Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.5138 din 27.08.2021

privind acreditarea, organizarea şi desfăşurarea programelor de formare continuă destinate personalului didactic din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2021-2022
ACT EMIS DE: Ministerul Educatiei Nationale
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 829 din 30 august 2021



SmartCity1


Având în vedere:art. 242 alin. (1) şi art. 244 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;Metodologia de acreditare şi evaluare periodică a furnizorilor de formare continuă şi a programelor de formare oferite de aceştia, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.564/2011, cu modificările şi completările ulterioare;art. 42 din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările şi completările ulterioare;Hotărârea Guvernului nr. 826/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 11 august 2021, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19,în temeiul art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 369/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, cu modificările ulterioare, ministrul educaţiei emite prezentul ordin. Articolul 1Prezentul ordin reglementează acreditarea, organizarea şi desfăşurarea programelor de formare continuă destinate personalului didactic din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2021-2022. Articolul 2În contextul respectării normelor de siguranţă sanitară stabilite de autorităţile de resort şi a reglementărilor generale şi sectoriale din Uniunea Europeană, pentru diminuarea impactului tipului de risc şi al asigurării rezilienţei comunităţilor şcolare, în anul şcolar 2021-2022, formarea profesională continuă a personalului didactic din învăţământul preuniversitar se organizează în sistem blended-learning (incluzând componenta faţă-în-faţă şi componenta online) sau în sistem online (incluzând componenta sincron şi componenta asincron), potrivit prevederilor prezentului ordin. Articolul 3
(1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentului ordin, acreditarea programelor de formare continuă destinate personalului didactic din învăţământul preuniversitar se realizează în temeiul Ordinului ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.564/2011 privind aprobarea Metodologiei de acreditare şi evaluare periodică a furnizorilor de formare continuă şi a programelor de formare oferite de aceştia, cu modificările şi completările ulterioare, şi în conformitate cu prevederile prezentului ordin.
(2) Structura programelor de formare continuă propuse spre acreditare în baza prevederilor prezentului ordin trebuie să respecte următoarele condiţii:a)sistem blended-learningcomponenta faţă-în-faţă - procent de cel puţin 50%, dar nu mai mult de 60% din bugetul total de timp al programului; componenta online - procent de cel puţin 40%, dar nu mai mult de 50% din bugetul total de timp al programului; b)sistem online:componenta sincron - procent de cel puţin 50%, dar nu mai mult de 60% din bugetul total de timp al programului; componenta asincron - procent de cel puţin 40% dar nu mai mult de 50% din bugetul total de timp al programului, care include şi evaluarea finală.
(3) Programelor propuse spre acreditare, transmise la Ministerul Educaţiei şi înregistrate anterior datei intrării în vigoare a prezentului ordin, le sunt aplicabile prevederile legislaţiei în vigoare la data transmiterii.
(4) Un program de formare nu poate fi acreditat cu forme de organizare diferite, ci cu o formă unică, valabilă pentru întreaga perioadă de acreditare.
(5) Structura unui program de formare continuă precizată la alin. (2) şi bugetul de timp aferent fiecăreia dintre componentele acesteia, exprimat în număr de ore, vor fi precizate în documentaţia cuprinsă în anexa care este parte integrantă a ordinului de ministru prin care este acreditat programul.
Articolul 4
(1) În situaţii excepţionale, de limitare a prezenţei fizice a elevilor şi a cadrelor didactice în unităţile de învăţământ, care determină organizarea activităţilor didactice exclusiv prin intermediul tehnologiei şi internetului şi care nu permit organizarea şi desfăşurarea în sistem faţă-în-faţă a activităţilor de formare, pentru programele acreditate care au în forma de organizare activităţi de tip faţă-în-faţă, implementarea programului de formare se va realiza, prin conversie, exclusiv online.
(2) Conversia în sistem online a activităţilor din cadrul programelor de formare continuă acreditate, realizată în condiţiile precizate la alin. (1), este determinată de structura pe care programul a avut-o la momentul acreditării şi, implicit, de forma de organizare în care acesta a fost acreditat:a)pentru programele de formare continuă acreditate cu formă de organizare blended-learning - nu este necesar avizul Comisiei Specializate de Acreditare (CSA), dacă au minimum 50% din bugetul total al programului alocat activităţilor faţă-în-faţă, cu condiţia ca furnizorul să reorganizeze activităţile de formare din componenta faţă-în-faţă în sistem online sincron, asumându-şi responsabilitatea adaptării strategiei de formare la noua formă de organizare a programului, în condiţiile prezentului ordin, şi obligativitatea nemodificării conţinuturilor tematice şi a bugetului de timp aferent tipurilor de activităţi (activităţi teoretice, activităţi practice, evaluare pe parcurs şi evaluare finală), precizate în documentaţia de acreditare; b)pentru programele de formare continuă acreditate cu formă de organizare faţă-în-faţă şi pentru programele de formare continuă acreditate cu formă de organizare blended-learning, care nu au minimum 50% din bugetul total al programului alocat activităţilor faţă-în-faţă - este necesar avizul CSA, solicitat de către furnizor, conform precizărilor din anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin; c)pentru programele de formare continuă acreditate cărora, până la data intrării în vigoare a prezentului ordin, li s-a acordat avizul CSA pentru reorganizarea şi desfăşurarea în regim online a activităţilor de formare şi de evaluare finală, nu este necesar un nou aviz CSA, implementarea realizându-se în condiţiile precizate în avizele acordate; d)pentru programele de formare pentru care, până la data intrării în vigoare a prezentului ordin, s-a eliberat aviz CSA pentru desfăşurarea în regim online a activităţilor de formare şi de evaluare finală şi pentru care se solicită de către furnizor implementarea programului în condiţiile prevăzute de prezentul ordin, în sistem blended-learnig, este necesar avizul CSA, conform precizărilor din anexa nr. 1 la prezentul ordin.
Articolul 5
(1) Implementarea programelor de formare continuă acreditate, în condiţiile precizate la art. 2, se realizează în conformitate cu prevederile Metodologiei de acreditare şi evaluare periodică a furnizorilor de formare continuă şi a programelor de formare oferite de aceştia, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.564/2011, cu modificările şi completările ulterioare, cu condiţia respectării programului şcolar, a dreptului la exercitarea profesiei şi a legislaţiei muncii.
(2) În scopul respectării programului şcolar şi al prevenirii efectelor pandemiei de COVID-19, furnizorii programelor de formare vor avea în vedere limitarea deplasărilor formabililor - cadre didactice - în afara localităţii în care se află unitatea de învăţământ de provenienţă.
(3) Pentru programele de formare în care se solicită extinderea numărului de locaţii, în cazul în care locaţiile sunt unităţi/instituţii de învăţământ/alte spaţii de organizare şi desfăşurare a activităţilor didactice şi metodice, dacă numărul locaţiilor solicitate suplimentar faţă de cel precizat în documentaţia de acreditare este maximum 10, nu este necesar avizul CSA, furnizorul fiind obligat să transmită la Ministerul Educaţiei o notă de informare, însoţită de documente-suport, cu minimum 30 de zile anterior începerii activităţilor de formare în locaţiile respective.
(4) Pentru programele de formare în care se solicită completarea echipei de formatori este necesar avizul CSA, numărul de formatori precizat într-o solicitare care face obiectul analizei CSA neputând fi mai mare de 10.
(5) Pentru orice solicitare privind extinderea numărului de locaţii sau completarea echipei de formatori faţă de datele precizate în documentaţia de acreditare a programului, furnizorul este obligat să transmită la Ministerul Educaţiei, odată cu solicitarea, un memoriu justificativ cu privire la oportunitatea solicitării şi la capacitatea instituţională a furnizorului de a implementa programul în noua structură.
(6) Atât în planul de învăţământ al programului reorganizat în sistem online, cât şi în toate celelalte documente prevăzute de art. 35 alin. (1) din Metodologia de acreditare şi evaluare periodică a furnizorilor de formare continuă şi a programelor de formare oferite de aceştia, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.564/2011, cu modificările şi completările ulterioare, se vor evidenţia forma de organizare, tipul de activitate - teoretică, practică, de evaluare - şi bugetul de timp alocat.
Articolul 6
(1) Evaluarea finală se va organiza ca activitate de măsurare a impactului programului de formare asupra calităţii predării şi a altor activităţi specifice sistemului de învăţământ preuniversitar, în acord cu domeniul tematic al programului şi cu competenţele dezvoltate.
(2) Pentru activitatea de evaluare finală, formabilii vor elabora portofolii profesionale personale, în format digital, care vor fi evaluate de către membrii comisiei de evaluare, constituită din formatorii programului acreditat.
(3) Precizările privind atât implementarea programului de formare, cât şi organizarea şi desfăşurarea activităţii de evaluare finală sunt cuprinse în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.
Articolul 7
(1) Tipul documentelor transmise la Ministerul Educaţiei şi datele de contact ale responsabililor domeniilor privind acreditarea şi implementarea programelor de formare continuă sunt precizate în anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezentul ordin.
(2) La nivelul Direcţiei formare continuă, activitatea de consiliere a furnizorilor de formare se va realiza exclusiv prin poştă electronică şi pe pagina oficială a Ministerului Educaţiei.
Articolul 8În vederea asigurării calităţii formării şi dobândirii reale a competenţelor, implementarea programelor de formare continuă se va realiza cu respectarea următoarelor condiţii: a)grupele vor fi organizate cu maximum 35 de formabili/ grupă; b)capacitatea platformei de a permite desfăşurarea simultană a formării pentru mai multe grupe, colaborativitatea şi interactivitatea, stocarea pe termen lung a informaţiilor; c)activităţile de formare online sincron vor fi programate astfel încât să nu se suprapună cu activităţile didactice de predare-învăţare-evaluare şi de instruire practică ale formabililor incluşi în grupele respective; d)programarea mai multor grupe de formabili, în sistem online sincron, se va realiza astfel încât să se asigure nesuprapunerea activităţilor de formare pentru un formator; numărul de grupe planificat trebuie să se coreleze cu numărul de formatori acreditaţi în cadrul programului; e)în cadrul unei serii de formare, programul de formare nu poate fi implementat cu forme de organizare diferite, indiferent de specificul locaţiilor/grupelor de formabili; f)respectarea formei de organizare a programului, pentru care s-a acordat acreditarea/avizul CSA, pentru toate grupele de formabili care participă la activităţile de formare în aceeaşi serie; g)transmiterea documentelor specifice implementării - calendare, notificări de evaluare finală, alte tipuri de documente care vizează organizarea şi desfăşurarea activităţilor de formare şi de evaluare finală - la Ministerul Educaţiei, Direcţia formare continuă, cu minimum 30 de zile anterior datei de organizare şi desfăşurare a activităţilor, respectiv cu 15 zile anterior datei de organizare şi desfăşurare a activităţilor, în cazul în care implementarea programului se realizează în cadrul unor proiecte cu finanţări nerambursabile/finanţate din granturi, de interes strategic şi cu impact asupra calităţii procesului de predare-învăţare-evaluare, în ale căror contracte de finanţare se precizează condiţii, termene/indicatori de realizare distincţi; h)furnizorul programului are atât obligaţia elaborării, gestionării şi arhivării documentelor aferente implementării programului, separat pentru fiecare grupă, cât şi obligaţia asigurării accesului reprezentanţilor Ministerului Educaţiei la activităţile şi la documentele programului, în vederea monitorizării organizării şi desfăşurării programului de formare continuă acreditat; i)pentru obţinerea avizului de eliberare a atestatelor de formare continuă, furnizorul de formare continuă transmite la Ministerul Educaţiei, exclusiv în format electronic, în termen de 30-90 de zile de la data evaluării finale, documentaţia specifică, prevăzută în anexa nr. 2 la prezentul ordin. Articolul 9
(1) Şedinţele de lucru ale CSA se pot realiza atât în format online, cât şi în format mixt - faţă-în-faţă, la sediul Direcţiei formare continuă, şi online sincron.
(2) CSA se întruneşte în şedinţe de lucru ordinare - organizate, de regulă, lunar - şi în şedinţe de lucru extraordinare - organizate la solicitarea Ministerului Educaţiei - cu pauze de 10-15 zile în perioada sărbătorilor legale şi cu o pauză de 70 de zile consecutive în perioada vacanţei de vară a elevilor şi studenţilor.
(3) Pentru ca solicitările care necesită acordarea avizului CSA - acreditare/completare de echipe de formatori/extindere de locaţii/avizare conversie formă de organizare/echivalare - să intre pe ordinea de zi a şedinţelor organismului consultativ este necesar ca acestea să fie transmise şi înregistrate la Ministerul Educaţiei, Direcţia formare continuă, cu minimum 60 de zile anterior datei de organizare a şedinţei CSA.
(4) În situaţia în care programele de formare sunt implementate în cadrul unor proiecte cu finanţări nerambursabile/finanţate din granturi, de interes strategic şi cu impact asupra calităţii procesului de predare-învăţare-evaluare, în ale căror contracte de finanţare se precizează condiţii, termene/indicatori de realizare distincţi, furnizorul are obligaţia de a transmite solicitările precizate la alin. (3) la Ministerul Educaţiei, Direcţia formare continuă, cu minimum 15 zile anterior datei de organizare a şedinţei CSA.
Articolul 10Responsabilitatea privind realitatea şi legalitatea datelor comunicate, precum şi responsabilitatea implementării în condiţii de legalitate şi obiectivitate a programului revin în totalitate furnizorului programului de formare continuă acreditat. Articolul 11Nerespectarea prevederilor prezentului ordin privind organizarea şi desfăşurarea activităţilor de formare şi evaluare finală din cadrul programelor de formare continuă acreditate, destinate personalului didactic din învăţământul preuniversitar, atrage, după caz, retragerea acreditării programului şi/sau neacordarea avizului Ministerului Educaţiei pentru eliberarea de atestate de formare continuă. Articolul 12
(1) Comunicarea dintre furnizorii programelor de formare continuă şi Ministerul Educaţiei, constând în elaborarea şi transmiterea documentelor precizate în anexa nr. 3, se realizează exclusiv în format digital, prin poşta electronică şi/sau prin aplicaţie dedicată domeniului formării continue.
(2) În situaţia în care documentele transmise nu respectă prevederile prezentului ordin, acestea sunt considerate documente neconforme din culpa furnizorului şi nu fac obiectul analizei şi soluţionării.
Articolul 13În organizarea şi desfăşurarea activităţilor de formare şi de evaluare finală din cadrul programelor de formare continuă se respectă prevederile directivelor Uniunii Europene privind securitatea cibernetică şi prelucrarea datelor cu caracter personal, cuprinse în Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului Uniunii Europene din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date (Regulamentul general privind protecţia datelor). Articolul 14
(1) La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 5.767/2020 privind acreditarea, organizarea şi desfăşurarea programelor de formare continuă destinate personalului didactic din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2020-2021, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 980 din 23 octombrie 2020, precum şi orice alte prevederi contrare prevederilor prezentului ordin.
(2) Toate prevederile Metodologiei de acreditare şi evaluare periodică a furnizorilor de formare continuă şi a programelor de formare oferite de aceştia, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.564/2011, cu modificările şi completările ulterioare, care nu contravin prevederilor prezentului ordin, rămân valabile.
Articolul 15Direcţia generală management resurse umane şi reţea şcolară, prin Direcţia formare continuă, inspectoratele şcolare, casele corpului didactic, unităţile de învăţământ şi furnizorii programelor de formare continuă acreditate duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul 16 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul educaţiei, Gigel Paraschiv, secretar de stat Bucureşti, 27 august 2021. Nr. 5.138. ANEXA Nr. 1PRECIZĂRI privind acreditarea programelor de formare continuă şi obţinerea avizului Comisiei Specializate de Acreditare (CSA) pentru conversia în sistem online a activităţilor din cadrul programelor de formare continuă acreditate I. Acreditarea programelor de formare continuă în anul şcolar 2021-2022 1. În elaborarea documentaţiei de acreditare a programelor de formare în sistem blended-learning [art. 3 alin. (2) lit. a) din ordin], bugetul de timp alocat formelor de organizare a programului va respecta următoarele condiţii: a)pentru componenta faţă-în-faţă - procentul de timp alocat va fi de cel puţin 50%, dar nu mai mult de 60% din bugetul total de timp al programului; b)pentru componenta online (asincron), care include şi finalizarea şi transmiterea portofoliilor profesionale personale de către formabili - procentul de timp alocat va fi de cel puţin 40%, dar nu mai mult de 50% din bugetul total de timp al programului.2. În elaborarea documentaţiei de acreditare a programelor de formare în sistem online [art. 3 alin. (2) lit. b) din ordin], bugetul de timp alocat formelor de organizare a programului va respecta următoarele condiţii: a)pentru componenta sincron - procentul de timp alocat va fi de cel puţin 50%, dar nu mai mult de 60% din bugetul total de timp al programului; b)pentru componenta asincron, care include şi finalizarea şi transmiterea portofoliilor profesionale personale de către formabili - procentul de timp alocat va fi de cel puţin 40%, dar nu mai mult de 50% din bugetul total de timp al programului.3. Programele de formare continuă propuse pentru acreditare după data intrării în vigoare a ordinului vor fi acreditate şi implementate cu o singură formă de organizare - fie blended-learning, fie online [art. 3 alin. (4) din ordin]. 4. Documentaţia programelor de formare continuă propuse pentru acreditare după data intrării în vigoare a ordinului va fi elaborată în temeiul Ordinului ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.564/2011 privind aprobarea Metodologiei de acreditare şi evaluare periodică a furnizorilor de formare continuă şi a programelor de formare oferite de aceştia, cu modificările şi completările ulterioare, în conformitate cu prevederile ordinului şi cu respectarea următoarelor criterii:

Nr. crt. Criteriul Descriptorul
1. Capacitatea logistică a furnizorului programului de formare 1.1. Descriere platformă/ aplicaţie online utilizată pentru desfăşurarea programelor de formare continuă, organizate în sistem online (din care minimum 50% în sistem online sincron): a) link platformă (şi ghid de utilizare, în cazul unei platforme specifice programului de formare/furnizorului)
b) facilităţi ale platformei privind gestiunea unei clase/camere virtuale: - posibilitate de planificare a activităţilor programului de formare; - asocierea formabililor la programul la care sunt înscrişi; - asigurarea interactivităţii; - capacitate de stocare date/resurse didactice/înregistrări activităţi de tip tutorial
c) facilităţi de testare şi evaluare: - editor de teste pentru crearea de întrebări şi gruparea acestora în colecţii de întrebări; - setarea unui timp-limită, pentru test/item; - diverse tipuri de teste/itemi, atât cu evaluare automată, cât şi cu răspunsuri deschise; - înregistrarea rezultatelor la teste şi generarea de rapoarte (de exemplu, Suita Google, Microsoft-O 365 şi Teams, Moodle etc.)
1.2. Documente doveditoare privind capacitatea logistică a furnizorului de a desfăşura activităţi de formare în sistem online - echipamente, instrumente, licenţe
2. Asumarea responsabilităţii de către reprezentantul legal al furnizorului programului de formare, privind organizarea activităţilor de formare în sistem blended-learning sau în sistem online 2.1. Declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal al furnizorului programului de formare, privind capacitatea de organizare a activităţilor în sistem online
2.2. Declaraţie privind acordarea dreptului de acces la desfăşurarea activităţilor de formare în sistem online, pentru reprezentanţii Ministerului Educaţiei, în scopul monitorizării programului de formare, cu precizarea datelor şi informaţiilor necesare accesului şi cu asumarea responsabilităţii de generare şi de transmitere/retransmitere a linkului de acces
3. Planul de învăţământ al programului de formare, organizat în sistem blended-learning sau în sistem online, cu evidenţierea bugetului de timp alocat activităţilor de formare şi a formei de organizare asociate 3.1. Planul de învăţământ organizat în sistem blended-learning şi în sistem online
3.1.1. Pentru program propus pentru acreditare în sistem blended-learning - procentul de timp alocat activităţilor în sistem faţă în faţă - cuprins în intervalul 50-60% din bugetul total de timp al programului şi - procentul de timp alocat activităţilor în sistem online asincron, care include şi finalizarea şi transmiterea portofoliilor profesionale personale de către formabili - cuprins în intervalul 40-50% din bugetul total de timp al programului
a) Evidenţiere denumire module/discipline/teme
b) Evidenţiere alocare buget de timp modulelor/disciplinelor/temelor
c) Evidenţiere alocare buget de timp pe tipuri de activităţi (activităţi teoretice, activităţi practice, evaluare parcurs)
d) Evidenţiere alocare buget de timp pe forme de organizare a programului: (faţă-în-faţă/online asincron)
e) Evidenţiere procent din bugetul de timp total al programului alocat formei faţă-în-faţă (Se precizează procentul.) - cuprins în intervalul 50-60% din bugetul total de timp al programului
f) Evidenţiere buget de timp alocat activităţii de finalizare şi transmitere a portofoliilor profesionale personale de către formabil - în sistem online asincron (programată într-un interval de timp - cuprins între 15-45 de zile calendaristice calculate de la data finalizării activităţilor de formare)
g) Evidenţiere activitate de evaluare finală în cadrul comisiei de evaluare finală, programată după 15-45 de zile calendaristice calculate de la data finalizării activităţilor de formare (programată după finalizarea şi transmiterea portofoliilor profesionale personale, de către formabili)
Nr. crt. Criteriul Descriptorul
3.1.2. Pentru program propus pentru acreditare în sistem online - procentul de timp alocat activităţilor în sistem online sincron - cuprins în intervalul 50-60% din bugetul total de timp al programului şi - procentul de timp alocat activităţilor în sistem online asincron (care include şi finalizarea şi transmiterea portofoliilor profesionale personale de către formabili) - cuprins în intervalul 40-50% din bugetul total de timp al programului
a) Evidenţiere denumire module/discipline/teme
b) Evidenţiere alocare buget de timp modulelor/disciplinelor/temelor
c) Evidenţiere alocare buget de timp pe tipuri de activităţi (activităţi teoretice, activităţi practice, evaluare pe parcurs)
d) Evidenţiere alocare buget de timp pe modalităţi de organizare online a programului (online sincron/online asincron)
e) Evidenţiere procent din bugetul de timp total al programului alocat formei online sincron - cuprins în intervalul 50-60% din bugetul total de timp al programului (Se precizează procentul.)
f) Evidenţiere buget de timp alocat finalizării şi transmiterii portofoliilor profesionale personale, de către formabili organizată în sistem online asincron (programată într-un interval de timp cuprins între 15-45 de zile calendaristice calculate de la data finalizării activităţilor de formare)
g) Evidenţiere activitate de evaluare finală în cadrul comisiei de evaluare finală, programată după 15-45 de zile calendaristice calculate de la data finalizării activităţilor de formare (programată după finalizarea şi transmiterea portofoliilor profesionale personale, de către formabili)
3.2. Evaluarea finală a portofoliilor profesionale personale ale formabililor, desfăşurată în cadrul comisiei de evaluare finală
a) Evidenţiere structură obligatorie a portofoliilor profesionale personale ale formabililor
b) Evidenţiere strategie de evaluare finală a portofoliilor profesionale personale ale formabililor (grilă de evaluare a portofoliilor)
c) Evidenţiere formă de organizare a activităţii de evaluare finală a portofoliilor profesionale personale ale formabililor, desfăşurată în plenul comisiei de evaluare finală - faţă-în-faţă/ online sincron

II. Conversia în sistem online a activităţilor din cadrul programelor de formare continuă acreditate anterior intrării în vigoare a prevederilor ordinului - art. 4 alin. (1) din ordin 1. Nu este necesar avizul Comisiei Specializate de Acreditare (CSA), în următoarele situaţii, cu respectarea cumulativă a condiţiilor precizate: 1.1. Programul de formare a fost acreditat cu formă de organizare blended-learning, în condiţiile respectării prevederilor art. 4 alin. (2) lit. a), coroborat cu art. 6 din ordin, cu minimum 50% din bugetul total al programului alocat activităţilor faţă-în-faţă, astfel încât: prin conversia în sistem online sincron a tuturor activităţilor de formare faţă-în-faţă (după caz, activităţi teoretice, activităţi practice, evaluare pe parcurs);şi prin conversia în sistem online asincron a activităţii de evaluare finală, organizată în sistem faţă-în-faţă conform acreditării (în baza Ordinului ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.564/2011, cu modificările şi completările ulterioare),se respectă condiţia ca minimum 50% din bugetul total al programului să fie alocat activităţilor în sistem online sincron şi maximum 50% în sistem online asincron. 1.2. Programul de formare a fost acreditat în sistem online (din care minimum 50% în sistem online sincron). 2. Este necesar avizul CSA în următoarele situaţii, cu respectarea cumulativă a condiţiilor precizate: 2.1. Programul de formare a fost acreditat cu formă de organizare faţă-în-faţă. 2.2. Programul de formare a fost acreditat cu formă de organizare blended-learning, cu minimum 50% din bugetul total al programului alocat activităţilor faţă-în-faţă, dar prin conversie nu se respectă condiţia precizată la pct. 1. 2.3. Programul de formare a fost acreditat cu formă de organizare blended-learning şi nu are minimum 50% din bugetul total de timp alocat activităţilor faţă-în-faţă - art. 4 alin. (2) lit. b) din ordin. 3. Atât structura programului de formare continuă - incluzând forme de organizare şi componente ale acestora - pentru care se acordă avizul CSA, cât şi bugetul de timp aferent fiecăreia dintre componentele acesteia, exprimat în număr de ore, vor fi precizate în documentul de acordare a avizului. 4. Acordarea avizului CSA pentru conversie în sistem online (din care minimum 50% în sistem online sincron) se realizează în baza documentelor şi descrierilor transmise de către furnizorul programului de formare continuă acreditat, în conformitate cu următoarele criterii de verificare şi descriptori asociaţi:

Nr. crt. Criteriul Descriptorul
1. Capacitatea logistică a furnizorului programului de formare acreditat 1.1. Descriere platformă/ aplicaţie online utilizată pentru desfăşurarea programelor de formare continuă acreditate, reorganizate în sistem online (din care minimum 50% în sistem online sincron): a) link platformă (şi ghid de utilizare, în cazul unei platforme specifice programului de formare/furnizorului)
b) facilităţi ale platformei privind gestiunea unei clase/camere virtuale: - posibilitate de planificare a activităţilor programului de formare; - asocierea formabililor la programul la care sunt înscrişi; - asigurarea interactivităţii; - capacitate de stocare date/resurse didactice/înregistrări activităţi de tip tutorial
c) facilităţi de testare şi evaluare: - editor de teste pentru crearea de întrebări şi gruparea acestora în colecţii de întrebări; - setarea unui timp-limită pentru test/item; - diverse tipuri de teste/itemi, atât cu evaluare automată, cât şi cu răspunsuri deschise; - înregistrarea rezultatelor la teste şi generarea de rapoarte (de exemplu, Suita Google, Microsoft-O 365 şi Teams, Moodle etc.)
1.2. Documente doveditoare privind capacitatea logistică a furnizorului de a desfăşura activităţi de formare în sistem online - echipamente, instrumente, licenţe
2. Asumarea responsabilităţii de către reprezentantul legal al furnizorului programului de formare acreditat, privind reorganizarea activităţilor de formare în sistem online 2.1. Declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal al furnizorului programului de formare privind capacitatea de reorganizare a activităţilor faţă-în-faţă în sistem online (din care minimum 50% în sistem online sincron)
2.2. Declaraţie privind acordarea dreptului de acces la desfăşurarea activităţilor de formare în sistem online (din care minimum 50% în sistem online sincron), pentru reprezentanţii Ministerului Educaţiei, în scopul monitorizării programului de formare, cu precizarea datelor şi informaţiilor necesare accesului) şi cu asumarea responsabilităţii de generare şi de transmitere/retransmitere a linkului de acces
3. Planul de învăţământ al programului de formare acreditat, reorganizat în sistem online, cu evidenţierea bugetului de timp alocat activităţilor de formare (din care minimum 50% în sistem online sincron) 3.1. Planul de învăţământ organizat conform documentaţiei la momentul acreditării programului
a) Evidenţiere denumire module/discipline/teme
b) Evidenţiere alocare buget de timp modulelor/disciplinelor/temelor
c) Evidenţiere alocare buget de timp pe tipuri de activităţi (activităţi teoretice, activităţi practice, evaluare parcurs)
d) Evidenţiere alocare buget de timp pe forme de organizare a programului: (faţă-în-faţă/ online)
e) Evidenţiere buget de timp alocat evaluării finale
3.2. Planul de învăţământ al programului reorganizat în sistem online (din care minimum 50% în sistem online sincron)
3.2.1. Pentru program acreditat în sistem faţă-în-faţă
a) Evidenţiere procent din bugetul de timp total al programului alocat formei online sincron (Se precizează procentul.)
b) Evidenţiere denumire module/discipline/teme
c) Evidenţiere alocare buget de timp modulelor/disciplinelor/temelor
d) Evidenţiere alocare buget de timp pe tipuri de activităţi (activităţi teoretice, activităţi practice, evaluare pe parcurs)
e) Evidenţiere alocare buget de timp pe forme de organizare a programului, din care minimum 50% în sistem online sincron (maximum 50% în sistem online asincron)
Nr. crt. Criteriul Descriptorul
f) Evidenţiere buget de timp1 alocat activităţii de finalizare şi transmitere a portofoliilor profesionale personale de către formabili, organizată în sistem online asincron (programată într-un interval de timp cuprins între 15-45 de zile calendaristice calculate de la data finalizării activităţilor de formare)
g) Evidenţiere activitate de evaluare finală în cadrul comisiei de evaluare finală, programată după 15-45 zile calendaristice calculate de la data finalizării activităţilor de formare (programată după finalizarea şi transmiterea portofoliilor profesionale personale de către formabili)
3.2.2. Pentru program acreditat blended-learning
a) Evidenţiere procent din bugetul de timp total al programului alocat formei online sincron (se precizează procentul)
b) Evidenţiere denumire module/discipline/teme
c) Evidenţiere alocare buget de timp modulelor/disciplinelor/temelor
d) Evidenţiere alocare buget de timp pe tipuri de activităţi (activităţi teoretice, activităţi practice, evaluare pe parcurs)
e) Evidenţiere alocare buget de timp pe forme de organizare a programului, din care minimum 50% în sistem online sincron (maximum 50% în sistem online asincron)
f) Evidenţiere buget de timp1 alocat activităţii de finalizare şi transmitere a portofoliilor profesionale personale de către formabili, organizată în sistem online asincron (programată într-un interval de timp cuprins între 15-45 de zile calendaristice calculate de la data finalizării activităţilor de formare)
g) Evidenţiere activitate de evaluare finală în cadrul comisiei de evaluare finală, programată după 15-45 de zile calendaristice calculate de la data finalizării activităţilor de formare (programată după finalizarea şi transmiterea portofoliilor profesionale personale de către formabili)
3.2.3. Evaluarea finală reorganizată în sistem online asincron
a) Evidenţiere structură obligatorie a portofoliilor profesionale personale ale formabililor
b) Evidenţiere strategie de evaluare finală a portofoliilor profesionale personale ale formabililor (grilă de evaluare a portofoliilor)
c) Evidenţiere formă de organizare a activităţii de evaluarea finală a portofoliilor profesionale personale ale formabililor, desfăşurată în plenul comisiei de evaluare finală - faţă-în-faţă/ online. Evaluarea finală a portofoliilor profesionale personale ale formabililor se poate programa după 15-45 de zile calendaristice calculate de la data finalizării activităţilor de formare (programată după finalizarea şi transmiterea portofoliilor profesionale personale de către formabili).

1 Bugetul de timp alocat finalizării şi transmiterii portofoliilor profesionale personale de către formabili trebuie să fie egal cu bugetul de timp alocat evaluării finale din documentaţia de acreditare a programului. ANEXA Nr. 2PRECIZĂRI privind implementarea în sistem blended-learning şi în sistem online a programelor de formare continuă acreditate 1. Organizarea şi desfăşurarea activităţilor de formare în sistem blended-learning şi în sistem online, din cadrul programelor de formare continuă acreditate a)Perioada de implementare a unui program de formare continuă debutează la data aprobării ordinului de ministru privind acreditarea programelor de formare continuă şi se finalizează la data expirării acreditării. b)Implementarea activităţilor de formare şi de evaluare finală din cadrul unui program de formare se realizează numai în perioada acreditării, precizată în ordinul de ministru. c)În anul şcolar 2021-2022, implementarea programelor de formare continuă a personalului didactic din învăţământul preuniversitar acreditate se realizează doar în sistem blended-learning (incluzând componenta faţă-în-faţă şi componenta online) sau în sistem online (incluzând componenta sincron şi componenta asincron), în condiţiile art. 1 şi 2 din ordin. d)În scopul prevenirii efectelor pandemiei de COVID-19, activităţile de formare din componenta faţă-în-faţă din cadrul:programelor de formare acreditate în sistem blended-learning; programelor de formare acreditate în sistem faţă-în-faţă sau în sistem blended-learning pentru care s-a acordat avizul Comisiei Specializate de Acreditare (CSA) pentru derularea programului în sistem online, dar a fost solicitată de furnizor organizarea şi desfăşurarea programului în condiţiile prevăzute de ordin,se vor implementa în sistem faţă-în-faţă numai în condiţiile respectării legislaţiei specifice privind prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 - art. 5 din ordin. e)Implementarea activităţilor de formare se realizează prin organizarea acestora în serii/grupe. Seria este constituită dintrun anumit număr de grupe care participă simultan la activităţile de formare, într-o perioadă determinată de timp. f)Grupele vor fi organizate cu maximum 35 formabili/grupă, cu respectarea tuturor normelor sanitare în vigoare, în cazul organizării activităţilor faţă-în-faţă . g)Activităţile de formare (teoretice, practice şi evaluarea pe parcurs) se programează astfel încât să se asigure respectarea programului şcolar şi se finalizează nu mai târziu de ora 20,00. Nu se desfăşoară activităţi de formare în sărbătorile legale prevăzute de legislaţia naţională. h)Grupelor de formabili ale căror activităţi de formare au demarat înainte de data intrării în vigoare a ordinului le sunt aplicabile prevederile legislative anterioare intrării în vigoare a acestuia.2. Elaborarea, finalizarea, transmiterea şi evaluarea finală în sistem online asincron a portofoliilor profesionale personale ale formabililor În scopul asigurării măsurării impactului participării personalului didactic la un program de formare continuă acreditat asupra calităţii activităţii didactice, evaluarea finală a formabililor se organizează şi se desfăşoară după cum urmează: a)activitatea de evaluare finală din cadrul programelor de formare continuă acreditate cuprinde două componente:

(i) finalizarea şi transmiterea portofoliilor profesionale personale realizate de către formabili, programată în calendarele activităţilor de formare ca activitate distinctă, organizată în sistem online asincron, întrun interval de timp cuprins între 15-45 de zile calendaristice calculate de la data finalizării activităţilor de formare;
(ii) evaluarea portofoliilor profesionale personale în plenul comisiei de evaluare finală constituite în baza deciziei furnizorului şi a acordului Ministerului Educaţiei - conform art. 35 alin. (6) din Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.564/2011 privind aprobarea Metodologiei de acreditare şi evaluare periodică a furnizorilor de formare continuă şi a programelor de formare oferite de aceştia, cu modificările şi completările ulterioare;

b)bugetul de timp alocat componentei prevăzute la lit. a) subpct. (i) face parte din bugetul total al programului, reprezentând, împreună cu bugetul alocat activităţilor de evaluare pe parcurs, un procent de maximum 10% din bugetul total al programului (conform Ordinului ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.564/2011, cu modificările şi completările ulterioare); c)bugetul de timp alocat componentei prevăzute la lit. a) subpct. (ii) nu face parte din bugetul de timp total al programului, aceasta constituindu-se ca activitate distinctă, nerealizată de formabili, ci de membrii comisiei de evaluare finală; d)activitatea de evaluare finală, atât pentru seriile curente, cât şi pentru restanţieri, se planifică şi se organizează cu avizul Ministerului Educaţiei, în baza documentelor care certifică participarea formabililor la activităţile de formare şi cu condiţia transmiterii portofoliilor la termen; e)prin decizia furnizorului de formare se înfiinţează comisia de evaluare finală, alcătuită din preşedinte şi minimum 2 membri evaluatori, nominalizaţi dintre formatorii programului acreditat. În calendarele activităţilor de formare, evaluarea finală în plenul comisiei se programează ca activitate distinctă după 15-45 de zile calendaristice, calculate de la data finalizării activităţilor de formare; f)pentru evaluarea finală, personalul didactic care a finalizat şi a promovat activităţile de formare elaborează şi transmite furnizorului portofoliul profesional personal. În plenul comisiei de evaluare finală vor fi evaluate numai portofoliile cărora li s-a acordat calificativul admis de către formatorul/formatorii evaluator/i - conform art. 35 din Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.564/2011, cu modificările şi completările ulterioare; g)responsabilitatea arhivării documentelor aferente programului de formare continuă acreditat revine integral furnizorului; h)criteriile de evaluare a portofoliului profesional personal sunt:

(i) dezvoltarea competenţelor şi valorificarea acestora în activitatea specifică, desfăşurată în cadrul sistemului de învăţământ preuniversitar;
(ii) transpunerea competenţelor didactice specifice/a achiziţiilor/a deprinderilor dobândite pe parcursul programului de formare în demersul didactic/în activitatea specifică desfăşurată în cadrul sistemului de învăţământ preuniversitar;
(iii) aplicarea în procesul de predare-învăţare-evaluare/în activitatea specifică desfăşurată în cadrul sistemului de învăţământ preuniversitar a metodelor şi tehnicilor utilizate în cadrul programului de formare;
(iv) dezvoltarea unor resurse educaţionale deschise, elaborate la nivelul unităţii de învăţământ şi utilizate ca resurse pentru învăţare;

i)pentru respectarea criteriilor precizate la lit. h) portofoliul profesional personal al cadrului didactic poate cuprinde:

(i) sesiuni de predare a unei teme din cadrul programei şcolare pentru disciplina/domeniul pe care este încadrat cadrul didactic sau pentru care are competenţe de predare, înregistrate prin tehnologie de tip video-streaming, Youtube sau prin alte metode şi canale puse la dispoziţie de platformele utilizate în activitatea didactică;
(ii) studii de caz privind predarea unor teme/conţinuturi din programa disciplinei/domeniului;
(iii) dezbateri, ateliere de lucru cu elevii sau cu alte cadre didactice, în care sunt utilizate/aplicate cunoştinţe/ deprinderi/competenţe acumulate/dezvoltate în cadrul programului de formare, înregistrate prin tehnologie de tip video-streaming, Youtube sau prin alte metode şi canale puse la dispoziţie de platformele utilizate în activitatea didactică;
(iv) dovezi ale aplicării/valorificării în practica didactică a conţinuturilor tematice abordate în cadrul programului de formare parcurs şi care demonstrează nivelul de dezvoltare a competenţelor formabililor;

j)materialele care compun portofoliul profesional personal trebuie să respecte principiile integrităţii şi calităţii şi legislaţia privind drepturile de autor; k)în organizarea şi desfăşurarea activităţilor de formare continuă şi de evaluare finală se respectă prevederile directivelor Uniunii Europene privind securitatea cibernetică şi prelucrarea datelor cu caracter personal, cuprinse în Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului Uniunii Europene din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor); l)în organizarea şi desfăşurarea activităţilor didactice şi în elaborarea resurselor educaţionale deschise - suport pentru elaborarea portofoliului profesional personal - cadrele didactice vor respecta prevederile Metodologiei-cadru privind desfăşurarea activităţilor didactice prin intermediul tehnologiei şi al internetului, precum şi pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.545/2020. m)portofoliul profesional personal al fiecărui formabil căruia i s-a acordat calificativul admis de către formatorii evaluatori este evaluat în plen de către membrii comisiei de evaluare finală, prin acordarea calificativelor (insuficient - I, suficient - S, bine - B, foarte bine - B, excelent - E); n)pentru completarea documentelor specifice prevăzute la art. 35 alin. (1) din Metodologia de acreditare şi evaluare periodică a furnizorilor de formare continuă şi a programelor de formare oferite de aceştia, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.564/2011, cu modificările şi completările ulterioare, se respectă următoarele condiţii:

(i) evidenţierea bugetului de timp alocat activităţii de finalizare şi transmitere a portofoliilor profesionale personale de către formabil - în sistem online asincron, programată şi evidenţiată ca activitate distinctă în calendarul activităţilor de formare, într-un interval de timp cuprins între 15-45 de zile calendaristice calculate de la data finalizării activităţilor de formare (inclusiv evidenţierea intervalului de timp);
(ii) evidenţierea activităţii de evaluare finală în plenul comisiei, ca activitate distinctă în calendarul activităţilor de formare, programată după 15-45 de zile calendaristice, calculate de la data finalizării activităţilor de formare (inclusiv evidenţierea datei şi intervalului orar de desfăşurare);
(iii) evidenţierea formei de organizare a activităţii de finalizare şi transmitere a portofoliilor profesionale personale de către formabil - în sistem online asincron;
(iv) evidenţierea formei de organizare a activităţii de evaluare finală în plenul comisiei de evaluare finală a portofoliilor profesionale personale ale formabililor, desfăşurată în plenul comisiei de evaluare finală: faţă-în-faţă şi/sau online sincron;
(v) pentru programele organizate şi desfăşurate în sistem online, prin acreditare/conversie anterioară datei intrării în vigoare a ordinului, bugetul de timp alocat finalizării şi transmiterii portofoliilor profesionale personale de către formabili trebuie să fie egal cu bugetul de timp alocat evaluării finale din documentaţia de acreditare a programului - conform Ordinului ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.564/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
(vi) bugetul de timp alocat activităţii comisiei de evaluare finală nu face parte din bugetul total de timp al programului de formare continuă acreditat;
(vii) data şi ora evaluării finale reprezintă data şi ora la care se întruneşte comisia de evaluare finală a portofoliilor profesionale personale şi se evidenţiază distinct în toate documentele menţionate la art. 35 alin. (1) din Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.564/2011, cu modificările şi completările ulterioare;

o)activitatea de evaluare finală în plenul comisiei de evaluare finală nu poate fi susţinută fără aprobarea Ministerului Educaţiei, acordată în baza calendarelor de formare transmise de furnizori, înainte de demararea activităţilor de formare şi, dacă este cazul, în baza notificărilor de modificare a calendarelor; p)procedura de evaluare finală se aplică numai formabililor care fac parte din grupul-ţintă al programului de formare continuă acreditat şi numai dacă sunt îndeplinite, cumulativ, condiţiile prevăzute în ordinul de ministru privind acreditarea programului, în Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.564/2011, cu modificările şi completările ulterioare şi, acolo unde este cazul, în avizele/aprobările ulterioare acreditării acordate de Ministerul Educaţiei. q)în situaţia în care furnizorul desfăşoară evaluarea finală fără aprobarea Ministerului Educaţiei, activitatea este considerată neconformă, neexistând bază legală pentru emiterea de către furnizor a deciziei de constituire a comisiei de evaluare finală şi pentru eliberarea atestatelor de formare continuă.3. Eliberarea avizelor pentru achiziţionarea atestatelor de formare continuă a personalului didactic din învăţământul preuniversitar, pentru formabilii care au finalizat programe de formare continuă acreditate a)Furnizorul programului de formare continuă acreditat poate elibera atestate de formare continuă numai cu avizul Ministerului Educaţiei şi numai acelor formabili care au obţinut minimum calificativul suficient (S) la evaluarea finală şi care fac parte din grupul-ţintă al programului acreditat. b)În termen de 30-90 de zile de la încheierea evaluării finale, furnizorul de formare continuă transmite la Ministerul Educaţiei, exclusiv în format electronic, documentaţia specifică obţinerii avizului de eliberare a atestatelor de formare continuă, însoţite de documente-suport pentru evaluarea finală, constând în adresa de solicitare privind eliberarea avizului pentru atestate de formare continuă, şi documente-suport privind evaluarea finală:

(i) borderoul rezultatelor formabililor (într-un singur fişier PDF) în format scanat;
(ii) borderoul rezultatelor formabililor (într-un singur fişier) format editabil Excel;
(iii) arhivă cu procesele-verbale ale evaluărilor finale corespunzătoare seriilor/grupelor de cursanţi pentru care se solicită eliberarea avizului, la care se anexează catalogul centralizator de evaluare finală şi decizia de constituire a comisiei de evaluare finală (salvate cu data evaluării finale, ca denumire).

ANEXA Nr. 3I. Tipul documentelor transmise la Ministerul Educaţiei şi datele de contact ale responsabililor de domeniu

Nr. crt. Domeniul de activitate Tipuri de documente transmise la ME de către furnizorii programelor de formare continuă propuse pentru acreditare/acreditate Responsabil/funcţia/adresa de corespondenţă
1. Acreditare programe de formare continuă şi aviz conversie formă de organizare 1. Solicitări acreditare programe de formare continuă/ eliberare aviz Comisia Specializată de Acreditare (CSA): pentru conversie/completare echipe formatori/extindere locaţii, însoţite obligatoriu de documente suport; 2. Clarificări/Completări solicitate de către reprezentanţii ME; 3. Clarificări/Completări solicitate de către CSA Mirela-Cristina Negreanu, inspector mirela-cristina.negreanu@formare.edu.ro Elena-Nicoleta Mircea, inspector elena-nicoleta.mircea@ formare.edu.ro
2. Implementare programe de formare continuă acreditate, inclusiv evaluare finală 2.1. Pentru programele de formare continuă acreditate conform art. 3 din ordin Furnizorul transmite o adresă de înaintare, la care anexează: a) ordinul de acreditare a programului şi anexa - în copie; b) calendarul/schema orară a activităţilor de formare, conform art. 35 din Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.564/2011 privind aprobarea Metodologiei de acreditare şi evaluare periodică a furnizorilor de formare continuă şi a programelor de formare oferite de aceştia, cu modificările şi completările ulterioare, şi anexei nr. 2; c) notificarea de evaluare finală, organizată şi desfăşurată conform anexei nr. 2, pentru fiecare serie/grupă de formabili - elaborată conform art. 35 din Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.564/2011, cu modificările şi completările ulterioare, transmisă numai în situaţia în care au survenit modificări faţă de data evaluării finale, precizată în calendar; d) declaraţie privind acordarea dreptului de acces (cu precizarea datelor şi informaţiilor necesare accesului) la desfăşurarea activităţilor de formare în sistem online, pentru reprezentanţii Ministerului Educaţiei, în scopul monitorizării programului de formare; e) invitaţia, cu precizarea linkului de acces la desfăşurarea activităţilor de formare în sistem online, generat şi transmis/retransmis conform calendarului. Dorin Roşcan, inspector dorin.roscan@formare.edu.ro Elena Dinu, inspector elena.dinu@formare.edu.ro
2.2. Pentru programele de formare continuă aflate în implementare, acreditate anterior intrării în vigoare a ordinului Furnizorul transmite o adresă de înaintare, la care anexează: a) ordinul de acreditare a programului şi anexa/avizul de conversie - în copie; b) planul de învăţământ precizat în documentaţia de acreditare şi planul de învăţământ reorganizat, potrivit avizului de conversie; c) calendarul/schema orară a activităţilor de formare, în care se precizează datele de organizare şi desfăşurare a activităţilor în sistem online pentru fiecare serie/grupă de formabili, inclusiv data evaluării finale, conform art. 35 din Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.564/2011, cu modificările şi completările ulterioare, şi anexei nr. 2 la ordin; d) notificarea de evaluare finală, organizată şi desfăşurată conform anexei nr. 2 la ordin, pentru fiecare serie/grupă de formabili, elaborată conform art. 35 din Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.564/2011, cu modificările şi completările ulterioare, transmisă numai în situaţia în care au survenit modificări faţă de data evaluării finale, precizată în calendar; e) declaraţie privind acordarea dreptului de acces (cu precizarea datelor şi informaţiilor necesare accesului) la desfăşurarea activităţilor de formare în sistem online, pentru reprezentanţii Ministerului Educaţiei, în scopul monitorizării programului de formare; f) invitaţia, cu precizarea linkului de acces la desfăşurarea activităţilor de formare în sistem online, generat şi transmis/retransmis conform calendarului. Dorin Roşcan, inspector dorin.roscan@formare.edu.ro Elena-Dinu, inspector elena.dinu@formare.edu.ro

Nr. crt. Domeniul de activitate Tipuri de documente transmise la ME de către furnizorii programelor de formare continuă propuse pentru acreditare/acreditate Responsabil/funcţia/adresa de corespondenţă
3. Eliberare aviz atestate de formare continuă Adresă de solicitare eliberare aviz atestate de formare continuă, la care se anexează, obligatoriu, documentesuport, conform precizărilor din anexa nr. 2 pct. 3 la ordin Angelica Baroiu, inspector angelica.baroiu@ formare.edu.ro
4. Asigurare flux comunicare furnizori/ eliberare facturi taxă acreditare Adresă de solicitare eliberare factură taxă de acreditare Vasile Furdi, inspector vasile.furdi@formare.edu.ro

II. Forma şi conţinutul obligatorii pentru documentele privind programele de formare continuă acreditate, transmise la Ministerul Educaţiei 1. Forma documentelor 1.1. Adresele de înaintare care însoţesc documentele transmise la Ministerul Educaţiei vor avea următoarea formă: în secţiunea Ref: ..., se va menţiona tipul solicitării (acreditare/ eliberare aviz CSA completare echipe/extindere locaţii/conversie/implementare/link monitorizare/eliberare aviz atestate/recunoaştere şi echivalare/solicitare eliberare factură taxă de acreditare/cu precizarea articolului din prezentul ordin ca temei al solicitării, de tipul conversie_cf. art. .... Ordinul ministrului educaţiei ....../implementare_cf.art. ..._ Ordinul ministrului educaţiei ....../modificare calendar_cf.art. .._ Ordinul ministrului educaţiei ..... . 1.2. Mesajele, transmise prin e-mail, vor avea precizat, în funcţie de situaţie, tipul solicitării (acreditare/eliberare aviz CSA completare echipe/extindere locaţii/conversie/implementare/link monitorizare/eliberare aviz atestate/recunoaştere şi echivalare/ solicitare eliberare factură taxă de acreditare/cu precizarea articolului din ordin ca temei al solicitării, de tipul conversie_cf. art. ..... Ordinul ministrului educaţiei ....../ implementare_cf. art. ..._ Ordinul ministrului educaţiei ..../ modificare calendar_cf. art. ..._ Ordinul ministrului educaţiei ...). 2. Conţinutul obligatoriu al documentelor Adresele de înaintare care însoţesc documentele transmise la Ministerul Educaţiei şi mesajele transmise prin e-mail vor conţine obligatoriu următoarele informaţii: a)denumirea furnizorului, denumirea programului de formare continuă acreditat, numărul ordinului de acreditare, perioada de acreditare şi, acolo unde este cazul, numărul avizului de conversie; b)forma de organizare a programului de formare, aprobată prin acreditare sau prin conversie; c)data evaluării finale (în cazul comunicărilor care însoţesc calendarul/schema orară a activităţilor de formare, respectiv notificarea de evaluare finală); d)precizarea, în maximum 30 de cuvinte, a subiectului comunicării; e)datele persoanei de contact (numele şi prenumele, adresa de e-mail).III. Nerespectarea precizărilor de la pct. I-II intră sub incidenţa art. 12 alin. (2) din ordin.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 5138/2021

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 5138 din 2021
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 5138/2021
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu