ORDIN Nr. 230
din 8 octombrie 2010
pentru aprobarea
Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului pentru ocuparea
functiei publice vacante de manager economic si a celorlalte posturi vacante
sau temporar vacante de functionari publici si personal contractual din cadrul
Ministerului Public
ACT EMIS DE:
PARCHETUL DE PE LANGA INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 703 din 21 octombrie 2010
In aplicarea prevederilor art. 37 din Legea-cadru nr.
330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice,
precum şi ale art. 7 din anexa nr. I la aceeaşi lege,
văzând şi dispoziţiile Hotărârii Guvernului nr.
611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei
funcţionarilor publici, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul art. 62 alin. (1), art. 70 alin. (1) şi (2),
art. 76, art. 126 alin. (5) şi al art. 133 alin. (1) din Legea nr. 304/2004
privind organizarea judiciară, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare,
procurorul general al Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul privind organizarea şi
desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiei publice vacante de manager
economic şi a celorlalte posturi vacante sau temporar vacante de funcţionari
publici şi personal contractual din cadrul Ministerului Public, prevăzut în
anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - (1) La data intrării în vigoare a prezentului
ordin îşi încetează aplicabilitatea Ordinul procurorului general al Parchetului
de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie nr. 373/2008 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea
şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiei publice de manager
economic şi a celorlalte posturi vacante de funcţionari publici şi personal
contractual din cadrul Ministerului Public, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 55 din 29 ianuarie 2009.
(2) Secţia de resurse umane şi documentare va lua
măsurile necesare pentru ducerea la îndeplinire a dispoziţiilor prezentului
ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
p. Procurorul general al Parchetului de pe lângă Inalta
Curte de Casaţie şi Justiţie,
Gabriela Scutea
ANEXĂ
REGULAMENT
privind organizarea
şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiei publice vacante de manager
economic şi a
celorlalte posturi vacante sau temporar vacante de funcţionari publici şi
personal contractual din cadrul Ministerului
Public
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1)
Managerul economic al departamentului economico-financiar şi administrativ din
Parchetul de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, parchetele de pe
lângă curţile de apel şi parchetele de pe lângă tribunale este numit pe bază de
concurs, prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe lângă Inalta
Curte de Casaţie şi Justiţie, în condiţiile legii şi ale prezentului
regulament.
(2) Posturile vacante aferente funcţiilor publice de
execuţie şi conducere, altele decât cele de manager economic, din cadrul
departamentelor economico-financiare şi administrative din Parchetul de pe
lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, parchetele de pe lângă curţile de
apel şi parchetele de pe lângă tribunale se ocupă prin concurs organizat de
către Parchetul de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, pentru acest
parchet, respectiv de
parchetele de pe lângă curţile de apel, pentru celelalte parchete, cu
respectarea prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea
normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu
modificările şi completările ulterioare, şi ale prezentului regulament.
Art. 2. - (1) Funcţionarii publici şi personalul
contractual din cadrul departamentelor economico-financiare şi administrative
din Ministerul Public sunt încadraţi de procurorul general al Parchetului de pe
lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie sau, după caz, de procurorul general
al parchetului de pe lângă curtea de apel în circumscripţia căruia se află
postul vacant, pe bază de concurs sau examen.
(2) Toate activităţile administrative necesare bunei
organizări şi desfăşurări a concursurilor se asigură de compartimentele de
resurse umane, respectiv de secretarul comisiei de concurs.
CAPITOLUL II
Concursul pentru
ocuparea funcţiei publice de manager economic şi a celorlalte funcţii publice vacante din cadrul departamentelor economico-financiare şi administrative din Ministerul Public
Art. 3. - (1) Concursurile pentru recrutarea
funcţionarilor publici se organizează cu avizul Agenţiei Naţionale a
Funcţionarilor Publici. Avizul se solicită conform Hotărârii Guvernului nr.
611/2008, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) In vederea organizării şi desfăşurării
concursurilor pentru recrutarea funcţionarilor publici, după primirea avizului
favorabil sau a celui cu observaţii, după caz, însă cu minimum 20 de zile
înaintea desfăşurării concursului, se constituie comisii de concurs, respectiv
comisii de soluţionare a contestaţiilor, prin ordin al procurorului general al
parchetului care organizează concursul, în condiţiile Hotărârii Guvernului nr.
611/2008, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale prezentului
regulament.
(3) Secretariatul comisiei de concurs şi secretariatul
comisiei de soluţionare a contestaţiilor se asigură de către funcţionarii
publici din cadrul compartimentelor de resurse umane sau, în lipsă, de către funcţionarii
publici cu atribuţii în acest domeniu, prevăzute în fişa postului, din
parchetul care organizează concursul sau din parchetul ierarhic superior, după
caz.
Art. 4. - (1) Pentru concursurile organizate în vederea
ocupării funcţiilor publice de conducere, comisia de concurs şi comisia de
soluţionare a contestaţiilor sunt compuse fiecare din câte 5 membri, desemnaţi
după cum urmează:
a) 3 membri sunt reprezentanţi ai parchetului în al
cărui stat de funcţii se află funcţia publică vacantă pentru care se
organizează concursul sau, după caz, sunt desemnaţi din parchetul ierarhic
superior;
b) 2 membri sunt reprezentanţi
ai Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
(2) Pentru concursurile
organizate în vederea ocupării funcţiilor publice de execuţie, comisia de
concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor sunt compuse din câte 3
membri, desemnaţi după cum urmează:
a) 2 membri sunt reprezentanţi
ai parchetului în al cărui stat de funcţii se află funcţia publică vacantă
pentru care se organizează concursul;
b) un membru este reprezentant
al Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
(3) Dispoziţiile art. 27 şi 29
din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008, cu modificările şi completările
ulterioare, se aplică în mod corespunzător.
Art. 5. - Concursul pentru ocuparea funcţiei publice
vacante de manager economic pentru Parchetul de pe lângă Inalta Curte de
Casaţie şi Justiţie, parchetele de pe lângă curţile de apel şi parchetele de pe
lângă tribunale se organizează de Parchetul de pe lângă Inalta Curte de Casaţie
şi Justiţie, cu avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
Art. 6. - Condiţiile de desemnare a membrilor,
interdicţiile, incompatibilităţile şi situaţiile de conflict de interese,
precum şi procedura în aceste situaţii sunt cele prevăzute în art. 31-34 din
Hotărârea Guvernului nr. 611/2008, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 7. - (1) Normele privind
publicitatea concursului şi atribuţiile comisiei de concurs, ale comisiei de
soluţionare a contestaţiilor, precum şi ale secretarilor celor două comisii
sunt cele prevăzute în art. 38-43 din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008, cu
modificările şi completările ulterioare.
(2) Condiţiile de participare şi condiţiile de
desfăşurare a concursului, bibliografia şi tematica se stabilesc de compartimentul
de resurse umane sau de către funcţionarii publici cu atribuţii în acest
domeniu, după caz.
(3) In cazul Parchetului de pe
lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, secretariatul comisiei de concurs şi
secretariatul comisiei de soluţionare a contestaţiilor se asigură de către
Biroul de organizare şi resurse umane.
Art. 8. - (1) La concursul pentru ocuparea funcţiei
publice vacante de manager economic se pot înscrie persoanele care îndeplinesc
următoarele condiţii:
a) condiţiile prevăzute la art. 54 şi 57 din Legea nr.
188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările
şi completările ulterioare;
b) au studii universitare de
licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată
absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, specializarea ştiinţe
economice;
c) au o vechime în specialitate de minimum 3 ani;
d) au o bună reputaţie.
(2) Indeplinirea condiţiei privind buna reputaţie se
verifică de comisia de concurs, în baza recomandărilor de la ultimul loc de
muncă depuse de candidat şi, dacă este cazul, a verificărilor administrative
efectuate de compartimentele de resurse umane.
(3) La concursul pentru
ocuparea celorlalte funcţii publice vacante din cadrul departamentelor
economico-financiare şi administrative se pot înscrie persoanele care
îndeplinesc condiţiile prevăzute de Legea nr. 188/1999, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare. Prevederile alin. (2) se aplică în mod
corespunzător.
(4) Condiţiile specifice de
participare la concursul de recrutare pentru ocuparea funcţiilor publice
vacante se stabilesc, pe baza fişei postului, prin ordinul prin care se dispune
organizarea concursului, la propunerea compartimentului de resurse umane, cu
avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
Art. 9. - (1) Candidaţii vor prezenta, pentru
înscrierea la concurs sau la proba practică, următoarele acte:
a) copie de pe actul de identitate;
b) formularul de înscriere la concurs, completat;
c) diplomele de studii şi alte
acte care atestă efectuarea specializărilor cerute, în copie;
d) curriculum vitae;
e) copie de pe documentele care atestă vechimea în
muncă: carnetul de muncă sau extras de pe registrul general al salariaţilor şi
altele asemenea, dacă este cazul;
f) recomandare de la ultimul loc de muncă sau de la
unitatea de învăţământ pentru absolvenţii care se angajează pentru prima dată
sau copie de pe fişa de evaluare a performanţelor profesionale individuale din
anul anterior/recomandare privind profilul profesional şi moral de la ultimul
loc de muncă sau de la unitatea de învăţământ, după caz;
g) certificat de cazier judiciar;
h) alte înscrisuri din care să rezulte îndeplinirea
condiţiilor specifice de participare la concurs;
i) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate
corespunzătoare.
(2) Copiile de pe actele
prevăzute la alin. (1) se prezintă însoţite de documentele originale, care se
restituie după verificarea conformităţii copiei.
(3) Formularele de înscriere la
concurs se pun la dispoziţia celor interesaţi la sediul şi pe site-ul
instituţiei organizatoare, după caz.
(4) Prevederile art. 8 alin. (2) se aplică în mod
corespunzător. Art. 10. - Desfăşurarea concursului de recrutare este reglementată în art. 43 şi 44-72 din
Hotărârea Guvernului nr. 611/2008, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 11. - Candidaţii declaraţi admişi sunt numiţi, în
condiţiile legii, pe baza punctajului final obţinut, în funcţia publică de
manager economic, prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe lângă
Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, respectiv în funcţia publică pentru care
au susţinut concursul, prin ordin al procurorului general al parchetului care a organizat concursul.
CAPITOLUL III
Concursul pentru ocuparea posturilor vacante sau
temporar vacante de personal contractual din cadrul departamentelor economico-financiare şi administrative din Ministerul Public
Art. 12. - Poate fi angajată cu contract individual de
muncă, în cadrul departamentului economico-financiar şi administrativ al
Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, parchetelor de pe
lângă curţile de apel şi parchetelor de pe lângă tribunale, persoana care
îndeplineşte următoarele condiţii:
a) este cetăţean român cu domiciliul în România sau al
unui stat al Uniunii Europene, în condiţiile legii;
b) are studii în conformitate cu cerinţele postului;
c) nu are antecedente penale şi
se bucură de o bună reputaţie;
d) este apt din punct de vedere
medical pentru exercitarea funcţiei;
e) a promovat concursul sau,
după caz, proba practică, organizate potrivit prezentului regulament.
Art. 13. - (1) Personalul care desfăşoară activităţi
administrative, de gospodărire şi de întreţinere-reparaţii este angajat pe bază
de concurs, organizat de parchetul în al cărui stat de funcţii se află postul
vacant.
(2) Concursul constă într-o probă scrisă de verificare
a cunoştinţelor teoretice şi un interviu şi se desfăşoară în conformitate cu prevederile prezentului regulament.
Art. 14. - (1) Data şi locul susţinerii concursului,
tematica, numărul posturilor vacante şi termenul pentru depunerea actelor de
înscriere la concurs se aduc la cunoştinţa celor interesaţi prin afişare la
sediul parchetului care organizează concursul şi prin publicare pe pagina de
internet a parchetului, cu cel puţin 15 zile înainte de data desfăşurării
concursului.
(2) Cererile pentru înscrierea
la concurs se adresează procurorului general al Parchetului de pe lângă Inalta
Curte de Casaţie şi Justiţie sau, după caz, procurorului general al parchetului
de pe lângă curtea de apel şi se depun la sediul parchetului care organizează
concursul cu cel puţin 10 zile înainte de data concursului, împreună cu
dosarele de concurs, care trebuie să conţină actele prevăzute la art. 9 alin.
(1).
(3) Prevederile art. 8 alin. (2) şi art. 9 alin. (2) şi
(3) se aplică în mod corespunzător.
Art. 15. - (1) In termen de 3 zile lucrătoare de la
data expirării termenului de depunere a dosarelor, comisia de concurs
selectează dosarele de concurs pe baza îndeplinirii condiţiilor de participare
la concurs.
(2) După finalizarea selecţiei dosarelor se încheie un
proces-verbal semnat de către toţi membrii comisiei de concurs.
(3) Rezultatele selectării
dosarelor de înscriere se afişează de către secretarul comisiei de concurs, cu
menţiunea „admis" sau „respins", însoţită de motivul respingerii
dosarului, la sediul parchetului organizator al concursului, în termenul
prevăzut la alin. (1).
(4) Contestaţiile cu privire la
rezultatul selecţiei dosarelor de înscriere se depun la secretarul comisiei de soluţionare
a contestaţiilor în maximum 24 de ore de la afişarea rezultatelor selecţiei
dosarelor de către comisia de concurs.
(5) Contestaţiile se
soluţionează şi se afişează la sediul parchetului care organizează concursul în
termen de 24 de ore de la expirarea termenului de depunere.
Art. 16. - Criteriile specifice, elaborate de şeful
ierarhic sau de coordonatorul compartimentului în care există postul vacant ori
temporar vacant pe baza cerinţelor cuprinse în fişa postului şi aprobate de
conducătorul parchetului, vizează următoarele:
a) studii de specialitate;
b) perfecţionări/specializări;
c) vechimea în muncă/vechimea
în specialitatea studiilor;
d) cunoştinţe de limbi străine;
e) cunoştinţe de operare pe calculator;
f) abilităţi şi aptitudini corespunzătoare specificului
postului.
Art. 17. - (1) In funcţie de specificul posturilor
scoase la concurs şi de
numărul candidaţilor, conducătorul parchetului care organizează concursul
stabileşte comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor, compuse
fiecare din câte 3 membri, desemnaţi din parchetul în al cărui stat de funcţii
se află funcţia publică vacantă pentru care se organizează concursul sau, după
caz, din parchetul ierarhic superior, precum şi secretarul comisiei de concurs.
(2) Calitatea de membru în
comisia de concurs este incompatibilă cu calitatea de membru în comisia de
soluţionare a contestaţiilor.
(3) Preşedintele comisiei de
concurs, respectiv al comisiei de soluţionare a contestaţiilor se desemnează
din rândul membrilor, prin actul administrativ de constituire a comisiilor.
(4) Nu pot fi membri în comisia de concurs sau în comisia de soluţionare a contestaţiilor persoanele care:
a) au calitatea de soţ, soţie,
rudă sau afin până la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre candidaţi;
b) au relaţii cu caracter patrimonial sau interese
patrimoniale cu oricare dintre candidaţi.
(5) Situaţia de incompatibilitate poate fi sesizată de
persoana în cauză, de oricare dintre candidaţi, de conducătorul parchetului
organizator al concursului sau de orice altă persoană interesată.
(6) Conducătorul parchetului
constată situaţia de incompatibilitate şi ia măsuri de înlocuire, în termen de
două zile de la data sesizării, a membrului respectiv cu o altă persoană care
să îndeplinească condiţiile cerute.
Art. 18. - (1) Comisia de concurs are următoarele
atribuţii principale:
a) elaborează subiectele pentru
probele din concurs;
b) stabileşte baremul de evaluare a probelor;
c) stabileşte durata probei scrise în funcţie de
complexitatea subiectelor;
d) notează candidaţii cu note
de la 1 la 10, la probele de concurs;
e) în funcţie de notele
obţinute, stabileşte candidatul/candidaţii declarat/declaraţi reuşit/reuşiţi la
concurs.
(2) Comisia de soluţionare a
contestaţiilor are următoarele atribuţii principale:
a) soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu
privire la selecţia dosarelor şi cu privire la notarea
probelor de concurs;
b) transmite secretarului
comisiei de concurs rezultatele contestaţiilor pentru a fi comunicate
candidaţilor.
(3) Secretarul comisiei de concurs are următoarele
atribuţii principale:
a) preia dosarele de concurs depuse de candidaţi;
b) răspunde de buna organizare
şi desfăşurare a concursului;
c) păstrează şi pune la
dispoziţia membrilor comisiei documentele depuse în vederea înscrierii la
concurs;
d) verifică respectarea prevederilor legale necesare
ocupării posturilor vacante scoase la concurs, informând comisia de concurs
asupra necesităţii respingerii candidaţilor înscrişi care nu îndeplinesc
condiţiile de participare;
e) redactează procesul-verbal
încheiat în urma selecţiei dosarelor de concurs şi procesul-verbal final al concursului.
Art. 19. - (1) Proba scrisă constă în redactarea unei
lucrări şi/sau în rezolvarea unorteste-grilă.
(2) Prin proba scrisă se testează cunoştinţele
teoretice şi abilităţile practice necesare ocupării postului pentru care se
organizează concursul.
Art. 20. - (1) Subiectele pentru proba scrisă se
stabilesc pe baza bibliografiei şi a tematicii de concurs, astfel încât să
reflecte capacitatea de analiză şi sinteză a candidaţilor, în concordanţă cu
nivelul şi specificul posturilor pentru care se organizează concursul.
(2) Comisia de concurs
stabileşte subiectele şi alcătuieşte seturile de subiecte pentru proba scrisă,
în ziua în care se desfăşoară proba scrisă.
(3) Fiecare membru al comisiei de concurs propune cel
puţin 3 subiecte. Pe baza propunerilor membrilor comisiei de concurs sunt
astfel întocmite minimum două seturi de subiecte care vor fi prezentate candidaţilor.
(4) Seturile de subiecte se
semnează de toţi membrii comisiei de concurs şi se închid în plicuri sigilate
purtând ştampila parchetului care organizează concursul.
(5) Comisia de concurs
stabileşte punctajul maxim pentru fiecare subiect, care se comunică odată cu
subiectele.
(6) In cazul în care proba scrisă constă în rezolvarea
unor teste-grilă, întrebările pot fi formulate cu cel mult două zile înainte de
proba scrisă, cu condiţia ca numărul acestora să fie de 3 ori mai mare decât
numărul întrebărilor stabilit pentru fiecare test-grilă. Intrebările pentru
fiecare test-grilă se stabilesc în ziua în care se desfăşoară proba scrisă,
înainte de începerea acestei probe, cu aplicarea corespunzătoare a prevederilor
alin. (4) şi (5).
(7) In cazul concursurilor
organizate pentru ocuparea posturilor de conducere, punctajul maxim stabilit
pentru testele-grilă nu poate depăşi 30% din punctajul probei scrise, diferenţa
de punctaj fiind alocată subiectelor de sinteză sau rezolvării unor situaţii
practice.
(8) Până la ora stabilită
pentru terminarea probei scrise a concursului, membrii comisiei de concurs au
obligaţia de a stabili baremul detaliat de corectare a subiectelor. Acesta se
afişează la locul desfăşurării concursului anterior corectării lucrărilor.
Art. 21. - (1) Inainte de începerea probei scrise, la
locul desfăşurării acesteia, dacă este cazul, se afişează repartizarea pe săli
a candidaţilor.
(2) Inainte de începerea probei scrise se face apelul
nominal al candidaţilor şi se verifică identitatea candidaţilor, pe baza cărţii
de identitate sau a oricărui alt document care atestă identitatea, potrivit
legii. Candidaţii care nu sunt prezenţi la efectuarea apelului nominal ori care
nu pot face dovada identităţii prin prezentarea cărţii de identitate sau a
altui document care să ateste identitatea sunt consideraţi absenţi.
(3) După verificarea identităţii candidaţilor, ieşirea
din sală a acestora atrage eliminarea din concurs, cu excepţia situaţiilor de
urgenţă, în care aceştia pot fi însoţiţi de unul dintre membrii comisiei de
concurs sau de persoanele care asigură supravegherea. Candidatul poate părăsi
sala dacă predă lucrarea şi semnează de predarea
acesteia.
(4) Durata probei scrise se stabileşte de comisia de
concurs în funcţie de gradul de dificultate şi complexitate al subiectelor, dar
nu poate depăşi 3 ore.
(5) La ora stabilită pentru
începerea probei scrise, comisia de concurs prezintă candidaţilor seturile de
subiecte şi invită un candidat să extragă un plic cu subiectele de concurs.
(6) După începerea comunicării
subiectelor este interzis accesul candidaţilor care întârzie sau al oricărei
persoane, în afara membrilor comisiei de concurs, precum şi a persoanelor care
asigură secretariatul comisiei de concurs, respectiv supravegherea desfăşurării
probei.
(7) In încăperea în care are loc concursul, pe toată
perioada derulării acestuia, inclusiv a formalităţilor prealabile şi a celor
ulterioare finalizării probei, candidaţilor nu le este permisă deţinerea sau
folosirea vreunei surse de consultare ori a telefoanelor mobile sau a altor
mijloace de comunicare la distanţă.
(8) Nerespectarea dispoziţiilor
alin. (7) atrage eliminarea candidatului din proba de concurs. Comisia de
concurs, constatând încălcarea acestor dispoziţii, elimină candidatul din sală,
înscrie menţiunea „anulat" pe lucrare şi consemnează cele întâmplate în
procesul-verbal.
(9) Lucrările se redactează, sub sancţiunea anulării,
doar pe seturile de hârtie asigurate de parchetul care organizează concursul,
purtând ştampila acestuia pe fiecare filă. Prima filă, după înscrierea numelui
şi a prenumelui în colţul din dreapta, se lipeşte astfel încât datele înscrise
să nu poată fi identificate şi se aplică ştampila parchetului care organizează
concursul, cu excepţia situaţiei când există un singur candidat pentru postul
vacant, caz în care nu mai există obligaţia sigilării lucrării.
(10) Candidatul are obligaţia de a preda comisiei de
concurs lucrarea scrisă, respectiv testul-grilă, la finalizarea lucrării ori la
expirarea timpului alocat probei scrise, semnând borderoul special întocmit în
acest sens.
Art. 22. - (1) Corectarea lucrărilor scrise de
verificare a cunoştinţelor teoretice se face pe baza
unui barem stabilit de membrii comisiei de concurs.
(2) Lucrările scrise se notează cu note de la 1 la 10
de către fiecare membru al comisiei de concurs.
(3) Nota lucrării scrise este
media aritmetică a notelor acordate de către fiecare membru al comisiei de concurs.
Art. 23. - Pentru a fi declaraţi admişi la proba scrisă
de verificare a cunoştinţelor teoretice, candidaţii trebuie să obţină cel puţin
nota 7.
Art. 24. - (1) Candidaţii respinşi pot face
contestaţie, care se depune în termen de 24 de ore de la afişarea rezultatelor
la secretariatul comisiei de soluţionare a contestaţiilor şi se soluţionează de
către această comisie în termen de 24 de ore.
(2) Rezultatele soluţionării contestaţiilor sunt
definitive şi se afişează în termen de 24 de ore de la soluţionare la sediul
parchetului care organizează concursul.
(3) Fişele de notare, semnate
de membrii comisiei de concurs, precum şi lucrările sunt predate secretarului
comisiei de concurs, care întocmeşte un tabel centralizator cuprinzând numele
candidaţilor şi notele obţinute de aceştia, în ordine descrescătoare.
Art. 25. - (1) La interviu participă candidaţii
declaraţi admişi la proba scrisă de verificare a cunoştinţelor teoretice.
(2) Interviul se realizează
conform planului de interviu întocmit de comisia de concurs în ziua
desfăşurării acestei probe, pe baza următoarelor criterii de evaluare a performanţelor
profesionale potenţiale ale candidaţilor, în raport cu cerinţele postului:
a) cunoştinţe teoretice necesare exercitării funcţiei;
b) capacitatea de adaptare la
cerinţele postului;
c) motivaţia candidatului;
d) abilităţi practice necesare exercitării funcţiei,
după caz.
(3) Capacitatea de adaptare la cerinţele postului
presupune evaluarea:
a) abilităţilor, calităţilor şi
aptitudinilor necesare exercitării funcţiei, şi anume: abilităţi de comunicare,
spirit organizatoric, creativitate, iniţiativă, responsabilitate, capacitate de
analiză şi sinteză;
b) experienţei profesionale necesare executării
operaţiunilor specifice postului;
c) comportamentului în situaţii
de criză.
(4) In cazul recrutării din
surse interne, evaluarea performanţelor profesionale potenţiale ale
candidaţilor include şi elemente referitoare la performanţele profesionale
anterioare ale angajatului.
(5) Pentru funcţiile
contractuale de conducere, evaluarea performanţelor profesionale potenţiale ale
candidaţilor include şi evaluarea capacităţii de asumare a riscului decizional,
de organizare, coordonare şi control.
Art. 26. - (1) Fiecare membru al comisiei de concurs va
adresa întrebări candidatului.
(2) Nu se pot adresa întrebări referitoare la opiniile
politice ale candidatului, activitatea sindicală, religie, etnie, starea
materială, originea socială sau alte întrebări care pot constitui criterii de
discriminare.
(3) Pe baza criteriilor de
evaluare a performanţelor profesionale potenţiale ale candidaţilor, în raport cu
cerinţele postului, membrii comisiei de concurs vor acorda note de la 1 la 10
şi se va face media aritmetică a notelor acordate.
(4) Pentru a fi declaraţi
admişi la interviu, candidaţii trebuie să obţină cel puţin nota 7.
(5) Nu se admit contestaţii cu privire la rezultatele
obţinute la interviu.
Art. 27. - (1) Media generală (nota) de promovare a
concursului este cel puţin 7 şi este media aritmetică a notelor acordate pentru
fiecare probă.
(2) In termen de 3 zile lucrătoare de la finalizarea
interviului se încheie un proces-verbal privind rezultatele finale ale
concursului, care va fi semnat de către toţi membrii comisiei de concurs.
(3) Rezultatele finale ale concursului cu menţiunea „admis" ori „respins" se afişează la
sediul parchetului organizator în termen de 3 zile lucrătoare de la finalizarea
interviului.
Art. 28. - (1) Repartizarea candidaţilor admişi la
concurs se face în ordinea descrescătoare a mediilor generale (notelor) de
promovare obţinute, în funcţie de posturile vacante existente.
(2) La medii (note) egale, comisia de concurs va
stabili candidatul declarat admis în raport cu nivelul studiilor de bază sau
suplimentare absolvite şi, în subsidiar, în raport cu vechimea în muncă.
Art. 29. - (1) Candidatul declarat „admis" la
concurs se prezintă la post în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data
afişării rezultatului concursului.
(2) Candidatul declarat „admis" la concurs poate
solicita, prin cerere scrisă, în termen de 3 zile
lucrătoare de la afişarea rezultatului concursului, pentru motive temeinice, un
termen ulterior de prezentare
la post, dar nu mai mult de 30 de zile lucrătoare de la data afişării
rezultatului concursului.
(3) In cazul neprezentării la post la termenul stabilit
a candidatului declarat admis, conducătorul parchetului organizator poate
comunica în scris candidatului care a obţinut nota finală imediat inferioară şi
care îndeplineşte condiţiile pentru a fi declarat admis posibilitatea de a
ocupa postul respectiv; în această situaţie termenul de prezentare la post este
de maximum 15 zile lucrătoare de la data comunicării.
Art. 30. - (1) Personalul de deservire/întreţinere a
curăţeniei este angajat pe baza unui interviu organizat de parchetul în al
cărui stat de funcţii se află postul vacant. Prevederile art. 14 şi 17, în ceea
ce priveşte comisia de concurs, se aplică în mod corespunzător.
(2) In urma susţinerii
interviului, candidatul va fi declarat „admis" sau „respins".
(3) Criteriile de evaluare a
candidaţilor la interviu se stabilesc în funcţie de natura posturilor vacante
scoase la concurs.
(4) Nu se admit contestaţii cu privire la rezultatele
obţinute la interviu.
CAPITOLUL IV
Dispoziţii finale
Art. 31. - Lucrările scrise şi procesele-verbale
privind rezultatele concursului se anexează la dosarele personale ale candidaţilor
declaraţi admişi.
Art. 32. - Dosarele, lucrările scrise şi
procesele-verbale referitoare la ceilalţi candidaţi, seturile de subiecte,
planul de interviu, fişele de notare, precum şi alte lucrări privind concursul
se arhivează şi se păstrează potrivit nomenclatoarelor arhivistice.