Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 5 din 16 ianuarie 2008

pentru aprobarea Normelor privind reconversia profesionala in Ministerul Apararii

ACT EMIS DE: MINISTERUL APARARII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 71 din 30 ianuarie 2008



Pentru aplicarea prevederilor cap. III din Ordonanţa Guvernului nr. 7/1998 privind unele măsuri de protecţie socială a personalului militar şi civil, care se vor aplica în perioada restructurării marilor unităţi, unităţilor şi formaţiunilor din compunerea Ministerului Apărării Naţionale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare,

în temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării,

ministrul apărării emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă Normele privind reconversia profesională în Ministerul Apărării, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - (1) Prezentul ordin intră în vigoare la data de 15 februarie 2008.

(2) La aceeaşi dată se abrogă Normele privind reconversia profesională în Ministerul Apărării Naţionale, aprobate prin Ordinul ministrului de stat, ministrul apărării naţionale, nr. M. 48/1998*), şi cap. V din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 7/1998 privind unele măsuri de protecţie socială a personalului militar şi civil, care se vor aplica în perioada restructurării marilor unităţi, unităţilor şi formaţiunilor din compunerea Ministerului Apărării Naţionale, aprobată prin Legea nr. 37/2001, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.169/2001*), cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul apăram,

Teodor Viorel Meleşcanu

ANEXĂ

NORME

privind reconversia profesională în Ministerul Apărării

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - (1) Reconversia profesională reprezintă procesul prin care personalului disponibilizat din armată i se acordă, la cerere, sprijin instituţionalizat în vederea reintegrării profesionale în mediul civil.

(2) Măsurile de reconversie profesională se asigură de către Ministerul Apărării, care poate coopera în acest domeniu cu Ministerul Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse şi cu alte structuri guvernamentale şi neguvernamentale implicate în procesul de ocupare a forţei de muncă, pe baza acordurilor sau protocoalelor încheiate în acest scop.

Art. 2. - (1) In sensul prezentelor norme, prin personal disponibilizat din armată se înţelege entitatea socioprofesională constituită din cadre militare, soldaţi şi gradaţi voluntari şi personal civil ale căror raporturi de serviciu, respectiv de muncă, în care se găsesc cu Ministerul Apărării încetează pentru motive ce nu le sunt imputabile.

(2) Sensul unor termeni şi expresii utilizate în prezentele norme este precizat în anexa nr. 1.

Art. 3. - (1) Componentele reconversie! profesionale sunt:

a) serviciile de preconcediere;

b) măsurile de stimulare a ocupării forţei de muncă.

(2) Serviciile de preconcediere cuprind:

a) promovarea ofertei de reconversie profesională;

b) informarea asupra specificului pieţei muncii şi posibilităţilor de formare profesională;

c) consilierea şi reorientarea profesională.

(3) Măsurile de stimulare a ocupării forţei de muncă se referă la:

a) instruire prin cursuri de calificare/recalificare profesională;

b) sprijin în vederea plasării pe piaţa muncii;

c) consiliere şi asistenţă pentru deschiderea unei afaceri, precum şi pentru obţinerea de microcredite;

d) servicii de tip „incubator de afaceri";

e) orice alte măsuri de natură să stimuleze reintegrarea profesională, aplicate în condiţiile legii.

Art. 4. - (1) Cadrele militare beneficiază de reconversie profesională în următoarea ordine de priorităţi:

a) cele care nu îndeplinesc condiţiile pentru acordarea pensiei militare de serviciu;

b) cele care îndeplinesc condiţiile pentru acordarea pensiei militare de serviciu anticipată parţială;

c) cele care îndeplinesc condiţiile pentru acordarea pensiei militare de serviciu anticipată.

(2) Soldaţii şi gradaţii voluntari beneficiază de reconversie profesională în următoarea ordine de priorităţi:

a) cei ale căror contracte de angajare se reziliază înainte de expirarea termenului, fără a li se oferi posibilitatea de a încheia un nou contract cu Ministerul Apărării în termen de o lună de la rezilierea contractului anterior;

b) cei care sunt trecuţi în rezervă ca urmare a împlinirii limitei de vârstă în activitate sau a termenului prevăzut în contractul de angajare, fără a li se oferi posibilitatea de a încheia un nou contract cu Ministerul Apărării în termen de o lună de la rezilierea contractului anterior.

*) Ordinele nr. M.48/1998 şi nr. M.169/2001 nu au fost publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece aveau ca obiect reglementări din sectorul de apărare a ţării şi securitate naţională.

CAPITOLUL II

Organizarea structurii de reconversie profesională din Ministerul Apărării

Art. 5. - Pentru realizarea reconversiei profesionale, în cadrul Ministerului Apărării funcţionează o structură de specialitate organizată astfel:

a) la nivel central, Secţia reconversie profesională din cadrul Serviciului reconversie profesională, asistenţă veterani şi postcarieră personal militar, denumit în continuare SRPAVPPM, aflat în subordinea Direcţiei management resurse umane;

b) la nivel local, referenţii de specialitate pentru reconversia profesională a personalului militar, denumiţi în continuare referenţi, din cadrul birourilor de informare-recrutare aflate în compunerea centrelor militare.

Art. 6. - (1) Referenţii au în responsabilitate problematica specifică de pe raza judeţului respectiv sau, după caz, a încă unui judeţ limitrof.

(2) Coordonarea pe linie de specialitate a activităţii referenţilor se asigură de către Direcţia management resurse umane, denumită în continuare DMRU, prin SRPAVPPM.

(3) Din punct de vedere administrativ, activitatea referenţilor se asigură de către Direcţia personal şi mobilizare din Statul Major General, prin centrele militare.

Art. 7. - Repartizarea pe judeţe a funcţiilor de referenţi de specialitate este prevăzută în anexa nr. 2.

CAPITOLUL III

Răspunderi şi atribuţii

SECŢIUNEA 1

Direcţia management resurse umane

Art. 8. - DMRU, prin Secţia reconversie profesională din cadrul SRPAVPPM, elaborează politici, strategii şi reglementări în domeniul reconversiei profesionale a personalului militar, conduce procesul de reconversie profesională la nivelul Ministerului Apărării şi asigură colaborarea cu alte ministere, autorităţi publice şi organizaţii neguvernamentale cu responsabilităţi în acest domeniu.

Art. 9. -In domeniul reconversiei profesionale, DMRU are următoarele atribuţii:

a) elaborează concepţia generală şi programul de reconversie profesională a personalului disponibilizat din Armata României;

b) elaborează, independent sau în parteneriat cu alte organizaţii, proiecte specifice de reconversie profesională, pe tipurile de măsuri prevăzute la art. 3 alin. (3), regiuni de dezvoltare şi surse de finanţare;

c) avizează toate proiectele de reconversie profesională a personalului disponibilizat din armată sau în legătură cu acest domeniu, promovate de alte structuri;

d) elaborează proiecte de acte normative privind reconversia profesională şi le completează/modifică pe baza propunerilor de actualizare şi îmbunătăţire a acestora;

e) coordonează activitatea referenţilor din teritoriu;

f) organizează instruiri periodice şi alte activităţi de perfecţionare a pregătirii personalului din Ministerul Apărării care are responsabilităţi în domeniul reconversiei profesionale;

g) creează, gestionează şi actualizează baze de date cuprinzând informaţiile necesare organizării, coordonării şi aplicării reconversiei profesionale în armată;

h) reprezintă Ministerul Apărării, la nivel de experţi, în relaţia cu alte organizaţii naţionale sau internaţionale cu atribuţii în domeniul reconversiei profesionale;

i) colaborează cu structurile specializate de planificare şi execuţie, centrale şi locale, la fundamentarea şi utilizarea fondurilor publice privind programele de reconversie profesională;

j) prezintă, periodic sau la ordin, rapoarte, informări ori alte materiale documentare referitoare la reconversia profesională în Armata României;

k) publică periodic în mass-media interviuri, articole, studii sau alte lucrări de specialitate din domeniul reconversiei profesionale;

l) prezintă şi actualizează permanent pe internet informaţii de interes public în legătură cu reconversia profesională;

m) coordonează activitatea de atestare/certificare/echivalare a competenţelor profesionale relevante pentru mediul civil, dobândite de personalul militar disponibilizat pe timpul activităţii desfăşurate în armată.

SECŢIUNEA a 2-a

Centrele militare

Art. 10. - (1) Centrele militare, prin referenţii de specialitate, răspund de aplicarea pe plan local a serviciilor de preconcediere şi a măsurilor de stimulare a ocupării forţei de muncă şi au următoarele atribuţii:

a) stabilesc, împreună cu comandanţii/şefii unităţilor militare dislocate pe raza lor de responsabilitate, perioada şi modul de derulare a serviciilor de preconcediere;

b) informează personalul cu privire la posibilităţile de reconversie profesională, iar la sfârşitul fiecărui an prezintă la nivelul fiecărei unităţi modul de aplicare a măsurilor de reconversie profesională în părţile ce privesc personalul disponibilizat din armată;

c) selectează şi centralizează datele privind personalul care îndeplineşte condiţiile pentru a beneficia de reconversie profesională şi optează în acest sens;

d) identifică posturile care sunt sau urmează a fi disponibile în sectorul public şi în cel privat, ofertele pentru cursuri de calificare/recalificare profesională organizate pe plan local, precum şi condiţiile de participare la acestea;

e) consiliază personalul cuprins în programele de reconversie profesională cu privire la oferta privind locurile de muncă, cursurile de calificare/recalificare şi posibilităţile de plasare pe piaţa muncii;

f) transmit agenţiilor judeţene şi agenţiei municipale Bucureşti pentru ocuparea forţei de muncă cereri privind măsurile de stimulare a ocupării forţei de muncă aplicabile personalului disponibilizat din armată şi sprijină, în limita competenţelor specifice, activitatea agenţiilor în scopul aplicării măsurilor finanţate prin intermediul acestor instituţii;

g) efectuează pe plan local demersurile necesare pentru organizarea unor măsuri de reconversie profesională finanţate din bugetul Ministerului Apărării, în limita fondurilor alocate şi pe baza dispoziţiilor primite de la DMRU;

h) organizează participarea personalului disponibilizat din armată la cursurile de calificare/recalificare sau la alte tipuri de măsuri de stimulare a ocupării forţei de muncă. In acest sens, contribuie la rezolvarea problemelor privind cazarea, hrănirea şi transportul ori a altor aspecte de ordin organizatoric pentru personalul disponibilizat din armată, planificat să urmeze cursuri de calificare/recalificare în alte garnizoane decât cele de domiciliu;

i) iniţiază, cu consultarea prealabilă a structurii centrale de specialitate, realizarea de parteneriate, în plan local, cu alte organizaţii guvernamentale sau neguvernamentale care au atribuţii în domeniul ocupării forţei de muncă, în vederea derulării, în condiţiile legii, a oricăror proiecte de natură să îmbunătăţească programele proprii de reconversie profesională;

j) monitorizează modul în care se derulează cursurile de calificare/recalificare şi se realizează plasarea pe piaţa muncii a personalului disponibilizat din armată, după absolvirea cursurilor;

k) consiliază personalul disponibilizat din armată aflat în căutarea unui loc de muncă sau care intenţionează să îşi deschidă o afacere proprie ori să obţină microcredite;

l) selectează persoanele care optează pentru servicii de tip „incubator de afaceri", monitorizează activitatea din cadrul incubatorului şi contribuie la soluţionarea eventualelor disfuncţii, în părţile ce privesc responsabilitatea Ministerului Apărării;

m) reprezintă Ministerul Apărării la nivel local, pe linia reconversie! profesionale, în relaţia cu structurile locale ale instituţiilor de stat, organizaţiile neguvernamentale sau operatorii economici implicaţi în procesul de reconversie profesională;

n) elaborează propuneri pentru eficientizarea activităţii de reconversie profesională;

o) desfăşoară activităţi de îndrumare şi, după caz, contribuie la întreprinderea demersurilor necesare pentru eliberarea, la cererea personalului disponibilizat, a documentelor de atestare/certificare/echivalare a competenţelor profesionale ori a altor asemenea documente relevante pentru reintegrarea profesională în mediul civil, conform precizărilor şefului DMRU.

(2) Pentru evidenţa măsurilor de reconversie profesională, centrele militare transmit lunar, până la data de 10 a lunii în curs, pentru luna anterioară, la SRPAVPPM din subordinea DMRU, următoarele documente:

a) fişa de monitorizare a măsurilor de reconversie profesională, conform modelului prezentat în anexa nr. 3;

b) situaţia numerică a unităţilor militare în care s-au desfăşurat activităţi specifice şi personalul care a beneficiat de informare pe linia reconversie! profesionale, conform modelului prezentat în anexa nr. 4;

c) datele personale, sub formă de curriculum vitae, ale cadrelor militare care solicită publicitate personalizată în vederea încadrării, conform modelului prezentat în anexa nr. 5.

Art. 11. - (1) Comandanţii centrelor militare au următoarele responsabilităţi în domeniul reconversie! profesionale:

a) dispun măsuri adecvate în plan administrativ şi organizatoric, pentru ca referenţii să îşi desfăşoare activitatea specifică în bune condiţii;

b) monitorizează activitatea referenţilor, iar în cazul constatării unor disfuncţii informează operativ SRPAVPPM;

c) asigură referenţilor posibilitatea de a se deplasa periodic la unităţile militare, agenţiile judeţene/municipală Bucureşti pentru ocuparea forţei de muncă ori la alte instituţii cu care se află în relaţii de colaborare pentru îndeplinirea atribuţiilor specifice, de pe raza judeţului/judeţelor aflate în aria lor de responsabilitate;

d) asigură accesul referenţilor la documentele de evidenţă şi la baza de date informatizată privind cadrele militare în rezervă şi în retragere.

(2) Comandanţii centrelor militare care nu au prevăzută în statul de organizare funcţia de referent de specialitate pentru reconversia profesională au, în plus faţă de cele prevăzute la alin. (1), următoarele responsabilităţi:

a) stabilesc, de comun acord cu comandanţii centrelor militare la care se află funcţia de referent de specialitate pentru reconversia profesională, programul referentului şi informează despre activitatea acestuia;

b) desemnează, prin cumul, o persoană responsabilă cu reconversia profesională care îndeplineşte, în absenţa referentului, atribuţii specifice acestuia.

(3) Persoana desemnată prin cumul, prevăzută la alin. (2) lit. b), desfăşoară pe linia reconversie! profesionale următoarele activităţi:

a) preia corespondenţa purtată cu comandanţii de unităţi, cu instituţiile şi organizaţiile din judeţ, precum şi cu beneficiarii măsurilor de reconversie;

b) stabileşte programul întâlnirilor referentului titular cu beneficiarii măsurilor de reconversie, transmiţând acestuia toate informaţiile necesare desfăşurării acestor activităţi;

c) execută, la ordin, alte activităţi din domeniul reconversiei profesionale sau în legătură cu acesta.

SECŢIUNEA a 3-a

 Comandanţii/şefii unităţilor militare

Art. 12. - Pentru aplicarea măsurilor de reconversie profesională, comandanţii/şefii unităţilor militare care au în subordine personal ale cărui raporturi de serviciu, respectiv de muncă, cu Ministerul Apărării urmează să înceteze răspund de crearea condiţiilor necesare pentru desfăşurarea activităţilor specifice acestui proces, în părţile ce privesc unităţile pe care le conduc. In acest sens, au următoarele obligaţii:

a) stabilesc un punct de informare asupra sistemului de reconversie profesională din Armata României, într-un loc accesibil întregului personal din cadrul unităţii;

b) ordonă compartimentului/structurii de personal să informeze oportun referentul asupra situaţiei personalului care urmează să fie disponibilizat;

c) solicită, după caz, personalului care îndeplineşte condiţiile pentru a i se aplica măsuri de reconversie profesională opţiunea, în scris, pentru a beneficia de asemenea măsuri;

d) transmit tabelele cu personalul care optează pentru reconversie profesională, conform modelului prezentat în anexa nr. 6, referentului care are în responsabilitate judeţul pe raza căruia este dislocată unitatea;

e) asigură referentului cadrul organizatoric necesar pentru aplicarea de către acesta a serviciilor de preconcediere pentru personalul unităţii respective.

CAPITOLUL IV

Norme cu caracter financiar

Art. 13. - (1) Finanţarea sistemului de reconversie profesională se asigură din bugetul de stat şi din alte surse atrase în condiţiile legii.

(2) Cheltuielile aferente structurii de reconversie profesională a Ministerului Apărării, precum şi cele necesare pentru finanţarea unor măsuri de reconversie profesională care nu se organizează prin intermediul Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse/Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă ori din alte surse atrase în condiţiile legii se suportă din fondurile prevăzute în bugetul Ministerului Apărării prin programul major „Administraţie centrală şi pensii" pentru derularea măsurilor de reconversie profesională.

(3) Sumele necesare se solicită de către ordonatorii de credite cu atribuţii pe această linie, prin cererea de credite bugetare, în limita fondurilor aprobate cu această destinaţie.

CAPITOLUL V

Dispoziţii finale

Art. 14. - (1) Oferta privind reconversia profesională cuprinde, de regulă, o singură măsură de stimulare a ocupării forţei de muncă.

(2) Prin excepţie, personalul disponibilizat poate beneficia de cel mult două măsuri de reconversie, dacă acestea sunt de natură să se aplice împreună, astfel:

a) instruire prin cursuri de calificare/recalificare, urmată de sprijin în vederea plasării pe piaţa muncii;

b) consiliere pentru deschiderea unei afaceri, precum şi pentru obţinerea de microcredite, urmate de participarea la servicii de tip „incubator de afaceri".

(3) Solicitarea aplicării măsurilor de reconversie profesională se poate face numai în termen de 3 ani de la data disponibilizării, dacă solicitantul nu are statut de persoană ocupată, potrivit legii.

Art. 15. - Personalul civil nu poate beneficia de instruire prin cursuri de calificare/recalificare profesională finanţate din bugetul Ministerului Apărării.

Art. 16. -Alte detalii necesare privind colaborarea, pe linia reconversiei profesionale, dintre structura centrală de specialitate şi centrele militare se stabilesc prin dispoziţie comună a şefului DMRU şi a şefului Direcţiei personal şi mobilizare.

Art. 17. - (1) Bibliografia, tematica şi subiectele de specialitate pentru concursurile ce se organizează la încadrarea posturilor de referent de specialitate se stabilesc de către DMRU.

(2) Prin excepţie de la prevederile art. 26 lit. a) alin. 13 din Instrucţiunile de aplicare la specificul Ministerului Apărării Naţionale a Metodologiei pentru stabilirea normelor de evaluare a performanţelor profesionale individuale şi de aplicare a criteriilor de stabilire a salariilor de bază între limite, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 749/1998, aprobate prin Ordinul ministrului de stat, ministrul apărării naţionale nr. M. 29/1999,*) în cazul mediilor generale egale, criteriile de ierarhizare a candidaţilor se stabilesc prin dispoziţie a şefului DMRU.

(3) Din comisia de examinare desemnată pentru încadrarea postului de referent, precum şi din comisia de contestaţii fac parte şi câte 1-2 reprezentanţi ai DMRU şi Statului Major General.

Art. 18. - DMRU este abilitată să emită dispoziţii în aplicarea prevederilor prezentelor norme, cu avizul Statului Major General.

Art. 19. - Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezentele norme.

ANEXA Nr. 1 la norme

GLOSAR

Incubatorul de afaceri reprezintă instrumentul de dezvoltare economică prin care se realizează:

- sprijinirea iniţiativei de afaceri;

- protejarea firmelor nou-înfiinţate, ajutându-le să depăşească cu succes faza de debut, când sunt mai vulnerabile;

- dezvoltarea afacerilor pe o perioadă de maximum 3 ani de la incubare.

Acesta oferă:

- spaţiu/utilităţi în vederea demarării afacerii, în condiţii avantajoase;

- servicii de consultanţă generală în afaceri, precum şi de specialitate (consultanţă juridică, de contabilitate, marketing etc);

- servicii-suport (secretariat, pază) şi echipamentele comune firmelor incubate (telefon, fax, copiator, maşină de serviciu etc).

Consilierea constituie un ansamblu de servicii acordate persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă, având drept scop:

- furnizarea de informaţii privind piaţa muncii, evoluţia ocupaţiilor şi posibilitatea de a accesa microcredite în condiţii avantajoase ori de a beneficia de servicii de tip „incubator de afaceri";

- evaluarea şi autoevaluarea personalităţii în vederea reorientării profesionale;

- dezvoltarea abilităţii şi încrederii în sine a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă, în vederea luării de către acestea a deciziei optime privind reintegrarea profesională;

- instruirea în metode şi tehnici de căutare a unui loc de muncă.

Asistenţa constituie activitatea prin care o persoană fizică sau juridică specializată şi autorizată în acest sens acordă servicii juridice, de marketing, financiare, metode şi tehnici eficiente de management etc.

*) Ordinul nr. M. 29/1999 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementări din sectorul de apărare a ţării şi securitate naţională.

ANEXA Nr. 2 la norme

REPARTIZAREA

pe judeţe a funcţiilor de referenţi de specialitate

Nr. crt.

Centrele militare la care sunt prevăzute funcţiile

Număr de funcţii

Repartizarea pe judeţe

1.

Centrul Militar Zonal Bucureşti

2

- Bucureşti

- Ilfov

2.

Centrul Militar Judeţean Arad

1

- Arad

3.

Centrul Militar Judeţean Arges

1

- Arges

4.

Centrul Militar Judeţean Bacău

1

- Bacău

-Vaslui

5.

Centrul Militar Judeţean Bihor

1

- Bihor

- Satu Mare

6.

Centrul Militar Judeţean Bistriţa-Năsăud

1

- Bistriţa-Năsăud

- Maramureş

7.

Centrul Militar Judeţean Botoşani

1

- Botoşani

- Suceava

8.

Centrul Militar Zonal Brăila

1

- Brăila

9.

Centrul Militar Zonal Braşov

1

- Braşov

- Covasna

10.

Centrul Militar Judeţean Buzău

1

- Buzău

11.

Centrul Militar Judeţean Caras-Severin

1

- Caras-Severin

12.

Centrul Militar Zonal Cluj

1

- Cluj

- Sălaj

13.

Centrul Militar Zonal Constanta

1

- Constanta

14.

Centrul Militar Judeţean Dâmboviţa

1

- Dâmboviţa

15.

Centrul Militar Zonal Dolj

1

- Dolj

- Olt

16.

Centrul Militar Judeţean Galaţi

1

- Galaţi

17.

Centrul Militar Judeţean Gorj

1

- Gorj

- Mehedinţi

18.

Centrul Militar Judeţean Harghita

1

- Harghita

19.

Centrul Militar Judeţean Hunedoara

1

- Hunedoara

20.

Centrul Militar Judeţean Ialomiţa

1

- Ialomiţa

- Călăraşi

21.

Centrul Militar Zonal Iaşi

1

- Iaşi

22.

Centrul Militar Judeţean Mureş

1

- Mureş

23.

Centrul Militar Judeţean Neamţ

1

- Neamţ

24.

Centrul Militar Zonal Prahova

1

- Prahova

25.

Centrul Militar Judeţean Sibiu

1

- Sibiu

- Alba

26.

Centrul Militar Judeţean Teleorman

1

- Teleorman

- Giurgiu

27.

Centrul Militar Zonal Timiş

1

-Timiş

28.

Centrul Militar Judeţean Tulcea

1

- Tulcea

29.

Centrul Militar Judeţean Vâlcea

1

- Vâlcea

30.

Centrul Militar Zonal Vrancea

1

- Vrancea

ANEXA Nr. 3 la norme

ROMÂNIA

MINISTERUL APĂRÂRII

CENTRUL MILITAR ZONAL/JUDEŢEAN...................

.....................................................................martie 2008

Anexă la nr......................................................................

NESECRET

Exemplarul nr..........................

Anexa nr.................................

FIŞĂ

de monitorizare a măsurilor de reconversie profesională aplicate în judeţul.......................... în perioada...........................................

- model -

Nr. crt.

Gradul (rez.),

numele şi prenumele

Unitatea militară şi funcţia la data trecerii în rezervă

Data intrării în evidenţă

pentru

aplicarea

măsurilor de

reconversie

profesională

Măsuri aplicate

Data

ieşirii din

evidenţă

(motivul)

Observaţii

Consiliere în vederea reorientării profesionale

Cursuri de calificare/recalificare

Plasament pe piaţa muncii

Asistenţă

pentru

deschiderea

unei afaceri

Au început propria afacere

Inscrişi

Urmează

Au absolvit

Au fost plasaţi

In

evidenţă

pentru

plasare

Independent

In cadrul

incubatorului

de afaceri

1.

Lt. col. XZ

U.M. .../ Sef birou

9.03.2006

X

X

X

Curs iniţiere în afaceri

2.

M.M.YT

U.M...../

Sef depozit

10.03.2006

X

10.03.2004

Angajat la SC. X

TOTAL, din care:

2

1

1

1

1

Ofiţeri

1

M.M., subofiţeri

1

Soldaţi şi gradaţi voluntari

Personal civil

Comandantul Centrului Militar Zonal/Judeţean.............,

...........................................................................................

Intocmit:

NOTĂ:

La sfârşitul fişei de monitorizare se vor înscrie, în sinteză, principalele probleme întâmpinate de referent, precum şi propunerile privind îmbunătăţirea activităţii, de natură a fi soluţionate prin implicarea structurii centrale de specialitate.

ANEXA Nr. 4 la norme

ROMÂNIA

MINISTERUL APĂRÂRII

CENTRUL MILITAR ZONAL/JUDEŢEAN...................

...................................................martie 2008

Anexă la nr....................................................

NESECRET

Exemplarul nr..................

Anexa nr..........................

SITUAŢIA NUMERICĂ

a unităţilor militare în care s-au desfăşurat activităţi specifice şi personalul care a beneficiat de informare pe linia reconversiei profesionale în perioada..................

- model -

Nr. de U.M.

aflate pe teritoriul judeţului

Indicativul/

Denumirea

U.M.

Structura de care aparţine

Data la care a fost efectuată

şedinţa de informare

Categoria de personal informată

Ofiţeri

M.M.

Subofiţeri

Soldaţi şi gradaţi voluntari

Personal civil

TOTAL

7

0xxxx

S.M.F.T.

10.01.2008

5

2

5

10

10

32

TOTAL

1

5

2

5

10

10

32

Comandantul Centrului Militar Zonal/Judeţean.......................,

....................................................................................................

Intocmit:

NOTĂ:

In situaţia unităţilor militare care nu au indicativ numeric, în rubrica din coloana a doua se înscrie denumirea în clar a acestora.

ANEXA Nr. 5 la norme

CURRICULUM VITAE

- model -

Nume

POPESCU VASILE

Adresă

Str. Sg. maj. Nedeleanu Ion nr. 14, bl. V23, sc. 1, et. 14, ap.13, sectorul 5, Bucureşti

Telefon

410.00.74:0744.111.159

E-mail

ckck@xnet.ro

Naţionalitatea

română

Data naşterii

24.05.1950

EXPERIENŢĂ PROFESIONALĂ

- 1973-2001

- Ministerul Apărării

- pregătire şi comandă subunităţi şi unităţi militare

- şef secţie în structură centrală, comandant de unitate, comandant de subunitate

- activităţi specifice domeniului economic (planificare, organizare, aprovizionare şi desfacere)

- pregătire şi exerciţiu în conducerea organizaţiilor

- gestionare de resurse umane şi bunuri materiale

- planificare, coordonare şi control al activităţilor de asigurare cu tehnică şi materiale

- întocmirea documentelor pentru organizarea şi desfăşurarea şedinţelor de pregătire cu caracter teoretic si practic

- 1968-1970

- Institutul de Meteorologie şi Hidrologie Bucureşti

- operator calculator

- tehnoredactare si introducere date

- perioada

- numele şi adresa angajatorului

- tipul activităţii sau sectorul de activitate

- funcţia sau postul ocupat

- principalele activităţi şi responsabilităţi

EDUCAŢIE SI FORMARE

- 1992-1997

- Universitatea Bucureşti, Facultatea de Sociologie, Psihologie şi Pedagogie, specializarea Psihologie

- studii superioare de lungă durată

- 1980-1982

- perioada

- numele şi tipul instituţiei de învăţământ şi ale organizaţiei profesionale prin care s-a realizat formarea profesională

- domeniul studiat/aptitudini ocupaţionale

- tipul calificării/diploma obţinută

- nivelul de clasificare a formei de instruire/învăţământ

- Academia de Inalte Studii Militare, specializarea Arme Intrunite, Bucureşti

- studii superioare de lungă durată specifice posturilor în domeniul economic (planificare, organizare, aprovizionare si desfacere)

- 1970-1973

- Şcoala Militară de Ofiţeri de Artilerie Sibiu

- studii superioare de scurtă durată specifice posturilor în domeniile:

- tehnologia construcţiilor de maşini;

- topografie;

- cadastru funciar

Limba maternă

- română

Limbi străine cunoscute

- abilitatea de a citi

- abilitatea de a scrie

- abilitatea de a vorbi

- limba engleză - bine (citit, scris)

                        - satisfăcător (vorbit)

- limba franceză - excelent (citit, scris, vorbit)

Aptitudini şi competenţe artistice

muzică, desen, pictură, literatură etc.

- muzică, desen, pictură, dobândite în şcoala generală

Aptitudini şi competenţe sociale

- specificul mediului de la locul de muncă şi domiciliu

- lucrul în echipă

- aptitudini de educator, spirit de ordine şi disciplină,

capacitate de lucru în echipă, dobândite în urma desfăşurării procesului instructiv-educativ, la comanda subunităţilor si unităţilor

Aptitudini şi competenţe organizatorice

- coordonarea/conducerea altor persoane sau a unor proiecte, gestionarea bugetelor

- acţiuni voluntare în domenii extraprofesionale (cultural-sportive etc.)

- bun orator, spirit de organizare, originalitate, stăpânire de sine, spontaneitate, inteligenţă, curaj, îndrăzneală, perseverenţă, intuiţie, spirit de dreptate şi obiectivitate, onestitate, tărie de caracter, dobândite pe timpul formării ca militar atât pe timpul şcolarizării, cât şi pe timpul exercitării atribuţiilor funcţionale

Aptitudini şi competenţe tehnice

(utilizare de calculator, anumite tipuri de echipamente, maşini etc.)

- curs de operare calculator, Word, Excel, 3 luni, 1994

- curs de contabilitate, Ciel, 6 luni, 1999

Permis de conducere

- categoria B, 1980

Alte aptitudini şi competenţe care nu au mai fost mentionate anterior

- foarte bun sahist, câştigător al Balcaniadei la categoria 14-18 ani,1966, Bucureşti

Informaţii suplimentare

- se vor indica alte informaţii utile, la cerere, cum sunt: referinţe, persoane de contact etc.

ANEXA Nr. 6 la norme

ROMÂNIA

MINISTERUL APĂRĂRII

UNITATEA MILITARĂ.........................

............................................martie 2008

Anexă la nr...............................................

NESECRET

Exemplarul nr..................

Anexa nr..........................

TABEL

cu personalul militar care optează pentru reconversie profesională

(data..................luna...............anul...........................)

- model -

Nr. crt.

- Gradul, arma

- Vechimea în grad

- Numele şi prenumele

- Vârsta

- Vechimea în muncă

- Categoria de forţe din care provin

- Funcţia

- Data când urmează să fie trecut în rezervă

Studii militare şi civile

- Domiciliul

- Telefonul

- Seria şi numărul actului de identitate

Observaţii

Comandantul/Şeful Unităţii Militare................,

...............................................................................

Intocmit:

NOTĂ:

Se întocmesc tabele, separat, pe corpuri de cadre şi soldaţi şi gradaţi voluntari. Personalul se înscrie pe grade şi în ordinea alfabetică. La tabel se anexează copii ale atestatului (adeverinţei) de echivalare a studiilor militare sau ale diplomei (atestatului, adeverinţei) de absolvire a unei instituţii civile de învăţământ sau a unor cursuri organizate de astfel de instituţii.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 5/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 5 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu