ORDIN Nr. 5
din 16 ianuarie 2008
pentru aprobarea Normelor
privind reconversia profesionala in Ministerul Apararii
ACT EMIS DE:
MINISTERUL APARARII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 71 din 30 ianuarie 2008
Pentru aplicarea prevederilor cap. III din Ordonanţa
Guvernului nr. 7/1998 privind unele măsuri de protecţie socială a personalului
militar şi civil, care se vor aplica în perioada restructurării marilor
unităţi, unităţilor şi formaţiunilor din compunerea Ministerului Apărării
Naţionale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările
ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr.
346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării,
ministrul apărării emite
prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Normele privind reconversia
profesională în Ministerul Apărării, prevăzute în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - (1) Prezentul ordin intră în vigoare la data
de 15 februarie 2008.
(2) La aceeaşi dată se abrogă Normele privind
reconversia profesională în Ministerul Apărării Naţionale, aprobate prin
Ordinul ministrului de stat, ministrul apărării naţionale, nr. M. 48/1998*), şi
cap. V din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 7/1998 privind unele
măsuri de protecţie socială a personalului militar şi civil, care se vor aplica
în perioada restructurării marilor unităţi, unităţilor şi formaţiunilor din
compunerea Ministerului Apărării Naţionale, aprobată prin Legea nr. 37/2001,
aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.169/2001*), cu
modificările şi completările ulterioare.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul apăram,
Teodor Viorel Meleşcanu
ANEXĂ
NORME
privind reconversia profesională în Ministerul
Apărării
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1)
Reconversia profesională reprezintă procesul prin care personalului
disponibilizat din armată i se acordă, la cerere, sprijin instituţionalizat în vederea reintegrării profesionale în
mediul civil.
(2) Măsurile de reconversie profesională se asigură de
către Ministerul Apărării, care poate coopera în acest domeniu cu Ministerul
Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse şi cu alte structuri guvernamentale şi
neguvernamentale implicate în procesul de ocupare a forţei de muncă, pe baza
acordurilor sau protocoalelor încheiate în acest scop.
Art. 2. - (1) In sensul prezentelor norme, prin personal disponibilizat din armată se
înţelege entitatea socioprofesională constituită din cadre militare, soldaţi şi
gradaţi voluntari şi personal civil ale căror raporturi de serviciu, respectiv
de muncă, în care se găsesc cu Ministerul Apărării încetează pentru motive ce
nu le sunt imputabile.
(2) Sensul unor termeni şi expresii utilizate în
prezentele norme este precizat în anexa nr. 1.
Art. 3. - (1) Componentele reconversie! profesionale
sunt:
a) serviciile de preconcediere;
b) măsurile de stimulare a ocupării forţei de muncă.
(2) Serviciile de preconcediere cuprind:
a) promovarea ofertei de reconversie profesională;
b) informarea asupra specificului pieţei muncii şi
posibilităţilor de formare profesională;
c) consilierea şi reorientarea profesională.
(3) Măsurile de stimulare a ocupării forţei de muncă se
referă la:
a) instruire prin cursuri de calificare/recalificare
profesională;
b) sprijin în vederea plasării pe piaţa muncii;
c) consiliere şi asistenţă
pentru deschiderea unei afaceri, precum şi pentru obţinerea de microcredite;
d) servicii de tip „incubator de afaceri";
e) orice alte măsuri de natură
să stimuleze reintegrarea profesională, aplicate în condiţiile legii.
Art. 4. - (1) Cadrele militare beneficiază de
reconversie profesională în următoarea ordine de priorităţi:
a) cele care nu îndeplinesc condiţiile
pentru acordarea pensiei militare de serviciu;
b) cele care îndeplinesc condiţiile pentru acordarea
pensiei militare de serviciu anticipată parţială;
c) cele care îndeplinesc
condiţiile pentru acordarea pensiei militare de serviciu anticipată.
(2) Soldaţii şi gradaţii voluntari beneficiază de
reconversie profesională în următoarea ordine de priorităţi:
a) cei ale căror contracte de
angajare se reziliază înainte de expirarea termenului, fără a li se oferi
posibilitatea de a încheia un nou contract cu Ministerul Apărării în termen de
o lună de la rezilierea contractului anterior;
b) cei care sunt trecuţi în rezervă ca urmare a
împlinirii limitei de vârstă în activitate sau a termenului prevăzut în
contractul de angajare, fără a li se oferi posibilitatea de a încheia un nou
contract cu Ministerul Apărării în termen de o lună de la rezilierea
contractului anterior.
*) Ordinele nr. M.48/1998 şi nr. M.169/2001 nu au fost
publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece aveau ca obiect reglementări din sectorul de apărare a
ţării şi securitate naţională.
CAPITOLUL II
Organizarea structurii de reconversie profesională din Ministerul Apărării
Art. 5. - Pentru realizarea reconversiei profesionale,
în cadrul Ministerului Apărării funcţionează o structură de specialitate
organizată astfel:
a) la nivel central, Secţia reconversie profesională
din cadrul Serviciului reconversie profesională, asistenţă veterani şi
postcarieră personal militar, denumit în continuare SRPAVPPM,
aflat în subordinea Direcţiei management resurse
umane;
b) la nivel local, referenţii de specialitate pentru
reconversia profesională a personalului militar, denumiţi în continuare referenţi,
din cadrul birourilor de informare-recrutare aflate
în compunerea centrelor militare.
Art. 6. - (1) Referenţii au în responsabilitate
problematica specifică de pe raza judeţului respectiv sau, după caz, a încă
unui judeţ limitrof.
(2) Coordonarea pe linie de
specialitate a activităţii referenţilor se asigură de către Direcţia management
resurse umane, denumită în continuare DMRU, prin SRPAVPPM.
(3) Din punct de vedere administrativ, activitatea referenţilor se asigură de către Direcţia personal şi mobilizare din
Statul Major General, prin centrele militare.
Art. 7. - Repartizarea pe judeţe a funcţiilor de
referenţi de specialitate este prevăzută în anexa nr. 2.
CAPITOLUL III
Răspunderi şi atribuţii
SECŢIUNEA 1
Direcţia management resurse umane
Art. 8. - DMRU, prin Secţia reconversie profesională
din cadrul SRPAVPPM, elaborează politici, strategii şi reglementări în domeniul
reconversiei profesionale a personalului militar, conduce procesul de
reconversie profesională la nivelul Ministerului Apărării şi asigură
colaborarea cu alte ministere, autorităţi publice şi organizaţii
neguvernamentale cu responsabilităţi în acest domeniu.
Art. 9. -In domeniul reconversiei profesionale, DMRU
are următoarele atribuţii:
a) elaborează concepţia
generală şi programul de reconversie profesională a personalului disponibilizat
din Armata României;
b) elaborează, independent sau
în parteneriat cu alte organizaţii, proiecte specifice de reconversie
profesională, pe tipurile de măsuri prevăzute la art. 3 alin. (3), regiuni de
dezvoltare şi surse de finanţare;
c) avizează toate proiectele de
reconversie profesională a personalului disponibilizat din armată sau în
legătură cu acest domeniu, promovate de alte structuri;
d) elaborează proiecte de acte
normative privind reconversia profesională şi le completează/modifică pe baza
propunerilor de actualizare şi îmbunătăţire a acestora;
e) coordonează activitatea referenţilor din teritoriu;
f) organizează instruiri
periodice şi alte activităţi de perfecţionare a pregătirii personalului din
Ministerul Apărării care are responsabilităţi în domeniul reconversiei
profesionale;
g) creează, gestionează şi
actualizează baze de date cuprinzând informaţiile necesare organizării,
coordonării şi aplicării reconversiei profesionale în armată;
h) reprezintă Ministerul Apărării, la nivel de experţi,
în relaţia cu alte organizaţii naţionale sau internaţionale cu atribuţii în
domeniul reconversiei profesionale;
i) colaborează cu structurile specializate de
planificare şi execuţie, centrale şi locale, la fundamentarea şi utilizarea
fondurilor publice privind programele de reconversie profesională;
j) prezintă, periodic sau la ordin, rapoarte, informări
ori alte materiale documentare referitoare la reconversia profesională în
Armata României;
k) publică periodic în mass-media interviuri, articole,
studii sau alte lucrări de specialitate din domeniul reconversiei profesionale;
l) prezintă şi actualizează
permanent pe internet informaţii de interes public în legătură cu reconversia
profesională;
m) coordonează activitatea de atestare/certificare/echivalare
a competenţelor profesionale relevante pentru mediul civil, dobândite de
personalul militar disponibilizat pe timpul activităţii desfăşurate în armată.
SECŢIUNEA a 2-a
Centrele militare
Art. 10. - (1) Centrele militare, prin referenţii de
specialitate, răspund de aplicarea pe plan local a serviciilor de preconcediere
şi a măsurilor de stimulare a ocupării forţei de muncă şi au următoarele
atribuţii:
a) stabilesc, împreună cu
comandanţii/şefii unităţilor militare dislocate pe raza lor de
responsabilitate, perioada şi modul de derulare a serviciilor de preconcediere;
b) informează personalul cu
privire la posibilităţile de reconversie profesională, iar la sfârşitul
fiecărui an prezintă la nivelul fiecărei unităţi modul de aplicare a măsurilor
de reconversie profesională în părţile ce privesc personalul disponibilizat din
armată;
c) selectează şi centralizează datele privind
personalul care îndeplineşte condiţiile pentru a beneficia de reconversie
profesională şi optează în acest sens;
d) identifică posturile care sunt sau urmează a fi
disponibile în sectorul public şi în cel privat, ofertele pentru cursuri de
calificare/recalificare profesională organizate pe plan local, precum şi
condiţiile de participare la acestea;
e) consiliază personalul
cuprins în programele de reconversie profesională cu privire la oferta privind
locurile de muncă, cursurile de calificare/recalificare şi posibilităţile de
plasare pe piaţa muncii;
f) transmit agenţiilor judeţene şi agenţiei municipale
Bucureşti pentru ocuparea forţei de muncă cereri privind măsurile de stimulare
a ocupării forţei de muncă aplicabile personalului disponibilizat din armată şi
sprijină, în limita competenţelor specifice, activitatea agenţiilor în scopul
aplicării măsurilor finanţate prin intermediul acestor instituţii;
g) efectuează pe plan local
demersurile necesare pentru organizarea unor măsuri de reconversie profesională
finanţate din bugetul Ministerului Apărării, în limita fondurilor alocate şi pe
baza dispoziţiilor primite de la DMRU;
h) organizează participarea personalului disponibilizat
din armată la cursurile de calificare/recalificare sau la alte tipuri de măsuri de stimulare a ocupării forţei de
muncă. In acest sens, contribuie la rezolvarea problemelor privind cazarea,
hrănirea şi transportul ori a altor aspecte de ordin organizatoric pentru
personalul disponibilizat din armată, planificat să urmeze cursuri de
calificare/recalificare în alte garnizoane decât cele
de domiciliu;
i) iniţiază, cu consultarea prealabilă a structurii
centrale de specialitate, realizarea de parteneriate, în plan local, cu alte
organizaţii guvernamentale sau neguvernamentale care au atribuţii în domeniul
ocupării forţei de muncă, în vederea derulării, în condiţiile legii, a oricăror
proiecte de natură să îmbunătăţească programele proprii de reconversie
profesională;
j) monitorizează modul în care se derulează cursurile
de calificare/recalificare şi se realizează plasarea pe piaţa muncii a
personalului disponibilizat din armată, după absolvirea cursurilor;
k) consiliază personalul disponibilizat din armată
aflat în căutarea unui loc de muncă sau care intenţionează să îşi deschidă o
afacere proprie ori să obţină microcredite;
l) selectează persoanele care
optează pentru servicii de tip „incubator de afaceri", monitorizează
activitatea din cadrul incubatorului şi contribuie la soluţionarea eventualelor
disfuncţii, în părţile ce privesc responsabilitatea Ministerului Apărării;
m) reprezintă Ministerul
Apărării la nivel local, pe linia reconversie! profesionale, în relaţia cu
structurile locale ale instituţiilor de stat, organizaţiile neguvernamentale
sau operatorii economici implicaţi în procesul de reconversie profesională;
n) elaborează propuneri pentru
eficientizarea activităţii de reconversie profesională;
o) desfăşoară activităţi de îndrumare şi, după caz,
contribuie la întreprinderea demersurilor necesare pentru eliberarea, la
cererea personalului disponibilizat, a documentelor de
atestare/certificare/echivalare a competenţelor profesionale ori a altor asemenea
documente relevante pentru reintegrarea profesională în mediul civil, conform
precizărilor şefului DMRU.
(2) Pentru evidenţa măsurilor de reconversie
profesională, centrele militare transmit lunar, până la data de 10 a lunii în
curs, pentru luna anterioară, la SRPAVPPM din subordinea DMRU, următoarele
documente:
a) fişa de monitorizare a
măsurilor de reconversie profesională, conform modelului prezentat în anexa nr.
3;
b) situaţia numerică a
unităţilor militare în care s-au desfăşurat activităţi specifice şi personalul
care a beneficiat de informare pe linia reconversie! profesionale, conform
modelului prezentat în anexa nr. 4;
c) datele personale, sub formă
de curriculum vitae, ale cadrelor militare care solicită publicitate
personalizată în vederea încadrării, conform modelului prezentat în anexa nr.
5.
Art. 11. - (1) Comandanţii centrelor militare au
următoarele responsabilităţi în domeniul reconversie! profesionale:
a) dispun măsuri adecvate în
plan administrativ şi organizatoric, pentru ca referenţii să îşi desfăşoare
activitatea specifică în bune condiţii;
b) monitorizează activitatea
referenţilor, iar în cazul constatării unor disfuncţii informează operativ
SRPAVPPM;
c) asigură referenţilor posibilitatea de a se deplasa
periodic la unităţile militare, agenţiile judeţene/municipală Bucureşti pentru
ocuparea forţei de muncă ori la alte instituţii cu care se află în relaţii de
colaborare pentru îndeplinirea atribuţiilor specifice, de pe raza
judeţului/judeţelor aflate în aria lor de responsabilitate;
d) asigură accesul referenţilor la documentele de
evidenţă şi la baza de date informatizată privind cadrele militare în rezervă
şi în retragere.
(2) Comandanţii centrelor
militare care nu au prevăzută în statul de organizare funcţia de referent de specialitate
pentru reconversia profesională au, în plus faţă de cele prevăzute la alin.
(1), următoarele responsabilităţi:
a) stabilesc, de comun acord cu
comandanţii centrelor militare la care se află funcţia de referent de
specialitate pentru reconversia profesională, programul referentului şi
informează despre activitatea acestuia;
b) desemnează, prin cumul, o
persoană responsabilă cu reconversia profesională care îndeplineşte, în absenţa
referentului, atribuţii specifice acestuia.
(3) Persoana desemnată prin
cumul, prevăzută la alin. (2) lit. b), desfăşoară pe linia reconversie!
profesionale următoarele activităţi:
a) preia corespondenţa purtată cu comandanţii de
unităţi, cu instituţiile şi organizaţiile din judeţ, precum şi cu beneficiarii
măsurilor de reconversie;
b) stabileşte programul
întâlnirilor referentului titular cu beneficiarii măsurilor de reconversie,
transmiţând acestuia toate informaţiile necesare desfăşurării acestor
activităţi;
c) execută, la ordin, alte activităţi din domeniul
reconversiei profesionale sau în legătură cu acesta.
SECŢIUNEA a 3-a
Comandanţii/şefii unităţilor militare
Art. 12. - Pentru aplicarea măsurilor de reconversie
profesională, comandanţii/şefii unităţilor militare care au în subordine
personal ale cărui raporturi de serviciu, respectiv de muncă, cu Ministerul
Apărării urmează să înceteze răspund de crearea condiţiilor necesare pentru
desfăşurarea activităţilor specifice acestui proces, în părţile ce privesc
unităţile pe care le conduc. In acest sens, au următoarele obligaţii:
a) stabilesc un punct de
informare asupra sistemului de reconversie profesională din Armata României,
într-un loc accesibil întregului personal din cadrul unităţii;
b) ordonă
compartimentului/structurii de personal să informeze oportun referentul asupra
situaţiei personalului care urmează să fie disponibilizat;
c) solicită, după caz, personalului care îndeplineşte
condiţiile pentru a i se aplica măsuri de reconversie profesională opţiunea, în
scris, pentru a beneficia de asemenea măsuri;
d) transmit tabelele cu
personalul care optează pentru reconversie profesională, conform modelului
prezentat în anexa nr. 6, referentului care are în responsabilitate judeţul pe
raza căruia este dislocată unitatea;
e) asigură referentului cadrul
organizatoric necesar pentru aplicarea de către acesta a serviciilor de
preconcediere pentru personalul unităţii respective.
CAPITOLUL IV
Norme cu caracter financiar
Art. 13. - (1) Finanţarea sistemului de reconversie
profesională se asigură din bugetul de stat şi din alte surse atrase în
condiţiile legii.
(2) Cheltuielile aferente structurii de reconversie
profesională a Ministerului Apărării, precum şi cele necesare pentru finanţarea
unor măsuri de reconversie profesională care nu se organizează prin intermediul
Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse/Agenţiei Naţionale pentru
Ocuparea Forţei de Muncă ori din alte surse atrase în condiţiile legii se
suportă din fondurile
prevăzute în bugetul Ministerului Apărării prin programul major „Administraţie
centrală şi pensii" pentru derularea măsurilor de reconversie
profesională.
(3) Sumele necesare se solicită de către ordonatorii de
credite cu atribuţii pe această linie, prin cererea de credite bugetare, în
limita fondurilor aprobate cu această destinaţie.
CAPITOLUL V
Dispoziţii finale
Art. 14. - (1) Oferta privind reconversia profesională
cuprinde, de regulă, o singură măsură de stimulare a ocupării forţei de muncă.
(2) Prin excepţie, personalul disponibilizat poate
beneficia de cel mult două măsuri de reconversie, dacă acestea sunt de natură
să se aplice împreună, astfel:
a) instruire prin cursuri de
calificare/recalificare, urmată de sprijin în vederea plasării pe piaţa muncii;
b) consiliere pentru
deschiderea unei afaceri, precum şi pentru obţinerea de microcredite, urmate de participarea la servicii de tip „incubator de
afaceri".
(3) Solicitarea aplicării măsurilor de reconversie
profesională se poate face numai în termen de 3 ani de la data
disponibilizării, dacă solicitantul nu are statut de persoană ocupată, potrivit legii.
Art. 15. - Personalul civil nu poate beneficia de
instruire prin cursuri de calificare/recalificare profesională finanţate din
bugetul Ministerului Apărării.
Art. 16. -Alte detalii necesare privind colaborarea, pe
linia reconversiei profesionale, dintre structura
centrală de specialitate şi centrele militare se stabilesc prin dispoziţie
comună a şefului DMRU şi a şefului Direcţiei personal şi mobilizare.
Art. 17. - (1) Bibliografia, tematica şi subiectele de
specialitate pentru concursurile ce se organizează la încadrarea posturilor de
referent de specialitate se stabilesc de către DMRU.
(2) Prin excepţie de la
prevederile art. 26 lit. a) alin. 13 din Instrucţiunile de aplicare la
specificul Ministerului Apărării Naţionale a Metodologiei pentru stabilirea
normelor de evaluare a performanţelor profesionale individuale şi de aplicare a
criteriilor de stabilire a salariilor de bază între limite, aprobată prin
Hotărârea Guvernului nr. 749/1998, aprobate prin Ordinul ministrului de stat,
ministrul apărării naţionale nr. M. 29/1999,*) în cazul mediilor generale
egale, criteriile de ierarhizare a candidaţilor se stabilesc prin dispoziţie a
şefului DMRU.
(3) Din comisia de examinare desemnată pentru
încadrarea postului de referent, precum şi din comisia de contestaţii fac parte
şi câte 1-2 reprezentanţi ai DMRU şi Statului Major General.
Art. 18. - DMRU este abilitată să emită dispoziţii în
aplicarea prevederilor prezentelor norme, cu avizul Statului Major General.
Art. 19. - Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezentele norme.
ANEXA Nr. 1 la norme
GLOSAR
Incubatorul de afaceri reprezintă
instrumentul de dezvoltare economică prin care se realizează:
- sprijinirea iniţiativei de afaceri;
- protejarea firmelor nou-înfiinţate, ajutându-le să
depăşească cu succes faza de debut, când sunt mai
vulnerabile;
- dezvoltarea afacerilor pe o perioadă de maximum 3 ani
de la incubare.
Acesta oferă:
- spaţiu/utilităţi în vederea demarării afacerii, în
condiţii avantajoase;
- servicii de consultanţă
generală în afaceri, precum şi de specialitate (consultanţă juridică, de
contabilitate, marketing etc);
- servicii-suport (secretariat, pază) şi echipamentele
comune firmelor incubate (telefon, fax, copiator, maşină de serviciu etc).
Consilierea constituie un
ansamblu de servicii acordate persoanelor aflate în
căutarea unui loc de muncă, având drept scop:
- furnizarea de informaţii
privind piaţa muncii, evoluţia ocupaţiilor şi posibilitatea de a accesa
microcredite în condiţii avantajoase ori de a beneficia de servicii de tip „incubator de afaceri";
- evaluarea şi autoevaluarea personalităţii în vederea
reorientării profesionale;
- dezvoltarea abilităţii şi încrederii în sine a
persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă, în vederea luării de către acestea
a deciziei optime privind reintegrarea profesională;
- instruirea în metode şi tehnici de căutare a unui loc
de muncă.
Asistenţa constituie
activitatea prin care o persoană fizică sau juridică specializată şi autorizată în acest sens acordă servicii juridice,
de marketing, financiare, metode şi tehnici eficiente de management etc.
*) Ordinul nr. M. 29/1999 nu a fost publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea
ca obiect reglementări din sectorul de apărare a ţării şi securitate naţională.
ANEXA Nr. 2 la norme
REPARTIZAREA
pe judeţe a funcţiilor de referenţi de specialitate
Nr. crt.
|
Centrele militare la care sunt
prevăzute funcţiile
|
Număr de funcţii
|
Repartizarea pe judeţe
|
1.
|
Centrul Militar Zonal Bucureşti
|
2
|
- Bucureşti
- Ilfov
|
2.
|
Centrul Militar Judeţean Arad
|
1
|
- Arad
|
3.
|
Centrul Militar Judeţean Arges
|
1
|
- Arges
|
4.
|
Centrul Militar Judeţean Bacău
|
1
|
- Bacău
-Vaslui
|
5.
|
Centrul Militar Judeţean Bihor
|
1
|
- Bihor
- Satu Mare
|
6.
|
Centrul Militar Judeţean Bistriţa-Năsăud
|
1
|
- Bistriţa-Năsăud
- Maramureş
|
7.
|
Centrul Militar Judeţean Botoşani
|
1
|
- Botoşani
- Suceava
|
8.
|
Centrul Militar Zonal Brăila
|
1
|
- Brăila
|
9.
|
Centrul Militar Zonal Braşov
|
1
|
- Braşov
- Covasna
|
10.
|
Centrul Militar Judeţean Buzău
|
1
|
- Buzău
|
11.
|
Centrul Militar Judeţean Caras-Severin
|
1
|
- Caras-Severin
|
12.
|
Centrul Militar Zonal Cluj
|
1
|
- Cluj
- Sălaj
|
13.
|
Centrul Militar Zonal Constanta
|
1
|
- Constanta
|
14.
|
Centrul Militar Judeţean Dâmboviţa
|
1
|
- Dâmboviţa
|
15.
|
Centrul Militar Zonal Dolj
|
1
|
- Dolj
- Olt
|
16.
|
Centrul Militar Judeţean Galaţi
|
1
|
- Galaţi
|
17.
|
Centrul Militar Judeţean Gorj
|
1
|
- Gorj
- Mehedinţi
|
18.
|
Centrul Militar Judeţean Harghita
|
1
|
- Harghita
|
19.
|
Centrul Militar Judeţean Hunedoara
|
1
|
- Hunedoara
|
20.
|
Centrul Militar Judeţean Ialomiţa
|
1
|
- Ialomiţa
- Călăraşi
|
21.
|
Centrul Militar Zonal Iaşi
|
1
|
- Iaşi
|
22.
|
Centrul Militar Judeţean Mureş
|
1
|
- Mureş
|
23.
|
Centrul Militar Judeţean Neamţ
|
1
|
- Neamţ
|
24.
|
Centrul Militar Zonal Prahova
|
1
|
- Prahova
|
25.
|
Centrul Militar Judeţean Sibiu
|
1
|
- Sibiu
- Alba
|
26.
|
Centrul Militar Judeţean Teleorman
|
1
|
- Teleorman
- Giurgiu
|
27.
|
Centrul Militar Zonal Timiş
|
1
|
-Timiş
|
28.
|
Centrul Militar Judeţean Tulcea
|
1
|
- Tulcea
|
29.
|
Centrul Militar Judeţean Vâlcea
|
1
|
- Vâlcea
|
30.
|
Centrul Militar Zonal Vrancea
|
1
|
- Vrancea
|
ANEXA Nr. 3 la norme
ROMÂNIA
MINISTERUL APĂRÂRII
CENTRUL MILITAR ZONAL/JUDEŢEAN...................
.....................................................................martie
2008
Anexă la
nr......................................................................
NESECRET
Exemplarul nr..........................
Anexa nr.................................
FIŞĂ
de monitorizare a măsurilor de reconversie
profesională aplicate în judeţul..........................
în perioada...........................................
- model -
Nr. crt.
|
Gradul
(rez.),
numele şi
prenumele
|
Unitatea
militară şi funcţia la data trecerii în rezervă
|
Data
intrării în evidenţă
pentru
aplicarea
măsurilor de
reconversie
profesională
|
Măsuri aplicate
|
Data
ieşirii din
evidenţă
(motivul)
|
Observaţii
|
Consiliere
în vederea reorientării profesionale
|
Cursuri de
calificare/recalificare
|
Plasament
pe piaţa muncii
|
Asistenţă
pentru
deschiderea
unei
afaceri
|
Au început
propria afacere
|
Inscrişi
|
Urmează
|
Au absolvit
|
Au fost
plasaţi
|
In
evidenţă
pentru
plasare
|
Independent
|
In cadrul
incubatorului
de afaceri
|
1.
|
Lt. col. XZ
|
U.M. .../ Sef
birou
|
9.03.2006
|
X
|
X
|
|
|
|
X
|
|
|
|
|
Curs iniţiere
în afaceri
|
2.
|
M.M.YT
|
U.M...../
Sef depozit
|
10.03.2006
|
|
|
|
|
X
|
|
|
|
|
10.03.2004
|
Angajat la SC.
X
|
TOTAL, din care:
|
2
|
|
|
1
|
1
|
|
|
1
|
1
|
|
|
|
|
|
Ofiţeri
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
M.M., subofiţeri
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Soldaţi şi gradaţi voluntari
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Personal civil
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Comandantul Centrului
Militar Zonal/Judeţean.............,
...........................................................................................
Intocmit:
NOTĂ:
La sfârşitul fişei de monitorizare se vor înscrie, în
sinteză, principalele probleme întâmpinate de referent, precum şi propunerile
privind îmbunătăţirea activităţii, de natură a fi soluţionate prin implicarea
structurii centrale de specialitate.
ANEXA Nr. 4 la norme
ROMÂNIA
MINISTERUL APĂRÂRII
CENTRUL MILITAR ZONAL/JUDEŢEAN...................
...................................................martie 2008
Anexă la
nr....................................................
NESECRET
Exemplarul nr..................
Anexa nr..........................
SITUAŢIA NUMERICĂ
a unităţilor militare în care s-au desfăşurat
activităţi specifice şi personalul care a beneficiat de informare pe linia reconversiei profesionale în perioada..................
- model -
Nr. de U.M.
aflate pe teritoriul judeţului
|
Indicativul/
Denumirea
U.M.
|
Structura de care aparţine
|
Data la care a fost efectuată
şedinţa de informare
|
Categoria de personal informată
|
Ofiţeri
|
M.M.
|
Subofiţeri
|
Soldaţi şi gradaţi voluntari
|
Personal civil
|
TOTAL
|
7
|
0xxxx
|
S.M.F.T.
|
10.01.2008
|
5
|
2
|
5
|
10
|
10
|
32
|
TOTAL
|
1
|
|
|
5
|
2
|
5
|
10
|
10
|
32
|
Comandantul Centrului Militar Zonal/Judeţean.......................,
....................................................................................................
Intocmit:
NOTĂ:
In situaţia unităţilor militare care nu au indicativ
numeric, în rubrica din coloana a doua se înscrie denumirea în clar a acestora.
ANEXA Nr. 5 la norme
CURRICULUM VITAE
- model -
Nume
|
POPESCU VASILE
|
Adresă
|
Str. Sg. maj. Nedeleanu Ion nr. 14, bl. V23, sc. 1, et. 14,
ap.13, sectorul 5, Bucureşti
|
Telefon
|
410.00.74:0744.111.159
|
E-mail
|
ckck@xnet.ro
|
Naţionalitatea
|
română
|
Data naşterii
|
24.05.1950
|
EXPERIENŢĂ PROFESIONALĂ
|
- 1973-2001
- Ministerul Apărării
- pregătire şi comandă subunităţi şi unităţi militare
- şef secţie în structură centrală, comandant de unitate,
comandant de subunitate
- activităţi specifice domeniului economic (planificare,
organizare, aprovizionare şi desfacere)
- pregătire şi exerciţiu în conducerea organizaţiilor
- gestionare de resurse umane şi bunuri materiale
- planificare, coordonare şi control al activităţilor de
asigurare cu tehnică şi materiale
- întocmirea documentelor pentru
organizarea şi desfăşurarea şedinţelor de pregătire cu caracter teoretic si
practic
- 1968-1970
- Institutul de Meteorologie şi
Hidrologie Bucureşti
- operator calculator
- tehnoredactare si introducere date
|
- perioada
- numele şi adresa angajatorului
- tipul activităţii sau sectorul de activitate
- funcţia sau postul ocupat
- principalele activităţi şi responsabilităţi
|
EDUCAŢIE SI FORMARE
|
- 1992-1997
- Universitatea Bucureşti, Facultatea de Sociologie, Psihologie şi
Pedagogie, specializarea Psihologie
- studii superioare de lungă durată
- 1980-1982
|
- perioada
- numele şi tipul instituţiei de învăţământ şi ale organizaţiei profesionale prin
care s-a realizat formarea profesională
|
- domeniul studiat/aptitudini ocupaţionale
- tipul calificării/diploma obţinută
- nivelul de clasificare a formei de instruire/învăţământ
|
- Academia de Inalte Studii Militare, specializarea Arme
Intrunite, Bucureşti
- studii superioare de lungă durată specifice
posturilor în domeniul economic (planificare,
organizare, aprovizionare si desfacere)
- 1970-1973
- Şcoala Militară de Ofiţeri de Artilerie Sibiu
- studii superioare de scurtă durată specifice posturilor în
domeniile:
- tehnologia construcţiilor de maşini;
- topografie;
- cadastru funciar
|
Limba maternă
|
- română
|
Limbi străine cunoscute
- abilitatea de a citi
- abilitatea de a scrie
- abilitatea de a vorbi
|
- limba engleză - bine (citit, scris)
- satisfăcător
(vorbit)
- limba franceză - excelent (citit, scris, vorbit)
|
Aptitudini şi competenţe artistice
muzică, desen, pictură, literatură etc.
|
- muzică, desen, pictură, dobândite în şcoala generală
|
Aptitudini şi competenţe sociale
- specificul mediului de la locul de
muncă şi domiciliu
- lucrul în echipă
|
- aptitudini de educator, spirit de
ordine şi disciplină,
capacitate de lucru în echipă, dobândite în urma desfăşurării
procesului instructiv-educativ, la comanda subunităţilor si unităţilor
|
Aptitudini şi competenţe organizatorice
- coordonarea/conducerea altor persoane sau a unor proiecte,
gestionarea bugetelor
- acţiuni voluntare în domenii extraprofesionale
(cultural-sportive etc.)
|
- bun orator, spirit de organizare, originalitate, stăpânire de
sine, spontaneitate, inteligenţă, curaj, îndrăzneală, perseverenţă, intuiţie,
spirit de dreptate şi obiectivitate, onestitate, tărie de caracter, dobândite pe timpul formării
ca militar atât pe timpul şcolarizării, cât şi pe timpul exercitării atribuţiilor
funcţionale
|
Aptitudini şi competenţe tehnice
(utilizare de calculator, anumite tipuri
de echipamente, maşini etc.)
|
- curs de operare calculator, Word, Excel, 3 luni, 1994
- curs de contabilitate, Ciel, 6 luni, 1999
|
Permis de conducere
|
- categoria B, 1980
|
Alte aptitudini şi competenţe care nu au mai fost mentionate
anterior
|
- foarte bun sahist, câştigător al
Balcaniadei la categoria 14-18 ani,1966, Bucureşti
|
Informaţii suplimentare
|
- se vor indica alte informaţii utile, la cerere, cum sunt:
referinţe, persoane de contact etc.
|
ANEXA Nr. 6 la norme
ROMÂNIA
MINISTERUL APĂRĂRII
UNITATEA
MILITARĂ.........................
............................................martie 2008
Anexă la
nr...............................................
NESECRET
Exemplarul nr..................
Anexa nr..........................
TABEL
cu personalul militar care optează pentru
reconversie profesională
(data..................luna...............anul...........................)
- model -
Nr. crt.
|
- Gradul, arma
- Vechimea în grad
- Numele şi prenumele
- Vârsta
- Vechimea în muncă
- Categoria de forţe din care provin
|
- Funcţia
- Data când urmează să fie trecut în rezervă
|
Studii militare şi civile
|
- Domiciliul
- Telefonul
- Seria şi numărul actului de identitate
|
Observaţii
|
|
|
|
|
|
|
Comandantul/Şeful Unităţii Militare................,
...............................................................................
Intocmit:
NOTĂ:
Se întocmesc tabele, separat, pe corpuri de cadre şi
soldaţi şi gradaţi voluntari. Personalul se înscrie pe grade şi în ordinea
alfabetică. La tabel se anexează copii ale atestatului (adeverinţei) de
echivalare a studiilor militare sau ale diplomei (atestatului, adeverinţei) de
absolvire a unei instituţii civile de învăţământ sau a unor cursuri organizate
de astfel de instituţii.