ORDIN
Nr. 1007 din 10 iulie 2001
pentru aprobarea Reglementarilor si a metodologiei privind omologarea
vehiculelor rutiere si eliberarea cartii de identitate a acestora, in vederea
admiterii in circulatie pe drumurile publice din Romania - RNTR 7
ACT EMIS DE: MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI
LOCUINTEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 552 din 4 septembrie 2001
Ministrul lucrarilor publice, transporturilor si locuintei,
in temeiul prevederilor art. 17 din Ordonanta Guvernului nr. 78/2000
privind omologarea vehiculelor rutiere si eliberarea cartii de identitate a
acestora, in vederea admiterii in circulatie pe drumurile publice din Romania,
ale art. 12 lit. d) din Ordonanta Guvernului nr. 19/1997 privind
transporturile, aprobata si modificata prin Legea nr. 197/1998, republicata, cu
modificarile si completarile ulterioare, ale art. 4 alin. (2) lit. b) si f) si
alin. (3) lit. e) din Ordonanta Guvernului nr. 44/1997 privind transporturile
rutiere, aprobata si modificata prin Legea nr. 105/2000, ale art. 2 pct. 1 si
ale art. 4 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 3/2001 privind organizarea si
functionarea Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei,
emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Reglementarile si metodologia privind omologarea vehiculelor
rutiere si eliberarea cartii de identitate a acestora, in vederea admiterii in
circulatie pe drumurile publice din Romania - RNTR 7, cuprinse in anexa care face
parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Conditiile tehnice de protectie a mediului si ale folosintei conform
destinatiei, care se aplica la omologarea vehiculelor rutiere in vederea
admiterii in circulatie pe drumurile publice, sunt cuprinse in Reglementarile
privind conditiile tehnice pe care trebuie sa le indeplineasca vehiculele
rutiere in vederea admiterii in circulatie pe drumurile publice din Romania -
RNTR 2, aprobate prin ordin al ministrului lucrarilor publice, transporturilor
si locuintei.
Art. 3
La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul
ministrului transporturilor nr. 300/1995 privind emiterea de catre Ministerul
Transporturilor a certificatelor de omologare internationala pentru vehicule
rutiere si componente ale acestora, in conformitate cu Regulamentele
internationale O.N.U. - E.C.E., precum si Ordinul ministrului transporturilor
nr. 301/1995 privind omologarea de tip a vehiculelor rutiere pentru circulatia
pe drumurile publice, publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.
189 din 21 august 1995.
Art. 4
Regia Autonoma "Registrul Auto Roman" va aduce la indeplinire
prevederile prezentului ordin.
Art. 5
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul lucrarilor publice,
transporturilor si locuintei,
Miron Tudor Mitrea
ANEXA 1
Reglementari si metodologie privind omologarea vehiculelor rutiere si
eliberarea cartii de identitate a acestora, in vederea admiterii in circulatie
pe drumurile publice din Romania - RNTR 7
CAP. 1
Obiectul si domeniul de aplicare. Abrevieri si definitii
1.1. Prezentele reglementari cuprind norme care se refera la:
a) metodologia de acordare a omologarii de tip cu valabilitate nationala a
vehiculelor rutiere, in vederea admiterii in circulatie pe drumurile publice
din Romania;
b) metodologia de acordare a omologarii de tip cu valabilitate
internationala, in conformitate cu Regulamentele internationale O.N.U. -
E.C.E., anexa la Acordul privind adoptarea de conditii uniforme de omologare si
recunoasterea reciproca a omologarii echipamentelor si pieselor vehiculelor cu
motor, incheiat la Geneva la 20 martie 1958, la care Romania a aderat prin
Decretul nr. 371/1976, publicat in Buletinul Oficial, Partea I, nr. 93 din 4
noiembrie 1976, cu modificarile ulterioare, denumit in continuare Acordul de la
Geneva;
c) metodologia de acordare a omologarii individuale pentru vehiculele rutiere,
noi sau uzate;
d) metodologiile pentru efectuarea operatiunilor de certificare a
autenticitatii si de verificare tehnica a vehiculelor rutiere in vederea
inmatricularii sau reinmatricularii.
1.2. In cuprinsul prezentelor reglementari se vor folosi urmatoarele
abrevieri si definitii:
- Regia Autonoma "Registrul Auto Roman" - R.A.R.;
- Cartea de identitate a vehiculului - C.I.V.;
- Certificatul de omologare de tip pentru circulatia pe drumurile publice -
Certificatul de omologare de tip;
- Comisia Economica pentru Europa de pe langa Organizatia Natiunilor Unite
- O.N.U. - E.C.E.;
- Reglementari privind certificarea incadrarii vehiculelor rutiere,
inmatriculate, in normele tehnice privind siguranta circulatiei rutiere,
protectia mediului si folosinta conform destinatiei, prin inspectia tehnica
periodica, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 353/1998,
publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 285 bis din 3 august
1998 - RNTR 1;
- Reglementari privind conditiile tehnice pe care trebuie sa le
indeplineasca vehiculele rutiere in vederea admiterii in circulatie pe
drumurile publice din Romania, aprobate prin Ordinul ministrului
transporturilor nr. 251/1999, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
I, nr. 304 din 29 iunie 1999 - RNTR 2;
- Reglementari privind omologarea in vederea admiterii in circulatie pe
drumurile publice din Romania, agrearea si efectuarea inspectiei tehnice
periodice a vehiculelor destinate transportului de marfuri periculoase,
aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 592/1998, publicat in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 220 si nr. 220 bis din 19 mai 1999
- RNTR 3;
- familie de vehicule - un grup de vehicule de aceeasi marca si tip, derivate
dintr-o platforma tehnica de baza, avand caracteristici generale apropiate.
Familia de vehicule poate prezenta diferite tipuri de motorizare si/sau
transmisie, precum si diferite categorii de caroserie;
- numar de identificare a unui vehicul (VIN) - combinatie structurala de
caractere atribuite unui vehicul de constructorul sau in vederea identificarii
(SR ISO 3779:1996);
- chemarea vehiculelor - notificarea detinatorilor vehiculelor in vederea
prezentarii acestora pentru remedierea, pe cheltuiala constructorului sau a
reprezentantului autorizat al acestuia, a neconformitatilor sistematice si
majore constatate la vehiculele livrate, ulterior eliberarii certificatului de
omologare de tip si care afecteaza grav siguranta rutiera si protectia mediului.
CAP. 2
Metodologia de acordare a omologarii de tip cu valabilitate nationala
pentru vehiculele rutiere, in vederea admiterii in circulatie pe drumurile
publice din Romania
2.1. Omologarea de tip cu valabilitate nationala a vehiculelor rutiere
reprezinta autorizarea de comercializare in vederea admiterii in circulatie pe
drumurile publice din Romania, acordata vehiculelor rutiere noi, construite in
tara sau importate, in serie mai mare de 10 bucati de acelasi tip, pe an.
2.2. Omologarea de tip se acorda numai persoanelor juridice care au sediul
in Romania, in calitate de constructor sau de reprezentant autorizat al
acestuia.
2.3. Daca o alta persoana juridica cu sediul in Romania, autorizata ca
reprezentant legal al aceluiasi constructor de vehicule, pentru acelasi tip de
vehicul, importa intr-un an mai mult de 10 bucati de acest tip, ea poate, de
comun acord cu firma detinatoare a omologarii, sa primeasca C.I.V. In cazul in
care solicitantul nu a obtinut acordul firmei detinatoare a omologarii, acesta
poate solicita si poate obtine o extindere a omologarii tipului respectiv de
vehicul din partea R.A.R.
2.4. Omologarea de tip a vehiculelor rutiere se acorda de R.A.R. daca se
constata, prin verificari efectuate pe baza prescriptiilor tehnice in vigoare
in Romania, conformitatea vehiculelor rutiere cu normele privind siguranta
circulatiei, protectia mediului si a folosintei conform destinatiei. Aceste
norme sunt cele prevazute in RNTR 2, in vigoare la data prezentarii vehiculelor
la omologare.
2.5. Omologarea de tip pentru circulatia pe drumurile publice se acorda in
conditiile pct. 2.2, pe baza dosarului produsului intocmit de solicitantul
omologarii si a verificarilor efectuate pentru certificarea conformitatii
vehiculelor rutiere cu reglementarile tehnice si legislatia nationala.
Continutul dosarului produsului si lista cuprinzand verificarile necesare se
stabilesc de R.A.R. prin proceduri specifice interne, in conformitate cu
activitatile definite prin Ghidul ISO-2, tinand seama de procedurile similare
adoptate de celelalte tari europene, in special de cele din Uniunea Europeana.
2.6. In cazul solicitarii de omologare a unei familii de vehicule dosarul
produsului trebuie sa cumuleze toate caracteristicile tehnice ale vehiculelor
familiei respective, din care sa reiasa clar diferentele dintre acestea in ceea
ce priveste datele ce se inscriu in C.I.V. In vederea certificarii
conformitatii, R.A.R. va stabili unul sau mai multe vehicule reprezentative ce
vor fi prezentate la verificari si va acorda numere de omologare pentru fiecare
tip de vehicul al familiei ale carui caracteristici tehnice, care sunt inscrise
in C.I.V., difera.
2.7. Documentul care atesta acordarea omologarii de tip cu valabilitate
nationala este Certificatul de omologare de tip eliberat de R.A.R. Pe baza
Certificatului de omologare de tip si in urma unei comenzi oficiale transmise
de solicitant R.A.R. emite catre acesta C.I.V. Acest document se completeaza de
catre solicitant cu toate datele de identificare ale vehiculului (numar de
identificare - VIN, an de fabricatie, serie motor, culoare), incluzand
atestarea conformitatii cu caracteristicile tehnice cuprinse in Certificatul de
omologare de tip, si se elibereaza pentru toate vehiculele comercializate, conforme
cu tipul omologat, catre clientii sai.
Detinatorii omologarii de tip au dreptul sa completeze si sa elibereze
C.I.V. numai pentru vehiculele livrate de acestia.
2.8. Certificatul de omologare de tip are valabilitate nelimitata, cu
exceptia omologarilor de tip acordate pe baza de derogare. Certificatul de
omologare de tip isi pierde valabilitatea in cazul in care s-au modificat
caracteristicile tehnice ale vehiculelor comercializate in baza acestuia sau in
situatia in care au aparut modificari ale prevederilor reglementarilor tehnice
RNTR 2, care au stat la baza omologarii de tip, prin care se prevad noi
conditii tehnice, care afecteaza in mod semnificativ siguranta circulatiei si
protectia mediului si care necesita eliberarea unor noi carti de identitate.
2.9. Verificarile efectuate in vederea certificarii conformitatii
vehiculelor cu normele tehnice privind siguranta circulatiei, protectia
mediului si folosinta conform destinatiei constau intr-o inspectie definita
conform SR EN 45004:1997, avand ca baza documentele normative cerute prin
dosarul produsului si prin RNTR 2 si incluzand masuratorile necesare pentru
evidentierea datelor tehnice ce se inscriu in C.I.V. si in Certificatul de
omologare de tip. Beneficiarul omologarii poate solicita acordarea unui numar
limitat de C.I.V., anterior obtinerii omologarii de tip. Acestea vor putea fi
eliberate dupa maximum 5 zile lucratoare de la data prezentarii vehiculului la
R.A.R., timp necesar pentru finalizarea verificarilor de conformitate in vederea
completarii datelor inscrise in C.I.V.
Daca in urma inspectiei se constata neconformitati ale tipului de vehicul
cu documentele normative, se vor efectua masuratori suplimentare pentru
atestarea incadrarii caracteristicilor vehiculului in cerintele RNTR 2. In
cazul in care neconformitatile constatate sunt remediate de beneficiarul
omologarii, pentru a se putea obtine Certificatul de omologare de tip,
beneficiarul omologarii va fi obligat sa rezolve totodata si neconformitatile
constatate la vehiculele pentru care a obtinut un numar limitat de C.I.V. In
acest caz beneficiarul omologarii trebuie sa prezinte la R.A.R. documentele
care sa ateste chemarea vehiculelor de la clienti pentru remedierile impuse, in
vederea eliberarii in continuare a altor C.I.V.
2.10. Extinderea omologarii de tip pentru circulatia pe drumurile publice
se poate acorda in urmatoarele situatii:
a) vehiculul este o varianta constructiva a unui tip de vehicul care a
obtinut de la R.A.R. omologarea de tip pentru circulatia pe drumurile publice;
b) fabricatia de serie este transferata de producatorul care a obtinut
initial omologarea de tip pentru circulatia pe drumurile publice unui alt
producator;
c) vehiculele sunt importate in serie de alte societati comerciale decat cele
care au solicitat initial eliberarea Certificatului de omologare de tip, daca
se notifica in scris de catre constructorul vehiculelor schimbarea sau marirea
numarului reprezentantilor sai autorizati in Romania.
In toate cazurile de solicitare a extinderii omologarii de tip vehiculele
trebuie sa corespunda RNTR 2 in vigoare la data prezentarii la omologare a
vehiculului pentru care se cere extinderea.
2.11. R.A.R. poate refuza acordarea omologarii de tip pentru circulatia pe
drumurile publice, daca se constata ca producatorul nu are stabilite conditiile
pentru asigurarea repetabilitatii in productia de serie a caracteristicilor si
a performantelor vehiculului prezentat la omologare.
2.12. In cazul in care la controlul efectuat la constructorul vehiculului
sau la vanzator, in baza prevederilor legale in vigoare, se constata
neconformitatea cu tipul omologat, R.A.R. poate dispune anularea Certificatului
de omologare de tip si retragerea omologarii.
CAP. 3
Metodologia de acordare a omologarii de tip cu valabilitate internationala
3.1. Omologarile cu valabilitate internationala se acorda in conformitate
cu Regulamentele internationale O.N.U. - E.C.E., anexa la Acordul de la Geneva.
3.2. In vederea eliberarii certificatelor de omologare cu valabilitate
internationala a vehiculelor rutiere si a componentelor acestora, in
conformitate cu Acordul de la Geneva, Guvernul Romaniei a desemnat Ministerul
Transporturilor (19/A) si R.A.R. (19/B) ca Departament administrativ, si,
respectiv, Serviciu tehnic, insarcinate cu aplicarea prevederilor acordului mai
sus mentionat. Prin delegare R.A.R. poate desemna alte servicii tehnice.
Lista cuprinzand serviciile tehnice notificate, precum si regulamentele
internationale pentru care acestea pot elibera, pe baza de delegare, rapoarte
de incercari se gaseste in editia in vigoare a documentului TRANS/WP.29/343 a
Consiliului Economic si Social al Organizatiei Natiunilor Unite, document ce se
modifica in functie de evolutia Acordului de la Geneva.
3.3. R.A.R. atesta corectitudinea si obiectivitatea rapoartelor de
incercari pe baza carora se elibereaza certificatele de omologare
internationala.
3.4. R.A.R. tine evidenta certificatelor de omologare internationala
eliberate in Romania si a celor primite de la autoritatile administrative ale
celorlalte tari care sunt parte la Acordul de la Geneva.
3.5. Pentru eliberarea certificatelor de omologare cu valabilitate
internationala producatorii de vehicule rutiere sau de componente pentru
vehicule rutiere adreseaza cererea insotita de documentele precizate in fiecare
regulament la R.A.R. Documentele respective trebuie sa poarte antetul
producatorului si sa fie redactate in limba romana si in limba franceza sau
engleza.
3.6. Dupa primirea cererii de eliberare a Certificatului de omologare cu
valabilitate internationala si in urma analizei documentelor R.A.R. stabileste
daca efectueaza incercarile in laboratoarele proprii sau deleaga unul dintre
serviciile tehnice mentionate la pct. 3.2.
3.7. Serviciul tehnic delegat conform pct. 3.2 va comunica data la care se
vor efectua incercarile, in vederea participarii unui reprezentant al R.A.R.,
care sa asiste la efectuarea incercarilor si care sa confirme decizia sa
serviciului tehnic respectiv.
3.8. In ceea ce priveste conformitatea productiei, R.A.R., prin structurile
sale specializate, va verifica, pe parcursul procesului de omologare, existenta
la fabricant a dispozitiilor adecvate si a programelor de inspectie documentate
privind verificarea conformitatii vehiculelor, echipamentelor sau componentelor
produse cu Certificatul de omologare cu valabilitate internationala. R.A.R. va
conveni impreuna cu fabricantul ca pentru fiecare omologare sa se efectueze, la
intervale specificate, incercari sau controale conexe, pentru a verifica daca
productia ramane conforma cu tipul omologat, incluzand, unde este cazul,
incercarile specificate in regulamentul respectiv.
3.9. Pe baza rapoartelor de incercari si a auditului efectuat de
structurile specializate ale R.A.R., acesta redacteaza Comunicarea privind
acordarea/extinderea/refuzul/retragerea omologarii sau oprirea definitiva a
productiei, ii acorda numarul de ordine si o prezinta spre aprobare
Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei.
3.10. Dupa semnare un exemplar al comunicarii se transmite solicitantului
omologarii, prin R.A.R., un exemplar se arhiveaza de catre R.A.R. si cate un
exemplar se transmite autoritatilor administrative din tarile care sunt parte
la regulamentul respectiv, prin Directia generala de relatii internationale din
cadrul Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei.
CAP. 4
Metodologia de acordare a omologarii individuale pentru vehiculele rutiere
noi sau uzate
4.1. Omologarea individuala reprezinta autorizarea de admitere in
circulatie pe drumurile publice din Romania, acordata vehiculelor rutiere care
au fost anterior inmatriculate in alte tari, celor noi, construite in tara sau
importate in serie de cel mult 10 bucati de acelasi tip pe an, precum si celor
construite din piese detasate.
Omologarea individuala se acorda si in cazul vehiculelor rutiere pentru
care a fost schimbata categoria sau subcategoria de folosinta, celor carora li
s-a inlocuit motorul prevazut de constructor cu unul din afara gamei de
motorizare, precum si vehiculelor carora li s-a inlocuit caroseria si/sau
sasiul, chiar daca acestea sunt sau au fost inmatriculate in Romania.
4.2. Vehiculele noi introduse in tara de una si aceeasi persoana fizica sau
juridica pot fi supuse procedurii de omologare individuala, daca numarul
acestora nu depaseste 10 bucati de acelasi tip pe an, chiar daca in anul
respectiv au fost aduse peste 10 vehicule de acelasi tip de alte persoane
fizice sau juridice.
4.3. Omologarea individuala a vehiculelor rutiere se acorda de catre R.A.R.
numai dupa verificarile efectuate conform prevederilor reglementarilor si
normelor tehnice in transporturile rutiere (RNTR), in vigoare la data
prezentarii vehiculului la omologare, ca urmare a validarii rezultatelor
acestor verificari, conform carora vehiculele respective indeplinesc conditiile
tehnice in vederea admiterii in circulatie in Romania.
4.4. Verificarea indeplinirii conditiilor in vederea admiterii in
circulatie cuprinde operatiunile de identificare si de verificare a
conformitatii vehiculului cu configuratia codificata in numarul de identificare
si cu datele din documentele insotitoare ale vehiculului si din baza de date a
R.A.R., precum si operatiunile de control pe liniile de diagnosticare.
In cazul vehiculelor inceput de serie, neomologate de tip, in cazul
vehiculelor realizate din piese detasate sau cu modificari ale tipului de baza,
precum si in cazul schimbarii de categorie, verificarea indeplinirii
conditiilor in vederea admiterii in circulatie pe drumurile publice din Romania
include un program de incercari de conformitate privind securitatea rutiera si
protectia mediului.
4.5. Pentru vehiculele rutiere, cu exceptia celor noi, prezentate la
omologarea individuala, verificarea indeplinirii conditiilor in vederea
admiterii in circulatie include si operatiunea de certificare a autenticitatii,
in conformitate cu prevederile pct. 5.1.1 si 5.1.2.
Operatiunea de certificare a autenticitatii se va introduce etapizat, incepand
cu autovehiculele cu masa maxima autorizata de pana la 3,5 t.
4.6. Omologarea individuala se acorda detinatorului vehiculului, persoana
fizica sau juridica, sau persoanei imputernicite legal de acesta sa il
reprezinte.
4.7. Documentul care atesta acordarea omologarii individuale este C.I.V,
document care se elibereaza de R.A.R si care este completat si luat in evidenta
conform legislatiei in vigoare.
CAP. 5
Metodologiile pentru efectuarea operatiunilor de certificare a
autenticitatii si de verificare tehnica a vehiculelor rutiere in vederea
inmatricularii sau reinmatricularii
5.1. Metodologie pentru efectuarea operatiunii de certificare a
autenticitatii vehiculelor rutiere
5.1.1. Certificarea autenticitatii unui vehicul rutier reprezinta atestarea
de catre R.A.R. a faptului ca vehiculul respectiv, inclusiv principalele sale
elemente de identificare, sunt originale si/sau nu au fost supuse unor
modificari neautorizate.
5.1.2. Certificarea autenticitatii se face cu aparatura specifica, in
vederea depistarii falsificarii seriilor de identificare, a controlului unor
insemne de identificare specifice ale fabricantului si a verificarii altor date
ale fabricantului care permit stabilirea exacta a conformitatii vehiculului si
a componentelor acestuia cu cele originale.
5.1.3. Certificarea autenticitatii vehiculelor rutiere in vederea
inmatricularii sau reinmatricularii se atesta prin Certificatul de
autenticitate emis de R.A.R.
5.1.4. La reinmatricularea vehiculelor rutiere Certificatul de
autenticitate se elibereaza ultimului detinator mentionat in C.I.V.
Pana la data de 30 iunie 2002 Certificatul de autenticitate se elibereaza
optional, la cererea detinatorilor.
5.1.5. Termenul de valabilitate a Certificatului de autenticitate este de
30 de zile de la data eliberarii.
5.1.6. Solicitantul Certificatului de autenticitate, care se considera
vatamat in drepturi prin eliberarea unui astfel de certificat necorespunzator
sau prin anularea acestuia, se poate adresa instantelor judecatoresti
competente, in conditiile legii.
5.2. Metodologie pentru efectuarea operatiunii de verificare tehnica a
vehiculelor rutiere, in vederea inmatricularii sau reinmatricularii
5.2.1. Verificarea tehnica a unui vehicul rutier, in vederea
inmatricularii/reinmatricularii, consta in:
a) operatiunea de verificare a conformitatii vehiculului cu datele din
documentele acestuia (certificatul de inmatriculare, C.I.V. etc.), precum si
conformitatea datelor privind marca si tipul vehiculului respectiv cu cele din
cataloagele de specialitate si din banca de date a R.A.R.;
b) operatiunile de verificare pe liniile de diagnosticare, conform
prevederilor cuprinse in reglementarile RNTR 1, in vigoare, corelate cu
verificarea conformitatii componentelor principale ale vehiculului cu numarul
de identificare a acestuia.
5.2.2. Verificarea tehnica a unui vehicul rutier, in vederea
inmatricularii/reinmatricularii, se finalizeaza prin eliberarea si/sau
completarea anexei la certificatul de inmatriculare.
CAP. 6
Dispozitii finale
6.1. Preluarea in legislatia romana a prevederilor Directivelor Uniunii
Europene de modificare a Directivelor de baza privind constructia si omologarea
vehiculelor si/sau a subansamblurilor acestora se face cronologic, in ordinea
numerelor atribuite acestora.
6.2. Aplicarea ultimei modificari a directivei de baza, stabilita in
legislatia nationala la un moment dat, impune respectarea tuturor acelor
directive anterioare, aplicabile omologarii pentru circulatie in situatia
respectiva, cu exceptia cazului in care reglementarile nationale prevad
derogari explicite.
6.3. In cazuri justificate si pentru loturi limitate de vehicule rutiere,
la care se constata ca nu sunt indeplinite in totalitate prevederile RNTR 2,
iar influentele neconformitatilor respective asupra sigurantei circulatiei si
protectiei mediului sau folosintei conform destinatiei sunt apreciate ca fiind
nesemnificative, solicitantul omologarii pentru circulatie poate cere acordarea
unei derogari.
Derogarile de la cerintele RNTR 2 se acorda numai de Ministerul Lucrarilor
Publice, Transporturilor si Locuintei, ca urmare a unei solicitari motivate.
6.4. Pana la notificarea modificarii denumirii autoritatii administrative
romane si publicarea acestei modificari in documentul TRANS/WP. 29/343 al
O.N.U. E.C.E, in comunicarile privind omologarea de tip a unor vehicule sau
componente, in conformitate cu prevederile unui anumit regulament O.N.U.
E.C.E, pe care Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei le
transmite conform prevederilor Acordului de la Geneva tuturor tarilor care
aplica respectivul regulament, se va introduce o nota de subsol cu urmatorul
continut:
"Vechea denumire a Autoritatii administrative este Ministerul
Transporturilor".