Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 491 din  5 octombrie 2001

pentru aprobarea Normelor privind omologarea, amenajarea, intretinerea si exploatarea partiilor si traseelor de schi pentru agrement

ACT EMIS DE: MINISTERUL TURISMULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 736 din 19 noiembrie 2001


SmartCity3


    Ministrul turismului,
    in temeiul prevederilor Hotararii Guvernului nr. 24/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Turismului, ale art. 10 din Hotararea Guvernului nr. 263/2001 privind amenajarea, omologarea, intretinerea si exploatarea partiilor si traseelor de schi pentru agrement,
    avand in vedere avizul Ministerului Tineretului si Sportului si avizul Ministerului Apelor si Protectiei Mediului,
    emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Normele privind omologarea, amenajarea, intretinerea si exploatarea partiilor si traseelor de schi pentru agrement, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                          Ministrul turismului,
                           Matei-Agathon Dan

    ANEXA 1

                                 NORME
privind omologarea, amenajarea, intretinerea si exploatarea partiilor si traseelor de schi pentru agrement

    CAP. 1
    Omologarea partiilor si a traseelor de schi pentru agrement

    1.1. Omologarea partiilor de schi pentru agrement se face de Ministerul Turismului pe baza constatarilor facute la fata locului de o comisie constituita din reprezentanti ai Ministerului Turismului - Directia generala de autorizare si control si ai consiliilor judetene. Comisia isi desfasoara activitatea cu consultarea reprezentantilor asociatiilor profesionale de profil si a consiliului local pe a carui raza teritoriala se afla partia sau traseul de schi supus omologarii.
    1.2. In sensul prezentelor norme, prin termenii urmatori se intelege:
    a) partia de schi pentru agrement - acea parte a domeniului pentru schi amenajat, care este destinata practicarii schiului pentru agrement in conditii de siguranta pentru schiori;
    b) traseul de schi pentru agrement - acea parte a domeniului pentru schi amenajat, care face legatura intre partiile de schi.
    1.3. Administratorii partiilor sau traseelor de schi pentru agrement vor solicita omologarea lor cu cel putin 45 de zile inainte de darea in exploatare a acestora.
    In acest scop se va depune la Ministerul Turismului urmatoarea documentatie:
    - cerere de omologare;
    - certificatul constatator de la oficiul registrului comertului, din care sa rezulte obiectul de activitate al societatii comerciale, datele de identificare din certificatul de inmatriculare*). Asociatiile familiale si persoanele fizice vor prezenta copie de pe autorizatia eliberata in baza Decretului-lege nr. 54/1990;
    - copie de pe documentul legal care confera dreptul administratorului sa exploateze partia sau traseul de schi (act de proprietate, act de concesiune etc.);
    - fisa partiei sau a traseului de schi pentru agrement, care va cuprinde elementele prevazute in criteriile minime de omologare;
    - schita partiei sau a traseului de schi pentru agrement, cu detalii privind amplasarea instalatiei de transport pe cablu, portiunile abrupte, palcurile de copaci, curbele si eventualele intersectii cu drumurile carosabile, cu traseele instalatiilor de transport pe cablu si cu alte partii, locurile de amplasare a indicatoarelor de semnalizare si a balizelor;
    - schita profilului partiei;
    - fotografia de ansamblu a partiei de schi alpin, cu dimensiunile de 18 cm x 24 cm, realizata, de preferinta, de pe versantul opus;
    - autorizatia de mediu, obtinuta in conformitate cu prevederile Legii protectiei mediului nr. 137/1995, republicata, cu modificarile ulterioare.
    1.4. Termenul de solutionare a cererii de omologare este de 30 de zile de la data inregistrarii documentatiei la Ministerul Turismului. Daca sunt indeplinite criteriile minime de omologare, Ministerul Turismului va emite certificatul de omologare.
    1.5. Criteriile minime obligatorii de omologare a partiilor si traseelor de schi pentru agrement sunt prezentate in anexa nr. 1 care face parte integranta din prezentele norme.
    De asemenea, modelul certificatului de omologare este prezentat in anexa nr. 1.1.
    In cazul in care nu sunt indeplinite criteriile minime de omologare, Ministerul Turismului il va instiinta in scris pe administrator, precizand motivele.
------------
    *) Agentul economic poate furniza informatiile respective si prin prezentarea copiilor de pe actele lui oficiale.

    CAP. 2
    Amenajarea partiilor si traseelor de schi pentru agrement

    2.1. Lucrarile initiale de amenajare se vor stabili pe baza de studii si proiecte, la cererea administratorului sau a detinatorului legal al partiei si/sau al traseului de schi pentru agrement, de catre institutiile de proiectare de profil si se vor executa de catre agenti comerciali specializati. Studiile si proiectele elaborate pentru lucrari de amenajare a unor noi partii de schi pentru agrement sau de modificare a celor existente vor avea la baza acordul si autorizatia de mediu, care se vor obtine potrivit Legii nr. 137/1995, republicata, cu modificarile ulterioare, insotite de toate avizele prealabile necesare prevazute de lege. Autorizarea lucrarilor de constructii se face potrivit legii.
    2.2. Amenajarea partiilor si traseelor de schi pentru agrement trebuie facuta cu respectarea criteriilor minime prevazute in anexa nr. 2 si a urmatoarelor principii:
    a) amenajarea va fi completa si definitiva, tinandu-se seama de toate elementele legate de relief, prin conservarea peisajului si protectia solului;
    b) prin amenajare se vor evita gropile sau sparturile prea pronuntate care sa ii proiecteze pe schiori prea sus ori pe distante prea lungi;
    c) obstacolele pe care ar putea fi proiectati schiorii in afara partiei vor fi prevazute cu sisteme de protectie (baloturi de paie, plase etc.);
    d) in interiorul virajelor marcate cu "viteza medie" sau "viteza mare" se vor amenaja "zone de cadere" (spatii suficient dimensionate, libere de orice obstacol);
    e) partiile de schi pentru agrement vor fi omogene din punct de vedere al dificultatii.
    In cazul partiilor de schi fond se vor mai avea in vedere urmatoarele:
    f) traseul partiei trebuie sa aiba o forma inelara care sa permita reintoarcerea schiorilor la punctul de plecare. Partiile care nu asigura reintoarcerea schiorilor vor fi special semnalizate;
    g) evitarea dublului sens de mers pe partiile de schi fond, pentru a nu se produce incrucisarea schiorilor. Acesta poate fi admis pe portiuni scurte de teren, cu semnalizarea corespunzatoare.
    In functie de situatia existenta pe teren este obligatorie montarea indicatoarelor de avertizare, orientare, de reglementare a circulatiei schiorilor si de informare, conform specificatiilor cuprinse in anexa nr. 2 si machetelor de prezentare prevazute in anexa nr. 2.1.
    2.3. Specificatiile indicatoarelor de semnalizare a circulatiei schiorilor pe partiile si traseele de schi pentru agrement sunt cele prezentate in anexa nr. 4.
    Indicatoarele de informare vor fi amplasate la punctele de plecare a partiilor si traseelor de schi pentru agrement, iar cele de avertizare, orientare si de reglementare, pe partile laterale ale acestora, in locuri vizibile pentru schiori si fara sa constituie un pericol pentru acestia.
    Panourile de orientare vor fi amplasate in principalele puncte de interes ale statiunii sau ale localitatii montane.
    Este interzisa lipirea pe suporturile indicatoarelor sau pe placutele indicatoare a oricarui material publicitar.
    2.4. In scopul orientarii schiorilor partiile si traseele de schi pentru agrement vor fi balizate. Balizarea partiilor de schi alpin se face pe una sau pe ambele laturi. Daca se balizeaza ambele laturi, balizele vor fi instalate alternativ. Balizele pentru partiile de schi alpin vor fi realizate din discuri cu diametrul de 45 cm, fixate pe suporturi adecvate, si vor fi vopsite in culoarea corespunzatoare gradului de dificultate al partiei, avand inscrisa pe mijloc denumirea acesteia.
    Marcarea partiilor de schi fond se va realiza prin utilizarea de fanioane sau de benzi colorate, amplasate pe laturile directiei de mers a schiorilor.
    Traseele de schi pentru agrement vor fi balizate pe margine, cu balize de forma rombica, cu dimensiuni de 25 cm x 25 cm, fixate pe suporturi adecvate si vopsite in culoare portocaliu deschis, de preferinta cu vopsea fluorescenta.
    Balizele vor fi numerotate incepand cu cifra 1, pornindu-se de la baza partiei sau a traseului de schi pentru agrement.

    CAP. 3
    Intretinerea si exploatarea partiilor si traseelor de schi pentru agrement

    3.1. Pentru intretinerea partiilor de schi pentru agrement se vor efectua, in mod obligatoriu, urmatoarele lucrari:
    - indepartarea obstacolelor naturale sau artificiale aparute pe partie si semnalizarea acelora care nu pot fi inlaturate;
    - batatorirea mecanica a zapezii dupa fiecare ninsoare si inlaturarea denivelarilor aparute pe parcursul utilizarii partiei;
    - asigurarea zapezii in sectoarele partiei care pot constitui surse de pericol pentru schiori: pasaje inguste, locul de schimbare a directiei, locul de incrucisare cu alte partii etc.
    3.2. Lucrarile de intretinere curenta a partiilor de schi pentru agrement se vor executa in afara programului de functionare a acestora, care va fi acelasi cu cel al instalatiei aferente de transport pe cablu.
    3.3. In cazul in care masinile de batatorit zapada vor fi utilizate in timpul programului de functionare a instalatiilor de transport pe cablu, se vor lua, dupa caz, urmatoarele masuri de protectie pe tronsoanele inguste ale partiei de schi pentru agrement si pe cele lipsite de vizibilitate:
    - se va inchide temporar partia de schi pentru agrement sau tronsonul respectiv;
    - se va atentiona schiorul si se va instala un indicator corespunzator de semnalizare;
    - se vor afisa principalele date meteorologice: temperatura, grosimea stratului de zapada, viteza vantului.
    In timpul utilizarii masinilor de batatorit zapada se va actiona semnalul luminos intermitent (a se vedea anexa nr. 3).
    3.4. Controlul zilnic al partiei de schi pentru agrement se va efectua atat inainte, cat si dupa inchiderea acesteia si va urmari starea in care se afla balizele si indicatoarele de semnalizare, obstacolele nou-aparute, deteriorarile lucrarilor de amenajare a partiei de schi si ale sistemelor de protectie, existenta pe partie a unor persoane ratacite sau care necesita acordarea de ajutor.
    3.5. In perioadele de extrasezon se vor verifica: mentinerea integritatii stratului vegetal, starea lucrarilor de amenajare, in special a celor de regularizare a scurgerii si de corectare a torentelor de pe suprafata partiilor si a traseelor de schi pentru agrement, si se vor reface lucrarile deteriorate.
    3.6. In cazul organizarii de antrenamente si de competitii sportive interne si internationale pe partiile de schi pentru agrement se vor lua urmatoarele masuri de protectie a schiorilor amatori:
    - organizarea antrenamentelor si a competitiilor sportive se poate face doar in conditiile omologarii respectivei partii de catre Federatia Romana de Schi si Biatlon, de comun acord cu administratorul partiei, iar pregatirea partiilor se va realiza de Comitetul de organizare a competitiei si de administratorul partiei;
    - inchiderea partiei pentru schiorii amatori, in cazul in care desfasurarea antrenamentelor sau a competitiilor sportive poate pune in pericol securitatea acestora;
    - delimitarea prin corzi, benzi sau prin alte mijloace de avertizare a sectoarelor destinate desfasurarii antrenamentelor ori competitiilor sportive.
    3.7. Pe partiile de schi pentru agrement organizarea si functionarea scolilor de schi se realizeaza numai de catre monitori de schi atestati.

    CAP. 4
    Regulile de conduita a schiorilor si a altor persoane care utilizeaza partiile si traseele de schi pentru agrement

    4.1. Schiorii amatori si de performanta, precum si utilizatorii de snowboard sunt obligati sa respecte urmatoarele reguli de conduita stabilite de Federatia Internationala de Schi:
    a) sa schieze in asa fel incat sa nu puna in pericol viata altui schior sau sa ii cauzeze acestuia un prejudiciu;
    b) sa isi adapteze viteza si maniera proprie de a schia potrivit pregatirii tehnice, conditiei fizice, starii zapezii, gradului de dificultate al partiei, conditiilor atmosferice si densitatii traficului de pe partie;
    c) sa isi aleaga cu grija traiectoria pe care urmeaza sa coboare, in scopul protejarii schiorilor aflati in aval;
    d) sa depaseasca schiorul aflat in aval fie pe partea dreapta, fie pe partea stanga, cu conditia ca aceasta depasire sa fie suficient de larga pentru a evita o eventuala evolutie neasteptata a celui care urmeaza sa fie depasit;
    e) sa se asigure, printr-un examen atent al traficului din amonte si al celui din aval, ca atat el, cat si alti schiori sunt in afara oricarui pericol cu ocazia traversarii unei partii sau a reluarii parcursului dupa o oprire temporara pe aceasta;
    f) sa evite stationarea pe partie, mai ales pe portiunile inguste ale acesteia ori pe cele lipsite de vizibilitate. In cazul caderii, sa elibereze partia in cel mai scurt timp posibil;
    g) sa utilizeze numai marginea partiei, in cazul in care este obligat sa urce sau sa coboare pe jos;
    h) sa respecte indicatoarele de semnalizare si balizele de marcare instalate pe partiile si traseele de schi pentru agrement;
    i) sa anunte postul de prim ajutor, in cazul accidentarii unui schior, si sa acorde sprijin la transportarea acestuia;
    j) sa isi decline identitatea in fata organelor abilitate, in cazul in care a fost martorul unui accident sau a provocat el insusi accidentul.
    4.2. Persoanele care utilizeaza partiile si traseele de schi pentru agrement in alt scop decat schiatul sunt obligate sa respecte urmatoarele reguli:
    a) sa nu coboare pe partiile sau pe traseele de schi pentru agrement utilizand sanii ori dispozitive improvizate;
    b) sa nu deterioreze indicatoarele de semnalizare, panourile si balizele de marcare;
    c) sa nu circule pe partiile ori traseele de schi pentru agrement cu automobile, tractoare sau cu orice alt tip de vehicul;
    d) sa nu efectueze lucrari care ar conduce la deteriorarea partiei sau a traseului de schi pentru agrement;
    e) sa nu depoziteze materiale de orice natura sau deseuri pe partiile si traseele de schi pentru agrement;
    f) sa nu utilizeze pentru pasunat partiile si traseele de schi pentru agrement omologate;
    g) sa nu lipeasca materiale publicitare pe suporturile sau pe placutele indicatoarelor de semnalizare.

    ANEXA 1
    la norme

                       CRITERIILE MINIME OBLIGATORII
de omologare a partiilor si traseelor de schi pentru agrement
 ______________________________________________________________________________
|Nr. |     Criterii     |  Partia de schi alpin clasificata  |Partia de|Traseul|
|crt.|                  |  dupa gradul de dificultate        |schi fond|de schi|
|    |                  |____________________________________|         |       |
|    |                  |foarte | usoara |  medie | dificila |         |       |
|    |                  |usoara |        |        |          |         |       |
|____|__________________|_______|________|________|__________|_________|_______|
|                              Caracteristici naturale                         |
|______________________________________________________________________________|
|  1.|Inclinarea medie a|maximum|maximum |maximum | maximum  |   -     |   -   |
|    |pantei (%)        |   10  |   20   |    30  |    40    |         |       |
|____|__________________|_______|________|________|__________|_________|_______|
|  2.|Lungimea minima   |   -   |   -    |    -   |    -     |     3   |    -  |
|    |(km)              |       |        |        |          |         |       |
|____|__________________|_______|________|________|__________|_________|_______|
|  3.|Latimea minima (m)|   30  |   30   |    20  |    20    |    -    |    -  |
|____|__________________|_______|________|________|__________|_________|_______|
|  4.|Profilul partiei  |        - plat:     - partie        | 3,5 - 4 |       |
|    |(m)               |                      batatorita    |         |       |
|    |                  |                    - latime totala | 5,5 - 6 |       |
|    |                  |        - urcus:    - partie        |   5 - 6 |       |
|    |                  |                      batatorita    |         |       |
|    |                  |                    - latime totala |  7 - 8  |       |
|    |                  |        - coborare: - partie        |    3    |       |
|    |                  |                      batatorita    |         |       |
|    |                  |                    - latime totala |  4 - 5  |       |
|____|__________________|____________________________________|_________|_______|
|  5.|Diferenta de nivel|   50  |  200   |   500  |  1.000   | 30 - 100|   -   |
|    |(m)               |       |        |        |          |         |       |
|____|__________________|_______|________|________|__________|_________|_______|
|  6.|Altitudinea (m)   |   -   |    -   |    -   |     -    | 800 -   |   -   |
|    |                  |       |        |        |          | 1.800   |       |
|____|__________________|_______|________|________|__________|_________|_______|
|  7.|Durata de         |   -   |    -   |    -   |     -    |   120   |   -   |
|    |inzapezire (zile) |       |        |        |          |         |       |
|____|__________________|_______|________|________|__________|_________|_______|
|  8.|Zona fara pericole|   x   |    x   |    x   |     x    |    x    |   x   |
|____|__________________|_______|________|________|__________|_________|_______|

    ANEXA 1.1
    la norme

                             ROMANIA
                       MINISTERUL TURISMULUI

                      CERTIFICAT DE OMOLOGARE

                                Valabil pana la data de ....................

    In baza Hotararii Guvernului nr. ..... si a Ordinului ministrului turismului nr. ..... se atesta ca partia de schi ........................................., situata in ............................................, administrata de ...................................., poate fi folosita la practicarea schiului de agrement.

         Ministrul turismului,                      Director general,

    Nr. ....................
    Data ...................

    ANEXA 2
    la norme

                             CRITERII MINIME
               de amenajare a partiilor si traseelor de schi
 ______________________________________________________________________________
|Nr. |     Criterii     |  Partia de schi alpin clasificata  |Partia de|Traseul|
|crt.|                  |  dupa gradul de dificultate        |schi fond|de schi|
|    |                  |____________________________________|         |       |
|    |                  | foarte | usoara | medie | dificila |         |       |
|    |                  | usoara |        |       |          |         |       |
|____|__________________|________|________|_______|__________|_________|_______|
|  1.|Suprafata nivelata|    x   |    x   |   x   |     x    |    x    |   x   |
|____|__________________|________|________|_______|__________|_________|_______|
|  2.|Suprafata         |    x   |    x   |   x   |     x    |    x    |   x   |
|    |inierbata         |        |        |       |          |         |       |
|____|__________________|________|________|_______|__________|_________|_______|
|  3.|Taluze consolidate|    x   |    x   |   x   |     x    |    x    |   x   |
|____|__________________|________|________|_______|__________|_________|_______|
|  4.|Santuri si rigole |    x   |    x   |   x   |     x    |    -    |   -   |
|____|__________________|________|________|_______|__________|_________|_______|
|  5.|Drum de acces     |    x   |    x   |   x   |     x    |    x    |   -   |
|____|__________________|________|________|_______|__________|_________|_______|
|  6.|Instalatie de     |    x   |    x   |   x   |     x    |    -    |   -   |
|    |transport pe cablu|        |        |       |          |         |       |
|____|__________________|________|________|_______|__________|_________|_______|
|  7.|Indicatoare*) cu  |    x   |    x   |   x   |     x    |    x    |   x   |
|    |denumirea partiei |        |        |       |          |         |       |
|    |de schi           |        |        |       |          |         |       |
|____|__________________|________|________|_______|__________|_________|_______|
|  8.|Indicatoare*) cu  |    x   |    x   |   x   |     x    |     x   |   x   |
|    |denumirea         |        |        |       |          |         |       |
|    |traseului de schi |        |        |       |          |         |       |
|____|__________________|________|________|_______|__________|_________|_______|
|  9.|Indicatoare*) de  |        |        |       |          |         |       |
|    |semnalizare:      |        |        |       |          |         |       |
|    |- avertizare      |        |        |       |          |         |       |
|    |- orientare       |    -   |    -   |   x   |     x    |     -   |    -  |
|    |- reglementarea   |        |        |       |          |         |       |
|    |  circulatiei     |        |        |       |          |         |       |
|    |  schiorilor;     |        |        |       |          |         |       |
|    |- informare       |        |        |       |          |         |       |
|____|__________________|________|________|_______|__________|_________|_______|
| 10.|Post de prim      |    x   |    x   |   x   |     x    |    x    |   -   |
|    |ajutor            |        |        |       |          |         |       |
|____|__________________|________|________|_______|__________|_________|_______|
| 11.|Telefon S.O.S.    |    -   |    -   |   x   |     x    |    -    |   -   |
|____|__________________|________|________|_______|__________|_________|_______|
| 12.|Centru de         |    x   |    x   |   x   |     x    |    -    |   -   |
|    |inchiriat         |        |        |       |          |         |       |
|    |echipament sportiv|        |        |       |          |         |       |
|____|__________________|________|________|_______|__________|_________|_______|
| 13.|Panoul partiei    |    x   |    x   |   x   |     x    |     x   |   -   |
|____|__________________|________|________|_______|__________|_________|_______|
| 14.|Panoul cuprinzand |    x   |    x   |   x   |     x    |     x   |   -   |
|    |regulile de       |        |        |       |          |         |       |
|    |conduita a        |        |        |       |          |         |       |
|    |schiorilor        |        |        |       |          |         |       |
|____|__________________|________|________|_______|__________|_________|_______|
| 15.|Balizarea         |    x   |    x   |   x   |     x    |    x    |   x   |
|____|__________________|________|________|_______|__________|_________|_______|
| 16.|Mijloace de       |    x   |    x   |   x   |     x    |    -    |   -   |
|    |protectie         |        |        |       |          |         |       |
|    |instalate in      |        |        |       |          |         |       |
|    |locurile si in    |        |        |       |          |         |       |
|    |cazul obstacolelor|        |        |       |          |         |       |
|    |periculoase       |        |        |       |          |         |       |
|    |(garduri sau plase|        |        |       |          |         |       |
|    |de protectie,     |        |        |       |          |         |       |
|    |verificarea       |        |        |       |          |         |       |
|    |pilonilor         |        |        |       |          |         |       |
|    |apartinand        |        |        |       |          |         |       |
|    |instalatiilor de  |        |        |       |          |         |       |
|    |transport pe cablu|        |        |       |          |         |       |
|    |etc.)             |        |        |       |          |         |       |
|____|__________________|________|________|_______|__________|_________|_______|
| 17.|Personal de       |    x   |    x   |   x   |     x    |    x    |   -   |
|    |intretinere si de |        |        |       |          |         |       |
|    |control al        |        |        |       |          |         |       |
|    |partiilor         |        |        |       |          |         |       |
|____|__________________|________|________|_______|__________|_________|_______|
| 18.|Personal de       |    x   |    x   |   x   |     x    |    x    |   -   |
|    |supraveghere a    |        |        |       |          |         |       |
|    |ordinii si bunei  |        |        |       |          |         |       |
|    |conduite a        |        |        |       |          |         |       |
|    |turistilor        |        |        |       |          |         |       |
|____|__________________|________|________|_______|__________|_________|_______|
    *) Conform machetelor din anexa nr. 2.1 si specificatiilor din anexa nr. 4, indicatoarele se vor instala in functie de situatia existenta in teren.

    ANEXA 2.1
    la norme

                  INDICATOARE DE AVERTIZARE SI ORIENTARE

    Figura 1 - Ingustarea partiei - se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 736 din 19 noiembrie 2001, la pagina 11.

    Figura 2 - Intersectia cu un drum carosabil - se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 736 din 19 noiembrie 2001, la pagina 11.

    Figura 3 - Intersectia cu traseul instalatiei de transport pe cablu - se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 736 din 19 noiembrie 2001, la pagina 11.

    Figura 4 - Intersectia cu traseul altei partii de schi - se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 736 din 19 noiembrie 2001, la pagina 11.

    Figura 5 - Bifurcatie - se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 736 din 19 noiembrie 2001, la pagina 11.

    Figura 6 - Curba la stanga - se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 736 din 19 noiembrie 2001, la pagina 11.

    Figura 7 - Curba la dreapta - se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 736 din 19 noiembrie 2001, la pagina 11.

    Figura 8 - Curba stransa - se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 736 din 19 noiembrie 2001, la pagina 11.

    Figura 9 - Existenta unor pericole - se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 736 din 19 noiembrie 2001, la pagina 11.

    Figura 10 - Prezenta in lucru a masinii de batatorit zapada - se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 736 din 19 noiembrie 2001, la pagina 11.

    Figura 11 - Pericol de avalanse - se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 736 din 19 noiembrie 2001, la pagina 11.

            INDICATOARE DE REGLEMENTARE A CIRCULATIEI SCHIORILOR

    Figura 12 - Directie obligatorie - se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 736 din 19 noiembrie 2001, la pagina 12.

    Figura 13 - Interzicerea accesului pe partie - se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 736 din 19 noiembrie 2001, la pagina 12.

    Figura 14 - Fanion de interzicere a accesului pe partie - se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 736 din 19 noiembrie 2001, la pagina 12.

                      INDICATOARE DE INFORMARE

 ________________________
|                         \
|        STADION            \
|                           /
|__________________________/

 ________________________
|                         \
|        BRADUL             \
|                           /
|__________________________/

 ________________________                        ________________________
|                         \                     |                         \
|       CLABUCET            \                   |                           \
|                           /                   |                           /
|__________________________/                    |__________________________/
                                                       Identificarea
 ________________________                            traseului de schi
|         ______          \
|        | CARP |           \
|        |______|           /
|__________________________/     Identificarea partiilor de schi

    Figura 15 - Post de prim ajutor - se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 736 din 19 noiembrie 2001, la pagina 12.

    Figura 16 - Telefon S.O.S. - se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 736 din 19 noiembrie 2001, la pagina 12.

    Figura 17 - Centru de inchiriat echipament sportiv - se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 736 din 19 noiembrie 2001, la pagina 12.

                MARCAREA PARTIILOR SI RUTELOR DE SCHI

    Figura 18 - Balize utilizate pe partiile de schi - se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 736 din 19 noiembrie 2001, la pagina 13.

    Figura 19 - Balize utilizate pe rutele de schi - se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 736 din 19 noiembrie 2001, la pagina 13.

    ANEXA 3
    la norme

                                CRITERII
                     de intretinere si exploatare
 ______________________________________________________________________________
|Nr. |     Criterii     |  Partia de schi alpin clasificata  |Partia de|Traseul|
|crt.|                  |  dupa gradul de dificultate        |schi fond|de schi|
|    |                  |____________________________________|         |       |
|    |                  | foarte | usoara | medie | dificila |         |       |
|    |                  | usoara |        |       |          |         |       |
|____|__________________|________|________|_______|__________|_________|_______|
|  1.|Masina de         |    x   |    x   |   x   |     x    |    -    |   -   |
|    |batatorit zapada  |        |        |       |          |         |       |
|____|__________________|________|________|_______|__________|_________|_______|
|  2.|- Semnalizare     |    x   |    x   |   x   |     x    |    -    |   -   |
|    |luminoasa         |        |        |       |          |         |       |
|    |intermitenta in   |        |        |       |          |         |       |
|    |timpul utilizarii |        |        |       |          |         |       |
|    |masinii de        |        |        |       |          |         |       |
|    |batatorit zapada; |        |        |       |          |         |       |
|    |sau               |        |        |       |          |         |       |
|    |- Inchiderea      |    x   |    x   |   x   |     x    |    -    |   -   |
|    |temporara a       |        |        |       |          |         |       |
|    |partiei de schi   |        |        |       |          |         |       |
|    |ori a tronsonului |        |        |       |          |         |       |
|    |respectiv         |        |        |       |          |         |       |
|____|__________________|________|________|_______|__________|_________|_______|

    ANEXA 4
    la norme

                           SPECIFICATIILE
indicatoarelor de semnalizare utilizate pe partiile si traseele de schi pentru agrement
 ______________________________________________________________________________
|Nr. |                                |      Forma     |                       |
|crt.|      Tipul de indicator        | si dimensiunea |       Descrierea      |
|____|________________________________|________________|_______________________|
|  0 |              1                 |        2       |            3          |
|____|________________________________|________________|_______________________|
|                     A. Indicatoare de avertizare si orientare                |
|______________________________________________________________________________|
|  1.|Ingustarea partiei              |    Dreptunghi  |Fondul de culoare      |
|    |                                |de 40 cm x 60 cm|galbena, semn          |
|    |                                |                |conventional pe fond de|
|    |                                |                |culoare alba, incadrat |
|    |                                |                |intr-un triunghi cu    |
|    |                                |                |marginile de culoare   |
|    |                                |                |rosie si cu o latime de|
|    |                                |                |25 mm                  |
|____|________________________________|________________|_______________________|
|  2.|Intersectia cu un drum carosabil|      idem      |         idem          |
|____|________________________________|________________|_______________________|
|  3.|Intersectia cu traseul          |      idem      |         idem          |
|    |instalatiei de transport pe     |                |                       |
|    |cablu                           |                |                       |
|____|________________________________|________________|_______________________|
|  4.|Intersectia cu traseul altei    |      idem      |         idem          |
|    |partii de schi                  |                |                       |
|____|________________________________|________________|_______________________|
|  5.|Bifurcatie                      |      idem      |         idem          |
|____|________________________________|________________|_______________________|
|  6.|Curba la stanga sau la dreapta  |      idem      |         idem          |
|____|________________________________|________________|_______________________|
|  7.|Curba stransa                   |      idem      |         idem          |
|____|________________________________|________________|_______________________|
|  8.|Existenta unor pericole naturale|      idem      |         idem          |
|    |sau artificiale (conducte,      |                |                       |
|    |stalpi de telefon, piloni de    |                |                       |
|    |linii electrice, de teleschiuri |                |                       |
|    |sau de teleferice, trunchiuri de|                |                       |
|    |copaci, stanci etc.)            |                |                       |
|____|________________________________|________________|_______________________|
|  9.|Prezenta in lucru a masinii de  |      idem      |         idem          |
|    |batatorit zapada                |                |                       |
|____|________________________________|________________|_______________________|
| 10.|Pericol de avalanse             |      idem      |Fondul de culoare      |
|    |                                |                |galbena, cu text si    |
|    |                                |                |patrate pe margine de  |
|    |                                |                |culoare neagra         |
|____|________________________________|________________|_______________________|
|             B. Indicatoare de reglementare a circulatiei schiorilor          |
|______________________________________________________________________________|
|  1.|Directie obligatorie            |   Dreptunghi   |Fondul de culoare      |
|    |                                | 15 cm x 50 cm  |corespunzator gradului |
|    |                                |                |de dificultate al      |
|    |                                |                |partiei, cu o sageata  |
|    |                                |                |de culoare alba        |
|____|________________________________|________________|_______________________|
|  2.|Interzicerea accesului pe partie|   Dreptunghi   |Fond de culoare        |
|    |                                | 40 cm x 60 cm  |galbena, cu un cerc pe |
|    |                                |                |partie al carui contur |
|    |                                |                |de culoare rosie are o |
|    |                                |                |latime de 25 mm        |
|    |                                |     Fanion     |In carouri de culoare  |
|    |                                |de 25 cm x 25 cm|galbena si neagra      |
|____|________________________________|________________|_______________________|
|                       C. Indicatoare de informare                            |
|______________________________________________________________________________|
|  1.|Identificarea partiilor de schi |     Sageata    |Fondul de culoare      |
|    |                                | 20 cm x 70 cm  |corespunzator gradului |
|    |                                |                |de dificultate al      |
|    |                                |                |partiei, avand inscris |
|    |                                |                |numele partiei cu o    |
|    |                                |                |culoare distincta      |
|____|________________________________|________________|_______________________|
|  2.|Identificarea traseului de schi |      idem      |Fondul de culoare      |
|    |                                |                |galbena, avand inscris |
|    |                                |                |numele traseului cu o  |
|    |                                |                |culoare neagra         |
|____|________________________________|________________|_______________________|
|  3.|Post de prim ajutor             |   Dreptunghi   |Fondul de culoare      |
|    |                                | 35 cm x 50 cm  |albastra, cu semnul    |
|    |                                |                |conventional inscris   |
|    |                                |                |intr-un patrat de      |
|    |                                |                |culoare alba           |
|____|________________________________|________________|_______________________|
|  4.|Telefon S.O.S.                  |      idem      |         idem          |
|____|________________________________|________________|_______________________|
|  5.|Centru de inchiriat echipament  |      idem      |         idem          |
|    |de schi                         |                |                       |
|____|________________________________|________________|_______________________|
|  6.|Panoul partiei:                 |    Dreptunghi  |Fondul de culoare      |
|    |- verde - partie foarte usoara  | 90 cm x 125 cm |corespunzator gradului |
|    |- albastru - partie usoara      |                |de dificultate al      |
|    |- rosu - partie medie           |                |partiei, avand inscrise|
|    |- negru - partie dificila       |                |denumirea, gradul de   |
|    |                                |                |dificultate, lungimea, |
|    |                                |                |diferenta de nivel,    |
|    |                                |                |latimea minima,        |
|    |                                |                |inclinarea medie a     |
|    |                                |                |pantei, numarul de     |
|    |                                |                |balize si traiectoria  |
|____|________________________________|________________|_______________________|
|  7.|Panoul cuprinzand regulile de   |   Dreptunghi   |Fondul de culoare alba,|
|    |conduita a schiorilor           |100 cm x 200 cm |avand inscris textul cu|
|    |                                |                |litere de culoare      |
|    |                                |                |neagra                 |
|____|________________________________|________________|_______________________|
|  8.|Panoul de orientare             |   Dreptunghi   |Panoul va cuprinde     |
|    |                                |  cu dimensiune |harta domeniului       |
|    |                                |    optionala   |schiabil, pe care vor  |
|    |                                |                |fi marcate cel putin   |
|    |                                |                |urmatoarele:           |
|    |                                |                |- partiile de schi     |
|    |                                |                |  omologate, in        |
|    |                                |                |  culorile             |
|    |                                |                |  corespunzatoare      |
|    |                                |                |  gradului lor de      |
|    |                                |                |  dificultate          |
|    |                                |                |- traseele de schi in  |
|    |                                |                |  culoare galbena      |
|    |                                |                |- instalatiile de      |
|    |                                |                |  transport pe cablu,  |
|    |                                |                |  trasate cu culoare   |
|    |                                |                |  neagra               |
|    |                                |                |- orarul de functionare|
|    |                                |                |  a instalatiilor      |
|____|________________________________|________________|_______________________|



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 491/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 491 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    My name is Bianca Colman . My c,r,y,p,t,o was stolen, which was an unfortunate thing for me. The situation started when I got an email at work alerting me to an attempted login from Indonesia on my wallet. The email directed me to a link where I could reset my password. My computer froze for several minutes after I clicked on the link. After rebooting, I saw that my wallet had been compromised and that all of my funds had been removed. However fortunately for me, thanks to LOST RECOVERY MASTERS, I was able to recover my stolen funds. You can also contact them if you require their services Contact info: Website (https ://lost recovery masters. com/ ) Email(Support @ lost recovery masters. com) or What s app +44(7537)-105921
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Stimați solicitanți de împrumut. Te afli în vreo dificultate financiară? Vrei să începi propria afacere? Această companie de împrumut a fost înființată organizații pentru drepturile omului din întreaga lume cu unicul scop de a ajuta cei săraci și oamenii cu dificultăți financiare ale vieții. Dacă doriți să aplicați pentru un împrumut, reveniți la noi cu detaliile de mai jos e-mail: elenanino0007@gmail.com Nume: Suma împrumutului necesară: Durata împrumutului: Numar de telefon mobil: Vă mulțumesc și Dumnezeu să vă binecuvânteze ÎNCREDERE Elena
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu