ORDIN Nr. 429
din 14 mai 2007
pentru modificarea Ordinului
ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei nr. 133/2005 privind
aprobarea Procedurii de repartizare de contingent societatilor comerciale cu
sediul in Romania, care executa contracte de lucrari in Republica Federala
Germania
ACT EMIS DE:
MINISTERUL MUNCII,FAMILIEI SI EGALITATII DE SANSE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 350 din 23 mai 2007
Având în vedere:
- Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/2007 pentru
completarea Legii nr. 202/2006 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale
pentru Ocuparea Forţei de Muncă, precum şi pentru stabilirea unor măsuri de
reorganizare instituţională;
- Hotărârea Guvernului nr. 381/2007 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de
Şanse;
- Hotărârea Guvernului nr. 167/1991 privind aprobarea
Convenţiei dintre Guvernul României şi Guvernul Republicii Federale Germania
privind trimiterea de personal român din întreprinderi cu sediul în România
pentru a activa pe bază de contracte de lucrări, cu modificările ulterioare, în baza art. 14 din Hotărârea
Guvernului nr. 381/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse,
ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse emite următorul ordin:
Art. I. - Ordinul ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei nr. 133/2005 privind
aprobarea Procedurii de repartizare de contingent societăţilor comerciale cu
sediul în România, care execută contracte de lucrări în Republica Federală
Germania, publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 259 din 29 martie 2005, se modifică după
cum urmează:
- Articolul 3 se modifică şi
va avea următorul cuprins:
„Art. 3. - Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de
Muncă va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin, va furniza
informaţii celor interesaţi cu privire la procedura aprobată prin prezentul
ordin şi va asigura prezentarea şi actualizarea acestora pe site-ul web al
instituţiei."
Art. II. - Procedura de repartizare de contingent societăţilor comerciale cu
sediul în România, care execută contracte de lucrări în Republica Federală Germania, prevăzută în
anexa la ordin, se modifică după cum urmează:
1. Punctul 1 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„1. In vederea obţinerii de contingent, societăţile
comerciale depun la Registratura Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de
Muncă un dosar care trebuie să îndeplinească criteriile de selecţie prevăzute
în anexa nr. 1 şi să conţină cererea privind solicitarea de contingent necesar
pentru executarea contractului, al cărei model este prezentat în anexa nr. 2,
însoţită de documentaţia completă prevăzută în anexa nr. 3a), cu cel mult 60 de
zile înainte de data începerii derulării contractului."
2. Punctul 4 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„4. Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă,
prin direcţia de specialitate, întocmeşte un referat privind dosarul depus în
vederea trimiterii de personal român, detaşat din societăţi comerciale cu
sediul în România, pentru a activa pe bază de contracte de lucrări, prevăzut în
anexa nr. 4, numai pentru societăţile comerciale care îndeplinesc, cumulativ,
următoarele condiţii:
a) au depus documentaţia completă, conform anexei nr.
3a);
b) îndeplinesc criteriile de selecţie prevăzute în
anexa nr. 1."
3. Punctul 6 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„6. Referatul prevăzut la pct. 4 se avizează de către
directorul direcţiei de specialitate şi se aprobă de către preşedintele
Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă. In baza referatului
aprobat, Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă, prin direcţia de
specialitate, eliberează societăţii comerciale contingentul necesar pentru
trimiterea de personal român, detaşat pentru a activa pe bază de contracte de
lucrări în Republica Federală Germania, şi returnează originalul contractului de lucrări, precum şi
devizul lucrării/lista de servicii."
4. Punctul 7 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„7. Aprobările de contingent eliberate de Agenţia
Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă, neutilizate în termen de 90 de zile
de la data aprobării, se anulează şi nu constituie rezervare de contingent
pentru alte contracte de lucrări. Societăţile comerciale sunt obligate să
comunice în scris Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă toate
aprobările de contingent neutilizate."
5. Punctul 8 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„8. In vederea obţinerii de contingent suplimentar
pentru prelungirea sau, dupâ caz, amânarea perioadei de execuţie a unui
contract în derulare, societăţile comerciale depun la Registratura Agenţiei
Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă un dosar care trebuie să conţină
cererea privind solicitarea de contingent suplimentar, al cărei model este
prezentat în anexa nr. 2, însoţită de documentaţia completă prevăzută în anexa nr. 3b)."
Art. III. - Anexele nr.
2, 3b) şi 4 la procedură se înlocuiesc cu anexele nr. 1-3 la prezentul ordin.
Art. IV. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
Ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse,
Paul Păcuraru
ANEXA Nr. 1 (Anexa nr. 2 la procedură)
Societatea Comercială
.......................................
Nr.................................../data
...........................
CERERE
privind solicitarea de contingent/contingent suplimentar
necesar pentru executarea contractului
- model -
Către Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă
Referitor la aprobarea de contingent în baza Convenţiei
dintre Guvernul României şi Guvernul Republicii Federale Germania privind
trimiterea de personal român din întreprinderi cu sediul în România pentru a
activa pe bază de contracte de lucrări, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr.
167/1991, cu modificările ulterioare, subsemnatul
.................................................., reprezentant legal al Societăţii Comerciale ........................................, cu sediul în localitatea
.............................., str........................................ nr.
..., judeţul/sectorul ......................................, codul poştal ..............................,
vă rog să aprobaţi contingentul/suplimentarea de contingent pentru executarea
contractului de lucrări din
data de .............................................., încheiat cu firma
germană ............................................., şi detaşarea unui număr de
................................................... salariaţi (....om/lună),
pentru perioada ............................., la şantierul/punctul de lucru
Salariaţii care urmează să fie detaşaţi în baza acestui
contract de lucrări sunt calificaţi în următoarele meserii:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
La prezenta cerere anexăm documentaţia completă
prevăzută în anexa nr. 3a), respectiv 3b) la Procedura de repartizare de
contingent societăţilor comerciale cu sediul în România, care execută contracte
de lucrări în Republica Federală Germania, aprobată prin Ordinul ministrului
muncii, solidarităţii sociale şi familiei nr. 133/2005, cu modificările
ulterioare.
Reprezentant legal,
...................................................
(numele, prenumele şi semnătura)
L.S.
ANEXA Nr. 2 [Anexa nr. 3b) la procedură]
DOCUMENTAŢIA
pe care trebuie să o depună societăţile comerciale
care urmează să solicite contingent suplimentar pentru prelungirea/amânarea
perioadei de execuţie la un contract în derulare
1. Cerere privind solicitarea de contingent
suplimentar necesar pentru executarea contractului, conform anexei nr. 2
2. Supliment pentru contractul existent/contractul
parţial de lucrări (în limba germană) şi copie de pe acesta
3. Fundamentarea prelungirii/amânării termenelor, în
măsura în care suplimentul nu prevede şi copie de pe
acesta
4. Traducerea suplimentului pentru contractul existent
şi fundamentarea prelungirii, în limba română, legalizată sau, după caz,
semnată şi ştampilată de reprezentantul legal al societăţii comerciale
5. Restul de lucrări din deviz rămase de executat, în copie
6. Graficul de repartizare a personalului pe luni
7. Aprobarea de contingent iniţială, eliberată de
Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă, în copie
8. Aprobarea de contingent eliberată de Oficiul
Federal de Muncă al Landului Hessen, în copie
9. Dovezi (în original sau în copie legalizată),
eliberate în luna depunerii documentaţiei, privind achitarea la zi a
obligaţiilor către:
- bugetul de stat;
- bugetul asigurărilor sociale de stat, inclusiv
contribuţia la sistemul de asigurare pentru accidente de muncă şi boli
profesionale;
- bugetul asigurărilor pentru şomaj;
- Fondul naţional unic de asigurări sociale de
sănătate
10. Ultimul bilanţ contabil depus şi înregistrat la
administraţia financiară, în copie, din care să reiasă activitatea
preponderentă pe care o desfăşoară societatea comercială şi situaţia financiară
a acesteia.
ANEXA Nr. 3 (Anexa nr. 4 la procedură)
Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă
Nr. ................................/Data
.....................................
De acord
Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei
de Muncă
REFERAT
privind dosarul depus în vederea trimiterii de
personal român, detaşat din societăţi comerciale cu sediul în România, pentru a activa pe bază de
contracte de lucrări
A. Date de identificare
Cererea
nr.............................................. din data de
......................................, înregistrată la Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă cu nr.............................................. din data de
....................................................................................................................................................................
Data completării dosarului (dacă este cazul)
...............................................................................................................................................................
Societatea Comercială ........................................................................................................................................................................ ......................
Adresa
........................................................................................................................................................................ .............................................
Activitatea principală .........................................................................................,
codul de activitate CAEN
...............................................................
Codul fiscal/Codul unic de înregistrare
........................................................................................................................................................................
Numele şi prenumele directorului/directorului
general/administratorului .........................................................................................................................
Bilanţul contabil la data de
.................................., din care reiese o cifră de afaceri netă de
................................, un profit/o pierdere
de ........................................................................................
şi un număr mediu de ....................salariaţi.
B. Indeplinirea criteriilor de selecţie în vederea
obţinerii de contingent
1. Societatea comercială a depus documentaţia completă
conform anexei nr. 3a):
Da [ ]
Nu [ ]
2. Societatea comercială are înscris în certificatul
de înmatriculare ca obiect principal de activitate aceeaşi activitate pe care
urmează să o desfăşoare în Republica Federală Germania:
Da [ ]
Nu [ ]
3. Societatea comercială a
desfăşurat în România, cel puţin 6 luni înainte de data solicitării de
contingent, activitatea pentru care solicită contingent:
Da [ ]
Nu [ ]
4. Societatea comercială are personal încadrat cu
contract individual de muncă:
Da [ ]
Nu [ ]
5. Obligaţii bugetare achitate la zi:
Da [ ]
Nu [ ]
6. Societatea comercială a respectat înlesnirile la
plată: eşalonare/amânare:
Da [ ]
Nu [ ]
a) bugetul de stat
.......................................................................;
b) bugetul asigurărilor
sociale de stat ..........................................;
c) bugetul asigurărilor pentru şomaj
............................................;
d) bugetul asigurărilor sociale de sănătate
...................................;
7. Există înscrise în registrul comerţului menţiuni,
conform art. 21 din Legea nr. 26/1990 privind registrul comerţului,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sau comunicări ale
organelor de drept, referitoare la amenzi, abuz de încredere, fals, concurenţă,
alte abateri:
Da [ ]
Nu [ ]
8. Există sancţionare pentru nerespectarea legislaţiei
germane la data solicitării de contingent:
Da [ ] pe perioada
.........................................
Nu [ ]
C. Elemente ale contractului
1. Domeniul de activitate pentru care a fost încheiat
contractul ...................................................................................................................................
2. Data încheierii contractului (zz/ll/aa)
......................................................................................................................................................................
3. Denumirea firmei germane cu care s-a încheiat
contractul
.....................................................................................................................................
4. Data începerii lucrării (zz/ll/aa)
.............................................................................................................................................................................
5. Data finalizării lucrării (zz/ll/aa)
.............................................................................................................................................................................
6. Durata de executare a contractului
.................... luni
7. Personal necesar pentru executarea contractului:
....................... om/lună
8. Valoarea contractului ............................
mii euro
9. Şantierul/Punctul de lucru de desfăşurare a
contractului
.........................................................................................................................................
D. Menţiuni
• Societatea comercială are aprobat un număr de ...
contracte, cu un număr total de ...... om/lună, conform situaţiei Agenţiei Naţionale pentru
Ocuparea Forţei de Muncă.
• La data începerii contractului supus aprobării
societatea comercială are în derulare ... contracte, cu un număr de ...
salariaţi cu contract individual de muncă, detaşaţi, cu care îşi desfăşoară
deja activitatea în Republica Federală Germania.
Având în vedere cele prezentate, vă rugăm să decideţi
asupra acordării contingentului.
Avizat,
Director,
..........................................
Şef serviciu,
.........................................
Intocmit,
..........................................