ORDIN Nr. 419
din 8 iunie 2007
pentru aprobarea procedurii
de schimbare a sediului social, precum si pentru aprobarea formularului
„Decizie de inregistrare a sediului social si a domiciliului fiscal",
ACT EMIS DE:
MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 473 din 13 iulie 2007
In temeiul art. 11 alin. (4)
din Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Economiei şi Finanţelor,
în temeiul art. 75 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare,
ministrul economiei şi finanţelor emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Procedura de schimbare a sediului
social în cazul comercianţilor al căror domiciliu fiscal coincide cu sediul
social, prevăzută în anexa nr. 1.
Art. 2. - Se aprobă Procedura
de schimbare a sediului social în cazul contribuabililor care nu au calitatea
de comerciant, prevăzută în anexa nr. 2.
Art. 3. - Se aprobă formularul „Decizie de înregistrare
a sediului social şi a domiciliului fiscal", cod M.E.F. 14.13.02.16/nc,
prevăzut în anexa nr. 3.
Art. 4. - Caracteristicile de tipărire, modul de
difuzare, de utilizare şi de arhivare ale formularului menţionat la art. 3 sunt
prevăzute în anexa nr. 4.
Art. 5. -Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 6. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I, şi se aplică solicitărilor de schimbare a sediului social depuse
după data de 1 iulie 2007.
Art. 7. - Direcţia generală proceduri pentru
administrarea veniturilor şi Direcţia generală de reglementare a colectării
creanţelor bugetare din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,
Direcţia generală a tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Economiei
şi Finanţelor şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a
municipiului Bucureşti vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor
prezentului ordin.
p. Ministrul economiei şi finanţelor,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu,
secretar de stat
ANEXA Nr. 1
PROCEDURA
de schimbare a sediului social în cazul comercianţilor al căror domiciliu fiscal coincide
cu sediul social
1. Prezenta procedură se aplică contribuabililor care,
potrivit legii, au obligaţia înregistrării în registrul comerţului, denumiţi în
continuare comercianţi.
2. In cazul comercianţilor,
modificările intervenite în datele declarate iniţial şi înscrise în certificatul
de înregistrare se fac prin completarea şi depunerea cererii de înregistrare a
menţiunilor/cererii de preschimbare a certificatului de înregistrare, potrivit
dispoziţiilor legale privind înregistrarea comercianţilor.
3. Competenţa de administrare a comercianţilor care
îşi modifică sediul social revine, până la finalizarea procedurii de schimbare
a sediului social şi a domiciliului fiscal, organului fiscal de la domiciliul
fiscal, şi anume organului fiscal de la vechiul sediu social.
4. Pentru modificarea domiciliului fiscal la noul
sediu social, comerciantul depune la organul fiscal în a cărui rază teritorială
este situat noul sediu social formularul 050 „Cerere de înregistrare a
domiciliului fiscal al contribuabilului", aprobat prin Ordinul ministrului
finanţelor publice nr. 262/2007 pentru aprobarea formularelor de înregistrare
fiscală a contribuabililor, însoţit
de documentele prevăzute la pct. 31.2 sau 31.3, după caz, din Normele
metodologice de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de
procedură fiscală, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.050/2004. Copiile
de pe documente se certifică pe fiecare pagină de organul fiscal competent, pentru conformitate cu originalul.
5. Cererea se transmite, în maximum 3 zile lucrătoare
de la înregistrare, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, de
către organul fiscal prevăzut la pct. 4 către organul fiscal în a cărui rază
teritorială contribuabilul a avut ultimul domiciliu fiscal, în vederea
întocmirii formalităţilor de transfer al dosarului fiscal.
6. Dosarul fiscal se transmite în termen de cel mult 15
zile de la primirea cererii şi va fi însoţit de un exemplar al certificatului
de atestare fiscală, precum şi de fişa de evidenţă pe plătitor.
7. Un exemplar al certificatului de atestare fiscală se
comunică şi contribuabilului de către organul fiscal emitent.
8. La primirea dosarului fiscal, organul fiscal în a
cărui rază teritorială se află noul sediu social şi domiciliu fiscal emite, în
termen de maximum 3 zile lucrătoare, Decizia de înregistrare a sediului social şi a domiciliului fiscal,
potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 3 la ordin.
9. Decizia de înregistrare a sediului social şi a domiciliului fiscal se întocmeşte în 3 exemplare, se vizează
de conducătorul compartimentului de specialitate şi se aprobă de conducătorul
unităţii fiscale.
10. Un exemplar al deciziei se comunică
contribuabilului, potrivit art. 44 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
11. Inregistrarea în registrul contribuabililor de la
noul organ fiscal, precum şi scoaterea din registrul contribuabililor de la
vechiul organ fiscal se operează cu data comunicării deciziei potrivit pct. 10.
12. De la data prevăzută la pct. 10, competenţa pentru
administrarea comerciantului revine organului fiscal de la noul sediu social şi
domiciliu fiscal.
13. Un exemplar al Deciziei de înregistrare a sediului
social şi a domiciliului fiscal se transmite, însoţit de o copie a documentului
care atestă data comunicării deciziei potrivit pct. 10, organului fiscal de la
fostul domiciliu fiscal.
14. Dosarul solicitării de înregistrare a sediului
social şi a domiciliului fiscal se arhivează la dosarul fiscal al
comerciantului şi cuprinde:
a) formularul 050 „Cerere de înregistrare a domiciliului
fiscal al contribuabilului";
b) documentaţia depusă de comerciant;
c) Decizia de înregistrare a sediului social şi a
domiciliului fiscal;
d) orice alte documente emise sau primite în cadrul
procedurii.
ANEXA Nr. 2
PROCEDURA
de schimbare a sediului social în cazul
contribuabililor care nu au calitatea de comerciant
1. Prezenta procedură se aplică contribuabililor care
nu au, potrivit legii, obligaţia înregistrării în registrul comerţului şi al căror
sediu social coincide cu domiciliul fiscal.
2. Contribuabilul care îşi schimbă sediul social
depune la organul fiscal în a cărui rază teritorială este situat noul sediu
social formularul 010 „Declaraţie de Înregistrare/Declaraţie de menţiuni pentru
persoane juridice, asocieri şi alte entităţi fără personalitate juridică"
şi formularul 050 „Cerere de înregistrare a domiciliului fiscal al
contribuabilului", aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice
nr. 262/2007 pentru aprobarea formularelor de înregistrare fiscală a
contribuabililor, însoţite de documentele doveditoare ale datelor înscrise în
declaraţie, potrivit Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei Guvernului
nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, aprobate prin Hotărârea Guvernului
nr. 1.050/2004. Copiile de pe documente se certifică pe fiecare pagină de
organul fiscal competent, pentru conformitate cu originalul.
3. Cererea de înregistrare a
domiciliului fiscal se transmite, în maximum 3 zile lucrătoare de la
înregistrare, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, de către
organul fiscal prevăzut la pct. 2 către organul fiscal în a cărui rază
teritorială contribuabilul a avut ultimul domiciliu fiscal, în vederea
întocmirii formalităţilor de transfer al dosarului fiscal.
4. Dosarul fiscal se transmite în termen de cel mult 15
zile de la primirea cererii şi va fi însoţit de un exemplar al certificatului
de atestare fiscală, precum şi de fişa de evidenţă pe plătitor.
5. Un exemplar al certificatului de atestare fiscală
se comunică şi contribuabilului de către organul fiscal emitent.
6. La primirea dosarului fiscal, organul fiscal în a
cărui rază teritorială se află noul domiciliu fiscal emite, în termen de
maximum 3 zile lucrătoare, Decizia de înregistrare a sediului social şi a
domiciliului fiscal, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 3 la ordin.
7. Decizia de înregistrare a sediului social şi a
domiciliului fiscal se întocmeşte în 3 exemplare, se vizează de conducătorul compartimentului de specialitate şi se aprobă
de conducătorul unităţii fiscale.
8. Un exemplar al Deciziei de înregistrare a sediului
social şi a domiciliului fiscal se comunică contribuabilului, potrivit art. 44
din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare.
9. Inregistrarea în registrul contribuabililor de la
noul organ fiscal, precum şi scoaterea din registrul contribuabililor de la
vechiul organ fiscal se operează cu data comunicării deciziei potrivit pct. 8.
10. De la data prevăzută la pct. 8, competenţa pentru
administrarea contribuabilului revine organului fiscal de la noul domiciliu
fiscal.
11. La data înregistrării în registrul
contribuabililor, noul organ fiscal emite certificatul de înregistrare fiscală,
având înscris noul sediu social şi domiciliu fiscal.
12. După primirea Deciziei de înregistrare a sediului
social şi a domiciliului fiscal, contribuabilul se prezintă la organul fiscal
în a cărui rază teritorială se află noul sediu social, predă, în vederea
anulării, vechiul certificat de înregistrare fiscală şi îl ridică pe cel nou.
13. Un exemplar al Deciziei de înregistrare a sediului
social şi a domiciliului fiscal se transmite, însoţit de o copie a documentului
care atestă data comunicării deciziei potrivit pct. 8, organului fiscal de la
fostul domiciliu fiscal.
14. Dosarul solicitării de schimbare a sediului social
şi a domiciliului fiscal se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului şi
cuprinde:
a) formularul 050 „Cerere de înregistrare a domiciliului
fiscal al contribuabilului";
b) documentaţia depusă de comerciant;
c) decizia de înregistrare a domiciliului fiscal;
d) certificatul de înregistrare fiscală anulat;
e) copia certificatului de înregistrare
fiscală eliberat;
f) orice alte documente emise sau primite în cadrul
procedurii.
ANEXA Nr. 3
MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE A.......................................
ADMINISTRAŢIA FINANŢELOR PUBLICE A...................................................
Nr........./......
DECIZIE
de înregistrare a sediului social şi a domiciliului
fiscal
Către:
Denumire........................................................................................................................................................................ ...........................................
Cod de identificare
fiscală...........................................................................................................................................................................................
Judeţul
.....................................................................................................................................................................................................................
Localitatea......................................................................................................., codul poştal......................................................................................
Str............................................................................nr...............bl.......,
sc......., et......., ap........, sectorul......., telefon.................,
fax........................
Ca urmare a cererii de înregistrare a domiciliului
fiscal, depusă de dumneavoastră sub nr.................. din......................., vă comunicăm
că noul sediu social şi domiciliu fiscal au fost înregistrate la următoarea adresă:
Judeţul .....................................................................................................................................................................................................................
Localitatea......................................................................................................., codul poştal......................................................................................
Str..............................................................nr...........................................,bl.....................,
sc.............., et.............., ap..............., sectorul................
Conducătorul unităţii fiscale,
Numele şi prenumele...............................................
Semnătura şi ştampila
unităţii...................................
Şeful compartimentului,
Numele şi prenumele...............................................
Cod M.E.F. 14.13.02.16/nc
ANEXA Nr. 4
CARACTERISTICILE DE TIPĂRIRE, MODUL DE DIFUZARE, DE
UTILIZARE ŞI DE ARHIVARE ALE FORMULARELOR
Decizie de înregistrare a sediului social şi a
domiciliului fiscal
1. Denumire: Decizie de înregistrare a sediului social
si a domiciliului fiscal.
2. Cod: 14.13.02.16/nc.
3. Format: A4/t2.
4. Se tipăreşte:
- într-o singură culoare;
- se poate utiliza echipament informatic pentru
editare.
5. U/M: file.
6. Se difuzează: gratuit.
7. Se utilizează: la înregistrarea sediului social şi a
domiciliului fiscal.
8. Se întocmeşte în: - 3 exemplare;
- de: contribuabili sau de
către reprezentantul fiscal/împuternicitul/reprezentantul legal.
9. Circulă:
- originalul la contribuabil;
- o copie la organul
fiscal de la noul sediu social şi domiciliu fiscal;
- o copie la organul fiscal
de la vechiul sediu social şi domiciliu fiscal.
10. Se arhivează: la dosarul fiscal al
contribuabilului.