Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.3751 din 29.04.2015

de aprobare a Metodologiei-cadru referitoare la procesul de stabilire şi de alegere a structurilor şi funcţiilor de conducere la nivelul instituţiilor din sistemul naţional de învăţământ superior
ACT EMIS DE: Ministerul Educatiei si Cercetarii Stiintifice
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 336 din 18 mai 2015



SmartCity1

Având în vedere prevederile art. 123 alin. (8), art. 207, art. 208 alin. (1), art. 209-213, art. 214 alin. (1)-(4), art. 227 alin. (3)-(5), art. 291 alin. (2), (5), (6) şi (7) şi art. 295 alin. (4) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 26/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice,ministrul educaţiei şi cercetării ştiinţifice emite prezentul ordin. Articolul 1Se aprobă Metodologia-cadru referitoare la procesul de stabilire şi de alegere a structurilor şi funcţiilor de conducere la nivelul instituţiilor din sistemul naţional de învăţământ superior, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2 (1) Instituţiile din sistemul naţional de învăţământ superior elaborează şi aprobă, în condiţiile legii, metodologiile proprii necesare în procesul de stabilire şi de alegere a structurilor şi funcţiilor de conducere.(2) Metodologiile prevăzute la alin. (1) se transmit Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice cu ocazia înaintării dosarului de confirmare a rectorului. Articolul 3Direcţia generală învăţământ universitar şi Direcţia generală juridic din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice şi instituţiile de învăţământ superior de stat şi particulare acreditate, din România, vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul 4La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 4.062/2011 privind metodologia-cadru de organizare a referendumului la nivel de universităţi pentru alegerea modalităţii de desemnare a rectorului, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 303 din 3 mai 2011. Articolul 5Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul educaţiei şi cercetării ştiinţifice, Sorin Mihai Cîmpeanu
ANEXĂMETODOLOGIA-CADRU referitoare la procesul de constituire şi de alegere a structurilor şi funcţiilor de conducere la nivelul instituţiilor din sistemul naţional de învăţământ superior Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1Scopul prezentei metodologii-cadru reglementează procesul de constituire şi de alegere a structurilor şi funcţiilor de conducere la nivelul universităţii, al facultăţilor şi departamentelor. Articolul 2 (1) Principiile care stau la baza procesului de stabilire şi de alegere a structurilor şi funcţiilor de conducere sunt următoarele:a)principiul legalităţii; b)principiul autonomiei universitare; c)principiul transparenţei; d)principiul respectării drepturilor şi libertăţilor studenţilor şi ale personalului academic; e)principiul reprezentativităţii pe facultăţi, departamente, secţii/linii de predare, programe de studii, conform Cartei universitare; f)principiul respectării normelor etice şi deontologice. (2) Procesul de stabilire şi de alegere a structurilor şi funcţiilor de conducere se organizează după cum urmează:a)începând cu nivelul de bază pentru constituirea structurilor de conducere; b)începând cu nivelul superior în procesul de ocupare a funcţiilor de conducere, cu excepţia alegerii directorului de departament care se realizează în aceeaşi şedinţă cu alegerea consiliului departamentului. Articolul 3(1) În conformitate cu prevederile
art. 207 alin. (7) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, în procesul de stabilire şi de alegere a structurilor şi funcţiilor de conducere la nivelul universităţii, al facultăţilor şi al departamentelor trebuie să se respecte principiul reprezentativităţii pe facultăţi, departamente, secţii/linii de predare, programe de studii, după caz, principiu stabilit prin Carta universitară.(2) În vederea asigurării respectării principiului reprezentativităţii, instituţiile din sistemul naţional de învăţământ superior organizează alegerile pe circumscripţii stabilite conform metodologiilor interne de alegeri. Capitolul IIStructuri de conducere - constituire Articolul 4(1) Consiliul departamentului este format din cadre didactice şi de cercetare titulare, în calitate de membri.(2) Au dreptul de a alege membrii consiliului departamentului toate cadrele didactice şi de cercetare titulare din departament.(3) Alegerea membrilor Consiliului departamentului se face prin vot universal, direct şi secret al cadrele didactice şi de cercetare titulare din departament, cu respectarea prevederilor art. 3. Articolul 5 (1) Consiliul facultăţii este format din maximum 75% reprezentanţi ai cadrelor didactice şi de cercetare titulare din facultate şi din minimum 25% reprezentanţi ai studenţilor din facultate.(2) Au dreptul de a alege membrii Consiliului facultăţii - reprezentanţi ai cadrelor didactice şi de cercetare titulare - cadrele didactice şi de cercetare titulare din facultate, cu respectarea prevederilor art. 3.(3) Au dreptul de a alege reprezentanţii studenţilor din Consiliul facultăţii studenţii facultăţii respective, cu respectarea prevederilor art. 3.(4) Alegerea membrilor Consiliului facultăţii se face prin vot universal, direct şi secret al cadrelor didactice şi de cercetare titulare din facultate, respectiv al studenţilor facultăţii, cu respectarea prevederilor art. 3. Articolul 6 (1) Senatul universitar este compus din 75% personal didactic şi de cercetare titulare, reprezentanţi ai fiecărei facultăţi, conform principiului stipulat în Carta universitară şi în metodologia proprie de alegeri, şi din 25% reprezentanţi ai studenţilor.(2) Toţi reprezentanţii, membri ai senatului universitar, fără excepţie, vor fi stabiliţi prin votul universal, direct şi secret al tuturor cadrelor didactice şi cercetătorilor titulari, respectiv al tuturor studenţilor, cu respectarea prevederilor art. 3. (3) Fiecare facultate va avea reprezentanţi în senatul universitar, conform principiului stipulat în Carta universitară şi în Metodologia proprie de alegeri, cu respectarea prevederilor stabilite de art. 3.(4) Au dreptul de a-şi alege membri în senatul universitar - în calitate de reprezentanţi - în procent de 75%, cadrele didactice şi cercetătorii titulari ai fiecărei facultăţi pentru cotele- părţi de reprezentare conform principiului stipulat în Carta universitară şi în metodologia proprie de alegeri.(5) Au dreptul de a-şi alege reprezentanţii în senatul universitar, în procent de 25%, studenţii fiecărei facultăţi conform principiului stipulat în Carta universitară şi în metodologiile proprii de alegeri, cu respectarea prevederilor art. 3.(6) Au dreptul de a fi aleşi, în calitate de membru în senatul universitar, reprezentanţi ai studenţilor. Articolul 7 (1) Consiliul şcolii doctorale se stabileşte prin votul universal, direct şi secret al conducătorilor de doctorat din şcoala doctorală respectivă.(2) Au dreptul de a fi aleşi ca membri în Consiliul şcolii doctorale persoanele care au calitatea de conducător de doctorat în respectiva şcoală doctorală. Articolul 8 (1) În conformitate cu prevederile art. 227 alin. (3) din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, structurile universităţilor particulare şi confesionale, atribuţiile, durata mandatelor, precum şi alte considerente legate de statutul acestora sunt stabilite de Carta universitară, avizată de fondatori şi aprobată de senatul universitar.
(2) În cazul universităţilor confesionale, organizarea senatului universitar se va face cu respectarea statutului şi specificului dogmatic şi canonic al cultului fondator. Capitolul IIIFuncţii de conducere - ocupare Articolul 9 (1) Directorul de departament realizează managementul şi conducerea operativă a departamentului. În exercitarea acestei funcţii, el este ajutat de consiliul departamentului, conform Cartei universitare.(2) Directorul de departament răspunde de planurile de învăţământ, de statele de funcţii, de managementul cercetării şi al calităţii şi de managementul financiar al departamentului.(3) Directorul de departament este ales prin votul universal, direct şi secret al tuturor cadrelor didactice şi de cercetare titulare din departamentul respectiv.(4) Au dreptul de a fi alese, în calitate de director de departament, cadrele didactice şi de cercetare titulare din departamentul respectiv. Articolul 10 (1) Decanul reprezintă facultatea şi răspunde de managementul şi conducerea facultăţii.(2) Decanul prezintă anual un raport consiliului facultăţii privind starea facultăţii.(3) Decanul conduce şedinţele consiliului facultăţii şi aplică hotărârile rectorului, consiliului de administraţie şi senatului universitar.(4) Atribuţiile decanului sunt stabilite în conformitate cu prevederile Cartei universitare şi cu legislaţia în vigoare.(5) Decanii sunt selectaţi prin concurs public, organizat la nivelul facultăţii, de către rectorul nou-ales al universităţii.(6) Au dreptul de a participa la concursul public pentru ocuparea funcţiei de decan persoane din cadrul universităţii sau din orice facultate de profil din ţară ori din străinătate care, pe baza audierii în plenul consiliului facultăţii, au primit avizul acestuia de participare la concurs.(7) Consiliul facultăţii are obligaţia de a aviza minimum 2 candidaţi. Articolul 11 (1) Prodecanul reprezintă funcţie de conducere la nivelul facultăţii, fiind desemnat în acest scop de către decan.(2) În universităţile multilingve şi multiculturale, cel puţin unul dintre prodecani se numeşte la propunerea cadrelor didactice aparţinând minorităţii naţionale din departamentul secţiei sau liniei de predare într-o limbă a minorităţilor naţionale, potrivit regulamentului liniei de studiu conform art. 135 alin. (2) din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia cazului în care decanul provine de la secţia sau linia de studiu cu predare în limba minorităţii naţionale respective. Cadrele didactice aparţinând secţiei sau liniei de predare trebuie să propună cel puţin 3 candidaţi. Articolul 12 (1) Rectorul reprezintă legal universitatea în relaţiile cu terţii, realizează conducerea executivă a universităţii şi exercită calitatea de ordonator de credite.(2) Rectorul universităţilor de stat şi particulare se poate desemna prin una dintre următoarele modalităţi:a)pe baza unui concurs public, în baza unei metodologii aprobate de senatul universitar nou-ales, conformă cu prezenta lege; b)prin votul universal, direct şi secret al tuturor cadrelor didactice şi de cercetare titulare din cadrul universităţii şi al reprezentanţilor studenţilor din senatul universitar şi din consiliile facultăţilor. (3) Modalitatea de desemnare a rectorului, pe baza unui concurs public sau prin alegeri se stabileşte cu minimum 6 luni înainte de fiecare desemnare a rectorului. Articolul 13 (1) Desemnarea printr-un concurs public a rectorului universităţilor de stat şi particulare se poate realiza, în baza unei metodologii aprobate, în acest sens, de către senatul nou-ales.(2) În vederea organizării şi desfăşurării concursului public de rector, senatul universitar nou-ales are următoarele atribuţii:a)elaborează şi aprobă metodologia de avizare, de selecţie şi de recrutare a rectorului; b)stabileşte o comisie de selecţie formată din minimum 12 membri. (3) Comisia de selecţie prevăzută la alin. (2) este formată din membri ai universităţii, în proporţie de 50%, şi din personalităţi ştiinţifice şi academice din afara universităţii, din ţară şi din străinătate, în proporţie de 50%. Comisia de selecţie cuprinde cel puţin un reprezentant al studenţilor sau un absolvent al universităţii desemnat de către studenţii din senatul universitar, conform Cartei universitare.(4) Au dreptul de a participa la concursul de ocupare a funcţiei de rector personalităţi ştiinţifice sau academice din ţară şi din străinătate, care pe baza audierii în plenul senatului universitar nou-ales au obţinut avizul de participare la concurs din partea acestuia. (5) Avizul prevăzut la alin. (4) se acordă numai pe baza votului majorităţii simple a membrilor senatului universitar nou-ales.(6) Senatul universitar nou-ales are obligaţia de a aviza minimum 2 candidaţi.(7) Candidaţii avizaţi de senatul universitar nou-ales participă apoi la concursul prevăzut la alin. (1). Articolul 14Desemnarea prin alegeri a rectorului universităţilor de stat şi particulare se poate realiza prin votul universal, direct şi secret al tuturor cadrelor didactice şi de cercetare titulare din cadrul universităţii şi al reprezentanţilor studenţilor din senatul universitar şi din consiliile facultăţilor. Articolul 15 (1) Prorectorul reprezintă funcţie de conducere la nivelul universităţii, fiind numit în acest scop de către rector, pe baza consultării senatului universitar.(2) În universităţile multilingve şi multiculturale cel puţin unul dintre prorectori este numit de către rector la propunerea cadrelor didactice aparţinând minorităţilor naţionale din departamentul secţiei sau liniei de predare într-o limbă a minorităţilor naţionale, cu excepţia cazului în care rectorul provine de la secţia sau linia de studiu cu predare în limba minorităţii naţionale respective. Cadrele didactice aparţinând secţiei sau liniei de predare trebuie să propună cel puţin 3 candidaţi. Articolul 16 (1) Funcţia de director al Consiliului pentru studiile universitare de doctorat este asimilată funcţiei de prorector.(2) Procedura de numire a directorului Consiliului pentru studiile universitare de doctorat este stabilită de Codul studiilor universitare de doctorat. Articolul 17 (1) Au dreptul de a ocupa una dintre funcţiile de conducere prevăzute la art. 9-12, 15 şi 16, prin alegeri sau concurs, după caz, persoanele care nu au împlinit vârsta de pensionare.(2) Persoanele care ocupă una dintre funcţiile de conducere de prorector, decan, prodecan, director de departament pot fi membre în Senatul universităţii, cu condiţia să fie alese în această calitate. Capitolul IVReferendumul Articolul 18 (1) Modalitatea de desemnare a rectorului, pe baza unui concurs public sau prin votul universal, direct şi secret al tuturor cadrelor didactice şi de cercetare titulare din cadrul universităţii şi al reprezentanţilor studenţilor din senatul universitar şi din consiliile facultăţilor, este denumită, în prezenta metodologie-cadru, referendum. Referendumul se organizează la nivelul fiecărei universităţi acreditate.(2) Referendumul se organizează la fiecare 4 ani de către instituţia de învăţământ superior, cu minimum 6 luni înainte de desemnare, cu excepţia instituţiilor de învăţământ superior particular şi confesional la care referendumul se organizează în funcţie de durata mandatului rectorului. Referendumul se organizează şi se desfăşoară în conformitate cu legislaţia în vigoare şi cu prevederile prezentei metodologii-cadru.(3) Referendumul se organizează la fiecare perioadă aferentă unui nou mandat legal constituit, înainte de a fi iniţiate alegerile structurilor şi funcţiilor de conducere de la nivelul universităţilor, conform prevederilor legale.(4) Au caracter obligatoriu atât organizarea şi desfăşurarea referendumului, cât şi punerea în aplicare a rezultatului acestuia. Articolul 19 (1) Data organizării referendumului este stabilită de către senatul universitar, în conformitate cu calendarul stabilit de instituţia de învăţământ superior.(2) Data şi tema referendumului se aduc la cunoştinţa membrilor universităţii, cu cel puţin 30 de zile înainte de ziua desfăşurării acestuia, prin toate mijloacele de informare aflate la dispoziţia universităţii.(3) Referendumul la nivel de universitate se desfăşoară într-o singură zi.(4) Data de desfăşurare a referendumului se comunică Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice cu cel puţin 14 zile înainte de desfăşurare. Articolul 20 (1) Senatul universitar desemnează, la propunerea facultăţilor, un birou electoral al universităţii, ca organism imparţial, la nivel de universitate, responsabil cu organizarea şi desfăşurarea referendumului.(2) În vederea realizării obiectivelor prevăzute la alin. (1), biroul electoral al universităţii este responsabil pentru următoarele acţiuni:a)actualizarea listelor de vot; b)aducerea la cunoştinţa publică a locaţiei secţiilor de votare; c)arondarea pe secţii de votare, unde este cazul; d)afişarea listelor de vot arondate pe secţii; e)distribuirea buletinelor de vot; f)numărarea şi verificarea proceselor-verbale întocmite de comisiile de votare pe secţii; g)centralizarea voturilor şi comunicarea rezultatului referendumului; h)organizarea campaniei de informare cu privire la data şi obiectul referendumului, la participanţii la vot şi locul desfăşurării referendumului; i)acreditarea persoanelor desemnate de către candidaţi ca observatori, pe lângă biroul electoral din fiecare secţie de votare. (3) Biroul electoral al universităţii este format dintr-un număr impar de membri (5-7 membri), dintre care unul are în mod obligatoriu pregătire juridică şi 1-2 sunt studenţi.(4) La prima şedinţă, membrii desemnaţi în biroul electoral al universităţii aleg din rândul lor, prin vot secret, preşedintele biroului electoral al universităţii şi adjunctul acestuia.(5) Biroul electoral al universităţii lucrează în prezenţa majorităţii membrilor lui şi ia decizii cu votul majorităţii membrilor prezenţi. În caz de egalitate de voturi, votul preşedintelui este hotărâtor. Articolul 21 (1) Senatul universitar stabileşte numărul birourilor secţiilor de votare.(2) Birourile electorale ale secţiilor de votare sunt formate dintr-un număr impar de membri (5-7 membri), desemnaţi de consiliile facultăţilor în care se organizează.(3) Preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de votare sunt aleşi de către membrii biroului respectiv.(4) Birourile electorale ale secţiilor de votare sunt responsabile cu organizarea şi desfăşurarea referendumului pe secţii de votare.(5) Biroul electoral al secţiei de votare identifică şi consemnează în tabele electorale participarea la vot. Articolul 22 (1) Birourile electorale ale secţiilor de votare stabilesc locaţiile în care se amplasează cabinele de vot.(2) Secţiile de votare sunt prevăzute cu cabine de vot în număr suficient pentru numărul de votanţi înscrişi pe listele de vot.(3) Se pot organiza secţii de votare la sediul extensiilor din teritoriu, cu aprobarea Senatului. Articolul 23 (1) Persoanele cu drept de vot sunt înscrise pe listele de vot ale universităţii.(2) Listele de vot ale universităţii conţin: numărul curent, numele şi prenumele, codul numeric personal, facultatea/ departamentul.(3) Alegătorii au dreptul să verifice înscrierea în listele de vot. Contestaţiile împotriva omisiunilor, a înscrierilor greşite şi a oricăror erori din listele electorale se fac la biroul electoral al secţiei de votare care a întocmit listele electorale, acesta fiind obligat să se pronunţe în cel mult 24 de ore de la înregistrare.(4) Cu 3 zile înainte de data organizării referendumului nu se mai fac modificări ale listelor de vot. Articolul 24Afişarea listelor de vot (fără codul numeric personal), delimitarea secţiilor, numerotarea şi aducerea la cunoştinţa publică a secţiilor de votare şi a locaţiei de vot se fac cu cel puţin 14 zile calendaristice înaintea datei de vot. Articolul 25 (1) Universităţile comunică Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice următoarele date:a)numărul total al persoanelor cu drept de vot din universitate, care sunt chemate să participe la referendum, defalcat pe categorii: total număr de personal didactic şi de cercetare cu drept de vot şi total studenţi cu drept de vot; b)copie a hotărârii senatului prin care se stabilesc data şi locul organizării referendumului, cu cel puţin 14 zile înainte de desfăşurare; c)data de publicare pe site-ul propriu a informaţiilor privind calendarul de desfăşurare a referendumului; d)data şi locul desfăşurării dezbaterilor publice pentru informarea comunităţii academice. (2) Ministrul educaţiei şi cercetării ştiinţifice poate desemna prin ordin unul sau mai mulţi reprezentanţi în calitate de observatori la desfăşurarea referendumului. Articolul 26 (1) Direcţia generală învăţământ universitar va comunica universităţilor o notă privind formatul proceselor-verbale.(2) Buletinele de vot pentru referendumul universitar şi pentru alegerea rectorului se realizează la nivel de universitate şi se securizează de biroul electoral universitar. Numărul buletinelor de vot prezentate biroului electoral universitar pentru securizare este egal cu numărul total declarat al persoanelor cu drept de vot din universitate plus un număr de 10%.(3) Buletinele de vot pentru alegerea membrilor consiliilor departamentelor, consiliilor facultăţilor şi senatului universitar se realizează la nivel de universitate şi se securizează de către biroul electoral universitar, prin aplicarea pe buletinul de vot a ştampilei de control a biroului electoral universitar. Articolul 27 (1) Formatul ştampilelor de vot va fi unic pe ţară, de dimensiune mai mică decât patrulaterele tipărite pe buletinele de vot.(2) Pe ştampilele de vot se va inscripţiona cuvântul „VOTAT“, scris cu majuscule.(3) Numărul ştampilelor de vot pentru fiecare secţie de votare este aprobat de către biroul electoral universitar, iar universităţile răspund de gestionarea lor.(4) Se consideră avizată confecţionarea la nivel de instituţii de învăţământ superior a ştampilelor, cu următoarele tipuri de format:a)ştampile de control ale biroului electoral al universităţii care au formă pătrată şi sunt inscripţionate astfel: Biroul electoral al universităţii/numele universităţii/sub formă de cerc înscris, iar central este inscripţionat cuvântul „CONTROL“, scris cu majuscule; b)ştampile de vot care au formă rotundă, cu diametru de 17 mm şi pe care este inscripţionat cuvântul „VOTAT“, scris cu majuscule; c)ştampile de anulare a buletinelor de vot, pe care se inscripţionează cuvântul „ANULAT“, scris cu majuscule. Articolul 28 (1) Referendumul este validat dacă la acesta participă cel puţin jumătate plus unu din numărul persoanelor cu drept de vot înscrise pe listele de votare.(2) În situaţia în care referendumul este validat, rezultatul acestuia se stabileşte cu majoritatea simplă a voturilor valabil exprimate.(3) În situaţia în care referendumul nu este validat, se organizează, la interval de cel mult două săptămâni, un nou referendum, pentru care rata de participare nu mai este un criteriu de validare.(4) În situaţia prevăzută la alin. (3), ambele scrutine se realizează în cadrul aceloraşi secţii de votare, operaţiunile electorale fiind îndeplinite de către aceleaşi birouri electorale, constituite potrivit prevederilor prezentei metodologii-cadru.(5) Rezultatul referendumului, validat de senat, va fi adus la cunoştinţa comunităţii academice şi a conducerii Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice în termen de două zile lucrătoare de la încheierea procesului de vot. Articolul 29Instituţiile de învăţământ superior din sistemul naţional de învăţământ superior afişează, pe site-urile proprii, în termen de 5 zile de la aprobarea de către senatul universitar, metodologiile elaborate la nivelul acestora, care vizează procesul de constituire şi de alegere a structurilor şi funcţiilor de conducere, în vederea respectării prevederilor
Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 3751/2015

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 3751 din 2015
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu