Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 36 din  5 august 2003

pentru aprobarea Reglementarilor privind omologarea vehiculelor rutiere, a echipamentelor si a componentelor pentru vehicule rutiere, eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, certificarea autenticitatii si identificarea vehiculelor rutiere - RNTR 7

ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 575 din 11 august 2003


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 17 alin. (1) si (2) din Ordonanta Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea vehiculelor rutiere si eliberarea cartii de identitate a acestora, in vederea admiterii in circulatie pe drumurile publice din Romania, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 230/2003, ale art. 4 alin. (2) lit. b) si alin. (3) lit. e) din Ordonanta Guvernului nr. 44/1997 privind transporturile rutiere, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 105/2000, cu modificarile ulterioare, precum si ale art. 5 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 740/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului,

    ministrul transporturilor, constructiilor si turismului emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Reglementarile privind omologarea vehiculelor rutiere, a echipamentelor si a componentelor pentru vehicule rutiere, eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, certificarea autenticitatii si identificarea vehiculelor rutiere - RNTR 7, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Regia Autonoma "Registrul Auto Roman" va duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 3
    Pe data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 1.007/2001 pentru aprobarea Reglementarilor si a metodologiei privind omologarea vehiculelor rutiere si eliberarea cartii de identitate a acestora, in vederea admiterii in circulatie pe drumurile publice din Romania - RNTR 7, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 552 din 4 septembrie 2001.
    Art. 4
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si intra in vigoare dupa 30 de zile de la data publicarii.

       p. Ministrul transporturilor, constructiilor si turismului,
                             Ileana Tureanu,
                            secretar de stat

    ANEXA 1

                             REGLEMENTARI
privind omologarea vehiculelor rutiere, a echipamentelor si a componentelor pentru vehicule rutiere, eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, certificarea autenticitatii si identificarea vehiculelor rutiere - RNTR 7

    CAP. 1
    Obiectul si domeniul de aplicare. Abrevieri si definitii

    1.1. Prezentele reglementari se refera la:
    a) metodologia de acordare a omologarii nationale de tip a vehiculelor rutiere construite in una sau mai multe etape, precum si a echipamentelor si componentelor acestora;
    b) metodologia de acordare a omologarii de tip CEE - O.N.U. pentru vehicule rutiere, echipamente si componente pentru vehicule rutiere, in conformitate cu:
    - Acordul privind adoptarea de conditii uniforme de omologare si recunoasterea reciproca a omologarii echipamentelor si pieselor vehiculelor cu motor, incheiat la Geneva la 20 martie 1958, la care Romania a aderat prin Decretul nr. 371/1976, cu modificarile ulterioare; si
    - Acordul privind adoptarea de reglementari tehnice mondiale aplicabile autovehiculelor, precum si echipamentelor si componentelor ce pot fi montate si/sau utilizate pe autovehicule, incheiat la Geneva la 25 iunie 1998, la care Romania a aderat prin Legea nr. 97/2002, denumite in continuare acordurile de la Geneva;
    c) metodologia de acordare a omologarii individuale pentru vehiculele rutiere;
    d) metodologia de eliberare a cartii de identitate a vehiculului;
    e) metodologiile de efectuare a operatiunilor de certificare a autenticitatii si de identificare a vehiculelor rutiere in vederea inmatricularii.
    1.2. Omologarea se acorda pentru urmatoarele vehicule:
    1.2.1. autovehiculele complete sau incomplete, destinate traficului rutier, avand cel putin 4 roti si o viteza maxima constructiva mai mare de 25 km/h, precum si remorcile acestora;
    1.2.2. tractoarele agricole si forestiere pe roti, avand cel putin doua axe si o viteza maxima constructiva cuprinsa intre 6 si 40 km/h;
    1.2.3. autovehiculele cu 2 sau 3 roti, avand roti jumelate sau nejumelate, destinate circulatiei pe drumurile publice, precum si cvadriciclurile. Sunt exceptate:
    a) autovehiculele avand o viteza maxima constructiva care nu depaseste 6 km/h;
    b) autovehiculele destinate sa fie conduse de catre un pieton;
    c) autovehiculele destinate sa fie utilizate de catre persoane cu handicap fizic - scaune rulante;
    d) autovehiculele destinate competitiilor sportive organizate pe drumurile publice sau in afara acestora;
    e) autovehiculele concepute in special pentru utilizarea in afara drumurilor publice si pentru activitati recreative;
    f) bicicletele echipate cu un motor electric auxiliar de o putere nominala continua maxima de 0,25 kW, a carui alimentare este redusa progresiv si in final intrerupta atunci cand vehiculul atinge o viteza maxima de 25 km/h sau mai devreme in cazul in care ciclistul se opreste din pedalat;
    1.2.4. masini autopropulsate pentru lucrari care pastreaza caracteristicile de baza ale unui tractor agricol sau forestier, pe roti si avand o viteza maxima constructiva care depaseste 6 km/h.
    1.3. In cuprinsul prezentelor reglementari se utilizeaza urmatoarele abrevieri:
    - CIV - Cartea de identitate a vehiculului;
    - Certificatul de conformitate - certificatul de conformitate al vehiculului cu tipul/varianta/versiunea omologat(a);
    - Certificatul de omologare nationala de tip - certificatul de omologare nationala de tip pentru circulatia pe drumurile publice;
    - CEE - O.N.U. - Comisia Economica pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite;
    - CEE - Comunitatea Economica Europeana;
    - CE - Comunitatile Europene;
    - Conventie de supraveghere - Conventia de supraveghere incheiata intre Regia Autonoma "Registrul Auto Roman" si solicitantul omologarii de tip in vederea verificarii de catre RAR a conformitatii produsului comercializat cu cel omologat;
    - RAR - Regia Autonoma "Registrul Auto Roman";
    - RNTR-1 - Reglementari privind certificarea incadrarii vehiculelor rutiere inmatriculate in normele tehnice privind siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului si folosinta conform destinatiei, prin inspectia tehnica periodica;
    - RNTR-2 - Reglementari privind conditiile tehnice pe care trebuie sa le indeplineasca vehiculele rutiere in vederea admiterii in circulatie pe drumurile publice din Romania;
    1.4. Termenii urmatori se definesc astfel:
    - chemarea vehiculelor - notificarea detinatorilor vehiculelor in vederea prezentarii acestora pentru remedierea, pe cheltuiala constructorului sau a reprezentantului autorizat al acestuia, a neconformitatilor sistematice si majore constatate la vehiculele livrate, ulterior eliberarii certificatului de omologare nationala de tip, neconformitati care afecteaza grav siguranta rutiera si protectia mediului;
    - directive-cadru - directive ale Uniunii Europene care prevad conditiile de omologare de tip a unui vehicul in ansamblul sau, dupa cum urmeaza:
    a) 70/156/CEE pentru vehiculele precizate la pct. 1.2.1;
    b) 74/150/CEE pentru vehiculele precizate la pct. 1.2.2;
    c) 92/61/CEE sau 2002/24/CE, dupa caz, conform prevederilor din RNTR 2, pentru vehiculele precizate la pct. 1.2.3;
    - dosarul produsului - documentatia pe care solicitantul omologarii nationale de tip trebuie sa o depuna o data cu cererea oficiala de omologare nationala de tip;
    - importator autorizat - persoana juridica romana imputernicita de constructorul extern sau de un distribuitor extern al sau, daca acesta are dreptul sa o faca, sa activeze pe piata romaneasca si care are dreptul sa solicite omologarea nationala de tip a vehiculelor importate si fabricate de constructorul in cauza;
    - numar de identificare a unui vehicul (VIN) - combinatie structurala de caractere atribuite unui vehicul de constructorul sau in vederea identificarii (SR ISO 3779:1996);
    - formular tip - imprimatul care se completeaza in vederea intocmirii unui document.
    1.5. Termenii vehicul, autovehicul, tip, varianta, versiune de vehicul, tractor agricol sau forestier, masina autopropulsata pentru lucrari, cvadriciclu, sistem, componenta si entitate tehnica independenta sunt cei definiti in RNTR 2.
    1.6. Conditiile tehnice care se aplica la omologarea vehiculelor rutiere, echipamentelor si componentelor pentru vehicule rutiere sunt cuprinse in Reglementarile privind conditiile tehnice pe care trebuie sa le indeplineasca vehiculele rutiere in vederea admiterii in circulatie pe drumurile publice din Romania - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003.

    CAP. 2
    Metodologia de acordare a omologarii nationale de tip pentru vehiculele rutiere in vederea admiterii in circulatie pe drumurile publice din Romania, precum si a echipamentelor si componentelor acestora

    2.1. Omologarea nationala de tip reprezinta procedura prin care RAR certifica conformitatea unui anumit tip de vehicul rutier nou, fabricat, importat sau introdus in tara de regula pentru comercializare, precum si a echipamentelor si componentelor acestora cu cerintele prevazute in RNTR 2.
    2.2. Omologarea nationala de tip se acorda numai persoanelor juridice romane, in calitate de constructor, reprezentant autorizat al acestuia sau importator autorizat.
    2.3. Daca o alta persoana juridica romana, autorizata ca reprezentant legal al aceluiasi constructor de vehicule, pentru acelasi tip de vehicul, importa mai mult de 10 bucati de acest tip, ea poate, de comun acord cu persoana juridica detinatoare a omologarii, sa primeasca CIV. In cazul in care solicitantul nu a obtinut acordul persoanei juridice detinatoare a omologarii, acesta poate solicita si poate obtine o extindere a omologarii tipului respectiv de vehicul din partea RAR.
    2.4. Omologarea nationala de tip a vehiculelor rutiere se acorda de RAR daca se constata, prin verificari efectuate pe baza RNTR 2, conformitatea acestora cu cerintele reglementarii mentionate, in vigoare la data prezentarii vehiculelor la omologare.
    2.5. Omologarea de tip pentru circulatia pe drumurile publice se acorda in conditiile pct. 2.2 - 2.4, pe baza dosarului produsului intocmit de solicitantul omologarii si a verificarilor efectuate pentru certificarea conformitatii vehiculelor rutiere cu RNTR 2. In functie de tipul omologarilor CEE/CE si/sau CEE - O.N.U. detinute de vehiculul in cauza si de continutul dosarului, RAR va informa solicitantul cu privire la lista incercarilor si a verificarilor la care va fi supus vehiculul ce se doreste a fi omologat.
    2.5.1. Dosarul produsului contine:
    a) copie de pe certificatul de inmatriculare la registrul comertului al solicitantului;
    b) copie de pe documentul prin care constructorul, daca este cazul, imputerniceste solicitantul omologarii de tip;
    c) copie de pe certificatul sistemului de urmarire a calitatii sistemului de productie (in cazul in care nu exista se va completa un chestionar de evaluare preliminara a calitatii sistemului de productie, in baza caruia RAR va efectua un audit de produs);
    d) lista cu toate certificatele de omologare CEE/CE sau CEE - O.N.U. a produsului ce se doreste a fi omologat;
    e) copii de pe certificatele de omologare CEE/CE sau CEE - O.N.U. a produsului (in forma completa: comunicare, raport de incercari, specificatie tehnica si desene, dupa caz);
    f) desenul placutei fabricantului, cu explicitarea datelor inscriptionate, explicitarea semnificatiei caracterelor din numarul de identificare a vehiculului (VIN), desenele cu amplasarea mijloacelor de identificare (daca nu sunt prezentate ca anexe la certificatele de omologare CEE/CE sau CEE - O.N.U.).
    g) specificatia tehnica in limba romana a produsului ce se doreste a fi omologat;
    h) certificatul de conformitate in original, cum este definit de directivele-cadru;
    i) manualul de utilizare in limba romana.
    2.6. In cazul solicitarii de omologare a mai multor variante/versiuni ale aceluiasi tip, dosarul produsului trebuie sa cumuleze toate caracteristicile tehnice ale vehiculelor respective, din care sa reiasa clar diferentele dintre acestea in ceea ce priveste datele ce se inscriu in CIV. In vederea certificarii conformitatii, RAR va stabili unul sau mai multe vehicule reprezentative ce vor fi prezentate la verificari si va acorda numar de certificare de omologare nationala de tip, generandu-se numere de omologare pentru fiecare varianta/versiune de vehicul pentru care s-a solicitat omologarea.
    Vehiculele care sunt omologate in conformitate cu directivele-cadru ale Uniunii Europene se vor omologa national de tip in urmatoarele conditii:
    - se furnizeaza RAR certificatul de omologare CE de la editia de baza pana la ultima extensie in vigoare si cu anexele aferente: III, IV si VIII, dupa caz, in cazul Directivei 70/156/CEE; I, II si VII, dupa caz, in cazul Directivei 2002/24/CE (sau II in cazul Directivei 92/61/CEE), respectiv I si II cap. B si cap. C, partea 2, dupa caz, in cazul Directivei 74/150/CEE; se adauga desenele/fotografiile cerute de anexele mentionate, daca este cazul;
    - se prezinta certificatul de conformitate CE, in original, personalizat pe un vehicul din tipul/varianta/versiunea ce se doreste a fi omologat de tip.
    Daca aceste conditii, precum si cele de la pct. 2.5.1. lit. a) - d), f), g) si i) sunt indeplinite, omologarea nationala de tip se acorda fara prezentarea vehiculului.
    Vehiculele pentru care nu se poate prezenta certificatul de conformitate CE vor fi tratate ca orice alt vehicul pentru care s-au emis certificate de omologare pentru anumite sisteme, componente si entitati tehnice independente si vor fi supuse unor verificari ce se vor stabili de catre RAR (a se vedea pct. 2.5). Pentru aceste vehicule, precum si pentru celelalte de altfel, se vor prezenta toate certificatele de omologare conform listelor anexate in RNTR 2.
    2.7. Daca se constata ca vehiculul corespunde conditiilor tehnice precizate de RNTR 2, RAR emite certificatul de omologare nationala de tip. In baza certificatului de omologare nationala de tip se emit CIV catre solicitantul omologarii.
    2.8. Certificatul de omologare nationala de tip are valabilitate nelimitata, cu exceptia omologarilor de tip acordate pe baza de derogare in conditiile stabilite de RNTR 2.
    Modificarile datelor tehnice initiale de omologare ale vehiculului impun obtinerea extinderii omologarii sau a unei omologari noi.
    Daca prin prevederile RNTR 2, datorita introducerii unor conditii tehnice noi, se impune interzicerea primei inmatriculari, certificatul de omologare nationala de tip isi pierde valabilitatea si nu se mai pot acorda CIV.
    2.9. Pe durata valabilitatii certificatului de omologare de tip verificarile efectuate in vederea certificarii conformitatii vehiculelor comercializate cu documentatia care a stat la baza omologarii in cauza se executa de RAR in baza Conventiei de supraveghere.
    Solicitantul omologarii nationale de tip poate cere acordarea unui numar limitat de CIV anterior obtinerii omologarii nationale de tip. Acestea vor putea fi eliberate dupa maximum 5 zile lucratoare de la data prezentarii vehiculului la RAR, timp necesar pentru finalizarea verificarilor de conformitate in vederea completarii datelor inscrise in CIV.
    Daca se constata neconformitati ale tipului de vehicul, se vor efectua verificari suplimentare pentru atestarea incadrarii caracteristicilor vehiculului in cerintele RNTR 2. In cazul in care neconformitatile constatate sunt remediate de solicitantul omologarii, pentru a se putea obtine certificatul de omologare nationala de tip, solicitantul omologarii va fi obligat sa rezolve totodata si neconformitatile constatate la vehiculele pentru care a obtinut un numar limitat de CIV. In acest caz, in vederea eliberarii in continuare a altor CIV, solicitantul omologarii nationale de tip trebuie sa prezinte la RAR documentele care sa ateste chemarea vehiculelor de la clienti pentru remedierile impuse.
    2.10. Extinderea omologarii de tip pentru circulatia pe drumurile publice se poate acorda in cazul in care vehiculul este o varianta constructiva a unui tip/varianta/versiune de vehicul care a obtinut de la RAR omologarea nationala de tip.
    In toate cazurile de solicitare a extinderii omologarii nationale de tip vehiculele trebuie sa corespunda RNTR 2 in vigoare la data prezentarii la omologare a vehiculului pentru care se cere extinderea omologarii.
    2.11. RAR nu va acorda omologarea nationala de tip daca se constata ca producatorul nu are stabilite conditiile pentru asigurarea repetabilitatii in productia de serie a caracteristicilor si a performantelor vehiculului prezentat la omologare.
    2.12. In cazul in care la controlul efectuat la constructorul vehiculului sau la vanzator, in baza prevederilor legale in vigoare, se constata neconformitati, RAR poate impune solicitantului omologarii nationale de tip masuri privind sistarea comercializarii si/sau retragerea lotului respectiv de vehicule, cu interdictia comercializarii sau a folosirii pana la remediere ori retragerea din circulatie a vehiculelor.
    2.13. Prevederile prezentului capitol se aplica si in cazul omologarii nationale de tip a componentelor si echipamentelor noi destinate a fi montate pe vehicule rutiere.

    CAP. 3
    Metodologia de acordare a omologarii de tip CEE - O.N.U. a vehiculelor rutiere, echipamentelor si componentelor pentru vehicule rutiere

    3.1. Omologarile de tip CEE - O.N.U. se acorda in conformitate cu prevederile acordurilor de la Geneva.
    3.2. In vederea eliberarii certificatelor de omologare de tip CEE - O.N.U. a vehiculelor rutiere, echipamentelor si componentelor pentru vehicule rutiere, in conformitate cu acordurile de la Geneva, Ministerul Transporturilor (19/A) si RAR (19/B) au fost notificate la Secretariatul General al Organizatiei Natiunilor Unite ca Departament administrativ si, respectiv, Serviciu tehnic, insarcinate cu aplicarea prevederilor acordurilor mai sus mentionate. Prin delegare, RAR poate desemna alte servicii tehnice notificate.
    3.3. RAR atesta corectitudinea si obiectivitatea rapoartelor de incercari pe baza carora se elibereaza certificatele de omologare de tip CEE - O.N.U.
    3.4. RAR tine evidenta certificatelor de omologare de tip CEE - O.N.U. eliberate in Romania si a celor primite de la departamentele administrative ale celorlalte tari care sunt parte la acordurile de la Geneva.
    3.5. Pentru eliberarea certificatelor de omologare de tip CEE - O.N.U. producatorii de vehicule rutiere, echipamente sau componente pentru vehicule rutiere adreseaza cererea insotita de documentele precizate in fiecare regulament la RAR. Documentele respective trebuie sa poarte antetul producatorului si sa fie redactate in limba romana, precum si in limba franceza sau engleza.
    3.6. Dupa primirea cererii de eliberare a certificatului de omologare de tip CEE - O.N.U. si in urma analizei documentelor, RAR stabileste daca efectueaza incercarile in laboratoarele proprii sau deleaga unul dintre serviciile tehnice mentionate la pct. 3.2.
    3.7. Serviciul tehnic delegat conform pct. 3.2 va comunica data la care se vor efectua incercarile, in vederea participarii unui reprezentant al RAR, care sa asiste la efectuarea incercarilor si care sa confirme decizia sa serviciului tehnic respectiv.
    3.8. In ceea ce priveste conformitatea productiei, RAR, prin structurile sale specializate, va verifica, pe parcursul procesului de omologare, existenta la fabricant a dispozitiilor adecvate si a programelor de inspectie documentate privind verificarea conformitatii vehiculelor, echipamentelor sau componentelor produse cu certificatul de omologare de tip CEE - O.N.U. RAR va conveni impreuna cu fabricantul ca pentru fiecare omologare sa se efectueze, la intervale specificate, incercari sau controale conexe, pentru a verifica daca productia ramane conforma cu tipul omologat, incluzand, unde este cazul, incercarile specificate in regulamentul respectiv, anexa la acordurile de la Geneva.
    3.9. Pe baza rapoartelor de incercari si a auditului efectuat de structurile specializate ale RAR, acesta redacteaza comunicarea privind acordarea/extinderea/refuzul/retragerea omologarii sau oprirea definitiva a productiei, ii acorda numarul de ordine si o prezinta spre aprobare departamentului administrativ national.
    3.10. Dupa semnare un exemplar al comunicarii se transmite solicitantului omologarii prin RAR, un exemplar se arhiveaza de catre RAR si cate un exemplar se transmite departamentelor administrative din tarile care sunt parte la regulamentul respectiv, prin departamentul administrativ national.

    CAP. 4
    Metodologia de acordare a omologarii individuale pentru vehicule rutiere

    4.1. Omologarea individuala reprezinta procedura prin care RAR atesta ca un vehicul rutier fabricat, importat sau introdus in tara, prezentat pentru omologare, respecta reglementarile si normele tehnice privind admiterea acestuia in circulatie pe drumurile publice din Romania.
    Omologarea individuala se efectueaza la cererea scrisa a detinatorului - persoana fizica ce prezinta vehiculul la RAR si solicita omologarea acestuia. Cererea va contine referiri la provenienta vehiculului si la proprietarul acestuia, declarate pe propria raspundere.
    Omologarea individuala se acorda de catre RAR prin reprezentantele judetene sau reprezentanta municipiului Bucuresti, dupa caz, in functie de localitatea in care isi are domiciliul persoana care solicita omologarea.
    4.2. Omologarea individuala se acorda pentru:
    a) vehiculele rutiere noi, fabricate, importate sau introduse in Romania, in numar de cel mult 10 bucati de acelasi tip, de catre aceeasi persoana juridica sau fizica;
    b) vehiculele rutiere care au mai fost inmatriculate anterior in alta tara si care se afla la prima inmatriculare in Romania;
    c) vehiculele rutiere construite din piese, echipamente si/sau subansambluri detasate;
    d) vehiculele rutiere inmatriculate in Romania, dar la care s-au schimbat:
    - categoria de folosinta sau tipul/structura caroseriei;
    - caroseria/sasiul in cadrul aceluiasi tip de vehicul;
    - motorul cu un alt motor decat cel care este precizat in CIV.
    4.3. Omologarea individuala a vehiculelor rutiere se acorda de catre RAR in urma verificarilor si, dupa caz, a incercarilor efectuate conform prevederilor reglementarilor si normelor tehnice in transporturile rutiere (RNTR), ca urmare a validarii rezultatelor acestor verificari si, dupa caz, incercari, conform carora vehiculele respective indeplinesc conditiile tehnice in vederea admiterii in circulatie in Romania.
    Omologarea individuala include, de asemenea, operatiunile de identificare si de verificare a conformitatii vehiculului cu configuratia codificata in numarul de identificare si cu datele din documentele insotitoare ale vehiculului si din baza de date a RAR, precum si operatiunile de control pe liniile de inspectie tehnica.
    4.4. Pentru vehiculele rutiere, cu exceptia celor noi, prezentate la omologarea individuala, verificarea indeplinirii conditiilor in vederea admiterii in circulatie include si operatiunea de certificare a autenticitatii sau de identificare, dupa caz.
    4.5. Documentul care atesta acordarea omologarii individuale este cartea de identitate a vehiculului, document care se elibereaza de RAR daca sunt indeplinite prevederile pct. 4.3 si care este completat si luat in evidenta conform legislatiei in vigoare.

    CAP. 5
    Metodologia de eliberare a cartii de identitate a vehiculului

    5.1. Cartea de identitate completata numai cu datele despre vehicul se elibereaza de catre RAR:
    - catre solicitantul omologarii, in cazul omologarii individuale si in cazul vehiculelor rutiere deja inmatriculate in Romania, daca vehiculul se incadreaza in normele tehnice de siguranta a circulatiei, de protectie a mediului si in categoria de folosinta careia ii este destinat;
    - catre solicitantul omologarii nationale de tip la vehiculele omologate de tip, in baza certificatului national de omologare de tip. Pentru aceasta solicitantul omologarii nationale de tip va inainta RAR o cerere cuprinzand urmatoarele date pentru vehiculele la care doreste CIV: numarul certificatului de omologare nationala de tip valabil pentru vehiculele in cauza, numarul (numerele) de omologare aferent(e), tipul/varianta/versiunea, numarul de identificare (VIN), seria/seriile de motor (daca este cazul), culoarea fiecarui vehicul si anul de fabricatie. In urma transmiterii listei RAR va verifica existenta si corectitudinea datelor inscrise in cerere, iar in cazul aparitiei unor neconcordante va instiinta solicitantul omologarii. Daca nu exista neconcordante, solicitantul omologarii primeste numarul CIV solicitate, cu toate datele tehnice si de identificare inscrise. Solicitantul omologarii nationale de tip are obligatia sa verifice corespondenta dintre datele sus-mentionate de pe CIV cu cele ale vehiculului.
    Totodata solicitantul omologarii de tip va atesta conformitatea vehiculului comercializat cu tipul omologat prin furnizarea catre cumparator a urmatoarelor:
    - CIV semnata si stampilata la rubrica corespunzatoare atestarii conformitatii;
    - certificatul de conformitate CE in original sau, dupa caz, o copie a certificatului de omologare nationala de tip pe care atesta conformitatea.
    5.2. Vehiculele rutiere care nu pot fi identificate de catre RAR datorita alterarii sau lipsei numerelor lor de identificare, asa cum au fost ele prevazute de catre constructor sau de o alta autoritate competenta, nu vor fi omologate pentru circulatie, respectiv nu pot obtine eliberarea sau modificarile in CIV. In astfel de cazuri se va solicita expertizarea de catre serviciile specializate ale Ministerului Administratiei si Internelor. In urma acestui demers RAR va putea efectua activitatile sale specifice in cazul in care serviciile respective stabilesc identitatea vehiculului si provenienta legala a acestuia.
    5.3. La epuizarea spatiului destinat inscrierii caracteristicilor tehnice ale vehiculului ori a datelor de identificare ale detinatorilor RAR va elibera un duplicat al CIV persoanei comunicate ca "proprietar" de catre autoritatea competenta pentru inmatriculare.
    In cazul pierderii, furtului sau distrugerii cartii de identitate a vehiculului, RAR poate elibera un duplicat al CIV persoanei comunicate ca "proprietar" de catre autoritatea competenta pentru inmatriculare, cu respectarea celorlalte conditii legale.
    5.4. RAR poate elibera CIV cu valabilitate limitata de 30 de zile pentru:
    a) vehiculele care nu corespund integral conditiilor pe care trebuie sa le indeplineasca vehiculele rutiere in vederea admiterii in circulatie pe drumurile publice din Romania, in vederea scoaterii lor din tara;
    b) vehiculele care urmeaza a fi exportate, dupa caz.
    5.5. In situatii speciale Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului poate aproba eliberarea CIV cu valabilitate limitata mai mare de 30 de zile, dar nu mai mult de un an.

    CAP. 6
    Metodologiile de efectuare a operatiunilor de certificare a autenticitatii si de identificare a vehiculelor rutiere in vederea inmatricularii

    6.1. Certificarea autenticitatii se efectueaza pentru autoturismele prezentate la omologarea individuala in vederea primei inmatriculari in Romania, precum si in alte cazuri stabilite prin protocol intre Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului si Ministerul Administratiei si Internelor. In celelalte cazuri, pentru inmatricularea vehiculelor se va elibera nota de identificare. Se excepteaza cazurile prevazute la art. 13 alin. (4) din Ordonanta Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea vehiculelor rutiere si eliberarea cartii de identitate a acestora, in vederea admiterii in circulatie pe drumurile publice din Romania, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 230/2003.
    6.2. Metodologia de efectuare a operatiunii de certificare a autenticitatii
    6.2.1. Certificarea autenticitatii unui vehicul rutier reprezinta atestarea de catre RAR sau de catre reprezentantii autorizati ai RAR a faptului ca vehiculul respectiv si principalele sale elemente de identificare sunt originale si/sau nu au fost supuse unor modificari neautorizate, precum si a faptului ca documentele de provenienta eliberate de autoritatile competente straine sunt autentice. Prin documente de provenienta eliberate de autoritatile competente se intelege cartea de identitate a vehiculului sau documentul de inmatriculare din tara respectiva. La certificarea autenticitatii se atesta si faptul ca, la data solicitarii, vehiculul nu este reclamat ca fiind furat din tara sau strainatate potrivit bazei de date a autoritatii competente la care RAR are acces.
    6.2.2. Certificarea autenticitatii vehiculelor se efectueaza in vederea depistarii eventualelor modificari ale seriilor de identificare, controlului unor insemne de identificare specifice ale fabricantului si verificarii altor date ale fabricantului care permit stabilirea exacta a conformitatii vehiculului si a componentelor acestuia cu cele originale.
    6.2.3. Certificarea autenticitatii documentelor de provenienta consta in verificarea originalitatii elementelor de securitate ale formularului tip.
    6.2.4. Verificarea daca vehiculul este reclamat furat se efectueaza dupa numarul de identificare al acestuia la data efectuarii certificarii autenticitatii, potrivit bazei de date a autoritatii competente la care RAR are acces.
    6.2.5. In cazul in care rezultatul verificarilor efectuate conform pct. 6.2.2., 6.2.3. si 6.2.4. este corespunzator, se elibereaza persoanei care a prezentat vehiculul certificatul de autenticitate al carui termen de valabilitate este de 30 de zile de la data emiterii.
    6.3. Metodologia de efectuare a operatiunii de identificare a vehiculelor rutiere, in vederea inmatricularii
    6.3.1. Identificarea unui vehicul rutier in vederea inmatricularii sale se efectueaza de catre RAR si consta in verificarea si atestarea identitatii vehiculului in raport cu datele mentionate in CIV.
    6.3.2. Identificarea unui vehicul rutier in vederea inmatricularii sale se finalizeaza prin eliberarea notei de identificare catre persoana care a prezentat vehiculul.
    6.3.3. Termenul de valabilitate a notei de identificare este de 30 de zile de la data eliberarii.

    CAP. 7
    Dispozitii finale

    7.1. Aplicarea ultimei modificari a unei directive de baza, precizata prin RNTR 2, impune respectarea tuturor celorlalte directive anterioare, aplicabile omologarii nationale de tip in situatia respectiva, cu exceptia cazului in care se prevede altfel.
    7.2. Pana la notificarea modificarii denumirii departamentului administrativ national, in comunicarile privind omologarea de tip CEE   O.N.U. a vehiculelor rutiere, echipamentelor si componentelor pentru vehicule rutiere transmise conform prevederilor acordurilor de la Geneva, se va introduce o nota de subsol cu urmatorul continut: "Vechea denumire a Departamentului administrativ este Ministerul Transporturilor".



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 36/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 36 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu