ORDIN
Nr. 437 din 23 septembrie 2002
pentru aprobarea Regulamentului privind atestarea persoanelor fizice si
juridice care pot intocmi studii de specialitate pentru gestionarea durabila a
fondurilor de vanatoare
ACT EMIS DE: MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 780 din 25 octombrie 2002
![SmartCity3](https://citymanager.online/wp-content/uploads/2018/09/b2-700x300.jpg)
In temeiul prevederilor art. 17, 48 si 51 din Legea fondului cinegetic si a
protectiei vanatului nr. 103/1996, republicata,
avand in vedere art. 9 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 362/2002
privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si
Padurilor,
ministrul agriculturii, alimentatiei si padurilor emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Regulamentul privind atestarea persoanelor fizice si juridice
care pot intocmi studii de specialitate pentru gestionarea durabila a
fondurilor de vanatoare, prevazut in anexa care face parte integranta din
prezentul ordin.
Art. 2
Inspectoratele teritoriale de regim silvic si cinegetic elibereaza, in baza
documentelor prin care se face dovada indeplinirii conditiilor din regulamentul
prevazut la art. 1, atestatul in baza caruia persoanele fizice si juridice pot
intocmi studiile de specialitate pentru gestionarea durabila a fondurilor de
vanatoare.
Art. 3
Inspectoratele teritoriale de regim silvic si cinegetic vor aduce la
indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 4
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul agriculturii, alimentatiei si padurilor,
Ilie Sarbu
ANEXA 1
REGULAMENT
privind atestarea persoanelor fizice si juridice care pot intocmi studii de
specialitate pentru gestionarea durabila a fondurilor de vanatoare
Art. 1
(1) Persoana fizica care solicita atestarea trebuie sa fie absolventa a
unei unitati de invatamant superior de lunga sau scurta durata, care a avut
printre disciplinele de studiu vanatul si vanatoarea, sau sa fie absolventa a
unei unitati de invatamant superior de alta specialitate si sa fi lucrat
efectiv minimum 5 ani in domeniul gospodaririi vanatului.
(2) Persoana juridica care solicita atestarea trebuie sa indeplineasca
urmatoarele conditii:
a) sa functioneze legal;
b) sa aiba minimum 2 angajati cu contract de munca pe durata nedeterminata,
care sa indeplineasca, in vederea atestarii, conditiile prevazute la alin. (1)
sau care sunt atestati deja;
c) sa aiba dotare tehnico-materiala corespunzatoare activitatii;
d) sa faca dovada respectarii standardelor de calitate pentru lucrarile de
specialitate elaborate, dupa caz.
Art. 2
(1) Dovada indeplinirii conditiilor de atestare a persoanei fizice se face
prin:
a) cerere de inscriere pentru atestare;
b) copii de pe diploma de studii si de pe foaia matricola, din care sa
reiasa ca a studiat vanatul si vanatoarea;
c) copii de pe diploma de studii si extras de pe carnetul de munca sau
adeverinta din care sa reiasa ca a lucrat in domeniul gospodaririi vanatului,
pentru persoanele absolvente ale altor unitati de invatamant superior.
(2) Dovada indeplinirii conditiilor de atestare a persoanei juridice se
face prin urmatoarele documente:
1. cerere de inscriere pentru atestare;
2. actele de infiintare a persoanei juridice:
a) act constitutiv;
b) statut, din care sa rezulte ca are ca obiect de activitate si intocmirea
studiilor de specialitate pentru gestionarea durabila a fondurilor de
vanatoare;
c) sentinta civila de acordare a personalitatii juridice;
d) certificat de inmatriculare la Oficiul registrului comertului;
e) cod fiscal;
3. documentele prevazute la alin. (1) pentru cele doua persoane angajate pe
perioada nedeterminata, prevazute la art. 1 alin. (2) lit. b), pentru care se
solicita atestarea, sau atestatele celor doua persoane, obtinute in baza
prezentului regulament;
4. documente (facturi de achizitionare, fise de inventar, contracte) din care
sa rezulte detinerea unui calculator cu imprimanta.
Art. 3
(1) In vederea atestarii persoanelor fizice si juridice se infiinteaza o
comisie de atestare la nivelul fiecarui inspectorat teritorial de regim silvic
si cinegetic, prin decizie a inspectorului-sef, care va fi formata din 3
membri:
- inspectorul-sef al inspectoratului teritorial de regim silvic si
cinegetic - presedinte;
- un angajat al oficiului cinegetic din cadrul inspectoratului teritorial
de regim silvic si cinegetic, cu studii superioare - membru;
- consilierul juridic al inspectoratului teritorial de regim silvic si
cinegetic - membru.
(2) Comisia de atestare isi poate desfasura activitatea numai in prezenta
tuturor membrilor.
(3) In cazul in care in cadrul unui inspectorat teritorial de regim silvic
si cinegetic nu exista angajate persoane cu functiile prevazute, care trebuie
sa faca parte din comisia de atestare, acestea se vor suplini de angajati de pe
posturi similare de la inspectoratele teritoriale de regim silvic si cinegetic
vecine.
(4) Hotararile comisiei de atestare se iau cu intrunirea a cel putin doua
voturi favorabile.
(5) Secretariatul tehnic al comisiei de atestare este asigurat de catre
oficiul cinegetic din cadrul inspectoratului teritorial de regim silvic si
cinegetic.
Art. 4
(1) Dosarele pentru atestare se depun de catre solicitanti la sediul
inspectoratului teritorial de regim silvic si cinegetic in a carui raza
teritoriala isi au domiciliul sau sediul.
(2) Evidenta dosarelor se tine intr-un registru special.
Art. 5
Dosarele depuse sunt analizate de catre comisia de atestare, in sedinte de
lucru programate de presedintele acesteia, saptamanal.
Art. 6
(1) Rezultatul examinarii - admis/respins - se va consemna in
procesul-verbal de sedinta.
(2) Lista cuprinzand persoanele fizice si juridice admise/respinse se
afiseaza la avizierul inspectoratului teritorial de regim silvic si cinegetic,
in termen de 24 ore de la incheierea sedintei.
Art. 7
In termen de 5 zile de la data organizarii sedintei de atestare, persoanele
fizice admise primesc un certificat de atestare conform modelului prezentat in
anexa nr. 1 la prezentul regulament, iar persoanele juridice admise primesc un
certificat de atestare conform modelului prezentat in anexa nr. 2 la prezentul
regulament.
Art. 8
Atestarea persoanelor fizice si juridice se face pe o perioada de 4 ani.
Art. 9
(1) Persoanele care nu au fost atestate pot depune contestatii la sediul
inspectoratelor teritoriale de regim silvic si cinegetic in termen de 3 zile
lucratoare de la data afisarii rezultatelor. Inspectoratele teritoriale de
regim silvic si cinegetic vor transmite contestatiile impreuna cu dosarele
persoanelor care nu au fost atestate la organismul distinct specializat in
domeniul cinegetic din cadrul Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si
Padurilor.
(2) Contestatiile se analizeaza de catre o comisie constituita din:
- directorul Directiei fond forestier si cinegetic sau imputernicitul acestuia
- presedinte;
- un consilier juridic al Directiei strategii, reglementari silvice si
reconstructie ecologica - membru;
- un inspector de specialitate al Directiei fond forestier si cinegetic -
membru.
(3) Solutiile contestatiilor se transmit, pentru comunicarea rezultatelor
catre persoanele fizice sau juridice, inspectoratului teritorial de regim
silvic si cinegetic, in termen de 5 zile lucratoare de la inregistrarea
acestora.
ANEXA 1
la regulament
MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR
INSPECTORATUL TERITORIAL DE REGIM SILVIC SI CINEGETIC
Comisia de atestare a persoanelor fizice si juridice care pot sa
intocmeasca studii de specialitate pentru gestionarea durabila a
fondurilor de vanatoare
CERTIFICAT DE ATESTARE
Nr. ..... din ............
Comisia de atestare constituita in baza Ordinului ministrului agriculturii,
alimentatiei si padurilor nr. 437/2002
ATESTA
ca specialist care poate intocmi studii de specialitate pentru gestionarea
durabila a fondurilor de vanatoare pe domnul (doamna)
........................., avand codul numeric personal ....................,
domiciliat(a) in ..........., str. ...................... nr. ..., bl. ..., ap.
..., et. ..., judetul/sectorul ................... .
PRESEDINTELE COMISIEI DE ATESTARE,
ANEXA 2
la regulament
MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR
INSPECTORATUL TERITORIAL DE REGIM SILVIC SI CINEGETIC
Comisia de atestare a persoanelor fizice si juridice care pot sa
intocmeasca studii de specialitate pentru gestionarea durabila a
fondurilor de vanatoare
CERTIFICAT DE ATESTARE
Nr. ...... din ...........
Comisia de atestare constituita in baza Ordinului ministrului agriculturii,
alimentatiei si padurilor nr. 437/2002, analizand cererea nr. ......... din
data de ............... si documentatia aferenta,
ATESTA
.................................................................., cu sediul
in ....................................., avand certificatul de inmatriculare
la Oficiul registrului comertului nr. ................ din .......................,
...............................................................................
sa intocmeasca studii de specialitate pentru gestionarea durabila a fondurilor
de vanatoare, cu respectarea reglementarilor in vigoare.
Prezentul certificat de atestare are o valabilitate de 4 ani din momentul
emiterii si se poate revizui sau anula de catre comisia de atestare.
PRESEDINTELE COMISIEI DE ATESTARE,