Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 383 din  6 iunie 2005

pentru aprobarea standardelor generale de calitate privind serviciile sociale si a modalitatii de evaluare a indeplinirii acestora de catre furnizori

ACT EMIS DE: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 709 din  5 august 2005


SmartCity3


    Avand in vedere prevederile Ordonantei Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 515/2003, cu modificarile si completarile ulterioare,
    in temeiul art. 16 din Hotararea Guvernului nr. 412/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei,

    ministrul muncii, solidaritatii sociale si familiei emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba standardele generale de calitate privind serviciile sociale furnizate in sistem public, privat si in parteneriat public-privat, prevazute in anexa nr. 1.
    Art. 2
    Standardele generale de calitate sunt obligatorii pentru serviciile sociale definite in Ordonanta Guvernului nr. 68/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Art. 3
    Prin standarde generale de calitate se intelege ansamblul de cerinte privind cadrul organizatoric si material, resursele umane si financiare, viziunea integratoare si toleranta a personalului implicat in acordarea serviciilor sociale, in vederea atingerii nivelului de performanta obligatoriu pentru toti furnizorii de servicii sociale din Romania, denumiti in continuare furnizori.
    Art. 4
    (1) Standardele generale de calitate se bazeaza pe 9 principii de excelenta privind furnizarea serviciilor sociale, principii elaborate in cadrul modelului european al calitatii: organizare si administrare, drepturi, etica, abordarea comprehensiva, centrarea pe persoana, participare, parteneriat, orientarea pe rezultate, imbunatatire continua.
    (2) Standardele generale de calitate reflecta fiecare principiu de excelenta din trei perspective diferite: abordare, desfasurare si rezultate.
    Art. 5
    Indeplinirea standardelor generale de calitate de catre furnizorii acreditati este monitorizata si evaluata de Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei prin directiile de munca, solidaritate sociala si familie judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
    Art. 6
    (1) Evaluarea indeplinirii standardelor generale de calitate se realizeaza pe baza analizei fisei de autoevaluare, completata de furnizor pentru fiecare dintre serviciile sociale acordate, si a verificarilor la sediul acestuia ori, dupa caz, la sediile unde se desfasoara serviciile sociale.
    (2) Modelul fisei de autoevaluare este prevazut in anexa nr. 2.
    Art. 7
    (1) Rezultatele analizei fisei de autoevaluare si a verificarilor de la sediul furnizorului sunt cuantificate in functie de gradul de indeplinire a fiecarui standard, acordandu-se un punctaj cuprins intre 0 si 5 puncte pe standard, dupa cum urmeaza:
    - 0 puncte in cazul in care nu exista conformitate, respectiv standardul nu este deloc respectat;
    - 1 punct pentru conformitate limitata, respectiv exista indicii sau putine dovezi care atesta faptul ca furnizorul respecta cel putin un element/aspect al unui anumit standard;
    - 2 puncte pentru conformitate partiala, respectiv furnizorul respecta unele elemente/aspecte ale standardului;
    - 3 puncte pentru conformitate buna, respectiv furnizorul respecta foarte bine mai multe elemente ale standardului;
    - 4 puncte pentru conformitate substantiala, respectiv furnizorul respecta majoritatea elementelor standardului intr-un mod care poate fi considerat o buna practica;
    - 5 puncte pentru conformitate totala, respectiv furnizorul respecta toate elementele standardului intr-un mod care poate fi considerat cea mai buna practica.
    (2) In situatia in care se inregistreaza conformitate totala, punctajul maxim obtinut in cadrul fiecarui principiu este de 25 de puncte, respectiv de 225 de puncte pentru cele 9 principii.
    (3) Acreditarea se poate acorda numai pentru serviciile sociale pentru care prin aplicarea punctajului prevazut la alin. (1) se realizeaza cel putin 12 puncte din 25 de puncte la fiecare principiu, respectiv minimum 108 puncte pentru cele 9 principii.
    Art. 8
    Cuantificarea standardelor este realizata de cel putin 2 evaluatori, iar punctajul final este stabilit prin media aritmetica a punctajelor acordate de acestia.
    Art. 9
    Punctajul acordat de evaluatori ca urmare a verificarii indeplinirii standardelor generale de calitate la sediul furnizorului se consemneaza in fisa de evaluare al carei model este prezentat in anexa nr. 3.
    Art. 10
    Aplicarea punctajului prevazut la art. 7 si 8, precum si fisa de evaluare prevazuta la art. 9 se realizeaza pentru fiecare serviciu social pentru care furnizorul solicita acreditarea.
    Art. 11
    (1) Fisa de evaluare este anexa la raportul de evaluare care sta la baza acordarii acreditarii.
    (2) Modelul fisei de evaluare este utilizat si pentru monitorizarea si evaluarea ulterioara a furnizorilor acreditati, in vederea mentinerii conditiilor care au stat la baza acordarii acreditarii, precum si in cazul suspendarii sau retragerii acesteia.
    Art. 12
    Anexele nr. 1 - 3*) fac parte integranta din prezentul ordin.
------------
    *) Anexele nr. 1 - 3 sunt reproduse in facsimil.

    Art. 13
    (1) Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    (2) La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei nr. 422/2004, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 760 din 19 august 2004.

            p. Ministrul muncii, solidaritatii sociale si familiei,
                          Mihai Constantin Seitan,
                              secretar de stat

    ANEXA 1

            STANDARDE GENERALE DE CALITATE PRIVIND SERVICIILE SOCIALE

    I. PRINCIPIU: Organizare si administrare

    Furnizorul are o organizare eficienta si procese interne eficace necesare acordarii unor servicii sociale de calitate. Furnizorul relationeaza si comunica permanent cu alti furnizori si cu intreaga comunitate, promoveaza o imagine pozitiva a beneficiarilor, cele mai bune practici, inovatia si conceptul unei societati incluzive.

    Standarde:
    1. Furnizorul isi defineste o politica si obiective concrete pe o perioada de trei pana la cinci ani, cuprinse intr-un plan strategic elaborat cu sprijinul personalului si in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare.
    2. Furnizorul comunica planul strategic atat personalului, beneficiarilor si familiilor acestora, cat si comunitatii si altor factori de interes din domeniu.
    3. Furnizorul evalueaza rezultatele comunicarii interne si externe cu privire la diseminarea informatiilor referitoare la strategie, politica si serviciile sociale furnizate.
    4. Furnizorul promoveaza si disemineaza o imagine pozitiva a beneficiarilor.
    5. Furnizorul impartaseste, cu alti furnizori, modelele inovatoare sau de buna practica implementate.

    II. PRINCIPIU: Drepturi

    Furnizorii se angajeaza sa protejeze si sa promoveze drepturile beneficiarilor in ceea ce priveste egalitatea de sanse si tratament, participarea egala, autodeterminarea, autonomia si demnitatea personala. Furnizorii intreprind actiuni nediscriminatorii si pozitive cu privire la beneficiari.

    Standarde:
    1. Furnizorul faciliteaza accesul la servicii sociale pentru persoanele definite de lege ca potentiali beneficiari, fara discriminare de sex, varsta, religie, apartenenta etnica sau nationalitate si stabileste criterii obiective de eligibilitate si admitere, in functie de tipurile de servicii sociale furnizate si de resursele disponibile.
    2. Furnizorul dispune de proceduri si regulamente interne care respecta si sprijina drepturile beneficiarilor in ceea ce priveste egalitatea de sanse si tratament, precum si participarea egala a acestora in procesul de furnizare a serviciilor sociale.
    3. Furnizorul dispune de o Carta proprie privind drepturile beneficiarilor, adusa la cunostinta acestora si a personalului si ale carei prevederi se aplica in toate etapele procesului de furnizare a serviciilor sociale.
    4. Furnizorul se asigura ca beneficiarii au responsabilitati si indatoriri pe care le cunosc si pe care trebuie sa le respecte, in conformitate cu prevederile legale si contractuale.
    5. Furnizorul, in cadrul procesului de furnizare a serviciilor sociale, asigura beneficiarilor respectarea demnitatii, autodeterminarii, autonomiei in gestionarea propriilor bunuri si a dreptului la intimitate personala.

    III. PRINCIPIU: Etica

    Furnizorul isi desfasoara activitatea in baza unui Cod de Etica, ale carui prevederi principale vizeaza respectarea demnitatii beneficiarilor si a familiilor sau reprezentantilor legali, precum si protejarea acestora impotriva eventualelor riscuri.

    Standarde:
    1. Furnizorul elaboreaza propriul cod de etica, ale carui prevederi sunt aduse la cunostinta personalului ce va fi obligat sa le respecte. Codul de etica este revizuit in mod regulat, iar beneficiarii sunt informati cu privire la continutul acestuia.
    2. Furnizorul dispune de proceduri de asigurare a confidentialitatii, cunoscute de personal si de beneficiari, a caror eficienta este evaluata anual.
    3. Furnizorul elaboreaza proceduri de masurare a satisfactiei beneficiarilor cu privire la conditiile de furnizare a serviciilor si facilitatile oferite, aduse la cunostinta beneficiarilor, familiilor sau reprezentantilor lor legali.
    4. Regulamentele interne ale furnizorului cuprind proceduri privind inregistrarea, medierea si solutionarea reclamatiilor formulate de beneficiari, familiile acestora sau reprezentantii lor legali.
    5. Furnizorul promoveaza pentru personalul propriu si beneficiari, un mediu sanatos si sigur, toate situatiile generatoare de posibile accidente fiind consemnate.

    IV. PRINCIPIU: Abordarea comprehensiva

    Pentru acordarea unei game variate de servicii sociale, furnizorul trebuie sa beneficieze de aportul unor echipe multidisciplinare si sa dezvolte parteneriate multilaterale cu alti furnizori, care sa valorifice contributiile tuturor utilizatorilor de servicii sociale si ale partenerilor potentiali, inclusiv ale comunitatii locale, angajatorilor si altor factori de interes.

    Standarde:
    1. Furnizorul dispune de proceduri, cunoscute de personal, care stipuleaza identificarea si implicarea altor furnizori si factori de interes local, in vederea diversificarii serviciilor sociale si asigurarii continuitatii acestora.
    2. Furnizorul valorifica si, dupa caz, administreaza contributiile partenerilor implicati in procesul de furnizare a serviciilor sociale (in bani, in natura, resurse umane si alte forme de suport).
    3. Furnizorul dispune de personal calificat si suficient pentru realizarea tuturor activitatilor necesare acordarii serviciilor sociale, in conformitate cu obiectivele propuse in propriul plan strategic.
    4. Furnizorul apeleaza la echipe multidisciplinare pentru evaluarea nevoilor beneficiarilor si implementarea planurilor individuale de interventie.
    5. In interesul beneficiarului, furnizorul poate transmite altor parteneri implicati in solutionarea cazului respectiv, informatii referitoare la beneficiar, numai cu acordul acestuia sau al reprezentantului legal, precum si cu respectarea prevederilor legislatiei in vigoare.

    V. PRINCIPIU: Centrarea pe persoana

    Furnizorul acorda servicii sociale in functie de nevoile beneficiarilor si are in vedere, permanent, evolutia situatiilor de risc si profilul potentialilor beneficiari, pentru elaborarea unor planuri de dezvoltare. Furnizorul implica beneficiarii atat in procesul concret de acordare a serviciilor sociale, cat si in procesul decizional cu privire la dezvoltarea comunitara.

    Standarde:
    1. Furnizorul realizeaza, dupa caz, atat evaluarea initiala a nevoilor beneficiarilor, cat si evaluarea complexa a cazului.
    2. Furnizorul elaboreaza si implementeaza planul individual de interventie pe baza rezultatelor evaluarii.
    3. Furnizorul implica beneficiarii in procesul de elaborare si implementare a planului individual de interventie.
    4. Furnizorul instruieste personalul cu privire la procedurile aplicate in evaluare si, totodata, le face cunoscute beneficiarilor, familiilor acestora sau reprezentantilor legali.
    5. Furnizorul analizeaza si evalueaza eficienta serviciilor sociale acordate, in relatie cu gradul de integrare sau reintegrare sociala si/sau cu cresterea calitatii vietii beneficiarului, in conformitate cu obiectivele stabilite in planul individual de interventie.

    VI. PRINCIPIU: Participare

    Furnizorul promoveaza participarea beneficiarilor la activitatile derulate de acesta, cat si la cele din cadrul comunitatii. In acest scop, furnizorul coopereaza si se consulta cu organisme si grupuri de reprezentanti ai beneficiarilor.

    Standarde:
    1. Beneficiarii sunt implicati activ la toate nivelurile organizationale ale furnizorului, participarea beneficiarilor fiind evaluata in mod regulat.
    2. Furnizorul identifica si stabileste proceduri privind implicarea beneficiarilor in procesul de elaborare a politicilor si strategiilor proprii de dezvoltare organizationala.
    3. Furnizorul are proceduri privind implicarea beneficiarilor in dezvoltarea de noi programe sau modele inovatoare, precum si in evaluarea si gestionarea serviciilor sociale furnizate.
    4. Furnizorul promoveaza implicarea beneficiarilor in viata sociala si economica a comunitatii.
    5. Furnizorul promoveaza implicarea comunitatii locale in sustinerea si dezvoltarea activitatilor derulate.

    VII. PRINCIPIU: Parteneriat

    Furnizorul isi desfasoara activitatea in parteneriat cu alti furnizori, cu angajatori si finantatori din sectorul public sau privat, cu asociatii reprezentative ale beneficiarilor, grupuri locale, familii si sustinatori, in vederea crearii unei game variate de servicii sociale si asigurarii unui impact mai eficient asupra beneficiarilor.

    Standarde:
    1. Furnizorul are o strategie concreta de promovare a parteneriatelor, bazata pe nevoile si asteptarile beneficiarilor si partenerilor.
    2. Furnizorul incheie conventii de parteneriat si contracte de acordare a serviciilor sociale.
    3. Furnizorul stabileste obiectivele comune si modalitatile de cooperare, de comun acord cu partenerii implicati.
    4. Furnizorul monitorizeaza si evalueaza, in mod regulat, functionarea, impactul, durabilitatea parteneriatelor si gradul de implicare al partilor.
    5. Rezultatele evaluarii activitatilor realizate in parteneriat sunt comunicate anual de catre furnizor, tuturor partenerilor, personalului propriu, beneficiarilor si reprezentantilor acestora.

    VIII. PRINCIPIU: Orientarea pe rezultate

    Furnizorul are ca obiectiv principal orientarea pe rezultate in beneficiul persoanelor deservite, familiilor sau reprezentantilor legali ai acestora si comunitatii. Impactul serviciilor sociale este monitorizat si evaluat in permanenta, reprezentand un element important al proceselor de imbunatatire continua, transparenta si responsabilizare.

    Standarde:
    1. Furnizorul stabileste si aplica un set clar de indicatori pentru evaluarea resurselor (umane, materiale si financiare) utilizate in procesul de furnizare a serviciilor sociale.
    2. Furnizorul stabileste si utilizeaza un set clar de indicatori pentru masurarea rezultatelor financiare (ex: cresterea activelor/proprietatii, cresterea capitalului, fluxul de numerar, investitii, stocuri, profituri, venituri, costuri si cifra de afaceri etc.).
    3. Furnizorul stabileste si utilizeaza un set clar de indicatori pentru evaluarea performantei organizationale (ex: numarul serviciilor sociale furnizate, numarul persoanelor deservite, rata de abandon, acumulari non-financiare, calitatea vietii, rezultatele procesului de furnizare a serviciilor sociale - calificare, angajare in campul muncii, tratament etc.).
    4. Furnizorul utilizeaza un sistem de raportare si publicare a rezultatelor obtinute si asigura diseminarea acestora catre personalul propriu, beneficiari, organisme finantatoare, parteneri sociali si alti factori de decizie.
    5. Furnizorul monitorizeaza si evalueaza, in mod sistematic, realizarea obiectivelor si implementarea politicilor si strategiilor proprii.

    IX. PRINCIPIU: Imbunatatire continua

    Furnizorul are o abordare proactiva pentru satisfacerea nevoilor sociale ale comunitatii si pentru eficientizarea utilizarii resurselor disponibile, are obligatia de a-si imbunatati continuu serviciile sociale, de a asigura formarea profesionala a personalului, de a realiza o comunicare eficienta, sustinuta de valorificarea reactiilor primite de la organismele finantatoare, beneficiari si alti factori de interes.

    Standarde:
    1. Furnizorul are o abordare sistematica asupra activitatii derulate si dispune de proceduri de imbunatatire permanenta a calitatii serviciilor sociale, precum si de metodologii de monitorizare continua a implementarii de noi programe.
    2. Furnizorul stabileste, impreuna cu personalul propriu, beneficiarii si alti factori de interes, obiectivele si prioritatile de imbunatatire a calitatii serviciilor sociale furnizate.
    3. Furnizorul identifica si utilizeaza indicatori de evaluare a nevoilor comunitatii.
    4. Furnizorul intreprinde actiuni de formare profesionala si perfectionare continua a personalului propriu.
    5. Furnizorul intreprinde actiuni eficiente de marketing si comunicare.

    ANEXA 2

                             FISA DE AUTOEVALUARE

 ______________________________________________________________________________
| I ORGANIZARE SI ADMINISTRARE                                                 |
|______________________________________________________________________________|

    Definitie:
    Furnizorul are o organizare eficienta si procese interne eficace necesare acordarii unor servicii sociale de calitate. Furnizorul relationeaza si comunica permanent cu alti furnizori si cu intreaga comunitate, promoveaza o imagine pozitiva a beneficiarilor, cele mai bune practici, inovatia si conceptul unei societati incluzive.
 ________________________________________________
| Total puncte obtinute  |                       |
|________________________|_______________________|
| Semnatura furnizorului |                       |
|________________________|_______________________|

    Standarde:
    1. Furnizorul isi defineste o politica si obiective concrete pe o perioada de trei pana la cinci ani, cuprinse intr-un plan strategic elaborat cu sprijinul personalului si in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare.
 ______________________________________________________________________________
| Enumerati elementele/aspectele indeplinite:                                  |
|______________________________________________________________________________|
                              _
    Punctajul evaluatorului: |_|

    2. Furnizorul comunica planul strategic atat personalului, beneficiarilor si familiilor acestora, cat si comunitatii si altor factori de interes din domeniu.
 ______________________________________________________________________________
| Enumerati elementele/aspectele indeplinite:                                  |
|______________________________________________________________________________|
                              _
    Punctajul evaluatorului: |_|

    3. Furnizorul evalueaza rezultatele comunicarii interne si externe cu privire la diseminarea informatiilor referitoare la strategie, politica si serviciile sociale furnizate.
 ______________________________________________________________________________
| Enumerati elementele/aspectele indeplinite:                                  |
|______________________________________________________________________________|
                              _
    Punctajul evaluatorului: |_|

    4. Furnizorul promoveaza si disemineaza o imagine pozitiva a beneficiarilor.
 ______________________________________________________________________________
| Enumerati elementele/aspectele indeplinite:                                  |
|______________________________________________________________________________|
                              _
    Punctajul evaluatorului: |_|

    5. Furnizorul impartaseste, cu alti furnizori, modelele inovatoare sau de buna practica implementate.
 ______________________________________________________________________________
| Enumerati elementele/aspectele indeplinite:                                  |
|______________________________________________________________________________|
                              _
    Punctajul evaluatorului: |_|

 ______________________________________________________________________________
| II DREPTURI                                                                  |
|______________________________________________________________________________|

    Definitie:
    Furnizorii se angajeaza sa protejeze si sa promoveze drepturile beneficiarilor in ceea ce priveste egalitatea de sanse si tratament, participarea egala, autodeterminarea, autonomia si demnitatea personala. Furnizorii intreprind actiuni nediscriminatorii si pozitive cu privire la beneficiari.
 ________________________________________________
| Total puncte obtinute  |                       |
|________________________|_______________________|
| Semnatura furnizorului |                       |
|________________________|_______________________|

    Standarde
    1. Furnizorul faciliteaza accesul la servicii sociale pentru persoanele definite de lege ca potentiali beneficiari, fara discriminare de sex, varsta, religie, apartenenta etnica sau nationalitate si stabileste criterii obiective de eligibilitate si admitere, in functie de tipurile de servicii sociale furnizate si de resursele disponibile.
 ______________________________________________________________________________
| Enumerati elementele/aspectele indeplinite:                                  |
|______________________________________________________________________________|
                              _
    Punctajul evaluatorului: |_|

    2. Furnizorul dispune de proceduri si regulamente interne care respecta si sprijina drepturile beneficiarilor in ceea ce priveste egalitatea de sanse si tratament, precum si participarea egala a acestora in procesul de furnizare a serviciilor sociale.
 ______________________________________________________________________________
| Enumerati elementele/aspectele indeplinite:                                  |
|______________________________________________________________________________|
                              _
    Punctajul evaluatorului: |_|

    3. Furnizorul dispune de o Carta proprie privind drepturile beneficiarilor, adusa la cunostinta acestora si a personalului si ale carei prevederi se aplica in toate etapele procesului de furnizare a serviciilor sociale.
 ______________________________________________________________________________
| Enumerati elementele/aspectele indeplinite:                                  |
|______________________________________________________________________________|
                              _
    Punctajul evaluatorului: |_|

    4. Furnizorul se asigura ca beneficiarii au responsabilitati si indatoriri pe care le cunosc si pe care trebuie sa le respecte, in conformitate cu prevederile legale si contractuale.
 ______________________________________________________________________________
| Enumerati elementele/aspectele indeplinite:                                  |
|______________________________________________________________________________|
                              _
    Punctajul evaluatorului: |_|

    5. Furnizorul, in cadrul procesului de furnizare a serviciilor sociale, asigura beneficiarilor respectarea demnitatii, autodeterminarii, autonomiei in gestionarea propriilor bunuri si a dreptului la intimitate personala.
 ______________________________________________________________________________
| Enumerati elementele/aspectele indeplinite:                                  |
|______________________________________________________________________________|
                              _
    Punctajul evaluatorului: |_|

 ______________________________________________________________________________
| III ETICA                                                                    |
|______________________________________________________________________________|

    Definitie:
    Furnizorul isi desfasoara activitatea in baza unui Cod de Etica, ale carui prevederi principale vizeaza respectarea demnitatii beneficiarilor si a familiilor sau reprezentantilor legali, precum si protejarea acestora impotriva eventualelor riscuri.
 ________________________________________________
| Total puncte obtinute  |                       |
|________________________|_______________________|
| Semnatura evaluatorului|                       |
|________________________|_______________________|

    Standarde:
    1. Furnizorul elaboreaza propriul cod de etica, ale carui prevederi sunt aduse la cunostinta personalului ce va fi obligat sa le respecte. Codul de etica este revizuit in mod regulat, iar beneficiarii sunt informati cu privire la continutul acestuia.
 ______________________________________________________________________________
| Enumerati elementele/aspectele indeplinite:                                  |
|______________________________________________________________________________|
                              _
    Punctajul evaluatorului: |_|

    2. Furnizorul dispune de proceduri de asigurare a confidentialitatii, cunoscute de personal si de beneficiari, a caror eficienta este evaluata anual.
 ______________________________________________________________________________
| Enumerati elementele/aspectele indeplinite:                                  |
|______________________________________________________________________________|
                              _
    Punctajul evaluatorului: |_|

    3. Furnizorul elaboreaza proceduri de masurare a satisfactiei beneficiarilor cu privire la conditiile de furnizare a serviciilor sociale si facilitatile oferite, aduse la cunostinta beneficiarilor, familiilor sau reprezentantilor lor legali.
 ______________________________________________________________________________
| Enumerati elementele/aspectele indeplinite:                                  |
|______________________________________________________________________________|
                              _
    Punctajul evaluatorului: |_|

    4. Regulamentele interne ale furnizorului cuprind proceduri privind inregistrarea, medierea si solutionarea reclamatiilor formulate de beneficiari, familiile acestora sau reprezentantii lor legali.
 ______________________________________________________________________________
| Enumerati elementele/aspectele indeplinite:                                  |
|______________________________________________________________________________|
                              _
    Punctajul evaluatorului: |_|

    5. Furnizorul promoveaza pentru personalul propriu si beneficiari, un mediu sanatos si sigur, toate situatiile generatoare de posibile accidente fiind consemnate.
 ______________________________________________________________________________
| Enumerati elementele/aspectele indeplinite:                                  |
|______________________________________________________________________________|
                              _
    Punctajul evaluatorului: |_|

 ______________________________________________________________________________
| IV ABORDARE GLOBALA, COMPREHENSIVA, INTEGRATA                                |
|______________________________________________________________________________|

    Definitie:
    Pentru acordarea unei game variate de servicii sociale, furnizorul trebuie sa beneficieze de aportul unor echipe multidisciplinare si sa dezvolte parteneriate multilaterale cu alti furnizori, care sa valorifice contributiile tuturor utilizatorilor de servicii sociale si ale partenerilor potentiali, inclusiv ale comunitatii locale, angajatorilor si altor factori de interes.
 ________________________________________________
| Total puncte obtinute  |                       |
|________________________|_______________________|
| Semnatura evaluatorului|                       |
|________________________|_______________________|

    Standarde:
    1. Furnizorul dispune de proceduri, cunoscute de personal, care stipuleaza identificarea si implicarea altor furnizori si factori de interes local, in vederea diversificarii serviciilor sociale si asigurarii continuitatii acestora.
 ______________________________________________________________________________
| Enumerati elementele/aspectele indeplinite:                                  |
|______________________________________________________________________________|
                              _
    Punctajul evaluatorului: |_|

    2. Furnizorul valorifica si, dupa caz, administreaza contributiile partenerilor implicati in procesul de furnizare a serviciilor sociale (in bani, in natura, resurse umane si alte forme de suport).
 ______________________________________________________________________________
| Enumerati elementele/aspectele indeplinite:                                  |
|______________________________________________________________________________|
                              _
    Punctajul evaluatorului: |_|

    3. Furnizorul dispune de personal calificat si suficient pentru realizarea tuturor activitatilor necesare acordarii serviciilor sociale, in conformitate cu obiectivele propuse in propriul plan strategic.
 ______________________________________________________________________________
| Enumerati elementele/aspectele indeplinite:                                  |
|______________________________________________________________________________|
                              _
    Punctajul evaluatorului: |_|

    4. Furnizorul apeleaza la echipe multidisciplinare pentru evaluarea nevoilor beneficiarilor si implementarea planurilor individuale de interventie.
 ______________________________________________________________________________
| Enumerati elementele/aspectele indeplinite:                                  |
|______________________________________________________________________________|
                              _
    Punctajul evaluatorului: |_|

    5. In interesul beneficiarului, furnizorul poate transmite altor parteneri implicati in solutionarea cazului respectiv, informatii referitoare la beneficiar, numai cu acordul acestuia sau al reprezentantului legal, precum si cu respectarea prevederilor legislatiei in vigoare.
 ______________________________________________________________________________
| Enumerati elementele/aspectele indeplinite:                   |
|______________________________________________________________________________|
                              _
    Punctajul evaluatorului: |_|

 ______________________________________________________________________________
| V CENTRAREA PE PERSOANE                                                      |
|______________________________________________________________________________|

    Definitie:
    Furnizorul acorda servicii sociale in functie de nevoile beneficiarilor si are in vedere, permanent, evolutia situatiilor de risc si profilul potentialilor beneficiari, pentru elaborarea unor planuri de dezvoltare. Furnizorul implica beneficiarii atat in procesul concret de acordare a serviciilor sociale, cat si in procesul decizional cu privire la dezvoltarea comunitara.
 ________________________________________________
| Total puncte obtinute  |                       |
|________________________|_______________________|
| Semnatura evaluatorului|                       |
|________________________|_______________________|

    Standarde:
    1. Furnizorul realizeaza, dupa caz, atat evaluarea initiala a nevoilor beneficiarilor, cat si evaluarea complexa a cazului.
 ______________________________________________________________________________
| Enumerati elementele/aspectele indeplinite:                                  |
|______________________________________________________________________________|
                              _
    Punctajul evaluatorului: |_|

    2. Furnizorul elaboreaza si implementeaza planul individual de interventie pe baza rezultatelor evaluarii.
 ______________________________________________________________________________
| Enumerati elementele/aspectele indeplinite:                                  |
|______________________________________________________________________________|
                              _
    Punctajul evaluatorului: |_|

    3. Furnizorul implica beneficiarii in procesul de elaborare si implementare a planului individual de interventie.
 ______________________________________________________________________________
| Enumerati elementele/aspectele indeplinite:                                  |
|______________________________________________________________________________|
                              _
    Punctajul evaluatorului: |_|

    4. Furnizorul instruieste personalul cu privire la procedurile aplicate in evaluare si, totodata, le face cunoscute beneficiarilor, familiilor acestora sau reprezentantilor legali.
 ______________________________________________________________________________
| Enumerati elementele/aspectele indeplinite:                                  |
|______________________________________________________________________________|
                              _
    Punctajul evaluatorului: |_|

    5. Furnizorul analizeaza si evalueaza eficienta serviciilor sociale acordate, in relatie cu gradul de integrare sau reintegrare sociala si/sau cu cresterea calitatii vietii beneficiarului, in conformitate cu obiectivele stabilite in planul individual de interventie.
 ______________________________________________________________________________
| Enumerati elementele/aspectele indeplinite:                                  |
|______________________________________________________________________________|
                              _
    Punctajul evaluatorului: |_|

 ______________________________________________________________________________
| VI PARTICIPARE                                                               |
|______________________________________________________________________________|

    Definitie:
    Furnizorul promoveaza participarea beneficiarilor la activitatile derulate de acesta, cat si la cele din cadrul comunitatii. In acest scop, furnizorul coopereaza si se consulta cu organisme si grupuri de reprezentanti ai beneficiarilor.
 ________________________________________________
| Total puncte obtinute  |                       |
|________________________|_______________________|
| Semnatura evaluatorului|                       |
|________________________|_______________________|

    Standarde:
    1. Beneficiarii sunt implicati activ la toate nivelurile organizationale ale furnizorului, participarea beneficiarilor fiind evaluata in mod regulat.
 ______________________________________________________________________________
| Enumerati elementele/aspectele indeplinite:                                  |
|______________________________________________________________________________|
                              _
    Punctajul evaluatorului: |_|

    2. Furnizorul identifica si stabileste proceduri privind implicarea beneficiarilor in procesul de elaborare a politicilor si strategiilor proprii de dezvoltare organizationala.
 ______________________________________________________________________________
| Enumerati elementele/aspectele indeplinite:                                  |
|______________________________________________________________________________|
                              _
    Punctajul evaluatorului: |_|

    3. Furnizorul are proceduri privind implicarea beneficiarilor in dezvoltarea de noi programe sau modele inovatoare, precum si in evaluarea si gestionarea serviciilor sociale furnizate.
 ______________________________________________________________________________
| Enumerati elementele/aspectele indeplinite:                                  |
|______________________________________________________________________________|
                              _
    Punctajul evaluatorului: |_|

    4. Furnizorul promoveaza implicarea beneficiarilor in viata sociala si economica a comunitatii.
 ______________________________________________________________________________
| Enumerati elementele/aspectele indeplinite:                                  |
|______________________________________________________________________________|
                              _
    Punctajul evaluatorului: |_|

    5. Furnizorul promoveaza implicarea comunitatii locale in sustinerea si dezvoltarea activitatilor derulate.
 ______________________________________________________________________________
| Enumerati elementele/aspectele indeplinite:                                  |
|______________________________________________________________________________|
                              _
    Punctajul evaluatorului: |_|

 ______________________________________________________________________________
| VII PARTENERIATE                                                             |
|______________________________________________________________________________|

    Definitie:
    Furnizorul isi desfasoara activitatea in parteneriat cu alti furnizori, cu angajatori si finantatori din sectorul public sau privat, cu asociatii reprezentative ale beneficiarilor, grupuri locale, familii si sustinatori, in vederea crearii unei game variate de servicii sociale si asigurarii unui impact mai eficient asupra beneficiarilor.
 ________________________________________________
| Total puncte obtinute  |                       |
|________________________|_______________________|
| Semnatura evaluatorului|                       |
|________________________|_______________________|

    Standarde:
    1. Furnizorul are o strategie concreta de promovare a parteneriatelor, bazata pe nevoile si asteptarile beneficiarilor si partenerilor.
 ______________________________________________________________________________
| Enumerati elementele/aspectele indeplinite:                                  |
|______________________________________________________________________________|
                              _
    Punctajul evaluatorului: |_|

    2. Furnizorul incheie conventii de parteneriat si contracte de acordare a serviciilor sociale.
 ______________________________________________________________________________
| Enumerati elementele/aspectele indeplinite:                                  |
|______________________________________________________________________________|
                              _
    Punctajul evaluatorului: |_|

    3. Furnizorul stabileste obiectivele comune si modalitatile de cooperare, de comun acord cu partenerii implicati.
 ______________________________________________________________________________
| Enumerati elementele/aspectele indeplinite:                                  |
|______________________________________________________________________________|
                              _
    Punctajul evaluatorului: |_|

    4. Furnizorul monitorizeaza si evalueaza, in mod regulat, functionarea, impactul, durabilitatea parteneriatelor si gradul de implicare al partilor.
 ______________________________________________________________________________
| Enumerati elementele/aspectele indeplinite:                                  |
|______________________________________________________________________________|
                              _
    Punctajul evaluatorului: |_|

    5. Rezultatele evaluarii activitatilor realizate in parteneriat sunt comunicate anual de catre furnizor, tuturor partenerilor, personalului propriu, beneficiarilor si reprezentantilor acestora.
 ______________________________________________________________________________
| Enumerati elementele/aspectele indeplinite:                                  |
|______________________________________________________________________________|
                              _
    Punctajul evaluatorului: |_|

 ______________________________________________________________________________
| VIII ORIENTAREA PE REZULTATE                                                 |
|______________________________________________________________________________|

    Definitie:
    Furnizorul are ca obiectiv principal orientarea pe rezultate in beneficiul persoanelor deservite, familiilor sau reprezentantilor legali ai acestora si comunitatii. Impactul serviciilor sociale este monitorizat si evaluat in permanenta, reprezentand un element important al proceselor de imbunatatire continua, transparenta si responsabilizare.
 ________________________________________________
| Total puncte obtinute  |                       |
|________________________|_______________________|
| Semnatura evaluatorului|                       |
|________________________|_______________________|

    Standarde:
    1. Furnizorul stabileste si aplica un set clar de indicatori pentru evaluarea resurselor (umane, materiale si financiare) utilizate in procesul de furnizare a serviciilor sociale.
 ______________________________________________________________________________
| Enumerati elementele/aspectele indeplinite:                                  |
|______________________________________________________________________________|
                              _
    Punctajul evaluatorului: |_|

    2. Furnizorul stabileste si utilizeaza un set clar de indicatori pentru masurarea rezultatelor financiare (ex: cresterea activelor/proprietatii, cresterea capitalului, fluxul de numerar, investitii, stocuri, profituri, venituri, costuri si cifra de afaceri etc.).
 ______________________________________________________________________________
| Enumerati elementele/aspectele indeplinite:                                  |
|______________________________________________________________________________|
                              _
    Punctajul evaluatorului: |_|

    3. Furnizorul stabileste si utilizeaza un set clar de indicatori pentru evaluarea performantei organizationale (ex: numarul serviciilor sociale furnizate, numarul persoanelor deservite, rata de abandon, acumulari non-financiare, calitatea vietii, rezultatele procesului de furnizare a serviciilor sociale - calificare, angajare in campul muncii, tratament etc.).
 ______________________________________________________________________________
| Enumerati elementele/aspectele indeplinite:                                  |
|______________________________________________________________________________|
                              _
    Punctajul evaluatorului: |_|

    4. Furnizorul utilizeaza un sistem de raportare si publicare a rezultatelor obtinute si asigura diseminarea acestora catre personalul propriu, beneficiari, organisme finantatoare, parteneri sociali si alti factori de decizie.
 ______________________________________________________________________________
| Enumerati elementele/aspectele indeplinite:                                  |
|______________________________________________________________________________|
                              _
    Punctajul evaluatorului: |_|

    5. Furnizorul monitorizeaza si evalueaza, in mod sistematic, realizarea obiectivelor si implementarea politicilor si strategiilor proprii.
 ______________________________________________________________________________
| Enumerati elementele/aspectele indeplinite:                                  |
|______________________________________________________________________________|
                              _
    Punctajul evaluatorului: |_|

 ______________________________________________________________________________
| IX IMBUNATATIREA CONTINUA                                                    |
|______________________________________________________________________________|

    Definitie:
    Furnizorul are o abordare proactiva pentru satisfacerea nevoilor sociale ale comunitatii si pentru eficientizarea utilizarii resurselor disponibile, are obligatia de a-si imbunatati continuu serviciile sociale, de a asigura formarea profesionala a personalului, de a realiza o comunicare eficienta, sustinuta de valorificarea reactiilor primite de la organismele finantatoare, beneficiari si alti factori de interes.
 ________________________________________________
| Total puncte obtinute  |                       |
|________________________|_______________________|
| Semnatura evaluatorului|                       |
|________________________|_______________________|

    Standarde:
    1. Furnizorul are o abordare sistematica asupra activitatii derulate si dispune de proceduri de imbunatatire permanenta a calitatii serviciilor sociale, precum si de metodologii de monitorizare continua a implementarii de noi programe.
 ______________________________________________________________________________
| Enumerati elementele/aspectele indeplinite:                                  |
|______________________________________________________________________________|
                              _
    Punctajul evaluatorului: |_|

    2. Furnizorul stabileste, impreuna cu personalul propriu, beneficiarii si alti factori de interes, obiectivele si prioritatile de imbunatatire a calitatii serviciilor sociale furnizate.
 ______________________________________________________________________________
| Enumerati elementele/aspectele indeplinite:                                  |
|______________________________________________________________________________|
                              _
    Punctajul evaluatorului: |_|

    3. Furnizorul identifica si utilizeaza indicatori de evaluare a nevoilor comunitatii.
 ______________________________________________________________________________
| Enumerati elementele/aspectele indeplinite:                                  |
|______________________________________________________________________________|
                              _
    Punctajul evaluatorului: |_|

    4. Furnizorul intreprinde actiuni de formare profesionala si perfectionare continua a personalului propriu.
 ______________________________________________________________________________
| Enumerati elementele/aspectele indeplinite:                                  |
|______________________________________________________________________________|
                              _
    Punctajul evaluatorului: |_|

    5. Furnizorul intreprinde actiuni eficiente de marketing si comunicare.
 ______________________________________________________________________________
| Enumerati elementele/aspectele indeplinite:                                  |
|______________________________________________________________________________|
                              _
    Punctajul evaluatorului: |_|

    ANEXA 3

                              FISA DE EVALUARE
        pentru serviciul social ...................................

 ______________________________________________________________________________
|                                 |PUNCTAJ|   PUNCTAJ ACORDAT DE EVALUATORI    |
|                                 |       |____________________________________|
|                                 |       |Evaluator 1 |Evaluator 2 |Media     |
|                                 |       |            |            |aritmetica|
|_________________________________|_______|____________|____________|__________|
| I. PRINCIPIU : Organizare si    |       |            |            |          |
|    administrare                 |       |            |            |          |
| Furnizorul are o organizare     |       |            |            |          |
| eficienta si procese interne    |       |            |            |          |
| eficace necesare acordarii unor |       |            |            |          |
| servicii sociale de calitate.   |       |            |            |          |
| Furnizorul relationeaza si      |       |            |            |          |
| comunica permanent cu alti      |       |            |            |          |
| furnizori si cu intreaga        |       |            |            |          |
| comunitate, promoveaza o imagine|       |            |            |          |
| pozitiva a beneficiarilor, cele |       |            |            |          |
| mai bune practici, inovatia si  |       |            |            |          |
| conceptul unei societati        |       |            |            |          |
| incluzive.                      |       |            |            |          |
|                                 |       |            |            |          |
| Standarde:                      |       |            |            |          |
| 1. Furnizorul isi defineste o   |   5   |            |            |          |
|    politica si obiective        |       |            |            |          |
|    concrete pe o perioada de    |       |            |            |          |
|    trei pana la cinci ani,      |       |            |            |          |
|    cuprinse intr-un plan        |       |            |            |          |
|    strategic elaborat cu        |       |            |            |          |
|    sprijinul personalului si in |       |            |            |          |
|    conformitate cu prevederile  |       |            |            |          |
|    legislatiei in vigoare.      |       |            |            |          |
| 2. Furnizorul comunica planul   |   5   |            |            |          |
|    strategic atat personalului, |       |            |            |          |
|    beneficiarilor si familiilor |       |            |            |          |
|    acestora, cat si comunitatii |       |            |            |          |
|    si altor factori de interes  |       |            |            |          |
|    din domeniu.                 |       |            |            |          |
| 3. Furnizorul evalueaza         |   5   |            |            |          |
|    rezultatele comunicarii      |       |            |            |          |
|    interne si externe cu privire|       |            |            |          |
|    la diseminarea informatiilor |       |            |            |          |
|    referitoare la strategie,    |       |            |            |          |
|    politica si serviciile       |       |            |            |          |
|    sociale furnizate.           |       |            |            |          |
| 4. Furnizorul promoveaza si     |   5   |            |            |          |
|    disemineaza o imagine        |       |            |            |          |
|    pozitiva a beneficiarilor.   |       |            |            |          |
| 5. Furnizorul impartaseste, cu  |   5   |            |            |          |
|    alti furnizori, modelele     |       |            |            |          |
|    inovatoare sau de buna       |       |            |            |          |
|    practica implementate.       |       |            |            |          |
|_________________________________|_______|____________|____________|__________|
| PUNCTAJ PE PRINCIPIU            |  25   |            |            |          |
|_________________________________|_______|____________|____________|__________|

 ______________________________________________________________________________
|                                 |PUNCTAJ|   PUNCTAJ ACORDAT DE EVALUATORI    |
|                                 |       |____________________________________|
|                                 |       |Evaluator 1 |Evaluator 2 |Media     |
|                                 |       |            |            |aritmetica|
|_________________________________|_______|____________|____________|__________|
| II. PRINCIPIU: Drepturi         |       |            |            |          |
| Furnizorii se angajeaza sa      |       |            |            |          |
| protejeze si sa promoveze       |       |            |            |          |
| drepturile beneficiarilor in    |       |            |            |          |
| ceea ce priveste egalitatea de  |       |            |            |          |
| sanse si tratament, participarea|       |            |            |          |
| egala, autodeterminarea,        |       |            |            |          |
| autonomia si demnitatea         |       |            |            |          |
| personala. Furnizorii intreprind|       |            |            |          |
| actiuni nediscriminatorii si    |       |            |            |          |
| pozitive cu privire la          |       |            |            |          |
| beneficiari.                    |       |            |            |          |
|                                 |       |            |            |          |
| Standarde:                      |       |            |            |          |
| 1. Furnizorul faciliteaza       |   5   |            |            |          |
|    accesul la servicii sociale  |       |            |            |          |
|    pentru persoanele definite de|       |            |            |          |
|    lege ca potentiali           |       |            |            |          |
|    beneficiari, fara            |       |            |            |          |
|    discriminare de sex, varsta, |       |            |            |          |
|    religie, apartenenta etnica  |       |            |            |          |
|    sau nationalitate si         |       |            |            |          |
|    stabileste criterii obiective|       |            |            |          |
|    de eligibilitate si admitere,|       |            |            |          |
|    in functie de tipurile de    |       |            |            |          |
|    servicii sociale furnizate si|       |            |            |          |
|    de resursele disponibile.    |       |            |            |          |
| 2. Furnizorul dispune de        |   5   |            |            |          |
|    proceduri si regulamente     |       |            |            |          |
|    interne care respecta si     |       |            |            |          |
|    sprijina drepturile          |       |            |            |          |
|    beneficiarilor in ceea ce    |       |            |            |          |
|    priveste egalitatea de sanse |       |            |            |          |
|    si tratament, precum si      |       |            |            |          |
|    participarea egala a acestora|       |            |            |          |
|    in procesul de furnizare a   |       |            |            |          |
|    serviciilor sociale.         |       |            |            |          |
| 3. Furnizorul dispune de o Carta|   5   |            |            |          |
|    proprie privind drepturile   |       |            |            |          |
|    beneficiarilor, adusa la     |       |            |            |          |
|    cunostinta acestora si a     |       |            |            |          |
|    personalului si ale carei    |       |            |            |          |
|    prevederi se aplica in toate |       |            |            |          |
|    etapele procesului de        |       |            |            |          |
|    furnizare a serviciilor      |       |            |            |          |
|    sociale.                     |       |            |            |          |
| 4. Furnizorul se asigura ca     |   5   |            |            |          |
|    beneficiarii au              |       |            |            |          |
|    responsabilitati si          |       |            |            |          |
|    indatoriri pe care le cunosc |       |            |            |          |
|    si pe care trebuie sa le     |       |            |            |          |
|    respecte, in conformitate cu |       |            |            |          |
|    prevederile legale si        |       |            |            |          |
|    contractuale.                |       |            |            |          |
| 5. Furnizorul, in cadrul        |   5   |            |            |          |
|    procesului de furnizare a    |       |            |            |          |
|    serviciilor sociale, asigura |       |            |            |          |
|    beneficiarilor respectarea   |       |            |            |          |
|    demnitatii, autodeterminarii,|       |            |            |          |
|    autonomiei in gestionarea    |       |            |            |          |
|    propriilor bunuri si a       |       |            |            |          |
|    dreptului la intimitate      |       |            |            |          |
|    personala.                   |       |            |            |          |
|_________________________________|_______|____________|____________|__________|
| PUNCTAJ PE PRINCIPIU            |  25   |            |            |          |
|_________________________________|_______|____________|____________|__________|

 ______________________________________________________________________________
|                                 |PUNCTAJ|   PUNCTAJ ACORDAT DE EVALUATORI    |
|                                 |       |____________________________________|
|                                 |       |Evaluator 1 |Evaluator 2 |Media     |
|                                 |       |            |            |aritmetica|
|_________________________________|_______|____________|____________|__________|
| III. PRINCIPIU: Etica           |       |            |            |          |
| Furnizorul isi desfasoara       |       |            |            |          |
| activitatea in baza unui Cod de |       |            |            |          |
| Etica, ale carui prevederi      |       |            |            |          |
| principale vizeaza respectarea  |       |            |            |          |
| demnitatii beneficiarilor si a  |       |            |            |          |
| familiilor sau reprezentantilor |       |            |            |          |
| legali, precum si protejarea    |       |            |            |          |
| acestora impotriva eventualelor |       |            |            |          |
| riscuri.                        |       |            |            |          |
|                                 |       |            |            |          |
| Standarde:                      |       |            |            |          |
| 1. Furnizorul elaboreaza        |   5   |            |            |          |
|    propriul cod de etica, ale   |       |            |            |          |
|    carui prevederi sunt aduse la|       |            |            |          |
|    cunostinta personalului ce va|       |            |            |          |
|    fi obligat sa le respecte.   |       |            |            |          |
|    Codul de etica este revizuit |       |            |            |          |
|    in mod regulat, iar          |       |            |            |          |
|    beneficiarii sunt informati  |       |            |            |          |
|    cu privire la continutul     |       |            |            |          |
|    acestuia.                    |       |            |            |          |
| 2. Furnizorul dispune de        |   5   |            |            |          |
|    proceduri de asigurare a     |       |            |            |          |
|    confidentialitatii, cunoscute|       |            |            |          |
|    de personal si de            |       |            |            |          |
|    beneficiari, a caror         |       |            |            |          |
|    eficienta este evaluata      |       |            |            |          |
|    anual.                       |       |            |            |          |
| 3. Furnizorul elaboreaza        |   5   |            |            |          |
|    proceduri de masurare a      |       |            |            |          |
|    satisfactiei beneficiarilor  |       |            |            |          |
|    cu privire la conditiile de  |       |            |            |          |
|    furnizare a serviciilor      |       |            |            |          |
|    sociale si facilitatile      |       |            |            |          |
|    oferite, aduse la cunostinta |       |            |            |          |
|    beneficiarilor, familiilor   |       |            |            |          |
|    sau reprezentantilor lor     |       |            |            |          |
|    legali.                      |       |            |            |          |
| 4. Regulamentele interne ale    |   5   |            |            |          |
|    furnizorului cuprind         |       |            |            |          |
|    proceduri privind            |       |            |            |          |
|    inregistrarea, medierea si   |       |            |            |          |
|    solutionarea reclamatiilor   |       |            |            |          |
|    formulate de beneficiari,    |       |            |            |          |
|    familiile acestora sau       |       |            |            |          |
|    reprezentantii lor legali.   |       |            |            |          |
| 5. Furnizorul promoveaza pentru |   5   |            |            |          |
|    personalul propriu si        |       |            |            |          |
|    beneficiari, un mediu sanatos|       |            |            |          |
|    si sigur, toate situatiile   |       |            |            |          |
|    generatoare de posibile      |       |            |            |          |
|    accidente fiind consemnate.  |       |            |            |          |
|_________________________________|_______|____________|____________|__________|
| PUNCTAJ PE PRINCIPIU            |  25   |            |            |          |
|_________________________________|_______|____________|____________|__________|

 ______________________________________________________________________________
|                                 |PUNCTAJ|   PUNCTAJ ACORDAT DE EVALUATORI    |
|                                 |       |____________________________________|
|                                 |       |Evaluator 1 |Evaluator 2 |Media     |
|                                 |       |            |            |aritmetica|
|_________________________________|_______|____________|____________|__________|
| IV. PRINCIPIU: Abordarea        |       |            |            |          |
|     comprehensiva               |       |            |            |          |
| Pentru acordarea unei game      |       |            |            |          |
| variate de servicii sociale,    |       |            |            |          |
| furnizorul trebuie sa           |       |            |            |          |
| beneficieze de aportul unor     |       |            |            |          |
| echipe multidisciplinare si sa  |       |            |            |          |
| dezvolte parteneriate           |       |            |            |          |
| multilaterale cu alti furnizori,|       |            |            |          |
| care sa valorifice contributiile|       |            |            |          |
| tuturor utilizatorilor de       |       |            |            |          |
| servicii sociale si ale         |       |            |            |          |
| partenerilor potentiali,        |       |            |            |          |
| inclusiv ale comunitatii locale,|       |            |            |          |
| angajatorilor si altor factori  |       |            |            |          |
| de interes.                     |       |            |            |          |
|                                 |       |            |            |          |
| Standarde:                      |       |            |            |          |
| 1. Furnizorul dispune de        |   5   |            |            |          |
|    proceduri cunoscute de       |       |            |            |          |
|    personal, care stipuleaza    |       |            |            |          |
|    identificarea si implicarea  |       |            |            |          |
|    altor furnizori si factori de|       |            |            |          |
|    interes local, in vederea    |       |            |            |          |
|    diversificarii serviciilor   |       |            |            |          |
|    sociale si asigurarii        |       |            |            |          |
|    continuitatii acestora.      |       |            |            |          |
| 2. Furnizorul valorifica si,    |   5   |            |            |          |
|    dupa caz, administreaza      |       |            |            |          |
|    contributiile partenerilor   |       |            |            |          |
|    implicati in procesul de     |       |            |            |          |
|    furnizare a serviciilor      |       |            |            |          |
|    sociale (in bani, in natura, |       |            |            |          |
|    resurse umane si alte forme  |       |            |            |          |
|    de suport).                  |       |            |            |          |
| 3. Furnizorul dispune de        |   5   |            |            |          |
|    personal calificat si        |       |            |            |          |
|    suficient pentru realizarea  |       |            |            |          |
|    tuturor activitatilor        |       |            |            |          |
|    necesare acordarii           |       |            |            |          |
|    serviciilor sociale, in      |       |            |            |          |
|    conformitate cu obiectivele  |       |            |            |          |
|    propuse in propriul plan     |       |            |            |          |
|    strategic.                   |       |            |            |          |
| 4. Furnizorul apeleaza la echipe|   5   |            |            |          |
|    multidisciplinare pentru     |       |            |            |          |
|    evaluarea nevoilor           |       |            |            |          |
|    beneficiarilor si            |       |            |            |          |
|    implementarea planurilor     |       |            |            |          |
|    individuale de interventie.  |       |            |            |          |
| 5. In interesul beneficiarului, |   5   |            |            |          |
|    furnizorul poate transmite   |       |            |            |          |
|    altor parteneri implicati in |       |            |            |          |
|    solutionarea cazului         |       |            |            |          |
|    respectiv, informatii        |       |            |            |          |
|    referitoare la beneficiar,   |       |            |            |          |
|    numai cu acordul acestuia sau|       |            |            |          |
|    al reprezentantului legal,   |       |            |            |          |
|    precum si cu respectarea     |       |            |            |          |
|    prevederilor legislatiei in  |       |            |            |          |
|    vigoare.                     |       |            |            |          |
|_________________________________|_______|____________|____________|__________|
| PUNCTAJ PE PRINCIPIU            |  25   |            |            |          |
|_________________________________|_______|____________|____________|__________|

 ______________________________________________________________________________
|                                 |PUNCTAJ|   PUNCTAJ ACORDAT DE EVALUATORI    |
|                                 |       |____________________________________|
|                                 |       |Evaluator 1 |Evaluator 2 |Media     |
|                                 |       |            |            |aritmetica|
|_________________________________|_______|____________|____________|__________|
| V. PRINCIPIU: Centrarea pe      |       |            |            |          |
|    persoana                     |       |            |            |          |
| Furnizorul acorda servicii      |       |            |            |          |
| sociale in functie de nevoile   |       |            |            |          |
| beneficiarilor si are in vedere,|       |            |            |          |
| permanent, evolutia situatiilor |       |            |            |          |
| de risc si profilul             |       |            |            |          |
| potentialilor beneficiari,      |       |            |            |          |
| pentru elaborarea unor planuri  |       |            |            |          |
| de dezvoltare. Furnizorul       |       |            |            |          |
| implica beneficiarii atat in    |       |            |            |          |
| procesul concret de acordare a  |       |            |            |          |
| serviciilor sociale, cat si in  |       |            |            |          |
| procesul decizional cu privire  |       |            |            |          |
| la dezvoltarea comunitara.      |       |            |            |          |
|                                 |       |            |            |          |
| Standarde:                      |       |            |            |          |
| 1. Furnizorul realizeaza, dupa  |   5   |            |            |          |
|    caz, atat evaluarea initiala |       |            |            |          |
|    a nevoilor beneficiarilor,   |       |            |            |          |
|    cat si evaluarea complexa a  |       |            |            |          |
|    cazului.                     |       |            |            |          |
| 2. Furnizorul elaboreaza si     |   5   |            |            |          |
|    implementeaza planul         |       |            |            |          |
|    individual de interventie pe |       |            |            |          |
|    baza rezultatelor evaluarii. |       |            |            |          |
| 3. Furnizorul implica           |   5   |            |            |          |
|    beneficiarii in procesul de  |       |            |            |          |
|    elaborare si implementare a  |       |            |            |          |
|    planului individual de       |       |            |            |          |
|    interventie.                 |       |            |            |          |
| 4. Furnizorul instruieste       |   5   |            |            |          |
|    personalul cu privire la     |       |            |            |          |
|    procedurile aplicate in      |       |            |            |          |
|    evaluare si, totodata, le    |       |            |            |          |
|    face cunoscute               |       |            |            |          |
|    beneficiarilor, familiilor   |       |            |            |          |
|    acestora sau reprezentantilor|       |            |            |          |
|    legali.                      |       |            |            |          |
| 5. Furnizorul analizeaza si     |   5   |            |            |          |
|    evalueaza eficienta          |       |            |            |          |
|    serviciilor sociale acordate,|       |            |            |          |
|    in relatie cu gradul de      |       |            |            |          |
|    integrare sau reintegrare    |       |            |            |          |
|    sociala si/sau cu cresterea  |       |            |            |          |
|    calitatii vietii             |       |            |            |          |
|    beneficiarului, in           |       |            |            |          |
|    conformitate cu obiectivele  |       |            |            |          |
|    stabilite in planul          |       |            |            |          |
|    individual de interventie.   |       |            |            |          |
|_________________________________|_______|____________|____________|__________|
| PUNCTAJ PE PRINCIPIU            |  25   |            |            |          |
|_________________________________|_______|____________|____________|__________|

 ______________________________________________________________________________
|                                 |PUNCTAJ|   PUNCTAJ ACORDAT DE EVALUATORI    |
|                                 |       |____________________________________|
|                                 |       |Evaluator 1 |Evaluator 2 |Media     |
|                                 |       |            |            |aritmetica|
|_________________________________|_______|____________|____________|__________|
| VI. PRINCIPIU: Participare      |       |            |            |          |
| Furnizorul promoveaza           |       |            |            |          |
| participarea beneficiarilor la  |       |            |            |          |
| activitatile derulate de acesta,|       |            |            |          |
| cat si la cele din cadrul       |       |            |            |          |
| comunitatii. In acest scop,     |       |            |            |          |
| furnizorul coopereaza si se     |       |            |            |          |
| consulta cu organisme si grupuri|       |            |            |          |
| de reprezentanti ai             |       |            |            |          |
| beneficiarilor.                 |       |            |            |          |
|                                 |       |            |            |          |
| Standarde:                      |       |            |            |          |
| 1. Beneficiarii sunt implicati  |   5   |            |            |          |
|    activ la toate nivelurile    |       |            |            |          |
|    organizationale ale          |       |            |            |          |
|    furnizorului, participarea   |       |            |            |          |
|    beneficiarilor fiind evaluata|       |            |            |          |
|    in mod regulat.              |       |            |            |          |
| 2. Furnizorul identifica si     |   5   |            |            |          |
|    stabileste proceduri privind |       |            |            |          |
|    implicarea beneficiarilor in |       |            |            |          |
|    procesul de elaborare a      |       |            |            |          |
|    politicilor si strategiilor  |       |            |            |          |
|    proprii de dezvoltare        |       |            |            |          |
|    organizationala.             |       |            |            |          |
| 3. Furnizorul are proceduri     |   5   |            |            |          |
|    privind implicarea           |       |            |            |          |
|    beneficiarilor in            |       |            |            |          |
|    dezvoltarea de noi programe  |       |            |            |          |
|    sau modele inovatoare, precum|       |            |            |          |
|    si in evaluarea si           |       |            |            |          |
|    gestionarea serviciilor      |       |            |            |          |
|    sociale furnizate.           |       |            |            |          |
| 4. Furnizorul promoveaza        |   5   |            |            |          |
|    implicarea beneficiarilor in |       |            |            |          |
|    viata sociala si economica a |       |            |            |          |
|    comunitatii.                 |       |            |            |          |
| 5. Furnizorul promoveaza        |   5   |            |            |          |
|    implicarea comunitatii locale|       |            |            |          |
|    in sustinerea si dezvoltarea |       |            |            |          |
|    activitatilor derulate.      |       |            |            |          |
|_________________________________|_______|____________|____________|__________|
| PUNCTAJ PE PRINCIPIU            |  25   |            |            |          |
|_________________________________|_______|____________|____________|__________|

 ______________________________________________________________________________
|                                 |PUNCTAJ|   PUNCTAJ ACORDAT DE EVALUATORI    |
|                                 |       |____________________________________|
|                                 |       |Evaluator 1 |Evaluator 2 |Media     |
|                                 |       |            |            |aritmetica|
|_________________________________|_______|____________|____________|__________|
| VII. PRINCIPIU: Parteneriat     |       |            |            |          |
| Furnizorul isi desfasoara       |       |            |            |          |
| activitatea in parteneriat cu   |       |            |            |          |
| alti furnizori, cu angajatori si|       |            |            |          |
| finantatori din sectorul public |       |            |            |          |
| sau privat, cu asociatii        |       |            |            |          |
| reprezentative ale              |       |            |            |          |
| beneficiarilor, grupuri locale, |       |            |            |          |
| familii si sustinatori, in      |       |            |            |          |
| vederea crearii unei game       |       |            |            |          |
| variate de servicii sociale si  |       |            |            |          |
| asigurarii unui impact mai      |       |            |            |          |
| eficient asupra beneficiarilor. |       |            |            |          |
|                                 |       |            |            |          |
| Standarde:                      |       |            |            |          |
| 1. Furnizorul are o strategie   |   5   |            |            |          |
|    concreta de promovare a      |       |            |            |          |
|    parteneriatelor, bazata pe   |       |            |            |          |
|    nevoile si asteptarile       |       |            |            |          |
|    beneficiarilor si            |       |            |            |          |
|    partenerilor.                |       |            |            |          |
| 2. Furnizorul incheie conventii |   5   |            |            |          |
|    de parteneriat si contracte  |       |            |            |          |
|    de acordare a serviciilor    |       |            |            |          |
|    sociale.                     |       |            |            |          |
| 3. Furnizorul stabileste        |   5   |            |            |          |
|    obiectivele comune si        |       |            |            |          |
|    modalitatile de cooperare, de|       |            |            |          |
|    comun acord cu partenerii    |       |            |            |          |
|    implicati.                   |       |            |            |          |
| 4. Furnizorul monitorizeaza si  |   5   |            |            |          |
|    evalueaza, in mod regulat,   |       |            |            |          |
|    functionarea, impactul,      |       |            |            |          |
|    durabilitatea parteneriatelor|       |            |            |          |
|    si gradul de implicare al    |       |            |            |          |
|    partilor.                    |       |            |            |          |
| 5. Rezultatele evaluarii        |   5   |            |            |          |
|    activitatilor realizate in   |       |            |            |          |
|    parteneriat sunt comunicate  |       |            |            |          |
|    anual de catre furnizor,     |       |            |            |          |
|    tuturor partenerilor,        |       |            |            |          |
|    personalului propriu,        |       |            |            |          |
|    beneficiarilor si            |       |            |            |          |
|    reprezentantilor acestora.   |       |            |            |          |
|_________________________________|_______|____________|____________|__________|
| PUNCTAJ PE PRINCIPIU            |  25   |            |            |          |
|_________________________________|_______|____________|____________|__________|

 ______________________________________________________________________________
|                                 |PUNCTAJ|   PUNCTAJ ACORDAT DE EVALUATORI    |
|                                 |       |____________________________________|
|                                 |       |Evaluator 1 |Evaluator 2 |Media     |
|                                 |       |            |            |aritmetica|
|_________________________________|_______|____________|____________|__________|
| VIII. PRINCIPIU: Orientarea pe  |       |            |            |          |
|       rezultate                 |       |            |            |          |
| Furnizorul are ca obiectiv      |       |            |            |          |
| principal orientarea pe         |       |            |            |          |
| rezultate in beneficiul         |       |            |            |          |
| persoanelor deservite,          |       |            |            |          |
| familiilor sau reprezentantilor |       |            |            |          |
| legali ai acestora si           |       |            |            |          |
| comunitatii. Impactul           |       |            |            |          |
| serviciilor sociale este        |       |            |            |          |
| monitorizat si evaluat in       |       |            |            |          |
| permanenta, reprezentand un     |       |            |            |          |
| element important al proceselor |       |            |            |          |
| de imbunatatire continua,       |       |            |            |          |
| transparenta si                 |       |            |            |          |
| responsabilizare.               |       |            |            |          |
|                                 |       |            |            |          |
| Standarde:                      |       |            |            |          |
| 1. Furnizorul stabileste si     |   5   |            |            |          |
|    aplica un set clar de        |       |            |            |          |
|    indicatori pentru evaluarea  |       |            |            |          |
|    resurselor (umane, materiale |       |            |            |          |
|    si financiare) utilizate in  |       |            |            |          |
|    procesul de furnizare a      |       |            |            |          |
|    serviciilor sociale.         |       |            |            |          |
| 2. Furnizorul stabileste si     |   5   |            |            |          |
|    utilizeaza un set clar de    |       |            |            |          |
|    indicatori pentru masurarea  |       |            |            |          |
|    rezultatelor financiare      |       |            |            |          |
|    (ex: cresterea               |       |            |            |          |
|    activelor/proprietatii,      |       |            |            |          |
|    cresterea capitalului,       |       |            |            |          |
|    fluxul de numerar,           |       |            |            |          |
|    investitii, stocuri,         |       |            |            |          |
|    profituri, venituri,         |       |            |            |          |
|    costuri si cifra de          |       |            |            |          |
|    afaceri etc.).               |       |            |            |          |
| 3. Furnizorul stabileste si     |   5   |            |            |          |
|    utilizeaza un set clar de    |       |            |            |          |
|    indicatori pentru evaluarea  |       |            |            |          |
|    performantei organizationale |       |            |            |          |
|    (ex: numarul serviciilor     |       |            |            |          |
|    sociale furnizate, numarul   |       |            |            |          |
|    persoanelor deservite, rata  |       |            |            |          |
|    de abandon, acumulari        |       |            |            |          |
|    non-financiare, calitatea    |       |            |            |          |
|    vietii, rezultatele          |       |            |            |          |
|    procesului de furnizare a    |       |            |            |          |
|    serviciilor sociale -        |       |            |            |          |
|    calificare, angajare in      |       |            |            |          |
|    campul muncii, tratament     |       |            |            |          |
|    etc.).                       |       |            |            |          |
| 4. Furnizorul utilizeaza un     |   5   |            |            |          |
|    sistem de raportare si       |       |            |            |          |
|    publicare a rezultatelor     |       |            |            |          |
|    obtinute si asigura          |       |            |            |          |
|    diseminarea acestora catre   |       |            |            |          |
|    personalul propriu,          |       |            |            |          |
|    beneficiari, organisme       |       |            |            |          |
|    finantatoare, parteneri      |       |            |            |          |
|    sociali si alti factori de   |       |            |            |          |
|    decizie.                     |       |            |            |          |
| 5. Furnizorul monitorizeaza si  |   5   |            |            |          |
|    evalueaza, in mod sistematic,|       |            |            |          |
|    realizarea obiectivelor si   |       |            |            |          |
|    implementarea politicilor    |       |            |            |          |
|    si strategiilor proprii.     |       |            |            |          |
|_________________________________|_______|____________|____________|__________|
| PUNCTAJ PE PRINCIPIU            |  25   |            |            |          |
|_________________________________|_______|____________|____________|__________|

 ______________________________________________________________________________
|                                 |PUNCTAJ|   PUNCTAJ ACORDAT DE EVALUATORI    |
|                                 |       |____________________________________|
|                                 |       |Evaluator 1 |Evaluator 2 |Media     |
|                                 |       |            |            |aritmetica|
|_________________________________|_______|____________|____________|__________|
| IX. PRINCIPIU: Imbunatatire     |       |            |            |          |
|     continua                    |       |            |            |          |
| Furnizorul are o abordare       |       |            |            |          |
| proactiva pentru satisfacerea   |       |            |            |          |
| nevoilor sociale ale comunitatii|       |            |            |          |
| si pentru eficientizarea        |       |            |            |          |
| utilizarii resurselor           |       |            |            |          |
| disponibile, are obligatia de   |       |            |            |          |
| a-si imbunatati continuu        |       |            |            |          |
| serviciile sociale, de a asigura|       |            |            |          |
| formarea profesionala a         |       |            |            |          |
| personalului, de a realiza o    |       |            |            |          |
| comunicare eficienta, sustinuta |       |            |            |          |
| de valorificarea reactiilor     |       |            |            |          |
| primite de la organismele       |       |            |            |          |
| finantatoare, beneficiari si    |       |            |            |          |
| alti factori de interes.        |       |            |            |          |
|                                 |       |            |            |          |
| Standarde:                      |       |            |            |          |
| 1. Furnizorul are o abordare    |   5   |            |            |          |
|    sistematica asupra           |       |            |            |          |
|    activitatii derulate si      |       |            |            |          |
|    dispune de proceduri de      |       |            |            |          |
|    imbunatatire permanenta a    |       |            |            |          |
|    calitatii serviciilor        |       |            |            |          |
|    sociale, precum si de        |       |            |            |          |
|    metodologii de monitorizare  |       |            |            |          |
|    continua a implementarii de  |       |            |            |          |
|    noi programe.                |       |            |            |          |
| 2. Furnizorul stabileste,       |   5   |            |            |          |
|    impreuna cu personalul       |       |            |            |          |
|    propriu, beneficiarii si alti|       |            |            |          |
|    factori de interes,          |       |            |            |          |
|    obiectivele si prioritatile  |       |            |            |          |
|    de imbunatatire a calitatii  |       |            |            |          |
|    serviciilor sociale          |       |            |            |          |
|    furnizate.                   |       |            |            |          |
| 3. Furnizorul identifica si     |   5   |            |            |          |
|    utilizeaza indicatori de     |       |            |            |          |
|    evaluare a nevoilor          |       |            |            |          |
|    comunitatii.                 |       |            |            |          |
| 4. Furnizorul intreprinde       |   5   |            |            |          |
|    actiuni de formare           |       |            |            |          |
|    profesionala si              |       |            |            |          |
|    perfectionare continua a     |       |            |            |          |
|    personalului propriu.        |       |            |            |          |
| 5. Furnizorul intreprinde       |   5   |            |            |          |
|    actiuni eficiente de         |       |            |            |          |
|    marketing si comunicare.     |       |            |            |          |
|_________________________________|_______|____________|____________|__________|
| PUNCTAJ PE PRINCIPIU            |  25   |            |            |          |
|_________________________________|_______|____________|____________|__________|
|                                 |       |            |            |          |
|_________________________________|_______|____________|____________|__________|
| NUMARUL TOTAL DE PUNCTE         | 225   |            |            |          |
|_________________________________|_______|____________|____________|__________|



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 383/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 383 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 383/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu