ORDIN Nr. 373
din 23 octombrie 2008
pentru aprobarea
Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului pentru ocuparea
functiei publice de manager economic si a celorlalte posturi vacante de
functionari publici si personal contractual din cadrul Ministerului Public
ACT EMIS DE: PARCHETUL
DE PE LANGA CURTEA SUPREMA DE JUSTITIE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 55 din 29 ianuarie 2009
In temeiul art. 62 alin. (1), art. 70 alin. (1) şi (2),
art. 76, art. 126 alin. (5) şi al art. 133 alin. (1) din Legea nr. 304/2004
privind organizarea judiciară, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare,
văzând şi dispoziţiile Hotărârii Guvernului nr.
611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei
funcţionarilor publici, cu modificările şi completările
ulterioare,
procurorul general al Parchetului de pe lângă Inalta
Curte de Casaţie şi Justiţie emite următorul
ordin:
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul privind organizarea şi
desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiei publice de manager economic
şi a celorlalte posturi vacante de funcţionari publici şi personal contractual
din cadrul Ministerului Public, prevăzut în anexa care face parte integrantă
din prezentul ordin.
Art. 2. - (1) La data intrării în vigoare a prezentului
ordin îşi încetează aplicabilitatea Ordinul procurorului general al Parchetului
de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie nr. 171/2004 pentru aprobarea
Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea
funcţiei publice de manager
economic şi a celorlalte posturi vacante de personal din cadrul departamentelor
economico-financiare şi administrative ale Ministerului Public, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.252 din 24
decembrie 2004.
(2) Secţia de resurse umane şi documentare va lua
măsurile necesare pentru ducerea la îndeplinire a dispoziţiilor prezentului
ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
p. Procurorul general al Parchetului de pe lângă Inalta
Curte de Casaţie şi Justiţie,
Gabriela Scutea
ANEXĂ
REGULAMENT
privind organizarea şi desfăşurarea concursului
pentru ocuparea funcţiei publice de manager economic şi a celorlalte posturi
vacante de funcţionari publici şi personal contractual din cadrul Ministerului
Public
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Managerul economic al departamentului
economico-financiar şi administrativ al Parchetului de pe lângă Inalta Curte de
Casaţie şi Justiţie, al parchetelor de pe lângă curţile de apel şi al
parchetelor de pe lângă tribunale este numit pe bază de concurs, prin ordin al
procurorului general al Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi
Justiţie, în condiţiile legii şi ale prezentului regulament.
(2) Posturile vacante aferente funcţiilor publice de
execuţie şi conducere, altele decât cele de manager economic, din cadrul
Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, parchetelor de pe
lângă curţile de apel şi parchetelor de pe lângă tribunale se ocupă prin
concurs organizat de Parchetul de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie,
pentru acest parchet, respectiv de parchetele de pe lângă curţile de apel,
pentru celelalte parchete, cu respectarea prevederilor Hotărârii Guvernului nr.
611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei
funcţionarilor publici, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale
prezentului regulament.
Art. 2. - (1) Funcţionarii publici şi personalul
contractual din cadrul Ministerului Public sunt încadraţi de procurorul general
al Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie sau, după caz,
de procurorul general al parchetului de pe lângă curtea de apel în
circumscripţia căruia se află postul vacant, pe bază de concurs sau probă
practică.
(2) Toate activităţile administrative necesare bunei
organizări şi desfăşurări a concursurilor se asigură de compartimentele de
resurse umane, respectiv de secretarul comisiei de concurs.
CAPITOLUL II
Concursul pentru ocuparea funcţiei publice de manager economic şi a
celorlalte funcţii publice din cadrul
Ministerului Public
Art. 3. - (1) Concursurile pentru recrutarea
funcţionarilor publici se organizează cu avizul Agenţiei Naţionale a
Funcţionarilor Publici. Solicitarea avizului se face conform Hotărârii
Guvernului nr. 611/2008, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) în vederea organizării şi desfăşurării
concursurilor pentru recrutarea funcţionarilor publici, după primirea avizului
favorabil sau a celui cu observaţii, în situaţia în care nu sunt îndeplinite
condiţiile legale ori nu sunt respectate principiile
care stau la baza organizării şi dezvoltării carierei,
iar efectele nerespectării acestora pot fi remediate fără a afecta desfăşurarea
procedurii în condiţiile prevăzute de lege, însă cu minimum 20 de zile înaintea
desfăşurării concursului, se constituie comisii de concurs, respectiv comisii
de soluţionare a contestaţiilor, prin ordin al procurorului general al
parchetului care organizează concursul, în condiţiile Hotărârii Guvernului nr.
611/2008, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale prezentului
regulament.
(3) Secretarul comisiei de concurs şi secretarul
comisiei de soluţionare a contestaţiilor se asigură de către funcţionarii
publici din cadrul compartimentelor de resurse umane sau, în lipsă, de către
funcţionarii publici cu atribuţii în acest domeniu, prevăzute în fişa postului,
din parchetul care organizează concursul ori din parchetul ierarhic superior,
după caz.
Art. 4. - (1) Pentru concursurile organizate în vederea
ocupării funcţiilor publice de conducere, comisia de concurs şi comisia de
soluţionare a contestaţiilor sunt compuse fiecare din câte 5 membri, desemnaţi
după cum urmează:
a) 3 membri sunt reprezentanţi ai parchetului în al cărui
stat de funcţii se află funcţia publică vacantă pentru care se organizează
concursul sau, după caz, sunt desemnaţi din parchetul ierarhic superior;
b) 2 membri sunt reprezentanţi ai Agenţiei Naţionale a
Funcţionarilor Publici.
(2) Pentru concursurile organizate în vederea ocupării
funcţiilor publice de execuţie, comisia de concurs şi comisia de soluţionare a
contestaţiilor sunt compuse din câte 3 membri, desemnaţi după cum urmează:
a) 2 membri sunt reprezentanţi ai parchetului în al
cărui stat de funcţii se află funcţia publică vacantă pentru care se
organizează concursul;
b) un membru este reprezentant
al Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
(3) Dispoziţiile art. 27 şi 29 din Hotărârea Guvernului
nr. 611/2008, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică în mod
corespunzător.
Art. 5. - Concursul pentru ocuparea funcţiei publice vacante de manager economic pentru Parchetul de
pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, parchetele de pe lângă curţile de
apel şi parchetele de pe lângă tribunale se organizează de Parchetul de pe
lângă nalta Curte de Casaţie şi Justiţie, cu avizul Agenţiei Naţionale a
Funcţionarilor Publici.
Art. 6. - Condiţiile de desemnare a membrilor,
interdicţiile, incompatibilităţile şi situaţiile de conflict de interese,
precum şi procedura în aceste situaţii sunt cele prevăzute la art. 31-34 din
Hotărârea Guvernului nr. 611/2008, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 7. - (1) Normele privind publicitatea concursului
şi atribuţiile comisiei de concurs, ale comisiei de soluţionare a
contestaţiilor, precum şi ale secretarilor celor două comisii sunt cele
prevăzute la art. 38-43 din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008, cu modificările
şi completările ulterioare.
(2) Condiţiile de participare şi condiţiile de desfăşurare
a concursului, bibliografia şi tematica se stabilesc de compartimentul de
resurse umane sau de către funcţionarii publici cu atribuţii în acest domeniu,
după caz.
(3) In cazul Parchetului de pe lângă Inalta Curte de
Casaţie şi Justiţie, secretariatul comisiei de concurs şi secretariatul
comisiei de soluţionare a contestaţiilor se asigură de Biroul de organizare şi
resurse umane.
Art. 8. - (1) La concursul pentru ocuparea funcţiei
publice vacante de manager economic se pot înscrie persoanele care îndeplinesc
următoarele condiţii:
a) condiţiile prevăzute la art. 54 din Legea nr.
188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările
şi completările ulterioare;
b) au studii universitare de licenţă absolvite cu
diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de
licenţă sau echivalentă, specializarea ştiinţe economice;
c) au o vechime în specialitate de minimum 5 ani;
d) au o bună reputaţie.
(2) Indeplinirea condiţiei privind buna reputaţie se verifică
de comisia de concurs, în baza recomandărilor de la ultimul loc de muncă depuse
de candidat şi, dacă este cazul, a verificărilor administrative efectuate de
compartimentele de resurse umane.
(3) La concursul pentru ocuparea celorlalte funcţii
publice vacante din cadrul departamentelor economico-financiare şi
administrative se pot înscrie persoanele care îndeplinesc condiţiile prevăzute
de Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Prevederile art. 8 alin. (2) se aplică în mod corespunzător.
(4) Condiţiile specifice de participare la concursul de
recrutare pentru ocuparea funcţiilor publice vacante se stabilesc, pe baza
fişei postului, prin ordinul prin care se dispune organizarea concursului, la
propunerea compartimentului de resurse umane, cu avizul Agenţiei Naţionale a
Funcţionarilor Publici.
Art. 9. - Desfăşurarea concursului de recrutare este
reglementată în art. 43 şi în cap. III din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008,
cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 10. - Candidaţii declaraţi admişi sunt numiţi, în
condiţiile legii, pe baza punctajului final obţinut, în funcţia publică de
manager economic, prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe lângă
Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, respectiv în funcţia publică pentru care
au susţinut concursul, prin ordin al procurorului
general al parchetului care a organizat concursul.
CAPITOLUL III
Concursul pentru ocuparea posturilor vacante de
personal contractual din cadrul Ministerului Public
Art. 11. - Poate fi angajată cu contract individual de
muncă, în cadrul Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie,
parchetelor de pe lângă curţile de apel şi parchetelor de pe lângă tribunale,
persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:
a) este cetăţean român cu domiciliul în România sau al
unui stat al Uniunii Europene, în condiţiile legii;
b) are studii în conformitate cu cerinţele postului;
c) nu are antecedente penale şi se bucură de o bună
reputaţie;
d) este aptă, din punct de vedere medical, pentru
exercitarea funcţiei;
e) a promovat concursul sau,
după caz, proba practică, organizate potrivit prezentului regulament.
Art. 12. - (1) Candidaţii vor prezenta, pentru
înscrierea la concurs sau la proba practică, următoarele acte:
a) copie de pe actul de identitate;
b) copie de pe actul doveditor al studiilor urmate;
c) certificat de cazier judiciar;
d) Curriculum vitae;
e) copie de pe carnetul de muncă sau extras de pe
registrul general al salariaţilor, dacă este cazul;
f) adeverinţă medicală care să ateste starea de
sănătate corespunzătoare.
(2) Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) se
prezintă însoţite de documentele originale.
(3) Candidaţii vor depune şi o recomandare privind
profilul profesional şi moral de la ultimul loc de muncă sau de la unitatea de
învăţământ, după caz. Prevederile art. 8 alin. (2) se aplică în mod
corespunzător.
Art. 13. - (1) Personalul care desfăşoară activităţi
administrative, de gospodărire şi de întreţinere-reparaţii este angajat pe bază
de concurs, organizat de parchetul în al cărui stat de funcţii se află postul
vacant.
(2) Concursul constă dintr-o probă scrisă de verificare
a cunoştinţelor teoretice şi o probă orală şi se desfăşoară în conformitate cu
prevederile Hotărârii Guvernului nr. 281/1993 cu privire la salarizarea
personalului din unităţile bugetare, cu modificările şi completările ulterioare
- anexa nr. 12.
Art. 14. - (1) Data şi locul susţinerii concursului,
tematica, numărul posturilor vacante şi termenul pentru depunerea actelor de
înscriere la concurs se aduc la cunoştinţa celor interesaţi, prin afişare la
sediul parchetului care organizează concursul şi prin publicare pe pagina de
internet a parchetului, cu cel puţin 30 de zile înainte de data fixată.
(2) Cererile pentru înscrierea la concurs se adresează
procurorului general al Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi
Justiţie sau, după caz, procurorului general al parchetului de pe lângă curtea
de apel şi se depun la sediul parchetului care organizează concursul cu cel
puţin 10 zile înainte de data concursului.
Art. 15. - In funcţie de
specificul posturilor scoase la concurs şi de numărul candidaţilor,
conducătorul parchetului care organizează concursul stabileşte comisia de
concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor, compuse din 4-5 membri,
precum şi secretarul comisiei de concurs, conform Hotărârii Guvernului nr.
281/1993, cu modificările şi completările ulterioare - anexa nr. 12.
Art. 16. - (1) Proba scrisă se desfăşoară conform
prevederilor art. 51-53 din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008, cu modificările
şi completările ulterioare, care se aplică în mod corespunzător.
(2) Timpul alocat pentru elaborarea lucrării scrise
este de două ore din momentul comunicării subiectelor.
Art. 17. - (1) Corectarea lucrărilor scrise de
verificare a cunoştinţelor teoretice se face pe baza
unui barem stabilit de membrii comisiei de concurs.
(2) Lucrarea scrisă va fi notată cu note de la 1 la 10
de către fiecare membru al comisiei de concurs.
(3) Nota finală a lucrării scrise este media aritmetică
a notelor acordate de către fiecare membru al comisiei
de concurs.
Art. 18. - Pentru a fi declaraţi admişi la proba scrisă
de verificare a cunoştinţelor teoretice, candidaţii trebuie să obţină cel puţin
nota 7.
Art. 19. - (1) Candidaţii respinşi pot face
contestaţie, care se depune în termen de 24 de ore de la afişarea rezultatelor
la secretariatul comisiei de soluţionare a contestaţiilor şi se soluţionează de
această comisie în termen de 24 de ore.
(2) Rezultatele soluţionării contestaţiilor sunt
definitive şi se afişează în termen de 24 de ore de la soluţionare la sediul
parchetului care organizează concursul.
Art. 20. - (1) La proba orală participă candidaţii
declaraţi admişi la proba scrisă de verificare a cunoştinţelor teoretice, care
va fi notată cu note de la 1 la 10.
(2) Pentru a fi declaraţi
admişi, candidaţii trebuie să obţină la fiecare probă cel puţin nota 7.
(3) Nu se admit contestaţii cu privire la rezultatele
obţinute la proba orală.
Art. 21. - Media generală (nota) de promovare a
concursului este cel puţin 7 şi este media aritmetică a notelor acordate pentru
fiecare probă.
Art. 22. - (1) Repartizarea candidaţilor admişi la
concurs se face în ordinea descrescătoare a mediilor generale (notelor) de
promovare obţinute, în funcţie de posturile vacante existente.
(2) La medii (note) egale,
comisia de concurs va stabili candidatul declarat admis în raport cu nivelul
studiilor de bază sau suplimentare absolvite şi, în subsidiar, în raport cu
vechimea în muncă.
Art. 23. - (1) Personalul de deservire şi de
întreţinere a curăţeniei este angajat pe baza unei probe practice organizate de
parchetul în al cărui stat de funcţii se află postul vacant. Prevederile art.
14 şi 15, în ceea ce priveşte comisia de concurs, se aplică în mod corespunzător.
(2) In urma susţinerii probei practice, candidatul va fi declarat admis sau respins.
(3) Criteriile de evaluare a candidaţilor la proba
practică se stabilesc în funcţie de natura posturilor vacante scoase la
concurs.
(4) Nu se admit contestaţii cu privire la rezultatele
obţinute la proba practică.
CAPITOLUL IV
Dispoziţii finale
Art. 24. - Lucrările scrise şi Procesele-verbale
privind rezultatele concursului se anexează la dosarele personale ale
candidaţilor declaraţi admişi.
Art. 25. - Dosarele, lucrările scrise şi
Procesele-verbale referitoare la ceilalţi candidaţi, precum şi alte lucrări
privind concursul se arhivează şi se păstrează potrivit nomenclatoarelor
arhivistice.