor 1. „Decizie de înregistrare, din oficiu, în Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare“ 1.1. Denumire: „Decizie de înregistrare, din oficiu, în Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare“ 1.2. Cod: 14.13.07.64/i.o. 1.3. Format: A4/t1 1.4. Caracteristici de tipărire: - pe o singură faţă;

se utilizează echipament informatic pentru editare.1.5. U/M: set (două file) 1.6. Se difuzează gratuit. 1.7. Se utilizează pentru înregistrarea din oficiu în Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare a persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal care aveau obligaţia înregistrării în registru, dar care nu au depus notificarea (formular 097) din care să rezulte că cifra de afaceri realizată, determinată conform prevederilor art. 1342 alin. (3) lit. a) din Codul fiscal, nu a depăşit plafonul de 2.250.000 lei. 1.8. Se întocmeşte în două exemplare de organul fiscal competent. 1.9. Circulă: originalul la contribuabil;

copia la organul fiscal.1.10. Se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului. 2. „Înştiinţare“ 2.1. Denumire: „Înştiinţare“ 2.2. Cod: 14.13.07.64/n 2.3. Format: A4/t1 2.4. Caracteristici de tipărire: pe o singură faţă;

se utilizează echipament informatic pentru editare.2.5. U/M: set (două file) 2.6. Se difuzează gratuit. 2.7. Se utilizează pentru înştiinţarea persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal care, deşi au realizat o cifră de afaceri determinată conform prevederilor art. 1342 alin. (3) lit. a) din Codul fiscal peste plafonul de 2.250.000 lei, au depus, din eroare, notificarea prevăzută de lege (formular 097), pentru a solicita înregistrarea în Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare. 2.8. Se întocmeşte în două exemplare de organul fiscal competent. 2.9. Circulă: originalul la contribuabil;

copia la organul fiscal.2.10. Se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului. 3. „Înştiinţare privind înregistrarea, din oficiu, în Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare“ 3.1. Denumire: „Înştiinţare privind înregistrarea, din oficiu, în Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare“ 3.2. Cod: 14.13.07.64/i.o. 3.3. Format: A4/t1 3.4. Caracteristici de tipărire: pe o singură faţă;

se utilizează echipament informatic pentru editare.3.5. U/M: set (două file) 3.6. Se difuzează gratuit. 3.7. Se utilizează pentru înştiinţarea persoanelor impozabile care au fost înregistrate, la cerere, în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, cu privire la înregistrarea, din oficiu, în Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare. Înştiinţarea se utilizează şi pentru persoanele impozabile înregistrare în scopuri de TVA, din oficiu, după intrarea în vigoare a prezentei proceduri, până la modificarea corespunzătoare a modelului de Decizie privind înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA, aprobat prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 700/2012 pentru aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum şi a modelului şi conţinutului unor formulare. 3.8. Se întocmeşte în două exemplare de organul fiscal competent. 3.9. Circulă: originalul la contribuabil;

copia la organul fiscal.3.10. Se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului. 4. „Decizie de radiere, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare“ 4.1. Denumire: „Decizie privind radierea, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare“ 4.2. Cod 14.13.02.64/r.o. 4.3. Format: A4/t1 4.4. Caracteristici de tipărire: pe o singură faţă;

se utilizează echipament informatic pentru editare.4.5. U/M: set (două file) 4.6. Se difuzează gratuit. 4.7. Se utilizează pentru radierea, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare a persoanelor impozabile care aveau obligaţia încetării aplicării sistemului TVA la încasare, dar care nu au depus notificarea (formular 097) din care să rezulte cifra de afaceri realizată, determinată conform prevederilor art. 1342 alin. (3) lit. a) din Codul fiscal, peste plafonul de 2.250.000 lei. 4.8. Se întocmeşte în două exemplare de organul fiscal competent. 4.9. Circulă: originalul la contribuabil;

copia la organul fiscal.4.10. Se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului. 5. „Înştiinţare privind radierea, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare“ 5.1. Denumire: „Înştiinţare privind radierea, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare“ 5.2. Cod 14.13.07.64/r. 5.3. Format: A4/t1 5.4. Caracteristici de tipărire: pe o singură faţă;

se utilizează echipament informatic pentru editare.5.5. U/M: set (două file) 5.6. Se difuzează gratuit. 5.7. Se utilizează pentru înştiinţarea, cu privire la radierea din oficiu din Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare a persoanelor impozabile care îşi încetează activitatea economică şi pentru care anularea înregistrării în scopuri de TVA este valabilă din prima zi a lunii următoare celei în care au depus declaraţia de încetare a activităţii sau a persoanelor impozabile care au intrat într-un grup fiscal unic conform prevederilor art. 127 alin. (8) din Codul fiscal. Înştiinţarea se utilizează şi pentru persoanele impozabile scoase, din oficiu, din evidenţa persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA după intrarea în vigoare a prezentei proceduri, până la modificarea corespunzătoare a modelului de Decizie privind anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA, aprobat prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 700/2012 pentru aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum şi a modelului şi conţinutului unor formulare. 5.8. Se întocmeşte în două exemplare de organul fiscal competent. 5.9. Circulă: originalul la contribuabil;

copia la organul fiscal. 5.10. Se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului. 6. „Decizie de îndreptare a erorilor materiale privind înregistrarea/radierea în/din Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare“ 6.1. Denumire: „Decizie de îndreptare a erorilor materiale privind înregistrarea/radierea, din oficiu, în/din Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare“ 6.2. Cod 14.1.3.02.64/e.m. 6.3. Format: A4/t1 6.4. Caracteristici de tipărire: pe o singură faţă;

se utilizează echipament informatic pentru editare.6.5. U/M: set (două file) 6.6. Se difuzează gratuit. 6.7. Se utilizează pentru îndreptarea erorilor materiale privind înregistrarea/radierea în/din Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare. 6.8. Se întocmeşte în două exemplare de organul fiscal competent. 6.9. Circulă: originalul la contribuabil;

copia la organul fiscal.6.10. Se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 339/2013

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 339 din 2013
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 339/2013
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu