Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 449 din 17 iunie 1998

pentru aprobarea Metodologiei privind atestarea persoanelor fizice si juridice care efectueaza studii de teren, elaboreaza documentatii tehnico-economice si executa lucrari de imbunatatiri funciare in domeniul silvic

ACT EMIS DE: MINISTERUL APELOR, PADURILOR SI PROTECTIEI MEDIULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 268 din 17 iulie 1998


SmartCity3


    Ministrul apelor, padurilor si protectiei mediului,
    in temeiul art. 13 si 14 din Regulamentul de aplicare a Legii imbunatatirilor funciare nr. 84/1996, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 611/1997, in baza art. 1 si a art. 3 pct. 2 din Hotararea Guvernului nr. 568/1997 privind organizarea si functionarea Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului, cu modificarile ulterioare,
    emite prezentul ordin.

    Art. 1
    Se aproba Metodologia privind atestarea persoanelor fizice si juridice care efectueaza studii de teren, elaboreaza documentatii tehnico-economice si executa lucrari de imbunatatiri funciare in domeniul silvic, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Raspunderea pentru aducerea la indeplinire a prevederilor prezentei metodologii revine Departamentului padurilor din cadrul Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului.
    Art. 3
    Prezentul ordin intra in vigoare la data publicarii lui in Monitorul Oficial al Romaniei.

                       Ministrul apelor, padurilor
                       si protectiei mediului,
                       Romica Tomescu

    ANEXA 1

                              METODOLOGIE
privind atestarea persoanelor fizice si juridice care efectueaza studii de teren, elaboreaza documentatii tehnico-economice si executa lucrari de imbunatatiri funciare in domeniul silvic

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    In temeiul art. 13 alin. (1) si alin. (2) lit. b), precum si al art. 14 alin. (2) lit. b) din Regulamentul de aplicare a Legii imbunatatirilor funciare nr. 84/1996, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 611/1997, Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului atesta persoanele fizice si juridice care efectueaza studii de teren, elaboreaza documentatii tehnico-economice si executa lucrari de imbunatatiri funciare in domeniul silvic.
    Art. 2
    Atestarea persoanelor fizice si juridice are drept scop asigurarea premiselor pentru realizarea lucrarilor de imbunatatiri funciare, in vederea indeplinirii cerintelor tehnice si calitative minimale prevazute in normativele in vigoare.
    Art. 3
    In sensul prezentei metodologii, amenajarile de imbunatatiri funciare sunt lucrari complexe de constructii hidrotehnice, pedoameliorative, impaduriri si de creare a perdelelor forestiere de protectie, care se realizeaza pe terenuri cu destinatie silvica, in vederea prevenirii, reducerii si inlaturarii proceselor de deteriorare a fondului funciar, cauzate de factori naturali sau de activitati antropice, prin masuri specifice, avand ca scop valorificarea capacitatii de productie a terenurilor si a speciilor forestiere, precum si introducerea in circuitul silvic a terenurilor neproductive.
    Art. 4
    Prin atestare se confirma capacitatea tehnico-profesionala a persoanelor fizice si juridice de a efectua studii de teren, de a elabora documentatii tehnico-economice si de a executa lucrari de imbunatatiri funciare in domeniul silvic, care corespund normelor de calitate in vigoare.
    Art. 5
    Atestarea capacitatii tehnico-profesionale se realizeaza prin verificarea performantelor profesionale si a posibilitatilor tehnice de executie ale persoanelor fizice si juridice care solicita atestarea, in conformitate cu prevederile prezentei metodologii.

    CAP. 2
    Domenii si conditii de atestare

    Art. 6
    Domeniile de atestare a persoanelor fizice si juridice pentru activitatile de imbunatatiri funciare pe terenuri cu destinatie silvica sunt urmatoarele:
    a) efectuarea studiilor de teren si elaborarea documentatiilor tehnico-economice;
    b) executarea lucrarilor de imbunatatiri funciare.
    Art. 7
    Atestarea persoanelor fizice si juridice se face pe domeniile de activitate prevazute la art. 6 si se poate solicita pentru unul sau ambele domenii, cu respectarea conditiilor prevazute in prezenta metodologie.
    Art. 8
    Grupele de lucrari de imbunatatiri funciare aferente domeniilor de activitate prevazute la art. 6, pentru care Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului acorda atestare, sunt:
    a) indiguiri si regularizarea cursurilor de apa;
    b) amenajari de desecare si drenaj;
    c) amenajari de combatere a eroziunii solului, in care se includ si lucrari pentru stingerea torentilor;
    d) lucrari si masuri pedoameliorative, asociate cu cele de combatere a eroziunii solului pe terenurile saraturate, acide, pe terenuri poluate, degradate antropic, si pe alte terenuri care si-au pierdut, total sau partial, capacitatea de productie, precum si stabilizarea nisipurilor mobile;
    e) amenajari silvice de infiintare a perdelelor forestiere de protectie si a plantatiilor forestiere antierozionale;
    f) amenajari de imbunatatiri funciare, constand in solutii si lucrari noi, rezultate din activitatea de cercetare si din tehnica noua.
    Art. 9
    Persoanele fizice care solicita atestarea trebuie sa indeplineasca, cumulativ, urmatoarele conditii:
    a) sa aiba studii superioare in specialitatea: inginer silvic, inginer hidroameliorativ sau inginer hidrotehnician;
    b) sa aiba o activitate neintrerupta, de minimum 5 ani, in proiectare sau in executarea de lucrari de imbunatatiri funciare in domeniul silvic;
    c) sa nu aiba antecedente penale.
    Art. 10
    Sunt atestate, la cerere, fara a mai fi obligate sa sustina examenul prevazut la art. 19, persoanele fizice care au titlul stiintific de doctor in ramura silvica, precum si cele care indeplinesc functia de inginer proiectant gradul I, cercetator stiintific gradul I, inginer gradul I sau functii asimilate acestora in domeniile prevazute la art. 6.
    Art. 11
    In vederea atestarii, persoanele juridice (agenti economici de specialitate) trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
    a) sa fie inscrise in registrul comertului si sa aiba cont in banca;
    b) sa aiba inscrise in statut, ca obiect principal de activitate, efectuarea studiilor de teren, elaborarea documentatiilor tehnico-economice si/sau executarea de lucrari de imbunatatiri funciare in domeniul silvic;
    c) sa aiba cel putin doi angajati cu contract individual de munca pe durata nedeterminata, atestati pentru domeniul in care solicita atestarea;
    d) sa aiba un minimum de echipamente tehnice, pentru a putea realiza lucrari de imbunatatiri funciare in domeniul silvic pentru care solicita atestarea.

    CAP. 3
    Documentele, procedura de atestare

    Art. 12
    Procedura de atestare a persoanelor fizice si juridice este organizata si coordonata de Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului, prin Departamentul padurilor.
    Art. 13
    Atestarea persoanelor fizice si juridice se face de catre o comisie de atestare, formata din specialisti, numita prin ordin al ministrului apelor, padurilor si protectiei mediului.
    Art. 14
    Documentele necesare atestarii persoanelor fizice sunt:
    a) cerere de inscriere pentru atestare, conform modelului prezentat in anexa nr. 1 la prezenta metodologie;
    b) curriculum vitae;
    c) lista de lucrari elaborate sau la care a fost coautor, in domeniul pentru care solicita atestarea;
    d) acte de studii si cursuri de perfectionare, in copii legalizate;
    e) extras de pe carnetul de munca, in copie legalizata;
    f) certificatul de cazier judiciar.
    Art. 15
    Documentele necesare in vederea atestarii persoanelor juridice sunt:
    a) cerere de inscriere pentru atestare, conform modelului prezentat in anexa nr. 2 la prezenta metodologie;
    b) memoriu de activitate, care sa contina: date cu privire la capitalul social si la valoarea patrimoniului, lista principalelor lucrari executate in domeniu, experienta in executia lucrarilor, valoarea contractelor realizate anterior, personalul tehnic si economic si experienta acestuia, informatii financiare;
    c) informatii privind bonitatea ofertantului la data respectiva, care sa contina urmatoarele precizari: obligatii contractuale neonorate, daca a fost declarat in stare de faliment, daca a cedat contracte in beneficiul creditorilor, daca are litigii referitoare la neefectuarea platilor sau litigii in privinta calitatii, precum si specializarile pe categorii de lucrari, in conformitate cu certificatul de inmatriculare eliberat de catre oficiul registrului comertului;
    d) informatii privind dotarea cu utilajele si echipamentele necesare, in stare de functionare, pentru efectuarea studiilor de teren, elaborarea documentatiilor tehnico-economice si pentru executia lucrarilor de imbunatatiri funciare in domeniul silvic;
    e) copii legalizate de pe documentele persoanei juridice: certificatul de inmatriculare la oficiul registrului comertului, actul constitutiv, codul fiscal;
    f) copii legalizate de pe documentele reprezentantului legal (curriculum vitae, contractul de angajare, carnetul de munca sau certificatul de atestare, dupa caz), abilitat sa reprezinte si sa semneze in numele persoanei juridice respective;
    g) copii legalizate de pe documentele prevazute la lit. f) pentru angajatii cu contract individual de munca pe durata nedeterminata, care au fost atestati conform prevederilor art. 11 lit. c).
    Art. 16
    Dosarele de atestare se depun la Comisia de atestare din cadrul Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului - Departamentul padurilor. Evidenta acestora se tine intr-un registru special.
    Art. 17
    Dosarele cu cererile si documentele depuse in vederea atestarii sunt verificate de catre secretarul Comisiei de atestare, care intocmeste, lunar, lista cu solicitarile primite. Pe baza documentelor din fiecare dosar, secretarul Comisiei de atestare propune acceptarea sau respingerea acestuia.
    Art. 18
    Cererile si documentele depuse sunt analizate, periodic, de catre Comisia de atestare in sedinte de lucru programate de presedintele acesteia. Deciziile Comisiei de atestare, in urma analizarii dosarelor, se consemneaza intr-un registru de procese-verbale si se afiseaza impreuna cu programul sesiunii de examinare.
    Art. 19
    Examinarea candidatilor, persoane fizice, care indeplinesc conditiile prevazute la art. 9 si care au solicitat atestarea consta in prezentarea de catre acestia, in fata Comisiei de atestare, a unei lucrari la care au participat, aleasa de candidat din lista inclusa in dosarul de atestare. Dupa prezentarea lucrarii, candidatul va raspunde intrebarilor puse de membrii Comisiei de atestare pe marginea expunerii sale.
    Art. 20
    Examinarea persoanei juridice care a solicitat atestarea se face de catre Comisia de atestare prin analizarea dosarului depus de catre aceasta, in prezenta reprezentantului legal al unitatii respective, care, la cerere, va furniza date suplimentare.
    Art. 21
    Rezultatul examenului de atestare (admis/respins), atat pentru persoanele fizice, cat si pentru cele juridice, se va consemna in procesul-verbal de sedinta si se va aduce la cunostinta, in aceeasi zi, candidatului respectiv.
    Art. 22
    In termen de 30 de zile de la data atestarii, persoanele fizice si juridice indreptatite primesc un certificat de atestare, conform modelului prezentat in anexa nr. 3 la prezenta metodologie.
    Art. 23
    Persoanele atestate sunt obligate sa-si confectioneze parafa de atestat, conform modelului prezentat in anexa nr. 4 la prezenta metodologie, si sa inainteze Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului - Departamentul padurilor, specimenul acesteia, pe declaratie proprie.

    CAP. 4
    Comisia de atestare

    Art. 24
    Comisia de atestare este formata dintr-un numar de 7 membri, selectati dintre personalitatile din silvicultura, specializate in domeniile prevazute la art. 6, care se bucura de prestigiu profesional si de autoritate morala. Secretarul de stat din Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului, care coordoneaza activitatea in domeniul padurilor, este, de drept, presedintele comisiei.
    Art. 25
    Secretarul Comisiei de atestare este membru al acesteia si face parte din directia de specialitate din Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului.
    Art. 26
    Atributiile secretarului Comisiei de atestare sunt:
    a) planifica si organizeaza, impreuna cu presedintele, activitatea comisiei, stabilind periodic datele de intrunire a acesteia;
    b) primeste, inregistreaza, verifica cererile de atestare si pastreaza evidenta acestora in registrul special, prevazut la art. 16;
    c) pastreaza si completeaza registrul cu procesele-verbale ale comisiei;
    d) redacteaza documentele comisiei;
    e) pastreaza sigiliul comisiei.
    Art. 27
    Comisia de atestare analizeaza cererile si decide:
    a) admiterea sau respingerea cererilor de atestare a persoanelor fizice sau juridice, in cazul neindeplinirii conditiilor prevazute la art. 9 si 11;
    b) admiterea sau respingerea, in urma examinarii, a atestarii persoanelor fizice sau juridice;
    c) suspendarea si retragerea certificatului de atestare.
    Art. 28
    Comisia de atestare este legal constituita in prezenta a cel putin 5 membri. Deciziile in comisie se iau cu intrunirea a cel putin 4 voturi favorabile, prin vot deschis.
    Art. 29
    Eventualele contestatii la deciziile Comisiei de atestare se depun in termen de 48 de ore de la comunicarea rezultatelor si se adreseaza ministrului apelor, padurilor si protectiei mediului, care le si solutioneaza.
    Impotriva deciziei ministrului se poate formula plangere la instanta judecatoreasca, potrivit legii.

    CAP. 5
    Drepturile si obligatiile persoanelor fizice si juridice atestate

    Art. 30
    In cadrul domeniilor in care au fost atestate, persoanele fizice si juridice au dreptul:
    a) de a participa la licitatii;
    b) de a incheia contracte si conventii de colaborare;
    c) de a acorda consultanta tehnica;
    d) de a efectua studii de teren si de a executa lucrari de imbunatatiri funciare in domeniul silvic;
    e) de a intocmi documentatii tehnico-economice;
    f) de a valida lucrari de imbunatatiri funciare, prin semnatura si parafa, in domeniile in care au fost atestate, prevazute la art. 6. Prin validare se confirma de catre persoana fizica sau juridica atestata, pe propria raspundere, ca lucrarile respective corespund normelor de calitate in vigoare.
    Art. 31
    Persoanele fizice si juridice atestate au urmatoarele obligatii:
    a) sa desfasoare activitatile prevazute la art. 6 numai in domeniul sau domeniile pentru care au fost atestate, cu respectarea dispozitiilor legale, precum si a metodologiilor, normelor si instructiunilor aprobate de Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului;
    b) sa valideze numai acele lucrari care se incadreaza in domeniul de activitate in care au fost atestate.

    CAP. 6
    Suspendarea si retragerea certificatului de atestare

    Art. 32
    Nerespectarea obligatiilor prevazute la art. 31 de catre persoanele fizice sau juridice, atestate potrivit prezentei metodologii, poate atrage suspendarea sau retragerea certificatului de atestare, dupa caz.
    Art. 33
    Suspendarea sau retragerea, dupa caz, a certificatului de atestare se dispune prin decizia presedintelui Comisiei de atestare, in urma propunerilor formulate de catre membrii comisiei sau de directorul directiei de specialitate din Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului, pe baza proceselor-verbale sau a notelor de constatare, incheiate in teritoriu de catre acestia sau de specialistii imputerniciti de ministrul apelor, padurilor si protectiei mediului.
    Art. 34
    Certificatul de atestare a persoanei fizice sau juridice se suspenda in cazurile in care se inregistreaza cel putin una dintre urmatoarele abateri:
    a) neincadrarea lucrarilor executate in dispozitiile legale, in metodologiile, reglementarile si in normele tehnice, aprobate de Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului.
    Perioada suspendarii este de 6 luni sau pana la aducerea la indeplinire a masurilor si termenelor dispuse prin procesele-verbale si prin notele de constatare prevazute la art. 33.
    Indeplinirea acestora se constata prin incheierea unui nou proces-verbal sau a unei note de constatare de catre organele prevazute la art. 33 si determina incetarea perioadei de suspendare;
    b) cand impotriva persoanei fizice atestate s-a pus in miscare o actiune penala in legatura cu activitatea pentru care a fost atestata. In acest caz, suspendarea certificatului de atestare se dispune pana la solutionarea definitiva a cauzei.
    Art. 35
    Certificatul de atestare a persoanelor fizice si juridice se retrage in urmatoarele cazuri:
    a) cand, intr-o perioada de 2 ani consecutivi, certificatul de atestare a fost suspendat temporar de doua ori, iar a treia oara se savarsesc abateri similare celor pentru care s-a dispus suspendarea temporara;
    b) cand persoanele fizice si juridice atestate valideaza, prin semnatura si parafa, documente pentru domenii de activitate in care nu au fost atestate sau isi continua activitatea, desi au fost suspendate pe o perioada limitata.
    Art. 36
    Suspendarea sau retragerea certificatului de atestare se aduce la cunostinta persoanelor fizice si juridice in cauza, prin instiintare scrisa, emisa de Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului - Departamentul padurilor.
    Sanctiunea respectiva poate fi contestata, in scris, in termen de 10 zile lucratoare de la primirea instiintarii si este adresata ministrului apelor, padurilor si protectiei mediului, care decide. Impotriva deciziei ministrului apelor, padurilor si protectiei mediului se poate formula plangere la instanta judecatoreasca competenta, potrivit legii.

    CAP. 7
    Dispozitii finale

    Art. 37
    Atestarea persoanelor fizice si juridice se face pentru o perioada de 5 ani. La sfarsitul acestei perioade, persoanele fizice si juridice care doresc o noua atestare sunt obligate sa prezinte Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului - Departamentul padurilor o lista cu lucrarile de imbunatatiri funciare executate in domeniul silvic pentru care au fost atestate si sa probeze executarea acestora cu urmatoarele documente:
    a) pentru domeniul inscris la art. 6 lit. a):
    - studiile de teren efectuate;
    - documentatiile tehnico-economice elaborate;
    b) pentru domeniul prevazut la art. 6 lit. b):
    - procesele-verbale de receptie a lucrarilor executate, incheiate cu beneficiarul, potrivit legii.
    Art. 38
    Degradarea, distrugerea sau pierderea certificatului de atestare sau a parafei va fi declarata, in scris, la Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului in termen de 48 de ore de la constatare si, totodata, va fi publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a III-a, de catre cel in cauza. Dupa publicare, Comisia de atestare va elibera un duplicat al certificatului de atestare sau va incuviinta, dupa caz, confectionarea unei noi parafe.

    ANEXA Nr. 1
    la normele metodologice

                           CERERE
            pentru atestarea persoanelor fizice

                          (model)

          Domnule presedinte al Comisiei de atestare
din cadrul Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului,

    Subsemnatul(a) ............, nascut(a) la data de .....................
in localitatea ..........., judetul ..............., tara ................,
avand cetatenia ..............., domiciliat(a) in localitatea ............,
str. .................. nr. ........, bl. ......, et. ....., ap. .........,
sectorul/judetul ............., posesor al diplomei de ....................
cu nr. ......, eliberata de .............. din localitatea ...............,
promotia .................., tara ....................., solicit atestarea,
in calitate de persoana fizica, in domeniile ..............................
...........................................................................
    In sustinerea cererii anexez urmatoarele:
    a) curriculum vitae si lista cu lucrarile elaborate sau la care am fost coautor;
    b) acte de studii, titluri stiintifice, cursuri de perfectionare, in copii legalizate;
    c) copie legalizata de pe carnetul de munca;
    d) certificatul de cazier judiciar.
    Mentionez ca imi desfasor activitatea la .............................,
cu sediul in .........., judetul/sectorul ........, localitatea ..........,
str. .................. nr. ....., telefon ........., fax ..........., unde
am calitatea de ............................... .
    Declar ca am luat cunostinta de obligatiile ce imi revin potrivit Metodologiei privind atestarea persoanelor fizice si juridice care efectueaza studii de teren, elaboreaza documentatii tehnico-economice si executa lucrari de imbunatatiri funciare in domeniul silvic si inteleg sa le respect intocmai.

     Localitatea .....................
     Data ...................

                                             ...................
                                                 (semnatura)

    ANEXA Nr. 2
    la normele metodologice

                           CERERE
             pentru atestarea persoanelor juridice

                           (model)

    Nr. ............/..........

          Domnule presedinte al Comisiei de atestare
din cadrul Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului,

    .............................., avand sediul in localitatea ...........,
    (denumirea persoanei juridice)
str. ............. nr. ....., bl. ...., judetul/sectorul ....., codul fiscal
nr. ....., telefon ........., fax ......., reprezentata prin ..............,
in calitate de ..................., solicitam atestarea tehnico-profesionala
pentru executarea lucrarilor de imbunatatiri funciare in domeniul ........ .
    In sustinerea cererii anexam urmatoarele:
    a) memoriul de activitate si lista cu lucrarile la care am participat;
    b) copii legalizate de pe documentele persoanei juridice:
    - certificatul de inmatriculare la oficiul registrului comertului;
    - actul constitutiv al persoanei juridice;
    - codul fiscal;
    c) copii legalizate de pe documentele reprezentantului legal si de pe cele ale angajatilor cu contract individual de munca pe durata nedeterminata, atestati ca persoane fizice pentru domeniile in care solicitam atestarea;
    d) informatii privind bonitatea ofertantului.
    Declaram ca am luat cunostinta de obligatiile ce ne revin potrivit Metodologiei privind atestarea persoanelor fizice si juridice care efectueaza studii de teren, elaboreaza documentatii tehnico-economice si executa lucrari de imbunatatiri funciare in domeniul silvic.

     Localitatea .....................
     Data ...................

                                            .........................
                                             (semnatura si stampila)

    ANEXA Nr. 3
    la normele metodologice

                        CERTIFICAT DE ATESTARE
                  pentru persoane fizice si juridice

                               (model)

    MINISTERUL APELOR, PADURILOR
    SI PROTECTIEI MEDIULUI -
    DEPARTAMENTUL PADURILOR

                       CERTIFICAT DE ATESTARE

                  Nr. ............ din ..............

    In baza Ordinului nr. .../....... al ministrului apelor, padurilor si
protectiei mediului, Comisia de atestare numita hotaraste:
    La cererea inregistrata la nr. ......... din ............. si in urma sustinerii examenului pentru atestarea persoanelor fizice si juridice care efectueaza studii de teren, elaboreaza documentatii tehnico-economice si
executa lucrari de imbunatatiri funciare in domeniul silvic, .............
......................................................... domiciliat(a)/cu
(numele persoanei fizice sau denumirea persoanei juridice)
sediul in localitatea .............., str. .................. nr. .......,
bl. ....., ap. ......, et. ...., judetul/sectorul ........, reprezentat(a)
prin ................. in calitate de ............... , este atestat(a) ca persoana fizica/juridica in domeniile .................................... ..........................................................................
..........................................................................
    Valabil de la data .............. pana la data ..................... .

      Presedintele Comisiei de atestare,
        .............................

                                     Secretarul Comisiei de atestare,
                                       ...........................

                                L.S.

    ANEXA Nr. 4
    la metodologie

                                 PARAFA

                                 (model)
                _______________________________________________
               |                                               |
               | *) .......................................... |
               | ...........................................   |
               |                                               |
               |                 ATESTAT                       |
               | de catre Ministerul Apelor, Padurilor si      |
               | Protectiei Mediului prin certificatul nr. ... |
               | din ................... sa execute lucrari de |
               | imbunatatiri funciare in domeniul silvic      |
               |_______________________________________________|

    *) Numele si prenumele/denumirea, domiciliul/sediul persoanei fizice/persoanei juridice.

    NOTA:
    Dimensiunile parafei vor fi de 7 cm/4 cm.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 449/1998

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 449 din 1998
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu